Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Wymieniony termostat - zbyt niska temperatura


ferdek1962
14-11-2011, 10:52
Witam zapewne nie tylko ja mam taki problem Silnik 2.0 benzyna+LPG rok prod.1998 Między późna wiosną a wczesną jesienią z temperaturą cieczy jest wszystko ok,tzn strzałka wskaźnika pokazuje między 0-R Ale gdy nadchodzą niższe temperatury powietrza strzałka nie potrafi wyjść z "czerwonego" Czy macie też taki problem i jak sobie z tym radzicie Myślałem nad częściowym zakryciem chłodnicy ale niema miejsca chyba miedzy chłodnica klimatyzacji a chłodnica cieczy Wymieniałem termostat bo pomyślałem że padł,ale niestety był dobry i ten nowy zachowuje się identycznie Pozdrawiam

maciek90
14-11-2011, 11:55
Może problemem jest nagrzewnica tylna? Sprawdź czy rurki na dole się nagrzewają przy wyłączonej tylnej dmuchawie.

ferdek1962
14-11-2011, 14:30
Może problemem jest nagrzewnica tylna? Sprawdź czy rurki na dole się nagrzewają przy wyłączonej tylnej dmuchawie.

Jeśli chodzi o tylną nagrzewnicę jest wszystko ok tz. grzeje i własnie o to chodzi że samochód pozbywa sie ciepłoty wysyłając do tylnej nagrzewnicy ciepło wówczas cięzko dogrzać silnik Jadąc nawet 20-30 km na wskaźniku temp. strzałka jest w "czeronym"

maciek90
14-11-2011, 14:35
Tak, ale rurki powinny być ciepłe tylko kiedy włączysz przycisk na konsoli. Przy wyłączonej tylnej dmuchawie rurki powinny być zimne. Jest sporo o nagrzewnicy parę tematów wcześniej.

PiotraChorzów
14-11-2011, 16:19
Maciek
Ja mam benzynę i tylną nagrzewnice i nigdy nie miałem sterowania dodatkowego :evil:
Wałkuje temat ale niestety nikt jeszcze nie wstawił schematu instalacji , gdzie jest dodatkowy termostat lub elektrozawór do tylnej nagrzewnicy :evil:

To że jest temat wcześniej to OK ,tylko nadal brak rozwiązania:evil:

wojtekn
14-11-2011, 17:57
Nie wiem czy o to wam chodzi, ale coś takiego dostałem od znajomego ;)

Pozycja 10 (zawór) lub 14 (czujnik) w zależności od posiadanego rocznika, skrzyni lub silnika.

http://hyy.pl/images/thumbs/ngZV.jpg (http://hyy.pl/images/ngZV.jpg)

Przepraszam za jakość, ale takie dostałem :)

PiotraChorzów
15-11-2011, 09:24
Wojtekn
Idziemy do przodu w dobrym kierunku :570:
Gdyby się jeszcze udało wstawić opis co do którego rocznika i bardziej kompletny tzn. całe układy chłodzenia :) to była by rewelacja
A gdyby były jeszcze nr części to było by BOSKO :)
O schemat elektryczny wyłącznik - elektrozawór boje się prosić :mrgreen:

wojtekn
15-11-2011, 11:13
PiotraChorzów jeśli chodzi ci o zawór (schemat) ten z pozycji 10 to kumpel mówił że tego nie ma :( , ale podesłał mi to :)

Pozycja 2.

1011926 Bez Nagrzewnicy Pomocniczej, Dostawa
• Od: 15-11-1994 Do: 30-03-2000 Przekładnia mechaniczna, Bez Układu Klimatyzacji
• Od: 15-11-1994 Do: 30-03-2000 Przekładnia mechaniczna, Bez Tyln. Podłog. Sterow. Klimatyz.
• Od: 15-11-1994 Do: 30-03-2000 Przekładnia mechaniczna, Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym

1055011 Bez Nagrzewnicy Silnika I Kabiny, Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnia mechaniczna, Z Sterow. Klimatyz. W Tyle Podłogi
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.3L DOHC (145PS), Z Sterow. Klimatyz. W Tyle Podłogi

Pozycja 2A.

1055012 Z Nagrzewnicą Pomocniczą, Z Nagrzewnicą Silnika I Kabiny
• Od: 15-05-1997 Do: 30-03-2000 Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
• Od: 15-05-1997 Do: 30-03-2000 Automatyczna Regulacja Temperatury
• Od: 15-05-1997 Do: 30-03-2000 Bez Układu Klimatyzacji
• Od: 15-05-1997 Do: 30-03-2000 Z Sterow. Klimatyz. W Tyle Podłogi

Pozycja 3.

1023373 Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 r. 2.3L DOHC (145PS), Przekładnie automatyczne, Z Sterow. Klimatyz. W Tyle Podłogi
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnie automatyczne, Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnie automatyczne, Bez Układu Klimatyzacji

Pozycja 3A.

1037557 Z Nagrzewnicą Pomocniczą, Z Nagrzewnicą Silnika I Kabiny
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.3L DOHC (145PS), Przekładnie automatyczne, Bez Układu Klimatyzacji
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.3L DOHC (145PS), Przekładnie automatyczne, Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym

Pozycja 4.

1023368 Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-05-1996 Do: 15-05-1997 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury
• Od: 15-01-1997 Do: 15-05-1997 r. 2.3L DOHC (145PS), Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury

1026507 Bez Nagrzewnicy Pomocniczej, Dostawa
• Od: 15-05-1996 Do: 15-01-1997 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnia mechaniczna, Bez Tyln. Podłog. Sterow. Klimatyz.
• Od: 15-05-1996 Do: 15-01-1997 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 Przekładnia mechaniczna, Bez Tyln. Podłog. Sterow. Klimatyz.
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.3L DOHC (145PS), Przekładnia mechaniczna, Bez Tyln. Podłog. Sterow. Klimatyz.
• Od: 15-01-1997 Do: 30-03-2000 2.3L DOHC (145PS), Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury

7374650 Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 Przekładnia mechaniczna, Automatyczna Regulacja Temperatury

Pozycja 5.

1003041 Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-11-1994 Do: 15-05-1996 Przekładnie automatyczne, Automatyczna Regulacja Temperatury

1023369 Dostawa, Z Nagrzewnicą Pomocniczą
• Od: 15-05-1996 Do: 15-05-1997 Przekładnie automatyczne, Z Sterow. Klimatyz. W Tyle Podłogi
• Od: 15-05-1996 Do: 15-05-1997 Przekładnie automatyczne, Automatyczna Regulacja Temperatury

1026505 Bez Nagrzewnicy Pomocniczej, Dostawa
• Od: 15-11-1994 Do: 15-12-1996 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnie automatyczne, Bez Tyln. Podłog. Sterow. Klimatyz.
• Od: 15-11-1994 Do: 15-12-1996 r. 2.0L DOHC EFI (115PS), Przekładnie automatyczne, Automatyczna Regulacja Temperatury

ferdek1962
15-11-2011, 16:07
Myślałem nad częściowym zakryciem chłodnicy ale niema miejsca chyba miedzy chłodnica klimatyzacji a chłodnica cieczy Pozdrawiam
Panowie i oto mi dokładnie chodziło.Czy ktoś z was próbował zakryć cześciowo chłodnicę Po co kombinujecie z tylna nagrzewnicą Przecież wiadomo że jeżeli puszczamy nawiew na tył to siłą rzeczy będzie spadała temp cieczy I teraz chodzi oto aby uszczelnić przód chłodnicy aby nawiew powietrza nie chłodził chłodnicy jak jest niska temperatura na zewnątrz

maciek90
15-11-2011, 16:17
A termostat nie jest po to, żeby zamykać duży obieg przy temperaturze płynu poniżej 90 stopni? Poprzednią zimę miałem zakrytą chłodnicę. Nic to nie dało a tylko szpeciło auto z przodu.
Co do tylnej nagrzewnicy: chodzi o to, że czasem mimo wyłączonej tylnej nagrzewnicy w rurkach krąży płyn. To jest usterka, przy wyłączonej nagrzewnicy rurki powinny być zimne.

galo
15-11-2011, 22:12
Ja mam rozwiązane ten problem w ten sposób, że założyłem na zasilaniu tylnej nagrzewnicy elektrozawór, który puszcza obieg dopiero jak temperatura silnika będzie w polu NORM a jak spadnie to znowu zamyka steruje tym termostat elektroniczny. Oryginalnie był trójnik z termostatem na wężach zasilających przednią i tylnią nagrzewnice, ale on otwierał się przy temperaturze 50* a to na pewno jest zbyt niska temperatura.

Termostaty 88* czy 92* przy większych mrozach i krótkich odcinkach takich do około15km nie dają odczuwalnych zmian temperatury w kabinie i silnika w zasadzie też.

Pociesze wszystkich ja w ubiegłym roku jeździłem do pracy 50km w jedną stronę przy mrozach ok. 15-20* temperatura między O a R wchodziła dopiero po 35km. i wtedy czuć było dopiero, że robi się w aucie ciepło, mimo że przez całą drogę wskaźnik temperaturę pokazywał w polu NORM, ale przed N to czuło się cały czas otaczający mnie chłód.

Może ktoś powiedzieć, że czujnik, termostat albo wskaźnik mam popsuty, ale niestety nie termostatów wymieniłem w ubiegłym roku 4szt a wskazania jestem pewny, że są prawidłowe sprawdzane na kąpie i w praktyce.

Według mnie na większe mrozy to zasłonięcie atrapy pomorze, bo zauważyłem jedną rzeczy, że wszystkie termostaty nie puszczały cieczy do ich nagrzania np. 88* poczym temp silnika spadała, ale bardzo mocno w dół nie pamiętam, ale gdzieś do chyba, 76* bo przy tej temperaturze zamyka się dopiero termostat i jakby mało tego było to trwa to bardzo długo, więc jeśli przysłoni się atrapę to powinno pomóc, ale myślę też o zmniejszeniu na zimę przepływu przez chłodnice.

To tyle z moich doświadczeń i obserwacji a osobiście to niedługo montuje webasto i liczę, że ten problem mnie już nie będzie dotyczył.

djibiza
17-11-2011, 12:54
A u mnie problem wygląda tak: podłączony elm, na postoju temp. silnika dochodzi do ok. 94-95stC, załącza się wentyl, spada do 87-88 i tak w kółko. A podczas jazdy temperatura nie przekracza 80-82stC. Co może być przyczyną?

maciaba
17-11-2011, 21:30
Wadliwie działający termostat lub przepuszczajaca uszczelka przy termostacie.

galo
17-11-2011, 21:57
Wadliwie działający termostat lub przepuszczajaca uszczelka przy termostacie.

niekoniecznie raczej to, co napisałem




wszystkie termostaty nie puszczały cieczy do ich nagrzania np. 88* poczym temp silnika spadała, ale bardzo mocno w dół nie pamiętam, ale gdzieś do chyba, 76* bo przy tej temperaturze zamyka się dopiero termostat

a sprawdzałem nowe 4szt i temp otwarcia jest 88* a temperatura zamknięcia jest niższa teraz coś kojarzę ze chyba około 82* to, co wcześniej napisałem 76* to chyba zbyt niską podałem, bo to wszystko sprawdzałem w tamtym roku i dokładnie nie pamiętam.

