Zobacz pełną wersję : Jaki olej do skrzyni biegów na dolewke?
Witam forumowiczów.Mam escorta mk VI dieseli chce dolac olej do skrzyni bo jest mało, brakuje jakis 1,5 cm od krawedzi korka a powinno byc 2-3 mm.Poradzcie mi jaki olej dolac.Wlany jest oryginalny EP SAE 80 (według instrukcji obsługi)Jaki to jest wogóle olej,mineralny czy syntetyk?I jaski moge dolac?dzieki
http://sklep.fordclubpolska.org/product ... ucts_id=53 (http://sklep.fordclubpolska.org/product_info.php?cPath=34&products_id=53)
Dzieki za link ale ten olej czyli 75W-90 to nie jest chyba to samo co mam juz wlane od nowosci czyli EP SAE 80 bo taki podaje przypominam ksiazka WKiŁ .A moze to jest to samo i sie myle??
jeśli nie mialeś wymienianego oleju,to ten co podałem jest odpowiedni
Janusz Sroka 01-11-2006, 19:53 Witam,
Wygląda na to, że trafiłem na eksperta. Więc 2 dręczące mnie pytania.
1. Gdzie jest czarodziejski korek sprawdzania poziomu oleju w skrzyni biegów w Escorcie 1.6 16V 1996?
2. Dzięki temu korkowi jest możliwość dolewania oleju do skrzyni, ale ja chce olej stamtąd "wylać". Czy można go będzie wypompować ze skrzyni biegów tak samo jak wypompowuje się olej silnikowy przed jego wymianą (czyli przez rurkę, w której jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju)?
Nie chcę odpowiedzi w stylu "tego oleju zgodnie z instrukcją Ford się nie wymienia, a jedynie uzupełnia". Instrukcja Ford mnie nie interesuje.
Zamierzam przeprowadzić dwa "eksperymenty naukowe" związane z ceramizer (em, ami).
Czyli z ceramizerem do silnika (tu nie ma żadnego problemu) i z ceramizerem do skrzyni biegów. Chcąc zapewnić ceramizerom idealne warunki pracy chcę wymienić oba oleje.
Ostatnio przeprowadziłem eksperyment z płynem do czyszczenia wtryskiwaczy (STP) i jestem bardzo zadowolony. Przebieg mojego Escorcika to pewnie jakieś 150 tys +/- 50 tys.
Więc we wariancie skrajnym (200 tys.) moja skrzynia powinna nie żyć ( chyba) od 40 tysięcy.
1. Korek do dolewania oleju jest mniej więcej w połowie wysokiści skrzyni od przodu samochodu. Najlepszy dostęp do niego jest z kanału.
2. Możesz go wyssać wysysarką tak jak olej silnikowy przez ten właśnie korek. Inne mi znane sposoby są dość skomplikowane i raczej głupawe np. wyjęcie przegubu ze skrzyni biegów :fcp27
Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Chciałem wymienić olej w swojej skrzyni, bo np po nocy zanim trochę pojeżdżę mam wrażenie, że na początku trochę ciężko wchodzą biegi. Później jest już dobrze.
Dzisiaj, przy okazji wymiany oleju, filtrów, świeczek - chciałem, żeby mi wymienili ten olej a tu LoL :fcp15, chłopaki mówią, że nie mam korka spustowego i jedynie wymiana oleju możliwa jest przy wymianie sprzęgła albo naprawie skrzyni biegów. Czy jest to możliwe, że nie mam tego korka i nie można u mnie ani dolać, ani wypuścić tego oleju?
Ja dodałem ceramizer do skrzyni bez wymiany oleju.Uważam że niema potrzeby go wymieniać skoro jest on przewidziany nawet na cały okres eksploatacji auta,w silniku co innego bo wymaga on okresowej wymiany a chodzi o to aby ceramizer był jak najdłużej w oleju.Jeżeli chodzi o działanie ceramizera w skrzyni to jestem bardzo zadowolony,skrzynia chodzi lżej i ciszej :fcp1
Sorry ale co to kurde jest "ceramizer" ? :fcp15 :fcp18
Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Chciałem wymienić olej w swojej skrzyni, bo np po nocy zanim trochę pojeżdżę mam wrażenie, że na początku trochę ciężko wchodzą biegi. Później jest już dobrze. Prawdopodobnie masz niewłaściwy olej w skrzyni. Biegi cięzko wchodza bo na nierozgrazanym silniku olej jest gęstszy. Miałem cztery escorty i we wszystkich był transmisyjny w skrzyn biegów, nie wiem jak u was. Transmisyjny jest czerwony, rzadki o charakterystycznym zapachu i cholernie drogi. Do jednego samochodu wlałem kiedyś normalny olej przekładniowy 80W/90 chciałem zaoszczędzić a stao się wręcz przeciwnie, miałem ten sam objaw jak ty, po wlaniu transmisyjnego wszystko wróciło do normy.
