Zobacz pełną wersję : [Transit Connect 2013-2022] syczenie i nierówne obroty


Syntetyzer
12-12-2011, 18:54
Nadszedł czas na pytanie natury technicznej z mojej strony...
No więc tak, mam niepokojące zachowanie silnika, zaobserwowane już od dłuższego czasu jeśli chodzi o syczenie i dopiero dzisiaj jeśli chodzi i falujące obroty...

syczenie występuje podczas jazdy, podczas normalnego przyspieszania w zakresie obrotów od 1600 do 2000 tys obrotów na min. tylko w tym zakresie, dźwięk jest taki jakbym jechał na zbyt niskich obrotach, plastiki drżą i generalnie mało przyjemne dla ucha... dźwięk ten staje się mniej uciążliwy gdy bardziej energicznie wciskam pedał gazu np jak do wyprzedzania, ale nadal występuje, czy to jakiś zawór podciśnienia? co to może być i to w tym zakresie obrotów?

nierówne obroty występują na biegu jałowym, dzisiaj po powrocie do domu siedzialem troche w aucie grzebiac w nawigacji i silnik pracowal przez jakies 15 minut na biegu jalowym, po chwili uslyszalem falowanie obrotow, obrotomierz pokazywal skoki z 900 do 1000 obrotow na minute w ciągu sekundy. Nie mam pojęcia co to moze byc... jakies sugestie?

do tego wszystkiego muszę dorzucić jeszcze stuki podczas jazdy, po odpaleniu na zimnym silniku po nocy lub po dłuższym postoju, na każdym biegu zwłaszcza teraz jak są niższe temperatury, stukot brzmi jak zbyt luźne zawory w maluchu i pojawia sie tylko powyżej 2000 tys. obrotow na min. dopóki silnik się nie rozgrzeje... kompletnie się nie znam na tych nowych dieslach a nie chce czegoś popsuć bardziej :P

Miras.
13-12-2011, 10:50
Jeśli chodzi o syczenie to dobrze by było jakbyś sprawdził dokładnie skąd syczy. Możliwe że uszkodzona jest jedna z rur intercoolera, te które łączą silnik z chłodnicą. Cobretti, Darnel i ja już je wymienialiśmy.
Jeśli chodzi o stuki - także dobrze by było jakbyś je zlokalizował, z której cześci silnika dokładnie pochodzą.

Hasiorr
15-12-2011, 12:01
Witam, co do falujących obrotów to miałem podobny problem i kończył się zawór EGR. W przypadku 1.8 TDCI jest on razem z kolektorem i cena serwisowa po rabatach 1650 zł :( Na chwilę pomógł Wynny's Diesel EGR 3, ale mój zawór ma usterkę elektryczną i niestety jest w dalszym ciągu do wymiany :) W tej chwili pali się żółta kontrolka silnika, ale zawór jest odłączony i nie ma problemu falujących obrotów. Pozdr

Syntetyzer
18-12-2011, 09:44
przewody sprawdzone, wszystko szczelne, na dodatek syczenie i stuki nie występują na wolnych obrotach, tylko podczas jazdy... kwestia falujących obrotów to chyba coś na zasadzie ssania bo obroty falują tylko jak temperatura silnika wynosi coś koło 60-70 stopni...

Miras.
19-12-2011, 07:44
kwestia falujących obrotów to chyba coś na zasadzie ssania bo obroty falują tylko jak temperatura silnika wynosi coś koło 60-70 stopni...

Ja mam w swoim concu identycznie od nowości. Dokładnie w tym samym zakresie temperatur. Nigdy się tym objawem nie przejmowałem, a zrobiłem już tak 60tyś km.

na dodatek syczenie i stuki nie występują na wolnych obrotach, tylko podczas jazdy.

wyłącznie podczas jazdy ? czy na postoju i wysokich obrotach też ?

Syntetyzer
19-12-2011, 12:56
źle się wyraziłem, sorry, syczenie i stuki występują tylko podczas jazdy, syczenie od 1600 do 2000 tys. obrotów na min. na zimnym jak i ciepłym silniku, natomiast stuki - od 2000 tys w góre obrotów na min. tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu objaw zanika. na postoju na luzie moge sobie dodawac gazu ile wlezie i na zimny czy ciepłym silniku ani syczenie ani stuki nie występują.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, na wolnych obrotach na postoju slyszę tak jakby jakąś pompke, elektryczną czy coś w ten deseń, jakby przetłaczała płyn jakiś i ona też faluje podczas pracy, mam wrażenie że im wyższe obroty tym mniej ta pompka pracuje, ale to może być mylne bo może zagłusza ją praca silnika, ktoś wie co to może być?