Zobacz pełną wersję : [2,0 TDDi] Czujniki EGR - redukcja spalin
Witam w moim mondeo padły dwa czujniki od redukcji spalin, i w czym problem jeden ten większy taki grzybek można wszędzie dokupić lecz ten drugi jest nitowany do Turbiny
moje pytanie czy jest taka możliwość znitować nowy czujnik na Turbine ? czy trzeba kupować nową Turbine z tym czujnikiem ?
O jakich Ty kolego mówisz czujnikach??:> O ile wiem to i przy turbinie i przy EGR'rze są pneumatyczne siłowniki.
Jeden otwiera zawór upustowy sprężarki a drugi to siłownik zaworu recyrkulacji. Po co je chcesz wymieniać?? Co ma jedno do drugiego??
Witam tak mi powiedział mechanik, że te dwa czujniki są do wymiany
a tak w ogóle czy czujnik EGR jest przy Turbinie ?
zauważyłem jeszcze jak mu trochę wcisnę i dochodzi do 3tys obrotów nagle przerywa nawet na luzie jak trzymam go na 3tys spada na chwile do 2,6/2,7tys i wskakuje znów na 3tys i tak w kółko ;/ czym to idzie ?
Arek4791 22-11-2011, 06:20 Przy turbinie masz czujnik doładowania turbiny a nie EGR, nie wiem jaki masz model tego doładowania ale jesli elektryczny to jest on rozbieralny i było pisane już na forum jak to się robi.
A co dokładnie dolega dla mk?
Tak jak na zdjęciach pokazane tak mi powiedział mechanik że są to czujniki EGR:
http://imageshack.us/g/259/dsc01208b.jpg/
zbyszek99 23-11-2011, 05:26 Tak jak na zdjęciach pokazane tak mi powiedział mechanik że są to czujniki EGR:
http://imageshack.us/g/259/dsc01208b.jpg/Z tego co pokazałeś to widać że klocky (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=42355) miał rację.:619:
Ja bym sprawdził przewody dochodzące do niego. Mogła się któraś rurka przetrzeć. Te rzeczy rzadko się psują a prędzej te rurki.
Z tego wynika że ten mechanik jest chyba niedokształcony jak myli takie rzeczy jak czujniki EGR od zaworów ;/ ;/ w sumie teraz nie wiadomo czy te zawory są dobre czy w końcu te czujniki...
p.s gdzie się znajduje czujnik EGR tak w ogóle ?
nie ma czegoś takiego jak czujnik EGR. EGR sterowany jest zaworem (zaworkiem) podciśnienia. Nie mam zielonego pojęcia czemu niby ten zaworek nazywa się czasem czujnikiem skoro to jest element w 100% wykonawczy.
Arek4791 23-11-2011, 16:52 EGR znajduje się koło lewej lampy tzn.dochodzą do niego dwie grube rury, jedna od dołu a druga idzie w bok (w prawą strone)
Jeżeli już to EGR znajduje się koło prawej a nie lewej lampy, a po lewej stronie stojąc przed samochodem i zaglądając pod maskę silnika.:?
Może chodzi o zawory podcisinienia te które znajduja się pomiedzy intercolerem a silnikiem są dwa jeden od turbiny i serwa a drugi od zaworu EGR o ile sie nie myle
Co do czujnika EGR to część modeli ma czujnik położenia EGR'a i znajduje się na serwie zaworu EGR:). Dochodzi do niego kość z trzema przewodami.
