Zobacz pełną wersję : Strzelanie na LPG przy dodawaniu gazu


stmartin
16-10-2011, 17:19
Witam, mam problem który jest dość uciążliwy.
Auto jak dodaję gwałtownie gazu lub ruszam gwałtownie to strzela mi z pod silnika, oraz brak mocy.

Jak delikatnie powoli dodam gazu do 2000 rpm to nie ma strzelania i auto płynnie rusza.
Powyżej 3000 rpm jak gwałtownie dodam gazu , pedał do podłogi to nie ma strzelania i utraty mocy, takie objawy dzieją się jak ruszam, czyli wciskam pedał gazu do podłogi z postoju.
Strzelanie objawia się tak jak wciskam pedał gazu na luzie oraz jak ruszam z 1 biegu.

Nie mam problemu z odpalaniem auta na zimnym silniku, temperatura przełączenia z benzyny na LPG mam ustawioną na 55 stopni C.

Nie wiem w czym problem, może przydatną informacją będzie to że jak jadę na gazie i dojeżdżam do świateł, żeby się zatrzymać, wciskam sprzęgło żeby zdjąć bieg to obroty mi drastycznie spadają do 400 -500 ( czasem gaśnie ale rzadko) potem podskakują do 800 czasem przestrzelą do 1000 i potem stabilizują się na poziomie 800. Tych objawów nie mam na benzynie.

Proszę o wszelkie rady, co może być przyczyną strzelania i utraty mocy ?

Mam interfejs diagnostyczny do instalacji LPG, więc mogę coś pokombinować przy komputerze tylko proszę o jakieś rady.

morus
16-10-2011, 19:28
A po co wciskasz nagle pedał do podłogi?
Świece mogą być stare, kable WN...Temperatura przełączenia po co taka wysoka?

kundziel
19-10-2011, 11:31
po pierwsze temp. przełączenia trochę za wysoka. 30-40 stopni tak mniej więcej powinno być. Po drugie.. gdzie masz zrobione wpięcie wtryskiwaczy gazowych? Po trzecie, sprawdź kable WN i świece. Po czwarte sprawdź czy nie jest za bogato lub za ubogo :)

milymirus
21-10-2011, 21:22
Zapłon się kłania na 1000%, czyli kable świece. Potem dopiero regulacja gazu. Chyba że już zdążyłeś namieszać tym interfejsem diagnostycznym:)
Temp. przełączania to tak jak poprzednicy napisali ok 30-40 stopni. i czas zwłoki 4 sekundy w zupełności wystarcza.

stmartin
22-10-2011, 17:18
Zmiejszyłem temperaturę przełączenia do 40 C , model gazu przeliczyłem ponownie na podstawiem mapy benzyny i gazu, cisnienie gazu wacha sie w okolicach 1,02- - 1,10.

Strzelanie jest jak dodaje gwałtonie gazu, pedał do podlogi i strzelanie objawia się przy gwałtownym przejsciu obrotów z 800 na 2000 - 3000 , powyżej nie strzela, jak delikatnie dodaje gazu z 800 rpm na 2000 rpm to nie strzela.

Na benzynie nie mam takich objawow, jak dodaje gwaltownie gazu.

bolek-tarnow
22-10-2011, 21:21
- wypadanie zaplonow
- zla mieszanka
kombinujac dalej samemu z ustawieniami lpg nie majac o tym podstawowej wiedzy nic nie zdzialasz

stmartin
23-10-2011, 00:55
wypadanie zapłonu ? co to takiego jak to naprawic ? co wymienić ?

morus
23-10-2011, 07:52
Nadal nie pojmuję, co chcesz uzyskać nagłym wciśnięciem pedału gazu do podłogi? Kręci Cię "przegazówa"? Nie wymieniłeś świec, kabli WN a "wypadanie zapłonu" tu może mieć swoje źródło. LPG ma trochę wyższe wymagania dla poprawnego spalania, stąd na benzynie jest dobrze.

bolek-tarnow
23-10-2011, 08:59
wypadanie zapłonu ? co to takiego jak to naprawic ? co wymienić ?
wpisz w szukajke a sie dowiesz. w skrocie problem z ukladem zaplonu lub paliwowym lub jeszcze cos innego. na poczatek zmien swiece i kable wn i wyreguluj lpg u fachowca, a dopiero pozniej bedziemy rozmawiac dalej, bo bez tego dalsza debata nie ma sensu

stmartin
23-10-2011, 10:10
Ok dzięki za info, a wciskając pedał do podłogi nie mam zamiaru ruszać z piskiem , czy jaką posisówke dawac czy "przegazówkę".
Chodzi o to że czasem są takie sytuascje na drodze że trzeba szybko zjechac ze skrzyżowania , poprostu depnąc w pedał gazu, i własnie wtedy zamiast jechac strzela mi i brakję mocy i stoje na srodku skrzyzowania.
Ale ok, za waszymi radami wymienie swiece kable WN ewentualnie cewka + regulacja u gazownik.

