Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Usterka zamka drzwi, czujnik otwarcia/zamknięcia


PAFFCIO
28-01-2012, 07:33
No to stało się... pierwsze poważne unieruchomienie mondziaka :-(
Trochę moja wina, bo...
1. jakieś 2 lata temu wymieniano mi na gwarancji zabezpieczenie i blokadę w kierownicy (elektryczna)...jak to keisim wybadał, powinni zrobić jakąś kalibrację czy coś...nie zrobili efekt był taki, że jak po 30-40 sek od odblokowania auta nie został uruchomiony silnik, włączał się immobilizer i by uruchomić silnik, należy zamknąć kluczykiem auto, odblokować je, otworzyć i zamknąć drzwi kierowcy...
Mimo dobrych rad (których nie posłuchałem :-((( ) keisima nie zrobiłem tej kalibracji, no i wczoraj stał się dramat...
Przypuszczam, że ze względu na minusową temperaturę, czujnik otwarcia drzwi kierowcy przestał działać...w konsekwencji nie mogę zamknąć auta, bo centralny cały czas dostaje info, że drzwi są otwarte...z tym da się żyć, bo można je zamknąć "z palca"... gorzej, że ze względu na brak opisanej wcześniej kalibracji, immobilizer nie chce się wyłączyć i mam unieruchomione auto...nie mogę odpalić silnika :-(
Powiem tylko, że już próbowałem:
1. odłączyć aku,
2. potrzaskać drzwiami,
3. sprawdziłem wszystkie złącza elektryczne w drzwiach.
Wydaje mi się, że w samym zamku jest jakiś elektryczny lub mechaniczny "czujnik", który zamarzł...
Czy ktoś z Was ma pomysł jak się do niego dobrać, jaki tam jest czujnik, gdzie się dokładnie znajduje? Czy wymontowanie całego modułu zamka może pomóc??

jvc
28-01-2012, 08:04
Pafcio a może prościej by było go podholować do jakiegoś ciepłego garażu ,odmrozić a później na tą kalibrację do ASO ?

PAFFCIO
28-01-2012, 08:30
chyba nie będzie wyboru...niestety na dziś planowaliśmy mały wypad z Wawy i zastanawiam się nad jakimś rozwiązaniem doraźnym

Pastoo
28-01-2012, 09:36
PAFFCIO, a jak z odpalaniem awaryjnym auta? Pod zaślepką stacyjki nie ma normalnego otworu na kluczyk? W pilocie Keyless, o ile dobrze pamiętam, jest wyciągany grot do zamków i stacyjki. Jeśli komputer nie widzi kluczyka zdalnego, to może zobaczy ten prawdziwy i odczyta co trzeba?
Chyba, że źle zrozumiałem Twój problem, w tym momencie przepraszam.

PAFFCIO
28-01-2012, 11:19
Niestety, nie działa, sprawdzałem.
Tak długo, jak długo nie zostanie "rozbrojony" immobilizer, a ten nie zostanie tak długo jak długo nie "otworzę, zamknę drzwi" tak długo nie uruchomię silnika.
Pod zaślepką jest tylko gniazdo indukcyjne, a nie zamek kluczyka, na wypadek wyczerpania baterii w pilocie...

Rafak2
28-01-2012, 16:51
Witam wszystkich i pozdrawiam to mój pierwszy wpis.
Dziś rano również mój Conwers+ pokazał że dźwi przednie prawe są otwarte ale w rzeczywistości były zamknięte i lampki podświetlające nogi się świeciły.Stwierdziłem że czujnik zamknięcia prawych dźwi zamarzł(padł)ale odpaliłem i pojechałem.Po20 km dalej tak samo i wyciągnąłem żaróweczki żeby się nie narzewały.Po ok.60km na wyświetlaczu znikł komunikat i wszystko było ok..Ale na wieczornej przejażce znowu to samo i teraz nie mogę zamknąć z kluczyka odbija mi centralny.Podejrzewam czujni dźwi ale gdzie on teraz jest bo MK1 był na na słupku i często śnieżał.Jestem ciekaw gdzie on jest i jak wygląda czy to konstruksja otwarta w co wątpię a może kontrakton i ze stykami coś się dzieje.Proszę o pomoc i jeszcze raz pozdrawiam i życzę miłego wykendu.