jendrekmak 05-12-2011, 22:15 Jeżeli już to EGR znajduje się koło prawej a nie lewej lampy, a po lewej stronie stojąc przed samochodem i zaglądając pod maskę silnikakolego przed i po 2003 roku były różne miejsca zamontowania zaworu egr. akurat w aucie Falcone (2002) egr jest umieszczony na kolektorze wydechowym obok turbiny czyli między silnikiem a przegrodą od strony kabiny gdzieś tam za 4 cylindrem patrząc na silnik po podniesieniu maski (1 cylinder to ten od strony rozrządu). dopiero od 2003 roku i modernizacji silnika egr został przeniesiony na przód silnika od strony kolektora dolotowego przy 1 cylindrze
a wracając do tematu "gruszek" sterujących egr-em i turbiną to pierwszym testem powinno być sprawdzenie membran tych elementów za pomocą specjalnego przyrządu podłączanego w miejsce rurek podciśnienia żeby można było jednoznacznie określić ich uszkodzenie/nieszczelność
dziwne, bo w moim z 2002r zawór jest przy kolektorze ssącym. O ile wiem to egr był zawsze przy kolektorze ssącym??:>
kolego przed i po 2003 roku były różne miejsca zamontowania zaworu egr. akurat w aucie Falcone (2002) egr jest umieszczony na kolektorze wydechowym obok turbiny czyli między silnikiem a przegrodą od strony kabiny gdzieś tam za 4 cylindrem patrząc na silnik po podniesieniu maski (1 cylinder to ten od strony rozrządu). dopiero od 2003 roku i modernizacji silnika egr został przeniesiony na przód silnika od strony kolektora dolotowego przy 1 cylindrze...
Jeżeli się nie mylę to tutaj mowa chyba o Fordzie Mondeo MK3 i tego się trzymajmy.:027:
jendrekmak 06-12-2011, 12:07 dziwne, bo w moim z 2002r zawór jest przy kolektorze ssącympatrząc na silnik po podniesieniu maski to z lewej (rozrząd) czy prawej (akumulator) strony jest ten zawór?
Jeżeli się nie mylę to tutaj mowa chyba o Fordzie Mondeo MK3 (jeżeli sie nie mylę) i tego się trzymajmyjak najbardziej mk3 tdci
Nazar_2004 13-12-2011, 16:21 Witam
Po zdjęciu wężyka z podciśnieniem pomiędzy elektrozaworem a zaworem EGR cały czas wyczuwam podciśnienie niezależnie od obrotów silnika. We wcześniejszych postach jest informacja, że zawór powinien się zamykać po dodaniu gazu. Proszę o informację, czy zawór działa prawidłowo, a jeśli nie to co może być przyczyną.
Z góry dziękuję.
jendrekmak 14-12-2011, 08:25 zawór sterujący też się czasem psuje.
Nazar_2004 16-12-2011, 19:33 Jak sprawdzić czy zawór sterujący działa? Jakie powinien mieć napięcie? Gdzie mogę znaleźć wykaz czujników w silniku 2.0 TDCI i wykaz napięć lub oporność?
Nazar_2004 17-12-2011, 11:28 Dziś sprawdziłem, że zawór sterujący jest sprawny. Przy podłączonej wtyczce zawór puszcza podciścienie na EGR a przy wypiętej nie. Sprawdziłem również, że do zaworu sterującego dopływa cały czas napięcie 14V niezależnie od tego czy jest na wolnych obrotach czy doda się gazu. Czy ktoś ma jakiś pomysł jaka może być przyczyna?
Nazar_2004 02-01-2012, 06:24 Narazie nie znalazłem przyczyny więc zaślepiłem zawór EGR i da się odczuć poprawę. Silnik jest bardziej dynamiczny i nie ma chwlilowych braków mocy przy przyśpieszaniu. Jednak nadal szukam przyczyny.
Nazar_2004 07-01-2012, 14:51 Czy ktoś wie co steruje pracą zaworu EGR (jaki czujniki)? Co ma wpływ na to czy zawór jest otwarty czy zamknięty. Z tego co wyczytałem w necie wynika, że zawór jest otwierany gdy silnik nie ma obciążenia, ale jaki czujnik wykrywa brak obciązenia?
jacekplacek0808 08-01-2012, 21:06 Siema.Gdzies wyczytalem na forum ze przeplywka steruje elektrozaworem podcisnienia,ktory zas steruje EGR-em,za pomoca pradu taktujacego o napieciu stalym.Pozdro
arekford 08-01-2012, 21:25 Czy ktoś wie co steruje pracą zaworu EGR (jaki czujniki)? Co ma wpływ na to czy zawór jest otwarty czy zamknięty. Z tego co wyczytałem w necie wynika, że zawór jest otwierany gdy silnik nie ma obciążenia, ale jaki czujnik wykrywa brak obciązenia?