kundziel
24-10-2011, 11:27
kolego jak zmienisz świece i przewody i nie będzie zmiany to wtedy zmień cewkę :) tak na marginesie.. na przewodach i świecach nie oszczędzaj.. tylko motocraft :)

stmartin
24-10-2011, 12:25
Ok dzięki wielkie za info :)

kundziel
26-10-2011, 10:14
yyyy a filterki masz pozmieniane?? :D

stmartin
26-10-2011, 21:40
Tak, filtr powietrza w sierpniu, filtry gazu FL i FC wymieniałem w maju, więc nie są jeszcze bardzo zużyte, raczej.

kundziel
02-11-2011, 09:17
a jak po wymianie świec i przewodów? jest zmiana czy jeszcze nie wymieniłeś??

stmartin
06-11-2011, 18:00
jeszcze nie wymieniłem, ale chyba to świece się zużywają / wypalają , bo wiem że LPG potrzebuje wyższej temperatury niż PB do spalania , strzelanie nie mam na benzynie tylko na LPG, ale jak silnik dobrze się rozgrzeje to te strzelanie jest sporadyczne ale nadal jest.
Zamówię świece i kable jak tylko wymienię to opisze co i jak.

Gazownik zmniejszył dawkę gazu na niższych obrotach oraz w zakresie przyśpieszania/ ruszania z postoju, i te strzelanie jest jak by mniejsze, cichsze/ delikatniejsze ale nadal jest.
Oczywiście też pojawił się check na silniku , że zbyt uboga mieszanka w cylindrze 1, ale to przy gazie chyba raczej normalne, wykasowałem ten check i w tygodniu znów do gazownika na regulacje podjadę.

To co zauważyłem, że po zmniejszeniu dawki na niższych obrotach szybciej przyśpiesza i startuje z miejsca, nie wiem o co chodzi nie znam się ale gazownik coś wspomniał o zalewaniu silnika gazem.

Pozdrawiam

bolek-tarnow
06-11-2011, 18:13
bo iskra za slaba to jest efekt "zalewania" i stad wystrzal - dawka moze i jest dobra ale przez slaba iskre nie dochodzi do prawidlowego zaplonu. ja bym jednak na cewke postawil. w ubiegly czwartek wymienialem u mojego taty, bo strzelal na lpg, a na pb jezdzil normalnie. kabli i swiec nie ruszalismy tylko podmiana cewki, test i decyzja o wymienie. nowa cewka firmy beru i autko smiga az milo.

stmartin
07-11-2011, 08:28
ok a powiedz mi o czym musze pamiętać wymienjając samą cewke, adaptacja tak ? odlaczyc akumulator na 10 min , potem jezdzic na samej benzynie ?
coś jeszcze ??

bolek-tarnow
07-11-2011, 09:26
tutaj adaptacja raczej nie jest potrzebna. zrob to na zasadzie plug&play. ja tak zrobilem, zadnej adaptacji nie wykonalem. po zamontowaniu nowej cewki odpalilem najpierw pb sprawdzilem jak sie wkreca na obroty i przelaczylem na lpg, dodalem kilka razy gwaltowniej gazu, brak strzelania wiec sprawdzilem jak rusza, brak strzalow i przyspieszal dobrze wiec na tym operacje zakonczylem

stmartin
07-11-2011, 10:07
Super dzięki za info , widzę na allegro ze te cewki BERU są nawet nie drogie.
W weekend się za to zabiorę i dam znać czy u mnie też pomogło.
Jak nie to w świece + kable w kolejce do wymiany.

Dzięki.

bolek-tarnow
07-11-2011, 11:02
ja dalem 155zl w sklepie za cewke BERU. jedna rada popatrz czy sa niemieckie czy chinskie - kupuj tylko niemiecka!
kable mozesz sprawdzic w ciemnosci psikajac na nie woda np ze spryskiwacza do kwiatkow. jak zacznie cos przerywac po ich namoczeniu tzn ze maja gdzies przbicie. moze byc nawet widac iskry w ciemnosci skaczace po kablach. swiece tez mozna sprawdzic ale trzeba je wykrecic i obejrzec czy sa popekane. mozesz wtedy na wykrecona swiece nalozyc kabel WN i przylozyc ja do bloku silnika, trzymajac w jakis szczypcach z izolacja i zakrecic silnikiem. jesli bedzie gdzies iskra skakac po bokach swiecy to oznaka ze swieca ma przebice. swiece sprawdzaj pojedynczo. nie wszystkie jednoczesnie. uwazaj zeby cie nie kopnal prad z swiecy lub posotalych kabli

stmartin
11-11-2011, 15:27
Wymiana cewki pomogła, nie ma juz takiego strzelania na lpg.
Czasem, raz na 10 przygazowan cos tam bąknie ale nie tak jak wcześniej, odpowiednia regulacja i myslę ze bedzie git.
Ale nowa cewka robi ogromną różnicę :)
Dzięki za radę.

