Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] temperatura - różne wskazania tryb serwisowy /wskazówka


figaro
09-11-2011, 20:49
Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem focusa kombi mk2 2007 r, 1.6 ben 115 km (+lpg)
Mam pewien problem, mianowicie po wejściu w tryb serwisowy wskazania temperatury silnika są b. wysokie, 130-140 st (temp spada gdy jadę, rośnie gdy zwalniam, redukuję bieg, stoję na światłach)
Z drugiej strony, wskazówka temp na zegarach stoi spokojnie przed 90 st, po odpaleniu zimnego auta po 1,5 km podnosi się, i zatrzymuje, żadnych wahań .
Żadnych innych objawów przegrzanego silnika.
Koledzy, co się dzieje? czujnik temperatury? Termostat?
Szukajka była w użyciu, nic nie znalazłem
pozdr
Marcin

Slawko
09-11-2011, 21:10
Koledzy, co się dzieje? czujnik temperatury? Termostat? nie kolego, to jest grzebanie nie tam gdzie trzeba, brak wiedzy, a w związku z tym brak umiejętności odpowiedniej interpretacji.
Zapomnij, ze tam wchodziłeś i patrz na wskaźnik temperatury w zegarach.

figaro
09-11-2011, 21:17
Cóż, to brzmi pocieszająco, a skąd ta rozbieżność (wszędzie gdzie szukałem jest info, że w trybie serwisowym pokazywana jest temp płynu chłodzącego) rozumiałbym, gdyby to była temp gdzieś w głowicy? Ale z tego co wiem, w fokusie mk2 czujnik jest tylko 1.

Slawko
09-11-2011, 21:21
nie wnikając w szczegóły pi razy oko test pokazuje dobrze, zegary pokazują tak abyś sie nie przeraził, czyli, ze jest dobrze.

figaro
11-11-2011, 22:49
A dla ciekawych, znalazłem deczko dokładniejsze wytłumaczenie o co kaman:

http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=12037&highlight=temperatura+na+desce

Slawko
11-11-2011, 23:40
tam tylko część jest prawdy, pozostałe to teoria wyssana z palca całkowicie mijająca się z prawdą, Oni po prostu nie wiedzą jak to dokładnie działa.

Ta część prawdy, to tylko to o tym zabiegu marketingowym oraz o tym, ze ludzie nie znają zasady działania silnika.

Tak w temacie, masz tylko jeden czujnik temperatury silnika(nie dwa) który podaje sygnał do sterownika silnika, a sterownik przekazuje dalej do zegarów, gdzie odpowiednia część procesora wprowadza odpowiednia charakterystykę i następnie steruje samym wskaźnikiem.
Czyli reasumująctest pokazuje dobrze, zegary pokazują tak abyś sie nie przeraził, czyli, ze jest dobrze.

Matych
12-11-2011, 08:16
Dokładnie tak.

sosu22
24-11-2011, 15:11
Zaciekawiony tematem sprawdziłem u siebie, na zimnym silniku temperatura otoczenia 2st, wskazania z czujnika temperatury w trybie serwisowym to 37-39 stopni:shock:, po rozgrzaniu 130 do 132 czyli odejmując około 90 stopni

Slawko
24-11-2011, 16:58
pewnie pokazuje w Fahrenheitach.

kawiecDIY
24-11-2011, 17:58
pewnie pokazuje w Fahrenheitach.

100sC to jest 212sF wiec napewno pokazuje Celcjusze

sosu22
24-11-2011, 20:14
100sC to jest 212sF wiec napewno pokazuje Celcjusze

może kolega sprawdzi z rana jaką u niego pokazuje temperaturę w trybie serwisowym, moze ja mam uszkodzony czujnik temperatury albo TEN Typ tak MA:P

kawiecDIY
24-11-2011, 20:31
może kolega sprawdzi z rana jaką u niego pokazuje temperaturę w trybie serwisowym, moze ja mam uszkodzony czujnik temperatury albo TEN Typ tak MA:P

Wszystko jest ok, temperatura w trybie serwisowym jest to temperatura silnika w ktoryms tam miejscu ale nie pamietam dokladnie gdzie ( tyczy sie 1.6tdci ) a na zegarach jest plynu chlodzacego.
Zeszlej zimy sprawdzalem i u siebie przy temperaturze ujemnej -10sC w trybie serwisowym tez bylo dobre paredziesiat na plusie. Po prostu ten typ tak ma zreszta nie tylko Ford.
Jak silnik sie rozgrzeje na powiedzmy 110-120sC ( w trybie serwisowym ) jest to optymalna - najlepsza temperatura z jaka pracuje silnik.

