Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Ulter - końcówka wydechu
Slartibartfast 19-09-2011, 13:31 Skontaktowałem się w sprawie ozdobnej końcówki wydechu z firmą Ulter Sport. Ja mam na oku N1-27L (http://new.ulter.com.pl/offer/endings/single/36) (patrz też mój wątek (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1676039&postcount=93))
Chętnie dokonają pomiarów eSia w celu dopasowania odpowiedniej końcówki.
Stąd mój apel w tym wątku i celowo w dziale S-Max(!) by zgłosił się ktoś, kto wraz ze swoim eSiem (np. z Bielska-Białej czy woj.śląskiego) podjechałby do nich na przymiarkę.
Najlepiej diesel, najlepiej 2.2 (z większym otworem w zderzaku i blendą)
P.S. Przeciwników modów zewnętrznych proszę o wstrzemięźliwość w tym temacie ;)
Przeciwników modów zewnętrznych proszę o wstrzemięźliwość w tym temacie
a możesz jaśniej ??
Slartibartfast 19-09-2011, 13:35 Chodzi o to, by nie ładować w wątek wpisów OT typu: a po co, mi się nie podoba, wiejski tuning itd itp
Ja mialem N1-01 na KAII, bardzo fajnie brzmiala... :)
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/4a4f07541c82f/4a60906b3274e.jpg
by nie ładować w wątek wpisów OT typu: a po co, mi się nie podoba, wiejski tuning itd itp
spoko, już myślałam, że o moderatorów Ci chodzi g;)
PS Jeżeli będzie OT to bedzie kasowane i nagradzane.
Witam,
ja zdecydowałem się na trochę mniejsze końcówki ulter:
N1-57L oraz N1-57P ze średnicą kielicha 60mm
w cenie 80,49 zł za sztukę
efekt -możecie zobaczyc na fotkach z mojej galerii
pozdrawiam
XPrzemo
Slartibartfast 19-09-2011, 23:19 Hmmmm, na początku zastanawiałem się właśnie nad tymi - a dokładnie lewą N1-57L - wydawało mi się jednak, że mają za małą średnicę w stosunku do dziury w zderzaku po założeniu blendy.
Ale jak teraz zobaczyłem pxl Twoje zdjęcie, to uznaję to za efekt całkowicie satysfakcjonujący :D
Zrobiłem mały teścik - wyciąłem z papieru dwa owale 120x80 i 95x65 mm i przyłożyłem do blendy. 120 jest stanowczo za duża, rura wyglądałaby pewnie trochę karykaturalnie.
Mam prośbę pxl, czy mógłbyś zmierzyć szerokość wcięcia w Twoim zderzaku, nawet po skosie (czyli większy promień/przekątna owalu)? Wydaje mi się, że powinno być tyle samo co przy kupionej przeze mnie blendzie - 16cm.
W jaki sposób montowałeś końcówki do tłumików, spawałeś? Oprócz 12cm ozdobnej końcówki zostało coś jeszcze z 8cm kielicha montażowego? Możesz w wolnej chwili pstryknąć fotki ze zbliżeniem na miejsce zamontowania do tłumika?
Mam prośbę pxl, czy mógłbyś zmierzyć szerokość wcięcia w Twoim zderzaku, nawet po skosie (czyli większy promień/przekątna owalu)? Wydaje mi się, że powinno być tyle samo co przy kupionej przeze mnie blendzie - 16cm.
W jaki sposób montowałeś końcówki do tłumików, spawałeś? Oprócz 12cm ozdobnej końcówki zostało coś jeszcze z 8cm kielicha montażowego? Możesz w wolnej chwili pstryknąć fotki ze zbliżeniem na miejsce zamontowania do tłumika?
-zmierzę wieczorem, natomiast końcówki zostały wspawane.
-jest tylko jeden mały mankament - ich skos jest troszkę inny niż skos blendy zderzaka, nie jest to jakaś wielka różnica oczywiście.