Marianosik
28-01-2012, 17:38
Witam wszystkich i pozdrawiam to mój pierwszy wpis.
Dziś rano również mój Conwers+ pokazał że dźwi przednie prawe są otwarte ale w rzeczywistości były zamknięte i lampki podświetlające nogi się świeciły.Stwierdziłem że czujnik zamknięcia prawych dźwi zamarzł(padł)ale odpaliłem i pojechałem.Po20 km dalej tak samo i wyciągnąłem żaróweczki żeby się nie narzewały.Po ok.60km na wyświetlaczu znikł komunikat i wszystko było ok..Ale na wieczornej przejażce znowu to samo i teraz nie mogę zamknąć z kluczyka odbija mi centralny.Podejrzewam czujni dźwi ale gdzie on teraz jest bo MK1 był na na słupku i często śnieżał.Jestem ciekaw gdzie on jest i jak wygląda czy to konstruksja otwarta w co wątpię a może kontrakton i ze stykami coś się dzieje.Proszę o pomoc i jeszcze raz pozdrawiam i życzę miłego wykendu.

nie dźwi tylko drzwi, drzwi, drzwi !!!
Nie da się tego czytać!!!

Rafak2
28-01-2012, 17:57
O przepraszam za błędy to chyba stres.
Próbowałem od środka pozamykać ale odbij.

Slawko
28-01-2012, 19:31
Jestem ciekaw gdzie on jestjest w samym zamku, jest z nim zespolony.

Rafak2
28-01-2012, 20:23
Dziękuję za podpowiedź.Byłem żeby zagrzać samochód ale centralny już się uruchomił.Przeglądnę w cieplejszy dzień.A co do czujnika to do wymiany czy może do przesuszenia.

Slawko
28-01-2012, 20:26
A co do czujnika to do wymiany czy może do przesuszenia. u Ciebie, to nie wina czujnika, Ty masz inny problem. Sadząc po tymPróbowałem od środka pozamykać ale odbij. to problemem sa cięgna i/lub styki w samym siłowniku

Rafak2
28-01-2012, 22:41
Pisząc od środka to tylne i prawe przednie(sygnalizujące otwarte)poblokowałem ale próbując przednie lewe odbijało i to ręcznie i z pilota.Czyli czujnik prawych przednich sygnalizuje otwarte.

pwroblew
29-01-2012, 18:33
coś mi się widzi, że Ford może mieć jakiś poważniejszy problem z tymi czujnikami zamknięcia drzwi ;))

Mi od kilku dni wyświetla się komunikat, że tylne drzwi od strony kierowcy są otwarte. Przez cały czas świecą się lampki wewnątrz i nie mogę załączyć drugiej blokady przy zamykaniu.
Jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy.

Jutro lub pojutrze udaję się do ASO, ciekawe co z tym zrobią /mam nadzieję, że nie tylko "ten typ tak ma";))/

m_g
02-02-2012, 09:04
Trochę of topu: Widzę że ford nadal nie poprawił zamka drzwi kierowcy , tak jak to miało miejsce w mk3 :D


U mnie jak temperatury spadają poniżej 0 to samochodu z pilota nie zamknę bo odbijają drzwi kierowcy i muszę zamknąć z kluczyka(ale co lepsze jak w środku siedzę i zamknę drzwi kierowcy to wszystkie się zamykają), otwieram już normalnie. Samochód do garażu na parę godzin i działa przez chwilę :D


W mk3 problem polega na nieszczelnych zamkach i te mikro styki i chipy są zalewane i stąd ten problem :wink:

PAFFCIO
06-02-2012, 12:27
No cóż, czeka mnie wymiana modułu zamka :-(
Odmroziłem i podgrzałem podciągniętą do auta suszarką zamek w drzwiach. Wszystko ożyło... niestety po ok. 40 minutach przy -13 stopniach, moduł znów zaczął zgłaszać "drzwi otwarte" i jestem w punkcie wyjścia :-(
Pozostaje mi go wymienić...

jvc
06-02-2012, 12:31
Pafcio nie koniecznie bo skoro rozmrożenie pomogło to logicznie myśląc moduł jest ok, a przestaje działać gdy znowu wilgoć lub woda ,która tam jest zamarza , trzeba by może rozebrać drzwi i porządnie wysuszyć to miejsce...