sosu22
24-11-2011, 20:37
Dziękuje za info, myślałem że czujnik do wymiany

pozdrawiam

mariano1971
24-11-2011, 22:06
A ja właśnie zamówiłem czujnik temperatury bo po wpięciu do kompa przed zapaleniem silnika temperatura na kompie była o 15-20 stopni wyższa niż otoczenia. Ale za to będę miał nowy czujnik:shock:. I pewnie 130 zł w beke:(

marcysia
29-01-2012, 21:07
Czytam od dłuższego czasu posty o temperaturze i wskazaniach na desce i powiem, że rozumiem z tego tyle co na początku czyli nic. U mnie sytuacja wygląda tak, że bez względu na to czy jadę 90 czy 140km/h, przez 5 czy 50 km wskazówka maksymalnie przekracza milimetr ponad kreskę między 60 a 90 stopni. Nigdy w życiu nie próbowała nawet zbliżyć się do połowy czyli 90 stopni a czytam tu, że niektórzy mają takie wskazania. Czytam tez niektóre tłumaczenia że to temperatura, płynu a nie silnika i....nie rozumiem jak to możliwe bo w każdym innym samnochodzie temperatura na desce (np. auta z grupy VAG) też dczytywana jes z czujnika płynu i tam jakoś 90 stopni to norma. Skoro płyn chłodzu silnik i przez blok przepływa to chyba ma zbliżoną temperaturę do silnika. Poza tym...skoro na desce mam około 75 stopni temperaturę płynu i załąca się czasem dmuchawa to dlaczego skoro jest zimny? Czy ktoś w sposób łopatologiczny mógłby to raz konkretnie wytłumaczyć mnie i wielu zainteresowanym w sposób wyraźniejszy niź "nie wnikaj bo tak ma być" żeby więcej sobie i innym tym głowy nie zawracać?

Matych
29-01-2012, 21:36
Co tu tłumaczyć tak ford wyskalował ten zegar ma on znaczenie ogólnie-informujace a nie dokładnie pomiarowe.Zawsze zastanawiałem się gdzie tam jest napisane 90 tam jest pokazany orientacyjny zakres od 60 do 120-właśnie tak ten typ ma.W wększości focusów ta wskazówka utrzymuje się 1-2 mm przed środkową kreską

marcysia
29-01-2012, 21:51
No widzisz a u mnie zatrzymiuje się na albo milimetr za kreską między 60 a 90 czyli jakieś 75-76. Czyżbym miał walnięty termostat?

Slawko
30-01-2012, 06:27
Czyżbym miał walnięty termostat?walniety termostat miałabyś, gdyby wskazówka zatrzymywała się o 1,62mm za kreską, ale 1mm jest ok.

przeczytaj bardzo dokładnie ponizsze zdanieten zegar ma on znaczenie ogólnie-informujace a nie dokładnie pomiarowe.

heparo
10-05-2012, 11:12
Witam,
co wiec w przypadku gdy mechanicznie wszystko dziala poprawnie a przy odpaleniu, wskazowka natychmiast laduje na pionowo? i pozaostaje tam nieruchomo az do zgaszenia silnika.

Test zegarow nie wykazal uszkodzenia wskaznika na desce - wychyla sie jak inne.
Z 2 razy moze bylo tak, ze po odpaleniu urosla na pionowo (ale szybko) po przejechaniu 300metrow.

Z tego co wiem, sa 2 czujniki, jeden na deske (ten dziwnie dzialajacy) drugi do komputera.

Czy mam mozliwosc weryfikacji czy czujnik na deske do wymiany, czy szukac przyczyny w innym miejscu, jak to diagnozowac? Podpiecie pod komputer nic nie dalo.

MK2 1.8 benzyna 125KM.

D.

wrzoch
10-05-2012, 14:59
walniety termostat miałabyś, gdyby wskazówka zatrzymywała się o 1,62mm za kreską, ale 1mm jest ok.


Wyczuwam sarkazm, ale nie wiem czy poprawnie.