Kolego pod tym linkiem masz trochę napisane może warto poczytać http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-78056.html
Nazar_2004 09-01-2012, 17:28 Siema.Gdzies wyczytalem na forum ze przeplywka steruje elektrozaworem podcisnienia,ktory zas steruje EGR-em,za pomoca pradu taktujacego o napieciu stalym.Pozdro
Dziękuję za info.
Czy ktoś się orientuje jak moge sprawdzić przepływomierz? Czy można to zrobić miernikiem elektrycznym?
Czy jest jakiś schemat czujników w silnikach TDCi tzn. gdzie się znajdują i jakie powinny mieć oporności. Wyczytałem że powinny być dwa czujniki temeratury powietrza: jeden przed turbospręzarką a drugi przy chłodnicy powietrza. Ja znalazłem przy IC tylko jeden czujnik i jest to chyba MAP sensor, który chyba mierzy ciśnienie doładowania.
Pozdrawiam
jendrekmak 09-01-2012, 23:17 Ja znalazłem przy IC tylko jeden czujnik i jest to chyba MAP sensor, który chyba mierzy ciśnienie doładowania.dokładnie T-MAP który mierzy ciśnienie i temperaturę powietrza w dolocie
przepływomierz w/g mnie to ślepy zaułek. do wysterowania egr najważniejsza informacja to ciśnienie w dolocie i obciążenie silnika. jeśli jest podciśnienie w dolocie to wtedy może być otwarty egr. a jak tłoczy turbina to przy otwartym egr powietrze zamiast do cylindrów uciekało by częściowo do wydechu więc turbina musiała by mocniej się rozkręcać żeby utrzymać właściwe ciśnienie
generalnie wszystkie czujniki biorą udział w wyliczeniu obciążenia silnika i to ma wpływ na wysterowanie turbiny a ta ma wpływ na ciśnienie w dolocie a to ma wpływ na egr. i tak w kółko
jacekplacek0808 10-01-2012, 09:25 Przeciez egr powinien dzialac tylko na nieobciazonym silniku(czyli jest otwarty) w monencie gdy dajesz gaz powinien sie zamykac.Czyli sprezarka zaczyna ciagnac powietrze z filtra za ktorym jest przeplywomierz ktory najszybciej zliczy przeplyw powietrza i daje sygnal dalej.Wydaje mi sie ze map-sensor jest troche za dalego w obwodzie zeby mogl odpowiadac za sterowanie Egr-a.Jezeli sie myle to mnie poprawcie.Pozdro
jendrekmak 10-01-2012, 11:58 Wydaje mi sie ze map-sensor jest troche za dalego w obwodzie zeby mogl odpowiadac za sterowanie Egr-ajeśli jest w stanie sterować turbiną (łopatkami) to czemu nie egrem? turbina też jest dużo wcześniej niż map sensor
jacekplacek0808 10-01-2012, 12:56 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=93120
To znalazlem na forum.Tylko troche jeszcze trzeba dopisac bo Maf sluzy tez do innych rzeczy.
MAF (przepływka) w Mondeo MK3 (jeśli jest) służy tylko i wyłącznie do sterowania/sprawdzania EGR...i nawet w wersji 2006 z DPF także.
...w starszych tddi EGR nie jest zamontowany z przodu, przed silnikiem, pod kolektorem, tylko z tyłu, pod turbiną...więc dostęp do niego jest gorszy
Nazar_2004 10-01-2012, 18:57 jeśli jest w stanie sterować turbiną (łopatkami) to czemu nie egrem? turbina też jest dużo wcześniej niż map sensor
Odnośnie MAP sensora znalazłem taki post, w którym jest mowa, że wskazuje ciśnienie lub jego brak.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=144261
Natomiast na zdjęciu, które znalazłem zakres pomiaru ciśnienia to 36-261kPa, zatem jednak mierzy ciśnienie doładowania.
Dobra sorki mala pomylka, myslalem ze chodzi o zawor EGR;p
no dokładnie o to chodzi :)
Natomiast na zdjęciu, które znalazłem zakres pomiaru ciśnienia to 36-261kPa, zatem jednak mierzy ciśnienie doładowania.
MAP dokładnie do tego służy, mierzy dokładnie cały zakres doładowania...do 1.55bar względnego...
