Zobacz pełną wersję : Czy potrzebna wymiana katalizatora? Błąd P0420
Witam,
Czy może jest jakieś tańsze rozwiązanie niż zakup nowego katalizatora? Otóż w moim c-maxie KAT ma już wyjęte bebechy i przez to pali się CHECK (ponoć za duży strumień spalin na sondę). Czy można wstawić jakiś zamiennik lub inną wkładkę dzięki której nie będzie pojawiał się błąd? A może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie?
Focus c-max 2005 2.0 benzyna.
Pozdrawiam,
Jacek
konrad_b 06-10-2011, 12:45 widzę że kat to kolejne genialne rozwiązanie, połączenie go z kolektorem wydechowym to jakiś idiotyzm :roll:
zostaje chyba tylko wstawienie wkładu, rozcinają, wkładają bebechy i spawają
http://allegro.pl/katalizator-ford-focus-cmax-regeneracja-na-nowy-i1835934173.html
chyba że jakiś emulator sondy, przy gazie się takie stosuje, ale to duciarstwo
colin barbazynca 06-10-2011, 13:10 Jezeli masz blad P0420 - cat efficiency, to najlepiej wkrecic druga sonde na tulejce dystansowej i bedzie po problemie.
Co do kata w kolektorze, to zasadniczo jest to logiczne rozwiazanie biorac pod uwage jakie warunki musi on miec do poprawnej pracy :)
tomtomasz 06-10-2011, 15:35 rozwiń ten temat odnośnie tulejki dystansowej... mi się pojawia czasem błąd P0420... walcze na zasadzie kasowania błędu ale jeżeli jest możliwość ogarnięcia tematu sondy to też chętnie wybebesze katalizator...
czy lekkie mulenie w okolicy 2800-3000 obrotów to wpływ zapchanego katalizatora?
konrad_b 07-10-2011, 07:48 Jezeli masz blad P0420 - cat efficiency, to najlepiej wkrecic druga sonde na tulejce dystansowej i bedzie po problemie.
Co do kata w kolektorze, to zasadniczo jest to logiczne rozwiazanie biorac pod uwage jakie warunki musi on miec do poprawnej pracy :)
ok, tylko nie może być poniżej już na jednej rurze ?
tak żeby było łatwo wyciąć kawałek rury i wstawić nowy :roll:
brat kupował ostatnio do 406 kata i dał 400zł a nie 1400 ;)
chyba nie jest to związane z wyższymi normami EURO ?
co do tulejki dystansowej, to wpiszcie sobie emulator sondy i będzie wiadomo o co chodzi
faktycznie to działa ?
Witam,
Paliła mi się kontrolka check engine, więc pojechałem do mechanika,który podłączył komputer, wykrył błąd P0420 a następnie go wykasował. Na razie po przejechaniu jakiś 10km kontrolka silnika nie zapaliła się. Według niego problem jest z katalizatorem. Otóż jakieś 2 tygodnie temu został urwany jeden z kabli zapłonowych, najprawdopodobniej został przegryziony przez jakiegoś gryzonia i przejechałem jakiś tam dystans bez jedego cylindra. Mechanik stwierdził, że to może być przyczyną tego błędu, że katalizator mógł zapchać się, gdy nie palił jeden cylinder. Czy można w jakiś łatwy sposób poprawić stan katalizatora, ponieważ koszty takiej wymiany nie są małe, a przebieg i stan samochodu raczej nie wskazywałby na wymianę?
stasiek49 07-10-2011, 15:58 nic nie robić,katalizator sam się oczyści
dzieki za podpowiedzi. Dam znac jesli uda sie coś z tym zrobić i ile kosztowało.
pzdr
połączyłem dwa tematy o tym samym z różnych działów i przeniosłem do "ogólne"
Centrino-C1 28-11-2013, 14:50 Witam
Może ktoś jeszcze tu zaglądanie.
Od niedawna mam podobny problem. We wrześniu tydzień po wymianie świec pojawiła się kontrolka "Check engine". Pojechałem do serwisu i stwierdzono problem z katalizatorem lub kiepskie paliwo - oczywiście wykasowano błąd. Po przejechaniu 4tyś km znów zapaliła się kontrolka. Tym razem sam podpiąłem ELM do kompa (wychodzi taniej niż w wizyta w serwisie) i wyszedł błąd P0420 czyli tak samo jak wcześniej.
Jak myślicie to faktycznie katalizator, a może kiepskie paliwo a może coś innego powoduje wywoływanie tego błędu ?
Dodam że auto posiadam od lutego 2013r i takich sytuacji wcześniej nie miałem. Auto przyspiesza normalnie, nie dławi się na żadnych obrotach.
