Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Zatarte linki lewarka zmiany biegów


devaluator
03-02-2012, 11:14
Ostatnio zostały mi biegi 3 i 4. Mechanik stwierdził zatarcie. Czy linki od MK2 pasują do MK1?

DDiablo
03-02-2012, 11:44
Przewierć sobie w tym wybieraku 2 dziurki i wsadź drut, gwóźdź, whatever i ci nie spadnie już. od mkII może być problem bo wyglądają na zdjęciu już inaczej, nie wiadomo jaka średnica tego jabłka. Zresztą zobacz porównaj zdjęcia skrzyni, wybierak trochę sie różni.

wojtekn
03-02-2012, 13:54
Czy linki od MK2 pasują do MK1?

Katalogowo nie pasują są inne :)

maciek90
04-02-2012, 11:51
Tak jak DDiablo pisze, jabłko się wyciera i w końcu jest na tyle luźne, że wypada. Wystarczy je przyczepić na stałe. W trasie na szybko można nawet opaską plastikową :)

devaluator
05-02-2012, 13:28
Mechanik stwierdził zatarcie w kołnierzach. W zeszłym roku przy -15 ciężko chodził lewarek po postoju nocą, potem się rozruszało i do następnej nocki było ok. Teraz jakby zamarzło / zatarło się na dobre.

DDiablo
05-02-2012, 13:59
Na wybieraku wyciera się taka tulejka(biały kwadratowy plastik), i jeżeli ciężko chodzi tylko na boki to ona jest zatarta a nie linka, no chyba że mechanik zdjął linkę z wybieraka i wtedy też ciężko chodziła.

devaluator
05-02-2012, 19:01
Poprzedniej zimy rzeczywiście na boki było ciężko. Teraz mam tylko 3 i 4 bieg. Na resztę nawet lewarek nie reaguje. Czy biegi powinny wskakiwać na lewarku, czy tutaj też powinienem odczuwać, że coś jest nie tak? Bo jakoś nie mogę wrzucić biegu w miejsce jedynki i pozostałych, lewarek nie wskakuje.

maciek90
05-02-2012, 19:16
Jak lewarek wskakuje przy 3 i 4 a przy pozostałych nie chce, ale da się nim ruszać na boki na luzie to raczej wystarczy wyregulować. Chyba, że coś się rozkręciło i ruszając lewarkiem na boki wybierak prawie się nie rusza.
Czy na 3 możesz ruszać lewarkiem na boki tak jak na luzie?

DDiablo
05-02-2012, 19:56
Wejść pod samochód, druga osoba rusza lewarkiem na boki i wtedy będziesz widział o co chodzi, czy mechanik zdjął linkę z wybieraka i w ten sposób sprawdził, że jest zatarta? bo jeżeli nie to obstawiam wybierak. http://allegro.pl/wybierak-skrzyni-bieg-sharan-alhambra-galaxy-95-00-i2085015775.html

mik-mim
06-02-2012, 00:06
Od jakiegoś czasu miałem problem z wbiciem 2 ale dało się żyć. I nagle ta sama sytuacja - jednak po rozruszaniu lewarka można było wbić 1 i 2 późnej znowu kombinacja prawo lewo przód tył z oporem 3 i 4 .
Okazało się ze lewarek się rozsypał z pod spodu. Plastiki ze wstecznego też się rozsypały. Czy to normalne ?

D245
06-02-2012, 21:45
Mechanik stwierdził zatarcie w kołnierzach. W zeszłym roku przy -15 ciężko chodził lewarek po postoju nocą, potem się rozruszało i do następnej nocki było ok. Teraz jakby zamarzło / zatarło się na dobre.

W kołnierzach czyli w czym ? Bo jak chodzi o pancerze to czy nie miałeś może sciaganej niedawno skrzyni?
Kiedyś już o tym pisałem ale napiszę jeszcze raz ku przestrodze - jak opuszczacie skrzynie
w dół to w połowie drogi kiedy będzie już będzie do nich dostęp odczepcie linki - ja tak swoje załatwiłem bo skrzynia wisiała częściowo na linkach i je odkształciła - linki są elastyczne i się wyginają ale nie pod dużym kątem - u mnie się pokrzywiły i najpierw cięzko biegi wchodziły a niedługo potem linka pękła.

Aha i jak będziesz kupował linki do szukaj od benzyny - linki są takie same a z uwagi na z reguły mniejszy przebieg i mniejsze drgania silnika jest duża szansa ze nie będzie luzów na przegubie i nie trzeba będzie wymyślać żadnych patentów aby nie spadały.

Ady62
04-03-2012, 12:07
Przerabiałem ten temat wczoraj.Najpierw się lewarek jakby zablokował,ale jakoś mocniej go używając biegi wchodziły,na szczęście miałem blisko do domu,wjechałem na kanał,kolega lewarkiem ruszał,ja strzykawa z olejem i ruszyło.Następnego dnia przy redukcji z 5 na 2 już dwójki nie znalazłem tylko było 3 i 4 (standart)Tym razem musiałem linkę założyć na wybierak, i w drogę na drugi dzień, tylko blisko 100km.Wszystko było ok póki nie używałem 5 biegu starałem się jechać pomału na 4 bo 5 jest trochę dalej, pod domem zaryzykowałem i ponownie przy redukcji pozostało 3 i 4.Tym razem telefon do sklepu i zakupiłem nowe linki które są zespolone w komplecie,a ja miałem awarię jednej w której się plastik wytarł i w tej chwili jest luks.Kupę roboty bo to tunele plastiki itd.Po montażu trzeba uważać na dobre ustawienie lewarka bo później może on obijać o obudowę jego,w moim przypadku nie mogłem 2 wsadzić.Koszt linek używanych 150-200 zł + wysyłka ja kupiłem nowe za 350 w sklepie.mają jakieś upusty bo w VW lub Fordzie 420zl.Zamienników nie ma

devaluator
06-03-2012, 09:39
Nie dość, że linka to jeszcze wybieraki się zatarły. Za używane zapłaciłem 150zł.

ewdar
06-03-2012, 21:08
Witam do kolegi devaluator ja miałem podobny przypadek po kupnie auta się cieszyłem raptem 5 dni i tu juz pierwszy problem biegi ! zostało 3-4 tradycyjnie jak czytam teraz wypowiedzi kolegów. A u mnie zatarło się łożysko na wybieraku cena 3 lata temu w warsztacie ok 300-400 zł już dokładnie nie pamietam ale koszt był jak na początek z "nowym nabytkiem" spory na szczęście z robocizną.