Nazar_2004 14-01-2012, 17:30 Podłączyłem dziś interfejs F-super i programem fordscan odczytałem natępujące dane:
Dla obrotów 800: Dla obrotów 2000/min:
FRP 234 Bar FRP 735 Bar
MAP 10 kPa MAP 11 kPa
MFdes 6,7 mg MFdes 5,7 mg
BARO 98 mB BARO 98 mB
CHT - 58 st C CHT - 58 st C
FTS 12 st C FTS 12 st C
IAT 10 szt C IAT 10 szt C
BET 1 st C BET 1 st C
błedy:
P0100 - mass or volune air flow circuit (po chwili znikło)
P0403 - exhoust gas recirculation control circuit (skasowałem)
FLI 76%
Wydaje mi się, że przyczyną problemów z EGR jest czujnik MAP ponieważ ciśnienie się nie zmienia no i temperatura powietrza doładowującego też. Proszę o wasze zdanie na ten temat.
ale te dane wyglądają mi na wyniki pomiarów na postoju, na "luzie" bez obciązenia, więc wyniki są ok
Nazar_2004 14-01-2012, 19:17 Tak - pomiary były robione na luzie, choć jak podłączyłem swoje służbowe kangoo przez elm to ciśnienie doładowania na postoju było 96kPa i zmieniało się zaraz po dodaniu gazu. W mondeo dopieru po 2000 obrotów minimalnie wzrosło (z 10 na 11-12).
Czy wiesz jak zrobić, żeby diagnozować programem scanXL lu PCMscan przy użeciu F-super?
jak byś na postoju nawet na max przegazował to nie zobaczysz więcej niż 17...18
...nie mam pojęcia jak działają takie kabelki ;)
Nazar_2004 15-01-2012, 08:51 Przeglądam odczyty innych użytkowników na forum i widzę, że u nich nawet na postoju ciśnienie powietrza na wlocie wynosi 98-99kPa a u mnie tylko 10kPa. Wydaje mi się to mocno podejrzane.
MAF (przepływka) w Mondeo MK3 (jeśli jest) służy tylko i wyłącznie do sterowania/sprawdzania EGR...i nawet w wersji 2006 z DPF także.
...w starszych tddi EGR nie jest zamontowany z przodu, przed silnikiem, pod kolektorem, tylko z tyłu, pod turbiną...więc dostęp do niego jest gorszy
Heko takie pytanko, podczas przyspieszania przy zmianie biegu puszczam sprzęgło i odczuwam tak jakby coś przydławiło samochód (około 1-2s) puszcza i przyspiesza normalnie. Więc odłączyłem przepływomierz zrobiłem jazdę próbną i jest ok. Czyli co uszkodzona przepływka?
...nie koniecznie, może być problem z egr, a bez przepływki niema sterowania...trzeba by zrobić odczyt parametrów przepływki, bo z egr coś masz na pewno....jeśli ładnie pracuje z odpiętą, to może zostaw tak i potestuj :)
w egr był problem z czujnikiem położenia ale jest wymieniony i już nie wywala błędów więc chyba chodzi. Kiedy się zatrzymam to wiadomo że egr działa bo słychać zmianę w pracy silnika tylko ta praca jest trochę dziwna tak jakby zawór otwierał się i zamykał. Po chwili się normuje.
Nazar_2004 15-01-2012, 14:56 Dzisaj zrobiłem jeszcze raz odczyty. Zdjęcie 1 dla zimnego silnika przed uruchomieniem, 2 dla nagrzanego silnika po trasie, 3 w trakcie jazdy. Proszę o opinię co może być przyczyną problemów. W kolejnym poście przedstawię dane z scanxl.
To dane z scanxl lecz nie wszystkie chciał odczytać tj. IAT, ECT, MAP, MAF.
Nazar 2004 czy twój egr ma czujnik położenia?
