Miras.
11-11-2011, 23:31
Historia modelu :
Ford Connect zaprojektowany został przez Petera Horbury w Ford Europa. Wprowadzony do sprzedaży w 2002r. zastąpił modele Fiesta Courier i Escort Express, których produkcję zakończono w tym samym roku. Model Connect dostępny jest w dwóch opcjach przeznaczenia : Transit – ciężarowy oraz Tourneo – osobowy. Ford Connect produkowany jest w Turcji w fabryce Otosan, a od września 2009r także w Rumuni przez Automobile Craiova.
Film promujący Tourneo Connect 2002-2006r - Niemcy (http://www.youtube.com/watch?v=AZ-zWF1PmzI)
Ford Tourneo Connect LWB 2002r-2006r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Ford_transit_connect.JPGhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Ford_transit_connect_rear.JPG
Po czterech latach produkcji Connect przeszedł lifting. Zmieniono zderzak przedni, emblemat został przeniesiony na „grill” maskując zamek pokrywy silnika, a we wnętrzu zmieniono nieco konsolę środkową. W tym samym roku Connect miał premierę w polskich salonach Forda.
Film promujący Transit Connect 2006-2009r - Anglia (http://www.youtube.com/watch?v=0VnuJey5HSY)
Ford Transit Connect SWB 2006r-2009r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Metrobus_9023_EA08_FHB.JPG/800px-Metrobus_9023_EA08_FHB.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/Ford_transit_connect-s%C5%82.jpg/800px-Ford_transit_connect-s%C5%82.jpg
Ford Transit Connect LWB 2006r-2009r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Ford_Transit_Connect_front_20080110.jpg/800px-Ford_Transit_Connect_front_20080110.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Ford_Transit_Connect_rear_20080110.jpg/710px-Ford_Transit_Connect_rear_20080110.jpg
Kolejny lifting przeprowadzono w 2009r. Zastosowano całkowicie zmieniony zderzak przedni oraz większy „grill”. Z tyłu zmieniono lampy, a metalowy zderzak zastąpiono tworzywowym. Connect otrzymał zupełnie nowy kokpit z nowymi wskaźnikami, konsolą środkową oraz okrągłymi nawiewami.
Film promujący Transit Connect 2009-^^ - Niemcy (http://www.youtube.com/watch?v=cmnspCYFZFU)
Ford Transit Connect LWB 2009r-^^
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/2010_Ford_Transit_Connect_%28MIAS_%2710%29.jpg/704px-2010_Ford_Transit_Connect_%28MIAS_%2710%29.jpg
Przeprowadzony lifting w 2009r zbiegł się w czasie z premierą modelu w USA.
Ford Transit Connect USA 2009r-^^
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Ford_Transit_Connect_--_08-25-2009.jpg/800px-Ford_Transit_Connect_--_08-25-2009.jpg
W 2013r planowane jest wprowadzenie Connecta nowej generacji, który ma być produkowany w Valencia – Hiszpania.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=158534
Podstawowe rozwiązania konstrukcyjne :
Connect zbudowany został na płycie podłogowej Ford C170. Przednie niezależne zawieszenie to : kolumny McPherson`a ze sprężynami o zmiennej charakterystyce i amortyzatorami gazowymi, wahacze trójkątne i stabilizator poprzeczny. Zawieszenie tylne to : poprzeczna sztywna belka, resory jednopiórowe paraboliczne, amortyzatory gazowe oraz stabilizator poprzeczny. Układ kierowniczy to tradycyjna przekładnia zębata ze wspomaganiem. W zależności od wersji , z tyłu stosowane są hamulce tarczowe lub bębnowe. Umieszczony poprzecznie z przodu silnik, napędza koła przednie.
Wersje :
Connect Transit i Tourneo występują w dwóch wersjach nadwoziowych : SWB i LWB. Ta druga to nadwozie przedłużone o 25 cm i podwyższone o 17 cm. Obie wersje dostępne są z przesuwnymi drzwiami tylnymi po jednej lub dwóch stronach, a także zupełnie bez nich. W wersji SWB dodatkowo dostępne są tylne drzwi unoszone (zamiast dwuskrzydłowych) oraz tylny właz dachowy. Nadwozie Tourneo jest całe przeszklone, wyposażone w dwa fotele przednie, tylną trzyosobową kanapę oraz opcjonalnie w dodatkową trzyosobową kanapę , natomiast Transit to pełny dwuosobowy blaszak z opcją przeszklenia drzwi tylnych oraz tylnych przesuwnych. W nadwoziu Transit dostępna jest przegroda lub krata oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.
