Zobacz pełną wersję : [1,8 TDDi] wymiana pompy wtryskowej


Daro19823
17-11-2011, 18:23
siedze sobie i mysle czy dam rady wymienic sam pompe wtrskowa. tak sobie myslac nie jest to takie trudne . wykrecic wyciagnac i wymienic. tylko problemy zaczynaja sie z rozrzadem . jak to wszystko ustawic zeby hulało. w sumie demontujemy tylko pasek mikro , demontaz intelcoolera i pompa na wierzchu. zozrzadu nie ruszam czyli silnik sie nie rozsypie jak zle ustawie.
napiszcie ile by mnie kosztowała wymiana pompy ogólny koszt sama pompa 1200zł

tomek19877
17-11-2011, 18:45
ja regenerowałem pompe za 1300zł (sterownik+coś tam w środku)z roczną gwarancją,wydaje mi sie że rozrząd trzeba ściągnąć,masz taki silnik jak ja a u mnie mechanik ściągał rozrząd i przy okazji wymienił,no chyba że mnie zrobił w chu.....do tego wymienił filtr paliwa i calość mnie wyszła coś koło 1900-2000zł nie pamiętam dokładnie

Damian
17-11-2011, 18:53
Lepiej oddaj do mechanika, jeżeli się na tym nie znasz, na końcu mogą wyniknąć fatalne skutki nieprawidłowego złożenia.
Chcąc przyoszczędzić trochę grosza można się tylko pogrążyć.

pit76
17-11-2011, 19:03
czy dam rady wymienic sam pompe wtrskowa
nie ma opcji

Daro19823
17-11-2011, 19:19
a jakie były objawy ze musiałes pompe wymienic widze ze masz foczke z 2000roku ja mam tylko rok młodsza.teraz na mnie przyszła pora. myslałem nad tym zeby pogonic autko z padnieta pompa wtryskowa.

nabuchodonozor
17-11-2011, 19:20
pit..., a sam sterownik to dam radę zdemontować???

tomek19877
17-11-2011, 19:22
objawy byly takie ze autko mi nadzwyczaj kiepsko odpalilo zgasilem go i chcialem znow odpalic ale juz bylo po "ptokach"nie odpalił i był hol do mechanika

Daro19823
17-11-2011, 19:28
pit..., a sam sterownik to dam radę zdemontować???

prosze was sterownik za pompe sie bede brał a ty mi o sterowniku piszesz.
moja foczka narazie chodzi ale silnikiem starsznie zuca
strzela i mechanik powiedział ze pompa
poza tym słychac jak cos żęzi w tej pompie a zwłaszcza jak silnik sie zagrzeje. kopa ma strasznego

kuba
17-11-2011, 20:52
O ile mnie pamięć nie myli to w Foczce po wymianie pompy/sterownika należy zakodować immo, bo coś tam od niego siedzi w sterowniku.

Damian
17-11-2011, 20:59
Sterownik można ostrożnie samemu zdemontować, wysłać do naprawy i następnie zamontować. Sporo osób ta robi, cały demontaż pompy nie w chodzi w grę jeżeli ktoś nie ma o tym zielonego pojęcia.

motorek26
17-11-2011, 21:36
tylko problemy zaczynaja sie z rozrzadem . jak to wszystko ustawic zeby hulało. w sumie demontujemy tylko pasek mikro , demontaz intelcoolera i pompa na wierzchu. zozrzadu nie ruszam czyli silnik sie nie rozsypie jak zle ustawie. i tutaj sie kolego mylisz aby zdemontować pompe musisz zdjąć :
pasek micro
pasek rozrządu
koło rozrządu(zebate od paska) pompy wtryskowej
pod tym kołem jest uszczelniacz i dalej jest koło zebate z łańcuchem rozrządu w kole są otwory i dopiero można odkręcić pompe śruby są od środka wiec trzeba uważać żeby nie wypadły do środka
tak żę rozrząd musisz ustawić na blokadach tak jak być wszystko powinno
bo inaczej nie bedzie ci to wszystko działo po zmontowaniu

jak zaczniesz rozbierać to bedziesz wszystko wiedział i sie denerwował że jakiegoś klucza ci brakuje

mjprzem
18-11-2011, 08:14
A koledzy pisali o sterowniku bo sama wymiana pompy bez sterownika nic nieda...sterownik pompy jest zintegrowany z silnikiem -takie glupie zabezpieczenie przed kradzieza ze nie wystarczy podmienic ECU. Wiec mechaniczna wymiana pompy bez podmiany sterownika ze starej nic nie da.

kuba
18-11-2011, 21:30
Ewentualnie pozostaje jeszcze wymiana pompy i "sparowanie" sterownika z elektroniką samochodu.

leslaw_81
17-03-2012, 22:07
witam.u mnie był do wymiany sterownik ale elektryk kazał wymontowac cała pompe(w celu jej sprawdzenia) wiec mechanik to zrobił. dzis załozyl mi pompe wtryskowa i odpalił. samochód pochodził 20sekund, nagle coś pukneło i zgasł.sprawdzilismy i nie mozna przekrecic wałem.czy żle złozyl rozrzad i poszły zawory? poradzcie cos.

Damian
17-03-2012, 23:13
Jeżeli faktycznie nastąpiło "puknięcie" i wałem nie można przekręcić to możesz się nastawiać na najgorsze.

motorek26
18-03-2012, 18:32
ale wogóle nie można ruszyć do przodu i do tyłu czy jest jakiś zakres obrotu gdzie sie da

leslaw_81
19-03-2012, 10:39
ani w jedna ani w druga sie nie da. dzisiaj jeszcze podjade do niego bo ma rozebrac
rozebrał. zerwaly sie te dwa cypki na kole zamachowym na wale. prawdopodobnie nie dokrecil sruby na wale i jak samochod dostal obrotow to kolo odsuneło sie od walu i zerwalo te dwa bolczyki. glowica chyba jest dobra bo mozna nia krecic bez oporow.

motorek26
27-03-2012, 22:04
zerwaly sie te dwa cypki na kole zamachowymna zamachowym czy pasowym glowica chyba jest dobra bo mozna nia krecic bez oporow.do sprawdzenia zawory czy nie są krzywe

mjprzem
28-03-2012, 10:25
moim zdaniem oprocz silnika rozwalilo i glowice-bo silnik zablokowalo. a to ze walek od glowicy sie kreci to tylko przypadek ze tak silnik sie zablokowal. osobiscie szukalbym nowego silnika po takim czyms.

leslaw_81
31-03-2012, 20:19
wszystko juz jest ok. zgiął sie jeden zawór.reszta jest dobra bo sprawdzał.ale to jest nic z tym co zrobił moj mechanik. przy montazu pompy pomylil zasilanie z przelewem(odwrotnie połączył).po odpaleniu samochod chodził na wolnych obrotach ale jak ruszył to zaraz sie zapowietrzał.ale juz jest wszystko dobrze, silnik cyka jak dawniej.