Sam zastanawiałem się czy nie podstawic auta do producenta ULTER - oni mając oryginalny układ wydechowy i oczywiście auto do dyspozycji są w stanie wyprodukowac nową końcówkę z odpowiednimi skosami pod dany model - lecz w moim przypadku jest trochę daleko i nie po drodze (do nikąd..:( )
pozdrawiam XPrzemo
Slartibartfast 20-09-2011, 10:30 A zderzak z dyfuzorem i drugi tłumik dokładałeś sam, czy taki już kupiłeś?
S-Max na "dwururce" wygląda bosko...
Ah S-Max na "dwururce" wygląda bosko...
tu akurat sie zgodze :wink:
A zderzak z dyfuzorem i drugi tłumik dokładałeś sam, czy taki już kupiłeś?
:D -dorzuciłem sam, sporo w tym mi pomógł 'sponsor' który zagapił się i lekko mi wsiadł na tył:)
a! ok. 16cm - to raczej standard w eSiu.
pzdr!
XPrzemo
jacekzom 21-09-2011, 08:36 Ja mam drobne inżynierskie wątpliwości. Układy wydechowe są projektowana, dobierane pod konkretny silnik przez producenta. Wydech ma bardzo duży wpływ na pracę silnika (najprościej mówiąc). Jeśli kolega dołożył drugi tłumik do 2.0 TDCi to gratuluję odwagi.
Druga opcja to taka, że to atrapa. Dla mnie to kicz, ale np Corolla w jakiejś tam usportowionej wersji miała (ma) taką atrapę fabrycznie.
Faktycznie Esio dymiący na biało z dwóch rur wygląda pięknie...
Zapytano się mnie kilka razy co mam pod maską widząc te dwie rury z niklowanymi końcówkami.
Slartibartfast 21-09-2011, 09:41 Ale drugi równolegly tłumik nie powinien powodować zmniejszenia poziomu przepływu spalin, zagrożenie więc raczej niewielkie.
pxl,
Jakiego rzędu to są koszty? Zderzak ,tłumik... Czy jakieś elementy były koszmarnie drogie (np zwykła rura w niebotycznej cenie)?
Pytałem kiedyś w ASO i ori końcówka do wydechu 2.2TDCI stoi około 220zł...
jacekzom 21-09-2011, 10:03 Właśnie o to chodzi, że musi być właściwe tłumienie, to jest dokładnie obliczane. Wcale nie znaczy, że jak mniejsze opory to lepiej.
Ale drugi równolegly tłumik nie powinien powodować zmniejszenia poziomu przepływu spalin, zagrożenie więc raczej niewielkie.
stosując prawo Ohma (nie wiem czy nadaje się do tłumików :-) ) to dołożenie równolegle drugiego powoduje spadek tłumienia o połowę
nie za bardzo to dobre dla silnika, chyba że zrobi to profesjonalny zakład itd itp
mi kiedyś w citroenie urwał się tłumik 1sekcji zaraz za kolektorem, było bardzo głośno, ale silnik pracował strasznie nierówno i bynajmniej auto nie przyspieszało lepiej a wręcz gorzej
sl
jacekzom 21-09-2011, 12:31 Silnik spalinowy nie może pracować bez wydechu, co potwierdza grizzly własnym przykładem. Amatorskie zmiany tego układu to nieporozumienie, i brak wiedzy. Stanowczo odradzam.
