Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Jakie opony zimowe kupić ?


Tomasz747
13-10-2011, 21:18
Jakie zimówki polecacie do tego typu auta ? Chodzi mi raczej o renomowane marki tj : Goodyear, Dunlop, Bridgestone , Michelin . rozmiar 215/50 R17 na alufeldze. Chce kupic tylko gumy i przerzuci na posiadane felgi.

Wojtek
14-10-2011, 00:23
Najpierw szukamy , później piszemy.
Tu masz temat do poczytania http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78859

Na Forum jest jeszcze wiele tematów , które powinny Cię zainteresować.
Na Forum nie dublujemy tematów.

MichuP
20-10-2012, 16:30
Witam, jakie opony zimowe polecili byście do C-maxa? Pamiętam zalecenia do foki 1 ze względu na wielowahacze (częste ząbkowanie opon) polecano opony kierunkowe i symetryczne. Tam całkiem dobre były opony Kleber (dobry stosunek cena/jakość) i co ciekawe "made in Poland".
W maxie mam 215/55R16 93V. Czy w zimowce też wypadało by mieć 93V?
Pozdrawiam

artax
20-10-2012, 17:39
Do zawieszenia o ktorym piszesz to na bank asymetryczne a nie kierunki.:)
pzdr

augusti
20-10-2012, 17:54
Witam, jakie opony zimowe polecili byście do C-maxa? Pamiętam zalecenia do foki 1 ze względu na wielowahacze (częste ząbkowanie opon) polecano opony kierunkowe i symetryczne. Tam całkiem dobre były opony Kleber (dobry stosunek cena/jakość) i co ciekawe "made in Poland".
W maxie mam 215/55R16 93V. Czy w zimowce też wypadało by mieć 93V?
Pozdrawiam


U mnie w homologacji jest 215/55R16 H pomimo że fabrycznie były V-ki.

Jeśli chodzi o ząbkowanie opon rozmawiałem kiedyś z dość dobrym gumiarzem na temat ząbkowania.
Doradził aby kupować opony o względnie drobnych (niewielkich) klockach zewnętrznych, podobno te skrajne klocki im większe tym mocniej ząbkują- tyle że to opinia gumiarza a nie moja.

marcinek25
20-10-2012, 19:28
Witaj kolego MichuP po co w oponie zimowej do maxa tak wysoki indeks v zamierzasz jeździć 240 km/h w zimie, czy lubisz wydawać kasę na opony weź mniejszy indeks i też będzie dobrze.
Pozdrawiam

Arkander
21-10-2012, 19:15
Witam ja zamówiłem sobie takie dziwadła jak BFGoodrich G-force Winter 215/55 r 16 93H. Mam w innym aucie oponki tej firmy i jestem zadowolony. Co do indeksu mi wciskali w serwisie Semperity a te mają indeks H. Poza tym mój Maxiu ma V max 204 km/h więc na logikę poco mi opony z indeksem do 240?

MichuP
21-10-2012, 19:50
Zimówki BFGoodrich mam w berlingo i całkiem dobrze się sprawują. Natomiast do maxa chyba kupię Nokian WR A3 97H. Są w cenie ok.400-450 a klasyfikowane jako "premium". Są niestety niesymetryczne i nie wiem jak będą współpracowały z tylnym zawieszeniem. Zasięgnę jeszcze opinii u gumiarzy...

boncio
22-10-2012, 09:42
Ja mam Fuldy Kristall Control HP w rozmiarze 215/55R16 indeks H i niestety na moje warunki mogłby być lepsze. Wybrane ze względu na zimowy wyjazd od dilera... Są trochę za słabe w kopnym sniegu, a z racji mieszkania poza miastem to zimą po takim sniegu muszę też jeździć. Chociaż jeszcze nigdy nie musiałem się odkopywać, bo zawsze mnie wyciągnęły :) W trasie są ok.

