Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] pękniety przewód podciśnienia ?


piotrek200585
03-12-2011, 09:56
Witajcie
A wiec dzisiaj chciałem sprawdzić wszystkie przewody podciśnienia i ewentualnie podociskać miejsa łączeń, tak tez zrobiłem, niestety w jednym miejscu gdy dociskałem ułamała sie plastykowa dysza od zaworu zwrotnego podćisnienia, bo jak sie orientowałem tak to okrągłe urządzonko sie nazywa ?... gdzie moge to dostac i czy wystepuje indywiduwalnie czy wraz z przewodami ? z ciekawości zapytam gdzie prowadzi ten przewód od zaworka co idzie w kierunku kabiny ? bo nie miałem latarki i nie mogłem dojrzeć... w jedną strone do vacum pompy, a w drugą ? z góry dzieki....

ps. znalazłem coś takiego, ale od opla, bedzie pasować ?? wygląda identycznie

cksrv
03-12-2011, 10:19
proponuje rozwiercic i nagwintowac np na 1/8"
nastepnie wkrecic na klej (do gwintow) kruciec z "choinka".

piotrek200585
03-12-2011, 15:19
narazie skleiłem to uniwersalnym poxipolem :D jutro zamontuje, zobaczymy co z tego wyjdzie, ale to raczej rozwiązanie na chwile wiec potem kupie ten zaworek wraz z przewodami, oryginalne forda, 130 zł... zamienników nie znalazłem, jak ktoś ma info na temat takowych to poprosze ;) jeszcze jedno pytanko, odpaliłem silnik bez tego zaworka, a co za tym idzie bez pompy vacum, bo przewód podciśnienia od niej idzie właśnie przez ten zaworek, hamulec zrobił sie twardy, czy po podłączeniu wszystkiego spowrotem, wróci to do normy ? czy potrzebne jakieś odpowietrzanie ??

HPL
03-12-2011, 15:25
czy po podłączeniu wszystkiego spowrotem, wróci to do normy ? czy potrzebne jakieś odpowietrzanie ??

Jeżeli nie zakleiłeś przelotu to wszystko wróci do normy. Moim zdaniem klej długo nie wytrzyma zbyt duże drgania i praca silnika na poduszkach. Lepsze rozwiązanie napisał kolega wyżej.

piotrek200585
03-12-2011, 15:31
pewnie macie racje, ale potrzebowałem rozwiązanie na teraz, a nie miałem możliwości przeprowadzenia zabiegu takiego jaki polecił kolega :)... tak jak mówie, niebawem kupie nówke, bo takie prowizorki to długo nie pociągną pewnie

radogol
03-12-2011, 17:10
Ja też mam zamiar kupić ten przewód podciśnienia. Jest tylko w e-sklepie forda. Koszt ok 120 zł.

piotrek200585
04-12-2011, 09:07
eee Panowie no to prowizorka puściła szybciej niż sie spodziewałem, bo juz przy montażu :D tak wiec jak najszybciej musze zamówić cały element w fordzie. Tylko mam mały problem jeden z konców przewody wchodzi w sciane grodziową auta i jest tam beznadziejne dojscie, nie moge w ogóle go wyjąć stamtąd, jak on jest umocowany, na wcisk ? wystarczy mocniej szarpnąć ? Wykręcić skrzynke z bezpiecznikami żeby dojscie było łatwiejsze ? HELP !:?

motorek26
04-12-2011, 18:11
Tylko mam mały problem jeden z konców przewody wchodzi w sciane grodziową autanie wchodzi w ściane grodziową tylko idzie do serwa musisz z tamtąd go wyjąć i po kłopocie

Piter1983
31-12-2012, 13:55
Witam,

ja mam również problem z tym zaworkiem, króciec się złamał i nie było szczelności. Obecnie jest to zrobione na wtopionej rureczce i dodatkowo obklejone poxipolem... Niby jest szczelność.

Tylko zastanawiam się czy oprócz hamulca coś jeszcze zależy od szczelności tego zaworka ?