Dane techniczne :
Silniki:
Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPA 85/115
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPC 85/115 - LPG, power on LPG 81/110
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPD 85/115 - CNG
1999 cm3 petrol 2009 -> Duratec 100/136 - tylko USA
1560 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR IJPA 60/81
1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PA 55/75
1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PB 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R2PA 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PC 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PD 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R3PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPE 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPF 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPA 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPC 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPD 81/110
Skrzynia biegów : 5-biegów manualna, 4-biegowa automatyczna(tylko USA)
Przełożenie przekładni głównej : 75/90km-4,06 110km-3,80
Wymiary nadwozia w cm.:........SWB..........LWB
Długość:...............................4308....... .. 4555
Szerokość bez lusterek:...........1795......... 1795
Szerokość z lusterkami:........_..2044......... 2044
Wysokość:........................._..1739/1814. 1906/1981
Rozstaw osi:......................__.2664......... 2912
Średnica zawarcia:..................11,0m....... 11,9m
Użyteczna wysokość kabiny:.....1147......... 1304
Szerokość kabiny
na wysokości ramion:...............1382......... 1382
Maksymalna szerokość
przestrzeni ładunkowej: ...........1490......... 1490
Szerokość między nadkolami:.....1226......... 1226
Długość przestrzeni ładunkowej: 1739......... 1986
Maksymalna wysokość
przestrzeni ładunkowej:........... 1193......... 1364
Wysokość progu załadunku:......496/598..... 496/601
Objętość przestrzeni
ładunkowej z przegrodą:.......... 2,8m3......... 3,7m3
Objętość przestrzeni
ładunkowej bez przegrody:....... 3,4m3......... 4,4m3
Ładowność w kg.:
T200 SWB : 75km-634 , 90km-628 , 110km-624
T220 SWB : 75km-829 , 90km-823 , 110km-819
T220 LWB : 75km-809
T230 LWB : 90km-888 , 110km-884
Obręcze kół 6x15, opony 195/65R
Bezpieczeństwo :
Nadwozie Connecta wyposażono z przodu i z tyłu w strefy kontrolowanego zgniotu oraz umieszczony za zderzakiem poprzeczny profil ze stali borowej. Także w drzwiach bocznych zastosowane są belki ze stali borowej.
Crach Test - uderzenie z przodu (http://www.youtube.com/watch?v=1gNNnMqNQWM&feature=related)
Crach Test - uderzenie z tyłu (http://www.youtube.com/watch?v=sOXcIrlvc4g&feature=related)
Crach Test - uderzenie z boku (http://www.youtube.com/watch?v=Q4-J0Stnazc)
Ciekawostki z USA:
Ford i „Chicken tax”
Ford Transit Connect jest importowany przez USA jako 5 osobowy przeszklony van. Wersja ciężarowa powstaje po wyciągnięciu tylnych foteli, zdemontowaniu pasów bezpieczeństwa. Dodatkowo w miejsce szyb drzwi przesuwnych oraz szyb drzwi tylnych wstawiane są blachy.
Zdemontowane elementy poddawane są procesowi recyclingu. Operacja ta kosztuje setki dolarów, ale wykorzystując tą lukę w definicji celnej pojazdu dostawczego, Ford oszczędza tysiące dolarów nie płacąc 25% „chicken tax”.
Ford Transit Connect Electric
Na Chicago Auto Show w 2009r Ford zaprezentował prototyp Connecta napędzanego silnikiem elektrycznym w wersji Transit, a nieco później na Geneva Auto Show w wersji Tourneo. Pierwotnie Connect Electric miał być wyposażony w napęd i akumulatory litowo-jonowe przez Smith Electric Vehicles, jednak finalnie Ford nawiązał współpracę z Azure Dynamics i w grudniu 2010r rozpoczęto jego produkcję. Zasilany prądem Connect ma zasięg 130km i kosztuje 57400 dolarów, co jest ceną ponad dwukrotnie wyższą niż tradycyjny spalinowy.
Film z adaptacji Connecta Electric (http://www.youtube.com/watch?v=le2geWzljG4)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Ford_Transit_Connect_Electric_WAS_2011_887.JPG/800px-Ford_Transit_Connect_Electric_WAS_2011_887.JPG
Canada Post
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Canada_Post_fleet_2010.jpg/800px-Canada_Post_fleet_2010.jpg
Będę wdzieczny za wszelkie uwagi, propozycje na pw. celem udoskonalenia tematu.
Chciałbym także zmienić fotografie, więc jeśli ktoś ma ochotę pomóc wizerunkiem swojego Connecta, proszę o kontakt na PW.