MichuP
22-10-2012, 10:13
U mnie w większości jazda po mieście - Poznań, śnieg raczej widujemy na zdjęciach z wakacji. Choć ostatnie zimy dają w kość i już kilka razy miałem problemy z wyjazdem z domu. Planuję wyjazd może 2x na narty w góry, dlatego przydałyby się opony dobrze radzące sobie w kopnym śniegu.
W foce miałem kilka sezonów nasze Dębice Frigo ("nasze" made in Slovenia) i muszę powiedzieć, że na śniegu w trudnych warunkach górskich radziły sobie b.dobrze. Za to na suchym czy mokrym tak średnio...
Jestem trochę w kropce - mam wrażenie że te wszystkie opony klasy średniej i premium są optymalizowane do każdych warunków. A może to dobrze bo dają większy margines w 90% warunków jazdy. A w góry trzeba wziąć saperkę, piasek... i balast :)

marcinek25
22-10-2012, 16:17
Barum Polaris 2 też dają rade i cena przystępna, ostatnio widziałem Polaris 3 ale jak się sprawują niestety nie wiem

boncio
22-10-2012, 17:24
W foce miałem kilka sezonów nasze Dębice Frigo ("nasze" made in Slovenia) i muszę powiedzieć, że na śniegu w trudnych warunkach górskich radziły sobie b.dobrze. Za to na suchym czy mokrym tak średnio...


To zobacz sobie jaką mają klasę w tych nowych oznaczeniach opon - spalanie i jazda na mokrym. Prawie najniższą.

slick
22-10-2012, 18:14
Witam, jakie opony zimowe polecili byście do C-maxa? Pamiętam zalecenia do foki 1 ze względu na wielowahacze (częste ząbkowanie opon) polecano opony kierunkowe i symetryczne. Tam całkiem dobre były opony Kleber (dobry stosunek cena/jakość) i co ciekawe "made in Poland".
W maxie mam 215/55R16 93V. Czy w zimowce też wypadało by mieć 93V?
Pozdrawiam
Hej !

Najlepiej zostać przy oryginalnym rozmiarze, ale zawsze ewentualnie można kupić wyższy indeks prędkości i nośności - nie jest to jakaś przeszkoda. Nigdy nie bierz niższych! Wejdź sobie na ta stronkę i wybierz swoją wersję silnika http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-ford/c-max/c-max pojawią ci się rozmiary z homologacją do twojego maxa ;)

MichuP
22-10-2012, 18:48
Ciekawa informacja na wyżej podanej stronce: w oponach zimowych jest prawnie dopuszczalny niższy indeks prędkości. Zatem spokojnie można zastosowac np H.
O nośności nie wspominają a wyszukiwarka dobiera min 93 (650kg) taką jak auto ma "domyślnie".

boncio
24-10-2012, 09:03
Przecież zawsze tak było. Indeks prędkości, to maksymalna dopuszczalna i bezpieczna prędkość dla opony. Jak ktoś zimą planuje jeździć powyżej 210km/h (realnie z zapasem 200), to musi kupić V-ki. Pytanie tylko po co, żeby zimą testować Vmax?

ppaw01
24-10-2012, 18:14
Ja mam pytanie o wielkość opon, bez względu na firmę i indeks prędkości.
Oryginalnie mam założone letnie 215/55/R16. Chciałbym wybrać zamiennik, ponieważ ten rozmiar jest koszmarnie drogi.
W instrukcji obsługi jako zamiennik jest 205/55/R16.
Nie lepiej wybrać 205/60/R16 ?

marcinek25
24-10-2012, 18:50
Ja mam pytanie o wielkość opon, bez względu na firmę i indeks prędkości.
Oryginalnie mam założone letnie 215/55/R16. Chciałbym wybrać zamiennik, ponieważ ten rozmiar jest koszmarnie drogi.
W instrukcji obsługi jako zamiennik jest 205/55/R16.
Nie lepiej wybrać 205/60/R16 ?