Nazar_2004 15-01-2012, 16:06 [QUOTE
nie ma czujnika położenia.
a to ok, bo przy wskazaniach egr-a są zera ale jak bez czujnika to inaczej nie będzie :)
Witam. Od paru miesięcy zapala mi sie żółta kontrolka silnika i po paru dniach sama gaśnie. Elm widzi błąd p0411, a ostatnio dołączył błąd p0419. jak ustaliłem dotyczy to obwodu dotłaczania powietrza dodatkowego. ale nie mam pojecia gdzie tego szukac. Czy to może być związane ze złą pracą ERG a? Auto to mk3 2006 2.0 tdci 125 km +DPF
jendrekmak 15-01-2012, 17:36 przy wskazaniach egr-a są zera ale jak bez czujnika to inaczej nie będzieale jest pid dotyczący napięcia zaworu sterującego egr-em i na tej podstawie można określić teoretyczne położenie egr-a
[
a jaki to PID bo u mnie chyba właśnie jest problem z tym zaworem? Ja posiadam taki egr i taki zawór sterujący.
w egr był problem z czujnikiem położenia ale jest wymieniony i już nie wywala błędów więc chyba chodzi. Kiedy się zatrzymam to wiadomo że egr działa bo słychać zmianę w pracy silnika tylko ta praca jest trochę dziwna tak jakby zawór otwierał się i zamykał. Po chwili się normuje.
78sivy pamiętasz może jakie błędy ci wywalał komp jak miałeś problem z czujnikiem położenia. ja mam taki sam EGR jak ty i wydaje mi się że się w ogóle nie otwiera. A błędy to p0411 i p0419. Wymieniałeś cały EGR czy udało sie tylko czujnik?
u mnie pokazywało takie błędy
P0404
P0405
P0409
no i jak podłączyłem pod kompa to nie pokazywał pracy EGR-a coś mi się wydaje że te błędy u Ciebie to nie z EGR-a bo nawet jak odłączyłem swojego całkiem to nie pojawił się żaden z tych błędów. Ja wymieniłem sam czujnik tylko że on nie występuje jako oddzielna część w sklepie :( Oczywiście mówimy o czujniku położenia czyli o tym czarnym dekielku przy zaworze EGR do którego podłączona jest wtyczka z pięcioma bolcami ;)
Mam jeszcze pytanie. Czy mógłbyś sprawdzić u Ciebie czy na wolnych obrotach cięgno przy tym czarnym elemencie (gruszce) przy EGR jest wciągnięte?
tak właśnie o ten dekielek. Tydzień temu czyściłem EGR i to rozbierałem i wyleciało troche wody a tak poza tym niby wszystko tam ok silnik chodzi zębatki całe sprężyna zmyka zawór. Ale jak jeżdżę to wydaje mi sie że on w ogóle sie nie otwiera. po wyłączeniu silnika nie zawze słychac jak sie ustawia te charakterystyczne odgłosy, rura doprowadzająca spaliny nie jest gorąca, poza tym silnik wolniej sie nagrzewa. A co do tej przepustnicy to teraz nie mam możliwości bo jestem w trasie auto w domu. Kiedyś pamiętam na ciepłym silniku patrzyłem, to nie było wciągnięte,a gdy wyciągałem ten wężyk to nie było tam żadnego wyczuwalnego podciśnienia. Ale wydaje mi sie że ta przepustnica sterowana podciśnieniem pracuje gdy DPF sie wypala. cho mogę być w błędzie bo nie wiem czy auta bez DPF-a też mają taki EGR
błędy dotyczące egr-a to P0400 do P0409 a te Twoje dotyczą "wtrysku powietrza wtórnego" P0410 do P0419 tam jest jakaś pompa powietrza wtórnego.
A co do mojego zaworu to właśnie nie wiem kiedy tam ma pojawiać się podciśnienie czyli jak wygląda praca zaworu sterującego EGR (druga fotka). Bo to cięgno steruje przepustnicą do która też posiada czujnik położenia.
To może ja się wtrącę. Ta przepustnica być może się domyka podczas dopalania DPFa. Strzelam w ciemno, bo taki EGR jest tylko w autach z DPFem. Ja też nie zaobserwowałem nigdy pracy tego cięgna.
właśnie mi tak sie tez wydaje silnik dostaje mniej powietrza leje disla w wydech a tam turbina ładuje dodatkową rurką powietrze do wypalenia sadzy
ktoś tam kiedyś pisał że to jest "wygaszacz silnika" tylko kiedy to go wygasza i w jakim celu?