Źródła : post kol.wojtekjanus (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723), de.wikipedia (http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit_Connect), en.wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit_Connect), Wikimedia Commons (http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page), katalog Ford Motor Company Limited, ford.pl (http://www.ford.pl/Samochody_dostawcze), youtube.com (http://www.youtube.com/?gl=PL&hl=pl)
Ford Connect zaprojektowany został przez Petera Horbury w Ford Europa. Wprowadzony do sprzedaży w 2002r. zastąpił modele Fiesta Courier i Escort Express, których produkcję zakończono w tym samym roku. Model Connect dostępny jest w dwóch opcjach przeznaczenia : Transit – ciężarowy oraz Tourneo – osobowy. Ford Connect produkowany jest w Turcji w fabryce Otosan, a od września 2009r także w Rumuni przez Automobile Craiova.
Film promujący Tourneo Connect 2002-2006r - Niemcy (http://www.youtube.com/watch?v=AZ-zWF1PmzI)
Ford Tourneo Connect LWB 2002r-2006r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Ford_transit_connect.JPGhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Ford_transit_connect_rear.JPG
Po czterech latach produkcji Connect przeszedł lifting. Zmieniono zderzak przedni, emblemat został przeniesiony na „grill” maskując zamek pokrywy silnika, a we wnętrzu zmieniono nieco konsolę środkową. W tym samym roku Connect miał premierę w polskich salonach Forda.
Film promujący Transit Connect 2006-2009r - Anglia (http://www.youtube.com/watch?v=0VnuJey5HSY)
Ford Transit Connect SWB 2006r-2009r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Metrobus_9023_EA08_FHB.JPG/800px-Metrobus_9023_EA08_FHB.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/Ford_transit_connect-s%C5%82.jpg/800px-Ford_transit_connect-s%C5%82.jpg
Ford Transit Connect LWB 2006r-2009r
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Ford_Transit_Connect_front_20080110.jpg/800px-Ford_Transit_Connect_front_20080110.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Ford_Transit_Connect_rear_20080110.jpg/710px-Ford_Transit_Connect_rear_20080110.jpg
Kolejny lifting przeprowadzono w 2009r. Zastosowano całkowicie zmieniony zderzak przedni oraz większy „grill”. Z tyłu zmieniono lampy, a metalowy zderzak zastąpiono tworzywowym. Connect otrzymał zupełnie nowy kokpit z nowymi wskaźnikami, konsolą środkową oraz okrągłymi nawiewami.
Film promujący Transit Connect 2009-^^ - Niemcy (http://www.youtube.com/watch?v=cmnspCYFZFU)
Ford Transit Connect LWB 2009r-^^
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/2010_Ford_Transit_Connect_%28MIAS_%2710%29.jpg/704px-2010_Ford_Transit_Connect_%28MIAS_%2710%29.jpg
Przeprowadzony lifting w 2009r zbiegł się w czasie z premierą modelu w USA.
Ford Transit Connect USA 2009r-^^
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Ford_Transit_Connect_--_08-25-2009.jpg/800px-Ford_Transit_Connect_--_08-25-2009.jpg
W 2013r planowane jest wprowadzenie Connecta nowej generacji, który ma być produkowany w Valencia – Hiszpania.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=158534
Podstawowe rozwiązania konstrukcyjne :
Connect zbudowany został na płycie podłogowej Ford C170. Przednie niezależne zawieszenie to : kolumny McPherson`a ze sprężynami o zmiennej charakterystyce i amortyzatorami gazowymi, wahacze trójkątne i stabilizator poprzeczny. Zawieszenie tylne to : poprzeczna sztywna belka, resory jednopiórowe paraboliczne, amortyzatory gazowe oraz stabilizator poprzeczny. Układ kierowniczy to tradycyjna przekładnia zębata ze wspomaganiem. W zależności od wersji , z tyłu stosowane są hamulce tarczowe lub bębnowe. Umieszczony poprzecznie z przodu silnik, napędza koła przednie.
Wersje :
Connect Transit i Tourneo występują w dwóch wersjach nadwoziowych : SWB i LWB. Ta druga to nadwozie przedłużone o 25 cm i podwyższone o 17 cm. Obie wersje dostępne są z przesuwnymi drzwiami tylnymi po jednej lub dwóch stronach, a także zupełnie bez nich. W wersji SWB dodatkowo dostępne są tylne drzwi unoszone (zamiast dwuskrzydłowych) oraz tylny właz dachowy. Nadwozie Tourneo jest całe przeszklone, wyposażone w dwa fotele przednie, tylną trzyosobową kanapę oraz opcjonalnie w dodatkową trzyosobową kanapę , natomiast Transit to pełny dwuosobowy blaszak z opcją przeszklenia drzwi tylnych oraz tylnych przesuwnych. W nadwoziu Transit dostępna jest przegroda lub krata oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.