A podczas jazdy temperatura nie przekracza 80-82stC. Co może być przyczyną?

to jest właśnie to, o czym napisałem, ale dzieje się to tylko dopóki wszystko dobrze się nie nagrzeje.
Przy większych odcinkach np.40km. wszystko się normuje i wtedy temperatura powinna oscylować w rejonie 88*.

gorny7
19-11-2011, 20:20
A u mnie problem wygląda tak: podłączony elm, na postoju temp. silnika dochodzi do ok. 94-95stC, załącza się wentyl, spada do 87-88 i tak w kółko. A podczas jazdy temperatura nie przekracza 80-82stC. Co może być przyczyną?
Miałem dzisiaj tez podłaczony program i powiem tak temoperatura po nagrzaniu stoi bez ruchu 83 - 84 C.(temp otoczenia 4C ,trasa) a według mnie termostat jest na pewno dobry (wskazówka temperatury ,szybkość nagrzewania )
skłaniam sie do opinii i testów kolego galo że w galaxy benzyna ta temperatura pokazywania na kompach jest normą 83-85C.
Jedynie wpływ na nią może mieć instalacja gazowa która jednak pochłania sporo ciepła szczególnie prze reduktorach które dobrze oddają ciepło do lpg.

Jestem ciekawy z jaka temperatura wystepuje większej liczbie samochodów( w trasie i przy jakiej temp otoczenia) bo wtedy wynik było by bardziej miarodajny

p.s .
galo wymieniałęś termostaty przy bloku?
czy sprawdzałeś ten na węzach w bańce?

galo
20-11-2011, 00:15
Termostat ten na wężach to puszcza mi już przy 50* dlatego wstawiłem ten przy bloku i próby robiłem właśnie z tymi termostatami a sprawdzałem je w garnku z wodą wszystkie jednakowo się otwierały i zamykały.

Sprawdzałem też termostat 92* i ten zachowuje się tak samo tylko otwarcie i zamknięcie ma o te 4* wyżej i na zimę założę chyba właśnie ten.

Wydaje mi się ze przydławienie obiegu przez chłodnicę też sporo by pomogło ale to czasami może być ryzykowne w szczególności gdyby ktoś akurat na autostradzie deptał do spodu.

Jeśli chodzi o reduktor to nie pochłania aż tak dużo ciepła a silnik do momentu pierwszego otwarcia termostatu czyli 88* bez inst. gaz. nagrzeje się w 10min a z instalacją może o 1min. dłużej a taka różnica to tyle co nic jedyny problem to taki że termostat puszcza na chłodnice temperaturę dużo niższą niż 88*.

Dobrą rzeczą była by obiegowa pompka cieczy która załączała by się dopiero przy temperaturze silnika np.:80* jestem przekonany że pomogła by szybciej nagrzać wnętrze auta.

maciaba
21-11-2011, 08:36
U mnie na postoju na rozgrzanym silniku gdy stoje np 10 - 15 minut to temperatura siega 94 C i wlacza sie wentylator wiec jakim cudem mozna miec 83-85C na postoju? W trasie mam caly czas 88 ew. 87C. Ostatnio wymienialem termostat ten przy bloku silnika na oryginalny forda i jest pieknie. Takze opinia ze w benzyniakach tak jest jest bledna. Dodam, ze mam instalacje LPG i praktycznie nie ma to zadnego wplywu na temperature.
Przy wskazaniach 83C na trasie (bo mialem takie przed wymiana termostatu) palil jak smok bo byl po prostu niedogrzany, i niewazna tutaj byla dlugosc trasy. Przeciez silnik powinien zlapac optymalna temperature robocza jak najszybciej, a nie dopiero po kilkudziesieciu kilometrach.

Obydwa czujniki moga byc walniete i przeklamywac, jeden przeklamuje do ECU a drugi na deske rozdzielcza, i co wtedy? Termostat moze dzialac sprawnie ale przeciez do ECU idzie bledny sygnal i niepotrzebnie podlewa silnik korektami.

galo
21-11-2011, 23:33
jakim cudem mozna miec 83-85C na postoju?

A kto mówi, że na postoju?

Przeciez silnik powinien zlapac optymalna temperature robocza jak najszybciej, a nie dopiero po kilkudziesieciu kilometrach.

Niby tak. Przy tych temperaturach, jakie są teraz, czyli około 0 – 5* to po tych 6-7km silnik łapie mi już pełną temperaturę i w aucie jest już ciepło, ale jak przyjdą mrozy –15* i więcej to nie wiem czy 20km wystarczy żeby silnik złapał swoją temperaturę a to, dlatego że u mnie jest klimatronik i zanim nagrzeje wnętrze auta to w pierwszej fazie wentylatory nagrzewnic chodzą na pełnych obrotach i odbierają masę ciepła można oczywiście włączyć nawiew wolniejszy, ale za to wolniej będzie nagrzewać się w środku.

W trasie mam caly czas 88 ew. 87C.

Ile czasu potrzebujesz żeby uzyskać taką temperaturę i czy po jej uzyskaniu nie masz nawet chwilowego spadku poniżej 77* ?

Ostatnio wymienialem termostat ten przy bloku silnika na oryginalny forda i jest pieknie.

Możesz podać bliższe dane tego termostatu i gdzie go kupiłeś?

djibiza
21-11-2011, 23:36
Też miałem wymieniany termostat chyba wahler i nie ma szans żeby auto nabrało 90st podczas jazdy, uzyskuje max 82st i tyle. Jak stanę to dojdzie do 90 a po ponownym ruszeniu na nowo 82.

galo
22-11-2011, 00:00
A spróbuj wyłączyć ogrzewanie i zobacz czy temp zacznie rosnąć, bo te 80_82* jak podajesz to trochę mało mi się wydaje.

Przy 94* powinien włączyć się wentylator sprawdź, przy jakiej temperaturze włącza się u Ciebie

djibiza
22-11-2011, 00:43
włącza się przy 94-95 czyli dobrze.

maciaba
22-11-2011, 19:16
Bardzo szybko lapie taka temperature, taka sama temperature otwierania ma moj termostat wiec wszystko sie zgadza. Nie ma zadnych spadkow temperatury do 77 w trasie, to niedopuszczalne przeciez. Przed wymiana termostatu przy -1 na dworzu w trasie mialem 80C przy wlaczonym ogrzewaniu wiec duzo za malo. Polecam wymienic termostat i czujniki.

Termostat kupilem ten -> http://ford.auto.pl/termostat-2023-dohc-escort-galaxy-ford-p-584.html

Nie sugeruj sie tym, ze kaza wymienic uszczelke, bo ta ktora oni podaja jest do zeteca.

Kolega wojtekn mi ze wszystkim pomogl tak ogolnie. Do tego nalezalo wymienic (w moim przypadku zamontowac, bo w ogole tego termostatu nie bylo) oring o nr 0242110 (ten jest wazny, bo jak puszcza, to jest wymiana cieczy w obiegach poza termostatem co skutkuje niedogrzanym silnikiem) i zacisk 0242120.

Ten wahlera czesto gesto nie pasuje jesli chodzi o ksztalt, tak samo zle dopasowana uszczelka do tego moze dac takie efekty. Lepiej kupic orginalny i bedzie swiety spokoj, sam sie o tym przekonalem.

galo
22-11-2011, 22:13
Cytat:
Napisał maciaba
W trasie mam caly czas 88 ew. 87C.

Ile czasu potrzebujesz żeby uzyskać taką temperaturę i czy po jej uzyskaniu nie masz nawet chwilowego spadku poniżej 77* ?


Powstała mała pomyłka, ale istotna zamiast 77* chciałem napisać 87*

Jest to dla mnie bardzo istotne żeby po otwarciu się termostatu przy tych 88*
nie było zaraz jakiegoś chwilowego spadku temperatury na 82-84* spadek do 87* jest wręcz idealną sprawą byle nie niżej.

W ubiegłym roku termostatów kupiłem chyba 5-szt różnych firm i o różnych temperaturach otwarcia każdy miał temperaturę zamknięcia o jakieś 5-7* poniżej temperatury otwarcia i nie chciałbym wydać znowu 50zeta w błoto, dlatego mam pytanie czy jesteś pewien, że ten termostat, do którego podałeś link nie zachowuje się podobnie jak te 5-szt, które już mam.

maciaba
22-11-2011, 22:37
Sprawdzalem ten termostat na autostradzie przy predkosci 120km/h caly czas przez ok pol godziny, i ani razu nie zaobserwowalem takiego spadku.

djibiza
22-11-2011, 22:43
maciaba, termostat zamówię ten co podałeś linka, a skąd wziąść oring i zacisk o tych numerach co napisałeś?

galo
22-11-2011, 22:48
Chodzi mi oto czy zaraz po pierwszym otwarciu temperatura mocno nie spada, bo obecnie po przejechaniu 10km to u mnie też temperatura się unormuje, ale zaraz po pierwszym otwarciu termostatu mam przez 1-2min spadek temperatur w rejon 82*

galo
22-11-2011, 22:55
Zacisk to jest taki pierścień koledzy mówili, że pasuje od lampek halogenowych w suficie, bo w sklepie to raczej tego nie dostaniesz a oring to w motoryzacyjnym powinni Ci jakiś dopasować jak weźmiesz obudowę.

maciaba
23-11-2011, 09:48
Ja kupilem w jednym ASO w Gdyni oring a zacisk w ASO w Gdańsku. Nie bylo to latwe. Napisz do kolegi Wojtekn, moze Ci pomoze i zlokalizuje Ci te czesci w Twojej okolicy. Nie polecam "dopasowywac" w motoryzacyjnym bo moze puszczac i dupa. Kup oryginalny. Zacisk mozesz odpuscic, o ile juz go masz bo mowie, ze u mnie nie bylo.

Termostat nie otwiera sie w sekunde, otwiera sie powoli. Nie zauwazylem takich spadkow przy pierwszy otwarciu bo czegos takiego raczej nie ma moim zdaniem, on otwiera sie rownomiernie i rownomiernie zamyka.

I zauwaz pewna rzecz, spadek temperatury do 82C troche nie ma sensu przy otwarciu moim zdaniem, bo termostat otwiera maly obieg, czyli ten ktory jest w bloku silnika. A czujnik temperatury jest w obudowie za termostatem, czyli powinno raczej skoczyc do gory, i spasc gdy sie schlodzi w duzym obiegu, a nie na odwrot. Polecam wymienic czujniki w obudowie termostatu.

galo
23-11-2011, 12:33
Czujnik na pewno mam dobry i nie jest on tak jak piszesz za termostatem tylko obydwa czujniki są przed.

Skoro kolega Djibiza ma zamiar wymienić termostat na ten oryginał to ja na razie się wstrzymam z zakupem zobaczymy czy jemu pomoże ta wymiana.

Kolego Djibiza jak wymienisz i przetestujesz to daj znać jak to wszystko się sprawuje.

djibiza
23-11-2011, 13:06
Na pewno napiszę co i jak tylko trzeba ten oring zlokalizować gdzieś. Szkoda, że do najbliższego aso forda mam 70km :/

gorny7
23-11-2011, 16:35
I zauwaz pewna rzecz, spadek temperatury do 82C troche nie ma sensu przy otwarciu moim zdaniem, bo termostat otwiera maly obieg, czyli ten ktory jest w bloku silnika. A czujnik temperatury jest w obudowie za termostatem, czyli powinno raczej skoczyc do gory, i spasc gdy sie schlodzi w duzym obiegu, a nie na odwrot.
Termostat mocuje sie ta blokadą w obudowy termostatu i dopiero obudowę z termostatem mocuje do bloku ?
Pod obudowe termostatu też jest jakaś uszczelka -wymieniałeś ją?

Musi być jakiś przepływ cieczy do tego czujnika może w obudowie od strony termostatu jest jakiś otwór na przepływ
Bo chyba raczej nie mierzy samego nagrzania płynu od gorącego termostatu.
Nie wiem jak tu bo nie sprawdzałem ale przy innych samochodach jak się zacznie otwierać to szybciutko to trwa ( ręką dotykasz węża od chłodnicy i czuć jak idzie płyn po otwarciu) i dlatego lekko na chwile spada temperatura w obiegu co jest naturalne i ot o chodziło koledze szczególnie w dużych obiegach

maciaba
23-11-2011, 18:08
Termostat mocuje sie ta blokadą w obudowy termostatu i dopiero obudowę z termostatem mocuje do bloku ?
Pod obudowe termostatu też jest jakaś uszczelka -wymieniałeś ją?