Ja bym się o wiele gotów był założyć, że jak swojego kupiłem, to wskazówka po jakimś czasie pokazywała 90st. i dzielnie meldowała cały czas taki stan, nieważne jak jechałem ile na postoju latem, w upale silnik pracował. Dmuchawa się włączała a 90st jak było tak było.
Potem, tylko nie wiem dokładnie kiedy coś się zmieniło i teraz maksymalne co widzę na zegarach, to jakieś pi razy drzwi 80st., w tym czasie przez OBD odczytuję wartości 78st., co by się niejako zgadzało. Kiedy wskazówka się prężyła pionowo, to nie porównywałem z odczytem przez OBD bo i po co, przecież działało fajnie.
Coś jednak się zmieniło. Po drodze miały miejsce dwie rzeczy, które mogłyby mieć wpływ.
a) musiałem wymienić termostat, bo w starym odkształciła się obudowa, która niestety jest z plastiku
b) w ASO kiedyś przy okazji podpięcia do kompa zrobili mi aktualizację sterownika silnika (przynajmniej oni tak to nazwali)

Nie mogę sobie teraz przypomnieć po którym zdarzeniu wskazówka zaczęła pokazywać inaczej, jednakże przy okazji czytania u konkurencji wątku o ELM-FF2 natknąłem się na ciekawą rzecz - mianowicie istnieją podobno dwa tryby dla pokazywania temperatury silnika - symulowany oraz rzeczywisty. Jeśli dobrze to zrozumiałem, a ludzie przede mną dobrze przetłumaczyli, to wynikałoby z tego, że w trybie tzw symulowanym wskazania są wyższe i tam da się oglądać te 90st na zegarach, do którego tak bardzo dążymy. W trybie rzeczywistym na zegarach widać dokładnie to co raportuje czujnik - u mnie 78st. jak go przegazuję na postoju, to oczywiście ta temperatura rośnie.
Może jest tu ktoś z IDSem i mógłby potwierdzić tę wersję, że da się ustawić zegary w dwóch trybach? Podobno na IDS ta opcja też jest widoczna.

Myślałem również, że to może być wina czujnika temperatury więc posiadając nadal ten, na którym widziałem wskazówkę w pionie podmieniłem go z tym z nowego termostatu. Spodziewałem się, że się naprawi, a dalej jest to samo - także to nie kwestia czujnika.
Chciałem jeszcze wymienić termostat na ten starszy, ale to już więcej zabawy i mi się nie chce z tym grzebać. Poza tym obawiam się, że jak to w Fordzie rozebrałbym nowy i okazałoby się, że nie pasuje ze starego, także wolę zostawić jak jest.

marianciu
09-01-2013, 23:01
To ja się postaram upewnić czy oby na pewno temperatura na moim wskaźniku jest prawidłowa? Czy tak samo macie?

Wygląda to następująco, wchodzi mniej więcej na połowę między drugą a trzecią kreską, a następnie spada do temperatury widocznej na zdjęciu i tam raczej już pozostaje cały czas podczas jazdy.

http://img5.imageshack.us/img5/2272/imag0270eh.jpg


================
Focus 2005 - TDCi16 90KM.

heparo
10-01-2013, 11:08
U mnie podskakuje na 90 stopniowo i tez tam zostaje. Nie jest to wina czujnika, wymienilem na nowy i to samo ... prawdopodobnie cos zamyka obwod, przerwany przewod, dotyka do masy gdzies itp ... elektryk i szukanie w wiazce .....

RobekK4
10-01-2013, 11:17
Wygląda to następująco, wchodzi mniej więcej na połowę między drugą a trzecią kreską, a następnie spada do temperatury widocznej na zdjęciu i tam raczej już pozostaje cały czas podczas jazdy.


Wygląda na niesprawny termostat.
Miałem podobne objawy, wymieniłem termostat i od tamtej pory silnik szybciej nagrzewa się, po czym temp stoi na dębowo tuż przed pionową kreska (90stC).

heparo
10-01-2013, 11:20
Wygląda na niesprawny termostat.
Miałem podobne objawy, wymieniłem termostat i od tamtej pory silnik szybciej nagrzewa się, po czym temp stoi na dębowo tuż przed pionową kreska (90stC).

- czy moge to powiazac z falujacymi, spadajacymi nisko obrotami? (jak wysprzeglam i nie daje gazu obroty spadaja czasem bardzo! nisko i odbijaja..)

Matych
10-01-2013, 16:43
Nie możesz to nie ma powiązania za falujące wolne obroty jest odpowiedzialny na ogół silnik krokowy który steruje kanałem bocznikujacym przepustnicy -jest instalacja LPG u ciebie wpisz sobie w szukajkę falujace obroty będziesz miał co czytać.

marianciu
13-01-2013, 21:55
Wygląda na niesprawny termostat.
Miałem podobne objawy, wymieniłem termostat i od tamtej pory silnik szybciej nagrzewa się, po czym temp stoi na dębowo tuż przed pionową kreska (90stC).

