Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] buczy po zgaszeniu - zaworek podcisnienia
tomitomi 17-12-2011, 21:00 panowie, po zgaszeniu silnika spod maski słychać takie buczenie przez parę sekund, takie cichnące. przy sprawdzeniu przed zakupem wyskoczył błąd zaworka podciśnienia - podobno część 400zł. kolega z forum podesłał linka http://www.bear.kielce.pl/?245,pl_zaw09, tylko, że w opisie jest focus, nie mondeo. czy to będzie pasić?? czy sam to wymienię, jeżeli tak to jak?? czy trzeba po tym coś w kompie ustawić??
wojta2010 17-12-2011, 22:00 wymienisz sam tylko pamietaj prawidlowo podlaczyc przewody podcisnienia .Nic nie trzeba po wymianie robic tylko jezdzic, i pewnie bedzie z focusa pasowal
tomitomi 17-12-2011, 22:25 a gdzie tego tak dokładniej szukać? i czy na pewno to to tak buczy??
tomitomi 19-12-2011, 08:50 panowie, dzwoniłem do firmy sprzedającej te zaworki. powiedzieli, ze jeżeli mam oryginalnie motorcrafta to nie a zamiennika, jeżeli jakis na p.......... to będzie pasował. podpowiedzcie w którym miejscu tego w ogóle szukać.
To nie bedzie wina zaworu podcisnienia. Ale najlepiej odepnij na chwile i sprawdz.
mkaminski100 20-12-2011, 20:53 Jezeli piszesz o silniku DW10 (2.0 tdci z Focus MKII i Mondeo IV) to bedzie buczal po zgaszeniu. To jest normalne. Dziwne dzwieki po wylaczeniu wydaje czysczacy sie EGR i odpuszczajaca przepustnica.
Blad jest aktywny czy tylko zapisany w pamieci? Pytam sie, bo widze, ze oprocz "buczenia" nie piszesz o innych problemach, a ten zawor jest od sterowania turbo, wiec jakby byl uszkodzony to mialbys problemy z moca i silnikiem.
tomitomi 20-12-2011, 22:56 kurde nie wiem czy to jest stały błąd czy tylko pamięć, na teście wyszedł błąd ECU. innych objawów nie ma, wszystko cacy. w ASO mówili, że po prostu się go wymienia.
okazuje się, ze prawdopodobnie mam zaworek, który można wymieni na zamiennik, koszt 170zł. jutro jadę potwierdzić, że da rade i zamawiam.
mkaminski100 21-12-2011, 08:13 ...w ASO mówili, że po prostu się go wymienia. ...
Tam pracuja malpy wyuczone do przyciskania guzikow na WDSie wiec to akurat mnie wcale nie dziwi. ;) Powodzenia w naprawach. Jak 170 rozwiaze denerewujace warczenia to trzeba isc w ta strone /
Czy ktoś próbował jeździć z odłączonym wężykiem od EGR? wtedy nie buczy, błędów nie wyrzuca.
mkaminski100 01-03-2012, 14:17 Czy ktoś próbował jeździć z odłączonym wężykiem od EGR? wtedy nie buczy, błędów nie wyrzuca.
A o jakim silniku mowisz?
Silnik 2.0 TDCI 143 KM
Wiem, że można wymienić zawór ( tzn. tą brązową kostkę- są 2, jedna od turbiny druga własnie od EGR) jednak kosztuje to 400 zł i trudno znaleźć poza ASO dlatego pytam czy można jeździć z odłączonym wężykiem?? Kostka jest podłączona.
mkaminski100 01-03-2012, 16:29 Jestes pewien, ze Twoj EGR pracuje na podcisnieniu?
Tak mi się wydaje, że to wężyk od podciśnienia. Jeżeli jest podłączony to buczy po wyłączeniu, jeżeli jego zaślepie palcem to też buczy. Tylko gdy jest odłączony jest cisza?
mkaminski100 01-03-2012, 18:59 To sprawdz na pewno, bo EGR do konca 2007 roku jest sterowany elektrycznie (po tem pewnie tez, ale jak pamietam troche zmodyfikowany).
Nie wiem dlaczego masz dwa zaworki, bo chyba Fordy nie mialy twin turbo (moge sie mylic)
Jeden zawór jest do EGR drugi do turbo. Zawór jest sterowany elektrycznie ( jest podpięta kostka ) ale oprócz tego jest jeszcze wężyk (gumowy), który tam przychodzi. Czyli podciśnienie + elektryka? Czy to nie jest wężyk od podciśnienia?
mkaminski100 01-03-2012, 20:18 No wlasnie pytam sie czy jestes pewien, ze wezyk idzie do EGRa? Do 2007 jak widzialem wszystkie EGRy w DW10 sa sterowane elektrycznie (wtyczka do EGR i tylko jeden zawor sterowania podcisnienien turbo).
Moze cos zmienili, zreszta niewazne. Odlacz wezyk, zaslep i zobacz czy bedzie blad.
Problem w tym, że jak zaślepiam wężyk to po wyłączeniu silnika nadal sterownik "buczy". Cisza jest wyłącznie wtedy kiedy wężyk jest odłączony i sobie " wisi"... dziwna sprawa. Wiem, że w niektórych modelach zaślepiają EGR, ale tutaj to nie pomaga. Sam zawór podobno nie jest uszkodzony, słyszałem wiele opinii, że hałas po wyłączeniu jest normalny, bo wyrównuje się ciśnienie. Jednak dziwne jest to, że jak odłączę sam wężyk to jest wszystko ok więc bezsensu chyba wydawać 400 zł...
Czyli nikt nie jeździł z odłączonym wężykiem?
wymien sobie zaworki 2 chyba ze wiesz ktory buczy jest gdzies filmik na youtube z focusem cmax http://www.bear.kielce.pl/?245,pl_zaw09 podaje linka tam sa tansze,a wymiana to 10 minut
wiem który buczy. tylko nie wiem czy jest sens wymieniać skoro można go odłączyć
Buczy zawór od turbiny.
U jednych tylko buczy, tak ja mam, dziś na niemieckiej autostradzie szło 220km/h i nie ma problemów. Zawór zamówiłem juz dawno a w przyszłym tygodniu chyba wymienię. Były przypadki mondeo mk4 że jak ten zawór wydawał dźwięki auto było troszkę słabsze i jechało coś ok 170-180km/h.
mi nie buczy zawór od turbiny tylko od EGR. od turbiny jest głębiej.
Mam S-Maksa /2007r. 2.0L 143kM.od 2-ch lat buczy w nim zaworek od turbiny ( ten głębiej zamontowany) silnik nie stracił na mocy.Jedyne co , to zaolejony dolot rura do interkulera dalej sucho
.W poprzednie lato rozebrałem i poczyściłem dolot, rury ,interkuler- była minimalnie mgiełka na wejściu do interkulera.
Po roku słychać leciutkie pogwizdywanie na biegu przy 1800-2000 obr/min. i widać zaolejone połaczwnie rury z interkulerem. Po rozkreceniu i wyczyszczeniu mocno skreciłem i dla pewnosci owinołem szczelnie to połaczenie taśmą uszczelninajacą.(byłem przekonany ze jest tam nieszczelność i dlatego pogwizduje ) Zonk...... 1800 fiiii.....2000 obr/min.
Dzisiaj odkręciłem przepustnice, rurkę metalową do EGR i zaslepiłem blaszką zawór EGR.
Wszystko wyczyściłem (w dolocie było tłusto -ale nie tak jak poprzednio) .rura od EGR sucha okopcona. Skręciłem i odpaliłem przejechałem się zrobiłem test zegarów. Błedu nie wyrzuca nowego poza starymi .( DTC#01 C41568 i drugi DTC#02 C41668 .których nie rozumiem ). Pogwizduje tak samo , po zgaszeniu silnika słychać bbrrrrr........przez 8-10 sek.to zaworek podciśnienia od turbiny. Pytanie do fachowców ; czy jeśli zaślepiłem EGR a jest tam sprawny zaworek taki sam jak od turbiny to czy mogę je zamienić ?....bo chyba jest teraz zbedny . Jak sprawdzić dokładnie szczelność dolotu ?......... (podejrzewam to pogwizdywanie .) kto wie co to sa za błędy ?.
bodziofila 22-08-2012, 05:38 a masz dpfa? bo nie napisales,jesli tak to nie mozesz zaslepiac zaworu egr,musi on byc sprawny,ja z problemem buczenia i poszarpywania walczylem rok:mad: az check,kontrolka esp.diagnoza serwisu uszkodzony silownik turbiny,wiec turbo wyciagniete i okazuje sie ze jest igla,powrot do serwisu a oni dalej ze to turbo,ostatnia nadzieja:wink: heko:wink: i auto hula jak zloto.wymienil jeden z tych zaworków,wgral od nowa soft i dopalil dpf,auto lepiej chodzi jak kupilem.przebieg dobijam juz do 200tysi(kilka kilometrow brakuje)
tak jak napisał bodziofila, nie zaślepiaj, wymień zaworek na nowy...egr jest potrzebny do prawidłowego działania DPF
No i człowieku bądż tu mądry , może ktoś się jeszcze wypowie odnośnie moich pytań .Jedni mówia że EGR to można usunąć i nie zaszkodzi , tylko poprawi a tu zgoła odmiennie . A może ktoś wie czego dotyczą te dwa błędy?. .
bodziofila 23-08-2012, 06:17 tak jak napisales sam badz madry:razz: i podjedz na ids do kogos to bedziesz wiedzial dokladnie co to za bledy,oprogramowania ogolne mozna sobie wsadzic tam gdzie swiatelko nie docierag:galy wiem po sobie.jestem w plecy pare stówek a o czasie i nerwach nie wspomne.pozdrawiam i udanej walki....
Panowie podnoszę temat. Mam podobny problem z buczeniem i do tej pory było to tylko buczenie. Teraz przed buczeniem pojawiło się takie głuche buch, jak uderzenie gazu prze starych benzyniakach z lpg, słabsze ale dziwne uderzenie co to może być???
Te zaworki podobno regenerują , ale przyczyną może tez być zanieczyszczenia lub woda w wężykach doprowadzających , które nie są bez znaczenia . Należało by je b, dokładnie przejrzeć i oczyścić .
lecchu1971 27-01-2014, 20:37 Wymieniłem zaworek tydzień temu.Buczenie ustało i samochód jakby trochę płynniej jeżdzi.Stary rozebrałem i sprawdziłem o co chodzi.Jest tam tłoczek i membrana i ten tłoczek był po prostu zapieczony i stał w miejscu.Teraz po wyczyszczeniu będzie na zamiankę.I to cała filozofia związana z tym zaworkiem.Jak buczy to trzeba go poprostu wymienić. Ja zapłaciłem za zaworek 180 zl i sam wymieniłem.
