Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] jaki akumulator do 1.6 zetec


klepaq
13-11-2011, 09:12
Witam mam pytanie jaki polecacie aku do focusa 1,6 zetec se czy do fordow sa jakies inne aku (kiedys tak slyszalem)

TomFoc
13-11-2011, 09:18
W moim focusie od nowości jest taki http://ewcar.pl/pl,product,362475,akumulator,12v,52ah,500a,ford,16 72941.html Ma już 7,5 roku i spełnia swoje zadanie w 100%.

ślizki
13-11-2011, 09:48
http://allegro.pl/akumulator-77ah-centra-futura-ca770-warszawa-fv-i1926389905.html Ja mam taki aku i jestem z niego zadowolony:) W razie gdyby padł to ma 3 lata gwarancji i serwis, który dojedzie we wskazane miejsce:)

klepaq
13-11-2011, 10:08
chyba troche duzy jak na benzyniaka

makary
13-11-2011, 10:13
54Ah jest wystarczajacy.

mjprzem
13-11-2011, 19:02
chyba troche duzy jak na benzyniaka

akumulator nigdy nie jest za duzy ;) niema co tylko przesadzac bo nie o to chodzi aby wozic kilogramy olowiu wiecej ale to co daje producent na 1 montaz to jest zawsze minimum i niewolno kupowac mniejszego tylko wiekszy jak juz.
PS. i niema takiego pojecia jak nie doladowanie za duzego akumulatora-to wymysl sprzedawcow ktorzy takimi poradami naciagaja sobie wiecej klientow.

Jornarileesh
18-09-2013, 10:32
Witam forumowiczów, chciałbym odświeżyć temat i zadać pytanie:
jaki akumulator do focusa mk1 1.6 zetec?
Linki ze starszych postów są już nieaktualne i dlatego to pytanie. Jeśli odpowiedź jest już gdzieś na formum to z góry przepraszam za spam.

Grinch
18-09-2013, 10:44
Pytasz o markę, o pojemność czy o rozmiar?

slawek_s
19-09-2013, 10:23
W swojej Foce mam blisko dziesięcioletniego Motorcrafta 52AH 500A, ale rozglądam się za nowym, bo tej zimy to już bez przygód raczej się nie obejdzie.
Biorę pod uwagę:
pojemność w przedziale od 50 - 60 Ah
prąd rozruchu 500 - 600 A
producenci:
- Ford
- Motorcraft
- Centra (Futura)
- Bosch (S 5)
Ważną dla mnie sprawą są wymiary:
wysokość : max 175 mm
szerokość : max 190 mm
długość : max 270 mm
O ile dobór dwóch ostatnich wymiarów nie nastręcza większych kłopotów to już wysokość (przy wybranych przeze mnie parametrach) bardzo zawęża dostęp do oferty - akumulator nie może być wyższy niż 175 mm, bo w przeciwnym razie musiałbym zrezygnować z pokrywy akumulatora.

Bux
19-09-2013, 20:35
To weź kolego pod uwagę Bunera, niedrogie a trwałe źródło prądu Bosch czy Centra są mocno przereklamowane.

Rafał A.(antek)
19-09-2013, 21:46
czemu zawęza, kazdy producent ma obnizane akumulaory w dosc szerokiej gamie pojemności.

Ja mam dobre doświadczenia z centra i Vartą, złe z bosch, nie wiem jak oryginalne ale cena pewnie powala na kolana.

papse
21-09-2013, 09:41
Też z Bosch-em mam złe doświadczenia, miał być taki super w d...e zarąbisty a zaliczył padaczkę pierwszej zimy. Aktualnie mam Vartę kupioną na wiosnę, więc zimy jeszcze nie widziała, ale póki co jest dobrze.
Poza tym Varta ma jeszcze jedną zaletę, mianowicie jasny i czytelny system oznaczania daty produkcji - inni producenci robią z tego tajmnicę. Niby po necie krążą instrukcje jak odczytać te hieroglify, ale nie zawsze się sprawdza. Przez tą tajemnicę można kupić zleżały akumulator - nie ma nic gorszego.
Varta ma system 12-tu kolorowych kropek oznaczających dany kwartał produkcji. Kropki powtarzają się co dwa lata w tej samej kolejności. Wprawdzie mam tabelkę do 2011 roku ale łatwo można samemu policzyć dalej.
Ja kupiłem największy jaki wszedł do obudowy akumulatora 242x175x175 60Ah 540A.

mjprzem
23-09-2013, 13:46
Ważną dla mnie sprawą są wymiary:
wysokość : max 175 mm
szerokość : max 190 mm
długość : max 270 mm
.

A dlaczego takie wymiary napisales?

275 x 175 x 175 takie powinienes chyba napisac i naprawde jest spory wybur akumulatorow-bo jeden producent robi jeden rozmiar a drugi inny...wiec naprawde jest w czym wybierac...warta...centra itp maja o wysokosci 175mm akumulatorki.

szemieniov
12-11-2013, 17:38
Witam, który z akumulatorów byście wybrali do focus mk1 2002 r. 1.6 benz zetec, 100KM, z elektryki to przednie szyby opuszczane, klima manualna, ogrzewana przednia i tylna szyba, lusterka, radio. czyli bardzo standard.
Jazda - zdecydowanie 95% miejska, miasto Poznań więc trochę korków, trochę jazdy płynnej. Odcinki nie dłuższe niż 10 km.

Po przeczytaniu tematów z forum biorę pod uwagę:

Varta Blue Dynamic B18 (44Ah 440A)
CENTRA FUTURA CA472 47 Ah
CENTRA PLUS 44AH 400A

W tej chwili jest oryginalny, od nowości motorcraft 500A 52Ah.

