Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Nadmierne zużycie wewnętrznych stron tylnych opon


wlodia
29-10-2011, 17:36
Witam!
W mojej Alhambrze nadmiernie zużywają się wewnętrzne strony tylnych opon.
Miałem tył napompowany do 3 bar. zgodnie z tabliczką przy wlewie paliwa.
Były to opony letnie Yokohama C Drive AC 01 w rozmiarze 205/55 R16 94 V XL.
W serwisie opon stwierdzono że ciśnienie w oponach było za duże. Dlatego w oponach zimowych też Yokohama AVS Winter V901 również 205/55 R16 94H napompowanych tym razem do 2,4 bar też nadmiernie (nie tak jak w letnich ale jednak) zużycie. Jeżdżę najczęściej w 2, 3 osoby. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał taki przypadek albo ktoś wie co może być przyczyną tego stanu opon?

KrisW
30-10-2011, 05:39
Wewnętrzne strony opon to jakie? Jak środek to za dużo powietrza a jak to co myślę to zbieżność do regulacji. ewentualnie ktoś kiedyś zgiął belkę i koła stoją w negatywie.

radziak
30-10-2011, 07:12
A czy tylna oś ma jakąś regulację?Wczoraj patrzyłem u siebie i nic nie znalazłem...

wlodia
30-10-2011, 07:15
Wewnętrzne czyli bieżnik na szerokości ca 5 cm od strony piast, też brałem pod uwagę wygięcie tylnej belki ale to zużycie jest takie samo na obu tylnych oponach, zbyt regularne jak na skutek wygięcia belki w przypadkowym miejscu po uderzeniu.

wlodia
30-10-2011, 07:16
Zapomniałem dodać, że tylna oś nie ma żadnej regulacji

wojteklan
30-10-2011, 08:20
Chyba oponki za słabe... indeks nie ten, letnie chyba 96/98, zimówki 95 lub całość C.
Pierwsze geometria, inne to zużycie elementów - pewnie jakieś gumki się znajdą w zawieszeniu.

gorny7
30-10-2011, 12:13
Miałem tył napompowany do 3 bar. zgodnie z tabliczką przy wlewie paliwa.
do jakiej nośności liczby osób jest 3 bary , może wozisz jakieś ciężary lub tak jak kolega napisał za słaba nośność i się rozchodzą na zewnątrz

wojtekn
31-10-2011, 07:07
Chyba oponki za słabe... indeks nie ten, letnie chyba 96/98, zimówki 95 lub całość C.
Pierwsze geometria, inne to zużycie elementów - pewnie jakieś gumki się znajdą w zawieszeniu.

Ford w MK2 dopuszcza ten rozmiar z tą nośnością warunek minimum klasa prędkości V :wink: Tylko miał aż 3 BARy a przy tych parametreach i max 3 osobach to powinien mieć 2,8 BARa.

PiotraChorzów
31-10-2011, 10:17
Nierównomierne zużycie jednej strony bieżnika na tylnej osi jest ZAWSZE spowodowane złym kątem pochylenia koła w płaszczyźnie pionowej w twoim przypadku koła są "skrzywione" górami do wewnątrz.
Przy pomocy najprostszego urządzenia jakim jest poziomica sprawdź czy masz odchyłkę do wewnątrz.
Wartości : -20' +- 30'

gorny7
31-10-2011, 13:11
zużycie jednej strony bieżnika na tylnej osi jest ZAWSZE spowodowane złym kątem pochylenia koła w płaszczyźnie pionowej w twoim przypadku koła są "skrzywione" górami do wewnątrz.
Może jednak te Yokohamy mimo podawanej nośności sa za miekkie .Zakładając że kąty są dobre to własnie gdzie sie będzie zdzierała opona nawet przy mocniejszym napompowaniu - od wewnętrznej strony " / " ,
są opony w których mimo nośności czuje się pływanie na zakrętach

PiotraChorzów
31-10-2011, 15:32
Opona napompowana zbyt mocno ściera się najmocniej w środkowej części bieżnika , a opona o zbyt niskiej nośności będzie miała tendencje do bujania i z boku będzie widać delikatne pęknięcia /pajęczynkę/

Napisze to jeszcze raz żeby temat wyjaśnić :!:

Nierównomierne zużycie jednej strony bieżnika na tylnej osi jest ZAWSZE spowodowane złym kątem pochylenia koła w płaszczyźnie pionowej :!::!:

radziak
31-10-2011, 19:14
w takim razie gdzie jest regulacja kątów,bo większość twierdzi że tyłu się nic nie reguluje

PiotraChorzów
31-10-2011, 20:22
NIE MA regulacji kątów :!:
Pytanie jest inne , czy od kiedy jeździsz tym Galaxym zmieniałeś już opony :?:
Jeśli to pierwszy komplet to prawdopodobnie poprzedni właściciel coś namodził z przeładowywaniem wozu :!:

wlodia
31-10-2011, 21:07
To jest mój drugi zdarty niestety komplet opon, pisałem już o tym. Poradzcie co może być przyczyną tego nadmiernego zużycia opon tylnych od wewnnątrz

PiotraChorzów
31-10-2011, 22:51
Czeka cię wizyta w DOBRYM warsztacie - spece od geometrii :!::!:
Dokładne pomiary i diagnoza :!:

Przyczyn złego ustawienia kąta może być kilka
- odkształcone mocowania /przeładowane auto/
- maksymalnie zużyte łożyska /mało prawdopodobne - luzy i szum a nawet huk/
- zjechane zawieszenie /amortyzatory+ sprężyny - tył siedzi bardzo nisko opony "utopione" w nadkolach/
- wygięte wahacze
- ostatecznie źle naciągnięte podwozie po wypadku - ale to podłoga musiała by być środkiem mocno obniżona/złamana w osi symetrii pojazdu/

wlodia
03-11-2011, 21:20
Byłem dzisiaj u speca od geometrii, podobno dobry.
Pomierzył i powiedział, że tylne koła mają prawidłowe pochylenie ale są rozbieżne. dlatego zdziera opony od wewnętrznej strony. Ponieważ nie ma tam regulacji to zaproponował zrobienie "fasolek" w elemencie belki, bliższym osi symetrii pojazdu, do którego są mocowane wahacze co umożliwi jakąś tam regulacje. Nie zauważył żadnych uszkodzeń i zużycia tylnego zawieszenia. Nie potrafił też podać przyczyny tej rozbieżności.