PAFFCIO
06-02-2012, 13:31
rozebrałem drzwi...jeżeli jest wilgoć to w samym module, który wygląda jak dwie paczki fajek... jedyne "szczeliny" są na złączach lub przy metalowych, ruchomych elementach zamka...może faktycznie jakbym go wyjął i porządnie wysuszył to by pomogło. Problem polega na tym, że wyjmując zamek, mam samochód otwarty, a pewnie wysuszenie chwilę trwa. Z drugiej strony, czujnik zwyczajnie może być już "zużyty" i po prostu nie wytrzymuje temperatury ehhh nie wiem co zrobić...gdybym miał go w garażu, byłoby łatwiej...
zobaczymy ile krzykną za cały moduł, jutro będę wiedział

Kipa
06-02-2012, 17:47
W Focusie były na mikrostykach takie małe czerwone gumki, które powodowały zacięcia mikrowyłączników w niskich temperaturach. Wystarczyło te gumki usunąć i problem znikał.
Być może to ten sam problem.

pwroblew
06-02-2012, 17:49
a czy ten czujnik otwarcia drzwi to jakieś mechaniczne ustrojstwo?
bo tak by wynikało z zachowania: mróz - nie działa; ciepło - działa

Ja ze swoim jadę jutro na wymianę całego modułu w ramach FP.


No i zamek już wymieniony. Na razie wszystko jest OK ;)

PAFFCIO
08-02-2012, 08:46
...kompletny zamek 450 zyla... masakra... trzeba wprzódy pokombinować.
update
jednak to nie wilgoć, bo przy stałej temp. w okolicach -8 stopni zamek działa ok... tak więc coś w elektryce nie wytrzymuje mrozów poniżej - 10 :-/
na wszelki wypadek zestaw ratunkowy w postaci suszarki do włosów w samochodzie :-o

Tasiu
06-07-2012, 19:45
Witajcie mam podobny problem a mianowicie nie mogę zamknąć mondziaka :(
Rozebrałem dzisiaj drzwi i niestety nie poradziłem sobie z wyciągnięciem całego modułu, udało mi się jedynie odpiąć dwa plastikowe zaczepy ale jeszcze trzyma go cięgno od klamki i nie wiem jak je odłączyć od modułu.
Bardzo prosze o pomoc w wyciągnięciu tego modułu z drzwi.

oobe
12-07-2012, 13:37
Mam to samo! Poradziłeś sobie?
Widzę, że da się jeszcze odpiąć linkę co wchodzi od góry do modułu ale wole na razie tego nie robić..
Słyszę, że w module pracuje jakiś silniczek ale on nie ciągnie linki :/

PS Nie mogłem z powrotem zaczepić tego dolnego zaczepu a ty?

Tasiu
27-07-2012, 14:07
mnie sie udało poskładać wszystko tak jak było ale nadal nie wiem jak rozwikłać mój problem i wyjąć ten moduł z drzwi :(

oobe
27-07-2012, 19:05
Niestety, żeby wyjąć ten moduł trzeba rozebrać całe drzwi, łącznie z demontażem szyby.
Jak znajdę gdzieś nowy moduł to dam do mechanika.
Pozdrawiam.

Rico_87
06-01-2017, 15:58
Panowie rozwiązał już ktoś ten problem,bo tak czytając ten temat nie widzę nigdzie konkretnej odpowiedzi.
Od kilku dni u mnie sprawa wygląda nastepująco, otwieram samochód, wsiadam do środka odpalam silnik i widze komunikat o otwartych drzwiach.
A z tym już różnie, albo są to drzwi kierowcy, albo tylne lewe, co chwilę inne.