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

slawek_s
12-11-2013, 18:00
CENTRA PLUS 44AH 400A to bym sobie odpuścił - mały prąd rozruchu.
W ogóle to nie rozumiem dlaczego decydujesz się na mniejsze parametry niż dał producent? Ja mam takie samo wyposażenie (poza tym, że mam klimatronika) i taki sam akumulator w oryginale, a nie schodzę przy wyborze poniżej 50 Ah i 500 A.
Oczywiście akumulator o mniejszych parametrach będzie spełniał swoje zadanie, ale jego czas użytkowania może ulec skróceniu.

hokus
12-11-2013, 18:02
Co tu się zastanawiać, Motocraft ci tyle wytrzymał to jest najlepszy, te inne wytrzymują zwykle 3-5lat.

szemieniov
12-11-2013, 19:39
Motorcrafta nie mogę nigdzie odpowiedniego znaleźć do kupna...
Co do pojemności to w różnych wątkach własnie te akumulatory były polecane... tzn. o takiej pojemności.
Chyba zdecyduje się na centra futura - najbardziej zbliżona pojemność i dobre parametry.

yaarofox
12-11-2013, 20:17
swego czasu do fiesty (którą już nie użytkuję)kupiłem Exide. wytrzymał 8lat, teraz będzie jego 9zima i chyba już czas na wymianę.

korek007
13-11-2013, 08:33
Ja we wrześniu 2008 r. kupiłem Bosch'a, 52 czy 54 Ah, czyli leci już 6 rok i jak dotąd nie mam z nim żadnych problemów.

hokus
13-11-2013, 15:03
Ostatnio coś tych motokraftów nie sprowadzają nasze sklepy lecz forda ale to chyba to samo http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Akumulator-52-Ah-500-A-Ford-Silver-Calcium-1672941/3689

ale tu są podobne http://ford.sklep.pl/search.php?text=akumulator&node=

mjprzem
14-11-2013, 07:29
Co tu się zastanawiać, Motocraft ci tyle wytrzymał to jest najlepszy, te inne wytrzymują zwykle 3-5lat.

Zywotnosc akumulatora zalezy od jego zapasu pojemnosci i mocy w stosunku do poboru pradu.

ZADEN NOWY akumulator o tej samej pojemnosci nie wytrzyma tego samego co oryginał o tej samej pojemnosci-nie dla tego ze jest gorszy ale dlatego ze:!!!!!!

stary samochod zuzywa na rozruch wiecej prądu jak nowy!!!!

nie powinno sie wkladac minimalnych akumulatorów do starszych aut bo to czystya głupota,

a przynajmniej z zapasem 10-20% bo zazwyczaj o tyle spada wydajnosc silnika pompek i rozrusznika przy odpalaniu samochodu-a dotego dochodza straty mocy na kablach zasniedziałych bo im starsze kable tym czesto słabiej przewodzą bo w technologi bezołowiowej niema juz kabli lutowanych.

skwoo
27-11-2013, 15:16
Witam chciałem odświeżyć temat i proszę o rade jaki akumulator kupić do mk1 1.8 16v nie za drogi ale też nie najtańszy syf :)

ziuka13
27-11-2013, 15:26
Zywotnosc akumulatora zalezy od jego zapasu pojemnosci i mocy w stosunku do poboru pradu.

ZADEN NOWY akumulator o tej samej pojemnosci nie wytrzyma tego samego co oryginał o tej samej pojemnosci-nie dla tego ze jest gorszy ale dlatego ze:!!!!!!

stary samochod zuzywa na rozruch wiecej prądu jak nowy!!!!

nie powinno sie wkladac minimalnych akumulatorów do starszych aut bo to czystya głupota,

a przynajmniej z zapasem 10-20% bo zazwyczaj o tyle spada wydajnosc silnika pompek i rozrusznika przy odpalaniu samochodu-a dotego dochodza straty mocy na kablach zasniedziałych bo im starsze kable tym czesto słabiej przewodzą bo w technologi bezołowiowej niema juz kabli lutowanych.

a co jeśli aku jest minimalne. można coś uszkodzić przy odpalaniu, bądz przy jakiejś innej czynności?

mjprzem
28-11-2013, 07:26
jesli aku jest minimalne to:
-bedzie mial nizsze napiecie na rozruch-szybciej beda sie w zimie zapalaly kontrolki od pozostalych systemow i bledy wyskakiwaly, bedzie gorzej odpalal, bedzie bardziej przez to zuzywal sie rozrusznik i kolo 2 masowe jesli wystepuje.
-przy duzych obciazeniach pradowych-duzy nadmuch+klima -napiecie bedzie bardzo nisko spadalo na niskich obrotach-bede zarowki slabiej swiecily
-z malym akumulatorem i 90A alternatorem-mozna zapomniec o grzaniu przedniej szyby na wolnych obrotach bo to bardzo wykańcza akumulator
-maly akumulator bedzie mial mniejsza zywotnosc
-maly akumulator bedzie mniej prądu odzyskiwał podczas ładowania w czasie jazdy!!!!! -to jest cenna uwaga wbrew pozorom tego co inni myslą!!!!!!!!!
-auto do jazdy na krotkich dystansach powinno miec wiekszy a nie mniejszy akumulator!!!!