Witaj chyba nie ma zbyt dużej różnicy i o nadkole nie będzie ocierało, ale będzie delikatne przekłamanie na liczniku
205/60 R 16 123,00 mm
205/55 R 16 112,75 mm

wrzoch
24-10-2012, 22:39
Witaj chyba nie ma zbyt dużej różnicy i o nadkole nie będzie ocierało, ale będzie delikatne przekłamanie na liczniku
205/60 R 16 123,00 mm
205/55 R 16 112,75 mm

-1.4% i +1.7% odpowiednio co daje niecałe +/-3km/h przy 150km/h takze praktycznie zadna roznica. Moze warto sie zastanowic nad R15?
Jak kupowalem zimowki do swojego MkI to roznica w cenie miedzy 205/55R16 a 195/65R15 byla taka, ze mi starczylo na uzywane felgi stalowe i komplet srub do stalowek. Teraz place tylko za wywazenie i zmieniam sobie sam wtedy kiedy chce, a nie wtedy kiedy mi sie uda do wulkanizatora wcisnac.

jaskół
25-10-2012, 10:09
Oryginalnie mam założone letnie 215/55/R16. Chciałbym wybrać zamiennik, ponieważ ten rozmiar jest koszmarnie drogi.
W instrukcji obsługi jako zamiennik jest 205/55/R16.
Nie lepiej wybrać 205/60/R16 ?

Podstawowe opony do C-Maxa to 205/55/R16 91H
- mysle ze na zimę jest to odpowiedni rozmiar, w dodatku homologowany

Też zastanawiałem się nad 205/60/R16 - powinny byc trochę bardziej komfortowe,
ale nie występują w homologacji dla C-Maxa - nie wiem dlaczego ?

wrzoch
25-10-2012, 10:53
Też zastanawiałem się nad 205/60/R16 - powinny byc trochę bardziej komfortowe,
ale nie występują w homologacji dla C-Maxa - nie wiem dlaczego ?

Może dlatego, że chyba nie ma samochodu który by homologował dwie opony w takim samym rozmiarze różniące się tylko profilem.

boncio
25-10-2012, 12:58
Według każdego oponiarza zamiennikiem do 215/55R16 jest 205/60R16 - różnica 5,6mm średnicy koła. Ale Ford nie przewidział takiej opony. Zakładając 205/55R16 mamy mniejszą średnicę koła o 15mm, czyli mniej gumy do ochrony felgi, co na naszych pięknych drogach nie jest bez znaczenia. Serwisy podają też, że systemy typu ABS, ESP mogą niepoprawnie działać przy innych niż zalecane opony, ale nie wiem czy to prawda.

wrzoch
25-10-2012, 13:09
Serwisy podają też, że systemu typu ABS, ESP mogą niepoprawnie działać, ale nie wiem czy to prawda.

Jakby byli bardzo sprytni inżynierowie, to mogłoby i tak być, ale tylko w przypadku skręcania. Na prostej drodze ani ABS ani ESP nie jest w stanie się zorientować, że ma większy albo mniejszy kapeć (o ile na wszystkich kołach są takie same). Przy skręcie, o ile samochod ma czujnik skrętu kół (wszystkie z ESP mają), jest to możliwe.

ppaw01
25-10-2012, 18:45
Podstawowe opony do C-Maxa to 205/55/R16 91H
- mysle ze na zimę jest to odpowiedni rozmiar, w dodatku homologowany

Też zastanawiałem się nad 205/60/R16 - powinny byc trochę bardziej komfortowe,
ale nie występują w homologacji dla C-Maxa - nie wiem dlaczego ?

Jaskół, też masz samochód z 2012r.
Jaki rozmiar opon miałeś jak wyjeżdżałeś z salonu?
Piszesz, że podstawowy to 205/55/R16, a ja miałem 215/55/R16.
Boję się, że będę zaliczał wszystkich "leżących policjantów" ponieważ mój C-max ma bardzo mały prześwit.

boncio
26-10-2012, 13:54
Może i podstawowy to 205/55R16, ale tylko do słabszych silników. Do ecoboostów 1,6 są szersze opony (a tym samym nieco wyższe), czyli 215/55R16.
@ppaw01 nie tylko Twój ma mały prześwit ;)

MichuP
26-10-2012, 16:12
Moj eb też ma 215 standardowo. Ok. 5 mm mniej prześwitu może mieć znaczenie. Cóż trzeba będzie te 400 plnów więcej wydać.

c-matix
28-10-2012, 10:50
MichuP. Ja na zimę zakładał bym spokojnie 205/60/16, ciut wyższa ale dopuszczalna średnica. Osobiscie w swoim MK1 2005r z opon 205/55/16 przeszedłem na 195/60/16 i mem lepsze resorowanie po miescie i dziurach.
Co do przyczepności to do 120 nie zauważyłem jakiś pogorszeń trakcji. Chyba ze mi się bardzo bardzo spieszy to po zakrętach czuć wyższy profil , ale podkreślam jakmi sie bardzo spieszy, i gumy zaczynają grać w zakętach