Dane techniczne :
Silniki:
Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPA 85/115
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPC 85/115 - LPG, power on LPG 81/110
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPD 85/115 - CNG
1999 cm3 petrol 2009 -> Duratec 100/136 - tylko USA
1560 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR IJPA 60/81
1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PA 55/75
1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PB 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R2PA 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PC 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PD 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R3PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPE 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPF 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPA 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPC 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPD 81/110
Skrzynia biegów : 5-biegów manualna, 4-biegowa automatyczna(tylko USA)
Przełożenie przekładni głównej : 75/90km-4,06 110km-3,80
Wymiary nadwozia w cm.:........SWB..........LWB
Długość:...............................4308....... .. 4555
Szerokość bez lusterek:...........1795......... 1795
Szerokość z lusterkami:........_..2044......... 2044
Wysokość:........................._..1739/1814. 1906/1981
Rozstaw osi:......................__.2664......... 2912
Średnica zawarcia:..................11,0m....... 11,9m
Użyteczna wysokość kabiny:.....1147......... 1304
Szerokość kabiny
na wysokości ramion:...............1382......... 1382
Maksymalna szerokość
przestrzeni ładunkowej: ...........1490......... 1490
Szerokość między nadkolami:.....1226......... 1226
Długość przestrzeni ładunkowej: 1739......... 1986
Maksymalna wysokość
przestrzeni ładunkowej:........... 1193......... 1364
Wysokość progu załadunku:......496/598..... 496/601
Objętość przestrzeni
ładunkowej z przegrodą:.......... 2,8m3......... 3,7m3
Objętość przestrzeni
ładunkowej bez przegrody:....... 3,4m3......... 4,4m3
Ładowność w kg.:
T200 SWB : 75km-634 , 90km-628 , 110km-624
T220 SWB : 75km-829 , 90km-823 , 110km-819
T220 LWB : 75km-809
T230 LWB : 90km-888 , 110km-884
Obręcze kół 6x15, opony 195/65R
Bezpieczeństwo :
Nadwozie Connecta wyposażono z przodu i z tyłu w strefy kontrolowanego zgniotu oraz umieszczony za zderzakiem poprzeczny profil ze stali borowej. Także w drzwiach bocznych zastosowane są belki ze stali borowej.
Crach Test - uderzenie z przodu (http://www.youtube.com/watch?v=1gNNnMqNQWM&feature=related)
Crach Test - uderzenie z tyłu (http://www.youtube.com/watch?v=sOXcIrlvc4g&feature=related)
Crach Test - uderzenie z boku (http://www.youtube.com/watch?v=Q4-J0Stnazc)
Ciekawostki z USA:
Ford i „Chicken tax”
Ford Transit Connect jest importowany przez USA jako 5 osobowy przeszklony van. Wersja ciężarowa powstaje po wyciągnięciu tylnych foteli, zdemontowaniu pasów bezpieczeństwa. Dodatkowo w miejsce szyb drzwi przesuwnych oraz szyb drzwi tylnych wstawiane są blachy.
Zdemontowane elementy poddawane są procesowi recyclingu. Operacja ta kosztuje setki dolarów, ale wykorzystując tą lukę w definicji celnej pojazdu dostawczego, Ford oszczędza tysiące dolarów nie płacąc 25% „chicken tax”.
Ford Transit Connect Electric
Na Chicago Auto Show w 2009r Ford zaprezentował prototyp Connecta napędzanego silnikiem elektrycznym w wersji Transit, a nieco później na Geneva Auto Show w wersji Tourneo. Pierwotnie Connect Electric miał być wyposażony w napęd i akumulatory litowo-jonowe przez Smith Electric Vehicles, jednak finalnie Ford nawiązał współpracę z Azure Dynamics i w grudniu 2010r rozpoczęto jego produkcję. Zasilany prądem Connect ma zasięg 130km i kosztuje 57400 dolarów, co jest ceną ponad dwukrotnie wyższą niż tradycyjny spalinowy.
Film z adaptacji Connecta Electric (http://www.youtube.com/watch?v=le2geWzljG4)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Ford_Transit_Connect_Electric_WAS_2011_887.JPG/800px-Ford_Transit_Connect_Electric_WAS_2011_887.JPG
Canada Post
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Canada_Post_fleet_2010.jpg/800px-Canada_Post_fleet_2010.jpg
Będę wdzieczny za wszelkie uwagi, propozycje na pw. celem udoskonalenia tematu.
Chciałbym także zmienić fotografie, więc jeśli ktoś ma ochotę pomóc wizerunkiem swojego Connecta, proszę o kontakt na PW.
Źródła : post kol.wojtekjanus (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723), de.wikipedia (http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit_Connect), en.wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit_Connect), Wikimedia Commons (http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page), katalog Ford Motor Company Limited, ford.pl (http://www.ford.pl/Samochody_dostawcze), youtube.com (http://www.youtube.com/?gl=PL&hl=pl)