Ogólnie-uszkodzic sie nic nie powinno(ale są pewne ale!) choc jest wieksze ryzyko na skoki napiecia w instalacji wiec, napewno moga sie zaróweczki szybciej przepalac, oraz faktycznie pomimo tego ze niby uszkodzic sie nic nie powinno to jednak nalezy pamietac ze elektronika nie lubi skoków napiecia tylko stabilny prąd...ale raczej dopoki akumulator jest na tyle mocny ze odpala zimny silnik to bez wiekszego obciazenia napiecie powinno byc w miare stabilne w instalacji (poza wlaczeniem np. swiatel, mocnego nadmuchu i tylnej szyby-jesli mamy maly alternator to to juz bedzie problem)

skwoo
28-11-2013, 08:10
Może wyślecie jakiegoś linka z akumulatorem który polecacie do 1.8?

mjprzem
28-11-2013, 09:39
a jakie masz wyposazenie samochodu?
mysle ze marka dzisiaj niema znaczenia-patrz na pojemnosc bo jesli masz przednia szybe podgrzewana i tego uzywasz to moim zdaniem minimum 70Ah, bo alternatory w ff1 sa za slabe uzywania przedniej szyby na postoju jak samochod sie rozmraza.

ziuka13
28-11-2013, 16:28
jesli aku jest minimalne to:
-bedzie mial nizsze napiecie na rozruch-szybciej beda sie w zimie zapalaly kontrolki od pozostalych systemow i bledy wyskakiwaly, bedzie gorzej odpalal, bedzie bardziej przez to zuzywal sie rozrusznik i kolo 2 masowe jesli wystepuje.
-przy duzych obciazeniach pradowych-duzy nadmuch+klima -napiecie bedzie bardzo nisko spadalo na niskich obrotach-bede zarowki slabiej swiecily
-z malym akumulatorem i 90A alternatorem-mozna zapomniec o grzaniu przedniej szyby na wolnych obrotach bo to bardzo wykańcza akumulator
-maly akumulator bedzie mial mniejsza zywotnosc
-maly akumulator bedzie mniej prądu odzyskiwał podczas ładowania w czasie jazdy!!!!! -to jest cenna uwaga wbrew pozorom tego co inni myslą!!!!!!!!!
-auto do jazdy na krotkich dystansach powinno miec wiekszy a nie mniejszy akumulator!!!!

Ogólnie-uszkodzic sie nic nie powinno(ale są pewne ale!) choc jest wieksze ryzyko na skoki napiecia w instalacji wiec, napewno moga sie zaróweczki szybciej przepalac, oraz faktycznie pomimo tego ze niby uszkodzic sie nic nie powinno to jednak nalezy pamietac ze elektronika nie lubi skoków napiecia tylko stabilny prąd...ale raczej dopoki akumulator jest na tyle mocny ze odpala zimny silnik to bez wiekszego obciazenia napiecie powinno byc w miare stabilne w instalacji (poza wlaczeniem np. swiatel, mocnego nadmuchu i tylnej szyby-jesli mamy maly alternator to to juz bedzie problem)

No to ten co mi sprzedał autko to chyba zrobił podmianke bo wsadzony był 390A 43Ah.
I jako że miałem półroczny z poprzedniego auta to podmieniłem na 360A 44Ah
No i nie wiem co teraz. 300 zł czy nawet więcej nie swędzi mnie żeby wydać na nowy aku. W aucie jest klimatronic, el. szyby. Koło 2 masowe? chyba niema benzyna 1.6 (nie znam się na tym :( )

slawek_s
28-11-2013, 18:00
Skoro masz półroczny akumulator to mimo, że prąd rozruchu jest poniżej zalecanego moim zdaniem tę zimę da radę; klimy przecież i tak nie będziesz używał, bo w niskich temperaturach nie załączy się.
U mnie już w ubiegłym roku w ASO Forda sugerowali mi wymianę akumulatora (cena w serwisie powalała), a ja przejeździłem do teraz (dziś 10-cio latek).
Poczyniłem jednak już odpowiedni zakup (52Ah 500A Ford) (http://www.sklep.bemo-motors.pl/ford/product_info.php?products_id=146), bo wczesnym ranem z temp. poniżej 0 st C i dwudniowym postoju, gdyby nie odpalił za pierwszym razem to drugiej szansy mógłbym nie mieć.

mjprzem
29-11-2013, 07:23
wsadzony był 390A 43Ah.
I jako że miałem półroczny z poprzedniego auta to podmieniłem na 360A 44Ah...

znajomy mial taki albo i mniejszy w 1,4 fiacie tym nowym-2letnim-oryginalny!!!!
5km-do pracy- i co tydzien mu sie kontrolka od akum. zaswiecala ze nie naladowany.

wsadzil 55Ah i 2x wiekszy rozruch i mowi ze teraz moze dopiero jezdzic bez ladowania

to taka uwaga abyscie nie sugerowali sie tym co wsadza sie fabrycznie do nowych samochodow bo czasami to jest jakas paranoja jak producenci koszta potrafią obcinac.

ziuka13-ten nowszy akumulator jest jeszcze gorszy od starego-bo ma mniejszy prad rozruchu-a to jest parametr wazniejszy jeszcze bardziej od pojemnosci bo to on okresla ile akumulator moze dac mocy i jak szybko sie bedzie ładował!!!

ps. sprzedawcy tak robia -sprzedają byle co bo tak sie interes kreci-lepiej sprzedac 2 x maly akumulator niz 1x duzy bo wiekszy zysk.