P.S. cewka Beru ma inną kolejności podłączenia kabli, ale to nic nie szkodzi bo wyczytałem na forum , ze swobodnie mozna zamienić kable 4 i 1 tak samo jak 3 i 2 .
Ja tak zrobiłem i smiga elegancko.
Dzięki za pomoc.

Slawko
11-11-2011, 15:49
wypadanie zapłonu ? co to takiego jak to naprawic ?http://lmgtfy.com/?q=wypadanie+zap%C5%82onu

stmartin
11-11-2011, 16:25
Dzięki za info, taki błąd miałem wyłącznie na benzynie nigdy na lpg, ale od tamtej pory już nigdy nie wystąpił.

Ale i tak dzięki za info.

stmartin
14-02-2012, 16:38
Witam, odświeżam temat, bo problem powrócił. Nie wiem czy to przez mrozy czy przez coś innego ale znowu mam strzelania na LPG jak dodaję gazu na biegu jałowym.
Cewka wymieniona 3 miesiące temu.
Nie wymieniłem świec i kabli, zamierzam zrobić to w przyszłym miesiącu.

Dodam że przez ostatnie 3 miesiąc po wymianie cewki było wszystko ok, a teraz nie dość że znowu strzela, to i czasem szarpie podczas jazdy jak dodam gazu tak przy 2500 - 3000 rpm , powyżej tych obrotów nie szarpie jak dodaje gaz.

W czym może teraz być problem ? jakieś sugestie ?

cote
19-02-2012, 13:55
Ja również mam podobny problem. Przy minimalnym dodawaniu gazu auto jedzie normalnie, jezeli dodam wiecej, zaczyna sie dusic, szarpac i strzelac. I pokazuje mi check "wypadanie zapłonu". Nie dawno zmienilem swiece, kable i cewkę. Po 2 tygodniach problem powrocil. Znajomy poleca mi swiece bosha dwu elektrodowe. Ja mam zalozone NGK jednoelektrodowe. Nie wiem juz za co się brać. Spróbuje jeszcze z tymi swiecami, a jak nie to bedzie szukanie igły w stogu siana :)

bolek-tarnow
19-02-2012, 14:16
swiece na orginal motorcrafta wymieniajcie.

cote
21-02-2012, 20:07
U mnie problem zniknął. Kupiłem w sklepie swiece bosha dwuelektrodowe. Samo odpalenie, było duzo szybsze. Nie szarpie, nie strzela, nie dusi sie. Do tego zniknęło całkowicie falowanie obrotów, które występowało podczas hamowania i postoju na zapalonym silniku. 850 rpm i nie drgnie.
Pozdrawiam

stadar
22-02-2012, 13:07
cote a jaka cena tych świec boscha?

cote
22-02-2012, 14:08
Zapłaciłem 55 zł za cztery. Połowę tansze od wczesniejszych ngk, które poszły w kubeł.... :D

stmartin
02-03-2012, 08:15
Koledzy a jakie kable zakładać przy wymianie świeć , kupiłem kable NGK ale mechanik odradza do forda i mówił że nie będę długo zadowolony szczególnie że mam jeszcze instalacje LPG.

Świece kupiłem oryginalne forda platynowe, czy kable też muszą być oryginalne ?
Kable forda są drogie około 120 zł za szt. x4 to prawie 500 stów, dlatego zdecydowałem się na tańszy zamiennik.

Szeryf455
02-03-2012, 13:20
http://ford.sklep.pl/pl,product,320933,przewody,zaplonowe,motorcraft,ew r11.html
Motorcraft możesz potraktować jako oryginał forda. Jak widać, cena nie jest powalająca, a opinie mają bardzo dobre. Sam chwalę ich produkty, nie zawiodłem się.

Ups...nie ten rocznik.

stmartin
03-03-2012, 22:29
Wymienilem swiece na oryginalne , ale kable jak pisalem wczesniej NGK, strzelanie na jałowym ustalo, szarpanie przy przyspieszaniu tez, ale problem ze spadajacymu obrotami przy hamowaniu pozostal, i P0171 na check enngine pozostal, myslalem ze tez zostanie zlikwidowany a tu nic.

Podnoszenie dawki gazu czy zwiekszanie cisnienia nie ma sensu bo jak zwieksze mu dawke to zaczyna byc mulowaty i blad nie wyskakuje, jak zmniejsze to jest zwawszy i wtedy zazwyczaj wyskakuje ten blad nie odrazu ale po przejechaniu kilku kilometrow 5 -10.

misiak2500
27-01-2013, 10:36
Ja powiem tak widze że kolega jest chyba w podeszłym wieku i pisze o przegazówkach!!
Ja mam taki sam problem i to męczy bo podczas gwałtowniejszego ruszenia niema przyspieszenia wręcz odwrotnie . Wymieniłem świece na motocraft i nic przeciściłem przepływki ustabilizowały się jedynie obroty co dalej moge jeszcze szukać??