Nasze S-Maxy nie kopcą nie dymią więc śmiało 2 wydech jako atrapę można zapodać :)
Gorzej w zimie :)
Slartibartfast 21-09-2011, 17:54 Ale wydech to nie układ elektryczny, żeby stosować prawo Ohma :)
Najbliżej mu do układu pneumatycznego. Równoległość powinna przynajmniej w teorii nie zmieniać tego tłumienia bo spaliny choć trafiają do dwóch tłumików to każdy z nich przepuści tyle m3/min ile dała mu fabryka. Porównując do prostego układu pompka+zaworek np bezpieczeństwa (silnik+tłumik), to jesli zawór ma określone tłumienie (tzn trzyma do określonego ciśnienia, powyżej tego ciśnienia wypuszcza), to dodanie drugiego równolegle nie zmieni tej przepływności/tłumienia - zawory będą "popuszczać"/tamować z taką samą siłą. Zwiększa się drożność układu - może wypuścić więcej powietrza przy zachowaniu bezpiecznego ciśnienia wewnątrz
P.S. I nikt mnie nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne!
Slarti, ty już lepiej te kontynenty trzaskaj, bo z silnikami niespecjalnie Ci idzie ;)
Trochę ci się pomyliły konstrukcje silnika :) Tłumiki z "dławieniem" stosuje się w dwusuwach - tu nie ma zaworów i ważne jest przepłukiwanie komory spalania, tak żeby świeża mieszanka wypełniła ją równomiernie i nie wyleciała do wydechu.
Silnik czterosuwowy może pracować bez tłumika - zadaniem jego jest stłumienie hałasu. Przy okazji kradnie trochę mocy.
A nierówna praca corsy była pewnie spowodowana brakiem odczytu z sondy lambda.
Zawory bezpieczeństwa - porównanie nietrafione. W tłumiku nie ma żadnych elementów ruchomych, membran czy czegoś takiego. Nawet w tłumikach dwusuwów - tam są stożkowe komory rozprężne, które spowalniają strugę.
Pozdrawiam
m.
Slartibartfast 21-09-2011, 20:51 Oj tam ;)
Jak wiadomo tłumik tłumi hałas ale przy okazji tłumi przepływ spalin (dławi-tłumi-spowalnia wsjo rawno)
A zaworki - chodziło o obrazowe porównanie i efekt działania a nie analizę konstrukcyjną i sposób działania.
Przecież nie będę zakładał zaworków do eSia :)
P.S. Może walnę tłumik w kształcie kontynentu? :D
zrób w jakimś dobrym zakładzie i po krzyku - najlepiej gdzieś koło nas.
a jak będziesz juz miał to obejrzę i sam zrobię - 2 rury strasznie mi się podobają
sl
Ja mam drobne inżynierskie wątpliwości. Układy wydechowe są projektowana, dobierane pod konkretny silnik przez producenta. Wydech ma bardzo duży wpływ na pracę silnika (najprościej mówiąc). Jeśli kolega dołożył drugi tłumik do 2.0 TDCi to gratuluję odwagi.
...
Hmmm, a jakim to cudem Kuga w nawet najprostszej wersji silnikowej ma dwa tłumiki końcowe, hę g:D
Bo teraz jest taka moda g:P
2,2 ma podwójny wydech ze względów nazwijmy to "wizerunkowych", podobnie jak 2,5T czy też obecne 2,0EB.
Podwójny wydech sugeruje MOC, więc co za problem zastosować takie rozwiązanie?
Zresztą wiele firm zajmujących się sportowymi układami wydechowymi stosuje takie rozwiaznie nawet do niezbyt mocnych wersji i są one tożsame z tymi do mocniejszych.
W przypadku S-Max'a zrobiono tak w najmocniejszych wersjach, ale poczatkowa część wydechu jest identyczna dla wszystkich wersji silnikowych, więc to co się dzieje z tyłu nie ma aż tak wielkiego znaczenia - oczywiście ma znaczenie tłumik (pojemność puszki i przekroje rur), ale dodanie w układzie na samym końcu rozejścia na dwie rury i dwa tłumiki nie zmieni w istotny sposób niczego ważnego, tak więc nie ma co przesadzać, żeby się bac dołożenia drugiego tłumika końcowego (szczególnie jeśli jest on identyczny jak ten fabryczny)
W przypadku producenta samochodów, będzie on starał się zawsze ograniczyć koszty i jeśli w jakims silniku może zastosować np. mniejszą średnicę rury wydechowej, to ją zastosuje, a jesli wystarczy wydech pojedyńczy, to też taki będzie, bo wyjdzie to w skali produkcji taniej o kilka, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt euro na samochodzie.
jacekzom 23-09-2011, 13:53 Ja napisałem to co wiem z wykładów o silnikach. Jak ktoś wie lepiej, ma własne teorie to OK, może zrobić za swoje pieniądze z autem co chce.