MichuP
28-10-2012, 12:57
Tak myślałem o zmniejszeniu z 215/55 na 205/55 - różnica ok. 5 mm mniej prześwitu i 10 mm węższe no i średnio 100PLN/szt na niekorzyść 215. Przy okazji zauważyłem, że 205 maja przeważnie niższy indeks nośności - 91
Jednak potrzebuję tych 5mm (mam próg - szynę od bramy na wjeździe do garażu) no i przy 150 KM chyba jednak lepiej mieć nieco większy styk z podłożem ;)

Ostatecznie zamówiłem 215 Nokiany WR A3 z indeksem 97H w akceptowalnej cenie + tani montaż z grupona. Zobaczę i dam znać jak się sprawują.

c-matix
28-10-2012, 16:11
to trzeba było sobie zamówic 205/60/16 ta wysokosc spowodowała by z e guma rozchodzi sie na boki i nie obdzierał bys o krawężniki, a autko o 5mm wyższe

jaskół
29-10-2012, 11:49
Jaskół, też masz samochód z 2012r.
Jaki rozmiar opon miałeś jak wyjeżdżałeś z salonu?
Piszesz, że podstawowy to 205/55/R16, a ja miałem 215/55/R16.
Boję się, że będę zaliczał wszystkich "leżących policjantów" ponieważ mój C-max ma bardzo mały prześwit.

Auto kupiłem w 2012, ale produkcja X-2011
W pakiecie miałem opony 215/55/R16 z felgami strukturalnymi

Żonka po drodze do pracy pokonuje 5-6 progów i nie ma żadnych problemów z prześwitem - nie jest aż taki mały.

Dodam, że na zimę kupiłem Dunlopy Winter Sport 4D -205/60/R16
- jako najlepszy zamiennik dla 215/55/R16

schraczek
30-10-2012, 09:21
Tak myślałem o zmniejszeniu z 215/55 na 205/55 - różnica ok. 5 mm mniej prześwitu i 10 mm węższe no i średnio 100PLN/szt na niekorzyść 215. Przy okazji zauważyłem, że 205 maja przeważnie niższy indeks nośności - 91
Jednak potrzebuję tych 5mm (mam próg - szynę od bramy na wjeździe do garażu) no i przy 150 KM chyba jednak lepiej mieć nieco większy styk z podłożem ;)

Ostatecznie zamówiłem 215 Nokiany WR A3 z indeksem 97H w akceptowalnej cenie + tani montaż z grupona. Zobaczę i dam znać jak się sprawują.

Mam te Nokiany od tygodnia - na rzaie super. Ciche przede wszystkim. dałem 480 szt/z wymianą. 215/55 R16 97H. Przyda się nieco mocniejsza...

Bump: na marginaesie ciekaweostka że miedzy 215 a 205 bywa 100-120 pln różnicy. Wszyscy pzrechodzą na 205... Ja się nie zdecydowałem. W razie dzwona nie chcę się zastanawiać jak to zinterpretuje rzeczoznawca ;)

MichuP
30-10-2012, 09:48
A mi 1-sze zamówienie nie wyszło, pomimo przesłanego potwierdzenia zamówienia stwierdzili po prostu że brak tych opon na stanie, szkoda gadać. Dobrze, że coś mnie tknęło i kasy nie przelałem. Cóż pozostało zamówić w innym sklepie...

Apropos indeksów i wzmocnień XL w oponach trochę jeszcze poszperałem w necie i znalazłem pewne zalecenia. Otóż opony o wyższym indeksie nośności i te XL są wzmacniane (mają dodatkowe opasania w kordzie) no i są zalecane generalnie do samochodów o większych osiągach lub dostawczych. Opona jest sztywniejsza i za tym jest nieco mniej "komfortowa". Autor polecał wybór opon o indeksach zalecanych przez producenta auta.

