Zobacz pełną wersję : Felga stalowa strukturalna (5cio ramienna) - wasze doświadczenia
GreenHood16794 07-12-2011, 21:10 http://opel.dixi-car.pl/images_local/akcesoria/felga_stalowa_1002187.jpg
Tutaj wypatrzyłem taką felgę (http://ford.sklep.pl/pl,product,552876,felga,stalowa,ford,6,5,x,16,5,ra mion.html)
Witam,
Przeszukiwałem forum pod kątem informacji na temat felgi takiego rodzaju, niestety informacje były szczątkowe, dlatego tych którzy mieli do czynienia z takimi felgami bardzo proszę o opinie.
1. Czy taka felga jest tak samo wytrzymała jak klasyczna felga stalowa ?
2. Czy tą felgę można prostować tak samo jak felgę stalową ?
3. Czy na tą felgę można zakładać klasyczne kołpaki, czy tylko te "specjalne" ? (za jedyne 100 za szt :/ )
4. Czy taka felga wyważana jest przez ciężarki "nabijane" czy też "klejone" ?
5. Czy taka felga nadaje się na zimę, jako alternatywa dla ALU które po zimie na polskich dziurawych drogach są całe pokrzywione.
Każda opinia jest cenna i z góry za nie dziękuję.
ps. Przepraszam za wszelakie niedociągnięcia w tym poście :) jest on moim 1 na tym forum
to jest stalowa? jeśli tak to chce taką :D
1 Normalna stalówka chyba nawet oryginalnie stosowana w oplu i renaultach
2 Można walić młotem
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.
4 Zakładasz co chcesz
5 Za tą cene lepiej kup sobie dobre alu na zimę, to jest o tyle lepsze ze patrz pkt. #2
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.
Nie jestem taki do końca pewiem. Wytłoczka w której "gnieździ" się kołpak wygląda moim zdaniem na standardową.
Osobiście moim zdaniem na zimę bardzo dobry wybór.
Na lato zresztą też bym to pewnie założył :P
Zresztą powoli pojawia się coraz więcej wzorów felg strukturalnych, więc zaczyna być z czego wybierać :)
GreenHood16794 18-12-2011, 16:36 Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.
Sprzedawcy jak zwykle twierdzą ze pasuje, ale czy faktycznie będzie pasować ?
No i druga sprawa ... da się to zabezpieczyć taką samą nakrętką jak ALU ? z tego co rozumiem to gwint przy mniejszym ET będzie wystawał bardziej i może nie dać się dokręcić :/
Ford ma już taką swoją felgę ze specjalnymi kołpakami fotki z programu pod spodem (kołpki w kwadracie) :027:
Ps: Widziałem to na live rewelacja :P
z tego co rozumiem to gwint przy mniejszym ET będzie wystawał bardziej i może nie dać się dokręcić :/
Nic z tych rzeczy. Gwint będzie wystawał jak w zwykłej stalówce i dokręcać będziesz musiał na zwykłe śruby do felg stalowych. Et to w uproszczeniu "odsadzenie rantu felgi od piasty. Czyli to jak bardzo fela będzie schowana, lub będzie wystawać poza obrys auta.
Ot przy dobrym dobraniu ET w stosunku do samochodu, nie będziesz musiał stosować dystansów.
A ja widziałem trójramienne felgi strukturalne w jakimś katalogu.
Normalnie chciałbym to zobaczyć na żywo.
Ja właśnie chce takie felgi na lato ,podobają mi się bardziej niż alu i przy odrobinie dopieszczenia można z nich zrobić super felgi. Widziałem ostatnio vectrę na czymś takim to nie powiedział bym , że to stal ,a wyglądało miodzio ^ ^
white999 26-12-2011, 01:43 stal to stal.. ciężkie.. zacznie z czasem rdzewieć itd .. aa że walić młotem alu nie można.. no cóż wystarczy nie atakować krawężników i nie wjeżdżać w każdą możliwą dziurę na drodze
Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.
...
Przynajmniej nie będzie tak drastycznie schowana w nadkolach jak standardowa felga - będzie pasować bezproblemowo.
Gdyby były takie 17-tki, to bym się może nawet zastanowił nad czymś takim, ale wolałbym, szczerze mówiąc, kupić używane markowe (albo oryginalne) alusy niż takie stalówki (chociaż nie są wcale brzydkie)
Zauważyłem ze ta felga dostępna jest z parametrem ET47.5, natomiast większość stalówek do MKIII ma ET52.
:/
Nic z tych rzeczy. Gwint będzie wystawał jak w zwykłej stalówce i dokręcać będziesz musiał na zwykłe śruby do felg stalowych. Et to w uproszczeniu "odsadzenie rantu felgi od piasty. Czyli to jak bardzo fela będzie schowana, lub będzie wystawać poza obrys auta.
I tak i nie , lub niezupełnie !!:) :P Co do ET to odsyłam tu, post #7 :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=3381 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=3381)
Fela ładna, niestety obawiam się że mniej odporna od zwykłej , a szczególnie na siły parcia bocznego. Będzie się wichrować!!
Odkopuję temat.
Miał ktoś do czynienia z tymi felgami? Mam okazję kupić takie używki ale nie wiem czy nie zdarzały się zwichrowania częściej niż w zwykłej feldze?
juri2069 08-11-2017, 12:41 Ja mam takie ale od niedawna. Z opinii wiem , że jest bardzo wytrzymała o czym na pewno świadczy cena....
Zresztą ople od lat na takich jeżdżą i to nie tylko tanie , małe i słabe, a np insignia.
Znam kilka osób które jeżdżą na takich felgach w innych markach i o zwichrowaniu nie ma mowy
Dzięki w takim razie jednak się zdecyduje.
juri2069 08-11-2017, 13:22 Poczekaj aż ktoś jeszcze odpisze ja fachowcem nie jestem :) pisze co wyczytalem:)
krismalgos 08-11-2017, 21:20 1 Normalna stalówka chyba nawet oryginalnie stosowana w oplu i renaultach
2 Można walić młotem
3 Nie ma rowka wiec kołpaki pospadają zresztą i sama ładnie wygląda.
4 Zakładasz co chcesz
5 Za tą cene lepiej kup sobie dobre alu na zimę, to jest o tyle lepsze ze patrz pkt. #2
Mam takie felgi i kołpaki i jakoś mi nie pospadały przez zimę:)
|
|