Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Komunikat awaria silnika


krzys2a
04-02-2012, 17:22
Witam,
Dziś odpaliłem auto po krótkiej jeździe po mieście i spotkał mnie niemiły komunikat Awaria Silnika oraz palący się wykrzyknik. Po ruszeniu brak mocy na biegu 3 -wzwyż. Przebieg ok 38.000. Auto w serwisie, zaczną grzebać w poniedziałek. Co mogło paść?:( ,boję się o koszty, niby mam gwarancję dodatkowa forda.

b@rth
04-02-2012, 21:35
czy kontrolka silnika na liczniku predkosci tez sie zapalila ?

krzys2a
05-02-2012, 05:25
Niestety tak!

b@rth
05-02-2012, 09:49
U mnie w zeszlym tygodniu wyszla identczna sytuacja, skonczylo sie laweta i odwiezieniem auta do ASO, odebralem w piatek.
Wyszlo ze niby czujnik od DPF, wymienili i ... wrocilem autem do domu.
Nie obeszlo sie bez wypalania DPF`a.
Nie mam pojecia czemu to sie stalo, bo w moim przypadku auto ma przynajmniej kilka okazji jak nie wiecej w tygodniu do wypalenia, jezdze na dluzsze trasy, stala predkoscia...
U mnie auto na gwarancji ... wiec obylo sie bez kosztow.
Nie chce zapeszac, ale w tygodniu sie okaze czy naprawili czy tylko "naprawili".

ps. komp wywalil blad P 2463

________________________________________

proponuje aby temat polaczyc z tematem usterek w modelu - czy Mod moglby ?

gerwek
05-02-2012, 15:25
U mnie wczoraj w Kudze zapalila sie Awaria silnika i pozniej awaria AWD po czym wylaczyla sie i staneła na skrzyzowaniu... i odjechała do ASO na lawecie:roll:

krzys2a
05-02-2012, 16:15
Witam,
Dziś odpaliłem auto po krótkiej jeździe po mieście i spotkał mnie niemiły komunikat Awaria Silnika oraz palący się wykrzyknik. Po ruszeniu brak mocy na biegu 3 -wzwyż. Przebieg ok 38.000. Auto w serwisie, zaczną grzebać w poniedziałek. Co mogło paść?:( ,boję się o koszty, niby mam gwarancję dodatkowa forda.

Pan z obsługi w ASO sugerował mi, że może być coś z filtrem PDF. Zobaczymy jutro rano jak zadzwonią i podepnę pod komputer jakie kwiatki wyjdą w praniu.:(

krzys2a
06-02-2012, 15:57
Pan z obsługi w ASO sugerował mi, że może być coś z filtrem PDF. Zobaczymy jutro rano jak zadzwonią i podepnę pod komputer jakie kwiatki wyjdą w praniu.:(

Niestety skasowali mnie na 1111,00 zł.
Padł czujnik ciśnienia różnicowego DFP.
Nie wchodzi to w gwarancję12.
pozdrawiam

b@rth
06-02-2012, 16:19
...
Padł czujnik ciśnienia różnicowego DFP.
...

czyli dokladnie to samo co u mnie :roll:

... a ceny maja niezle ... dobrze ze u mnie na gwarancji

Adam66
06-02-2012, 18:19
czyli dokladnie to samo co u mnie :roll:

... a ceny maja niezle ... dobrze ze u mnie na gwarancji

Miałem tę samą awarię wczoraj na A4 podczas wypalania DPF. Niestety musiałem zawrócić z trasy i udać się dzisiaj do serwisu. Okazało się że padł czujnik różnicowy DPF.To nic . Po jego wymianie dalej świeciła na pomarańczowo
lampka "awaria silnika". W 1 wersji wytłumaczono mi że jest zapchany DPF i będzie trzeba go wypalić w serwisie co wiąże się z dodatkowymi kosztami, w tym obowiązkowo wymiana oleju i filtra oleju. Poszukałem jednak trochę w necie i okazało się że nie trzeba wypalać w serwisie DPF tylko wykonać kilka czynności, które można zrobić samemu:
1- wypalić DPF na trasie-jazda z ok. 3 tys. obrotów przez około 15 minut. Ja jechałem tak raz 15 minut na 5 biegu a raz 15 minut na czwartym. zrobiłem to celowo 2 razy dłużej gdyż odbyło się to przy temperaturze powietrza minus 12 stopni
2- odłączyć klemę plus z akumulatora na kilka minut
3- zatankować paliwo- ja nalałem 20 litrów ON ultimate

Po zatankowaniu kontrolka silnika zgasła.
W czasie mojego pobytu w serwisie na lawetach przyjechało 6 samochodów marki ford wszystkie 2-3 latki. Może komuś się przydadzą moje opowieści.
Dodam że Czujnik różnicowy z wymianą to koszt min 470 zł.

b@rth
06-02-2012, 19:12
...
W czasie mojego pobytu w serwisie na lawetach przyjechało 6 samochodów marki ford wszystkie 2-3 latki...

Podczas moich telefonow do serwisu w celu pozyskania informacji co z autem zostalem uswiadomiony ze "temat" jest bardzo dobrze znany, czyli zadna nowosc...