Bad2004
29-11-2013, 18:32
Mnie wczoraj padł oryginalny akumulator Motorcrafta i na szybko kupiłem taki: http://allegro.pl/akumulator-polski-oeparts-extra-mocny-55ah-okazja-i3732633463.html
Zobaczymy ile pociągnie.

yaroprymus
30-11-2013, 09:46
Witam

Ja chcialbym kupić akumulator do Focus 1,6 l, rocznik 2000 - Varta Silver Dynamic 52Ah, 520A, technologia Ag/Ca, 2 lata gwarancji, o wymiarach 242 mm x 175 mm x 175 mm, cena okolo 220 zl - 250 zl. Czy taki bedzie dobry?
Na czeskiej stronie internetowej, którą czytałem, ktoś napisał że akumulator sprawował się dobrze, ale ma krótką żywotność.

mjprzem
02-12-2013, 14:03
bo jak wsadziacie male akumulatorki do duzego wyposazenia to zapomnijcie o zywotnosci.
im mniej obciazany akumulator-tym wieksza zywotnosci i to rosnie to tak jak wykres predkosci i zuzycia paliwa-lub jak wykreszywotnosci swiecenia zarowki czy diody do mocy.
czyli im wiekszy akumulator i im mniej bedzie rozladowywany do niska tym wiecej posłuzy.
mały akumulator z definicji tego nie moze byc zywotny bo sam rozruch bedzie go w duzym stopniu rozladowywał-niemowiac o wyposazeniu gdzie niektorzy podczas samej jazdy po miescie moga rozladowywac zamias doladowywac akumulator-wlaczajc zbyt wiele zbednych odbiorników.

Marek-B
02-12-2013, 19:47
Ja dziś upchnołem do swojego benzyniaka ..........
80 Ah :)
Tak ...zmieścił się. Trzeba było wymontować plastikową podstawę.
Zobaczymy jak się będzie sprawował na trasie ...3 km tam i 3 km z powrotem .
Obecny 56Ah musiałem przynajmniej raz w tygodniu podładować.

mjprzem
03-12-2013, 07:30
moze troche zbyt duzy jak na twoj silnik (znaczy nie chodzi o wielkosc ale o wage) ale napewno nie bedziesz go musial ladowac. ale jak masz przednia szybe grzana i jej uzywasz to napewno taki akumulator sie przyda.

i odpisz kolegą za mc bo nie ktorzy moga nie wierzyć ze taki duzy akumulator na trasie 3km/3km moze działac ;)

ps. na twoje trasy 3km/3km powinna 70Ah wystarczyc z 600A rozruchem-pod warunkiem ze zapalasz i odrazu jedziesz i gasisz-czas jazdy do 5min, ale bez uzywania przedniej szyby jak stoisz bo jak stoisz i dziala przednia szyba to akumulator napewno sie nie laduje a raczej rozladowywuje.

Marek-B
03-12-2013, 09:54
Akurat grzanej przedniej szyby nie posiadam .
Ale za to od razu włącza się radio i nawiew.
Te 3 km , to start , stop za 100 m, potem długa prosta ...tak z 500 m, stop , start , 300m , rondo.....itp.
Fakt , że ten aku już sporo używany , syn w służbowym dieslu wymieniał , bo już zimą miał problemy.
Na pewno napiszę po tygodniu.

mjprzem
03-12-2013, 10:33
dmuchawa dobrze w foce wieje wiec nadmuch na 2 bieg-wiecej niema sensu
a radio duzo nie ciagnie, wiec swiatla + dmuchawa=to alternator spokojnie powinien dac rade aby non stop ladowac...powinno byc dobrze jesli masz tylko sprawny rozrusznik.
Nawet w tych trudnych warunkach ktore masz nie powinno byc wiecej problemu z niedoładowanym akum. w twoim przypadku.

nopasaran
03-12-2013, 20:29
Z tą żywotnością to jest teraz tak, że większość trzyma w zakresie gwarancji. Potem to już różnie bywa. Kiedyś można było liczyć na jakąś markę ale teraz to już wszystko jest porównywalne. Ostatnio przekonałem się np. do Jenoxów, bo sprawują się naprawdę nie gorzej od innych. A kiedyś to by było nie do pomyślenia...

elkom-gsm
04-12-2013, 22:32
akumulator nigdy nie jest za duzy ;) niema co tylko przesadzac bo nie o to chodzi aby wozic kilogramy olowiu wiecej ale to co daje producent na 1 montaz to jest zawsze minimum i niewolno kupowac mniejszego tylko wiekszy jak juz.
PS. i niema takiego pojecia jak nie doladowanie za duzego akumulatora-to wymysl sprzedawcow ktorzy takimi poradami naciagaja sobie wiecej klientow.
nie zapiminaj, ze alternator ma swoja efektywnosc ladowania wiec za mocnego tez nie naladuje do konca co za tym idzie przy dluzszym uzywaniu niedoladowanego aku poprostu wala bloki i nie trzyma napiecia.

Jester
05-12-2013, 06:14
Dlaczego nie doładuje? Nie wytworzy odpowiedniego napięcia? Co ma akumulator do napięcia? Duży szybciej się doładuje bo ma większą powierzchnię płyt i łatwiej absorbuje energię. Spadek napięcia przy rozruchu też jest mniejszy, a po uruchomieniu ładowany jest mniejszym prądem co pozytywnie wpływa na trwałość. Chciałeś włożyć akumulator od czołgu?

mjprzem
05-12-2013, 07:42
niewiem czy samochod ma taką ładownosc aby od czołgu akumulatorki zmiescic ;)
tak jak napisal kolega Jester-
elkom-gsm-a dla kolegi informacji to czolg mial pewnie z 400Ah i pewnie z 2000A rozruchu a alternator czy pradnice mial pewnie z 60A i sie dobrze ładowaly akumulatorki i jakie zywotne był...tak sobie strzelam....nie mowie o nowoczesnych czolgach gdzie jest duzo elektroniki i elektryki

Marek-B
14-12-2013, 18:26
Ja dziś upchnołem do swojego benzyniaka ..........
80 Ah :)
Tak ...zmieścił się. Trzeba było wymontować plastikową podstawę.
Zobaczymy jak się będzie sprawował na trasie ...3 km tam i 3 km z powrotem .
Obecny 56Ah musiałem przynajmniej raz w tygodniu podładować.