U mnie jest jeszcze taki objaw. Na postoju lub jak się zatrzymam to słychać jak pracuję EGR tylko że ta praca wygląda tak że przez jakiś czas otwiera się i zamyka nie może się ustabilizować, ale jak wcisnę właśnie to cięgno (tak gdzieś do połowy) EGR się uspokaja. Może ta przepustnica ma się przymykać na biegu jałowym żeby ograniczyć przepływ powietrza bo przecież otwiera się EGR i są wpuszczane spaliny?
to klapa gasząca, zamyka się po wyłaczeniu zapłonu, aby odciąć dopływ powietrza (bo brak jest przepustnicy) i ograniczyć szarpniecia silnika
78sivy a ty masz auto z DPF czy bez? U mnie nie ma pompy dotłaczania powietrza wtórnego jaj role spełnia turbina
był DPF ale jest usunięty fizycznie i programowo
to wydaje mi sie że ten zaworek podciśnieniowy nie ma wpływu na te objawy w twoim aucie. A co do moich błędów to chyba bede musiał pojechać na jakąś diagnoze
to klapa gasząca, zamyka się po wyłaczeniu zapłonu, aby odciąć dopływ powietrza (bo brak jest przepustnicy) i ograniczyć szarpniecia silnika
no ale po wyłączeniu silnika brak podciśnienia to co ją utrzyma zamkniętą? I po co czujnik położenia?
w sumie nie wiem...nie sprawdzałem...moze idzie podciśnienie w momencie gaszenia, i zaraz potem otwiera się z powrotem
jendrekmak 16-01-2012, 20:14 to klapa gasząca, zamyka się po wyłaczeniu zapłonu, aby odciąć dopływ powietrzaklapka gasząca potrzebna jest w "klasyczych" dieslach a w CR wystarczy odciąć zasilanie elektryki wtryskiwaczy
prawie w kazdym nowoczesnym CR (BMW, JTD itd.) jest przepustnica gasząca...a własciwe wspomagajaca gaszenie
i jeszcze jak wyciągnąłem ten zaworek i podłączyłem do niego napięcie to było słychać jak się otwierał aż podskakiwał a jak jest zamontowany w samochodzie to tylko cicho piszczy po włączeniu zapłonu i nic więcej. Zdjąłem wężyk od strony pompy i próbowałem zassać żeby wymusić zamknięcie i nic, zawór nie przepuszcza ani przy włączonym zapłonie ani na biegu jałowym.
Chodzi mi o zawór sterujący EGR.
ktoś tam kiedyś pisał że to jest "wygaszacz silnika" tylko kiedy to go wygasza i w jakim celu?
U mnie jest jeszcze taki objaw. Na postoju lub jak się zatrzymam to słychać jak pracuję EGR tylko że ta praca wygląda tak że przez jakiś czas otwiera się i zamyka nie może się ustabilizować, ale jak wcisnę właśnie to cięgno (tak gdzieś do połowy) EGR się uspokaja. Może ta przepustnica ma się przymykać na biegu jałowym żeby ograniczyć przepływ powietrza bo przecież otwiera się EGR i są wpuszczane spaliny?
powiem ci że ja podczas pracy silnika na wolnych obrotach z otwartą maską nigdy nie słyszałem żeby mój EGR sie przestawiał, słychać tylko po zgaszeniu silnika jak sie ustawia
prawie w kazdym nowoczesnym CR (BMW, JTD itd.) jest przepustnica gasząca...a własciwe wspomagajaca gaszenie
no a w autach z EGR-em sterowanym podciśnieniem co spełnia taką rolę, bo w takim EGR nie ma takiej klapki?
...nie było żadnej klapki po prostu
No i wszystko śmigało :) przeklęta klapka:)
A jeszcze kształt tej klapki jest taki że przy całkowitym zamknięciu będzie lekki prześwit bo ona jest lekko podgięta i dodatkowo na ramieniu cięgna jest śrubka regulacyjna domknięcie.
