Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Nie działają gniazda zapalniczek w bagażniku - jakie przyczyny?


marwyk
20-07-2006, 05:08
Czy ktoś mnie oświeci i powie jak włączyć te gniazdka?
Bezpiecznik mam ok, ale one nadal nie działają.
Jak z tym u Was jest?
Jest jakiś włącznik, czy musz epofatygować sie do elektryka?

szymar
20-07-2006, 06:36
nie wiem czy trzeba je wlaczac - u mnie dzialaja tak jakby byly polaczone bezposrednio z akumulatorem.

arcisz
20-07-2006, 07:07
U mnie tez działają z urzędu 24h...

marwyk
20-07-2006, 18:33
to oznacza że u mnie sa niesprawne;
czy ktoś ma schemat elektryczny galaxego?

mekess
10-02-2009, 15:02
Ponawiam temat.

U mnie działało cały czas do dzisiaj :fcp5 Mam pod jedno z nich podłączoną małą tubę i dzisiaj zaprzestała dudnić :fcp5 jednak przyczyna tkwi w samej tubie lub też coś z sygnałem z radia. Gdy wyjmowałem wtyczke z tego gniazda nastąpiło zwarci i... no właśnie i bezpieczniki ok, a jednak prądu niema. Ojciec u siebie podłączał choinkę pod te gniazdo i przeszedł bezp. (zwarcie na kablach choinki) Wymieniłem bezp. i wsio ok. A tu jednak du.. :fcp5 Do tych gniazd idą grube kabelki więc raczej wykluczam, że gdzieś się rozpięły. Sam nie wiem o co pytać.
Może miał ktoś podobny przypadek? Ja narazie jestem chory i nie mam nastroju na rozbieranie auta.

Klaif
10-02-2009, 15:29
czytałem na forum, ale nie sprawdzałem że do gniazd zapalniczek pociągnięte są przewody które można przełączać między sobą, a mianowicie... na jednych jest napięcie stałe a na innych wtedy kiedy jest włączony zapłon... powtarzam nie sprawdzałem.

bary
10-02-2009, 17:01
A może wtyczka sie wypięła.

devaluator
10-02-2009, 23:07
do każdego gniazda są 2 wtyczki z tyłu. 12V na stałe lub po zapłonie.

subratri
11-02-2009, 08:49
do każdego gniazda są 2 wtyczki z tyłu. 12V na stałe lub po zapłonie.


a tak?? czyli jesli u mnie obie sa na stale to moge znalezc wolna wtyczke i z jednego zrobic po zaplonie??

mekess
11-02-2009, 10:02
Zgadza się wszystko, tylko gdzie te wtyki są? No i chyba będę musiał sam poszukać :fcp5 Jak znajdę to napiszę.
Na razie będę się kurował :562:

a tak?? czyli jesli u mnie obie sa na stale to moge znalezc wolna wtyczke i z jednego zrobic po zaplonie??
Gdzieś już o tym czytałem i bez przerabiania powinno tak działać (zamienić wtyczki)

mekess
13-02-2009, 00:21
4 godz grzebania i dalej du.. Wiem już tyle, że miedzy gniazdem a przednim nadkolem kabel jest ok, do tego akurat doszedłem bardzo szybko. Potem zacząłem szukać dalej, dostęp za bezp fatalny. Rozebrałem już nawet całą skrzynkę z bezp. i dalej nic. Od progu w zwyż udało mi się iść po kablu jakieś 50cm. Jednak dalej już tak naplątane, że to niema sensu. Jutro pociągne drugi + na ten kabel. Chyba pierwszy raz poddałem się i auto wygrało bitwę :fcp6 Nie smacznie się z tym czuję, ale cóż :fcp5 Chyba, że cód się stanie.
Aha, i jakby kogośinteresowało, to z tyłu do przodu idą 2 osobne plusy od tych gniazdek.

vini316
13-02-2009, 09:50
witam, miałem podobny przypadek, inie wiem dlaczego ale miałem zamienione bezpieczniki tzn, odwrotnie niż na schemacie, tj ostatnie 2 bezpieczniki po prawej sprawdź, może to nie wiem trudna sytuacja, ale kilkakrotnie juz zauważyłem że niekiedy nasze autka miały juz drobne przeróbki nie zawsze ze schematami, pozdrawiam,,, ( zamienione znaczy ten co niby według schematu miał być od zapalniczek z tyłu był dobry ale lata na nim radio, a ten co miał byc od radia był spięty z zapalniczkami,,, pozdrawiam

mekess
13-02-2009, 22:23
vini316 dzięki, ale u mnie to nie to :fcp5
marwyk, może uporałeś się z tym i wiesz co i jak???


Dzisiaj nic nie ruszałem. Może jutro jeszcze raz zajrzę. Wydaje mi się, że przyczyna tkwi gdzieś w tym "przełączaniu" miedzy stałym plusem, a tym po stacyjce. Jednak nie wiem gdzie tego szukać i szkoda mi czasu (którego i tak ostatnio nie mam) i zapodam + z innego miejsca(z bezp. tak na wszelki wypadek).
Miłego weekendowania :fcp29
No i przyczepności na aktualną pogodę :fcp4

SONY
14-02-2009, 13:42
czytałem na forum, ale nie sprawdzałem że do gniazd zapalniczek pociągnięte są przewody które można przełączać między sobą, a mianowicie... na jednych jest napięcie stałe a na innych wtedy kiedy jest włączony zapłon... powtarzam nie sprawdzałem.
Napięcie jest STAL ,a nie stałe. W obu gniazdkach jest napięcie stałe, tak jak w całej instalacji samochodu, pomimo, że alternator wytwarza je jako zmienne

mekess
14-02-2009, 15:37
czytałem na forum, ale nie sprawdzałem że do gniazd zapalniczek pociągnięte są przewody które można przełączać między sobą, a mianowicie... na jednych jest napięcie stałe a na innych wtedy kiedy jest włączony zapłon... powtarzam nie sprawdzałem.
Napięcie jest STAL ,a nie stałe. W obu gniazdkach jest napięcie stałe, tak jak w całej instalacji samochodu, pomimo, że alternator wytwarza je jako zmienne
Ale koledze chodziło o to, że prąd tam jest pomimo, że zapłon jest wyłączony :fcp4
Nie rozumie tylko co znaczy "Napięcie jest STAL" :fcp9 :fcp8