M&M_wawa
07-02-2012, 07:25
U mnie wczoraj była ta sama sytuacja co opisujecie. Odpalam samochód, pojawił się komunikat "Awaria silnika" natomiast żadna inna kontrolka się nie zapaliła. Samochód jeździ codziennie ok. 50 - 100 km po trasie więc ma spokojnie okazję do przepalenia DPF. Dzisiaj po włączeniu na ok. 30 sek samej elektryki a dopiero później po odpaleniu samochodu Awaria silnika się już nie pojawiła. Dodam jeszcze że zawsze tankuje dobre paliwo, nierzadko paliwo klasy premium, zwłaszcza w zimę. To moja pierwsza zima z tym samochodem a rocznik marzec 2011 - przebieg 19tyś km.. Już jestem umówiony na serwis ale zobaczymy co się dalej będzie działo. Samochód jeszcze roku nie ma a już ma jakieś problemy :/ Nie mniej jednak jestem bardzo z niego zadowolony.

Z tego co widzę macie starsze roczniki i ten problem występuje u wszystkich jak temp spadnie poniżej -15stC ? Być może nasze Kugi są pozbawione podgrzewacza filtra paliwa i w tym może być problem?

Miraks
07-02-2012, 09:44
Z tego co widzę macie starsze roczniki i ten problem występuje u wszystkich jak temp spadnie poniżej -15stC ? Być może nasze Kugi są pozbawione podgrzewacza filtra paliwa i w tym może być problem?

Oj nie lubi Kuga zimy, nie lubi :). U mnie, chociaż autko stoi cały czas pod chmurką, w temacie komunikatu "Awaria silnika" spokój i niech tak zostanie :). Co do podgrzewania filtra paliwa - nie wiem czego dotyczy komunikat na ekranie koma "Podgrzewanie wstępne". Pojawia się on zawsze, gdy na dworze temperatura jest < 0 i jest wyświetlany po pierwszym naciśnięciu przycisku Start.

krzys2a
07-02-2012, 19:07
Nie dlaczego "nie lubi". Mam Kuge już 4 zimę i wcześniej nie miałem takich problemów z samochodem również tankuję "lepsze" paliwo i trzymam pod chmurką, a zimy są porządne w kraju już ze trzy lata wstecz- czyli coś jest na rzeczy z tymi czujnikami lub niedopracowaną technologią filtra spalin.

M&M_wawa
08-02-2012, 03:10
Co do podgrzewania filtra paliwa - nie wiem czego dotyczy komunikat na ekranie koma "Podgrzewanie wstępne". Pojawia się on zawsze, gdy na dworze temperatura jest < 0 i jest wyświetlany po pierwszym naciśnięciu przycisku Start.

Mi się nie zdarzyło ani razu ujrzeć taki komunikat. Możesz coś więcej na ten temat napisać? Równie dobrze świece może "podgrzewać". Myślę że w temacie podgrzewania powinien wypowiedzieć się jakiś specjalista.

Na szczęście mróz zelżał i problemów być nie powinno. Dzisiaj w nocy w Warszawie -8stC ;)

Miraks
08-02-2012, 08:30
Hmm, nie wiem co mam wiecej napisać. Kugę odpalam zgodnie z instrukcją dwustopniowo: naciskam przycisk Start, gdy sprzegło nie jest wciśnięte (czyli pozycja "1" klasycznego kluczyka). Czekam aż zgasną kontrolki na zegarach, a na kompie pojawi się komunikat "Wciśnij sprzęgło, aby uruchomić silnik". Wtedy wciskam sprzęgło i drugi raz przycisk Start. Zimą, przy niskich temepraturach (< 0) po pierwszym wciśnięciu przycisku Start na ekranie komputera pojawia się komunikat "Podgrzewanie wstępne", a po 3-4 sekundach dopiero komunikat "Wciśnij sprzęgło, aby uruchomić silnik". Inni nie widzą tego komunikatu?

zbig67
08-02-2012, 10:07
Miraks, może Twoje autko posiada nagrzewnicę.
Ja takowej nie mam i komunikatu też nie widziałem nigdy.
Pamiętam, że w opcjach były wymienione dwa rodzaje nagrzewnicy.

b@rth
08-02-2012, 12:22
...Inni nie widzą tego komunikatu?

U mnie takze nigdy nic takiego sie nie pojawilo

b@rth
09-02-2012, 11:40
...
Nie chce zapeszac, ale w tygodniu sie okaze czy naprawili czy tylko "naprawili"...

... Minął tydzień (auto z serwisu wyjechało w piątek), na zegarach choinka, wykrzyknik, kontrola trakcji, komunikat o awarii silnika, ale o dziwo brak kontrolki silnika, auto zgaslo podczas jazdy. Auto na bok, wyłączenie, ponowne uruchomienie wszystko ok, jadę po ok 100 metrach dokładnie to samo, auto gaśnie, choinka na zegarach, pikanie...
Dodam tylko ze auto zgaslo przy 140 na liczniku... (na szczęście na autostradzie)
Sorki za błędy ale iPad zmienia czasem sobie słowa, a ja siedzę i właśnie czekam na lawete...
Niecałe 2 tygodnie i 3 wizyta w serwisie... :(

Adam66
09-02-2012, 13:02
... Minął tydzień (auto z serwisu wyjechało w piątek), na zegarach choinka, wykrzyknik, kontrola trakcji, komunikat o awarii silnika, ale o dziwo brak kontrolki silnika, auto zgaslo podczas jazdy. Auto na bok, wyłączenie, ponowne uruchomienie wszystko ok, jadę po ok 100 metrach dokładnie to samo, auto gaśnie, choinka na zegarach, pikanie...
Dodam tylko ze auto zgaslo przy 140 na liczniku... (na szczęście na autostradzie)
Sorki za błędy ale iPad zmienia czasem sobie słowa, a ja siedzę i właśnie czekam na lawete...
Niecałe 2 tygodnie i 3 wizyta w serwisie... :(