P0420 - Zdolność konwertera katalitycznego do usuwania szkodliwych składników spalin, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1)
Ja chciałbym zapytać o emulator: czy w sklepach samochodowych można go kupić, tak po prostu?
hejka mam focusa z 2006 i ten sam problem co jakis czas pojawia się ten bład, zauważyłem ze w momencie jak jade z duza szybkoscia i nagle przyhamuję np silnikiem to się pojawia. ostatnio nawet kontrolka sama zgasła po jakims czasie i jest ok.
pytanie moje czy to przez LPG? (silnik 1.6) i co z tym fantem robic czy nie przejmowac sie faktem pojawiania sie tego błędu?
Witam, chciałem odgrzać temat. Mam ten sam problem, co wszyscy tutaj, czyli P0420, samochód Mondeo mkIV 2.0duratec HE bez LPG. Kontrolka "check engine" zapala się w momencie, jak jadę ok. 80-90 km/h na piątym biegu (silnik ma wtedy ok. 2500 RPM). Dodam, że mam założoną tulejkę dystansową polecaną gdzieś powyżej. Błąd wyskakuje na blacie co ok. 800km, a ostatnio regularnie co 100km. Podgląd parametrów Forscanem i... raz utrzymując obroty ok. 2500 na postoju pokazały się wartości w polach: "czas pracy silnika w czasie wypadania zapłonów- 255min.", "RPM silnika w czasie wypadania zapłonów- 2537obr/min", "czas wyłączenia silnika przed wystąpieniem wypadania zapłonów- 13110min.", "położenie przepustnicy w czasie wypadania zapłonów- 0.86V". Nie ma natomiast błędu odnośnie wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze...
Jeszcze jedna ciekawostka: czasami wartość kąta wyprzedzenia zapłonu dochodzi do 46.25° przy 2600RPM, czy to normalne? EGR jest wtedy na 13-tym kroku. Czy ktoś wie, w jaki sposób można sprawdzić cewki? Mierzyłem oporność na pinach, gdzie podłącza się wtyczki i wszędzie jest tak samo. Co do sond lambda, przebieg pracy pierwszej wydaje się prawidłowy (0.1÷0.8V), druga wiadomo, ze względu na niską skuteczność kata pracuje podobnie do pierwszej. Na wolnych obrotach druga sonda pracuje prawidłowo (jest stabilna, minimalnie oscyluje). Namieszałem w temacie, ale chciałem umieścić jak najwięcej szczegółów. Tylko nie piszcie wymień katalizator... Zanim to zrobię, chcę znać przyczynę ewentualnego jego uszkodzenia, a wszystkich cewek i sond lambda nie uśmiecha mi się wymieniać.
Pozdrawiam wszystkich.
witam,
usunąłem katalizator, (wstawiona rura ponawiercana w bańce katalizatora) ponieważ bardzo osłabł. Teraz jest zdecydowanie lepiej jednak jest wyczuwalny smród spalin podczas jazdy.
tomtomasz 07-06-2015, 22:14 a jakie miałeś objawy przed usunięciem? ja mam często błąd P0420 i też się nad tym zastanawiałem, ale obawiam się dodatkowych błędów...
jak koszt takiego tuningu?
...jednak jest wyczuwalny smród spalin podczas jazdy.
To nie lepiej było za jednym zamachem zrobić sobie kabriolet?:027:
Nie maiłbyś żadnego smrodu, tylko rześki pęd powietrza smagający z zadowolenia uśmiechniętą twarz...:619:
Czasem to już nie mam siły do kolegów na siłę przerabiających Forda na Syrenkę...
Może lepiej jednak coś po prostu naprawić, zamiast psuć nieodwracalnie?
tak, tylko nie swędzi mnie wydanie 1000zł. Zawsze jest możliwość założenia katalizatora, a tu mamy cały element kolektor-katalizator-tłumik drgań.
Wydaje mi się, że niemoc jaka była odeszła a konsekwencje jakies tam są
Bump: a jakie miałeś objawy przed usunięciem? ja mam często błąd P0420 i też się nad tym zastanawiałem, ale obawiam się dodatkowych błędów...
jak koszt takiego tuningu?
koszt operacji to 100zł wypruty katalizator, wstawiony element do bańki katalizatora i emulator sondy za jakieś 50 zł, no i jeszcze demontaż i montaż kolektora z uszczelką pod kolektor. W sumie poniżej 500zł.
Auto po prostu nie miało mocy.
no widzisz a ja w dziale sprzedam/częsci mam do sprzedania za 300zł sprawny nie zatkany katalizator + kolektor+ dwie sobny lamba do 1.8.