Ja wymieniałem 1,5 roku temu i znów buczy pie.....
Czym czyściłeś? (jakiś środek?/
Czy mógłbyś wrzucić jakieś fotki z rozebranego do czyszczenia zaworka bo ja kiedyś rozbierałem ale doszedłem do punktu gdzie nie dało już rady więcej rozebrać i dałem spokój .A mam również stary który zmieniałem .
wieloryb.7 27-01-2014, 23:03 Zależy do modelu gdy ma webasco to ono buczy przez około 2 min.
Podaj silnik i model pojazdu..
To żesz powiedział co wiedział... I nikt wcześniej na forum nie wpadł na ten pomysł.
czesc, mnie też powiedzieli w ASO że to "buczenie" jest normalne. Auto sevisuje juz drugi rok w tym samym ASO. pozdr.
tak jak napisał bodziofila, nie zaślepiaj, wymień zaworek na nowy...egr jest potrzebny do prawidłowego działania DPF
Koledzy czy do 2.0 TDCI 2008 140KM silnik QXBA ten będzie pasował?
- 6G9Q-9E882-CA Pierburg 7.01771.00
bo wszędzie w ogłoszeniach nie wymieniają Mondeo a nie chcę wywalać pieniędzy.
http://ifotos.pl/zobacz/DSC00137J_eaxrrsw.JPG/
będzie pasował..mam oba takie same zaworki ;)
Czy któryś z kolegów powiem mi jak jest zsilnikiem poliftowym, mianowicie jak gaszę silnik to słychać dziwny dźwięk jak by chłeptanie zasysa powietrze i jak by się nim dawał czy to też te dwa zawory. W serwisie stwierdzili że to normalne ale u znajomego silnik gaśnie i jest cisza.
rumunn95 31-07-2016, 10:51 odgrzeje kotleta posiadam auto od tygodnia przy przegladzie przedzakupowym wywalilo blad P003A, skasowalem ten blad na drugi dzien jezdzilem autem caly tydzien i zadnych niepokojacych objawow nie zauważyłem ale po zgaszeniu pojawia sie buczenie filmik ponizej. Czy to koniec zaworu i nadaje sie do wymiany?
https://www.youtube.com/watch?v=TgGKhSltqb8
wrzucam logi z forscana czy moglby ktos zerknac czy wszystko ok?
KamilSTI 01-08-2016, 20:48 Ja zamieniłem zaworki miejscami i nadal występuje buczenie po zgaszeniu silnika przez około 5-10 sekund. Czyżby oba miały być uszkodzone ?
Dźwięk na pewno generuje zawór ponieważ jak się przyłoży rękę to czuć jak drży.
Jak dwa ...to lepiej nie zwlekaj
bo ten umieszczony głębiej jest od sterowania turbiną .
KamilSTI 02-08-2016, 11:08 Jak dwa ...to lepiej nie zwlekaj
bo ten umieszczony głębiej jest od sterowania turbiną .
A czy taki uszkodzony zawór nie powinien powodować jakiegoś zamuła etc. ?
Bo ogólnie silnik chodzi elegancko i jest dynamiczny tylko mam problem z dymieniem na czarno przy wyprzedzaniu\mocnym wciśnięciu gazu.
rumunn95 02-08-2016, 11:14 u mnie nie dymi dobrze przyspiesza ale zauwazylem ze przy jezdzie ze stala predkoscia w okolicy 1600-2100 obr delikatnie szarpie
ridcully76 02-08-2016, 16:45 Koledzy, u mnie do wymiany ten od turbo. Z tego co widzę są np.
http://ford.sklep.pl/product-pol-18615-2-0-TDCI-zawor-sterowania-podcisnienia-EGR-6G9Q-9E882-CA.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-17399-zawor-sterowania-podcisnienia-EGR-Pierburg-2-0-TDCI-6G9Q-9E882-CA.html
czyli forda lub pierburg.
U mnie siedzi fordowski, ma to jakieś znaczenie który wsadzę? Cena identyczna, jakość też?
Predzej czy póżniej będziesz miał właśnie takie objawy lub co najmniej kontrolkę czerwoną na desce w najbardziej nieoczekiwanym momencie .
rumunn95 03-08-2016, 10:36 Dzis zamienilem zawory mniejscami przy okazji wyczyscilem filterki byly zawalone. Po zgaszeniu nie pierdzi zobaczymy jak zachowa sie podczas jazdy , takze nie wiem czy pomoglo czyszczenie filtra czy zamiana miejscami .Generalnie musze kupic napewno jeden zawor
Filmik jak wyglada czyszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=rG80Nqqox6k
ridcully76 u mnie jest napis forda ale od spodu pierburg wedlug allegro http://allegro.pl/zawor-turbo-doladowania-ford-mondeo-iv-mk4-2-0tdci-i6179593521.html wychodzi na to ze pierwsza linia numerow to oznaczenia forda a druga dolna pierburg.
Foto zaworu u mnie
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160803/500919fdd59c15b274a0fcaf77beaf1e.jpg
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Bump:
Pierburg wsadzony nowy brak poszarpywania w okolicy 2tys obr dynamika bez zmian
pawelekkbz 01-10-2016, 16:45 Dzisiejsza przygoda:
Jadę do ASO Forda na wymianę oleju w Powershifcie, a tu nagle zonk: wyświetla mi się wielki komunikat "silnik usterka" :/
Silnik pracuje nadal normalnie, dojeżdżam do serwisu na umówioną wymianę i zgłaszam nowy komunikat. Serwisant "oczywiście, sprawdzimy"
Po podłączeniu do kompa nie pokazuje nic, ale serwisant zwraca uwagę na brzęczenie po wyłączeniu silnika i mówi "znamy to".
Byłem jeszcze wtedy w szoku po tym komunikacie co mnie spotkał w drodze, wiadomo: nowy samochód, w trasie, z dzieckiem, a tu nadle "silnik usterka", więc nie do końca zapamiętałem o jakiej części dokładnie mówi, kojarzę, że to była jakaś "cewka, która odpowiada za sterowanie przepustnicą i turbiną".
Pamiętam jeszcze, że mówił, że komunikat może się pojawić.
Pytam czy ta usterka ważna i trzeba natychmiast wymienić, to słyszę, że może pół roku pojeżdżę, może rok, ale jak podczas wyprzedzania nagle zabraknie mi mocy to zaraz się w serwisie pojawię :)
No więc wracam z serwisu, pierwsze 60 km ok, nagle pojawia się kontrolka ostrzegawcza silnika (wcześniej jej nie było), silnik pracuje nadal normalnie.
Kolejne 40 km i znowu "silnik usterka" i silnik muła dostał, jakbym z zaciągniętym ręcznym jechał, lredwo się na obroty wkręcał, biegi redukowałz dużym opóźnieniem (automat) ale powyżej 3000 kręcił już lepiej.
Obecnie mam tylko kontrolkę silnika ciągle zapaloną, ale silnik pracuje normalnie, ale zrobiłem później już tylko kilka kilkukilometrowych obcinków.
Teraz poczytałem trochę forum i albo źle zrozumiałem, albo serwisant źle powiedział, ale wygląda na to, że to wspomniany w tym temacie elektrozawór podciśnienia - dobrze myślę?
Miał ktoś podobne objawy?
ten zawór jest dostępny tylko w ASO czy też w ogólnej sprzedaży?
W serwisie pytałem się o jego koszt to, jeżeli dobrze pamiętam, to było ok. 600 zł, ale nie wiem czy za jeden czy za dwa.
slawek-kali 01-10-2016, 17:03 spokojnie za 150zl kupisz.
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-turbiny-ford-s-max-2-0tdci-org-i6326534633.html
pawelekkbz 02-10-2016, 09:28 spokojnie za 150zl kupisz.
No to fajnie, że w ASO wołają 600...
Czy faktycznie awaria tego zaworu może wpłynąć na objawy opisane przeze mnie wyżej?
Miał ktoś podobnie?
truszczu 02-10-2016, 09:56 Ja tylko dodam, że występowało u mnie buczenie zaworu podciśnienia i oryginalnie miał on oznaczenie 7.01771.00. Zakupiłem 7.01771.02 (http://allegro.pl/show_item.php?item=6518307080) i działa bez problemu. Także są w pełni zamienne i po prostu to tylko jakaś nowsze rewizja.
Koledzy a ma może ktoś filmik jak to buczy, (ten filmik wcześniej u mnie jest inaczej na pewno krócej) jak się zachowuje bo mam MK4 z 2011r. 2.0TDCI 163KM z przebiegiem ok 118tys. i jak gaszę silnik to coś tam słychać i nie wiem czy to może być to samo. Jak takie coś można zdiagnozować.
Tak buczy jak jest uszkodzony i kwalifikuje cie do naprawy lub wymiany https://www.youtube.com/watch?v=ZNYap0-4vJw
Tutaj zobaczysz jak się go naprawia / czyści oczywiście wcześniej też filterek z gąbki myjesz w wodzie z mydelkiem to ten trzeci filnik .jeśli chcesz wszystko w jęz polskim to jest to w 7 częściach na yu tube ...ja podałem tyko przykład
1-https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gHp4YA
2- https://www.youtube.com/watch?v=0T-M4nfojg4
3- https://www.youtube.com/watch?v=rG80Nqqox6k
ogólnie to tak najprościej .https://www.youtube.com/watch?v=wtPVyeXoEvc
rumunn95 02-10-2016, 19:48 w 2.0 dw10 niestety ten zaworek jest nie rozbieralny jedynie mozna wyczyscic filterek
W moim mondeo też buczy. Ostatnio zauważyłem ze jest mniej zrywny a prędkość maksymalna spadła mi do 180 km/h. Zamówiłem u siebie w firmie pierburga po numerze oryginału. Mam nadzieję że wymiana pomoże.
Mondeo dw10c 2012
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takimi objawami ?
Z tego co piszecie to lepiej kupić nie czyścić ?
Czy ma ktoś zdjęcia gdzie ten zaworek się znajduje w moim silniki i czy jest 1 czy więcej ? mirgd gdzie kupowałeś i ile płaciłeś ?
Jak fachowo się to nazywa żebym mógł sobie poszukać części o ile to to może jutro nagram film i pokażę jak u mnie się to zachowuje.
Dodam że komputer żadnych błędów nie pokazuje.
Czy przy takim przebiegu coś takiego może mieć miejsce.
pawelekkbz 03-10-2016, 07:59 Ktoś wcześniej pisał, że w 2.0 TDCI są dwa identyczne zaworki, jeden zlokalizowałem od razu, z prawej strony silnika, obok rury dolotowej do puszki filtra powietrza.
Gdzie jest drugi?
Bezpośrednio pod tym zaworem jest jeszcze jakiś, ale inaczej wygląda
Robert 68 03-10-2016, 08:30 Identyczne zaworki są w przedlifcie, polift ma inne. Było o tym pisane, poczytaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129377&highlight=buczenie
W polfcie jest jeden pod drugim. Pierwszy brązowy drugi czarny.
rumunn95 03-10-2016, 08:37 Zawor n75 pierburg zobacz moj filmik strone wczesniej tam sa dwa obok siebie silnik dw10
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
tak jak kolega wyżej pisał w polifcie są dwa różne. Drugi jest niżej koloru czarnego. Dziś zamontowałem pierburga o numerze 7.01771.01.0 PIE
Taki wychodzi u nas w systemie po wpisaniu numeru oryginału. Jak zerwiesz naklejkę pierburga pod spodem numer OE forda i zamazane logo.
Autko odzyskało moc i ustał świst turbiny.
Nie trzeba podpinać komputera.
Bump: Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takimi objawami ?
Z tego co piszecie to lepiej kupić nie czyścić ?
Czy ma ktoś zdjęcia gdzie ten zaworek się znajduje w moim silniki i czy jest 1 czy więcej ? mirgd gdzie kupowałeś i ile płaciłeś ?
Jak fachowo się to nazywa żebym mógł sobie poszukać części o ile to to może jutro nagram film i pokażę jak u mnie się to zachowuje.
Dodam że komputer żadnych błędów nie pokazuje.
Czy przy takim przebiegu coś takiego może mieć miejsce.
fachowo: PRZETWORNIK CIŚNIENIA TURBOSPRĘŻARKI
pawelekkbz 03-10-2016, 12:43 Identyczne zaworki są w przedlifcie, polift ma inne. Było o tym pisane, poczytaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129377&highlight=buczenie
W polfcie jest jeden pod drugim. Pierwszy brązowy drugi czarny.
tak jak kolega wyżej pisał w polifcie są dwa różne. Drugi jest niżej koloru czarnego.
Dziękuję!
A więc tak w związku panującą pogodą na szybko udało mi się nagrać filmik buczenia w moim fordzie
https://youtu.be/Lx9O59CSlow
Okazało się że mam dwa zaworki i to różne jeden brązowy drugi czarny.
Brązowy udało się zrobić zdjęcie
https://abload.de/thumb/img_20161003_144420vduho.jpg (http://abload.de/image.php?img=img_20161003_144420vduho.jpg)
i nie ma raczej problemu z jego zakupem żeby wymienić, niestety pozostaje zakup czarnego gdzie udało mi się spisać nr ale jakoś nie mogę go w necie znaleźć i zaczyna się problem, który buczy bo jak ten brązowy to nie ma problemu gorzej jak ten czarny.
Nr czarnego o ile dobrze dojrzałem
7.04006.00
12V
11T217
Robert 68 03-10-2016, 15:32 ale jakoś nie mogę go w necie znaleźć
A tutaj sprawdzałeś http://www.bear.kielce.pl/index.php?pl_zawory-egr-turbin-egr-valve,13
Podając nr nic nie znajduje na w/w stronie
Chociaż na allegro coś znajduje jako używki jak się nie poda kropek i ten nr się nie zgadza 11T217
i zaczyna się problem, który buczy bo jak ten brązowy to nie ma problemu gorzej jak ten czarny.
Przytknij palce jak buczy do jednego a potem do drugiego. Ten co buczy wibruje. U mnie było tak z brązowym zaworkiem i miałem dokładnie ten sam dźwięk.
Robert 68 03-10-2016, 16:04 Nr czarnego o ile dobrze dojrzałem 7.04006.00
A tutaj http://shop.boxmoto.pl/?380,pl_http-shopboxmotopl-pl_wyniki-wyszukiwania-17sphrase-70400600
ten nr się nie zgadza 11T217
A musi się zgadzać? Kto Ci tak powiedział?
No nie wiem czy musi się zgadzać. Jak nie to jakieś szanse są że się coś kupi w razie czego.
Przytknij palce jak buczy do jednego a potem do drugiego. Ten co buczy wibruje. U mnie było tak z brązowym zaworkiem i miałem dokładnie ten sam dźwięk.
Dziś tak na szybko to wydaje mi się że ten brązowy ale nie jestem pewien może jak jutro nie będzie padać to poproszę córkę o zgaszenie auta i wówczas się okaże
WyszyN88 03-10-2016, 17:31 U mnie buczał zaworek po zgaszeniu. Nie zwracałem dokladnie uwagi który to buczał. Po wymianie przepustnicy która była uszkodzona (lekko pęknieta i prze to klapa nie zamykała się do końca) dźwięku nie słyszę od dwóch miesięcy. Mam u siebie dwa identyczne, brązowe zawory. Dziś wyczyscilem w nich filtry. Wewnątrz bardzo dużo kurzu, filtry tak zabite ze mocno twarde. Po dokładnym umyciu w wodzie z mydłem i ponownym montażu wydaje mi się że auto gaśnie jeszcze ciszej, lepiej wkreca się na obroty, troszkę mniej muli. Zabawy na godzinkę a zaszkodzić tym zabiegiem raczej nie można. Więc polecam kazdemu choć przeczyszczenie filtrów.
czy do zaworka można psikać specyfikami typu WD, albo brake cleaner? To może bym wyczyścił filtr a przy okazji psiknął do środka :)
WyszyN88 04-10-2016, 08:49 czy do zaworka można psikać specyfikami typu WD, albo brake cleaner? To może bym wyczyścił filtr a przy okazji psiknął do środka :)
Raczej bym nie ryzykował.
Po otworzeniu koreczka i wyciągnięciu filtra ja wysypałem troszkę nieczystości, delikatnie przedmuchałem, przeczyściłem pędzelkiem. Filterek pod wodę z mydłem i moim zdaniem jest poprawa.
Jak psikniesz czymś do środka to może coś tam w środku zakleić jakiś przepływ czy coś innego i uszkodzić cały zaworek.
czy do zaworka można psikać specyfikami typu WD, albo brake cleaner? To może bym wyczyścił filtr a przy okazji psiknął do środka :)
Nie radze używać WD bo ten specyfik nie jest do tego:569:
WD po wyschnięciu krystalizuje się a ten zaworek w środku ma membranę i tak małe otwory,że wtedy to na pewno będzie do wymiany:surprise:
Dzisiaj jednak nie odkręcałem bo buczenie na bank nie dochodzi z zaworków, jak by bardziej z okolicy grodzi. Podczas gaszenia dotykałem zaworków, jak i egr i nie czułem na nich żadnych drgań. Auto śmiga w porządku, ale nie lubię jak jest ryzyko że coś sobie może wybuchnąć.
U mnie dźwięk identyczny jak na filmiku fido, po wymianie obu zaworów bez zmian odgłosy są takie same. Najpierw budzenie później to cykanie. Jakieś pomysły, sugestie? A po wymianie auto może i szybciej się zbiera itd ale dźwięk jest irytujący.
rumunn95 05-10-2016, 06:15 Delikatne buczenie a raczej piszczenie i cykanie jest norma w tym czasie czysci sie EGR
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
To nie jest delikatnie to jest identyczne na na filmiku.
rumunn95 06-10-2016, 05:06 Sprawdzcie vacum pompe moze to ona
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
To na 90% nie pompa podcisnienia, byłby kłopot z wspomaganiem hamulców bodajże z tego co wiem. Przynajmniej w dawniejszych modelach tak było.
U mnie dźwięk identyczny jak na filmiku fido, po wymianie obu zaworów bez zmian odgłosy są takie same. Najpierw budzenie później to cykanie. Jakieś pomysły, sugestie? A po wymianie auto może i szybciej się zbiera itd ale dźwięk jest irytujący.
Wymieniałeś na nowe ?
Masz dwa jeden brązowy drugi czarny ?
Gdzie kupiłeś czarny ?
U mnie wydaję się że buczy brązowy jak się ręką dotknie - może zaryzykuję i go wymienię i zobaczymy co się stanie.
Tak nowe i w polfcie są brązowy i czarny. Przeszukaj ten temat podawałem link i dokładny namiar skąd kupowałem.
truszczu 07-10-2016, 22:10 Czy ktoś z was po wymianie zaworu podciśnienia turbiny zauważył jakieś problemy ze wspomaganiem hamulców? Od wymiany mam takie objawy, że gdy rano odpalam auto to pedał jest twardy, że nie wiem. Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy.
Te podciśnienia od turbiny i hamulców są jakoś powiązane ? Czy mogłem jakoś zapowietrzyć układ ?
rumunn95 08-10-2016, 07:05 Sprawdz szczelnosc podcisnien wszystko dziala na jednej pompie vacum
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Dziś zaworek brązowy został wymieniony i buczenie ustało błoga cisza po zagaszeniu auta.
A czy poza brakiem buczenia stwierdziłeś jakieś inne zmiany w zachowaniu silnika ?
Witam
dolacze sie do dyskusji.
Jestem po wymianie tego zaworu. U mnie objawialo sie to podczas przyspieszania bardzo dynamicznego naglym brakiem-malym mocy i ponowynym przyspieszaniu i tak ze 3 razy zarazem. Bledow nie mialem check nie wyswietlil sie.
Po ostrzejszej jezdzie jak chwile odczekalem i zgasilem silnik bylo slynne buczenie przez chwile i cisza.
Po wymianie zaworu niema brakow mocy podczas przysieszania ani buczenia.
Turbo ciagnie bezproblemu do maxa.
Zaraz po wymianie zrobilem tescik na trasie do 200km/h bez przerw w przyspieszaniu
Zaworek mozna kupic w sklepie http://ford.sklep.pl/ tam kupiuje czesci
polecam,
Po wymianie przejechałem raptem 40km i wydaje mi się że auto pracuje tak jak pracował, sam nie wiem pojeżdżę trochę i zobaczę jak się zachowuje, może za tydzień pojadę w dalszą trasę to zobaczę na trasie co i jak. Nie wiem czy to ma związek ale przed wymianą właśnie na trasie jak przyspieszałem ale nie gwałtownie to nieraz silnik wydawał taki jakiś pierdzący dźwięk (nie zawsze jak nie redukował biegu). Jak mi się trasa zdarzy to zobaczę i dam znać. Ja swój kupiłem na alledrogo ;-) za 109zł.
manieksaint 09-10-2016, 17:53 Witam
Jestem u siebie po wymianie zaworków i objawy akustyczne ustały ale pojawiło się większe chwilowe spalanie, wcześniej na rozgrzanym silniku miałem 0,5 a teraz mam praktycznie stale 0,6 i czasem są skoki o +/-0,1 . Czy funkcja "wyzeruj wszystkie wartości adaptacyjne" w forscanie może pomóc w takim przypadku ? będę wdzięczny za odpowiedź
pozdro
blockout 10-10-2016, 20:56 Witam, ja też miałem buczenie po zgaszeniu więc postanowiłem zacząć od pierburgów, dodam że łatwiej zdiagnozować jak poluźni sie nakrętki żeby zaworek miał lekki luz i pięknie drgania czuć, u mnie buczał ten od turbiny ale wymieniłem oba i mam jeden 100% sprawny na sprzedaż, mam wrażenie że po wymianie płynniej przyspiesza ale może to efekt placebo ☺,buczenie ustało,
Chciałbym również uściślić działanie tych zaworków w przedlifcie, ten głębiej jest faktycznie od turbo a ten drugi jest od klapy gaszącej i owszem wspomaga działanie egr ale sam egr jest sterowany elektrycznie.
WyszyN88 10-10-2016, 22:02 Czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy zaworek jest sprawny czy uszkodzony?
Jak wspominałem wcześniej u mnie buczał jeden z zaworów. Po wymianie przepustnicy buczenia nie slyszalem.
Autko jednak nie gaśnie u mnie tak gładko jak powinno. Nie wiem czy to ten zaworek nie daje odpowiedniego ciśnienia do zamknięcia klapy czy może jest to od EGR którego mam zamiar czyścić...
blockout 11-10-2016, 20:11 Możesz sprawdzić czy zaworek daje podciśnienie na gruszkę przepustnicy, sciągnij z niej wężyk na odpalonym silniku i przyłoż palec i niech ktoś zgasi silnik i powinieneś poczuć jak zassa przez chwilę.
A ja Niestety dziś zauważyłem niepokojące objawy po wymianie nieszczęsnych zaworków, rano zwróciłem uwage na twardy pedał hamulca i po pracy też, wcześniej był miekki nawet po nocy czyli gdzieś uchodzi podciśnienie i mam pytanie ile u was trzyma podciśnienie i czy ktoś z was miał podobne objawy ?
U mnie tez po wymianie sa problemy z twardym hamulcem. Dzieje sie to losowo, jutro zamierzam przeczyscic zaworek przy pompie vacum, jesli to nie pomoze to wroce na jakis czas do starych zaworkow i sprawdze wszystkie polaczenia podcisnienia.
blockout 11-10-2016, 20:49 A gdzie kupowałeś zawory, sprawdzone źródło czy alledrogo a ile placileś, ja alledrogo i po 100zł, i chyba jak zawsze tanio znaczy drogo.
WyszyN88 11-10-2016, 20:52 Możesz sprawdzić czy zaworek daje podciśnienie na gruszkę przepustnicy, sciągnij z niej wężyk na odpalonym silniku i przyłoż palec i niech ktoś zgasi silnik i powinieneś poczuć jak zassa przez chwilę.
A ja Niestety dziś zauważyłem niepokojące objawy po wymianie nieszczęsnych zaworków, rano zwróciłem uwage na twardy pedał hamulca i po pracy też, wcześniej był miekki nawet po nocy czyli gdzieś uchodzi podciśnienie i mam pytanie ile u was trzyma podciśnienie i czy ktoś z was miał podobne objawy ?
Dzięki za radę.
Jutro postaram się sprawdzić :)
Czy brudny EGR faktycznie może wpływać także na pracę klapy gaszącej?
blockout 12-10-2016, 18:00 Dzięki za radę.
Jutro postaram się sprawdzić :)
Czy brudny EGR faktycznie może wpływać także na pracę klapy gaszącej?
Zadaniem klapy gaszącej jest odcięcie powietrza do silnika
1. Aby zgasić silnik nawet w przypadku gdy odciete jest paliwo ale chodzi np. na oleju z uszkodzonej turbiny
2. Aby silnik zatrzymał się lagodniej ponieważ mniej powietrza w cylindrach to mniejsze sprężanie i mniej wibracji ale jeżeli zawór EGR nie domyka się to przez ten zawór silnik może brać powietrze i wtedy bedzie gasł jakby nie byla zamknięta klapa gasząca ponieważ wlot spalin z egr jest już za klapą.
Możesz jednak sprawdzić czy to wina egr jak zaślepisz go na jakiś czas bo oczywiście na stałe nie można jeżeli masz DPF.
WyszyN88 12-10-2016, 18:16 Zadaniem klapy gaszącej jest odcięcie powietrza do silnika
1. Aby zgasić silnik nawet w przypadku gdy odciete jest paliwo ale chodzi np. na oleju z uszkodzonej turbiny
2. Aby silnik zatrzymał się lagodniej ponieważ mniej powietrza w cylindrach to mniejsze sprężanie i mniej wibracji ale jeżeli zawór EGR nie domyka się to przez ten zawór silnik może brać powietrze i wtedy bedzie gasł jakby nie byla zamknięta klapa gasząca ponieważ wlot spalin z egr jest już za klapą.
Możesz jednak sprawdzić czy to wina egr jak zaślepisz go na jakiś czas bo oczywiście na stałe nie można jeżeli masz DPF.
Tak mi się właśnie wydaje, że EGR się nie domyka. Na wstecznym i przy mocniejszym depnięciu lubi przydymić i troszkę czasami brzęczy.
Muszę jakoś przeczyścić ten EGR, z tego co czytam też wiele osób zaślepia i sobie to chwali i robią po 50-70tkm bez problemu. Ale są też tacy co po 30tkm odślepiają i czyszczą.
Dziś cały dzień była ulewa to nie miałem nawet chęci wychodzić i sprawdzać czy ten zaworek daje podciśnienie do klapy gaszącej.
Możesz jednak sprawdzić czy to wina egr jak zaślepisz go na jakiś czas bo oczywiście na stałe nie można jeżeli masz DPF.
jak to nie można wiele osób zaślepia EGR .
blockout 14-10-2016, 11:04 jak to nie można wiele osób zaślepia EGR .
Tak ale nie jest to zalecane przy DPF ponieważ więcej sadzy musi filtrować i przy krótkich dystansach jest dużo większe prawdopodobieństwo zatkania więc trzeba bardziej o niego dbać(wypalać)
Przestań powielać formulki ASO ...
co ... teraz będziesz jezdził za każdym razem do nich na wypalanie statyczne dpf ...?.
Robert 68 14-10-2016, 18:43 ponieważ więcej sadzy musi filtrować
No więc tak:
Przed zaślepieniem samochód dymił podczas ruszania, podczas cofania również potrafił puścić trochę czarnego dymu. Przy gwałtownym przyspieszaniu widać było czarną chmurę dymu za samochodem. Miał też inne dolegliwości.
Po zaślepieniu wszystko ustało, więc gdzie teraz podziewa się ten dym? Dodam, iż wypalanie DPF-a pozostaje na niezmienionym poziomie średnio co 650 km, jazda mieszana ale z przewagą miasta. Jedyne co zauważyłem to troszkę wolniejsze nagrzewanie się silnika.
blockout 15-10-2016, 23:22 No więc tak:
Przed zaślepieniem samochód dymił podczas ruszania, podczas cofania również potrafił puścić trochę czarnego dymu. Przy gwałtownym przyspieszaniu widać było czarną chmurę dymu za samochodem. Miał też inne dolegliwości.
Po zaślepieniu wszystko ustało, więc gdzie teraz podziewa się ten dym? Dodam, iż wypalanie DPF-a pozostaje na niezmienionym poziomie średnio co 650 km, jazda mieszana ale z przewagą miasta. Jedyne co zauważyłem to troszkę wolniejsze nagrzewanie się silnika.
Chyba coraz bardziej przekonujecie mnie do zaślepienia, opinie na temat dpf wydawały mi się bardzo przekonujące i logiczne ale z każdym dniem ucze się mondeo, biorąc pod uwagę fakt że mam go dopiero miesiąc
WyszyN88 03-12-2016, 16:39 Witajcie,
zaślepiłem EGR ale auto nadal nierówno gaśnie.
Przy gaszeniu ściągnąłem raz wężyk do podciśnienia, które idzie do klapy gaszącej i palec został zaciągnięty. Jak czyściłem klapę wyciągniętą z auta to ręcznie zamykała się bez problemu.
Nie wiem z jakim ciśnieniem powinno zasysać, może ciągnie za słabo i klapa się nie domyka?
Czy to dobry pomysł aby ściągnąć rurę od Intercoolera (tak aby nie odkręcać ponownie "przepustnicy") i spróbować na wyłączonym silniku zaciągnąć powietrze przez rurkę. Sprawdzę w ten sposób czy podciśnienie w ogóle działa w jakiś sposób na klapę. Jeśli się zamknie to czy można odpalić na ściągniętej rurze aby zobaczyć czy podciśnienie dawane przez zaworek jest na tyle duże aby zamknęło klapę?
Jeśli okaże się, że klapa zamyka się jednak prawidłowo to może być gdzieś dalej, uszkodzone uszczelki kolektora bądź sam kolektor i silnik nie jest do końca zduszony?
Nie jestem mechanikiem ale na moje odczucia gdzieś musi dalej iść powietrze i silnik nie może gładko zastopować.
blockout 08-01-2017, 20:41 Oczywiście możesz odpalić silnik z odpietym dolotem przed klapą gaszącą i obserwować czy się zamyka przy gaszeniu, nic się nie stanie, sam tak robilem ☺
bieniek247 07-05-2017, 13:40 Witam, posiadam Mondeo Mk4 2.0TDCi 140KM, po zgaszeniu auta buczy zaworek podciśnienia od turbo (przykładając rękę do zaworka który jest głębiej czuć drgania/wibrację, po zdjęciu wężyka ciśnienie ucieka i nastaję cisza).
Dodam że drugi zaworek ten wcześniej jest od klapy gaszącej nie od żadnego EGR więc EGR zostawmy w spokoju (poza tym był wymieniany, pstykanie EGR ustało i błędów brak).
Zaworek od turbo mam już 3 i kupowałem nowe, nic to nie pomaga, cały czas buczy po zgaszeniu auta.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam że cały układ dolotowo - wydechowy wyczyszczony ok 2 tyg temu (EGR, turbo, kolektor, chłodniczka spalin).
Sposób podłączenia zaworka IN - wężyk od silnika OUT - wężyk do turbo, może podłączenie jest błędne?
PS Dodam że brak błędu np P003A, komputer czyściutki.
Link do tematu gdzie przeprowadzałem testy, może tu zauważy ktoś jakąś niesprawność.
Zdj 1-3 lista wykonanych testów
http://ifotos.pl/zobacz/zdj1jpg_aaaxana.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj2jpg_aaaxaep.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj3jpg_aaaxaer.jpg
Zdj 4-8 Wyniki
http://ifotos.pl/zobacz/zdj4jpg_aaaxaee.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj5jpg_aaaxawh.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj6jpg_aaaxaqp.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj7jpg_aaaxasw.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/zdj8jpg_aaaxasq.jpg
dizel1982 07-05-2017, 14:03 Ja po kupieniu auta w zeszłym roku miałem to samo. Pojechałem do ASO, powiedzieli że ten typ tak ma. Po kilku dniach wróciłem i powiedziałem że jednak chcę aby go wymienili. Zaworek wymieniony, po kilku dniach znowu to samo, raz buczy raz nie, nie wiem od czego to zależy. W ASO ostrzegali mnie że że to nic nie da. No i nie dało. Pisałem już o tym wcześniej w którymś temacie i koledzy powiedzieli że to nie ma prawa tak być i ewidentnie coś jest nie tak. Wróciłem do ASO na gwarancje, uparłem się, wymienili na nowy. I co? znowu to samo. Raz buczy raz nie. I to ewidentnie cały czas ten sam bo jak sprawdzam ręką to czuć jak drży a ten drugi nie. Już odpuściłem z reklamacją bo w końcu mnie pogonią. Błędów brak, samochód jeździ normalnie, normalnie przyspiesza, normalnie gaśnie. Nie mam zdrowia już z tym walczyć. Widocznie chyba jednak faktycznie ten typ tak ma albo przyczyna tkwi zupełnie gdzie indziej.
Witam,znam buczenie tego zaworka jednak u kolegi w Mondeo 2,2L 200KM nic nie buczy tylko normalnie piszczy po wyłączeniu silnika.Piszczenie to dochodzi jakby zza silnika po lewej stronie(stojąc przodem do silnika).Ma ktoś coś podobnego?Pozdr.
Słyszałem że powinno się także wymieniać wężyki od podciśnienia tego zaworka .
bieniek247 08-05-2017, 12:53 Czy mógłby ktoś potwierdzić że przyczyną mogą być wężyki od tych zaworków?
Możliwe że były by np w pełni niedrożne?
gruber000 08-05-2017, 20:05 Słyszałem że powinno się także wymieniać wężyki od podciśnienia tego zaworka .
A wie ktoś jaką one mają mieć średnicę? Bo szukam ori lub jakiegoś zamiennika i nic nie mogę znaleźć. I tak sobie pomyślałem, że jak nie znajdę nic sensownego to wrzucę silikony.
Cześć,
Wczoraj zmierzyłem wewnętrzną średnicę przewodu idącego od akumulatora podciśnienia do zaworu sterowania turbiną i wygląda na to, że są to 4.0mm.
Ja będę demontował ten przewód i dorabiał, gdyż najprawdopodobniej on gubi mi podciśnienie. Przetestowałem cały układ metodą "strzykawkową" i tylko ten odcinek przepuszczał. Dzwoniłem do ASO ale jedyne co mogą zaoferować to kompletna wiązka wraz z zaworem za jedyne 700zł.
Dodam jeszcze ze zawór podciśnienia był wymieniany i przez chwilę było ok. Auto nie kopciło, ładnie przyspieszało (może lekko falowało). Objawy które mam (wróciły) to:
Nierówne przyspieszanie przy dużych prędkościach (efekt falowania)
Ogromna turbo dziura - po gwałtownym wciśnięciu gazu przez sekundę lub dwie nie dzieje się nic (przed usterką auto szło na zawołanie)
Na pierwszym biegu po gwałtownym wciśnięciu gazu zdarza się, że auto kompletnie straci moc. Czasem na sekundę lub dwie się dławi po czym jak szalony wyrywa do przodu. Innym razem trzeba odpuścić gaz i dopiero ponowna próba przyspieszenia jest już zakończona powodzeniem.
Po uruchomieniu zimnego silnika po około 30 sekundach zaczyna być słychać syknięcia co około 4-5 sekund po których silnikiem lekko szarpie. Udało mi się to odtworzyć po wyjęciu przewodu z zaworka idącego do turbiny i sztucznym wytworzeniu podciśnienia na turbinie. To poniekąd może sugerować usterkę zaworu. W weekend zamienię je miejscami i sprawdzę co się dzieje. Co kilka zgaszeń silnika słychać jeden z zaworów przez ok 2-3 sekundy.
EGR wyczyszczony, w komputerze zero błędów, silnik nie bierze oleju. Według mechaników parametry czujników ok. Auto odpala normalnie.
Temat ciągnie się już od roku i bezradność (czytaj brak woli) mechaników na tyle mnie zirytowała, że postanowiłem iż nie odpuszczę dopóki nie znajdę przyczyny.
pzdr,
BTW: Wyobraźcie sobie miny ludzi mijających gościa bawiącego się 100ml strzykawkami przy pracującym dieslu :D
gruber000 11-05-2017, 08:30 Cześć,
Wczoraj zmierzyłem wewnętrzną średnicę przewodu idącego od akumulatora podciśnienia do zaworu sterowania turbiną i wygląda na to, że są to 4.0mm.
Chyba od aktuatora :P
Dzięki za zmierzenie średnic, ja zamówiłem od razu 2 zawory i chciałbym zmienić przy okazji wszystkie przewody podciśnienia.
Chyba od aktuatora :P
Akumulatora - zbiornika stabilizującego podciśnienie. Zapobiega on tętnieniom w instalacji podczas pracy zaworów i pompy. On też w pewnym momencie był podejrzany ale sprawdziłem i jest szczelny.
dizel1982 11-05-2017, 16:54 O kurde, to może u mnie jest to samo z tym przewodem. Nie pisałem o tym ale czasem, właśnie nie zawsze mam coś takiego że po zmianie biegu, puszczeniu sprzęgła i wciśnięciu gazu przez jakąś sekundę dwie nie się nie dzieje, dopiero po tej chwili samochód zaczyna wycinać do przodu. Nie jest to turbo dziura ponieważ jak zmienię bieg i po zmianie obrotny mam powyżej 2tys to jest to samo. Ale tak jak mówię, nie zawsze się to dzieje.
Bump: Dobra, drążę temat dalej i nie odpuszczam. Jutro znowu jadę do ASO i delikatnie im zasugeruję żeby sprawdzili wężyki. Mam tam znajomego mechanika :). Niech robią aż do skutku.
magic097 16-05-2017, 10:34 Poproszę o poradę szanowni forumowicze ;)
U mnie wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=gMwWf0U5Mps&feature=youtu.be
Zaznaczam że z autem nic się nie dzieje. Żadnego przerywania, szarpania, spadku mocy itp.
Jest się czym przejmować czy tak ma być?
Z góry dzięki
U mnie wyglądało to tak (praktycznie tak samo) https://www.youtube.com/watch?v=Lx9O59CSlow
Pomogła wymiana zaworka, chociaż nie wiem czy nie wystarczyłoby przeczyścić ale wolałem nie ryzykować.
rumunn95 16-05-2017, 11:40 To i ja się podepne u mnie było tak
https://youtu.be/TgGKhSltqb8
Po wymianie nic nie ma
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
dizel1982 16-05-2017, 20:10 U mnie już był 2 razy wymieniany i nic. Każdy buczy. Ale idąc za tropem jednego z kolegów że może być winien wężyk, jutro jestem umówiony w ASO i delikatnie im zasugeruję że może warto przyjrzeć się wężykom skoro zaworek był 2 razy wymieniany i dalej buczy. Zobaczymy co powiedzą i czy coś zrobią.
dizel1982 19-05-2017, 08:57 Niestety z historii serwisowej wynika że miałem wymieniany zaworek wraz z wężykami ponieważ ASO (przynajmniej tak twierdzą) mają taką procedurę że nie wymieniają samego zaworka tylko cały komplet z rurkami także mój problem dalej się nie rozwiązał. Nie chcieli podjąć się kolejnej wymiany twierdząc że wymienią mi na trzeci i za chwilę znowu wrócę bo będzie buczał. Już nie wiem czy faktycznie u każdego jest tak samo czy nie.
Zastanawiam się nad zakupem na własną rękę. Powiedzcie mi tylko proszę, czy wymiana tego zaworka jest komplikowana? Nie wygląda na taką. Odkręcić, odpiąć kostkę, wężyki, podpiąć w odwrotnej kolejności drugi i gotowe. Ale czy gdzieś nie ma jakiegoś haczyka? Czy coś przez tą operację może mi się np zapowietrzyć?
Który zaworek jest od czego? W przed FL są dwa brązowe. U mnie w aucie jeden (dolny) jest czarny, drugi (górny) brązowy. Buczy ten brązowy ponieważ czuć jak wchodzi w rezystencje. I ten brązowy był też wymieniany. Czarny jest ok.
kubabike 19-05-2017, 11:00 Panowie, przypominam, że nawet po wymianie zaworków trzeba regularnie czyścić filterek gabkowy, który się tam znajduje. Nosiłem się z zamiarem wymiany zaworka, ale po przeczyszczeniu zupełnie inne auto. Czuć moc, lekkość w prszyspieszaniu, brak turbodziury. Dodam tylko, że czasem lubi sobie popierdzieć. Poza tym zupelnie normalnie auto sie zachowuje.
a gdzie ten filterek gąbkowy się znajduje?
magic097 19-05-2017, 19:29 a gdzie ten filterek gąbkowy się znajduje?
https://www.youtube.com/watch?v=rG80Nqqox6k
dizel1982 20-05-2017, 15:48 Generalnie polecam zaglądnięcie do tego filterka. Na pewno nie ma to nic wspólnego z buczeniem aczkolwiek potrafi być nieźle zasyfiony. Jestem właśnie po czyszczeniu. Filtr sobie schnie. Czy to coś poprawi w osiągach? Pewnie nie aczkolwiek warto. Moje auto za 7 dni skończy dopiero 5 lat i ma przejechane 116kkm ale naprawdę był on nieźle zasyfiony. Były na jego zewnętrznej części normalnie takie zlepki kurzu.
Dodam jeszcze dla posiadaczy aut po FL że mamy ułatwione zadanie. Nie wiem czy to po prostu kwestia montażu czy jak i czy w każdym aucie po FL jest identycznie ale ja miałem ten zaworek zamontowany filtrem do góry. Także kompletne nie trzeba nic rozbierać, odłączać. Wystarczy zdjąć pokrywkę, wyjąć filtr, umyć go, poczekać aż dobrze wyschnie, środek zaworka lekko odkurzaczem odkurzyć i zamontować wszystko. Roboty nie licząc czas schnięcia filterka to góra 5min wraz z demontażem, wyjęciem, odkurzeniem i montażem.
kubabike 20-05-2017, 16:45 Zgadza się w polifcie zawór jest na wierzchu. Całej roboty jest tyle co nic. Ja wyczułem różnicę w dynamice.
dizel1982 20-05-2017, 18:22 No to prawda, czuć różnicę. Może nie jakoś kolosalną ale samochód jest bardziej dynamiczny i o wiele lepiej się zbiera. Póki co nawet zaworek przestał buczeć :)
maniek_pwr 21-05-2017, 18:56 dizel1982 a coś zrobiłeś że przestał buczeć czy sam z siebie po jakimś czasie? Ja wymieniłem wczoraj oba zaworki i dalej buczy i nie wiem czy muszę trochę pojeździć? Czy jednak problem leży w innym miejscu
Wrzućcie proszę zdjęcie lokalizacji zaworków w polifcie.
pozd,
Tomek
maniek_pwr 22-05-2017, 08:41 tomi408 Sa po prawej stronie jak patrzysz na silnik i wyglądaja tak
http://images.efulfilment.de/get_image/?t=8E114AE7F9A091B350C55EE2C57B460A
http://i.ebayimg.com/images/g/4aEAAOSwWBJXA3Cv/s-l300.jpg
Łatwo je zobaczyć
Bump: Mam pytanie do sprawdzania przewodów czy może jakiś nie gubi ciśnienia.
Czy wystarczy że odepnę od tego brązowego zaworu rurkę i strzykawką sprawdzę ciśnienie?
Przewód który jest od zewnętrznej strony zaworka przyjmuje powietrze i teraz albo jest gdzieś dziurawy albo tak może być bo nie wiem dokładnie gdzie on idzie? Ten drugi jest spoko.
Jeśli moja metoda testu jest zła to jak powinienem zrobić to poprawnie?
Pozdrawiam
dizel1982 22-05-2017, 19:14 dizel1982 a coś zrobiłeś że przestał buczeć czy sam z siebie po jakimś czasie? Ja wymieniłem wczoraj oba zaworki i dalej buczy i nie wiem czy muszę trochę pojeździć? Czy jednak problem leży w innym miejscu
Eeee tam, nie przestał. Dziś buczy dalej. Nie wiem co z nim jest nie tak. Miałem wymieniany ten zaworek 2 razy, dosłownie 2 razy, wraz z wężykami bo ASO wymienia tylko w komplecie co widać że są nowa. A zaworek raz buczy raz nie. I weź bądź mądrym. Zauważyłem że buczenia nigdy nie ma po krótkich odcinkach (które pokonują bardzo rzadko). Na co dzień to jest loteria, raz daje o sobie znać, raz nie. W komputerze zero błędów. Jak byłem w ASO, podpinali, nic, nawet jednego maleńkiego błędu nie było.
Piotrek1982 23-05-2017, 07:52 U mnie po czyszczeniu nie buczał przez jeden dzień. Może mieć to też związek z temperaturą, gdy jest cieplej buczy bardziej i dłużej a jak chłodniej, to albo wcale albo bardzo krótko.
W silniku dw10c, w którym są dwa zaworki różnego koloru (brązowy i czarny), to który jest od turbiny a który od czegoś innego? Czyściłem ten brązowy, czarnego nie ruszałem. Zastanawiam się nad wymianą ale z tego co widzę, to nic nie daje albo jest loteria.
dizel1982 23-05-2017, 08:53 Ja wymieniałem brązowy bo on buczy. Czuć jak drży, zwłaszcza gdy się go lekko poluzuje na śrubkach ale nie wiem od czego on jest. Chyba nie mam siły już z tym walczyć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
magic097 23-05-2017, 08:56 U mnie buczenie wyraźnie dochodzi z EGRa. Obydwa zaworki są w tym czasie martwe, auto chodzi jak żyleta więc chyba odpuszczę ten temat.
maniek_pwr 24-05-2017, 18:43 A wracając do mojego pytania to jeśli wpompuje powietrze w przewód który jest wpięty do wejścia brązowego zaworku oznaczonego jako vac to powinienem móc wpompować powietrze? Ewentualnie jak sprawdzić szczelność układu?
KamilSTI 26-05-2017, 08:08 Ja również się pokusiłem o wyczyszczenie filterków i faktycznie były dość mocno zabrudzone jakiś kurzem ale buczenie nie ustało.
Może należało by psiknąć do środka WD 40 czy przemyć benzyną ekstrakcyjną żeby tłoczek łagodnie się przesuwał . Bo takie objawy to jakby inaczej zacieranie się w cylinderku .
KamilSTI 26-05-2017, 08:25 Może należało by psiknąć do środka WD 40 czy przemyć benzyną ekstrakcyjną żeby tłoczek łagodnie się przesuwał . Bo takie objawy to jakby inaczej zacieranie się w cylinderku .
Tylko czy to pomoże na dłuższą chwilę ?
Nie często ale zdarzy się że przy gaszeniu silnika dźwięk jest głośniejszy i aż autem bujnie.
NA 99% to zawór EGR miałem to samo przeczytałem setki wypowiedzi wszyscy wskazywali że zaworek od turbiny wymieniłem na nowy + przewody g ....... pomogło
zaślepiłem zawór egr wgrałem nowe oprogramowanie i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
KamilSTI 26-05-2017, 08:32 NA 99% to zawór EGR miałem to samo przeczytałem setki wypowiedzi wszyscy wskazywali że zaworek od turbiny wymieniłem na nowy + przewody g ....... pomogło
zaślepiłem zawór egr wgrałem nowe oprogramowanie i jak ręką odjął.
Pozdrawiam
Ja już dawno zaślepiłem EGR i nadal to samo. przy gaszeniu czuć, że to wibruje jeden z tych zaworków. Zamieniałem je nawet miejscami i też nie pomogło.
Po przeczytaniu kilku opinii na forum wstrzymałem się z kupnem nowego.
gruber000 26-05-2017, 10:41 Miałem to samo. Wymieniłem oba, wymieniłem część wężyków do turbo i póki co cisza.
Piotrek1982 26-05-2017, 11:18 Czy ktoś wie na 100% od czego są te zaworki w polifcie dw10c? Za co odpowiada brązowy a za co czarny?
truszczu 28-05-2017, 11:39 Muszę przyznać iż irytuje mnie to brzęczenie i abonament z wymienianiem zaworów, które wytrzymują około pół roku. Wymieniłem dodatkowo zawór zwrotny od pompy podciśnienia i przynajmniej na razie nie mam problemu z twardym hamulcem po uruchomieniu auta (w ogóle to sporo oleju było na starym zaworze).
Co do zaworków pierburga to jest instrukcja samego producenta jak naprawić problem z nimi:
https://az25411.vo.msecnd.net/pdf/5/pg_si_0076_en_web.pdf
Chciałem wymienić przewody, ale niestety ten co idzie do turbiny jest metalowy. W instrukcji jest napisane, że przewody powinny mieć większą średnice i być mniej sztywne. Orientuje się ktoś czy jak wymienię go na jakiś silikonowy to będzie problem ? Według mnie jest on metalowy tylko z tego powodu, że jest blisko bloku silnika. Nowy można by puścić po ścianie grodziowej by się nie ugotował.
https://www.youtube.com/watch?v=0T-M4nfojg4
truszczu 28-05-2017, 17:42 Otwarcie wersji w kolorze brązowym i potem złożenie dobre graniczy trochę z cudem i raczej wolałbym kupić nowy niż z takim poskładanym jeździć po Europie i myśleć czy coś się nie rozsypie po długiej jeździe na autostradzie :).
Tak czy siak wolałbym znaleźć przyczynę uszkadzania się zaworu, a nie tylko ciągle leczyć objawy.
A z pompą podciśnienia wszystko ok?
dizel1982 28-05-2017, 19:56 Mnie bardziej zastanawia fakt czemu ten zaworek raz buczy raz nie. Bo przynajmniej u mnie nie jest to tak że on buczy zawsze, przy każdym zgaszeniu. Nie, nie. Zauważyłem że im dłuższy odcinek drogi przejechany bez gaszenia auta, tym większe prawdopodobieństwo że będzie buczał.
maniek_pwr 30-05-2017, 19:46 O ile dobrze doczytałem to jeden z wężyków idzie do http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-pompy-podcisnienia-Vacum-2.0-TDCi-FORD/4793 ?
On nie powinien puszczać powietrza?
Pietronek88 30-05-2017, 20:38 Te buczenie np u mnie też słychać jakby z zaworka i nawet trochę czuć kiedy się go dotyka. Ale... Ostatnio kiedy zaczęło mi syczeć przy przyspieszaniu zacząłem szukać nieszczelności i okazało się, że krótki przewód elastyczny łączący turbo z plastikową rurą idącą do intercoolera jest jakby przeciętny. Wtedy będąc pod autem szwagier zgasił auto i usłyszałem ten dźwięk buczenia dochodzący z turbiny. Okazało się, że dźwignia sterująca geometrią wpada w rezonans i tak właśnie buczy. Po dotknięciu dźwięk ucichł. Dodam jeszcze, że wcześniej zamienialem zaworki i buczenie było mniejsze lub wogóle go nie było dlatego podejrzewam, że jeden jest na wykończeniu i po zgaszeniu wprowadza sztange od geometrii w jakiś rezonans.
P.s po odpaleniu auta, cięgno od geometri powinno zostać zassane przez gruszke
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
truszczu 30-05-2017, 20:53 O ile dobrze doczytałem to jeden z wężyków idzie do http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor...TDCi-FORD/4793
Wymieniłem ten zawór i przynajmniej zniknął mi problem z twardym pedałem hamulca po uruchomieniu. Na buczenie to nie pomaga.
Co do zaworu to z tego co przetestowałem to problem jest w samym zaworze.
W starym udało mi się w warunkach domowych za pomocą strzykawki wywołać efekt buczenia, podobny do tego po zgaszeniu samochodu.
Planuję zastosować się do instrukcji Pierburga i zwiększyć średnicę przewodów podciśnienia do 6mm oraz zastosować węże silikonowe, bardziej elastyczne niż te w samochodzie.
Update.
Rozciąłem dzisiaj zawór i muszę przyznać, że ilość brudu w środku mnie zdziwiła. Ten filterek średnio się sprawdza, od jego strony tłoczek był nieźle usyfiony. Od strony króćców było trochę lepiej, ale bez rewelacji.
A ja mam pytanie o podłączenie zaworu podciśnienia po prawej stronie (ten niżej - chyba od EGR?). Kupiłem 2 nowe żeby je wymienić bo miałem objaw buczenia i przerywanego przyspieszania.
Prawy zawór podłączyłem tak jak na zdjęciu, czyli: przewód po lewej na zdjęciu (OUT na zaworze) to ten jakby dłuższy który przechodzi w rurkę aluminiową i idzie gdzieś daleko za EGR, natomiast przewód po prawej (VAC) idzie do dołu i od razu zawija do góry (kształt litery U) i wchodzi w stronę silnika (za śruby mocowania całego zaworu). Czy podłączyłem to poprawnie?
Tego zaworu po lewej na zdjęciu nie miałem problemu żeby podłączyć bo przewody po odpięciu zostały w tym samym położeniu ^^
Mam nauczkę żeby następnym razem robić zdjęcia lub jakoś oznaczać przewody...
Przejechałem się autem i forscan nie pokazywał żadnych błędów, ale za to buczenie nie zniknęło ;D Za 1 razem zabuczało tak bardzo krótko, ale drugie zgaszenie to już standardowy długi buczek. A jeśli chodzi o przerywane przyspieszanie to to nie zawsze było czuć, także muszę pojeździć żeby to wyczuć. Mam nadzieję że chociaż ten objaw ustanie =)
Kuba ... problem może jest w tych wężykach bo ASO jeśli robi wymianę to razem z wężykami wymienia . Być może one parcieją lub zasysają filtr olejowy na ściankach wewnętrznych który potem się dostaje do zaworka i stąd takie objawy .
Przejrzałem dokładnie każdy z 4 wężyków na całej długości i nie było żadnego pęknięcia. Ogólnie wyglądały jakby były w bardzo dobrym stanie. Podjadę w wolnej chwili i zapytam jak to z nimi jest. Ale na razie powiedzcie mi proszę czy je w ogóle dobrze podłączyłem? ;D
Edit: znalazłem coś takiego na forum "Przewód podciśnieniowy, który idzie na tył silnika (do turbo) należy podłączyć do drugiego króćca licząc od strony grodzi silnika, a przewód z przodu silnika do pierwszego od strony grodzi." Czyli wygląda na to że dobrze podłączyłem. Ale wydawało mi się że ten czujnik po prawej (na zdjęciu) to jest od EGR bo jest przecież bliżej zaworu EGR.
Mnie bardziej zastanawia fakt czemu ten zaworek raz buczy raz nie. Bo przynajmniej u mnie nie jest to tak że on buczy zawsze, przy każdym zgaszeniu. Nie, nie. Zauważyłem że im dłuższy odcinek drogi przejechany bez gaszenia auta, tym większe prawdopodobieństwo że będzie buczał.
Witam,
od pewnego czasu w swoim autku (S-max, 2.0 TDCi, 2009r.) mam ten sam problem, również poczyniłem podobne obserwacje co do częstotliwości. Obydwa zaworki zostały wymienione, jednak buczenie nie ustało, mechanik rozkłada ręce, innych objawów brak, dokładna diagnostyka również niczego nie wykazuje. Czy po prostu ten typ tak może mieć? ;)
Z góry dziękuję za opinie.
pretorian2 04-06-2017, 09:39 tydzień temu wymieniłem zaworek na "nowy" z allegro i wczoraj po zgaszeniu słyszałem pierdzenie. Na starym nic takiego się nie działo, wymieniłem tylko dlatego, ze 3 razy podczas jazdy stracił moc na chwilę - błędy DTC 0234 czyli przeładowanie. Ciekaw jestem teorii na ten temat ...
Coś było w tym temacie może na S max , dotyczyło to gruszki /turbiny .
dizel1982 04-06-2017, 10:42 Witam,
od pewnego czasu w swoim autku (S-max, 2.0 TDCi, 2009r.) mam ten sam problem, również poczyniłem podobne obserwacje co do częstotliwości. Obydwa zaworki zostały wymienione, jednak buczenie nie ustało, mechanik rozkłada ręce, innych objawów brak, dokładna diagnostyka również niczego nie wykazuje. Czy po prostu ten typ tak może mieć? ;)
Z góry dziękuję za opinie.
Ja już chyba odpuściłem szukanie. Cóż więcej mogę zrobić? Zaworki wymieniane 2 razy. Oba wraz z przewodami. A pierdzi dalej. Akurat co do miejsca pierdzenia to nie mam wątpliwości ponieważ wystarczy delikatnie ten zaworek brązowy poluzować (mam dwa, czarny i brązowy) i widać gołym okiem jak wpada w rezonans więc na pewno nie pierdzi mi nic innego tylko on. Skoro dwie kompletne wymiany nie dały efektu to cóż mogę więcej zrobić?
Czy ktoś może wstawić zdjęcie lub opisać jak podłączył te czujniki? Szczególnie nie jestem pewien tego od turbiny (ten który jest dalej patrząc od przodu auta)? Nie oznaczyłem przewodów przy zdejmowaniu starych i nie wiem czy dobrze podłączyłem przewody =(
bieniek247 04-06-2017, 13:42 Koledzy mam dokładnie ten sam problem i też wymianiałem zaworki i dalej autko buczy po zgaszeniu, co ciekawe auto przy jeździe np na 5 biegu i 130km/h + zaczyna się dusić i zaczyna tak jakby turbo działa przestaje działa itd.
Zawór ten głębiej patrząc od przodu jest od turbo i jest to zawór podciśnienia, zgadza się?
Drugi zawór jest od przepływomierza (klapa gasząca)?
Czytam że wymieniacie zawory + wężę i dalej to samo.
Niewiem czy w Mondeo Mk4 też jest coś takiego ale ostatnio kolega w Borze miał spadek mocy i problem z turbo, wymienił zawór podciśnienia (wygląda podobnie jak ten z mondeo tylko ma 3 wyjścia na węże), i problem nieustąpił, wkońcu wymienił zawór NADCIŚNIENIA i to okazało się przyczyną.
Ktoś wspomniał o pompie podciśnienia, może tu leży problem lub właśnie w http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor...TDCi-FORD/4793.
Może ktoś to testował?
KamilSTI 04-06-2017, 18:46 Z ciekawości zajrzałem dziś pod maskę i podczas gaszenia silnika, gdy zaworek od turbo brzęczał ścisnąłem wężyk, który idzie właśnie od zaworka do turbiny. Efekt był taki, że dźwięk był o wiele głośniejszy.
Nie wiem czy to wskazuje w jakiś sposób na uszkodzenie zaworka ale jakby się komuś chciało to może sprawdzić czy ma tak samo :) .
Pietronek88 05-06-2017, 21:17 A sprawdzaliscie czy to nie cięgno od geometrii daje to buczenie? Bo u mnie to właśnie to daje taki dźwięk buczenia tylko, że po zamianie zaworków jest bardziej słyszalne.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
KamilSTI 05-06-2017, 21:59 A sprawdzaliscie czy to nie cięgno od geometrii daje to buczenie? Bo u mnie to właśnie to daje taki dźwięk buczenia tylko, że po zamianie zaworków jest bardziej słyszalne.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Powiem Ci że nawet tam nie zaglądałem. U mnie dźwięk i drgania ewidentnie dochodzą z zaworka.
Piotrek1982 01-07-2017, 12:28 Zbieram się pomału do wymiany zaworu w polifcie, tego brązowego. Czy jest jakiś problem z wysunieciem ze starego wezyków? Wystarczy mocniej pociągnąć czy są potrzebne jakieś narzędzia?
Żadnego. Trochę mocniej trzeba pociągnąć i schodzą.
Piotrek1982 05-07-2017, 06:09 Jestem po wymianie zaworu w polifcie, tego brązowego. Wrażenia są następujące:
Płynne przyspieszanie i lepsze zachowanie Powershifta, wcześniej obwiniałem skrzynię za szarpanie przy zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2.
Cichsza praca turbiny, nie wyje tak jak wcześniej.
Auto bardziej równomiernie reaguje na gaz ale muszę przyznać, że na starym zaworze momentami wgniatało mnie w fotel, teraz tego nie ma. Moc jest rozłożona jakoś inaczej. Brakuje mi trochę tego nagłego przyspieszenia (przydawało się przy wyprzedzaniu) ale wolę nie mieć szarpania lub nagłych spadków mocy, one teraz nie występują.
Póki co ... brak buczenia po wyłączeniu silnika.
Wymiana była na zawór o oznaczeniu 7.01771.02 z posiadanego 7.01771.00. Mam nadzieję, że są w pełni zamienne i nie różnią się parametrami pracy.
Auto bardziej równomiernie reaguje na gaz ale muszę przyznać, że na starym zaworze momentami wgniatało mnie w fotel, teraz tego nie ma. Moc jest rozłożona jakoś inaczej. Brakuje mi trochę tego nagłego przyspieszenia
U mnie też buczą zaworki, albo któryś z nich, a przy tym samochód bardzo opornie przyspiesza. Czasami mu się poprawia, co jest dodatkową zagadką, ale przez większość czasu zamula.
Myślałem, że to właśnie przez buczący zaworek, ale skoro piszesz, że przed wymianą na nowy Twój Ford miał lepszego kopa niż teraz, to już nic z tego nie rozumiem. Widać wcale to nie musi mieć wpływu na przyspieszanie samochodu. Wymieniłeś go tylko dlatego, że hałasował czy jeszcze z jakiegoś powodu?
Piotrek1982 05-07-2017, 13:25 Wymieniłeś go tylko dlatego, że hałasował czy jeszcze z jakiegoś powodu?
Miał co prawda kopa ale do tego stopnia, że trudno było nad nim zapanować. Na pierwszych biegach, przy delikatnym naciskaniu gazu wyrywał do przodu aż za bardzo. W połączeniu z automatem dziwnie się jeździło bo nie potrafiłem wyczuć jak obsługiwać pedał gazu. Być może nieprawidłowe działanie zaworków nie tylko powoduje spadek mocy ale i zakłócenie działania turbiny. Oprócz tego kilka razy jadać pod górę odcięło mi całkiem moc i samochód zaczynał zwalniać przez sekundę czy dwie lub się dławić. Potem odzyskiwał moc. Właśnie z tych powodów (plus buczenie) wymieniłem jeden zawór, drugi mam czarny i on raczej problemów nie sprawia.
Haha, ja mam jak wspomniałem zupełnie przeciwne wrażenia z jazdy. Wrzucam kolejne 3 biegi i ziewam z nudów bo nie dzieję się nic. Chyba że gniotę na chama w gaz, ale przecież nie o to chodzi.
Kupiłeś gdzieś na necie ten zawór? Jaka cena? U mnie do przedlifta pewnie inny, ale pytam dla orientacji.
Haha, ja mam jak wspomniałem zupełnie przeciwne wrażenia z jazdy. Wrzucam kolejne 3 biegi i ziewam z nudów bo nie dzieję się nic. Chyba że gniotę na chama w gaz, ale przecież nie o to chodzi.
Kupiłeś gdzieś na necie ten zawór? Jaka cena? U mnie do przedlifta pewnie inny, ale pytam dla orientacji.
Przed chwila kupilem zaworek za 119 zl na alledrogo koles ma ze 20 sztuk do wyczerpania zapasow.
Piotrek1982 05-07-2017, 15:23 Kupiłeś gdzieś na necie ten zawór? Jaka cena? U mnie do przedlifta pewnie inny, ale pytam dla orientacji.
Przedlift czy polift to jedne i te same zawory, masz dwa brązowe a ja jeden.
Brałem stąd:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-2.0-TDCi/4133
Z alle.... nie brałem, bo bałem się trafić na jakieś regenerowane (są podejrzanie tanie).
panowie niestety i mnie dopadl syndrom falujacego przyspieszania,wymienilem zaworek sterowania turbina(uzywany) to samo,jakies pomysly co moze byc jeszcze?.Nie jestem pewnien,ale chyba od kiedy sie to pojawilo sa slabsze hamulce tzn. jak by serwo mniej je wspomagalo
rumunn95 15-07-2017, 08:15 jezeli hamulce sa slabe to do sprawdzenia magistrala podcisnien pod katem nieszczelnosci jak i sama vacuum pompa
bankarobert 15-07-2017, 10:11 czy to so słychać na nagraniu to właśnie ten zaworek?
https://www.4shared.com/s/fsOJrDr2pgm
słuchać go nieregularnie i nie zawsze jak wyłącza się silnik. wg mnie nie czuje różnicy w pracy turbiny.
dizel1982 15-07-2017, 10:19 czy to so słychać na nagraniu to właśnie ten zaworek?
https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZQVdiZXy1p7SCmMsLWDDmEVzQmN0B2NAH7
słuchać go nieregularnie i nie zawsze jak wyłącza się silnik. wg mnie nie czuje różnicy w pracy turbiny.
Tak, to co słychać na nagraniu to ten zaworek. Mam identyczny dźwięk pomimo dwukrotnej wymiany w ASO (zaworek + wężyki). Przestałem już drążyć temat, uznając że ten typ tak ma i nic z tym nie zrobię.
u mnie brzeczal zaworek ale ten drugi nie od turbiny, wymienilem ale niestety falujace przyspieszenie jest nadal i samochod nie reagauje na pedal gazu odrazu tylko po 1 sec.
rumunn95 15-07-2017, 12:51 Lag. W dieslu to norma to tzw turbo dziura
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
no no wiem ze turbo dziura ale wczesniej nie falowal mi przy przyspieszaniu i szybciej reagowal na wcisniecie gazu
panowie znalazlem na youtubie filmik jak gwizdze turbo
https://www.youtube.com/watch?v=pyjmncgeEeg u mnie gwizda tak samo w zakresie 1000-2000 obrotow.Tak powinno byc czy cos sie konczy?
slawek-kali 16-07-2017, 18:10 Konczy sie ;)
hamertbu 16-07-2017, 20:02 jak długo się pojeździ z takim "gwizdem"? ja zrobiłem już jakieś 20 tysi. ktoś podpowie co dalej z takim przypadkiem robić? gdzie jak i za ile da się to zrobić?
tez sie podlaczam do pytania :-)ja mialem nadzieje ze cos nieszczelne jest
no no wiem ze turbo dziura ale wczesniej nie falowal mi przy przyspieszaniu i szybciej reagowal na wcisniecie gazu
Miałem to samo. Dodatkowo auto jeszcze kopciło. Winnym okazał się EGR. Po wyczyszczeniu nowe życie - auto jak nowe. 3 miesiące później to samo. "Mechanicy" sprawdzili EGR i stwierdzili że czysty więc to nie on... Ale mogą dać turbo do regeneracji, albo może wtrysk leją, a może to jeszcze coś innego. Wkurzyłem się, kupiłem interfejs i zabawa:
1) udało mi się znaleźć nieszczelność w podciśnieniu. Po wymianie jednego przewodu cud pierwszy czyli zawory przestały pierdzieć
2) Myślałem, że może turbo padało bo zaczęło gwizdać ale doładowanie w normie, nie pluło olejem więc szukałem dalej.
3) W tzw międzyczasie padł akumulator. Aby go wymienić demontaż obudowy filtra powietrza. Okazało się, że źle była założona obejma rury dolotu i od spodniej strony (zupełnie nie widoczne) dostawało się powietrze. Przy okazji wyszło, że filtra powietrza przy ostatnim przeglądzie nie wymieniono...
4) Wywaliłem adaptację EGR'a i bingo! Po kilku kilometrach jazdy komputer wywalił usterkę silnika. Kod błędu zaworu EGR - zawór nie może osiągnąć zadanego położenia. Na szybko zrobiliśmy podmiankę i auto znów jak nowe.
Mam wersję przedliftową i EGR sterowany elektronicznie. Nie mam pojęcia dlaczego komputer nie zgłaszał błędu wcześniej. Podejrzewam, że niedomykający się EGR puszczał spaliny do silnika jednocześnie odprężając turbinę - stąd wrażenie dużej turbo dziury.
Wskazówką problemów z EGR mógł być jeszcze jeden objaw. Mianowicie po uruchomieniu zimnego silnika po kilkunastu sekundach w okolicach zaworów podciśnienia było słychać cykliczne stukanie/syczenie połączone z lekkim szarpnięciem silnikiem. Trwało to może około minuty i ustępowało. Lekarstwem było wyjęcie wtyczki z jednego z zaworków.
Podejrzewam, że komputerowi nie pasowało coś w okolicach EGR i próbował sobie coś skalibrować przy okazji podduszając się spalinami (dlatego lekko szarpało silnikiem). Po wypięciu przewodu wypadało mu sterowanie turbiną więc sterował EGR w trybie awaryjnym.
Trochę się opisałem ale może komuś pomogę. Wnioski mam takie, że podciśnienie, turbo i EGR to sieć naczyń połączonych i do diagnostyki potrzeba kumatego mechaniora ze znajomością tych silników.
PS: W ASO usilnie mi wmawiano, ze mam 3 zawory podciśnienia i EGR starowany podciśnieniem...
kupilem dzisiaj egr (uzywke) jak wroce z wakacji podmienie i dam znac
pawelmisiek 29-08-2017, 15:21 Witam , pisze trochę z innym pytaniem . Mianowicie od jakiegoś czasu znowu zaczął mi brzeczec zaworek , już raz tak miałem i po wymianie było ok przez jakieś półtora roku . To pomyślałem że teraz też tak zrobię, ale mam inny problem. Od kilku dni ciężko mi samochód zaczął rano odpalac tzn. Musiałem długo trzymać guzik Aż dzisiaj w ogóle mi nie odpalił czy to może być spowodowane tym zaworkiem czy może filtr paliwa ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dizel1982 29-08-2017, 20:01 Filtra paliwa, świece żarowe, blokujący się (niedomknięty) EGR, rozrusznik ...
toomekk6 30-08-2017, 11:23 Witam. Mondeo Mk4 DW10C.
Brzeczy któryś zaworek po zgaszeniu. Raz wywaliło błąd p1304: wysoka wartość kalibracji Egr.
Potem kilka razy p0234: stan nadmiernego ciśnienia turbosprężarki i komunikat usterka silnika i tryb awaryjny.
Czyżby zawór sterowania turbo do wymiany?
bankarobert 28-01-2018, 21:30 Po buczał pare razy i cisza :) nic nie robiłem i samo przestało...
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Witam. Pytanie do znawców tematu "buczenia zaworka". Posiadam w aucie objawy w postaci słynnego buczenia zaworka podciśnienia oraz braku możliwości płynnego przyspieszania - szczególnie w zakresie biegów 4-6 po ostrym depnięciu. Po zgaszeniu silnika zawór buczy ewidentnie, jednak nie drży tak jak większość osób to opisywała i trudno mi określić ( namacalnie ), który konkretnie zaworek powinienem wymienić. Samo buczenie - wydaje mi się, że bliżej szyby, czyli raczej zawór podciśnienia turbo. Proszę o jakieś pomocne sugestie od przerabiających już ten temat.
Wczoraj zaworek zmieniony, nastała błoga cisza (oprócz buczenia nie miałem innych objawów).
Dzisiaj rano stojąc w korku czułem (zimny silnik), że trzęsie budą. Podskoczyło spalanie na biegu jałowym z 1.7 do 2.3 l/h. Kilka razy Powershift mi przegazował (zmieniał za wolno biegi).
Po nagrzaniu wszelkie objawy zniknęły. Czy po wymianie zaworka musi minąć jakiś czas zanim zacznie poprawnie pracować? Czy raczej zbieg okoliczności?
gregfxxf 23-06-2020, 17:27 Odkopuję temat.
U mnie też buczy, właśnie zamówiłem zawór N75, tylko nie wiem jakie przewody powinienem kupić. Może ktoś dać namiary na przewody?
Odepnij w czasie buczenia, jak zdążysz wtyczkę z kablem, i zauważ, czy przestał, czy dalej buczy, aż zejdzie podciśnienie.
pytanie dodatkowe, a jak buczy tylko od czasu do czasu
to wymieniać od razu N75 czy czekać aż będzie buczał przy każdym wyłączeniu silnika ?
Można zamienić miejscami zawory: od turbiny i od klapy gaszącej i zobaczyć czy buczenie ustąpi... U mnie taki" zabieg" przynióśł efekt na krótko bo zawory miały już swój przebieg, ale zawsze trochę ciszy będzie po zgaszeniu. Obecnie mam założone nowe i błoga cisza po każdym zgaszeniu autka:)
stelmacher 15-08-2020, 13:37 panowie moge prosic o zdjecia jak sa podlaczone te zaworki
bo mam watpliwosci czy moje sa dobrze podlaczone chodzi mi o te gumowe wezyki od nich
Już było o tym wspominane na forum... Zawór pierwszy (bliżej chłodnicy) steruje klapą gaszącą-VAC to wężyk idący od pompy podciśnienia, a OUT to wyjście na klapę gaszącą. Z kolei zaworek głębiej schowany steruje turbo i tam podłączenie wężyków podobnie-VAC to pompa podciśnienia, a OUT to wężyk idący do turbosprężarki. Jeżeli będą źle podłączone to wywali check-a...
|
|