A czy po wypalaniu DPF serwisowo wymieniono olej i filtr oleju? Jezeli tego nie zrobiono to paliwo podczas wypalania dostalo sie do oleju silnikowego i moglo narozrabiac. jezeli chodzi awarie czujnika roznicowego DPF to FORD powinien wg mnie oglosic akcje serwisowa bo to jest anormalne co z tymi czujnikami sie dzieje.Dodam ze jezeli awaria nastepuje na pracujacym silniku to nie ma to nic wspolnego z filtrem paliwa jak mi to probowal wmowic facet dokonujac diagnozy komputerowej w nieautoryzowanem warsztacie.

Jakoob
09-02-2012, 13:30
Odnośnie wymiany oleju po wypalaniu wymuszonym DPF zdania są bardzo mocno podzielone. Osobiście uważam, że nie ma takiej potrzeby. Jak ktoś się bardzo niepokoi może a wręcz powinien sprawdzić poziom oleju przed i po ale jeśli proces przebiegł prawidłowo do oleju nie powinno nic się przedostać.

b@rth
12-02-2012, 16:03
A czy po wypalaniu DPF serwisowo wymieniono olej i filtr oleju? ...

Nie dostalem takiej informacji, wiec nie wiem.

______________________________________

Na dzien dzisiejszy auto jezdzi, nie wiem tylko na jak dlugo.
Tym razem bardzo dlugo szukano usterki, nie mogac nic znalezc postawiono na elektronike (to moje domysly).
Wykasowano bledy (podobno jednak system jakies pokazal) nie zwiazane z zaistniala sytuacja, wgrano nowe oprogramowanie sterowania silnikiem i auto jezdzi.
Nie wiem tylko na jak dlugo to wystarczy, osoba ktorej oddawalem auto zastepcze opowiedziala mi historie o transicie (ich w wypozyczalni) ktory mial identyczna sytuacje jak ja, byl juz 3 razy z opisanymi objawami w serwisie i na razie ciagle robia to samo - wgrywaja oprogramowanie od nowa, dziala to zaradczo na jakis okres ...

ps. najbardziej zalamal mnie gosc z serwisu, jak powiedzialem co sie stalo, ze to druga sytuacja w ciagu tygodnia, na pytanie o powod, pomysl na naprawe, popatrzl w papiery i swierdzil ... wie pan ... jakby nie bylo ... auto ma juz 160 tys. (no coz ... chyba zaczne rozgladac sie za mozliwoscia zezlomowania...)

b@rth
15-02-2012, 14:46
... Już nie wiem gdzie pisać, czy tu czy w usterkach...
Tym razem wzięła mnie z zaskoczenia, żadnego komunikatu, zero, nic, po prostu silnik zgasl i doopa...
Z bólem po chwili odpala, ale gaśnie po 10 metrach...

I znów czekam na lawete...

... To już przestaje być śmieszne...

Adam66
15-02-2012, 20:27
... Już nie wiem gdzie pisać, czy tu czy w usterkach...
Tym razem wzięła mnie z zaskoczenia, żadnego komunikatu, zero, nic, po prostu silnik zgasl i doopa...
Z bólem po chwili odpala, ale gaśnie po 10 metrach...

I znów czekam na lawete...

... To już przestaje być śmieszne...

Z Twoich usterek nie przypominam sobie abyś pisał o filtrze paliwa. Być może tym razem właśnie paliwo. Twoją maszyna ma już ponad 160 tys. Chciałbym aby moja tyle najeździła a ma dopiero 41 tys.

b@rth
15-02-2012, 20:49
Z Twoich usterek nie przypominam sobie abyś pisał o filtrze paliwa. Być może tym razem właśnie paliwo. Twoją maszyna ma już ponad 160 tys. Chciałbym aby moja tyle najeździła a ma dopiero 41 tys.

No ale co ma mieć teraz paliwo czy filtr do sytuacji.
Na zewnątrz jest zero więc nie widzę związku...
Poza tym przyjechałem od odebrania auta w piątek rowniutenki 1 tys km...
Auto w serwisie, jutro się wezmą to zobaczymy...
Oczekiwanie na lawety od momentu zgłoszenia ponad 3 godziny...

boncio
16-02-2012, 12:37
b@rth Ty się lepiej zastanów dobrze nad sprzedażą Foki ;)

Dablju
16-02-2012, 15:08
A mi sie ten komunikat pojawił jak wyprzedzałem na A4 przy 150 km/h. Auto straciło na chwilę moc i zablokowałem lewy pas:&lt;:&lt;:&lt; po dwóch minutach odzyskałem pałera i przejechałem jakies 100km jeszcze. Potem zatrzymałem się , wypiłem kawe i MakDonadzie i jak ponownie odpaliłem to śladu po komunikacie nie było. Zrobiłem jeszcze jakieś 350 km tego dnia w trasie. Bez problemu. W ASO jak byłem niedawno na przeglądzie komputer rzekomo nic nie wykazał. Dodam, że DPF raczej wypalam regularnie i nie miewam okazji aby go zapchać.