Tak dokladnie jak napisales.
Pod obudowa termostatu nie bylo uszczelki, nie dawalem nowej, nic nie cieknie.

Duzy obieg z pompa wody -> termostat w obudowie (on otwiera goraca z silnika wode do zimnej wody ktora jest w duzym obiegu, waz jest od razu goracy bo ciecz z silnika jest goraca, to oczywiste. Lecz nie otwiera sie na zasadzie pyk i juz otwarty na maksa, otwiera sie powoli, gdy sie otworzy to obiegi sie mieszaja i w ten sposob sie schladza maly obieg w bloku silnika, a duzy sie nagrzewa, niemozliwy jest tu nagly spadek do 82C przy sprawnym termostacie) -> obudowa termostatu -> czujniki temperatury -> weze duzego obiegu.

galo
23-11-2011, 21:01
Pod obudową termostatu jest uszczelka a raczej coś w rodzaju oringu z takimi trzema cyckami trzyma się w wyfrezowanym rowku obudowy i jeśli komuś nie pęknie przy ściąganiu obudowy to radzę nie ruszać go jedynie przeczyścić powierzchnię na silniku ja próbowałem wyciągnąć tą uszczelkę i nie udało mi się zrobić w całości i przykręciłem na sylikon.

Kolega Gorny dobrze to opisał, o co mi chodziło a z tymi 82* to może i przesadziłem, ale chodziło głównie o temperaturę, która utrzymuje się przez jakiś czas zaraz po otwarciu termostatu a z tego, co ja zauważyłem to im zimniej się robi tym dłużej utrzymuje się ta niższa temperatura zaraz po otwarciu termostatu potem oczywiście się normuje.

Z tego, co ja wiem to termostaty te, co ja sprawdzałem wszystkie mają początek zamykania o około 5* niższy niż otwarcia a na razie czekam aż ktoś założy ten polecony termostat i zda relacje jak się zachowuje i jeśli jego histereza będzie w granicach 2* to na pewno go kupie i założę.

maciaba
23-11-2011, 21:37
Az pojade jutro z podpietym kompem i powiem czy sa te spadki temperatury.

galo
23-11-2011, 22:05
No to czekam na wyniki jestem bardzo ciekawy tego, co zaobserwujesz dobrze by było jak byś nie przekraczał 100km/h według mnie optymalna prędkość to tak około 80km/h wtedy jak będzie ten spadek to łatwo go dostrzeżesz.

maciaba
23-11-2011, 22:06
Zrobie to w miescie ;p w trase aktualnie sie nie wybieram.

galo
23-11-2011, 22:10
No to jak będziesz akurat stał na światłach a termostat się otworzy to chyba nic nie zauważysz, ale może się uda.

maciaba
24-11-2011, 10:18
No rzeczywiscie sa te spadki temperatury, gdy dojdzie do 88C to spada na chwile zaleznie od tego jak sie jedzie czy tez ile sie grzeje w aucie. Mi to osobiscie nie przeszkadza ;p

galo
24-11-2011, 19:47
No przy tych temperaturach to mi też jeszcze nie przeszkadza, ale przy niższych tak gdzieś od –5* to chyba zacznę odczuwać to niedogrzanie.
Maciaba dzięki za sprawdzenie.

Co do termostatu to znajomy mechanik poradził mi żebym przeszlifował ten bolec, który się wysuwa w termostacie o kilka milimetrów podobno jeden milimetr to około 1* temperatura w górę, ale przestrzegł mnie przed tym żeby za dużo nie spiłować, bo potem może się nie otworzyć i zanim go założę to trzeba w garnku sprawdzić czy się otwiera podobno on tak robił u siebie i jest zadowolony musze sprawdzić ten patent.

maciaba
24-11-2011, 22:20
Aaaa no ta, zrob Pan zobaczysz Pan. Jakos nie sadze zeby Twoj mechanik kolego przechytrzyl inzynierow projektujacych termostaty. Bez urazy, ale nie wierz w takie pierdoly.

galo
24-11-2011, 22:34
Czemu mam nie wierzyć - czy to pierdoły czy nie okaże się jednego przetestuję nic nie strącę, bo i tak mam ich trzy a walają się po kontach.

maciaba
24-11-2011, 22:35
I nie otworzy Ci sie termostat i zagotujesz silnik albo bedzie sie za pozno zamykal i tez zagotujesz silnik. Rob jak uwazasz, moim zdaniem nie ma potrzeby kombinowania u Pana Ryska w garazu silnika, ktory zaprojektowalo stado inzynierow. I nie sadze zebys odczul spadek nawet do 80C bo przy tej temp. silnika z nawiewow i tak wali gorace powietrze, co Ty chcesz saune tam miec?

galo
24-11-2011, 22:42
Zrobię tak żeby się otworzył a jak przetestuje to napisze o tym.

Ps. Jak długo masz już swojego gala

maciaba
24-11-2011, 22:45
Na wlasnosc 3 miesiace, brat nim jezdzil wczesniej to mialem z nim ciagle stycznosc 5 lat go mieli. Czemu?

galo
24-11-2011, 22:52
Bo wydaje mi się, że nie jeździłeś jeszcze w tęgie mrozy tym autkiem i nie wiesz jak długo zimno w nim jest zanim się nagrzeje, jeśli to odczujesz to się przekonasz – chyba, że się mylę.

maciaba
24-11-2011, 22:58
Jechalem nim rok temu z niemiec i byly mrozy ciezkie, bylo cholernie zimno - nie dziwne, skoro byl jeden termostat obiegowy i do tego zepsuty. Dopiero teraz sie tym wszystkim zajalem bo byloby kiepsko.

Gdzies czytalem tutaj na forum dawno temu jakis uzytkownik sie wypowiadal, i mowil ze nigdy nie mial problemu z cieplem w galaxy. Moze tak naprawde nie jest to kwestia tego termostatu, moze to kwestia tego obiegowego? Moj gal domyslnie zarejestrowany jest na 7 osob i nie mam rolety, jest tylna nagrzewnica. Termostatu w obudowie przy bloku silnika, w ogole nie bylo. Zamontowalem go, poniewaz byla to tansza opcja niz ten obiegowy i, z tego co wyczytalem, nie idzie lub tez ciezko jest dostac go nowego, a uzywkom na allegro nie ufam. Moze to wlasnie ten termostat dzialalby odpowiednio do naszych aut? O tym mowa -> http://allegro.pl/galaxy-sharan-alhambra-2-3-dohc-termostat-i1900896968.html

Chyba, ze ta banke da sie jakos rozkrecic. Wtedy to zupelnie zmienia postac rzeczy.

galo
24-11-2011, 23:10
Ale widocznie nie doświadczyłeś jeszcze dwukrotnego codziennego dojazdu w mrozy do pracy kilkadziesiąt kilometrów oj idzie wymarznąć zanim to bydle się nagrzeje a zwłaszcza jak się startuje z marszu.

Ja też tego termostatu przy bloku nie miałem tylko ten na wężach i tak jak piszesz może tu tkwi cała wina.

Ale też dla jednej osoby 20* to może być upał a dla innej zima to też odczucia mogą być różne.

Chyba, ze ta banke da sie jakos rozkrecic. Wtedy to zupelnie zmienia postac rzeczy.

Nierozbieralne chyba, że jednorazowo.


Znalazłem takie cudo kupie i założę na wężu zasilającym przednią nagrzewnicę.

http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1953085763.html

djibiza
24-11-2011, 23:30
Panowie, a gdzie jest ten termostat obiegowy co kolega maciaba pokazał w linku? Każdy galaxy go ma?

galo
24-11-2011, 23:35
Panowie, a gdzie jest ten termostat obiegowy co kolega maciaba pokazał w linku?

Na wężach przy chłodnicy

Każdy galaxy go ma?

nie

To tylko 2.3 silniki go mają w oryginale
2.0 mają tylko w bloku
2.8 nie wiem

djibiza
24-11-2011, 23:57
No właśnie, bo nie słyszałem nigdy ani nie widziałem, żeby 2.0 go miał. Choć możnaby poeksperymentować i takowy założyć. Ciekawy jest ten podgrzewacz co podałeś galo. Do niego są potrzebne jeszcze jakieś przekaźniki?
Bojąc się kolejnej zimy (mrozów) chciałem już kupić farelkę :D http://allegro.pl/dmuchawa-grzejnik-podgrzewacz-samochodowy-a11014-i1924529179.html Czyli podsumowując i tak najważniejszymi rzeczami są dobry termostat przy bloku + ten oring? A zna ktoś może wymiary tego oringa? Znalazłem dziś u siebie w garażu termostat wahlera, jest też oring i jeszcze chyba jakaś podkładka. Dostałem go ze 2 lata temu od użytkownika galaktyki, twierdził, że sprawny w 100%.

galo
25-11-2011, 01:02
Ciekawy jest ten podgrzewacz co podałeś galo. Do niego są potrzebne jeszcze jakieś przekaźniki?

Tak trzy sztuki i trzy gniazda z bezpiecznikami.


Bojąc się kolejnej zimy (mrozów) chciałem już kupić farelkę http://allegro.pl/dmuchawa-grzejnik-...924529179.html

To jest za słabe według mnie szkoda kasy chyba, że ktoś niema ogrzewanej tylnej szyby to może coś by pomogło zresztą gniazdo zapalniczki długo by nie wytrzymało przy takim obciążeniu prądowym.

A zna ktoś może wymiary tego oringa?

Postaram się jutro poszukać rozumie, że chodzi o ten, który jest przyciśnięty termostatem w komplecie jak kupowałem termostaty to zawsze były chyba dwa jeden cieńszy a drugi grubszy to gdzieś powinienem go mieć, hym ale gdzie jak znajdę to napisze.

Wydaje mi się, że ten oring a raczej powiedziałbym ta uszczelka, bo oring jest o przekroju koła a ta uszczelka jest o przekroju prostokąta to powinna mieć średnicę zbliżoną do termostatu spróbuj założyć uszczelkę wstaw termostat i lekko go dociskając załóż zabezpieczenie i jak nic nie będzie latać to powinno być OK

Czy ten oring musi być aż tak szczelny? – nie wiem, ale skoro pompa pompuje płyn to wytwarza ciśnienie i powinna go docisnąć nawet jakby miał jakiś luz, ale wiadomo, co szczelne to szczelne zresztą sam starałem się dopasować odpowiednią grubość żeby jak najlepiej pasowało.

wojtekn
25-11-2011, 11:24
Jechalem nim rok temu z niemiec i byly mrozy ciezkie, bylo cholernie zimno - nie dziwne, skoro byl jeden termostat obiegowy i do tego zepsuty. Dopiero teraz sie tym wszystkim zajalem bo byloby kiepsko.

Gdzies czytalem tutaj na forum dawno temu jakis uzytkownik sie wypowiadal, i mowil ze nigdy nie mial problemu z cieplem w galaxy. Moze tak naprawde nie jest to kwestia tego termostatu, moze to kwestia tego obiegowego? Moj gal domyslnie zarejestrowany jest na 7 osob i nie mam rolety, jest tylna nagrzewnica. Termostatu w obudowie przy bloku silnika, w ogole nie bylo. Zamontowalem go, poniewaz byla to tansza opcja niz ten obiegowy i, z tego co wyczytalem, nie idzie lub tez ciezko jest dostac go nowego, a uzywkom na allegro nie ufam. Moze to wlasnie ten termostat dzialalby odpowiednio do naszych aut? O tym mowa -> http://allegro.pl/galaxy-sharan-alhambra-2-3-dohc-termostat-i1900896968.html

Chyba, ze ta banke da sie jakos rozkrecic. Wtedy to zupelnie zmienia postac rzeczy.

maciaba idzie dostać nowy i to wcale nie za tak kosmiczne pieniądze mowa o tym, co podałeś oczywiście w linku z allegro.
Na allegro 80 + 25 zł za przesyłkę = 105 zł a nowy w serwisie tylko 180 zł wiec moim zdaniem warto zainwestować, co nowy to nowy a wiadomo jak to jest z używanymi.