1. Gdzie jest czarodziejski korek sprawdzania poziomu oleju w skrzyni biegów w Escorcie 1.6 16V 1996? Korek wlewu oleju jest miarką, lejesz dotąd aż zacznie sie przelewac.
2. Dzięki temu korkowi jest możliwość dolewania oleju do skrzyni, ale ja chce olej stamtąd "wylać"Korek spustowy powinien być po stronie dłuższej półosi przy przegubie skrzyni, powinien wyglądac tak samo jak korek wlewu. Jeżeli go nie ma to najprostszym sposobem jest wyciągnięcie gniazda przegubu. Odkręcasz i wyciagasz sforzeń wachacza, koło letko na bok, potem wkładasz np: łyżkę do sciągania opon między skrzynie a gniazdo przegubu i troche mocniej trzeba szarpnąc odpychając gniazdo od skrzyni czasami mocno siedzi ale musi wyjść trzymie go coś ala zawleczka rozporowa.
Czy można go będzie wypompować ze skrzyni biegów tak samo jak wypompowuje się olej silnikowy przed jego wymianą (czyli przez rurkę, w której jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju)? Olej silnikowy spuszcza sie przez korek w misce olejowej.
Ja dodałem ceramizer do skrzyni bez wymiany oleju.Uważam że niema potrzeby go wymieniać skoro jest on przewidziany nawet na cały okres eksploatacji auta Jest niepisana zasada żeby olej w skrzyni wymieniać co 100tys km po takim przebiegu transmisyjny przeważnie robi sie letko brązowy i rzadki jak woda.
http://moto.allegro.pl/18926_oleje_plyn ... paliw.html (http://moto.allegro.pl/18926_oleje_plyny_eksploatacyjne_dodatki_do_olejow _i_paliw.html)Sorry ale co to kurde jest "ceramizer"
Co wy tu za bajki opowiadacie z tym spuszczaniem oleju ze skrzyni :fcp15 Olej spuszcza sie przez kołek blokujący wodzik(po prawej stronie skrzyni element nr 2 lub nr 1 na obrazku,nie pamietam który jest nizej)Poprostu się go wykręca i olej zlecichciałem, żeby mi wymienili ten olej a tu LoL , chłopaki mówią, że nie mam korka spustowego i jedynie wymiana oleju możliwa jest przy wymianie sprzęgła albo naprawie skrzyni biegów.Zmien mechanika
Aha i zapomniałem dodać skrzynia nie ma korka spustu oleju olej spuszcza sie przez ten właśnie element
Wydrukuje sobie ten obrazek i popatrze sam :fcp18
A przez co wlać ten olej? :fcp13
Wydrukuje sobie ten obrazek i popatrze sam :fcp18
A przez co wlać ten olej? :fcp13
przez korek wlewu oleju który jest kilka centymetrów wyżej :fcp2
przez korek wlewu oleju który jest kilka centymetrów wyżejelementu nr 1 :fcp14 korek odkręca sie kluczem imbusowym nr 8
witam.
Tak nawiązując do owych ceramizerów - warto to to stosować ? moje autko jest leciwe, a nabylem je niedawno, skrzynia na pewno nie chodzi jak powinna i pytanie czy nie zapaskudze jej tym do konca.
I pytanie czy jesli sie to nawet zastosuje, to czy efekt bedzie trwały ? ma ktoś doswiadczenia ?
Inna sprawa że wyskakuje mi z jedynki często... i liczę że może choc troche to pomoze :)
No fajnie ale co teraz? :fcp15
Czym to odkręcić, bo to na imbus nie jest...
No i jak wleje olej przez 1, skoro to jest praktycznie poziomo?
stary popatrz dokładnie na te elementy,odkręca sie je kluczem 17 lub 19 mm.I jeszcze jedno olej wlewasz przez otwor ktory jest powyżej tego co zaznzczyłes na pierwszej fotce (korek na imbus 8 mm,widac go na fotce) tym co zaznaczyles tylko spuszczasz olej
dobra dołożyłem rysunek
Yyy no to teraz się pogubiłem :fcp18
Może uporządkujmy :fcp18
1 i 2 odkręcam, żeby wyleciał olej, tak?