U mnie samochodem szarpie przy obrotach od 2000 do 3000. I miałem nadzieję, że bo zaklejeniu wszystko wróci do normy (tym bardziej, że po pierwszej prowizorce na samym drucie, szarpanie prawie ustało), ale niestety nadal szarpie. Objawy te są tylko przy rozgrzanym silniku i jeździe na stałych obrotach między 2000 do 3000. Jak mu depnę to idzie dość dobrze.

Oprócz tego auto wydaje mi się mułowate do 2000 obrotów...

Jeśli to nie ten zaworek jest winny to co ?

Macie jakieś sugestie ?

Turbosprężarka ?

Problem szerzej opisany pod innym postem:
http://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=4490853

piotrek200585
31-12-2012, 13:59
Witam,

ja mam również problem z tym zaworkiem, króciec się złamał i nie było szczelności. Obecnie jest to zrobione na wtopionej rureczce i dodatkowo obklejone poxipolem... Niby jest szczelność.

Tylko zastanawiam się czy oprócz hamulca coś jeszcze zależy od szczelności tego zaworka ?

U mnie samochodem szarpie przy obrotach od 2000 do 3000. I miałem nadzieję, że bo zaklejeniu wszystko wróci do normy (tym bardziej, że po pierwszej prowizorce na samym drucie, szarpanie prawie ustało), ale niestety nadal szarpie. Objawy te są tylko przy rozgrzanym silniku i jeździe na stałych obrotach między 2000 do 3000. Jak mu depnę to idzie dość dobrze.

Oprócz tego auto wydaje mi się mułowate do 2000 obrotów...

Jeśli to nie ten zaworek jest winny to co ?

Macie jakieś sugestie ?

Turbosprężarka ?

Problem szerzej opisany pod innym postem:
http://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=4490853

Ja bym jednak obstawiał ten zaworek, on nie odpowiada tylko za hamulce, ale za cały system podciśnienia w aucie... czyli turbosprężarka i EGR też

yarosyaros
31-12-2012, 14:00
Kolego a może egr się kończy, może bałwanki puszczają??

radogol
31-12-2012, 14:50
Witam ja także mam problem z tym przewodem podciśnienia.Narazie jest poklejony i sie jakoś trzyma. Orginalny przewód kosztuje w sklepie internetowym forda 172 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-podcisnieniowy-serwa-Focus-1.8-TDCi-1308582-FORD/3044#s/query/szukaj%20w%20sklepie.../activeCategory/Wszystkie%20wyniki/

yarosyaros
31-12-2012, 14:58
Te ceny to biorą się im z kosmosu

radogol
31-12-2012, 15:40
Widziałem na allegro używane za ok 40 zł. Jestem ciekawy czy pasuje taki przewód z anglika focusa

motorek26
31-12-2012, 15:55
z anglika bedzie inny wymiar bo serwo jest z drugiej strony

kael82
01-01-2013, 20:07
Witam ja także mam problem z tym przewodem podciśnienia.Narazie jest poklejony i sie jakoś trzyma. Orginalny przewód kosztuje w sklepie internetowym forda 172 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-podcisnieniowy-serwa-Focus-1.8-TDCi-1308582-FORD/3044#s/query/szukaj%20w%20sklepie.../activeCategory/Wszystkie%20wyniki/
Nie wiem czy nie taniej byłoby w ASO :lol:. Za wężyk od podciśnienia płaciłem w zeszłym roku 120zł z jakimiś groszami - też sporo, ale w porównaniu z ceną 170zł pięć dych zostaje w kieszeni. Chyba że ceny poszły znacząco w górę od tamtego czasu.

krzys72pl
12-01-2016, 06:33
Proponuję zrobić tak jak na foto.
Z auto złomu kupić sam zaworek(uciąć z przewodów), koszt około 20zł oraz łączniki do węży podciśnień,2 sztuki.
W sklepie auto części , kupić metr wężyka do podciśnień 6 mm,koszt około 5 zł /metr.
Cztery obejmy na wężyk 6 mm.

Uciąć stary zaworek z dwóch stron i połączyć nowym