Wymieniłem w piątek termostat. Teraz wszystko jest tak jak powinno być, wskazówka odchylona ok 1-2 mm od pionu.

Dzięki za pomoc.

mixann
16-01-2013, 12:57
A u mnie jest tak, wróciłem z pracy i postanowiłem sprawdzić jak wygląda temp w rzeczywistości, ostatnio zauważyłem że moja wskazówka za bardzo zmienia pozycję i zbyt szybko traci temperaturę. Podpiąłem kompa przejechałem z 5 km już rozgrzanym autem i oto takie wyniki

http://itdeamon.ovh.org/FORD/scr1.png

jak widać nawet 80* nie złapał więc ewidentnie teromostat nawala już gdyż zbyt szybko się otwiera.

kaki89
24-07-2015, 17:49
Nie chcę zakładać nowego tematu, w związku z tym mam pytanie do posiadaczy silników 1.6 ti-vct 115 KM. Jaka jest optymalna temperatura pracy silnika? Podczas jazdy cały czas mam praktycznie coś ok 102 stopni C (w trybie testu zegarów pokazuje 142 C). Auto rozgrzewa się szybko, 4 km i silnik jest rozgrzany. Wskazówka temperatury zawsze zatrzymuje się "za pięć dwunasta" i nigdy nie idzie w prawo. Jednak zastanawia mnie, że po zatrzymaniu auta, wentylator chłodnicy chodzi na najwyższych obrotach, nawet mimo wyłączonej klimy. Błąd po podpięciu do komputera P0599 - obwód sterujący nagrzewnicą z termostatem stan wysoki. Błędu nie można wykasować, bo znów się pojawia. Płyn chłodniczy wymieniłem tydzień temu na oryginalny koncentrat Ford z wodą destylowaną, bez zmian. Nie wiem, może to termostat nie otwiera się do końca i silnik się przegrzewa? Od razu podam, że temperatura otwarcia termostatu Wahler do tego silnika to 98 stopni C (to jest chyba termostat z podgrzewaczem jeśli się nie mylę?). Nie wiem co o tym myśleć, w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę rozrządu, może by wymienić pompę wody dla pewności? Płynu chłodniczego nie ubywa.

salom
24-07-2015, 18:22
A może zamiast kosztownych wymian niepotrzebnie części, wyczyścił byś chłodnicę z zewnątrz ze wszelkiego brudu, błota i robactwa, aby dobrze to zrobić, to trzeba ją wyjąć.

Dobrzyk83
17-02-2016, 14:06
Witam chciałbym podpiąć się pod temat ja również po zrobieniu testu zobaczyłem takie wskazania i u mnie temperatura podczas jazdy jest podobna ok100sc a w korku 140 lecz ja zrobiłem ten test dlatego że wskazówka temperatury pokazuje mi 65sc podczas jazdy a w korku jest prawie w pionie czyli jakieś 87c . Czy w związku z tymi objawami można stwierdzić jaka jest przyczyna usterki ? termostat czy może nie koniecznie ? Ps. Focus 2.0pb 2005r. z góry dziękuje za odpowiedź .

SUCHY1980
17-02-2016, 14:44
Witam.Ja mam trochę inny problem możne ktoś pomoże po wymianie płynu, czujnika temp termostatu wskaźnik, temp. w czasie jazdy i na postoju(przy zagrzanym silniku) przy dodawaniu gazu zaczyna opadać- noga z gazu wraca do polowy skali

kaszy6
17-02-2016, 14:48
Witam, (wiem ze pytanie nie jest pokrewne..przepraszam). Wyskoczył mi błąd P0098 chodzi o jakis czujnik temperatury powietrza. Moje pytanie brzmi czy chodzi o czujnik za filtrem powietrza czy też w przepustnicy??

technik08
17-02-2016, 22:29
Zaciekawiony tematem sprawdziłem u siebie, na zimnym silniku temperatura otoczenia 2st, wskazania z czujnika temperatury w trybie serwisowym to 37-39 stopni:shock:, po rozgrzaniu 130 do 132 czyli odejmując około 90 stopni
Dziś zwróciłem uwagę na ten temat . Według mojej wiedzy wskazania w trybie serwisowym dotyczą położenia wskazówki na zegarze , a nie wartości rzeczywistej - zakres wskazań serwisowych od 0 do 255 . 0 to ok 60C , 255 to ok 120C , a 127 to ok 90C.

m_ario
19-07-2017, 11:07
Jak wejść w tryb serwisowy w focusie mk2, rok 2007, 1.8 benzyna, wiem że pewnie niektórzy podeślą tego linka
http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-mk2-tryb-serwisowy-zegarow/

czy użycie wyszukiwarki bo było setki razy, ale szukałem już i wszytsko tyczy się tego przycisku reset.