Dla potomnych podam FINIS 1125023 lub YM21-8K572-BA :027:

Dodam od siebie co do termostatów sam założyłem oryginalne i mam święty spokój i ciepło w aucie. :)

maciaba
25-11-2011, 12:34
Tylko ze w moim przypadku dobrze wiesz, ze zamontowalem juz ten przy bloku ;p Chyba, ze gdy bedzie nieznosnie zimno w samochodzie w zime, to moze wartoby sie zastanowic jeszcze nad tym obiegowym, tylko pytanie, czy moga byc dwa?

wojtekn
25-11-2011, 15:13
maciaba zgodnie z twoim vinem i po sprawdzenie w pewnym programie, mogę ci w 100 % powiedzieć, że auto jak wyjeżdżało z fabryki to miało oba. :027:
Autko parę latek ma i dlaczego nie ma go w twoim to tego raczej sie nie dowiemy. :(

maciaba
25-11-2011, 15:26
Uuuuu to bomba. W takim razie bede musial kupic jeszcze tego co podales przeplywowego i go wymienic =(

Link do tegoz wlasnie termostatu -> http://ford.sklep.pl/pl,product,321324,termostat,przeplywowy,ford.html

Ale plastikowy, widac odeszlo sie od metalowych w ktoryms momencie.

wojtekn
25-11-2011, 15:32
Si dokładnie ten :wink:

djibiza
25-11-2011, 15:43
Będzie dobra ta uszczelka termostatu? http://ford-sklep.pl/uszczelka-termostatu-p-1162.html

wojtekn
25-11-2011, 15:54
Do twojego poszperaj o takim finisie 0242110 plus pierścień 0242120 :027:

djibiza
25-11-2011, 16:08
Ciężko coś znaleźć o tych numerach co podałeś :/ masz może fotkę tego pierścienia? Nie miałem w ręku obudowy termostatu i całej reszty dlatego pytam się jak on wygląda. Chodzi o zwykły pierścień segera? Kolego wojtekn orientujesz się czy w bemo-motors na mogileńskiej dostanę te rzeczy?

wojtekn
25-11-2011, 16:56
Niestety nie dysponuję fotką :(
Dzwoniłem do nich, ale na opłotki i twierdzą że na mogileńskiej mają od ręki tzn uszczelkę 0242110 pierścienia nie mają ani tu ani tu.
Nie wiedziałem że ty też pyra jesteś :P

maciaba
25-11-2011, 17:20
Mowilem Ci kolego djibiza, ze z tym oringiem latwo nie jest ale musisz go dorwac. Gumowy oring plaski ze wszystkich stron, nieoplywowy.

djibiza
25-11-2011, 17:34
wojtekn, hehe, co prawda z Gniezna ale Poznań nie jest mi obcy :D W sumie to nawet nie wiem co u mnie siedzi pod obudową termostatu. Wiem, że został wymieniony na wahlera ale czy oring i pierścień jest to nie wiem. Muszę spuścić płyn i zdjąć obudowę.

PS>
Też kontaktowałem się z bemo i odpisali mi takie coś:
FINIS 6201247 - 53,60 zł brutto detal
0242110 - 10,23 zł brutto detal
0242120 - 10,68 zł brutto detal

Termin zdobycie przez nich tych klamotów to 2 dni także nie ma problemu z tym
Wysyłka 16zł dhl`em. Tylko, że napisali: części pasują do forda galaxy w roczniku 1994-2000 , 2.0 16V DOHC

Chyba z tym 16v coś pomylili się :D

maciaba
25-11-2011, 19:25
To ciesz sie kolego, ze Ci przywioza ;p ja musialem gnac z gdańska do gdyni ok 30km w jedna strone bo aso byl prawie na samym koncu gdyni malo tego w okolicach 14 bo inaczej nie mialem czasu. W kazdy razie na paliwo wydalem ze 3-4 razy wiecej niz warta byla uszczelka ;p

gorny7
25-11-2011, 21:48
maciaba zgodnie z twoim vinem i po sprawdzenie w pewnym programie, mogę ci w 100 % powiedzieć, że auto jak wyjeżdżało z fabryki to miało oba.
jestem ciekawy co to za mądry program?
bo mój mądry program mówi że
silniki 2,3 do 98 roku miały termostat ten który wymienił maciaba9 tak jak w scorpionach) czyli w bloku po 98 weszły termostaty na przewodach te w bańce.
Maciaba ma akurat z 98 czyli dookładnie nie moge ustalić jaki miał tam miał.

Ale tez programom do końca nie można ufać miałem w ręce ten z banką ale właśnie ten ze starszych modeli i środka termostatu nie szło wymienić. w nowszych modelach
jest troche inny z tworzywa .
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-chlodzenie/469/
w sklepie nawet podają ze od 97 roku

galo
25-11-2011, 23:01
Niestety uszczelki nie znalazłem, więc nie pomogę, ale widzę, że komplet już znaleziony.

Czy w silniku 2.0 między obudową termostatu a chłodnicą jest tylko taki wąż jak na zdjęciu

http://allegro.pl/waz-wody-ford-galaxy-1997r-i1947195065.html

czy jest to podobnie jak w silniku 2.3 że ten gruby wąż idzie w trzy strony na obudowę termostatu chłodnice i w stronę pompy wody.

http://allegro.pl/ford-galaxy-mk2-00-05-2-3-przewod-wody-i1912043130.html

bo chyba w zależności jakie kto ma węże to powinien być odpowiedni termostat albo przy bloku albo na wężach .

Jeśli ktoś potwierdzi ż tymi wężami to silniki 2.0 nie powinny mieć problemu z grzaniem

Ciekawe, jakie węże są w 2.3 do 98r może takie jak w 2.0

skidan
26-11-2011, 00:44
Przy jakiej temperaturze powinien załączyc się wentylator chłodnicy.
Zauważyłem wczoraj, że przy ok 65-70 stC załączył się lewy wentylator mino, że chłodnica i węże były zimne. Gdzie znajduje się czujnik, który steruje wentylatorem chłodnicy?
MkII, 1,9TDI

maciaba
26-11-2011, 17:57
kolego gorny7, kolega wojtekn ma moj nr VIN, wg tego sprawdzal.

gorny7
26-11-2011, 22:50
kolego gorny7, kolega wojtekn ma moj nr VIN, wg tego sprawdzal.rozumiem
ale co to za program ja mam TIS
jaki ma sens dublowanie termostatu za 30cm z fabryki ? dlatego jeżeli to nie jest tajemnica- przypuszczam że program serwisowy
ale czy on rzeczywiście pokazał że ty miałeś dwa termostaty poddaje wątplwości

maciaba
26-11-2011, 23:40
Moze taki jest sens, ze jeden sie otwiera wczesniej, a drugi troche pozniej, co mogloby powodowac, ze nie byloby wspomnianych wczesniej spadkow temperatury.

galo
27-11-2011, 02:16
Koledzy a ja wrócę do mojego poprzedniego postu i spytam się czy pomiędzy silnikiem a chłodnicą w 2.0 jest też odejście na powrót z chłodnicy tak jak w 2.3 bo tu dopatruje się różnicy.

Dzisiaj się zdziwiłem, bo sprawdzałem w kratce środkowej temperaturę powietrza, jakie wylatuje z nagrzewnicy i przy w pełni rozgrzanym aucie na postoju była temperatura około 45* a w czasie jazdy 60 – 70* w zależności od prędkości i nie przypuszczałem, że jest taki rozrzut wniosek jest jeden trzeba koniecznie pompkę wody założyć a tym bardziej jak ktoś po mieście śmiga z niewielkimi prędkościami i stoi w korkach.

Co do dublowania termostatów to chyba kolega Gorny ma racicę my takie rzeczy możemy sobie robić ale fabryka, przecież oni każdą złotówkę zaoszczędzą i to by był chyba jedyny samochód który fabrycznie miałby dwa termostaty.

Przy jakiej temperaturze powinien załączyc się wentylator chłodnicy.

94*

gorny7
27-11-2011, 18:19
że jest taki rozrzut wniosek jest jeden trzeba koniecznie pompkę wody założyć jedna pompka juz jest która daje na tylna nagrzewnice .
Lepiej jak byś to sprawdzał z pdłączonym lapkiem i wtedy obserwować temp, bo mimo że wsakazówka od temp stoi na równo silnik jeszcze nie ma optymalnej temp. jak ruszyłeś w trasę może się dopiero dogrzał . Jeden pomiar to za mało na takie modyfikacje

galo
27-11-2011, 18:38
jedna pompka juz jest która daje na tylna nagrzewnice .

w którym miejscu? - ja jej nie mam, chyba że jest w tylniej nagrzewnicy.

Właśnie sprawdziłem przy silniku wszystkie węże i niema żadnej pompki czy mój model może nie miał albo ktoś wymontował.

Laptopa i jakieś podłączenia ma brat a on rzadko u mnie bywa, ale jestem pewien, że autko było nagrzane, bo pomiary zacząłem robić po kilkudziesięciu kilometrach długa trasa tak, że nagrzany był na bank a jak tylko się zatrzymałem to temperatura na kratce w momencie spadała wystarczyło nawet sprzęgło przed dojechaniem do krzyżówki wcisnąć i już 5 – 10* temperatura szła w dół.

gorny7
27-11-2011, 22:57
w którym miejscu? - ja jej nie mam, chyba że jest w tylniej nagrzewnicy.
stoisz przed maska
to lekko po prawej stronie od wejść weżów do nagrzewnicy ,pod podszybiem
coś takiego

http://allegro.pl/pompa-wody-pompka-obiegu-dodatkowa-sprinter-vito-i1953124002.html

http://www.sgaf.de/node/253241

galo
28-11-2011, 01:18
Kurcze jutro jeszcze raz dobrze popatrzę - Gorny dzięki za zdjęcia teraz dokładnie wiem gdzie szukać może wisi nie podłączona, bo jak by była wpięta na wężach to na 200% bym wiedział, że ją mam.

Kto wie może, dlatego u mnie długo się nagrzewało w środku.
W mieście nie mieszkam jak wystartuje to nigdzie nie stoję na żadnych światłach itp. więc pompa w silniku zawsze miała większe obroty niż na postoju, ale wiadomo zimą jak ślisko to też zbyt szybko się nie poleci to i obieg płynu też nie jest taki jak trzeba.

maciaba
28-11-2011, 18:43
Nie wiem kolego gdzie doszukujesz sie problemu. Jak sprawa z termostatem u Ciebie w koncu wyglada? Masz te spadki tak?

Moze warto pod uwage wziac fakt, ze skoro 'rozgrzewasz' auto w trasie, to dluzej to trwa, zanim sie termostat otworzy, zanim sie wszystko rozgrzeje, zimne powietrze wpada do kabiny przeciez, auto nie jest w 100% szczelne i nie uzyskasz super ciepla tak od razu.

galo
28-11-2011, 21:39
Nie wiem kolego gdzie doszukujesz sie problemu.

Może w tym, że jednak termostat powinien być na wężach i że nie mam obiegowej pompki, bo u siebie jej nie znalazłem.

Jak sprawa z termostatem u Ciebie w koncu wyglada? Masz te spadki tak?

Tak

Moze warto pod uwage wziac fakt, ze skoro 'rozgrzewasz' auto w trasie, to dluzej to trwa, zanim sie termostat otworzy

Raczej szybciej się otworzy, bo silnik odda więcej ciepła w tym samym czasie, co inny silnik na postoju.