Zgodnie z obietnicą ..piszę jak sprawuje się aku. 80Ah , po prawie 2 tygodniach użytkowania.
Ano nie widział prostownika w ogóle. Kręci OK. Naładowanie cały czas w normie,
sprawdzam miernikiem co kilka dni. Także na krótkie trasy polecam większy akumulator.
Może nie koniecznie taką krowę jak ten mój.:wink:

mjprzem
16-12-2013, 09:17
inaczej byc nie moglo-bo na krotkie trasy koniecznie wiekszy akumulatorek ;)
absolutnie nie maly!!!

ziuka13
02-02-2014, 09:47
No to ten co mi sprzedał autko to chyba zrobił podmianke bo wsadzony był 390A 43Ah.
I jako że miałem półroczny z poprzedniego auta to podmieniłem na 360A 44Ah
No i nie wiem co teraz. 300 zł czy nawet więcej nie swędzi mnie żeby wydać na nowy aku. W aucie jest klimatronic, el. szyby. Koło 2 masowe? chyba niema benzyna 1.6 (nie znam się na tym :( )

Odświeże temacik. Po mrozach jakie były w ostatnim czasie u mnie (do -14, 15), ten aku 360A 44Ah (roczny) dawał rade. Niewiem czy się silnik męczył ale kręcił około 1 - 1,5 sek i odpalał. Fakt oświetlenie wewnętrzne wtedy mocno przygasało (migało), ale szkyrtoł. :D Oby tak dalej :)

d3th
15-03-2014, 09:35
To może by tak podsumować jakoś temat doboru akumulatora? Bo przeczytałem wątki i nadal nie wiem, co wybrać.
Myślę, że do 1.6 zetec dobry będzie 53Ah 540A, dobrze mówię, Panowie?
Zastanawiam się tylko, dlaczego konfigurator na stronie Centry proponuje mi bateryjki od 41Ah 370A do 47Ah 450A... W świetle tego, co tu piszecie, to trochę mało chyba?

papse
15-03-2014, 10:45
Doświadczenie podpowiada, ze lepiej mieć mały zapasik Ah :)
Koszty niewiele większe ale może się okazać zbawienne.

mjprzem
18-03-2014, 07:11
a jak masz podgrzewana przednia szybe to minimum 60Ah a i to do przedniej szyby jest troche za malo.

piasecki018
19-11-2014, 13:30
dzisiaj rano trzykrotna próba odpalenia auta na parkingu sie nie powiodła , rozrusznik nie kręcił , jedynie zapalała sie kontrolka akumulatora , która po chwili gasła . Czy to wina akumulatora ? dodam , ze ma on już 8 lat , jest tam taka kropka która niby zmienia kolor jak jest coś nie tak , tyle ze cały czas jest zielona. Auto odpaliło za czwartym razem. Nigdy taka sytuacja sie nie zdarzyła.

yaarofox
19-11-2014, 13:50
akumulator masz już stary więc może zimy nie przetrzymać (ale 8 lat to dobry wynik-teraz robią na 2-3lata)przeczyść klemy. jeśli masz możliwość doładuj. rozumiem że masz "bezobsługowy" więc nie trzeba dolać wody destylowanej oczywiście. jeśli masz miernik sprawdz ładowanie

piasecki018
19-11-2014, 14:46
a na ile można wierzyć tej zielonej kropce ?
chyba kupię Nowy , jakiś niedrogi , żeby na dwa albo trzy lata starczyło , nam nadzieję tyle jeszcze te auto użytkować jeśli pozwoli i się nie rozsypie

mjprzem
25-11-2014, 07:45
po tylu latach rownie dobrze bycmoze rozrusznik potrzeba wyczyscic i przesmarowac.

shapyr
25-11-2014, 14:17
U mnie właśnie tak było jak mjprzem pisze. Wymieniłem aku bo miał już 10,5 roku, więc na niego padły podejrzenia i nieźle się zdziwiłem jak foka dalej potrafiła nie zakręcić. Pomogła wymiana rozrusznika. Nie bawiłem się w czyszczenia tylko kupiłem regenerowany i wymieniłem. Nie było miło bo z braku lepszych warunków robiłem to pod blokiem, zimą, ale trudna robota to nie jest, chyba że się oczko ułamie ;)

Jornarileesh
15-12-2014, 13:01
Witam i z dużym opóźnieniem, ale zawsze - dziękuje! Ostatecznie kupiłem CENTRE, jakąś wersję, która jest odporna na mrozy (ok. 300 zł) i nie narzekam. Jak stał 2 dni na mrozie przy -15 to odpalił od ręki.
Jeśli kogoś interesuje jaki to dokładnie typ to sprawdzę i podam.

Skip123
26-02-2015, 13:37
Witam wszystkich, mam ten sam problem - mój Motokraft służył 13 lat - teraz aku robią na 3-5 lat max, po motokrafcie była centra 54 / 520 chyba - i teraz mam dylemat tyle czytam (że lepsze lepieł i szybciej ładują) i nie wiem czy kupić większy ale czy będzie mi ładował go alternator, bo mało jeżdżę ok 10 kil / po 15 latach mam 96 tys pomóżcie
może ty Jornarileesh podaj jaki wziołeś

Robin666
26-02-2015, 15:39
Ja tej zimy żonie do Foki 1.6 B z 2002 kupiłem Varte Silver 61Ah 600A miałem założony Centre Plus 44Ah 420A i nie dawał rady jak postał z 3 dni na mrozie i jezdziło się po mieście.Centre sprzedałem bo jeszcze na gwarancji była i kłopot z głowy:one:

Dariusz 2015
02-01-2016, 18:43
Witam Was serdecznie w Nowym 2016 Roku :)
Mam do Was zapytanie, a mianowicie: posiadam Forda Focusa 1999r. 1,6 benzyna 16V Zetec i kończy mnie się po mału akumulator (5 lat).
Doradźcie mi proszę jaki kupić akumulator bo na obecnym nie mam żadnych informacji odnośnie mocy i prądu rozruchu. Pozdrawiam !