b@rth
16-02-2012, 17:47
Auto odebrane i znow "chwilowo" na chodzie...
Tym razem zdiagnozowana usterka w postaci uszkodzonego czujnika polozenia walu korbowego CKP, czujnik wymieniony...
Zapewnienia ze to bylo winowajca wszystkiego co ostatnio sie dzialo (ostatnich dwoch zatrzyman na autostradach)
Zobaczymy czy to prawda czy znow obietnica...

b@rth Ty się lepiej zastanów dobrze nad sprzedażą Foki ;)

... ja sie caly czas zastanawiam :027:
ale szkoda zeby stal dla samej idei, ale pospiechu i presji nie ma ... :568:

A mi sie ten komunikat pojawił jak wyprzedzałem na A4 przy 150 km/h. Auto straciło na chwilę moc i zablokowałem lewy pas:&lt;:&lt;:&lt; ...

...u mnie dwukrotnie jak bylem na lewym pasie zgal, awaryjne i rozpedem zjezdzalem na pobocze ... inaczej sie nie da, ale nie powiem, jest to dosc mocno irytujace

... Dodam, że DPF raczej wypalam regularnie i nie miewam okazji aby go zapchać.

... u mnie dokladnie to samo, a jednak problemy byly i za pierwszym z trzech razy skonczylo sie wypalaniem w serwisie, po tym jak wymienili czujnik

darnel
16-02-2012, 22:23
Jeśli ford zastąpi kugę vertrekiem, to będzie wiadomo że o ogromie problemów wie i chcąc odciąć się od nazwy kojarzonej z awariami , zmieni nazwę. Od kiedy to ford tak zmienia nazwy modelowe? jak powiedzialem co sie stalo, ze to druga sytuacja w ciagu tygodnia, na pytanie o powod, pomysl na naprawe, popatrzl w papiery i swierdzil ... wie pan ... jakby nie bylo ... auto ma juz 160 tys. Noo, to zmienia postać rzeczy.. :D Czy ten pan nie zauważył aby, że już sam fakt że auto jest w całości już jest niemałym osiągnięciem? Po 160 kkm i nadal cały, nadal żyje!!

Gostek_
06-04-2012, 21:44
Witam, mi dzisiaj wywaliło taki komunikat tak przy ponad 170 na godzinę... Też miałem utratę mocy, potem na chwilę parking i pojechałem dalej. Na razie dalej się świeci, zobaczę co jutro. Jak się okaże, że coś z filtrem i gwarancja 12 mi tego nie obejmuje to zamiast płacić za to 1100 PLN wolę zapłacić za całkowite wycięcie tego badziewia. Auto ma 37k przejechane dopiero.

Zaba287
29-05-2012, 10:04
Złodziejstwo!

Ja po uprzednim upewnieniu się, że to to zakupiwszy czujnik od Peugeot`a 2,0 HDi - moja Kuga 2008 ma taki właśnie silnik- (a`100 PLN) i wymieniłem. Działa.
Koszt 100PLN + 0,7 Stock + Sprite - w ramach zagęszczenia atmosfery podczas naprawy

Pozdrawiam.

Gostek_
29-05-2012, 20:25
Ja od ostatniej akcji jeżdżę i odpukać nic się nie świeci po tym jak samo zgasło. A prędkość maksymalną auta udało mi się przebić o 28 km/h :)

b@rth
29-05-2012, 23:45
... A prędkość maksymalną auta udało mi się przebić o 28 km/h :)

czyli...?

Gostek_
03-06-2012, 12:29
Dobiłem do 208 km/h po nawigacji (oczywiście na niemieckiej autostradzie jakby ktoś miał wątpliwości :-) ). Akurat puściłem się za A6 co mnie wyprzedziła.

Gostek_
02-08-2012, 20:49
Nie wiem o co chodzi ale podczas wyjazdu do Włoch jeszcze przed Radomiem pojawił się komunikat. Olałem to i pojechałem dalej, w Cieszynie zalalem pod korek i komunikat zniknął. Trochę to robi się irytujące, w sumie spadku mocy nie zaobserwowałem.

fordmobil1
10-11-2013, 19:58
Awaria silnika.
Witam!! Wczoraj wracając z pracy kuga 2008r przebieg 260tys zapaliła mi sie kontrolka z wykrzyknikiem -Awaria Silnika.Mże ktos mi podpowie od czego zacząć i co mogło sie stac .Auto zachowuje sie normalnie nie zauwazyłem zmian.

tedi_k
10-11-2013, 21:01
...Może ktos mi podpowie od czego zacząć i co mogło sie stac .....

Podpowiadam - proponuję zacząć od podłączenia do komputera i odczytania błędów. Można w tej sprawie zwrócić się do kolegi mayaka z Wawy...