Nie liczę na super ciepło tak od razu, ale na takie w rozsądnym czasie a nie

przy mrozach ok. 15-20* temperatura między O a R wchodziła dopiero po 35km. i wtedy czuć było dopiero, że robi się w aucie ciepło, mimo że przez całą drogę wskaźnik temperaturę pokazywał w polu NORM, ale przed N


a jak wcześniej pisałem wymieniłem kilka termostatów i wszystkie były dobre to, czemu temperatura nie weszła po 10km na pion tylko dopiero po 35km widocznie coś jest nie tak.

Na razie zacznę od wstawienia pompki wody a potem zobaczę, co dalej.

gorny7
28-11-2011, 22:10
a jak wcześniej pisałem wymieniłem kilka termostatów i wszystkie były dobre to, czemu temperatura nie weszła po 10km na pion tylko dopiero po 35km widocznie coś jest nie tak.
czy ty sprawdzasz te termostaty też programem na kompie?
podłącz kompa i jedziesz i widzisz dokładnie jak wzrasta temp ,nie sugeruj sie tylko wskaźnikiem. Jaką temperature pokazuje komp a jaką wskaźnik.

U siebie obserwowałem kilka dni temu temp. na kompie po rozgrzaniu w trasie stoi 85C
Nie zauważam wahnięcia temp przy otwieraniu termostatu może dlatego że nie jest przy samym bloku

u mnie ciepło czuć juz po ok 700-800m przy ok 0C

galo
28-11-2011, 22:40
czy ty sprawdzasz te termostaty też programem na kompie?

w tamtym roku sprawdzałem 2 sztuki.
Jak przyjedzie brat na święta to będę musiał jeszcze raz posprawdzać.

maciaba
30-11-2011, 22:48
Może problem powoduje sama w sobie nagrzewnica? Sprawdzałeś od tej strony?

galo
01-12-2011, 21:17
Może problem powoduje sama w sobie nagrzewnica? Sprawdzałeś od tej strony?

Myślę, że ona jest OK. i to nie jej wina.

Na razie tylko wstępnie mogę powiedzieć, że głównym powodem długiego nagrzewania się auta w środku jest brak u mnie pompki wody tak myślę i na razie robię ruchy w tym kierunku żeby ją zamontować

ferdek1962
02-12-2011, 20:37
Panowie założyłem ten post aby dowiedzieć sie jak w okresie jesieni i zimy zakryć chłodnicę cieczy. A Wy jak zwyke panowie rozbieracie połowę samochodu Próbujecie zabrać pracę konstruktorom samochodów Po co pytam? Przecież nie od dziś wiadomo że jeżeli puścicie obieg na tylna nagrzewnicę to ciecz chłodzaca wytraca ciepłotę ponieważ ciepłe powietrze idzie do ogrzania wnetrza samochodu Ja poprostu zakryłem chłodnice z przodu i efekt jest pionurujący tzn szybciej nagrzewa się silnik i mimo włączenia obiegu na tył temperatura I to wszystko bez rozbierania połowy samochodu Temperatura trzyma się tak jak latem Tak więc nie kombinujcie!!!

maciek90
02-12-2011, 20:51
Jeśli efekt jest faktycznie piorunujący to sprawdziłbym termostat, bo przecież dopóki płyn nie osiągnie temperatury przy której otwiera się termostat to obieg płynu przez chłodnicę jest zamknięty, więc zakrycie chłodnicy nie powinno nic zmienić.

djibiza
02-12-2011, 21:11
Panowie, galaxy to nie jest 40-letni żuk żeby zakrywać chłodnicę kartonami. Maciek ma rację, przecież dopóki silnik nie zagrzeje się do danej temp. to termostat nie puści obiegu przez chłodnicę, także zakrywanie chłodnicy nic nie da...chyba, że walnięty termostat to wtedy efekt będzie :D

galo
02-12-2011, 23:26
Próbujecie zabrać pracę konstruktorom samochodów Po co pytam?

A to nie jest modyfikacja?

Ja poprostu zakryłem chłodnice z przodu

To teraz sam sobie odpowiedz na swoje pytanie.

Koledzy, od czego jest ten czujnik w silniku 2.0 – jest od wskaźnika temperatury czy coś załącza?

http://allegro.pl/waz-wody-ford-galaxy-1997r-i1947195065.html

A teraz napisze coś o termostacie na wężach, jeśli jest walnięty a ktoś założy ten przy silniku to ciepły płyn wracający z nagrzewnic śmiga częściowo przez chłodnicę i z tego powodu się wychładza, przez co silnik dłużej się nagrzewa zanim osiągnie swoją temperaturę.
Bez odcięcia obiegu płynu na wężu łączącym górę chłodnicy z dołem nie da się osiągnąć efektu takiego jak z trójnikiem na wężach.

piomich
04-12-2011, 21:42
Witam
galo mam pytanie do Ciebie; czy znalazłeś może u siebie tę dodatkową pompkę cyrkulacyjną w małym obiegu?,
ja także mam ten sam problem w swoim galaxy (ale silnik 2.0) ciągle nie dogrzany samochód, wymieniłem termostat na nowy i to już dwa razy najpierw wheler a teraz (oryginalny Motocraft) + nowe oringi. A może w silnikach 2.0 nie były w ogóle montowane dodatkowe pompki cyrkulacyjne w małym obiegu a to na pewno byłoby wskazane.

galo
06-12-2011, 22:51
galo mam pytanie do Ciebie; czy znalazłeś może u siebie tę dodatkową pompkę cyrkulacyjną w małym obiegu?,

Niestety nie znalazłem i wygląda na to, że jej nigdy nie było.

A sprawdzałeś temperaturę na kompie w czasie jazdy a może czujnik masz uszkodzony i źle Ci pokazuje.

Jeszcze spytam jak zrobisz np. 50km to też niby nie złapie temperatury?

Dzisiaj zrobiłem próbę jak szybko nagrzewa się silnik przy załączonych dwóch nagrzewnicach od samego startu i silnik do N doszedł dopiero po około10km gdzie przy odłączonej w pierwszej fazie tylnej nagrzewnicy nagrzewał się do N po około 5km tak, że różnica ogromna, ale dla pewności sprawdzę sobie to jeszcze raz.

Ja u siebie powód długiego nagrzewania chyba znalazłem napisałem o nim w poprzednim poście dotyczy on montowania termostatu przy silniku zamiast na wężach, ale to chyba tylko silniki 2.3 go mają.

Pompke wody już mam teraz czekam na jakąś wolną chwile żeby wszystko zamontować.

Ryba77
07-12-2011, 15:00
Panowie był kiedyś już temat omawiany i z tego co pamiętam to w MK1 jest tak że płyn z kolektora idzie bezpośrednio na obie nagrzewnice. Pod autem znajduje się 5m rurki aluminiowej w cyrkulacji z pominięciem nagrzewnicy, to jak ma to nie wychładzać. Działa to prawie jak chłodnica. Ja na początku te rurki zaizolowałem, efekt był ale słaby. Teraz zamontowałem zaworek na przewodzie zasilającym i efekt jest natychmiastowy po 6 kilometrach wskazówka jest na N a wcześniej przez 50km stała na N tylko w korkach się podnosiła.

galo
07-12-2011, 18:21
Ryba dokładnie tak jak mówisz bez odcięcia tylnej nagrzewnicy to ze złapaniem temperatury przez silnik jest masakra dzisiaj przy 80km/h to gdzieś po 15km weszło na N a jak zawór miałem zamknięty to już po tych 5km jest na N

galo
09-02-2012, 00:15
No to ja uporałem się z ciepłem w aucie teraz grzeje pięknie nawet –25* nie jest straszne.

Pierwszą rzecz, jaką zrobiłem to zaślepiłem wąż między oryginalnym termostatem a powrotem z nagrzewnic, bo mam założony termostat ten przy bloku i to już była niesamowita różnica, ale to oczywiście dotyczy silnika 2.3.

Druga sprawa to elektryczna pompka wody po jej założeniu ciepło z kratek normalnie parzy nawet na postoju po prostu rewelacja.

Jeżeli chodzi o termostat to był dobry 88* nie zmieniałem, na 92* więc został ten sam a te spadki temperatury, o których wcześniej pisałem to powodem był trójnik rozprowadzający ciepło na jedną i drugą nagrzewnice wymieniłem go na taki, co z jednej strony tej od tylnej nagrzewnicy ma tylko taką małą dziurkę i to pomogło teraz to temperatura po otwarciu zaworu na tylną nagrzewnice też spada, ale tylko o 1*.

oki6791
06-04-2012, 02:24
Witam. Opisze swoje zabawy z nieszczęsną temperaturą silnika . Moja galaktyka ma silnik 2.3 16V Pb/LPG i jak poczytałem cierpi na to co 90% tych modeli czyli niedogrzanie silnika. Swoją przygodę zaczełem od wstawienia temostatu przy bloku silnika( nie było go tam ) dodam że tego na wężach nie ruszałem.Efekt zabiegu- BRAK EFEKTU:!!:Temperatura dalej ledwo ponad białe pole wskaznika temp. Wnerwiony obrotem sytuacji pojechałem do gniazda os:evil:Sklep Forda i zakupiłem nowiutki termostat na węże. Ochoczo przystąpiłem do działania czyli wyjecie termostatu przy bloku , wymiana tego na wężach , zalanie płynem- O LOSIE !!! BRAK EFEKTU !!! Wnerw sięga zenitu. W rozpaczy zaślepiłem wąż zasilający tylnią nagrzewnicę i ....PROSZĘ temperatura wskoczyła na N i tak raz pod raz nad N ale EFEKT jakiś się pokazał. I teraz pytanie , czy ten wskaźnik tak ma że stoi na N czy jeszcze coś mam nie tak? Może czujnik temp. od wskaźnika coś szwankuje? Niestety z kratek szału nie ma...a co za tym idzie spalanie też chyba jest ponad normę...Pompki dodatkowej nie posiadam w obiegu.Czy ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? No i dodam że w koreczku temperatura winduje na środek skali nawt ponad środek i wtedy ochoczo do pracy zabierają się wentylatory ( wtedy wiem że tam są i działają ) !!!

oki6791
06-04-2012, 02:36
Kolego GALO o którym dokładnie wężu piszesz?

gorny7
06-04-2012, 10:14
do oki
wg mnie cos jest nie tak juz po wymianie termostatu w bloku powinieneś mieć różnice i sie na tym zastanawiać dlaczego barak efektu (właściwie to co -wskazówka nie idzie w górę)
ja bym na początek podpioł pod Elm i zobaczył jaka jest temp podawana przez komp
i porównał ze wskazówką. Wskazówka powinna stać nie ruchomo w pionie (tak jest MKII)w MKI na N (to jest chyba(90)
Reduktor gorący od LPG? /
jak masz mozliwość sprawdzenia jaka temp pokazuje komp LPG reduktora? jaka inst LPg?

maciaba
06-04-2012, 22:08
U mnie na wskazówce ledwo wchodzi na N a jak podepnę ELM'a to w kompie jest 87-89 w trasie. Nie ufam temu wskaźnikowi zbytnio. Trza by go wymienić

ferdek1962
07-04-2012, 15:51
A Wy panowie dalej wymieniajcie,zaślepiajcie i doskonalcie
Zima dzięki Bogu się skończyła ja juz chłodnice odkryłem i jest "git" Założyłem ten post po to zeby dowiedzieć sie co i jak A Polacy jak zwykle chca byc mądrzejsi od konstruktorów wYMAINA ,ZAŚLEPIANIE ,MONTOWANIE TERMOSTATÓW PRZY BLOKU SILNIKA- SMIECHU WARTE!!! Dlaczego robicie sobie "pod górke" U mnie do momentu załączenia nawiewu na tył było i jest ok ale jak załaczyłem nawiew na tył temp. zaczeła spadać więc żeby podtrzymać temp. zrobiłem "myk" i zasłoniłem chłodnicę Jaki zrobiliście mi raban ze to nie ŻUK ani NYSA ok ale miałem ciepełko z tyłu sam i temp cieczy była ok Pozdrawiam
PS.
zaraz znowu będe czytał jak naskoczycie na mnie :D ale to nic :P:P

wojtekn
07-04-2012, 19:38
maciaba to do dzieła ;)

ferdek1962 do przyszłej zimy chyba nikt po tobie już nie poskacze (naskoczy) więc luz :D

maciaba
09-04-2012, 00:04
Co za człowiek. To se zasłaniaj kartonami chłodnice. I Twoim zdaniem zasłanianie chłodnicy kartonem już jest spoko, natomiast montaż termostatu przy bloku silnika tam, gdzie jest jego miejsce i został przewidziany przez stado inżynierów już jest czymś śmiechu wartym. Montując termostat przy bloku silnika chcemy iść zgodnie z myślą konstruktorów w przeciwieństwie do Ciebie, no chyba, że zasłanianie chłodnicy kartonem było przewidziane przez konstruktorów.