Ale ja nie mam przycisku reset, mam kierownice gdzie po lewej stronie jest tylko manetka od kierunków i nawigacja do radia jak na obrazku
http://www.chromowane.com.pl/files/1%20(1)[6].jpg
vol +/-
sek
mode

chyba że to jak w jedynce, trzeba przycisk od kasowania kilometrów wcisnąć ?

Hooch180
19-07-2017, 11:14
Na wihajstrze od kierunków, na samym końcu jest knefel do resetowania kilometrów i zatwierdzania opcji w menu. Ten przycisk masz przytrzymać.

Tak na boku:
Zastanawia mnie dlaczego zamazałeś logo Forda na kierownicy.

P.S.
Poprawiony link do zdjęcia:
http://www.chromowane.com.pl/files/1%20(1)[6].jpg

m_ario
19-07-2017, 12:54
Ok dzięki, dzisiaj sprawdzę, fotkę z neta wziąłem bo nie mam do samochodu teraz dostępu a chciałem się zapytać.


To u mnie na końcu manetki od kierunków nic nie ma, fotki w załaczniku

m_ario
21-07-2017, 13:33
No i macie jakiś pomysł jak to włączyć i czym ?

Lukasz2525
21-07-2017, 17:44
Może w zegarach bez kompa pokładowego nie ma trybu testowego/serwisowego ?

kidlerr
29-10-2017, 19:59
Witam i proszę o poradę. Podczas regulacji LPG gazownik stwierdził na kompie podpiętym do auta zbyt niską temperaturę silnika. Wg jego wskazań temp. robocza na nagrzanym silniku to 75 st.C. Sugeruje wymianę termostatu ponieważ twierdzi, że to za mało i źle wpływa na prawidłową pracę silnika (m.in kompresję). W trybie serwisowym komp. pokładowy pokazuje wartość 115 czyli w przybliżeniu około 75 St. C. Wskaźnik temp. na desce rozdzielczej prawidłowo stoi prawie na środku skali. Auto szybko się nagrzewa. Czy ruszać temat termostatu? Czy może to czujnik jest wadliwy i stąd ta niska wartość. Jak to sprawdzić ?
Pozdrawiam

CHARONSKI
29-10-2017, 20:45
Czy może, ktoś sprawdzić, temperature w szynie paliwowej na forscanie np. po nocnym postoju. U mnie pomiędzy tą temperaturą, a temperaturą płynu chłodzącego to ponad 30 C

kidlerr
30-10-2017, 08:55
Powyżej padły dwa pytania z prośbą o pomoc. Czy nikt nie zna odpowiedzi?

CHARONSKI
30-10-2017, 18:24
I co, da radę, ktoś sczytac temperatury, może być również po jeździe

Scoobie
19-11-2017, 16:04
No i macie jakiś pomysł jak to włączyć i czym ?

Powinno działać jak w FF1 skoro nie masz reset na manetce. Masz taki wyświetlacz jak w FF1

Co do tematu to u mnie jest tak, na zimnym silniku po nocce (ok 4 stopnie C) w trybie serwisowym komp pokazuje 44 C wiec duża różnica. Moja foka na zimnym silniku pracuje nie równo i kopci na biało. Jak się nagrzeje silnik to pracuje równo i nie kopci. Zegar pokazuje około 90 stopni C, a komp ponad 140 stopni C. Wnioskując z powyższego, walnięty czujnik temperatury oszukuje kompa, a ten uważa ze silnik jest ciepły co doprowadza do nierównej pracy i kopceniu.Chyba warto sprawdzić i ewentualnie wymienić czujnik temperatury. Co Wy o tym sadzicie? Testował już ktoś takie rozwiązanie? Dodam ze mam 1.6 TDCI 90km

Scoobie
20-11-2017, 14:41
Panowie to wiec jak dokladnie jest z ta temperatura na zimnym silniku. Kilkukrotnie sprawdzalem, temperatura zewnetrzna 4C na kompie 44C. Dla mnie to nierealnie wyglada poniewaz czujnik wysyla temperature do kompa, a ten dozuje odpowiednie parametry na wtryski. Podejzewam ze przez ta temperature (44C) na zimnym silniku nierowno pracuje i kopci - po nagrzaniu sie silnika objawy znikaja. Nie wiem czy kupawac czujnik temperatury silnika