Alternatywnie to zostaje tylko zamówienie kawy parzonej i głębokie wpatrywanie się w fusy po jej wypiciu...:diabelek:

BTW - pewnie DPF się przytkał (jeśli nie jest jeszcze wycięty)...

mayak
12-11-2013, 10:47
zapraszam :)

grosz
13-11-2013, 06:53
Dzień dobry,
Mam (nie)szczęście być od roku posiadaczem Focusa 18 TDCI 2003 r. U mnie zapaliła się kontrolka silnika, po sprawdzeniu komputerem żadnych błędów w silniku. Po tym jak komputer łączy się z deska rozdzielczą lampka gaśnie, ale natychmiast znów się zapala. Wg pana mechanika mógł być problem z kostką stacyjki została wymieniona - nic nie pomogło, miały być też za to odpowiedzialne zegary kupiłem używane za kilka złotych - też nic nie pomogło, wygląda jakby błąd był gdzieś w desce rozdzielczej lecz nie wiadomo gdzie.
Następny niuans to taki ze po odpaleniu auta wskazówka od obrotów podnosi się dopiero po ok 10 sekundach, natomiast wskazówka od paliwa po jakiś 16 sekundach - też nie wiadomo dlaczego niby żadnych błędów nie ma.
Rzecz następna rano ma problem z porannym ,,odkumaniem" chyba że się wciśnie pedał.
gazu

jeżeli umiałby ktoś podpowiedzieć coś to będę chwalił na wszystkich odpustach:)
Pozdrawiam

wiktor990
21-11-2013, 02:12
Posiadam auto zaledwie od kilku miesięcy (nowy Ford Kuga 2013 rok silnik 2.0 Duratorq TDCi 163 KM) przejechane zaledwie 8 tyś i już odwiedziłem kilka razy serwis. Wizyty związane z pojawiającą się awaria silnika natychmiast skontaktuj się z serwisem na pomarańczowo (brak mocy silnika turbina nie chodzi). Zabawne w tym wszystkim jest, iż po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 5 min problem znika jest wszystko ok. Panowie podłączając w serwisie pod kompa nie wykrywają żadnego błędu. Dwa razy udało mi się podjechać z wyświetloną usterką panowie wymienili zawór sterujący turbiną wgrali ponowne oprogramowanie. Po niespełna miesiącu problem wrócił jak bumerang i znów muszę czekać aż zbierze się szanowne konsylium i przemyśli temat. Pan w serwisie poinformował mnie, iż będzie pewnie do wymiany turbina gdyż przycinają się w niej łopaty. Podsumowując zaczynam się bać, co będzie, gdy skończy mi się gwarancja przecież ceny za naprawę takich elementów są nie małe. Zadaję sobie pytanie czy dobrze zrobiłem kupując Forda Kugę?

Tvvardy
21-11-2013, 07:55
Zadaję sobie pytanie czy dobrze zrobiłem kupując Forda Kugę?
Kto kupuje Forda to musi się z tym liczyć, że robi źle.:wink:
Na przyszłość dobrze jest brać wydruk z błędami jeśli są.
Póki jest gwarancja niech wymieniają newralgiczne podzespoły takie jak turbo, EGR. Gdy pali się usterka silnika to w tym czasie pokazały się jakieś błędy po podłączeniu kompa?

tedi_k
21-11-2013, 09:38
Kto kupuje Forda to musi się z tym liczyć, że robi źle.:wink:
Na przyszłość dobrze jest brać wydruk z błędami jeśli są.
Póki jest gwarancja niech wymieniają newralgiczne podzespoły takie jak turbo, EGR. Gdy pali się usterka silnika to w tym czasie pokazały się jakieś błędy po podłączeniu kompa?

A ja w Audi Q5 też tak miewałem...:wink: Więc jak tylko Ford g... wort???:P

A co do lampki MIL (usterki silnika) - nie ma technicznej możliwości aby się zapaliła bez zarejestrowanych błędów. Nie ma też technicznej możliwości aby te błędy nie pozostały zachowane nawet po samoistnym zresetowaniu lampki MIL po zgaszeniu zapłonu.
Większość mechaników zajmujących się współczesnymi samochodami powinna naprawiać kosiarki do trawy (no niech będzie - spalinowe...):619:
Jak ktoś nie ma dobrego sprzętu i nie umie się nim posługiwać to nie powinno się do niego jeździć... Osobną sprawą są kompetencje ASO - przecież oni nie muszą się prawie na niczym znać - Ford na gwarancji zapłaci za każdą kosztowną wymianę, byle do tego zrobić stosownie prawdopodobną legendę!
A potem opisywane jest, jak to na gwarancji psuło mi się wszystko!

wiktor990
21-11-2013, 22:58
Gdy pali się usterka silnika to w tym czasie pokazały się jakieś błędy po podłączeniu kompa?

Tak owszem wskazuje jak dobrze pamiętam problemy z sterowaniem turbiną. Panowie z serwisu załadowali nowe oprogramowanie. Przy kolejnej wizycie wymienili zawór sterujący turbiną i załadowali ponownie oprogramowanie. Teraz czekam na telefon co dalej?

cdn...

b@rth
22-11-2013, 15:29
Tak owszem wskazuje jak dobrze pamiętam problemy z sterowaniem turbiną. Panowie z serwisu załadowali nowe oprogramowanie. Przy kolejnej wizycie wymienili zawór sterujący turbiną i załadowali ponownie oprogramowanie. Teraz czekam na telefon co dalej?

cdn...

Takie pytanie... czy ten silnik to jakas nowa generacja czy tak jak mi sie wydaje ten sam silnik co w I wersji auta?
Pomijam kompetencje ASO, ale mi powiedzieli ze zawor sterujacy turbina nie wystepuje osobno, jest newralgiczna czescia turbiny i wymienia sie go razem z turbina...
Masakra slyszec takie cos...
Kolego pisz dalej co bedzie bo jestem ciekaw...

wiktor990
22-11-2013, 20:39
cd...