...nie swędzi mnie wydanie ....
Mam nadzieję, że przy najbliższym przeglądzie diagnostę zaswędzi ręka i włoży Ci sondę składu spalin do wydechu.. Wtedy te 500zł pójdą się bujać wraz z dowodem rejestracyjnym...:569:
Proszę o poprawienie tytułu tematu, na bardziej konkretny, zgodnie z regulaminem Forum .
Witam drogich forumowiczow, a w szczególności tych, którym udało się wygrać walkę z błędnem P0420. Moja przygoda z tym problem zaczeła się pod koniec zeszłego roku i do tego momentu sądziłem, że jestem jednym z tych szczęśliwców, którzy tę walkę wygrali. Przez blisko 12 miesiecy od zamonotowania nowego zamiennika katalizatora (BosaL z kolektorem) problem ten się nie pojawił. Niestety, po przejechaniu ok.10 T km w trybie miejskim, na desce rodzielczej po raz kolejny zaświecił się "check engine". Powiem szczerze, zaczyna mnie to nieźle frustrować i zastanawiam się nad sprzedażą auta, chyba, że zw porę znajdzie się jakis "złoty środek".
Wyczytałem, że niektórzy wymieniają świece i montuja emulatory sondy lambda. Czy warto spróbować sprawdzic takie rozwiązania ?
Czekam na podpowiedzi, a najlepiej konkretne rozwiązania..;-)
Moje auto to Mondeo MK4, Duratec, 2.0 145 KM.
Hej, wymieniłem katalizator, czujnik temperatury, pompę paliwa i świece, a błąd P0420 dalej powraca...Jest sens cos z tym dalej robic, bo niedlugo pół auta wymienie? MOże jakiś konkretny trop ?
kristo123 21-11-2015, 06:49 Ja też się przyłączam do tego tematu. focus mk2 2007 1.6 benz. -lpg. Miałem wcześniej błąd P0420. Zastosowałem emulator na drugiej sondzie i pomogło na jakiś rok. Od kilku dni pomimo emulatora zaczął mi ten błąd znów wyskakiwać. Miał ktoś taki przypadek. Może jakaś wskazówka-recepta.
yatahaze 03-12-2015, 22:02 Witam wszystkich na forum, nie mam dużego doświadczenia jeśli chodzi o mechanikę samochodową dlatego proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka silnika i kontrola komputerem wykazała błąd P0420, silnik 1,6 benzyna 2004r. kombi. Auto ma przejechane tylko 63 tysiace, czy jest możliwe, żeby katalizator był już do wymiany? Po skasowaniu błędu kontrolka nie pojawiła się do tej pory ponownie. Auto zanim pojawiła się kontrolka bardzo mocno dostało po gazie i wysokich obrotach, bo spieszyłem się na chrzest bratanicy, zazwyczaj obchodzę się z nim dużo spokojniej, czy tak drastyczna zmiana stylu jazdy mogła spowodować zapchanie kat ? Jak się zapaliła to zauważyłem też, że jeden kabel wysokiego napiecia był troche wyciągniety, ale nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Auto wcześniej było również na myjni i zastanawiałem się, czy błąd nie spowodowała wilgoć która się dostała w niepożądane miejsce.
Czy odczyty spalin w przypadku wadliwego katalizatora odbiegają od normy? Bo na przeglądzie, który był robiony jakieś 2 tyg. wcześniej było wszystko dobrze.
Czy jeśli błąd będzie powracał, poleca ktoś warsztat w Warszawie gdzie rzetelnie przeprowadzą wymianę katalizatora?
krzys1968 03-12-2015, 22:23 Jezeli sie nie pokazuje to bym sie nie martwil gozej jak by caly czas swiecila casem tak jest umnie jak na ryby jezdzilem to po 2 nockach nad jeziorem kontrolka ESP sie zapalala i i potem gasla pare razy tak sie zdarzylo i nic sie pozatym nie dzialo
kristo123 11-01-2016, 12:24 Panowie pomóżcie. Pisałem kilka miesięcy temu o błędzie P0420 (kristo123).
Czy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie więcej (pomimo zastosowania emulatora-tulejki na sondę) błąd zaczął się pojawiać.