Mimo wszystko uważam że klapka porusza się także przy dopalaniu DPFa. U mnie jak dpf jeszcze był to podczas regeneracji dodawaniu gazu i puszczaniu przy zmianie biegu słychać było w kabinie świst, tak jakby ta klapka w dolocie była domknięta.
pamiętasz może w jakiej kolejności przychodzą wężyki do tego zaworu podciśnieniowego bo jak czyściłem kolektor ssący to je odpinałem. Włożyłem je patrząc od lewej podciśnienie, środkowy do EGR a prawy do filtra powietrza masz tak samo? A co do klapki to jak sie dpf zacznie wypalac to sprawdze w jakim jest polożeniu
jeśli już coś, to otwiera dolot i zamyka EGR aby podnieść temp. spalania
pamiętasz może w jakiej kolejności przychodzą wężyki do tego zaworu podciśnieniowego bo jak czyściłem kolektor ssący to je odpinałem. Włożyłem je patrząc od lewej podciśnienie, środkowy do EGR a prawy do filtra powietrza masz tak samo? A co do klapki to jak sie dpf zacznie wypalac to sprawdze w jakim jest polożeniu
jeżeli od lewej patrząc z pozycji kierowcy to dobrze
nie. od lewej stojąc przed samochodem patrząc na silnik
czyli raczej źle. Od lewej patrząc na silnik czarny "dzyndzelek" do filtra, środek do egr, prawy podciśnienie. Na tych białych jest opisane na zaworze.
z tego co pamietam to ten od podcisnienia miał większą średnice i na tych białych bardzo luzno siedział, a od filtra i EGR mają taką samą srednićę. Ale to było jakis czas temu wiec moge sie mylić
u mnie na pewno ten od filtra ma większą średnicę, jeszcze wczoraj przy tym grzebałem :)
to pewnie dobrze nie pamietam i mam tak jak ty ale jak wrócę to sprawdzę. A może mam źle i stąd te moje błędy ale jeżdżę juz tak prawie rok a błędy są od miesiąca
przewertowałem trochę fora i dochodzę do wniosku że mimo błędów nie wskazujących na EGR to jednak on stanowi problem bo własciwie auto zachowuje sie jak przy jego zaślepieniu. Przedtem auto na równych obrotach w granicach 2000 bez obciążenia zawsze lekko szarpnęło prawie niewyczuwalnie, spalanie w granicach 6.8 do 7.0, szybko sie nagrzewało i trzymało tem, teraz nie ma żadnego szarpniecia, spalanie spadło 6.3 do 6.5, i długo sie nagrzewa i to nie wina termostatów. jak dymi nie wiem bo DPF
...nie koniecznie, może być problem z egr, a bez przepływki niema sterowania...trzeba by zrobić odczyt parametrów przepływki, bo z egr coś masz na pewno....jeśli ładnie pracuje z odpiętą, to może zostaw tak i potestuj :)
A jaka wartość przepływki, u mnie na postoju 22 g/s ?
U mnie wartość przepływki, na postoju 12- 14 g/s
U mnie tak jak pisałem wyżej 22-24 g/s nawet jak podmieniłem na inny przepływomierz to było tak samo.
Mam jeszcze takie pytanie, czy wie ktoś może jak przeprowadzić Inicjalizację (adaptację) EGR-a po wymianie? Bo według tej literatury jest to konieczne
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/files/strefa_wiedzy/ford/ukl_common_rail.pdf
(strona 59 tekst pod rysunkiem)
U mnie jak ASO kiedyś wymieniało EGR to żadnej adaptacji nie robili.
To jak ,kolo lewej czy prawej??stojac przed samochodem z otwarta maska po lewej stronie
no ale coś musi być na rzeczy skoro tam jest tak napisane"
"WSKAZÓWKA: Po wymianie zaworu EGR lub
wymianie/nowym zaprogramowaniu modułu PCM
należy przeprowadzić inicjalizację zaworu EGR za
pomocą PCM (patrz wskazówki z aktualnej
literatury serwisowej)."