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu zapytać się co dalej (mieli zadzwonić w poniedziałek). Panowie Twardogłowi wydali werdykt nie będzie wymiany turbiny (za droga) zaczniemy wymieniać wszystko inne może zdarzy się cud.

cdn...

tedi_k
22-11-2013, 20:50
cd...

...zaczniemy wymieniać wszystko inne może zdarzy się cud.

cdn...

Jak by trzeba było pomóc - to ja chętnie służę modlitwą:619:

b@rth
22-11-2013, 21:54
cd...

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu zapytać się co dalej (mieli zadzwonić w poniedziałek). Panowie Twardogłowi wydali werdykt nie będzie wymiany turbiny (za droga) zaczniemy wymieniać wszystko inne może zdarzy się cud.

cdn...

Przykro kolego cos takiego slyszec...
Jedyne co to zycze cierpliwosci... nie licz na to ze serwis oddzwoni, zrobi cos samemu, naciskaj, dzwon, odwiedzaj, pytaj, zadaj, nekaj... to jedyna droga...
Skoro masz auto na gwarancji domagaj sie tego aby bylo w takim stanie jak w dniu wydania auta... nawet jakby mieli wymienic wszystko poza blacha...
Widze iz dalej ucza sie na klientach... masakra...

wiktor990
22-11-2013, 22:49
cd...

Proszę podpowiedzieć czy wyświetlająca się usterka awaria silnika skontaktuj się pilnie z serwisem w kolorze pomarańczowym nie powinna być zapisana (utrwalona) w pamięci. Czy jest normalnym, że się kasuje (usuwa) z pamięci po ponownym uruchomieniu, przecież nie jest to jakaś pierda np. przepalona żarówka.

Zastanawia mnie czy będzie przedłużona gwarancja jeżeli tak to w jaki sposób?. Czy będą również wliczane dni poza serwisem bo jakby nie było to auto jest dalej niesprawne i nie jest to kolejna jakaś usterka tylko ta sama.

Co do pytania o silnik wydaje się mi, iż jest ten sam jaki był w pierwszej odsłonie Kugi.

cdn...

b@rth
24-11-2013, 00:43
Kazdy komunikat powinien zostawic po sobie slad...
A jezeli mozna zapytac z jakiego ASO korzystasz?

wiktor990
24-11-2013, 22:33
A jezeli mozna zapytac z jakiego ASO korzystasz?

Re-Wo Lubin Autoryzowany Dealer Forda

Mało tego zaczyna mi szwankować otwieranie elektryczne klapy bagażnika, coraz częściej muszę wspomagać otwarcie ręką (i jak tu pochwalić się na parkingu otwieraniem nogą).

To taki piękny Ford Kuga już nie mogę doczekać się spotkania w serwisie.

b@rth
25-11-2013, 09:11
Re-Wo Lubin Autoryzowany Dealer Forda
...

Hmmm, to powiem tak... wlasnie w tym serwisie uslyszalem ze czujnik jest niewymienialny osobno... jedynie wraz z cala turbina... :diabelek:

irek79
25-11-2013, 09:19
Re-Wo Lubin Autoryzowany Dealer Forda

Mało tego zaczyna mi szwankować otwieranie elektryczne klapy bagażnika, coraz częściej muszę wspomagać otwarcie ręką (i jak tu pochwalić się na parkingu otwieraniem nogą).

To taki piękny Ford Kuga już nie mogę doczekać się spotkania w serwisie.

Ja korzystam z serwisu DFS Świdnica i powiem, że nie narzekam jak na razie na nich.
Także życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki!
pozdrawiam

Gostek_
25-11-2013, 22:08
A ja nie będę już z ASO korzystał bo tam jest megacienizna. Komputer pokazał to wymieniamy na chybił trafił, może się uda. Kilka napraw miałem i z perspektywy słabo to wychodziło.

b@rth
27-11-2013, 16:14
A ja nie będę już z ASO korzystał bo tam jest megacienizna. Komputer pokazał to wymieniamy na chybił trafił, może się uda. Kilka napraw miałem i z perspektywy słabo to wychodziło.

Co racja to racja... predzej w totka zgarniesz glowna wygrana... :P

wiktor990
28-11-2013, 17:44
cd...

Zostały wymienione kolejne podzespoły współpracujące z turbiną. Dalej usterka jak była tak jest przejechałem zaledwie 30 km by się o tym dowiedzieć. Po kontakcie z ASO otrzymałem informacje o konieczności wymiany turbiny co dalej ?.

Co do klapy bagażnika Panowie z ASO zasłużyli na medal. Problemem było obsuniecie się klapy która haczyła o zaczep. Jeden problem z głowy.

cdn...

jankowalski973
28-11-2013, 19:58
Co do klapy bagażnika Panowie z ASO zasłużyli na medal. Problemem było obsuniecie się klapy która haczyła o zaczep

O jaki zaczep? Bo ostatnio też mam problemy z klapą, czasami za trzecim razem się otwiera.

wiktor990
28-11-2013, 21:23
O jaki zaczep? Bo ostatnio też mam problemy z klapą, czasami za trzecim razem się otwiera.