W związku z powyższym pytanko do przedmówcy - czy na tych nokianach 97H XL jest jakoś sztywniej i bardziej twardo?
W sumie "po ptokach" bo już zamówione ale może komuś się przyda info.

Pozdrawiam

schraczek
30-10-2012, 09:59
A mi 1-sze zamówienie nie wyszło, pomimo przesłanego potwierdzenia zamówienia stwierdzili po prostu że brak tych opon na stanie, szkoda gadać. Dobrze, że coś mnie tknęło i kasy nie przelałem. Cóż pozostało zamówić w innym sklepie...

Apropos indeksów i wzmocnień XL w oponach trochę jeszcze poszperałem w necie i znalazłem pewne zalecenia. Otóż opony o wyższym indeksie nośności i te XL są wzmacniane (mają dodatkowe opasania w kordzie) no i są zalecane generalnie do samochodów o większych osiągach lub dostawczych. Opona jest sztywniejsza i za tym jest nieco mniej "komfortowa". Autor polecał wybór opon o indeksach zalecanych przez producenta auta.

W związku z powyższym pytanko do przedmówcy - czy na tych nokianach 97H XL jest jakoś sztywniej i bardziej twardo?
W sumie "po ptokach" bo już zamówione ale może komuś się przyda info.

Pozdrawiam

zgzadza się z tą nośnością. Nie wiem tylko jak się ma to XL do indeksu nośności 97... Czy dla tego rozmiaru 97=XL, czy jest to podwyższone 97 ??
Autko odebrałem na letnich 93.
Tak czy inaczej na zimę będzie lepsza ochrona alusków.

Co do Twojego pytania - nie widzę żadnej negatywnej różnicy. nawet mi się zdaje, że te letnie Goodyear-y były głośniejsze (jeśli to w ogóle możliwe). Autko mam generalnie niecałe 3 miesiące więc nie do końca wszystko już czuję jak należy.

Paweł1
30-10-2012, 10:14
Najlepszym zamiennikiem dla opony 215/55r16 jest opona 195/60r16. Opony zimowe mogą być węższe . Mają wówczas większy nacisk i lepiej się trzymają drogi. Komfort jazdy jest dobry na asfalcie jak i na śliskiej nawierzchni . W przypadku opon 205/60r16 komfort na asfalcie jest bardzo dobry natomiast na śliskiej jest dostateczny. Poniżej zestawienie różnic zamienników.
opona wzorcowa
215/55R16 średnica (mm) 642,9 mm
średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
zamiennik 1 640.4 mm -2.5 mm -0.39 %
195/60r16
zamiennik 2 652.4 mm 9.5 mm 1.46 %
205/60r16
Różnica w prędkości 50 km/h 100 km/h 150 km/h

zamiennik 1 49.8 km/h 99.61 km/h 149.41 km/h
zamiennik 2 50.73 km/h 101.46 km/h 152.18 km/h

boncio
30-10-2012, 13:52
Mogą być węższe, ale o jeden rozmiar (10mm), tak zalecają "specjaliści". Poza tym węższa opona lepsza jest tylko na śniegu, bo na asfalcie przy szybkiej jeździe będzie mniej bezpieczna. Nasze drogi jednak są w miarę odśnieżane.

schraczek
18-11-2012, 12:54
Po kilku tysiącach km mogę stwierdzić że te Nokian'y są super !!

wrzoch
18-11-2012, 14:29
Po kilku tysiącach km mogę stwierdzić że te Nokian'y są super !!

Co dokładnie jest super - oprócz poziomu hałasu, o którym wcześniej pisałeś.
Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

MichuP
18-11-2012, 14:59
Od piątku mam Nokiany WR A3 215. Na razie trudno cokolwiek powiedziec. Na mokrym i suchym jest ok. Autko jedzie tam gdzie powinno :) Wydaje mi się, że są troszke głośniejsze od fabrycznych letnich Michelinów Primacy.
Nowe opony zęba pewnie pokażą zimą w górach.
Jeszcze dodam - wbrew pozorom (opony są wzmocnione) są jakby bardziej elastyczne i jazda wydaje się bardziej komfortowa.

schraczek
18-11-2012, 20:00
Co dokładnie jest super - oprócz poziomu hałasu, o którym wcześniej pisałeś.
Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

1. Poziom hałasu praktycznie identyczny jak w fabrycznych, letnich Goodyear'ach.
2. Przyczepność w zarkretach na suchym b. dobra, nie piszczą przy wyższych temp.
3. Przyczepność na mokrym tez dobra.
4. Pozostaje poczekać na śnieg....

nozda
08-02-2013, 12:59
Panowie jak Wasze opony na śniegu?
zwłaszcza Nokian`y?

ja dostałem od dealera przy zakupie badziewie zwane Sawa Eskimo HP 215/55R16.