Już wiem o jaki korek chodzi, no ale jak wleje przez niego, skoro on jest poziomo?
Ja wlewam przez wężyk,lub taka smieszna gruszka co dzieciom sie gile z nochala wyciąga :fcp12 Nie żartuje mówie poważnie,tak do wylania oleju odkręcasz 1 lub 2 odkręc ten co jest najniżej,żeby cały olej zleciał
Aha czyli mogę odkręcić tylko ten najniżej położony?
dokladnie tak,nie trzeba wykręcać obydwóch
No i wymieniłem :fcp2
Lepiej odkręcić oby dwa, bo jak odkręciłem ten niby niższy to coś tak jakby mało zleciało, odkręciłem drugi to jeszcze ostro poleciało...
Weszło 1,9L Mobila do przekładni i i i ...
CUDOWNIE :fcp2
Pomijając, że biegi chodzą leciutko to wsteczny wskakuje tak, że po prostu zamieszkam w tym autku chyba :fcp2 :fcp2 :fcp2
no ja u siebie tez wymieniłem jakies 2tyg temu olej w skrzyni, zalałem ją oryginałem takim jak niby ma byc 75W90 dałem bodajże 42zl za litr.Skrzynia chodziła dobrze ,biegi wskakiwały tez dobrze...
A teraz najlepsze :
3dni temu wracając wieczorkiem do domu z pracy po przejechaniu około 25km usłyszałem dziwne stuki (przypominające dzwięk małej tulei ktora wyskoczyla z wahacza) ale jako ze przejezdzałem wlasnie przez przejazd kolejowy to pomyslałem ze to rogatka rozwalona...
Dmuchając na zimne wskoczyłem 15min pozniej do garazu i pod essa ,wszystko bylo ok.
Juz rano wsiadlem do auta odpaliłem poczekałem standardowo 2-3min i w droge (nie katuje essa jak jest zimny) delikatnie sie kulałem ,przejechałem moze z 300metrów i nagle :573: JEB!!!!! az podskoczyła buda.Zatrzymałem sie dałem na luz nie gasiłem auta ,maska w góre i to co zobaczyłem...... :572: :572: :572: o zgrozo ,tam gdzie ze skrzyni wychodzi napęd predkosciomierza to tak 2cm w prawo rozje....... obudowe skrzyni ,dziura wielkosci orzecha włoskiego, no i patrze a tam od spodu jak z kranu leci sobie w ciekłej postaci moje 3x42zł ,krew mnie omal nie zalała... Wskoczyłem do essa ,chce zapodać 1-bieg a tu h... wybierak jak przyspawany do podłogi jedyne ruchy jakie daje sie wykonac to luz lub 2-bieg,wrociłem do domu po 20min pojechałem do znajomego mechanika jakies 4km drogi ,w skrzyni było juz sucho ,po przejechaniu moze kilometra nagle odblokowało wszystkie biegi ,skrzynia bez oleju działała lepiej jak z nim ,biegi takze lżej!!!???!!!
Jak wstepnie myslałem obudowe w dwóch miejscach rozwalił dyfer, w jednej osi patrząc od góry obok napedu linki i od dołu pomiędzy "czopem półosi" a wybierakiem.
Dzis kupiłem nową skrzynie za jedyne 500zl i w du... mam oryginalny olej (nie mowie ze to jego wina ,choć kto wie) ale szkoda kolejnych ponad 100zl ,miał juz ktos cos podobnego??
małyBidon 01-02-2007, 08:05 Ja u siebie po wymianie simeringów zalałem ELF'a do skrzyń biegów 80W90 i wszystko jak na razie ok (już parę tyś. km).
miał juz ktos cos podobnego??
Mam nadzieję że do tego u mnie nie dojdzie :fcp8
miał juz ktos cos podobnego??
Yeezu :fcp15 nie strasz ludzi, prosze...
ale miales pecha :fcp11 . Ja juz milem przezycia ze swoja skrzynia. Cala sie rozsypala kupilem nowa za 350 zł. Zalalem jakims olejem do skrzyn taki tanszy i w sumie wszystko jest ok, ale gdy hamuje silnikiem to troszq buczy mi skrzynia i zastanawiam sie nad kupnem ceramizer do skrzyni, moze to pomoze co o tym myslicie ?