No ale olewam komunikat i jadę, po kilku bądź kilkunastu km drzwi się ryglują i wszystko wraca do normy. Sprawa jest na tyle uciążliwa, że wychodząc z auta nie mogę go zamknąć w żaden sposób, bo drzwi odbijają, nie chcą się zamknąć, ani z pilota ani z kluczyka. Próbowałem odłączyć aku na kilka minut, ale to nic nie dało. Myślałem, że coś w środku przymarzło, ale trzaskanie drzwiami nie pomaga :619:

Pomóżcie, bo już mnie do szału to doprowadza.

marco102
06-01-2017, 16:48
O odbijaniu drzwi od karoserii było już parę razy pisane. Poszukaj kilka tematów wstecz;)

Rico_87
06-01-2017, 17:17
Wybacz, ale po za przeczytaniem o wymienie zamka nie znalazłem nić innego

marco102
06-01-2017, 17:41
W takim razie, bardzo słabo szukałeś, bo temat jest stronę wcześniej:027:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=254996

Rico_87
06-01-2017, 19:41
Ale problemem nie są odbijające drzwi tylko elektronika (tak mi się wydaje).
Nie mogę zamknąć auta z pilota, bo centralny mi odbija.
Po załączeniu silnika komputer daje mi sygnał, że drzwi są otwarte.

marco102
06-01-2017, 20:00
nie mogę go zamknąć w żaden sposób, bo drzwi odbijają, nie chcą się zamknąć
Napisałeś trochę niezrozumiale, no ale dobra.

Skoro po nagrzaniu wnętrza wszystko wraca do normy, to jest to wina zamarzania. Zamek łapie rygiel, drzwi się blokują, ale za lekko, żeby czujnik to wykrył. Niestety, ale musisz się dobrać do zamków i zrobić z nimi porządek. Innego wyjścia nie ma.

Rico_87
06-01-2017, 20:09
Napisałeś trochę niezrozumiale, no ale dobra.

Fakt źle to napisałem. Myślałem, że wina leży po stronie elektroniki.
Teraz trochę za zimno na zabawę w rozbieranie zamków, ehh chce już lato :)

marco102
06-01-2017, 20:16
trochę za zimno na zabawę w rozbieranie zamków
Fakt, ale im dłużej zwlekasz tym gorzej. Ja tak załatwiłem lewy przód. Nie chciało się sprawdzić o co kaman, a potem płacz, że trzeba kupić nowy zamek, bo auto stoi całą noc otwarte. Już bym wolał to robić przy -10, niż wydawać 350zł za używany zamek:roll:
chce już lato :)
A kto nie:P

Rico_87
07-01-2017, 19:07
marco102 mógłbyś mi podpowiedzieć jak rozebrać drzwi i dobrać się do zamka.
Dzisiaj wysuszyłem całe auto, nasmarowałem zamki i wszystko co jest wokół, cały dzień miałem spokój, teraz chciałem przeparkować auto i znów to samo, niestety suszarka poszła w ruch.

marco102
07-01-2017, 21:43
Rico_87, wszystko podane jest w linku, który podałem. Jak rozebrać boczek i jak zdemontować zamek ;)

Rico_87
22-01-2017, 14:40
Jak na razie mam z tym spokój ;)
Zauważyłem, że przy dużym mrozie jak nie otwieram tylnych lewych drzwi to problem nie wystepuje. Może jakoś przetrzymam do wiosny, a później rozbiórka. Dzieki za pomoc, pozdro

wojtek__b
17-02-2017, 07:44
...kompletny zamek 450 zyla... masakra... trzeba wprzódy pokombinować.

Gdzie masz dostęp do zamka za 450?

U mnie padły tylne drzwi. Najpierw przestał działać (otwierać/zamykać), pojechałem do warsztatu (miał dobre opinie na necie) i dalej się nie zamyka, ale dodatkowo zgłasza otwarte drzwi. Szlag mnie trafia, bo piszczy i świeci się na czerwono.
Warsztat twierdzi, że wymiana zamka i że zamek tylko do kupienia w Fordzie za 800 PLN. Gdzie jeszcze można kupić zamek? Polecacie jakieś warsztaty?
Było zimno, teraz jest ciepło, problem jest cały czas.

Mk4 2014 hatchback, drzwi lewy tył, Wrocław

Marino166
17-02-2017, 08:21
Sprawdź masę w tych drzwiach

marco102
17-02-2017, 08:21
Allegro, ja kupowałem zamek u magika po vinie. Zamek lewy przód z key less 350zł, w ASO prawie 900zł.

wojtek__b
17-02-2017, 09:08
Sprawdź masę w tych drzwiach
ja pod tym względem jestem lewy, nawet nie wiem jak to zrobić :( Elektryk siedział nad tym 2 dni i stwierdził, że zamek do wymiany...