Wojtek, wymiana to nie problem, kasy brak :P

oki6791
12-04-2012, 22:11
Do kolegi GORNY. Reduktor gazu ma swoją temperature ok.87 stropni temperatura silnika też ok. Wychodzi mi że strzałka na N to jest normalne w MK1. W tej chwili w bloku już nie ma termostatu jest założony nowy na wężach i zaślepiona tylnia nagrzewnica, może faktycznie czyjnik temperatury od wskażnika zaniża temperaturę na wskaźniku? Ja już nie mam innych pomysłów. Nawiasem mówiąć to konstruktorzy raczej nie przewidywali kartonów na chłodnicy.W przeciwnym wypadku nie zamontowali by tam wentylatorów bo po co i tak sie nie grzeje...:wink:Ale humoru nigdy za wiele...

oki6791
13-04-2012, 20:37
MACIABA tak nawiasem pytam ile gazu pochłania twoja galaktyka??? Ja mam chorą instalację KLM czy jakoś tak polska w każdym razie powiem szczerze wg mnie do du.y jest. Wcześniej w Mondeo miałem BRC i chodziła zajefajnie...ale generalnie ile pochłania gazu???

maciaba
13-04-2012, 22:02
W zimę 18,5l/100km na krótkich odcinkach, 17,5l/100km na dłuższych. W trasie w zimę ok 12l/100km ekonomiczną jazdą, dynamiczną więcej. Teraz w trasie ok. 13l dynamiczną jazdą z 4 osobami i ładunkiem.

djibiza
13-04-2012, 22:05
Maciaba, nie za dużo łoi gazu Ci ? Mój 2.0 zimą przy dużych mrozach, odcinki miasto po 4-5km w jedną stronę, praktycznie cały czas silnik niedogrzny, spalanie gazu 15 litrów, może max 16. Twój 2.3 nie powinien wypić więcej niż mój osiołek.

gorny7
13-04-2012, 22:10
jeżeli kom wskazał ci temp reduktora 87C to jest ok (logicznie nie powinna być wyższa niż temp sinika) (przy mocnym butowaniu temp reduktora może spadać w dół) .Tylko nie napisałeś jaka temp wskazuje ELM tylko "ok" powinien wskazywać ok 84-87tC w normalnej jeżdzie i nie powinina sie wahać . temp reduktora po nagrzaniu powinna być zbliżona lub niższa niż silnika .
Wsiadam w samochód podłączam laptopa Scan tool net patrze na temp jak wzrasta i juz można sporo powiedzieć . Wg moich obserwacji wskaźnik idzie szybciej niż temp na kompie, tzn pokazuje juz na 'N" a na komp np dopiero 50 stC ,
Zmień sam czujnik to wskaźnika (nie wiem gdzie on dokładnie jest i będziesz widział czy coś sie zmieniło. ale jeżeli komp pokazuje ok to jak uważasz
ja nie zatykam żadnego obwodu na tył i temp stoi sztywno i nagrzewa se tez szybko (termostat na wężach , w bloku raczej nie ma (stare rowiazanie od scorpiona))

maciaba
13-04-2012, 22:25
djibiza być może. Strach zagłębiać się w to, jaką instalkę mam założoną, wierz mi. Generalnie póki co jeżdżę na tym co jest, ale ta instalacja to dno i w ogóle nie wiadomo co to jest.

wojtekn
14-04-2012, 09:07
To ja dodam coś od siebie, przez ostatni tydzień śmigałem dzień w dzień krótki odcinek dom praca i z powrotem dodam ze miasto i jazda normalna i wyszło mi ok. 13 litrów :mrgreen:

oki6791
14-04-2012, 12:37
Witam. Specjalnie nie pisałem ile moja pochłania gazu...:027:hehe ale widzę że moja jednak pomimo kiepskiej instalacji pali w normie czyli:cykl mieszny(taki jak mam do pracy trochę ładnej prostej trochę miasta 30km-20km) wychodzi 14-15 litrów lpg na trasie z rodzinką wyszło bez butowania :568: 12-13 litrów. Tyle z moich obserwacji. Szczęsliwie jednak mieszczę się w granicy podanej przez forumowiczów szanownych więc trochę się uspokoiłem że jednak moja galaktyka to średniej klasy pochłaniacz paliwa:lol:.Co do temperatury wykonam jeszcze wymianę czujnika temperatury wskaźnika bo coraz wyraźniej widzę że chyba jednak tu tkwi tajemnica błędnych wskazań. Dam znać w przyszłym tygodniu co dała operacja wymiany. Pozdro

gorny7
14-04-2012, 13:51
To ja dodam coś od siebie, przez ostatni tydzień śmigałem dzień w dzień krótki odcinek dom praca i z powrotem dodam ze miasto i jazda normalna i wyszło mi ok. 13 litrów
jeżeli to trasa mieszana to moglo by być .Jeżeli to samo miasto i na LPG to bym się zastanowił . Niestety Gal musi swoje wypić, jezeli będzie spalał LPG mniej niż benzyny w podobnych warunkach to ma sporo za ubogo a konsekwencje przy dłuszej jeżdzie są znane. Norma miasto dla 2,3 manual 14,0l ,automat15,1L trasa 7,8 i 8,6L . Tak że spalanie w mieście LPG na poziomie +-15l to jest norma w trasie ok10-11lpg przy spokojnej jeżdzie na

wojtekn
14-04-2012, 23:03
gorny7 na spalanie ma się kilka czynników. Nie będę mówił o wszystkich bo to nie ten dział.
Ja ci powiem że u mnie jest wszystko na tip top tak już mam jeśli chodzi o auto a tym bardziej o LPG. Mój wynik jest jak dla mnie najbardziej normalny i to po mieście w 100 %. Ja ci powiem tylko co na niego się składa profesjonalna instalka plus tankowanie na statoil i tylko tam dlaczego bo jak zatankuje się na orlenie to odrazu mi pali litr do dwóch więcej. Mają droższe paliwo niż na innych stacjach ale się opłaca.
Powiem ci jedno moja żonka jeździ super delikatnie ja tak nie potrafię ale ona spalanie osiąga jeszcze niższe takie ze ja czasem się dziwie na czym ona jeździ na LPG czy na powietrzu.

maciaba
14-04-2012, 23:16
A ja tankuję tylko na orlenie albo lotosie XD mówisz, że aż taka różnica jest?

Jak admini nas złapią za ten offtop to poleca ostrzeżenia XD

wojtekn
14-04-2012, 23:45
Kiedyś myślałem że LPG to wszędzie prawie to samo i się mocno myliłem.
Ludzie z branży paliwowej powiedzieli mi że jak chce dobre gaz tankować to tylko na statoil bo oni jako jedyni w naszym kraju swój gaz przywożą a nie biorą z naszych rozlewni. :)
I tu jest myślę cały myk ;)

PS:
To nie my offtopa zaczeliśmy, ale tu kończmy co by nie dostać :mrgreen:

djibiza
15-04-2012, 00:00
Statoil i shell wożą gaz sami, reszta z jednego źródła. Pracowałem przez długi okres w bazie paliw także wiem. Te dwie stacje wożą swoje wszystkie paliwa bez wyjątku. Polecam shell i statoil, szczególnie ON zimą z shella.

maciaba
15-04-2012, 00:03
Apeluje o zmianę tematu!

Wojtek to wszystko przez to, że masz za dużo znajomości. Przez was będę teraz musiał gnać pół Gdańska na statoila albo shella!

low_radiation
11-09-2012, 18:23
Temat "stary" ale przed sezonem zimowym powróci. Może komuś pomogę..
Spotkałem się z zamontowanym na wężach termostatem z łady nivy koszt ok 20-30 zł...

bartixr
12-09-2012, 13:11
Temat "stary" ale przed sezonem zimowym powróci. Może komuś pomogę..
Spotkałem się z zamontowanym na wężach termostatem z łady nivy koszt ok 20-30 zł...

ale tak trzy wyjścia sa w nim, jedno zaślepiasz czy gdzieś wyprowadzasz np. na nagrzewnicę przednią lub tylną ?

low_radiation
12-09-2012, 13:56
wybacz kol. ale ja piszę o termostacie na wężach w 2.3 benz, a Ty masz diesla...

Wracając do tematu - zasięgnąłem opinii znajomego fachowca od radzieckich aut- oświecił mnie, że w tavri jest podobny termostat na węże. Miałem go w ręku- aluminiowy, temp. pełnego otwarcia 87St.c , początek otwarcia 82 st,- testowano. Średnica króćców 1x 36 i 2x32mm- trzeba założyć gumę ... ;) lub inaczej króćce uszczelnić bo w termostacie Galusiowym jest 34mm.
Jako niedowiarek postanowiłem coś sprawdzić.. I zonk -po zalaniu wrzątkiem okazało się, że termostat uchyla się ..zamykając automatycznie przepływ w jednym z króćców. W Galusiu jest chyba inna sytuacja- termostat uchyla się dając drogę płynowi do tylnej nagrzewnicy. Poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłem.
Nie wiem jak działał termostat z NIVY..

galo
22-09-2012, 01:31
W Galusiu jest chyba inna sytuacja- termostat uchyla się dając drogę płynowi do tylnej nagrzewnicy. Poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłem.

Do tylnej nagrzewnicy na pewno nie.
Dopóki silnik nie osiągnie temp chyba 82* to płyn krąży z silnika przez termostat i z powrotem do silnika po przekroczeniu 82* zaczyna puszczać częściowo przez chłodnice a przy 88* przelatuje już tylko przez chłodnice Oczywiście przez cały czas pracuje niezależnie od otwarcia termostatu odrębny układ zasilający nagrzewnice.

bartixr
22-09-2012, 11:14
wybacz kol. ale ja piszę o termostacie na wężach w 2.3 benz, a Ty masz diesla...

Wracając do tematu - zasięgnąłem opinii znajomego fachowca od radzieckich aut- oświecił mnie, że w tavri jest podobny termostat na węże. Miałem go w ręku- aluminiowy, temp. pełnego otwarcia 87St.c , początek otwarcia 82 st,- testowano. Średnica króćców 1x 36 i 2x32mm- trzeba założyć gumę ... ;) lub inaczej króćce uszczelnić bo w termostacie Galusiowym jest 34mm.
Jako niedowiarek postanowiłem coś sprawdzić.. I zonk -po zalaniu wrzątkiem okazało się, że termostat uchyla się ..zamykając automatycznie przepływ w jednym z króćców. W Galusiu jest chyba inna sytuacja- termostat uchyla się dając drogę płynowi do tylnej nagrzewnicy. Poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłem.
Nie wiem jak działał termostat z NIVY..

