Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Brak pokrywy silnika - czy warto szukac nowej?


newpolish
28-09-2011, 11:01
Witam,
Jakis czas temu kipilem Focusa MK2FL 1,6 TDCi 66kW/90KM i nie bylo plastikowej pokrywy silnika. Z tego co sie dowiadywalem to nie byla montowana w 2008 roku. Moje pytanie do forumowiczow:
1. Czy byly montowane w tym silniku w innych rocznikach?
2. Czy warto sobie zawracac glowe w szukanie tej pokrywy? Chodzi mi o aspekt wytlumienia dzwieku oraz ukryciu ewentualnych brudow. Zaznaczam ze maske mam seryjnie wytlumiona mata.
3. Wiem ze pasuja pokrywy koncernu PSA. Ale z ktorego konkretnie modelu? Oczywiscie znaczka FORD juz tam zapewne nie bedzie.
Moze ktos juz sie nad tym zastanawial? Mnie to gryzie od ponad roku.

wydra
28-09-2011, 11:04
Jeśli jesteś pedantem i perfekcjonistą to szukaj ;)
Pokrywa to głównie element stylistyczny ;)

Matych
28-09-2011, 12:34
Wygłuszający też

walek77
29-09-2011, 07:20
Osłona górna silnika nie była w ogóle montowana w silnikach DV6 90KM, montowano ją tylko w silnikach o mocy 110KM zarówno w Focusie MK2 jak i MK2 FL. Osłona do silnika 110KM wygląda tak:
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Oslona-silnika-1.6-TDCi-1496812-1553319-FORD/1289
Ale niestety do silnika 90KM nie pasuje /kilku klientów próbowało ją zamontować bez powodzenia/. Słyszałem że pasuje od Peugeota 207 HDI, ale nie zagłębiałem się dalej w temat bo nie ma sensu-logo Forda na pewno na niej nie będzie. :) Osłona jest tylko elementem estetycznym, funkcję wygłuszającą pełni mata pod maską.

Matych
29-09-2011, 13:18
Po raz drugi piszę że pokrywa też pełni rolę wygłuszającą ma pod spodem grubą piankę wyciszającą.Co do pasowania to były co najmniej dwa rodzaje pokryw do FF2 1,6tdci na jedną i dwie śruby.

maureliusz
29-09-2011, 22:51
Matych, kurczę bo kiedyś była dyskusja na ten temat i wszyscy stwierdzili, że to nic nie wygłusza. To jak to jest?
Ja też jestem zainteresowany, bo jej nie mam - nie wszystkie 109KM ją miały. Może ktoś zrobi obiektywny test z i bez i napisze :-)

Matych
30-09-2011, 06:36
No dobra wydaje mi sie że w fabryce mogli robić z tąd ta pianka ale zrobię sam i napiszę we wtorek posiadam miernik natężenia dzwieku zrobie pomiary w srodku auta na wolnych i powiedzmy przy 3000 obrotów z pokrywą i bez.A swoią drogą maty wygłuszenia maski też nie wszędzie były z tego co mi wiadomo.

maureliusz
30-09-2011, 13:44
No to będze full profeska obiektywizm:-))

Ale na postoju to pewnie będzie to samo. Proponuję dodatkowo autostradę, ale tak 120km/h max, bo potem powietrze świruje.

Matych
06-10-2011, 18:30
A zatem czas na test -przepraszam za obsuwę z braku czasu
Pierwszy pomiar otwarta maska, wolne obroty, miernik na stołku 1 metr od silnika z przodu

z osłoną 82 dB bez osłony 85 dB

jak widać różnica kolosalna przede wszystkim dla ucha,zakładałem i zdejmowałem osłonę na pracującym silniku i sam byłem zdziwiony że różnica jest tak duża

Pomiar drugi wnętrze zamknięte drzwi i okna,miernik na desce nad radiem(wolne obroty)

z osłoną 61 bez osłony 62

pomiar trzeci to samo przy 3000 obrotów

z osłoną 79 bez osłony 80

więc mimo że miernik którym wykonywałem pomiar to nie sprzęt NASA to jednak różnice są i to słyszalne,a oto mója osłona (model na 1 srubę)

maureliusz
07-10-2011, 14:15
Hmmm...mówi się, że ucho ludzkie jest w stanie rozrożnić minimum 2dB różnicy.
1 dB to raczej nie jest wart zachodu...i 200zł.