Pozdrawiam
ale miales pecha :fcp11 . Ja juz milem przezycia ze swoja skrzynia. Cala sie rozsypala kupilem nowa za 350 zł. Zalalem jakims olejem do skrzyn taki tanszy i w sumie wszystko jest ok, ale gdy hamuje silnikiem to troszq buczy mi skrzynia i zastanawiam sie nad kupnem ceramizer do skrzyni, moze to pomoze co o tym myslicie ?
Pozdrawiam
Ja osobiscie wlałem do skrzyni razem z oryginalnym olejem dwie strzykawy ceramizera,mozecie wierzyc albo nie wierzyc ale po przejechaniu około 20km biegi zaczęły wskakiwac o wiele płynniej i lżej ,do masakry przejechałem około 1200-1300km i na suchej skrzyni bez oleju około 4km gdzie wszystko smigało tak samo a nawet lepiej niz wtedy gdy olej był w skrzyni!!!!!! Srzynka dzialala bez oleju tak cicho jak z olejem!!!!
Nie wierze sam w to co widziałem i słyszałem... Aha i szczerze mówiąc wątpie zeby ceramizer był przyczyną awarii skrzyni (to do niedowiarków :) )
a czasami niz za duzo płynów do tej skrzyki zalałes ???
ja kiedys zalałem do malucha do skrzyni za duzo oleju o litr i miałem taki sam efekt dziura w skrzyni olej na glebie
Aha i szczerze mówiąc wątpie zeby ceramizer był przyczyną awarii skrzyni (to do niedowiarków :) )
Może i nie był ale z tymi miodkami to różnie bywa :fcp4
MRW11, do Escorta nie da się wlać więcej oleju niż powinno być,a to dlatego że olej wlewa się przez otwór do kontroli poziomu oleju
Aha i szczerze mówiąc wątpie zeby ceramizer był przyczyną awarii skrzyni (to do niedowiarków :) )
Może i nie był ale z tymi miodkami to różnie bywa :fcp4
Chyba nie widziałes jak wygląda "ten ceramizer" to nic z serii moto doktor puszka 0,5litra hyhy to jest strzykaweczka o pojemności 5ml z zawartoscią o konsystencji oleju czyli tak znikoma ilosć w stosunku do 3litrów oleju w skrzyni (tak dla wyjasnienia)
Dzis skrzynie juz miałem na glebie i patrząc przez dziure jaka powstała widać że dyfer faktycznie sie rozsypał ,a dokładniej gruby trzpień-> oś satelitów został ścięty w miejscu gdzie wchodzi w kosz satelitów a poza koszem jest jego zawleczka.Wlasnie taki kawałek podczas jazdy odpadając władował sie między obudowe skrzyni a kosz satelitów z którego wypadał (nie zdążył :fcp2 )
Ps. żeby było śmieszniej to druga skrzynia którą kupiłem za 500zl okazuje sie totalnym syfem ,rąbie niemiłosiernie na jałowym ,a podczas jazdy wyje jak Kamaz :fcp2 :fcp2
poza tym synchro ma jak nówka bo mozna zapinac wszystkie biegi tak wspaniale ze az wierzyc sie nie chce ,zero luzu -->jutro jade do Suchodanca tam gdzie ją kupiłem i zrobie im z D... jesień średniowiecza :fcp2
Nie mówie, że to na pewno to ale takie uprzedzenie mam do tych wszystkich różnych, cudownych miodków... bo nie da się ukryć przypadek ciekawy.
No nareszcie historia ze skrzynią biegów u mnie dobiega konca :fcp2 jak to mówią "do trzech razy sztuka" wlasnie trzecia skrzynia okazała sie byc w super stanie!!! baaa powiem nawet ze jest jak nowa,chyba opłacało sie pomęczyc i trafić taką własnie.Mam nadzieje ze bedzie słuzyc długo ,dodam jeszcze ze skrzynka jest od essa 1.4EFI z 96roku(nawet nie wiedzialem ze po 95' w 1,4 nie zmienili mocowania rozrusznika) :) za to jest nieszczesny czujnik wstecznego przykrecany od dołu skrzyni :fcp5 i okazał sie byc pekniety ehh wlasnie staram sie go polepić bo jest wyjęty a otwór w skrzyni zaślepiony zeby olej nie uciekł.
PS. skrzynie zalałem olejem Valvoline Dura Blend 75W90 to jest pełny syntetyk koszt 37zl/1litr
Panowie czy ten http://sklep.fordclubpolska.org/product ... ucts_id=53 (http://sklep.fordclubpolska.org/product_info.php?cPath=34&products_id=53) olej nadaje sie do mojego modelu na dolewke ???
|
|