Monaro
02-01-2016, 18:55
Ja bym kupil w okolicach 60Ah wymiar 242x175x175mm.Firmy nie polece, bo dzis wiekszosc akumulatorow dziala 2 lata. Najlatwiej w sklepach mozna znalesc Centra. Jakiego producenta warto kupic akumulator nie mam pojecia.

juri2069
02-01-2016, 18:57
dzis wiekszosc akumulatorow dziala 2 lata

Z deczka przesadziłeś. Powołałeś się na sporadyczne przypadki awarii akumulatorów

maski5
04-01-2016, 07:52
Witajcie.
Mam problem z aku - przy obecnych temperaturach (-16°C, a nawet niżej) ledwo już kręci. I z tego co mi wiadomo to wypada go już wymienić. Czy np. VARTA Silver 61Ah 600A jest ok, czy może za duży (może być niedoładowany)? A może VARTA Blue 60Ah 540A by wystarczył? Foczka 1,6 benzyna z 2004 ma raczej std. wyposażenie el.: przednie szyby, lusterka, ogrzewane szyby przód i tył, radio, klima manualna.

Marek
04-01-2016, 07:58
Bez różnicy, bierz tańszy.

maski5
04-01-2016, 08:08
Bez różnicy, bierz tańszy.

Dzięki.

damianisko5
04-01-2016, 08:54
W rodzinie są dwa Focusy mk1 i mk2 benzynowe i tam są aku firmy Yuasa /50Ah 480A/ i spisują się super.

miery
04-01-2016, 15:58
Jeżeli by to kogoś interesowało. To mam zamontowaną Centrę Futura 72Ah. Ledwo się mieści w obudowę ale co rano odpala bez większego problemu. Doładowywuje się do pełna podczas jazdy (raz podłączyłem pod prostownik to się ze 30 min ładowała i pokazało że więcej nie wejdzie).

mookie
04-01-2016, 16:58
Ja swojego poprzedniego mk1 zeteca 1.6 wyposażyłem w centre future 60AH/600A. Kręcił jak szalony ze 3 lata jak go miałem, aż żal mi było sprzedawać samochodem z takim aku.

Glow
07-01-2016, 14:59
U mnie siedzi Varta Silver 61Ah / 600A. Ostatnio rano było -15 st. C i kręci bez problemów :D

zbojcerz333
07-01-2016, 18:21
Witam !!! Nawiążę do tematu "jaki akumulator do zeteca 1,6Pb", znalazłem dwie opcje do wyboru, cenowo jak dla mnie do zaakceptowania :
1. http://www.strefakierowcy.pl/41572,exide-premium-carbon-boost-ea612-12v-61-ah-600-a.html
2. http://www.strefakierowcy.pl/21276,varta-silver-dynamic-d21-12v-61-ah-600-a.html

Moje pytanie do Szanownych kolegów - to jakie są Wasze opinie o tych bateryjkach ???

Marek
07-01-2016, 18:28
jakie są Wasze opinie o tych bateryjkach ???

Moja opinia:
To tylko aku. Kup,zamontuj i zapomnij.

ikooo
11-04-2016, 18:36
Witam.
Ford Focus mk1 1.4 benzyna + gaz 2002 r.
Zakupiony dzisiaj nowy akumulator 60Ah/550A (org. był do tej pory zamontowany Motocraft 50Ah/500A - auto sprowadzone w listopadzie z Austrii) - po podłączeniu nadal świeci kontrolka od akumulatora. Zaraz jadę zrobić 10km dla zasady czytałem, że w tym okresie się auto/komputer programuje.
Czy nadal święcąca kontrolka oznacza kłopot - alternator? Dzięki

Fulara
28-11-2016, 07:16
czy możecie polecić jakiś konfigurator do akumulatorów

dziś mojego chyba dopadło po weekendowym staniu - ledwo odpalił. doładuję drania, ale podejrzewam, że lata świetności ma już poza sobą...

ewentualnie coś 60Ah ? nie znam wymiarów nie chcę kupić za dużego\ małego :)

z góry dzięki za pomoc

AdoKrycha007
28-11-2016, 08:09
ja mam od 9 lat ten i bardzo polecam - http://www.abcfocus.pl/akumulator-52ah-p-7349.html - pracuje dalej jak nowy, jeżdżę sporo, roczne przebiegi koło 30 tys. to mój drugi aku dopiero w tym aucie, pierwszy montowany w fabryce wytrzymał 6 lat, ale nie pamiętam czy to był ten sam..

Fulara
28-11-2016, 08:22
dzięki

CzerwonaMalyna
23-01-2019, 11:08
Hejka.
Foke mam od 4 lat. Jak kupowałem miała dwu letni aku firmy kager 74ah 680a, czyli pożył 6lat. Od 3dni muszę go ładować przez noc aby rano ruszyć... Wczoraj okazało się że jak już dojechałem do pktu "A" i go zgasilem po 4h nie odpaliłem. Przez ostatnie dwa miesiące robiłem krótkie trasy co pewnie "pomogło" aku przejść w stan spoczynku. Teraz do sedna: czy skoro siedzial 74ah 680a, to kupic taki też 74ah 680 lub nawet widziałem 750, czy tak jak polecali poprzednicy w tym wątku np varta silver 61ah 600a. Nie ukrywam że znlazlem taki niedaleko mnie za 260zl. I zastanawiam się czy nie będzie wystarczający? Robię krótkie trasy, wyposażenie foki to El szyby przód, grzania przednia i lusterka, klima nieobecna i welurowa tapicerka;) foka 1.6 benzyna bez gazu. Z góry dzięki za porady.
Elo

damianisko5
23-01-2019, 11:26
wszystko chyba już w tym temacie zostało napisane. 74 ah - za duży do Pb. Wystarczy 50-55 ah i takiego szukaj. No i miłej lektury.
ps. klima nieobecna i welurowa tapicerka - to ważny parametr przy wyborze akku!!

