Zobacz pełną wersję : Felga stalowa strukturalna (5cio ramienna) - wasze doświadczenia


GreenHood16794
07-12-2011, 21:10
http://opel.dixi-car.pl/images_local/akcesoria/felga_stalowa_1002187.jpg
Tutaj wypatrzyłem taką felgę (http://ford.sklep.pl/pl,product,552876,felga,stalowa,ford,6,5,x,16,5,ra mion.html)


Witam,

Przeszukiwałem forum pod kątem informacji na temat felgi takiego rodzaju, niestety informacje były szczątkowe, dlatego tych którzy mieli do czynienia z takimi felgami bardzo proszę o opinie.

1. Czy taka felga jest tak samo wytrzymała jak klasyczna felga stalowa ?

2. Czy tą felgę można prostować tak samo jak felgę stalową ?

3. Czy na tą felgę można zakładać klasyczne kołpaki, czy tylko te "specjalne" ? (za jedyne 100 za szt :/ )

4. Czy taka felga wyważana jest przez ciężarki "nabijane" czy też "klejone" ?

5. Czy taka felga nadaje się na zimę, jako alternatywa dla ALU które po zimie na polskich dziurawych drogach są całe pokrzywione.


Każda opinia jest cenna i z góry za nie dziękuję.

ps. Przepraszam za wszelakie niedociągnięcia w tym poście :) jest on moim 1 na tym forum

wydra
07-12-2011, 21:17
to jest stalowa? jeśli tak to chce taką :D

Karlito
08-12-2011, 07:18
1 Normalna stalówka chyba nawet oryginalnie stosowana w oplu i renaultach
2 Można walić młotem
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.
4 Zakładasz co chcesz
5 Za tą cene lepiej kup sobie dobre alu na zimę, to jest o tyle lepsze ze patrz pkt. #2

mouzes
08-12-2011, 23:44
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.

Nie jestem taki do końca pewiem. Wytłoczka w której "gnieździ" się kołpak wygląda moim zdaniem na standardową.

Osobiście moim zdaniem na zimę bardzo dobry wybór.
Na lato zresztą też bym to pewnie założył :P
Zresztą powoli pojawia się coraz więcej wzorów felg strukturalnych, więc zaczyna być z czego wybierać :)

GreenHood16794
18-12-2011, 16:36
Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.

Sprzedawcy jak zwykle twierdzą ze pasuje, ale czy faktycznie będzie pasować ?

No i druga sprawa ... da się to zabezpieczyć taką samą nakrętką jak ALU ? z tego co rozumiem to gwint przy mniejszym ET będzie wystawał bardziej i może nie dać się dokręcić :/

wojtekn
18-12-2011, 17:15
Ford ma już taką swoją felgę ze specjalnymi kołpakami fotki z programu pod spodem (kołpki w kwadracie) :027:

Ps: Widziałem to na live rewelacja :P

mouzes
21-12-2011, 22:46
z tego co rozumiem to gwint przy mniejszym ET będzie wystawał bardziej i może nie dać się dokręcić :/

Nic z tych rzeczy. Gwint będzie wystawał jak w zwykłej stalówce i dokręcać będziesz musiał na zwykłe śruby do felg stalowych. Et to w uproszczeniu "odsadzenie rantu felgi od piasty. Czyli to jak bardzo fela będzie schowana, lub będzie wystawać poza obrys auta.

Ot przy dobrym dobraniu ET w stosunku do samochodu, nie będziesz musiał stosować dystansów.

A ja widziałem trójramienne felgi strukturalne w jakimś katalogu.
Normalnie chciałbym to zobaczyć na żywo.

m_g
22-12-2011, 15:10
Ja właśnie chce takie felgi na lato ,podobają mi się bardziej niż alu i przy odrobinie dopieszczenia można z nich zrobić super felgi. Widziałem ostatnio vectrę na czymś takim to nie powiedział bym , że to stal ,a wyglądało miodzio ^ ^

white999
26-12-2011, 01:43
stal to stal.. ciężkie.. zacznie z czasem rdzewieć itd .. aa że walić młotem alu nie można.. no cóż wystarczy nie atakować krawężników i nie wjeżdżać w każdą możliwą dziurę na drodze

MAG
26-12-2011, 08:35
Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.
...
Przynajmniej nie będzie tak drastycznie schowana w nadkolach jak standardowa felga - będzie pasować bezproblemowo.

Gdyby były takie 17-tki, to bym się może nawet zastanowił nad czymś takim, ale wolałbym, szczerze mówiąc, kupić używane markowe (albo oryginalne) alusy niż takie stalówki (chociaż nie są wcale brzydkie)

zbys24
26-12-2011, 13:08
Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.
:/

Nic z tych rzeczy. Gwint będzie wystawał jak w zwykłej stalówce i dokręcać będziesz musiał na zwykłe śruby do felg stalowych. Et to w uproszczeniu "odsadzenie rantu felgi od piasty. Czyli to jak bardzo fela będzie schowana, lub będzie wystawać poza obrys auta.



I tak i nie , lub niezupełnie !!:) :P Co do ET to odsyłam tu, post #7 :

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=3381 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=3381)

Fela ładna, niestety obawiam się że mniej odporna od zwykłej , a szczególnie na siły parcia bocznego. Będzie się wichrować!!

voodo
08-11-2017, 12:12
Odkopuję temat.
Miał ktoś do czynienia z tymi felgami? Mam okazję kupić takie używki ale nie wiem czy nie zdarzały się zwichrowania częściej niż w zwykłej feldze?

juri2069
08-11-2017, 12:41
Ja mam takie ale od niedawna. Z opinii wiem , że jest bardzo wytrzymała o czym na pewno świadczy cena....
Zresztą ople od lat na takich jeżdżą i to nie tylko tanie , małe i słabe, a np insignia.
Znam kilka osób które jeżdżą na takich felgach w innych markach i o zwichrowaniu nie ma mowy

voodo
08-11-2017, 13:03
Dzięki w takim razie jednak się zdecyduje.

juri2069
08-11-2017, 13:22
Poczekaj aż ktoś jeszcze odpisze ja fachowcem nie jestem :) pisze co wyczytalem:)

krismalgos
08-11-2017, 21:20
1 Normalna stalówka chyba nawet oryginalnie stosowana w oplu i renaultach
2 Można walić młotem
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.
4 Zakładasz co chcesz
5 Za tą cene lepiej kup sobie dobre alu na zimę, to jest o tyle lepsze ze patrz pkt. #2

Mam takie felgi i kołpaki i jakoś mi nie pospadały przez zimę:)