W Ladach (Niva,21213 21214, łada 2104-2107) termostat przełącza obiegi.
rozwiązanie proste i tanie, ale czy można zastosować termostat od rodziny aut VAZ.
tak to wygląda patrz rysunek:

1 — wejście - od silnika; 2 — zawór przepuszczający ; 3 — sprężyna zawory przepuszczającego; 4 — cylinder; 5 — gumowa wstawka; 6 — wyjściowy zawór; 7 — sprężyna podstawowego zaworu; 8 — siodło podstawowego zaworu; 9 — podstawowy zawór; 10 — uchwyt; 11 — śruba regulacyjna; 12 — tłok; 13 — Wejści od chłodnicy; 14 — wypełniacz; 15 — obejma;
Д (D) — wejście płynu od silnika;
Р — wejście płynu od chłodnicy;
Н — wyjście płynu na pompę;

ze schematu wynika, że termostat przymyka obieg 1: silnika - pompa , otwierając obieg 2: silnik - chłodnica - pompa.

Termostat z rodziny Lad zaczyna pracować przy ok. 80 stopniach.
Jeśli otwarcie nie następują termostat jest uszkodzony, jak również max. otwarcie (skok) wynosić powinno 6 mm.

maciaba
04-12-2012, 00:22
Czy ktoś montował ten termostat z łady zamiast oryginału? Jaki efekt?

Przychodzi zima, a mojego Gala strasznie boli jak ma się rozgrzać.. Jak odciąć tylną nagrzewnicę? Wystarczy zaślepić wyjście z tego termostatu przepływowego które jest w osi prostopadłej?

bartixr
06-12-2012, 17:19
możesz dać termostat z łady na tylną nagrzewnicę -czyli obieg na tył zamknięty do momentu uzyskania 80 stopni płynu chłodniczego.
D - przychodzi płyn
P - wychodzi na tylną nagrzewnicę (przy 80 stopniach zaczyna podawać tam wodę)
H- obieg mały, otwarty od początku.. alba dać wężyk i zaślepić albo gdzieś w obieg podłączyć, na przykład na przednią nagrzewnicę.

maciaba
06-12-2012, 19:44
Który wąż leci na tylną nagrzewnicę?

galo
30-12-2012, 01:45
Czy ktoś montował ten termostat z łady zamiast oryginału? Jaki efekt?

Przychodzi zima, a mojego Gala strasznie boli jak ma się rozgrzać.. Jak odciąć tylną nagrzewnicę? Wystarczy zaślepić wyjście z tego termostatu przepływowego które jest w osi prostopadłej?

Widzę, że jednak zimno Ciebie dopadło.
Ja tego termostatu na trójnikach nie wymieniałem wystarczy założyć termostat w bloku i zaślepić ten przewód, który opisałem w moich poprzednich postach tylko trzeba ten na trójnikach tak zrobić żeby nawet na zimnym silniku się nie zamknął.

Tylną nagrzewnice to najprościej załóż sobie jakiś zawór pod autem.

kpkeeam
30-12-2012, 19:01
Panowie jest koncept na odłaczanie'tylnej nagrzewnicy. Na początku myślałem o termostatach jak w golfie II, ale one otwierają przy 50 st. Teraz kombinuję z zaworem sterowanym elektrycznie za pomocą wyłącznika na panelu od tylnej nagrzewnicy. Zawór podobny jak w BMW na przewodach. Teraz miałem założony od fiesty ale odcinanie było ok lecz w pozycji zamkniętej on omija nagrzewnice i płyn wracał do silnika łatwiej czego efektem było nie dogrzewanie parownika i nagrzewnicy przedniej. Teraz jeżdżę z odłaczoną nagrzewnicą tylną i jest naprawdę w aucie temperatura jest normalna po przejechaniu 8 km . W kabinie jest ciepło. Problemem jest nie dochodzenie ciepła do ostatniego rzędu foteli na nogi. Jutro jadę na szrot przewalić zasoby skarbów. Jak zamontuję zaprezentuje efekty.

galo
31-12-2012, 02:16
Teraz jeżdżę z odłaczoną nagrzewnicą tylną i jest naprawdę w aucie temperatura jest normalna po przejechaniu 8 km . W kabinie jest ciepło. Problemem jest nie dochodzenie ciepła do ostatniego rzędu foteli na nogi. Jutro jadę na szrot przewalić zasoby skarbów. Jak zamontuję zaprezentuje efekty


Ja takie coś mam od dawna i tylna nagrzewnica załącza się dopiero przy 88*C, co przy mrozach tak koło -5*C musze przejechać około 25km, ale wtedy w aucie jest już dawno ciepło a jak ustawiłem o około 3*c niższą temperaturę załączania tylnej nagrzewnicy, czyli gdzieś około 85*c to na pewno dłużej trzeba było czekać na efekt komfortu ciepła tak, że tylna nagrzewnica na krótkie odcinki jest nie potrzebna spokojnie można odciąć sens ma jej włączanie tylko i wyłącznie jak ktoś wozi ludzi w trzecim rzędzie, ale to i tak dopiero po tych przynajmniej dobrych kilkunastu km.

I jeszcze jedno żeby ktoś nie pomyślał sobie, że mam jakiś problem z termostatem silnikiem nagrzewnicą i tp. sprawami dodam jeszcze, że mój gal swoją temperaturę przy -5*C na dworze osiąga po około 4km i około 4min. od odpalenia przy -10*C jest podobnie a wsiadam do auta, które stoi na dworze odpalam i od razu ruszam, ale mam też zamontowane dodatkowo webasto pod maską koło silnika i jest wpięte szeregowo w obieg z przednią nagrzewnicą, co daje piorunem ciepło na kratkach w aucie, ale zanim to bydle nagrzeje się w środku do temp 20* to sporo trzeba przejechać chyba, że ktoś najpierw odpala auto potem skrobie szyby pójdzie otworzy bramę potem ją zamknie jeszcze wkoło dwa razy obejdzie auto żeby sprawdzić czy wszystko działa to jak wsiądzie w auto to i po 1 km silnik mu złapie temperaturę MAX i to nawet przy włączonej tylnej nagrzewnicy a najlepiej byłoby wyjeżdżać z ogrzewanego garażu.

Tak, więc moje wnioski to tylna nagrzewnice odciąć a i kto niema to i obiegową pompkę wody założyć bardzo dobra rzecz zwłaszcza w mieście.

maciaba
01-01-2013, 19:19
Kolego galo, owszem dopadło mnie i bardzo mnie irytuje bardzo długi czas nagrzewania. Mógłbyś powiedzieć mi, który dokładnie przewód zaślepić na przy tym termostacie na przewodach? I w jaki sposób go zaślepić?

kpkeeam
01-01-2013, 19:59
W poście o podobnym temacie jest opisany sposób odłaczenia nagrzewnicy tylnej.

galo
01-01-2013, 23:15
Maciaba na PW masz mój nr tel. zadzwoń to dokładnie Ci wszystko wytłumaczę, bo za dużo pisania a i tak nie do końca wiem, o co Ci dokładnie chodzi.

maciaba
02-01-2013, 00:49
Spoko ale aktualnie niewiele posiadam na koncie, więc jakby co, to zadzwonię dopiero w okolicach 6 =D

Chodzi mi dokładnie o:

Termostat ma 3 odnóża, w którym miejscu dałeś zaślepkę i jak to zaślepiłeś. (na 9 stronie tego tematu napisałeś, że zaślepiłeś wąż między właśnie oryginalnym termostatem a powrotem z nagrzewnic, a ja nie mam pojęcia, który wąż to powrót z nagrzewnic)

Druga sprawa to, który trójnik wymieniłeś, gdzie się on znajduje, i skąd dorwałeś inny trójnik. (ten sam post na 9 stronie tematu)

Elektryczna pompka w moim przypadku odpada bo po prostu mam ważniejsze wydatki.

Jeszcze na koniec, czy warto robić te wszystkie zabiegi, które wykonałeś Ty, czy może najlepiej by było po prostu odciąć nagrzewnice tylną i jakimś ręcznym zaworem i cześć. A drogi jest taki zawór elektryczny, którym sam będę mógł sterować?

galo
02-01-2013, 04:37
Termostat ma 3 odnóża, w którym miejscu dałeś zaślepkę i jak to zaślepiłeś. (na 9 stronie tego tematu napisałeś, że zaślepiłeś wąż między właśnie oryginalnym termostatem a powrotem z nagrzewnic, a ja nie mam pojęcia, który wąż to powrót z nagrzewnic)
Od silnika do termostatu zostaje bez zmian dalej od termostatu do chłodnicy bez zmian a ten od termostatu, który idzie w kierunku prawej lampy (pasażer) i w dół do dużego trójnika (opisze go jak to wygląda idzie to jakoś tak duży wąż od termostatu mały od powrotu z nagrzewnic i znowu durzy do następnego trójnika) to właśnie ten zaślepiłem między termostatem a tym trójnikiem, czym to nie pamiętam, ale chyba kawałkiem 5cm plastiku o średnicy chyba około 30mm wepchałem go od strony trójnika i w tym miejscu, co on wszedł zacisnąłem go opaską żeby nie przesunął się niepotrzebnie, ale do tego koniecznie trzeba termostat ten na trójnikach tak zrobić żeby nie zamknął obiegu na chłodnice nawet przy zimnym silniku można nawet wydłubać środek z tego termostatu, bo inaczej grozi zagotowaniem silnika a taka kombinacja tylko, dlatego bo zamontowany jest termostat przy silniku i tu zaznaczam, że dotyczy to silnika 2.3.

Bez tego zaślepienia płyn wracający z nagrzewnic niby ostudzony, ale jednak z chwili na chwilę cieplejszy szedł w połowie przez chłodnice i się studził, bo termostat na trójnikach był popsuty i płyn przez niego krążył i to jest znaczącym powodem, że długo nie może złapać silnik temperatury.
Druga sprawa to, który trójnik wymieniłeś, gdzie się on znajduje, i skąd dorwałeś inny trójnik. (ten sam post na 9 stronie tematu)

Od termostatu tego przy silniku idzie cienki wiąż wodny i prowadzi właśnie do tego trójnika a dorwałem go na szrocie od innego galaxy


Elektryczna pompka w moim przypadku odpada bo po prostu mam ważniejsze wydatki.
OK, ale jak jeździsz z niskimi obrotami silnika poniżej 2500obr to nawet się nie zastanawiaj do 100zeta na allegro powinieneś kupić używkę.

Jeszcze na koniec, czy warto robić te wszystkie zabiegi, które wykonałeś Ty, czy może najlepiej by było po prostu odciąć nagrzewnice tylną i jakimś ręcznym zaworem i cześć. A drogi jest taki zawór elektryczny, którym sam będę mógł sterować?

Zawór 40-60zł używka ja mam od bmw e46 oczywiście pojedynczy wystarczy do tego termostat w hydraulicznym sklepie nowy około 30zł tylko żeby temperaturę miał do 90*c i trochę kabli i podłączenie elektryczne, ale jak w trzecim rzędzie raczej nikt nie jeździ lub tylko sporadycznie to załóż sobie zwykły zawór 1/2 cala + dwie redukcje z każdej strony na zawór do przejścia na wąż + opaski razem 30-40zł.
Zawór najlepiej założyć pod maską za trójnikiem na wężu, który zasila tylną nagrzewnice pod autem też możesz, ale woda błoto itp. Lepiej żeby się nie popsuł.