Zaczep umieszczony w podłodze na nim rygluje się zamek. Podczas podnoszenia jakiś element zamka ocierał o zaczep (widać było otarcie). System bezpiecznego otwierania zamykania wykrywał to jako przeszkodę i nie pozwalał unieść klapy do góry. Po regulacji mechanicznej klapa otwiera się za każdym razem bez problemów.

heko
02-12-2013, 09:38
co do silników 2.0 diesla w Fordach 0d 2010/2011r. nastąpiły zmiany w układzie zasilania i dpf...zmieniono z siemensa na delphi, z euro4 na euro5....moim zdaniem znaczna poprawa w kulturze pracy silnika, lepszy przebieg momentu obrotowego, dpf znacznie skuteczniejszy i mniej zawodny

mayak
02-12-2013, 09:47
chodzi o zmianę z Kugi 2.0d 136KM na Kugę 2.0d 140KM?
coś kojarzę, że chyba wtedy pojawiła się w cenniku opcja też 163KM (czytałem na rosyjskich stronach, że oni potrafią wgrywać fabryczny program na 163 do Kugi mk1 140KM)

heko
02-12-2013, 10:27
tka jak mówiłem, 2.0tdci 136KM były na siemensie, nowsze sa na delphi, 140 i 163KM i na 100% nie da się "przeszczepić" czegokolwiek po między siemensem i delphi

wiktor990
08-01-2014, 23:01
cd...

auto naprawione, wymiana turbiny, auto sprawne, radość nieprzeciętna

THE END

tipster
12-02-2014, 09:23
u mnie kilka razy właczał sie ten komunikat...za kazdym razem po wyłączeniu silnika bład sie kasował, ale istotnie jak błąd wyskakiwał silnik nie miał mocy. 10 lutego niestety 3 razy z rzędu wyskoczył bład. Skończyło sie na wezwaniu FORD POMOC. Przyjechali panowie z lawetą , podpięli się do komputera , odczytali bład ciśnienia doładowania po czym załadowali Kuge na lawetę i pojechaliśmy do ASO. Tam posiedziałem 5 godzin , bo jeszcze trafiłem na akcje serwisową kugi związaną ze zmianą softu. Pan serwisant bardziej chyba skupił sie na zmianie softu niż szukaniu przyczyny AWARII SILNIKA. Soft zmienili a co do błędu to powiedzieli ze nic nie znaleźli i prawdopodobnie bład skasowali panowie którzy przyjechali z lawetą. No i poradził żeby nikomu postronnemu (poza serwisem oczywiście) nie pozwalać na podpinanie sie do komp pokładowego, bo to jedynie przeszkadza a nie pomaga w ewentualnej naprawie. Poki co jest ok. Bład juz nie wyskakuje ....

drinks
11-03-2014, 16:08
Mnie też dopadł po raz pierwszy ten błąd, odcięło od razu turbinę, dojechałem do serwisu, poszedłem po serwisanta i kiedy odpaliłem znowu auto po błędzie nie było ani śladu....
Zobaczymy, czy będzie powtórka.....

b@rth
11-03-2014, 16:23
Mnie też dopadł po raz pierwszy ten błąd, odcięło od razu turbinę, dojechałem do serwisu, poszedłem po serwisanta i kiedy odpaliłem znowu auto po błędzie nie było ani śladu....
Zobaczymy, czy będzie powtórka.....

Niestety... bedzie...

tipster
24-03-2014, 11:15
witam ponownie....tym razem moja nowiutka kuga...stanęła na dobre. Wieczorkiem wróciłem do domu, auto zaparkowałem (bez zadnych objawów usterki). Rano "kaput" Nie odpalił już...komunikat " Awaria systemu AWD" Serwis natychmiast" no i dodatkowo czerwony wykrzyknik. Wezwałem assistance...przysłali auto pomoc. Tym razem nie pozwoliłem aby podłączali sie do komputera. Załadowali na lawetę i pojechaliśmy do serwisu. Tam od razu podłaczyli komp no i stwierdzili że wymaga to dłuższych poszukiwań i ze na tą chwile nic nie wiedzą. Dostałem auto zastępcze ( z wypozyczalni) , po 4 dniach nastepne auto zastępcze z informacją że w mojej kudze padła jakiś moduł elektroniczny który musza sprowadzić z niemiec. No i czekam ...łaczny przypuszczalny czas naprawy...ok 2tyg) Powoli dochodzą do mnie mysli " To mój ostatni FORD:("

b@rth
25-03-2014, 17:27
... Tam od razu podłaczyli komp no i stwierdzili że wymaga to dłuższych poszukiwań i ze na tą chwile nic nie wiedzą...

No niestety kolego, ale to jest chyba standard polskich ASO, niestety zwlaszcza forda (takie sa moje wlasne odczucia)...
Niestety, ale beda sie na Tobie uczyli... (kwestia czy sie naucza...) :(

Gostek_
29-03-2014, 08:18
Na mnie się nie nauczyli bo to, co wymieniali nie pomogło i dalej się pojawiał. W sumie pożegnałem się z tankowaniem na Lukoilu i jakby lepiej jest...

Remus1
29-03-2014, 18:52
Niestety z Lukoilem też miałem przykre doswiadczenia - i jeden wniosek:
Nigdy więcej paliwa z tej stacji!

tipster
31-03-2014, 08:20
myslicie ze to wina paliwa?...nie sądzę aby miało to jakikolwiek związek....wydaje mi się że to raczej wadliwa bądź awaryjna ,niedopracowana elektronika....

Remus1
31-03-2014, 11:53
Sorki ze OT, ale zawsze tankuję Orlen bądź Shell (nie jestem tu żadnym dostawcą, etc.), ale raz - jedyny raz zatankowałem na Lukoil-u. Układ paliwowy do czyszczenia, obowiązkowa zmiana filtrów, itd.