...
pxl,
Jakiego rzędu to są koszty? Zderzak ,tłumik... Czy jakieś elementy były koszmarnie drogie (np zwykła rura w niebotycznej cenie)?
Pytałem kiedyś w ASO i ori końcówka do wydechu 2.2TDCI stoi około 220zł...
witam ponownie,
największym kosztem w moim wypadku był tylny zderzak a dokładnie pokrycie zderzaka w wersji z dyfuzorem - wg katalogu ponad 1700 pln (po rabatach i tak ponad 1400pln)
sam wydech kupiłem od 2,2tdci (komplet, dwa tłumiki wraz rurami i rozgałęzieniem) - koszt używki z niewielkim przebiegiem z 2010 - 500pln -porównywałem 2,2tdci od mondeo mk4 kombi (2009) oraz 2,2tdci od s-max'a 2010) oba z dpf- z różnicy nie ma.
Można kupic prawy tłumik i sprawę dorobienia rozgałęzienia powierzyc renomowanemu warsztatowi -spec. wydechy - spokojnie zrobią to fachowo i bez większych problemów - w okolicach Poznania mam taki godny polecenia. Koszt w granicach 300 pln.
Oprócz drugiego tłumika i rozgałęzienia w ASO należy nabyc osłonę termiczną na dwa tłumiki finis 1548264 (ok. 40 euro) oraz gumę wieszak -finis 1368629 (ok. 5 euro)
-wg microcat'a tłumik prawy to ok 400 euro -strasznie dużo i nie wiem dlaczego?
I na koniec oczywiście ozdobne końcówki do wspawania.
Podsumowując: efekt wizualny jest b. dobry - a tzw skutków ubocznych dla silnika po prostu nie ma...
pxl;
nie została Ci przypadkiem do zbycia zdemontowana osłona termiczna?
jeśli tak - napisz na priv
pxl;
nie została Ci przypadkiem do zbycia zdemontowana osłona termiczna?
jeśli tak - napisz na priv
niestety:( , gdzieś ją kilka razy przekładałem w garażu i w końcu wyrzuciłem.
pozdro!
XPrzemo
Slartibartfast 26-02-2013, 08:07 Niedawno zauważyłem, że w moim eŚku nierdzewna końcówka Ulter... rdzewieje!
Ma ktoś takie objawy?
Pewnie masz stalową chromowaną .
Stal kwasowa czy srebrzanka nie ma prawa zardzewieć .
Slartibartfast 26-02-2013, 15:36 To jest oryginalna końcówka kupiona bezpośrednio w Ulter! A na ich stronie stoi:
Tłumiki wykonane są ze stali aluminiowanej, natomiast końcówki ze stali nierdzewnej. Wyjątek wśród tłumików stanowi seria NRS, tłumik wykonany w całości ze stali nierdzewnej.
Kolego powiem Ci tyle że jak miałem końcówkę w mk4 to też po 2 latach pokazał się rudy na łączeniu. Po wymianie tłumika nie widzę takich problemów
Slartibartfast 01-03-2013, 21:54 Jak widać u mnie rudzieje nierdzewka
Wyroby wykonane ze stali nierdzewnej jak sama nazwa wskazuje ....są nierdzewne:D
Ta końcówka jest wykonana ze stali węglowej pochromowanej
Podobnie jest z tłumikami najczęściej są po wierzchu aluminiowane czyli stalowe (pokryte powierzchniowo ) .
Stal nierdzewna kwasoodporna może przebywać ciągle w wodzie i najwyżej zajdzie śniedzią/nalotem matowym .