A tak powiem na koniec, że tej tylnej nagrzewnicy to w sumie w galu mogłoby nie być, bo latem wcale nie potrzebna a zimą to tak jak u mnie jest wszystko sterowane automatycznie to załącza się ona tak naprawdę dopiero jak już w aucie naprawdę dobrze się nagrzeje a jak miałem ustawione żeby szybciej się załączała to grzała bagażnik a z przodu ja marzłem.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała gazownicy jak podłączają parownik to robią to równolegle z nagrzewnicami i to też przy niskich obrotach silnika ma spore znaczenie najlepiej jak z silnika ogrzewanie idzie najpierw na parownik szeregowo a z parownika dopiero na nagrzewnice wtedy jest lepszy (szybszy) przepływ płynu przez nagrzewnice i lepiej grzeje owszem nie w każdym aucie można tak zrobić, ale w naszych galach tak, bo przy zamkniętym ogrzewaniu latem płyn i tak przepływa przez nagrzewnice

maciaba
02-01-2013, 13:33
No i widzisz, teraz już co nieco wiem. Czy koniecznie muszę wydłubywać środek z termostatu na przewodach? Jak Ty to rozwiązałeś? Też mam zamontowany termostat przy bloku, w zasadzie to mam zdublowane termostaty i wielkiej różnicy nie ma, pewnie ten na przewodach już dawno umarł.

Czyli w innych galaxy były trójniki zwężone na tylną nagrzewnicę? Jakich aut szukać? MK2? Czy może zarejestrowanych na 5 osób?

Rozumiem, że ten zawór powinienem zamontować na tym wężu, który z trójnika (tego, który należałoby wymienić na ten z węższym wyjściem) wychodzi na nagrzewnice tak? To ten sam trójnik cały czas?

Co do reduktora to musiałbym dokładnie sprawdzić w jakich miejscach go wpięli.

O takiej pompce mówisz? -> http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-sharan-alhambra-galaxy-webasto-i2908616155.html

Swoją drogą, mój Galaxy w trasie ma cały czas 87 stopni, czy to nie jest aby za mało? Te 3 stopnie w skali całego roku jeżdżenia pewnie wpływa na spalanie dość istotnie..

galo
02-01-2013, 21:52
Czy koniecznie muszę wydłubywać środek z termostatu na przewodach?
Nie, ale
koniecznie trzeba termostat ten na trójnikach tak zrobić żeby nie zamknął obiegu na chłodnice nawet przy zimnym silniku
Jak Ty to rozwiązałeś?
Powyginałem go w środku tak żeby od silnika na chłodnice był 100% zawsze przelot płynu połowa jego średnicy spokojnie wystarczy.
Czyli w innych galaxy były trójniki zwężone na tylną nagrzewnicę? Jakich aut szukać? MK2? Czy może zarejestrowanych na 5 osób?
Ja znalazłem w MK1, ale równie dobrze można włożyć coś w przewód gumowy z małym otworem 3mm i zacisnąć opaska.
Rozumiem, że ten zawór powinienem zamontować na tym wężu, który z trójnika (tego, który należałoby wymienić na ten z węższym wyjściem) wychodzi na nagrzewnice tak? To ten sam trójnik cały czas?
Tak, ale może ten trójnik jest już u Ciebie oryginalnie a przynajmniej powinien taki być u mnie był w oryginale taki z termostatem w środku, który otwierał się przy 50*C na tylną nagrzewnice, ale to porażka była przy tej temperaturze.
O takiej pompce mówisz? -> http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-...908616155.html
Tak coś takiego, ale bez większego znaczenia ważne żeby pompowała płyn.
Swoją drogą, mój Galaxy w trasie ma cały czas 87 stopni, czy to nie jest aby za mało? Te 3 stopnie w skali całego roku jeżdżenia pewnie wpływa na spalanie dość istotnie..
Nie sądzę żeby to miało wpływ parowniki i tak zazwyczaj są nieco większe niż zapotrzebowanie a jeśli nawet to pewnie różnica znikoma by była 87* jest OK też taka mam.

Dzisiaj temp 4* po 5min i 7km na środkowej kratce to palce sobie poparzyłem nie szło trzymać ręki przy kratce auto parkuje pod domem na dworze.

kpkeeam
03-01-2013, 13:28
To u mnie jest podobnie z odłączoną nagrzewnicą tylną. Ja mam silnik 2.0 więc temostat tylko na głowicy, a parownik gazu równolegle. Zanim odłączyłem tylną nagrzenicę po przejechaniu do roboty 12 km temp. nie przechodziła O. Teraz widać po przejechaniu 8-9 km jak otwiera się duży obieg. Na początek założę zawory na wże od BMW.

stambul5
14-02-2013, 15:20
Witam wszystkich. Czytałem już chyba wszystko na temat ogrzewania i termostatów w galaxy mk1 2.3 i nic nie znalazłem, na temat drudiego termostatu w kolektorze ssącym, który zgodnie z nr vin ponoć posiadam. W głównej siedzibie forda w Warszawie nie mają już dokumentacji mojego modelu z 98r. bo jest za stary. Zgodnie z tym nr mam drugi termostat w tym kolektorze. Wszystko ładnie i pięknie prezentuje się na rysunkach, które znalazłem w internecie i dostałem w w sklepie forda w Gdyni, ale jak patrzy się na silnik, wszystko się komplikuje. Na żywo wszystko wygląda całkiem inaczej i nawet mechanicy zajmujący się fordami nic nie poradzili, ponieważ mówią, że nie widzą niejsca w kolektorze, gdrze ten termostat miałby być... Jak ktoś już robił coś podobnego z powodzeniem, to proszę o opis i jakieś zdjęcia za co serdecznie z góry dziękuję! Nadmieniam, że termostat na rurach wymieniony na nowy od łady, rurki do tylnej nagrzewnicy ocieplone, czujniki wymienione i dalej lipa...ZIMNO!! Mam klimatronik dwustrefowy i wszystko było sprawdzane tzn. klapy itd. nawet na kompie wychodzi, że mam dwa termostaty i co dalej???? POMOCY!!!!!!

kpkeeam
14-02-2013, 18:07
Kombinuję z założeniem dogrzewacza z renault scenic dci. Podgrzewacz już mam, teraz myślę nad regulacją jego pracy.

stambul5
19-02-2013, 12:52
Witam. Mam jeszcze pytanko, jak mam zamontować ten termostat sprężyną do silnika czy odwrotnie???

grilzi
08-04-2013, 21:07
Cześć
Przeczytałem już chyba wszystkie tematy o problemach na nagrzewaniem przy silnikach 2.3. Od miesiąca mam identyczny problem (od chwili zakupu autka). Jest to Galaxy z 1998 roku 2.3 z LPG. W moim aucie sytuacja wygląda tak, że przy bloku NIE MA plastikowej obudowy w której mógłby być termostat, tylko płaska metalowa z króćcami do węży. Natomiast na wężach grubych przy chłodnicy, znajduje się wielokrotnie wymieniany metalowy termostat podobny do 3-nika. Z moich obserwacji wynika, że termostat jest uszkodzony gdyż ciepły płyn zanim osiągnie normalną temperaturę, jest przepuszczany na chłodnicę czego efektem jest niedogrzanie silnika (wskazówka w czasie jazdy max na kresce początkowej NORM). Przy jeździe w korku wskazówka podchodzi prawie do środka NORM ale po przyśpieszeniu w normalnym ruchu, natychmiast spada.
Moje pytanie jest bardzo jednoznaczne. Czy ktoś sam już założył termostat od łady niwy(moze samary -jest chyba podobny) i działa prawidłowo? Oryginalny kosztuje ponad 200 zł z wysyłką, od Łady 30 zł...spora różnica.

bartixr
08-04-2013, 21:16
Kombinuję z założeniem dogrzewacza z renault scenic dci. Podgrzewacz już mam, teraz myślę nad regulacją jego pracy.

w benzynowych jednostkach renault tez jest.
np. jak u siostry w 1,6 16V Scenic 2002.

Dorwij schemat elektr. do tego auta i zobacz jak świeczki są sterowane.
Generalnie dać na nie napięcie przez przekaźnik po starcie silnika to nie problem. Chodzi o jakiś termistor aby wyłączyć napięcie na cewkę przekaźnika po uzyskaniu np. 50 stopni.
Może wystarczy użyć gotowca z renaulta.

kpkeeam
09-04-2013, 00:30
W renówce sygnały na dogrzewacz idą ze sterownika silnika. Ja jestem na etapie montażu termostatu elektronicznegosterującego przekaźnikami dla każdej świeczki osobno. Na chwilę obecną to ciut mały alternator jest w tej wersji silnikowej (80A, a potrzebny by był 120A min) i to mnie martwi i blokuje zapał do pracy.

grzegorz79
09-04-2013, 08:35
Ja mam założony taki podgrzewacz na cztery świece-sterowanie mam manulane-dwa przyciski (załączają po dwie świece) włączam i rozłączam wg potrzeb i wskazań temperatury w liczniku.Sprawdza się.

bartixr
09-04-2013, 09:20
w dizlu po to jest dogrzewacz aby działaj, w benzynie faktycznie tylko elektrycznie grzać można.

zapomnij wyłaczyć przyciski i będzie grzało az sięświece popala albo przewody potopia. Myślałeś zastosować wyłacznik zwłoczy, np. taki jak mają SGA przy grzaniu przedniej szyby? np. jedno naciśniecie na przycisk załacza świece na przykład na 5 minut.

grilzi
04-05-2013, 00:32
UWAGA DLA POSIADACZY SAMOCHODU Z SILNIKIEM 2.3 BENZYNA FORDA.

Sam odpowiadam na moje wcześniejsze pytanie, czy termostat od Lady Tavrii pasuje do tego Galaxego 2.3 ?
Otóż tak, pasuje i działa IDEALNIE. Znalazłem w sklepie internetowym oryginalny Verneta za 18 zl (Oryginalny Fordowski w serwisie 240 zł). Budowa, działanie, montaż -identyczny. temperatura silnika w końcu normalna -taka jak powinna być bez żadnych kombinacji ze świecami, zaworami, podgrzewaczami, zamykaniem tylnej nagrzewnicy itp.

alek74
04-05-2013, 07:55
A nie wiesz może czy 2,3 benzyna będzie taki sam jak do 2,0 ?

wojtekn
06-05-2013, 08:35
Obudowa termostatu z tego, co widzę jest inna na schematach, ale wnętrze może być takie same warto spróbować tzn. przymierzyć. :wink:
Chyba ze ktoś z 2.0 To już robił to może podpowie.

jedi6667
06-05-2013, 22:19
Przeczytałem posty chyba do 5-tej strony i mi się znudziło czytanie dalej tego co piszecie zwłaszcza tego o krótkim obiegu i długim, krótki to tylko silnik i nagrzewnice a długi to wszystko włącznie z chłodnicą, piszecie że na krótkim osiągacie 85* i to nie jest wystarczające bo jest zimno w kabinie, może pomyślicie że galax jest wielki w środku i ogrzanie takiej masy powietrza musi trwać dość długo, jeśli nagrzewnice mają małą wydajność cieplną to nie wiem co zrobicie ale nie będzie w nim ciepło, do tego dochodzi ogromna powierzchnia szyb które nie są ocieplone. Piszecie że temperatura po rozgrzaniu przed otwarciem termostatu ma np. 92* a potem 87* lub trochę mniej to normalna sprawa, termostat jest na zasadzie dielektryka i nie reaguje momentalnie, zanim przymknie obieg to trochę trwa, szukacie sposobu żeby nie stracić tych kilku stopni więc proponuję ocieplić go całego watą szklaną włącznie z szybami i zostawić sobie tylko otworek jak w czołgu na przedniej szybie. Galasy to tak jak autobus Autosan, myśleli że jak założą 4 nagrzewnice wielkości szachownicy to będzie w nim ciepło a się pomylili, poczytajcie na innych forach że ten model ma problemy z ogrzewaniem. Do tego może dojść że nagrzewnice po tylu latach w naszych galaktykach mogą być częściowo zapchane lub zabite kurzem i już nie dadzą tyle ciepła ile powinny, wszyscy zagłębiają się w poważne tematy jak termostaty, czujniki itp. a to mogą być właśnie takie sprawy.