Matych
07-10-2011, 14:34
Różnica jest słyszalna na zewnątrz w środku -nie za bardzo

słyszymy już od 1 dB

CYTAT:Jeden decybel jest uważany za najmniejszą zmianę dostrzeganą przez ucho ludzkie. 10dB jest odbierane subiektywnie jako podwojenie głośności dźwięku.

maureliusz
07-10-2011, 15:33
Obawiam się, że taka zdalność jest nie dla wszystkich:-) Przeciętnie to jednak 2dB rozróżniamy. Nawet jeżeli 1dB to przecież to jest minimum...zatem chyba subiektywne odczucie nie będzie znaczące.
Z drugiej strony piszesz, że odczuwasz wyraźną poprawę - no to nie wiem. Poprostu trzeba by spróbować, ale...szkoda mi 200zł napewno się przydadzą na coś innego do foki :-D

SMUTNYINDYK
07-10-2011, 17:30
Moja osłona i z VW mojej żony spoczywają na półce i w samochodach nic a nic nie jest głośniej, a przynajmniej widać czy nie ma n.p. jakichś wycieków.

Adi_
07-10-2011, 19:57
Osłona głównie to wygląd i estetyka a wygłuszenie to minimalne wartości.

tomch77
14-01-2016, 17:44
Witam, odkopię temat. Moje auto akurat pokrywę silnika ma, ale zauważyłem, że własnie ta pianka (gąbka) trochę popękała. Ogólnie stwierdzam, że jest krucha. Obecnie pokleiłem ją pianką montażową.

W związku z tym mam pytanie, czy istnieje możliwość dokupienia takiego wygłuszenia lub ewentualnie, może ma ktoś jakiś patent na zastąpienie oryginału. pozdro

weuek
14-01-2016, 22:02
CYTAT:Jeden decybel jest uważany za najmniejszą zmianę dostrzeganą przez ucho ludzkie. 10dB jest odbierane subiektywnie jako podwojenie głośności dźwięku.

A tu inny cytat (w który akurat ja wierzę):

Oznaczenia te są bardzo celowe. Wyliczono, iż różnica między ogumieniem z jedną falą a z dwiema falami jest taka, jakby szum generował samochód wyposażony w jedną oponę albo dwie. I choć nie jest to przepaść między 70 decybelami a 140, to wiadomo, że różnica 3 decybeli tak naprawdę oznacza 2 razy głośniejszą oponę. Jeśli nie wiesz, jak to policzyć, to przyjmij na wiarę, że tak się właśnie to mierzy. Ogumienie z trzema falami jest więc 4 razy głośniejsze od tego z jedną. Dla porównania: samochód z jedną oponą a czterema.

http://podrogach.pl/jak-czytac-etykiety-opon/

tomch77
15-01-2016, 06:21
Ciekawy artykuł, polecam

android

fan299
25-03-2017, 18:52
brak osłony czasami mówi nam o jej pęknięciu podczas wypadku,stąd czasami jej brak wzmaga czujność.....

RAFIXX
25-03-2017, 22:37
Ja mam taką osłonę na cały silnik w 1,6 TDCi . gdyż jest zamontowana na dwóch metalowych bolcach. jeden nad filtrem paliwa. Drugi na metalowej rurze Intercoolera, trzecie mocowanie to śrubKa 10 przy korku wlewu oleju

neoplus2
13-04-2017, 13:53
Osłona z 1.6 hdi idealnie pasuje do 1.6 tdci 90km (nawet gumki mocujace są). Czy wycisza? nie sądzę. Jest trochę mniejsza od tej z logo forda i tańsza :surprise: