Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Często pada cewka zapłonowa
Ford Focus 1.6 16V 2000r z sekwencyjną instalacją gazową.
Problem polega na tym, że już dwa razy była zmieniana cewka zapłonowa i znowu szarpie przy wiekszym obciążeniu, głównie na wolnych obrotach, czyli wszystko wskazuje na to, że cewka do wymiany.
Pierwszy raz zmieniałem na nie pamiętam co, teraz właśnie znowu zepsuła się cewka (Magneti Marelli). Czytałem, i mogę się z tym zgodzić, że iskra w mieszance LPG-powietrze potrzebuje większego napięcia, żeby przeskoczyć na świecy, co z kolei powoduje większe obciążenie cewki i większe prawdopodobieństwo jej uszkodzenia. Niektórzy nawet zalecają zmniejszenie przerwy na świecach, jeżeli jeździmy na gazie. Jak wiadomo, cewki w Focusach I psują się dość często, a u mnie wyjątkowo. Nie mam ochoty zmieniać cewki co parę miesięcy. Parę miesięcy temu zmieniane były kable zapłonowe (nie pamiętam firmy) i świece (Beru), teraz padła ta cewka.
Pytanie, co robić:
- zmienić cewkę na oryginał (droooga a też może nie wytrzymać),
- zmniejszyć przerwę na świecach,
- jedno i drugie,
- a może jakieś inne pomysły?
kable i świece lepiej zmieniać na oryginalne różnica w cenie naprawdę niewielka a wytrzymają zapewne dłużej
skup tez uwage na rodzaj przewodow zaplonowych -sa dwa rodzaje -kupuj zawsze te z drucikiem w srodku.
Kamils37 11-01-2012, 18:14 Miałem ten sam problem w ciągu miesiąca wymieniłem 3 cewki, jedna jakaś krzak, druga używana (sprawna) oryginalna, trzecia nówka sztuka ORI, okazało się że świeca na 4 cylindrze "pękała" powód? Nowe przewody uszkodzone 600 zł w błoto... I już się nauczyłem takie rzeczy tylko ORI
Pozdrawiam
>:)
MarcinMegusi 11-01-2012, 21:52 Akurat w focusach te rzeczy dla świętego spokoju warto kupić oryginalne: cewka, kable, świece :] wiem to z autopsji :P
Dzięki za odpowiedzi.
kable i świece lepiej zmieniać na oryginalne różnica w cenie naprawdę niewielka a wytrzymają zapewne dłużej
No właśnie problem w tym, że różnica nie jest niewielka, bo cewka oryginalna to 360zł, zamiennik 140zł. Z przewodami trochę mniejsza różnica, bo 170zł oryginalne i 100zł dobre zamienniki, teraz mam jakieś NGK za 80zł i nawet nie od mojego silnika, bo są za długie (złe mi w sklepie sprzedali).
Teraz się muszę upewnić, bo może jednak nie cewka padła, tylko z przewodami coś nie tak, i jeszcze sprawdzę jak wyglądają świece. Może wystarczy na razie kupić oryginalne przewody.
Zobaczyłbym gdzieś po ciemku, czy przewody gdzieś nie mają przebicia, tylko że problem się pojawia przy obciążeniu a na biegu jałowym nic pewnie nie zobaczę, ma ktoś pomysł jak to sprawdzić bez spalenia sprzęgła? :P
A co do tej przerwy na świecach, jaka powinna być i czy ktoś próbował ją zmniejszyć?
jest niewielka bo te zamienniki wytrzymują Ci tylko kawałek czasu a oryginały zapewne 2x tyle albo i dłużej. Także lepiej kupić raz a lepsze. Przerwe zostaw jaka jest, jedynie możesz kontrolnie zobaczyć w nowej świecy, ma mieć chyba 1,2-1,3mm
1,2 to troche za duzo ;)
poczytaj troche o przewodach...zobaczysz ze sa dwa rodzaje przewodow -zasugeruj sie tym co napisalem wyzej. no i sluchaj rad kolegow..kazdy ma tu sporo racji w tym co pisze.
a co do wysokiego napiecia chyba jeszcze nie wymyslono jak je bezpiecznie kontrolowac ;) tutaj wiecej na instynkt bym sie zdawal, bo nigdy niema pewnosci gdzie faktycznie lezy problem.
korek007 13-01-2012, 10:14 ....teraz mam jakieś NGK za 80zł i nawet nie od mojego silnika, bo są za długie (złe mi w sklepie sprzedali)....
Pewnie sprzedali Ci do silnika 1,8 - są tańsze. Niedawno też kupiłem kable NGK (do 1,6 - o symbolu RC-FD 807) - wymiana niedługo, wraz z olejem i filtrami. Zobaczę, jak bedą się sprawować.
tak od 1.8 sa dłuższe bo mam obecnie a w mondeo 1.6 miałem krótsze te końcówki co się nakłada na cewke. mogę odsprzedać jak coś mają przejechane jakies 25 tyś.
Miałem taki sam przypadek w mk1 1.6 z gazem. Żaden mechanik nie mógł zdiagnowzować przyczyny szarpania- w końcu znajomy elektryk sprawdził i to nie cewka, jak wcześniej wszyscy przypuszczali ale jeden z przewodów miał przebicia.
Kamils37 13-01-2012, 17:24 Miałem taki sam przypadek w mk1 1.6 z gazem. Żaden mechanik nie mógł zdiagnowzować przyczyny szarpania- w końcu znajomy elektryk sprawdził i to nie cewka, jak wcześniej wszyscy przypuszczali ale jeden z przewodów miał przebicia.
I właśnie chyba najlepiej przy wymianie cewki od razu zmieniac przewody i swiece :)
Ok, to wiem już coś więcej.
Po pierwsze, sprawdziłem rezystancję oryginalnych przewodów zapłonowych, które wymieniłem, bo izolacja zaczynała przebijać i też wypadały zapłony. Wygląda następująco:
Przewód cylindra 1 - 7,01kΩ
Przewód cylindra 2 - 5,67kΩ
Przewód cylindra 3 - 4,26kΩ
Przewód cylindra 4 - 3,08kΩ
Wychodzi rezystancja około 18kΩ/m.
Przewody zapłonowe NGK, które są za długie, mają odchyłkę rezystancji nie większą od 20% od oryginalnych, czyli w sumie nieźle.
Po drugie, patrzyłem w ciemności i kable świecą jakby ze środka, ale to ponoć normalne. Ciężko się to sprawdza, bo świecą tylko przy przegazowaniu (chyba przez to, że mieszanka ubożeje). Zależności od prędkości obrotowej nie ma. Bardziej świecą na gazie, co częściowo dowodzi teorii o trudniejszym zapłonie gazu.
Po trzecie, cewka też ma przebicie do masy u podstawy, ciężko się dopatrzeć ale jednak jest ;(.
Po czwarte, możliwe, że cewka się uszkodziła z powodu świecy z totalnie pękniętym izolatorem (właściwie odłamanym), którą znalazłem w 2 cylindrze. Wymieniłem na razie jedną świecę, szczeliny ustawione na 1,2mm (jedna świeca miała 1,4mm, inna 1,3, reszta ok. 1,25).
Wymiana świecy nie zmieniła objawów, dalej się czasem dławi przy przyspieszaniu.
Wnioski:
- możliwe, że również u mnie uszkodzona świeca pociągnęła za sobą cewkę,
- muszę kupić cewkę (jeszcze nie wiem jaką kupię) i pewnie wypadałoby 4 nowe świece, i już wiem, że Motorcrafta,
- przewody wydają się ok - nie ma ewidentnego przebicia na powierzchnię, tylko trochę przeświecają ze środka,
- zarówno oryginalne Motorcrafty, jak i zamienniki NGK (faktycznie, do Focusa 1.8 i 2.0, NGK RC-FD 808 ) mają rozłożoną rezystancję w całym przewodzie i na pewno nie jest to drut. Świadczy o tym fakt, że rezystancja jest proporcjonalna do długości przewodu.
Dzięki wszystkim za pomoc, mam nadzieję, że już dojdę ładu.
Miełem dokładnie to samo - mechanicy przy przykręcaniu świecy ukruszyli izolator i przez to poszła cewka. Ale tak jak pisałem wcześniej po wymianie świec i cewki dalej coś było nie tak - dodatkowo przewód miał przebicie
No i oczywiście skończyło się na wymianie wszystkiego. Najpierw niepotrzebnie zmieniłem cewkę na nową firmy Beru, potem świece na Motorcraft, i okazało się, że to jednak wina kabli :D.
Podsumowując:
Silnik 1,6 ZETEC-S z sekwencją BRC, cewka Magneti Marelli, przewody zapłonowe NGK RC-FD 808, świece Beru. Zestaw pracował poprawnie jakieś 4 tys. km, po czym zaczęły pękać świece i wypadać zapłony (ostatecznie okazało się, że pękła świeca 2 i 4).
Wymiana cewki na Beru nie pomogła, wymiana świec na Motorcraft AYFS 22PP nie pomogła, dopiero wymiana przewodów zapłonowych na oryginalne Motorcrafty pomogła.
No to mam teraz pewnie całkiem dobrze działającą cewkę w zapasie.
A, no i zmniejszyłem przerwę na świecach z 1,3mm na 1,1mm tak dla lekkiego odciążenia układu zapłonowego. Koszty wyszły takie (388zł), że mam nadzieję trochę pojeździć bez problemów.
delta998 10-02-2012, 20:13 A ja mam pytanie.Miałem wymieniane swiece platynowe i przewody firmy bosch była poprawa.Teraz po miesiącu czasu zaczął mi szarpać wiec z ciekawości zajrzałem pod maske żeby sprawdzić przewody i wziąłem troszkę spryskałem wodom i się okazuje ze maja przebicie:( czy to normalne???? Pozdrawiam
raczej nie normalne
panowie...poczytajcie troche o budowie i rodzajach przewodow zapłonowych...
napisałem wam ze są dwa rodzaje..wiec naprawdę uważajcie na to co kupujecie.
google nie razi prądem wiec warto trochę się pouczyć
Witam. Mam podobny problem z cewką zapłonową. Otóż od jakiegoś czasu silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach a przy przyspieszaniu delikatnie się dławi. Metodą prób i błędów doszedłem do wniosku że uszkodzona jest cewka zapłonowa. Dodatkowo zrobiłem pomiary co dało mi pewność. W Internecie znalazłem informacje, że impedancja powinna się mieścić 0,4-0,6Ω ja uzyskałem wyniki w granicy 20Ω. Kupiłem nową i z ciekawości zmierzyłem impedancję, która wynosi ok 12Ω. Czy to normalne? Po za tym silnik cały czas pracuje tak samo. Tylko nie znacznie poprawiła się kultura jego pracy. Co może być przyczyną?
Kolejną kwestią jest instalacja LPG w mojej Foczce. Podobno po wymianie cewki trzeba ją sprawdzić. Może ktoś podpowiedzieć jak to zrobić i co w ogóle sprawdzić?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
z diagnozowaniem cewek nie jest tak hop siup....lepiej podmienic jak diagnozowac stare bo wysokie napiecia ktore wystepuja lubia czasem uchodzic tam gdzie nie powinny w okreslonych warunkach ktorych my osobiscie nigdy nie odtworzymy. Co do opornosci to kazdy producent moze miec inaczej i czasami moze byc tak ze tylko oryginal bedzie dobrze dzialal.
bienkrzys 26-02-2013, 21:47 Mój problem z cewką zapłonową zaczął się od założenia instalacji gazowej sekwencja. W ciągu roku wymieniłem 3 cewki. Przypadkowo dowiedziałem się że przerwa na świecy jeżeli jeżdzi się na benzynie ma być 1,3 mm . A jeżeli na gazie 1,0 mm. Bo trudniej się spala gaz i cewka jest bardzo wysilona. I zaraz pada. A po zmniejszeniu przerwy iskra jest mocniejsza i lepiej spala gaz. I cewka nie jest wysilona. Świece, przewody, cewka też kupiłem orginał. I też siadła. Pamiętajcie że wszystkie rzeczy w polsce maja gwarancję 2 lata. I zostały uznane cewki. Po zmniejszeniu przerwy wszytko wróciło do normy. Autko chodzi idealnie,nie dławi się nie szarpie itd. A przewody czy cewkę wystarczy kupić dobry zamiennik i będzie autko chodzić idealnie. Szkoda przepłacać za orginał,lepiej wydać na coś innego . Pozdrawiam.
Ps.link jaka ma być przerwa w katalogu..
http://www.iskra-kielce.pl/index.php?go=3&id_k=3547&col=2&cval=%2797
U mnie mniej wiecej cewka padała co rok. Odkąd wziołem cewkę z anglika problemu nie ma 2 rok. motor 1.6 16V zetec 99
marcin-25 28-08-2016, 08:13 raczej nie normalne
panowie...poczytajcie troche o budowie i rodzajach przewodow zapłonowych...
napisałem wam ze są dwa rodzaje..wiec naprawdę uważajcie na to co kupujecie.
google nie razi prądem wiec warto trochę się pouczyć
A mógłbyś podać konkretnie jakiś model? Potrzebuję do 1.6 16v 99r. Zastanawiałem się nad ngk
taylor144 25-11-2018, 10:28 Witam wszystkich poszukuje rady. Posiadam Focusa MK1 1.6 z gazem Brc i mam problem z cewka. Cewka padła już 3 raz. Nie chodzi na 2 cylindrze tylko. Świece również wymienione. Co może być przyczyną
Gdzieś tu na forum widziałem informacje, że mogą być winne kable.
Focus
Proszę poprawić tytuł swojego tematu na zgodny z zasadami Forum:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
Krótki poradnik jak to zrobić:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=258518
Dziękuję
Speedo
majeslaw 05-02-2020, 20:04 Dzień dobry,
Czy ktoś wie jaka powinna być rezystancja pomiędzy wejściami cewki zapłonowej w fordzie focusie 1.6.
O ile impedancja na uzwojeniach jest ok bo wynosi 0,2ohma.
pomiędzy 1-3 - 11k ohmów
pomiędzy 2-4 - 11k ohmów
Czy ktoś ma wiedzę czy ta wartość jest odpowiednia?
majeslaw 11-02-2020, 07:06 Odpowiem sam sobie:
Cewka zapłonowa o tych parametrach jest sprawna.
W moim przypadku Ford Focus 1.6 benzyna r2000 cewka zapłonowa Motorcraft 988F-12029-AB.
|
|