Ze_ja
23-01-2019, 11:58
Nie ma czegoś takiego, jak "za duży" w sensie pojemności. Jak wejdzie i ktoś ma ochotę, to droga wolna.
Legendy ludowe i mity o tym, że przy większej pojemności będzie niedoładowany... Dowodów merytorycznych jakoś brak.
Brać nowy (sprawdzać datę produkcji i mierzyć napięcie), cięzki akumulator (najcięższy przy danej pojemności), ładować prostownikiem przed montażem i używać. Jak mało jazdy lub krótkie dystanse, to okresowo doładować nawet automatyczną ładowarką.

Mam 60-kę do benzyny. Jak bym trafił cenowo przystępną 70-kę też bym wsadził. Ok 50 Ah wystarcza, ale nie ma czegoś takiego, jak "za pojemny" / "za duży" itp. Rezerwa większa, doładować trzeba, jak każdy inny, jeżeli się dużo nie jeździ.

kumpel Fordzika
23-01-2019, 12:12
Zostawię to, bo warto obejrzeć przed zakupem :)

https://youtu.be/97mWIgwLxOQ

też to:

https://www.youtube.com/watch?v=zbtLEJzGbR0

Bump: Nie ma czegoś takiego, jak "za duży" w sensie pojemności. Jak wejdzie i ktoś ma ochotę, to droga wolna.
Legendy ludowe i mity o tym, że przy większej pojemności będzie niedoładowany... Dowodów merytorycznych jakoś brak.
Tu bym się z Kolegą ośmielił nie zgodzić. Zużyłem w żywocie swym sporą ilość akumulatorów. Ze 3-4 sztuki miałem przewymiarowane i niestety żyły najkrócej. Jestem zdania, że jeśli kupujemy akumulator porządny jakościowo to powinien być pojemności dokładnie takiej jak przewidział producent. Warunek, że na serio jest tej samej pojemności, a nie ma większą na etykiecie :)
Nie należy szczególnie do diesla kupować aku mniejszego, nawet o kilka Ah.
Zmieniłem fabryczny fordowski po 8 latach zastępując go EXIDE Silver, sprawny fajny akumulator ale chyb ledwo ze 4 Ah mniejszej pojemności i niestety to czuć w eksploatacji. Szczególnie u mnie gdzie np dziś w nocy -20 przy zderzaku Focusa było.
Zaoszczędziłem sto zł, a trzeba było kupić w ASO fordowska Vartę :(

Ze_ja
23-01-2019, 12:59
Chodzi o to, że pojemniejszy dłużej żyje lekko niedoładowany, zanim zacznie zdradzać objawy i kierowca się nim zainteresuje. To pierwszy gwóźdź do skrócenia żywotności. Jak się doładowuje akumulator z gniazdka, wiedząc, że często nie jest wystarczająco długo karmiony podczas jazdy z ciągle pracującym silnikiem, to posłuzy on długo i bez problemów - tyle, co mniej pojemny.

Jak ktoś po prostu jeździ i nie interesuje się akumulatorem, dopóki nie ma problemów z rozruchem, to na pewno lepiej brać z niższego zakresu zalecanych przez producenta pojemności.
Akumulator lekko niedoładowany bierze spory prąd zanim osiągnie taką rezystancję, że prawie nic do niego nie idzie. Mniejszy osiąga to szybciej, niż pojemniejszy (nie dlatego, ze jest mniej pojemny, lecz z uwagi na krótsze ładowanie, bo mniej ma do uzupełnienia). Dlatego też krócej męczony jest większym, niezdrowym dla niego prądem (i to jest drugi gwóźdź do skrócenia żywotności). Bo, jak alternator wali 30-40 A w akumulator, to nie ma znaczenia, czy on powinien mieć 5, czy 8 A :)
Pojemniejszy, ale doładowywany z gniazdka lub używany codziennie i głównie w trasach będzie miał rezerwę na srogie zimy i lepiej sobie poradzi ze skutkami ew. zostawienia świateł, czy używania ogrzewania postojowego albo jakichś przetwornic na postoju w aucie. Czyli branie pojemniejszego jest OK, o ile robimy to świadomie, dostosowując pojemność do naszych potrzeb i sposobu eksploatacji. Ja wiem, że jak mało jeżdżę, to każdy akumulator często podładowuję automatem i raz - dwa razy w roku prostownikiem. Pojemniejszy wybieram dlatego, że czasem zdarza się stać 3-4 tygodnie na urlopie i wiem, że auto odpali, nawet jeśli niestety było kilka razy "przestawiane" na miejscu (od dojechania do wypłynięcia czasem auto ruszane kilkanaście razy w ciągu kilku godzin).
No i zdarza się używać akumulatora do zasilania urządzeń z przetwornicy itp. Nie zawsze mam ze sobą drugi (a zostawiłem sobie poprzedni z auta do tego). Mam 60 Ah, co jest "pojemniejszym z zalecanych". Z racji częstego doładowywania z gniazdka, mógłbym równie dobrze wsadzić 80 Ah i spałbym spokojnie.