śnieg - kiepsko...
ubity śnieg - dramat. - inne auta ruszają, ja buksuje.
na mokrym - kiepsko - szybko się włącza ESP.
na suchym ok.

Po tej zimie muszę je zmienić - bo szkoda życia. Dajcie znać jakie oponki polecacie?

schraczek
08-02-2013, 13:57
Panowie jak Wasze opony na śniegu?
zwłaszcza Nokian`y?

ja dostałem od dealera przy zakupie badziewie zwane Sawa Eskimo HP 215/55R16.

śnieg - kiepsko...
ubity śnieg - dramat. - inne auta ruszają, ja buksuje.
na mokrym - kiepsko - szybko się włącza ESP.
na suchym ok.

Po tej zimie muszę je zmienić - bo szkoda życia. Dajcie znać jakie oponki polecacie?

Na śniegu wystawiłbym ocenę dobrą. Żadnych negatywnych zjawisk jak u Ciebie nie zauważyłem wiec chyba ok. Dodam, że lubie korzystać z autka i jego mocy więc tym bardziej moj test jest obiektywny ;)

De-Zet
08-02-2013, 14:53
Ja chciałem przyoszczędzić grosza i wybrałem Barum Polaris 3 (indeks 75 T). No i przyoszczędziłem... :(
Nie polecam.

boncio
08-02-2013, 16:35
A ja w tym roku zdziwiłem się moimi Fuldami, bo czułem się zdecydowanie pewniej niż rok temu. Co ciekawe lepsze są przy hamowaniu niż ruszaniu :? i częściej widziałem migającą kontrolkę ESP, z zasadzie TC niż czułem ABS. Jazda na ręcznym też była bardzo fajna :D Swoją drogą, to ESP wtedy nie reaguje, mimo kontry na kierownicy i wszystkich innych danych sugerujących poślizg auta :shock:

MichuP
08-02-2013, 21:51
Nokiany wr a3 w porządku choć "szału" nie ma. Przeżyłem góry choć ekstremalnych warunków nie było. No może jazda 70-80 przy wyprzedzaniu po białej krajówce...Ostro pod górkę na niezbyt ubitym śniegu autko spokojnie podjechało, gorzej z ruszeniem na ubitym zlodzonym pod górę z załadowanym bagażnikiem. Benzyna ma jednak zbyt lekki przód.
Ogólnie polecam jako optymalny wybór cena/jakość jak ktoś żałuje 2,5-3 kPLN na opony.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

nozda
09-02-2013, 23:02
dzięki za opinię :)
szukając testów opon znalazłem takie coś:

http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-zimowych-20555-r16-sprawdzamy-ktore-sa-najlepsze-zime

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/opony-zimowe-test-test-opon-205-55-R16-Toyo-Dunlop-Nokian-Fulda-Hankook-Goodyear-Vredestein-Michelin-Pirelli-Semperit-Nankang,13892,1

z tego testu wynika że opona Nokia WR D3 jest optymalnym wyborem.
Przy okazji pytanie, czy opona 205/55 R16 może być zamiennikiem dla 215/55 R16?

schraczek
11-02-2013, 10:51
dzięki za opinię :)
szukając testów opon znalazłem takie coś:

http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-zimowych-20555-r16-sprawdzamy-ktore-sa-najlepsze-zime

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/opony-zimowe-test-test-opon-205-55-R16-Toyo-Dunlop-Nokian-Fulda-Hankook-Goodyear-Vredestein-Michelin-Pirelli-Semperit-Nankang,13892,1

z tego testu wynika że opona Nokia WR D3 jest optymalnym wyborem.
Przy okazji pytanie, czy opona 205/55 R16 może być zamiennikiem dla 215/55 R16?