PiotraChorzów
04-11-2011, 09:26
Zgodnie z opinią Twojego mechanika - Na początek do sprawdzenia tuleje wahacza one odpowiadają za ustawienie w płaszczyźnie poziomej :!: jeśli wszystko jest OK to dalej twierdze że jest problem w ustawieniu kąta pochylenia tylnego koła :evil:

Widziałeś jak sprawdzał :?:
Czy zapinał na tylne koła zestaw standardowo zapinany na przód /ten w którym jest ustawienie lasera itd/ czy tylko założył linijki :?:

wlodia
04-11-2011, 17:36
Tak zakładał na tył to co poprzednio na przód.

PiotraChorzów
04-11-2011, 20:32
Po takim sprawdzeniu jak piszesz , powinien dokładnie powiedzieć które koło i o ile jest skrzywione :!:
Masz wyniki :?:
Ale nada twierdze że masz pochylone koła :!:
Przy złej "zbieżności" tylne opony piszczały by niemiłosiernie :!: dodatkowo szybko padały by łożyska /podobnie jest przy złym kącie pochylenia/ jednak wtedy opony nie piszczą.

Jak wygląda różnica w zużyciu bieżnika przekracza 3mm np po wewnętrznej jest 0 a na zewnątrz jeszcze 3mm

wlodia
04-11-2011, 21:37
Na zewnątrz bieżnik ca 6mm wewnątrz ca 2mm lewe koło bardziej prawe mniej ca 4mm

toronto
04-11-2011, 22:08
Kolego włodia!!

janusz72
23-10-2012, 18:04
I jak Wolodia poradzileś sobie jakoś z geometrią?

falcon226
23-10-2012, 18:20
Ja zapytam odwrotnie,czy wieksze zużycie zewnętrznych czesci opon na wszystkich czterech kołach, to norma w naszych autach?

janusz72
23-10-2012, 22:38
Wlaśnie chodzi mi zewnętrzną cześć opon, wlaśnie tak ścierają się u mojego kuzyna. Zastanawia mnie jak jest mocowany czop piasty, jeśli tak jak przy mondeo MK3 to można by podlożyć blaszki i geometria się zmieni.

PiotraChorzów
23-10-2012, 22:40
Falcon
Masz Wzmacniane - Utwardzane zawieszenie lub wsadzone gumy do sprężyn ?
Może często śmigasz sam i jedno dziwne pytanie jakie masz ET na felgach ?

falcon226
24-10-2012, 09:30
Kiedy go kupiłem był na zimówkach,wiec postanowiłem kupic alu.Pisze na nich KBA 45981 FIRMY RIAL.Fakt tez taki,że dużo jeżdżę sam.Co do zawieszenia,raczej nie zauważyłem żeby było coś w nie ingerowane,raczej tak jak z fabryki,świetnie się prowadzi,nie ściąga itp.Pytam,bo kiedys na przeglądzie diagnosta powiedział,że te typy tak mają.Sobie myślę jak "TATRA"prawie:razz:.Opony mam załozone 205/55/R16 91V MICHELIN.Podam jeszcze linka jak one wyglądają i pisze tam jakie ET mają.

http://www.ebay.de/itm/RIAL-ALUFELGE-7J-X16-H2-ET38-LK-5x110-KBA-45981-/261110328621?pt=Auto_Felgen&hash=item3ccb636d2d

Witek_1958
24-10-2012, 12:53
......Podam jeszcze linka jak one wyglądają i pisze tam jakie ET mają.

http://www.ebay.de/itm/RIAL-ALUFELGE-7J-X16-H2-ET38-LK-5x110-KBA-45981-/261110328621?pt=Auto_Felgen&hash=item3ccb636d2d

... jak masz ET38 zamiast ET55 to koło masz 17mm na zewnątrz .....
... auto jest bardziej stabilne ;).........

... a co do zużycia opon... mam na lato alusy ze Scorpio (ET38 ) i opony ścierają się równomiernie - pilnuję tylko ciśnienia - jak pusty mniejsze - jak pełny większe (wg rozpiski w instrukcji) .......

pawlik835
30-05-2015, 19:36
Witam.
Mam ten sam problem opony tylne od wewnątrz są że tak powiem "zlizane"prawie do ograniczników.
Obie równomiernie więc myślę że to coś ze zbierznością. Ciśnienie dobre, jeździmy max we trójkę. Poczytałem trochę książkę "Sam naprawiam" i tam jest napisane "...w zawieszeniu tylnym można zmieniać zbieżność i pochylenie kół, stosując dodatkowe mimośrodowe podpory metalowo-gumowe" i teraz moje kilka pytań:
- które to podpory,
- gdzie kupić.

Jeszcze takie inne pytanie.
Czy przy pomocy poziomicy budowlanej mozna orientacyjnie sprawdzic pion tylnych kol?
U mnie oczko wychodzi za kreske w lewo, czyli by sie zgadzalo ze podbiera od wewnatrz. Sprawdzal ktos u siebie?