Allegro, ja kupowałem zamek u magika po vinie. Zamek lewy przód z key less 350zł, w ASO prawie 900zł.
Otóż to. Masz może jakieś namiary? Na allegro nie znalazłem...

Marino166
17-02-2017, 09:20
Miałem podobną sytuację u siebie, z tym że w drzwiach kierowcy. Ale u mnie okazało się, że urwany był kabel masowy na przejściu między słupkiem a drzwiami

marco102
17-02-2017, 19:43
Masz może jakieś namiary?
Zamek dobrany u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/zamek-zamki-drzwi-ford-mondeo-mk4-mk-4-lewy-przod-i6685291176.html

Wysłałem vin, sprzedawca dobrał zamek, wytargowałem darmową wysyłkę. Dostałem wszystkie dane od kuriera, po prostu transakcja przebiegła perfect. Z czystym sumieniem mogę polecić ;)

biliradziu79
12-12-2017, 08:50
Witam Panowie

Mam mondeo MK4 w 2010 roku w automacie .

Mam Problem z centralnym zamkiem sam odbija .
Po przeczytaniu forum widzę że mam chyba problem z zamkiem kierowcy.
Cały czas sygnalizuje że drzwi kierowcy otwarte
ok trzeba wymienić zamek.
Teraz pytanie za 100 punktów.
Jak wyłaczyć ten pier... sygnał dźwiękowy który sygnalizuje że drzwi KIEROWCY otwarte i wyje cały czas podczas jazdy .

Jaki zamek mam kupić do mondeo o winie
WF0GXXGBBGAR046643

Yoo!
12-12-2017, 09:29
Aha zaczęło się :D temat odświeżany6co zimę :)
Przez całe lato obiecałem sobie,że rozbiorę drzwi i zrobię ten zamek, a tu już zima. Nie musisz zmieniać zamka, wystarczy go rozebrać, przeczyścić i nasmarować. Jest to opisane w temacie. Osobiście się jeszcze za to nie zabrałem ale znajomy miał ten sam problem i to pomogło.
Ja w mrozy niestety musiałem podgrzewać suszarką zamek od kierowcy i lewe tylne.

biliradziu79
12-12-2017, 09:33
hmmm Powiadasz co zimę.

Ale u mnie cały czas temperatury na plus nie ma na minusie .

NIe wiesz jak wyłączyć ten sygnał informacyjny ?

C3b3k
16-04-2022, 16:36
Wiem, że stary temat, ale zostawię tu pewne info dla tych, którzy będą się borykać z tym problemem. A więc tak, przyczyną odbijającego zamka jest uwalony stycznik w samym zamku lub przetarty przewód wiązki w przegubie drzwi. Jeśli chodzi o sam czujnik to tego ustrojstwa się nie wymienia choć można odwalić trochę druciarstwa, ale jak rok to pożyje to będzie sukces, psikanie litrów WD40 przez otwory śrub od strony rygla zamka podnosi jedynie koszt naprawy o te wypsikane litry WD40 ;) Powiem wprost, ten WD40 w ogóle nie dociera do wnętrza obudowy zamka, a zalewa jedynie zewnętrzną część zamka - wiem bo psikałem 24h przed rozebraniem zamka xD. W moim przypadku winowajcą był stycznik (czujnik otwarcia zaznaczony na foto), stycznik ten przy otwartych drzwiach jest rozwarty i zwarty przy zamkniętych (pierwsze istotne info, którego znaleźć nie mogłem!). https://photos.app.goo.gl/wTxP6wAMTsWXLexL7

Przedzwoniłem wszystkie piny w zamku (mam wersję 10pin) i namierzyłem piny odpowiedzialne za ten "czujnik"- na foto macie drugie istotne info!!.https://photos.app.goo.gl/fkAAjDpDsFXhnvk16
Tak nie zapala się podświetlenie przy otwarciu drzwi prawy przód, ale lepsze to niż brak możliwości zamknięcia auta w oczekiwaniu na nowy zamek.