No i u mnie po wymianie jest tak że zawór pracuje tylko cały czas się otwiera i zamyka. Błędu nie wywala więc raczej czujnik położenia sprawny tylko pewnie PCM nie może określić kiedy zawór jest zamknięty a kiedy otwarty bo nie zna wartości krańcowych.
większość nowo zamontowanych modułów elektronicznych wymaga inicjalizacji, egr w tym silniku jest takim właśnie modułem, z czujnikiem położenia i silnikiem krokowym, a w IDS jest taka opcja, więc domniemam że powinno się to wykonać
no i oto mi chodziło heko :) właśnie miałem do Ciebie pisać w tej sprawie ale mnie uprzedziłeś. Poczekam do końca tygodnia na wyniki z tym mondeo o którym rozmawialiśmy to moze przy okazji mozna by było ustawić ten EGR ;)
...ok, tylko że tamten się jeszcze nie zjawił :( ale erg możemy zaprogramować
panowie podepne sie pod temat bo nie bede zakladal nowego postu,czy drgania silnika na biegu jalowym moga byc od zaworu egr mialem czyszczony jakis czas fajnie chodzil a pozniej zaczal drgac a na bude wali,komputer w aso nic nie pokazuje nie wywala bledu kazdy mowi ze to dwumas ,a dwumas mam nowy(caly komplet)szukam kogos kto podola temu wyzwaniu:?:
U mnie tak jak pisałem wyżej 22-24 g/s nawet jak podmieniłem na inny przepływomierz to było tak samo.
Mam jeszcze takie pytanie, czy wie ktoś może jak przeprowadzić Inicjalizację (adaptację) EGR-a po wymianie? Bo według tej literatury jest to konieczne
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/files/strefa_wiedzy/ford/ukl_common_rail.pdf
(strona 59 tekst pod rysunkiem)
u mnie przyczyna jest czujnik położenia EGR. na razie naprawiłem sam wyczyściłem te szczoteczki i bieżnie dostała się tam woda. już tydzień jeżdżę i żadnych błędów. objawów przed naprawa było kilka: 5cio sekundowa turbo dziura po zmianie biegu,czasami kilka sekund po zapaleniu gasł. szarpanie w okolicach 1800 obr/min. i sprężynka przy jeździe na równym gazie przy obr 2500. czy ktoś może ma namiary gdzie można kupić nowy sam ten czujnik położenia?
niestety samego nowego czujnika nie da rady kupić.
a ktory to jest czujnik polozenia ? ten z lewej z tym duzym plastikiem czy ten od prozdu z wezykiem ?
niestety samego nowego czujnika nie da rady kupić.
Można kupić jak się okazuje.
http://allegro.pl/nowy-czujnik-zawor-egr-ford-mondeo-2-0-2-2-tdci-i2252474803.html
Można kupić jak się okazuje.
http://allegro.pl/nowy-czujnik-zawor-egr-ford-mondeo-2-0-2-2-tdci-i2252474803.html
Potwierdzam info Deryll'a, dzięki któremu kupiłem ten czujnik zaworu EGR. Zamiast 1600zł. za kompletnego EGR'a w sklepie Forda (oczywiście mówią, że tego czujnika nigdzie się nie kupi) zapłaciłem za czujnik z przesyłką 103zł.
Po jego wymianie u Heko 0 (zero błędów).:p
Jeszcze raz dzieki Deryll.:one:
a ktory to jest czujnik polozenia ? ten z lewej z tym duzym plastikiem czy ten od prozdu z wezykiem ?
Czujnik położenia EGR'a to ten duży plastik z lewej strony z kostką 5-pinową wpinaną od góry. Ten z przodu z wężykiem to jest czujnik ciśnienia powietrza doładowanego.
jendrekmak 01-05-2012, 22:26 Ten z przodu z wężykiem to jest czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. zaraz, zaraz. czujnik ciśnienia powietrza doładowanego to tzw. map-sensor i jest niżej przy chłodnicy intercoolera
...map jest we wszystkich Mondeo tdci na dole, przy IC....poza wersją z DPF i egr sterowanym krokowcem, w tych jest zamontowany na zaworze :)
to ten z wężykiem http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/7fa8216acd684a055bec0e952e818fa6.jpg
jendrekmak 03-05-2012, 21:42 ok nie wiedziałem ale raczej nie jest to ta puszka, do której podpina się wężyk tylko co najwyżej czujnik obok niej (ten u samej góry). czujnik map pozostaje czujnikiem niezależnie od tego gdzie jest zamontowany
Można kupić jak się okazuje.
http://allegro.pl/nowy-czujnik-zawor-egr-ford-mondeo-2-0-2-2-tdci-i2252474803.html
Właśnie niedawno się pojawiły i od razu kupiłem :)
|