Zobacz pełną wersję : Wyłączający sie obrotomierz


Piotras helmi
29-06-2006, 14:24
Od trzech miesiecy jezdze mniejszym bratem transita- connectem z motorkiem 1.9 tdci.
Podczas jazdy zdarza sie ze wskazówka obrotomierza spada na zero mimo pracy silnika.
Serwis od miesiaca nie wykrywa usterki. Co mogło pasc bo komputer ich twierdzi ze wszystko ok. :fcp15 :fcp15 [/b]

Pawel
29-06-2006, 17:14
albo zegary, albo cos nie łączy na konektorze, albo jakis zimny lut w zegarach. Przebieg nie był ruszany :?:

lukas0303
04-09-2006, 19:23
Hej:) nie wiem czy Ci się to przyda ale napiszę co zauważyłem w moim autku:)
Otuz niedawno stałem sie posiadaczem Forda Transita z 1996 roku i jak go kupiłem to obrotomierz raz wskazywał obroty a to nie wskazywał, albo wskazówka skakała. MI to bardzo nie przeszkadzało bo myślałem że to jest może jakas wina linki czy coś i tak jeżdziłem. Zrobiłem kilka tysięcy i padł mi alternator( jakas tam szpilka wypadła, wirnik przetarł uzwojenie, zrobiło sie przebicie, poszło łożysko uszczelniacz i diody. W sumie po naprawie stara zostala tylko obudowa:) ale koszt mniejszy niz sie spodziewałem bo z robocizną i z częściami 230 zeta:) ) Ale nie o tym. :fcp4 Po naprawie alternatora i uszczelnieniu problem z obrotomierzem sie rozwiązał:)teraz pokazuje dobrze:) Moje zdanie jest takie że pewnie przez to że poszedł uszczelniacz, olej wyciekal z pompki wspomagania hamulcy która jest napędzana poprzez alternator i może było jakies niższe ciśnienie na jakimś czujniki który odpowada za wskazywanie obrotów. Nie wiem tak mi sie wydaje. Jeśli źle mówię to niech ktoś mnie poprawi:) POZDRAWIAM:)

-waldi-
04-09-2006, 19:33
oje zdanie jest takie że pewnie przez to że poszedł uszczelniacz, olej wyciekal z pompki wspomagania hamulcy która jest napędzana poprzez alternator i może było jakies niższe ciśnienie na jakimś czujniki który odpowada za wskazywanie obrotów. Nie wiem tak mi sie wydaje. Jeśli źle mówię to niech ktoś mnie poprawi:)
Niestety nie jest tak jak myślisz :)
U Ciebie sygnał na obrotek idzie właśnie z...... alternatora

Pawel
04-09-2006, 19:49
Patrząc na schemat, to sygnał na obrotek brany jest z PCM, a ten sygnał bierze z czujnika połozenia wału. No ale może sie mylę. Co prawda w starszych dieslach sygnał faktycznie brany jest z alternatora, ale ten to jest z 2002 roku i ma "nowoczesne" rozwiazania :D

lukas0303
04-09-2006, 21:42
Niestety nie jest tak jak myślisz :)
U Ciebie sygnał na obrotek idzie właśnie z...... alternatora[/quote]



szkoda że się myliłem:( ale byłem blisko a dodatkowo troszeczkę pogłębiłem swoją wiedze na ten temat:) Dzięki:) Pozdrawiam:)

Pawel
05-09-2006, 05:54
szkoda że się myliłem:( niekoniecznie, mozliwe, ze to ja sie myle. Mam przed soba tylko schemat i mogłem cos przeoczyc.