Ważne co dla Ciebie jest optymalnym wyborem. Ja kupiłem asymetryka A3.
Można podmienić na 205. Różnica w cenie duza ale ja wole dmuchać na zimne. W razie dzwona ubezpieczyciel tylko szuka potem haka...

nozda
11-02-2013, 12:24
ale podobno zimówki powinny być cieńsze - bo jest większy nacisk (mniejsza powierzchnia a ciężar ten sam.....)

schraczek
11-02-2013, 12:52
To jest mit.

Czesiek_ze
11-02-2013, 18:30
schraczek. to na pewno nie jest mit, to prawa fizyki, o opony powinny być węższe a nie cieńsze . :shock:

boncio
11-02-2013, 22:07
Było już chyba o tym w tym temacie. Można węższe o 1 rozmiar, ale wtedy robi się problem z bezpośrednim zamiennikiem. No i zależy gdzie się jeździ, jeśli dużo po śniegu, to jest sens myśleć o węższych, w przeciwnym wypadku sensu nie ma, a nawet może wydłużyć się droga hamowania na asfalcie. Pomijam oczywiście sens finansowym :)

Celtics
21-10-2019, 23:37
Witam,

planuję w najbliższych dniach zakupić zimowe opony do Forda C-Maxa z 2011 r. (1.6 ecoboost, 182KM). Poszukiwany rozmiar to 215/50 R17.

Rozważam Klebery Krisalp HP3, ale to na razie wstępny pomysł. Może macie jakieś typy godne uwagi? Zależy mi na tym, aby opony były ciche i dobrze spisywały się zarówno na drodze suchej, jak i mokrej. Nie muszą być na ekstremalne śniegi, bo ostatnio nasze zimy są śnieżne przez 2-3 tygodnie, a reszta czasu to typowa późna jesień.

Z góry dzięki za opinie i wszystkie podpowiedzi.

Michen
23-10-2019, 16:23
Cześć. Ja jeżdżę na dunlopach Winter sport od tamtego sezonu i jestem super zadowolony. Rozmiar mam ten sam. Są ciche i nie raz mnie uratowały od najechania na kogoś.

makinen
23-10-2019, 17:54
Widać z tego że nie zachowujesz wystarczającego odstępu.

Stasiu47
23-10-2019, 19:11
Wszystkie poprzednie moje auta miały Kleberki i byłem z nich zadowolony, zdarzało się, że nawet w ekstremalnych warunkach dawały sobie radę. Teraz na zimę mam Michelinki, bo namówił mnie oponiarz i sprzedał prawie po tej cenie co Kleberki. Ponieważ zimy są jakie są, a ja nie jeżdzę w Alpy, ani na rajdy, przy czym niewielkie przebiegi roczne, to jak zjadę to co mam założę uniwersalne.

luckyboy
23-10-2019, 22:59
Kleber to dobre rozwiązanie.

Celtics
24-10-2019, 14:02
Właśnie z segmentu "premium" biorę teraz pod uwagę Dunlopy Winter Sport 5 i Pirelli Cinturato Winter. Obie te opony według opinii są niby ciche. Z Kleberkami już różnie jest z tą głośnością. I właśnie nie wiem czy warto dopłacać do Dunlopów lub Pirelli, aby na pewno mieć ciszę czy też Kleber też nie będzie uciążliwy. Oczywiście patrzę też na właściwości jedne itp, ale jednocześnie nie lubię zbyt intensywnego szumu w aucie. Podróżowanie ma mi sprawiać przyjemność.

luckyboy
24-10-2019, 14:39
Jeżeli chodzi o opony premium to nigdy nie zawiodłem się na Continentalach. Zawsze są ciche i na mokrej nawierzchni jadą jak po szynach.

mazi2000
18-09-2020, 20:09
Witam zastanawiam się na wyborem opon do C Max 2 1.0 ecoboost i ie wiem jaki rozmiar wybrać teraz mam 215/55/16 Ale z powodu dużej różnicy w cenie interesuje się 205/55/16 jak myślicie będzie duża różnica w komforcie jazdy to jest niby 11 mm różnicy na wysokości ale czy to jest zauważalna różnica ??? Pozdrawiam