Niedoładowanie to kwestia eksploatacji. A krótszy żywot to kwestia dłuższego traktowania dużym prądem przez alternator. To ma miejsce, kiedy akumulator nie jest na bieżąco karmiony przez alternator po każdym rozruchu przez tych umownych 20 minut lub więcej, tylko często zdarza się jechać na krótkich dystansach. Jak się włoży w pełni naładowany akumulator i będzie jeździło codziennie, minium 20 minut pracy silnika po rozruchu, to nie powinno być żadnej różnicy w trwałości, a może nawet pojemniejszy pożyje dłużej (zakładając jednakowy model, jakość wykonania itp.). Różnice pojawiają się wskutek tego powolnego rozładowywania, które przy pojemniejszym akumulatorze dają o sobie znak później. A jeszcze psychicznie człowiek sobie powtarza - kupiłem pojemniejszy, więc będzie OK, nie ma co go ładować, zimę przejeździ nawet i po mieście. Stąd się bierze "niedoładowanie" a nie z samego faktu różnicy pojemności ;)

Na upartego za trzeci gwóźdź można uznać zapędy do wymiany alternatora na mocniejszy, jeżeli w aucie nie ma dodatkowych, prądożernych odbiorników, bo to oznacza, że po rozruchu alternator ma jeszcze większe rezerwy i w myśl zasady "ile mam, tyle dam" tłoczy w akumulator tyle amperów, ile tylko on będzie skłonny wziąć. Dlatego czasem po rozruchu warto "na złość" powłączać co się da, żeby ograniczyć prąd tłoczony w akumulator, aby alternator mógł dać mniej.

kumpel Fordzika
23-01-2019, 13:10
Pojemniejszy, ale doładowywany z gniazdka lub używany codziennie i głównie w trasach będzie miał rezerwę na srogie zimy i lepiej sobie poradzi ze skutkami ew. zostawienia świateł, czy używania ogrzewania postojowego albo jakichś przetwornic na postoju w aucie. Tu wkraczamy na płaszczyznę bardziej świadomego niż światowego używania samochodu. Ludzie nie potrafią oleju zmienić, baaaaaa koła zmienić, a my tu o takich niuansach. Zaraz będą głosy, że akumulator to tylko akumulator za parę stówek i wymienia się go jak pada. Takie podejście ma 90% użytkowników którzy nie mają gdzie i jak podładować akumulatora, nie mają też czym, a już o jakimś mądrzejszym prostowniku podnoszącym gęstość elektrolitu to w ogóle raczej nie słyszeli i nie widzieli. Baaaa nawet starym wygom jak powiesz, że akumulator z parę razy w roku potraktować 15-16V to się w głowę każą puknąć. Wszyscy co najwyżej zachwalają doładowywarki z lidla po 49 zł, że taki cód miód :)
Przewymiarowany akumulator wymaga specjalniejszej troski i tu się zgadzamy, więc jest dla bardziej rozgarniętych kierowników swoich aut. Dla pozostałych najlepiej pojemność zaprojektowana przez producenta auta.

Ze_ja
23-01-2019, 13:22
kumpel Fordzika:
Dokładnie tak - pełna zgoda. Pojemniejszy akumulator wymaga jeszcze bardziej świadomej eksploatacji. Lub montowania w aucie flotowo-trasowym, które więcej lata po autostradach, niż jeździ po mieście. A tam nikt takowego nie montuje, bo po co, tym bardziej, że drożej ;) Choć w takich autach się przydaje do ogrzewania na postoju w trasie lub zasilania pokładowych "rozrywek". W busach w tym celu często pojawia się drugi akumulator.
Czyli zostają świadomi użytkownicy. Sprzedawcy akumulatorów też nie namawiają do pojemniejszego akumulatora o ile klient nie jest w pełni świadomy tego, do czego będzie mu on potrzebny i jak będzie o niego dbać.

Jak "ma krecić i pożyć kilka lat bez zawracania głowy", to daje się mniejszy z zalecanych przez producenta :)

CzerwonaMalyna
24-01-2019, 12:40
Kupiłem varte Silver 61ah 600a. Na Bródnie na syrokomli 5. Spoko sklep. Gościu sprawdził mi instalacje czy nie mam gdzieś przebicia, czy rozrusznik nie jest zajechany i czy alternator dobrze ładuje. Aku z 2018 roku. Ważył 14,88, prad miał 12,84. Dzięki za ten filkim na yt gdyby nie on nie wypytalbym tak dokładnie o parametry. Wszystko sprawdzał przy mnie sprzedawca.
Pzdr

matow
30-04-2022, 11:33
Witam
muszę zakupić nowy akumulator do mojego focusa 1.6 z 2000 roku
do tej pory założony miałem 47ah z centry jednak w katalogu wyczytałem że powinien być taki:

https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-centra-futura-64ah-640a-en-prawy-plus/

czy taki akumulator nie będzie za duży? może w katalogu jest jakiś bład?

clubGRANT
30-04-2022, 15:04
64ah moim zdaniem jest za duży pojemnościowo i może być niedładowany, najważniejsze wymiary Dł. xSZer. x Wys. musisz mieć aby zmieścił się w mocowaniu oraz pojemnaość a te do tej pory 47ah wydaje się najsensowniejsze.
Yu porównaj : https://jakiakumulator.pl/ford-focus-mk1-1998-2004-akumulatory/

luckyboy
30-04-2022, 16:48
Nie ma czegoś takiego jak niedoładowany akumulator z powodu swojej pojemności.

To tak samo jakbyś powiedział że do większego czajnika nie można nalać wody do pełna.

konieczko5
02-05-2022, 12:15
...

luckyboy
02-05-2022, 12:41
Warto jeszcze wspomnieć że w przypadku benzyny nie są istotne wysokie prądy rozruchowe, więc warto wybierać podstawowe linie akumulatorów, dłużej wytrzymują.