Z nierdzewki to są Remusy....ale cena też nierdzewna:p
Slartibartfast 04-03-2013, 08:57 Dobra, odstawmy na bok dywagacje metalurgiczne, pytanie brzmi:
Czy komuś jeszcze rdzewieje Ulter?
Mam to samo :( rude pajączki i ogólnie wygląda to nieciekawie...
U mnie jeszcze wyglada OK, ale moja dopiero w listopadzie byla zamontowana ...
zolwik1974 13-03-2013, 09:26 Niedawno zauważyłem, że w moim eŚku nierdzewna końcówka Ulter... rdzewieje!
Ma ktoś takie objawy?
A co na to producent?
Slartibartfast 13-03-2013, 10:10 Producenta jeszcze nie pytałem, najpierw chciałem zasięgnąć języka u innych posiadaczy
bugmenot 14-03-2013, 12:16 Poczytajcie o nierdzewkach - często używa się stwierdzenia ciężkordzewiejąca. W naszych warunkach to nawet plastik zardzewieje :-) Ja mam układ Remusa i też mam brązowe wykwity na końcówkach od czasu do czasu... (szczególnie po zimie) Cif+Szmatka załatwia sprawę. Kiedyś mechanik powiedział mi że sól którą rozsypują zimą wżera się w stal uszkadzając ją i zachodzi jakaś reakcja chemiczna, ale to tak na marginesie, bo mechanik doktoratu z chemii nie ma, ale chyba troszkę prawdy w tym jest, bo zmywając sztućce w zmywarce, ustawiłem za wysokie dozowanie soli i po tygodniu pojawiły się brązowe plamki na sztućcach, ale to tak na marginesie. Ja bym sobie darował z pytać producenta - mi Remus nic nie odpowiedział.
A tak jak kolega napisał wyżej, różne są rodzaje nierdzewki, więc na tym raczej producenta nie złapiesz, ale kto nie próbuje...
Swoją drogą od czasu kiedy odpadła mi końcówka w poprzednim układzie, staram się dbać o mój nowy/stary wydech, trochę za niego dałem, a jeżdżę na gazie, więc już i tak mi negatywnie to wpływa na żywotność tłumika.
Tak jak mówię cif i szmatka i zdziałasz cuda
zolwik1974 15-03-2013, 11:46 Poniżej zamieszczam odpowiedź jaką otrzymałem z firmy Ulter w sprawie rdzewiejącej końcówki.
"Witam,
szczerzę mówiąc wcześniej nie docierały do nas żadne sygnały o fakcie rdzewienia naszych końcówek, dlatego też dziękujemy za ową informację.
Niestety, jako że nie jesteśmy zarejestrowani na forum, nie możemy przeglądać zdjęć, więc prosiłbym o przesłanie ich na maila.
Nasze końcówki, jak napisano są wykonane ze stali nierdzewnej. Rdza może pokazać się na łączeniu końcówki z puszką tłumika w miejscu spawów.
Jeżeli chodzi o resztę końcówki przychylamy się do stwierdzenia, że brud i sól mogą spowodować pojawienie się brązowego nalotu.
Jednak regularne czyszczenie powinno zminimalizować ryzyko jego powstania.
Nasze układy objęte są 2 letnią gwarancją. Jeżeli w tym czasie wystąpiły takie objawy istnieje możliwość odesłania układu do nas w celu inspekcji/naprawy i ewentualnej wymiany.
Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Każda sugestia i informacja o wadzie jest analizowana w celu polepszenia naszych produktów i usług.
Dlatego też jeszcze raz dziękujemy za tą cenną informację."
tak więc Ty zdemontujesz końcówkę, wykorzystasz
możliwość odesłania układu do nas w celu inspekcji/naprawy i ewentualnej wymiany
...następnie naczekasz się...
...a oni
cif i szmatka i zdziałasz cuda ;)
|
|