Witam, czytam wasze wpisy i przyznam że ja już dość dlugo się męcze z tym problemem P0420. jestem po wymianie kat ( polski zamiennik ) i wymienilem 2 sondy i dalej to samo w moim przypadku auto na jalowym biegu dostaje dziwnych wibracji, jutro chyba kupie komplet cewek kabli i swiec, bo mam wrazenie ze gdzies mi zaplon wypada i niewypalone paliwo zalewa kat i dlatego mam problem, moze sie myle ale chyba zainwestuje jeszcze troche zeby kolejny element wyeliminowac, bo w szczecinie ciezko o dobrego mechanika, ktory poswiecil by troche czasu na sprawdzenie samochodu :) wszyscy czytaja blad i zalecaja wymiane :)
michaltomczuk 17-08-2017, 14:56 Witam czy uporales się z tym problemem,mam to samo smierdzi paliwem i na biegu jalowym dziwnie chodzi
Grzegorz MX 22-08-2017, 13:42 jesli paliwo smierdzi z rury to napewno trzeba zaczac od pierwszej sondy lambda, może już nie działa odpowiednio. Potem sprawdziłbym czy nie brudny sensor powietrza. a na końcu kat. Sprawdzilbym czy rury od filtra do silnika są całe i nie śście lewego powietrza poza czujnikiem.
u mnie było p0420 dwa lata temu, wymieniłem kata (ten zintegrowany z kolektorem) i uszczelką - wszystko było sprawdzone --> przejechałem 30tys na razie odpukać/. Kat kupiłem używany z dobrego źródła od kolegi.
rada: zmienić dostawce paliwa po tym jako problem ustąpi
szeregus 11-09-2017, 18:30 Witajcie,
Zastosowałem emulator sondy, błąd zaczął znów wyskakiwać. Ktoś podrzuci jakiś pomysł?
lukaszooo 14-01-2018, 12:15 Witam, mnie również dopadł problem błędu 0420.
Mam foke mk3 1.6 105H z przebiegiem 107tys, podczas trasy 1000km z predkościami ok 160km/h wyskoczył check silnika, po powrocie okazał sie błąd kata. Błąd jest usuwalny ale zapewne powróci. Od czego zacząć ??? świece, przewody ? ktoś orientował sie ile kosztuje oryginalny katalizator ? mam spore zniżki w fordzie ale nie wiem czy jest sens uruchamiać znajomości.
Mam ten sam problem Focus MK3, 100 tys. przebiegu.
===PCM DTC P0420:09-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)
Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki elementów
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 79419734 s - Globalny czas rzeczywisty
-DIST_TOT_VEH: 98811.0 km - Łączna odległość przebyta przez pojazd
-MAINECUV: 14.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: -2 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 40.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 87 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.78 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-RPM: 2348 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 85.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 31.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: -1 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 12.84 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 19.61 % - Pozycja przepustnicy
-FLI: 13.33 % - Poziom paliwa
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika E
===END PCM DTC P0420:09-EC===
===OBDII DTC P0420-C===
Kod: P0420 - Wydajnosc ukladu katalizatora ponizej wartosci progowej (1 rzad cylindrów).
--Mozliwe przyczyny--
- Zastosowanie benzyny etylizowanej
- Kat wyprzedzenia zaplonu opózniony ponizej specyfikacji
- Zanieczyszczenie oleju
- Wypadanie zaplonów w cylindrach
- Uszkodzenie sondy lambda (HO2S)
- Uszkodzenie czujnika temperatury plynu chlodzacego (ECT)
- Nieprawidlowe podlaczenie przewodów sondy lambda (HO2S) za katalizatorem
- Zbyt wysokie cisnienie paliwa
- Uszkodzenie rury wydechowej
- Uszkodzenie kolektora wydechowego
- Uszkodzenie zespolu tlumika/ tylnej rury wydechowej
- Uszkodzenie katalizatora.
Witam
Focus 1.6 105 KM 2013 rok 160 tysi wylatane błąd katalizatora pokazuje komputer diagnostyczny błąd usunięto wrócił po około tygodniu.
Nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika ciągnie tak samo jak poprzednio ,wkręca się na wysokie obroty bez problemu nie ma zwiększonego apetytu na paliwo.
Moje pytanie czy coś robić czy czekać na jakieś symptomy konkretne.
Karwos00 31-01-2018, 18:38 Taki błąd miałem w suzuki na LPG. Żona i jazda do pracy - ostatnie 3 lata i zrobione ok 5000km chyba przez 3 lata. Jak się kontroleczka zapalała - ja zabierałem kluczyki - bieg pierwszy 6500obr, dwójka(automat) - 6500obr, 3 - 6500obr. 4 nie włączałem bo jestem człowiek spokojny i 150 nie przekraczam. Jazda ok 20km. Kasowanie błędu i spokój na kilka miesięcy. Wg mnie z katalizatorem jest jak z wódką - czasami trzeba dać ostro w palnik :)
|
|