Wniosek:
Z gów*a bata nie ukręcisz!

Może i elektronika jest czuła, ale k..rwa bez przesady.
4 lata tankowania i auto lata, jedno tankowanie i auto na lawecie - ja pierdzie..ę taką stację.

kirhoff
31-03-2014, 12:40
Ja tankuje na Shell lub na BP i jak na razie brak niespodzianek. Silnik chodzi cichutko nie warczy. Tankowałem wcześniej na orlenie i nie byłem zadowolony bo silnik głośniej pracował.

Gostek_
31-03-2014, 20:31
Najlepiej się sprawdza przy 180 km/h czy jeszcze ciągnie i daje mieszankę czy zdycha i zapala check...

dubik77
12-04-2014, 18:57
Komunikat awaria silnika dopadł i mnie. Kuga przejechane ma niecałe 5tys, glownie autostrada, drogi krajowe. Podczas jazdy A4, prędkość 150-160 km/h wspomniany komunikat, auto nie chciało jechać więcej niz 120km/h. Parking, chwila przerwy i komunikat znikł. Jechać z tym ze komunikat był do ASO?
Przy okazji jak wypala sie na autostradzie DPFa?

Gostek_
12-04-2014, 21:38
Wlej inne/lepsze paliwo i jeździj dalej. Ja się już przyzwyczaiłem i nawet się nie zatrzymuję tylko cisnę bo po chwili moc wraca a check znika po jakimś czasie. Za pierwszym razem była panika i skończyło się wymianą czujnika paliwa bo głąby z serwisu czytają z komputera i wymieniają jak leci... Jak widać wcale to nie pomogło więc z mojej strony się tym nie przejmuję - zrobiłem prawie 30 tys. i nic się nie dzieje.
Co do DPF to wypala na odpowiednich obrotach ale zmyślnie nie informuje o tym. Ja przy kolejnych problemach z tym badziewiem jadę i wycinał całkiem.

dubik77
13-04-2014, 06:05
Leje na Statoil diesel Gold, wydawało mi się ze to jedno z lepszych paliw.
Przy jakich obrotach można powiedzieć że następuje wypalanie filtra, i ile... 5-10 km powinno się je utrzymywać?

tipster
14-04-2014, 06:33
no i wracam informując że moja kuga po prawie 2 tygodniach wróciła do mnie...okazało się że to była grubsza naprawa ....wymienili moduł PCM , który musieli sprowadzić z Niemiec bo w Polsce tego nie było. Po tej naprawie wykonałem już prawie 1000km i póki co jest ok...nic sie nie zapala.

Bump: Przy jakich obrotach można powiedzieć że następuje wypalanie filtra, i ile... 5-10 km powinno się je utrzymywać?[/QUOTE]

3 tyś obrotów...przy tych obrotach wypala sie dpf...około 15 minut trzeba jechać przy takich obrotach...Ale jeśli jeździsz po autostradzie ...to tym nie powinieneś się przejmować.

wiktor990
07-05-2014, 07:04
no i wracam informując że moja kuga po prawie 2 tygodniach wróciła do mnie...okazało się że to była grubsza naprawa ....wymienili moduł PCM , który musieli sprowadzić z Niemiec bo w Polsce tego nie było. Po tej naprawie wykonałem już prawie 1000km i póki co jest ok...nic sie nie zapala.

u mnie objawy były podobne a wręcz te same, co prawda auto nie stanęło mi w polu, ale co jakiś czas wyświetlał mi się błąd awarii silnika (brak mocy silnika). Zapraszam do wcześniejszych moich wypowiedzi gdzie opisuje historię błędu, który nie wiadomo, dlaczego kasuje się po zgaszeniu silnika. Podsumowując u mnie skończyło się na wymianie turbiny.

boncio
09-05-2014, 12:51
Wiktor to w końcu turbina czy PCM?

Zielnik
14-06-2014, 23:52
Witam,
Po ponad 5cio letnim bezproblemowym użytkowaniu i przejechaniu ok. 130tyś km, Kuga mi zaprotestowała :( Po mocnym dociśnięciu gazu na niskich obrotach wyskoczył mi komunikat „awaria silnika!”. Autko dalej jeździ, ale odczuwalnym objawem jest bardzo duży spadek mocy i praktycznie niemożność przekroczenia prędkości 100km/h. Zastanawiam się czy to poszła turbina czy coś z DPF, ale codziennie pokonuję min. 60km na trasie szybkiego ruchu więc ma gdzie się dopalać. Jakieś 15 km wcześniej zatankowałem na stacji E.Leclerc więc może coś z paliwem (?), ale bardzo często zawsze u nich tankuję i nigdy nie było problemów... Miał ktoś może takie objawy i mógłby coś podpowiedzieć?

MarSz
16-06-2014, 13:31
Ja miałem ostatnio...
Przyczyną okazały się (prawdopodobnie) kuny lub inne gryzonie (poza wygryziąnym ewidentnie wytłumieniem komory ślady łap i przegryzionych kilka przewodów u góry).

Przyczyną spadku mocy były przegryzione węże podciśnienia (sam nie widziałem bo te akurat gdzieś od spodu były - widoczne dopiero z kanału - ale mechanik tak twierdził) do turbiny.

Po prostej wymianie chodzi jak nowa. A obiawy były identyczne (co nie znaczy, że u Ciebie jest to samo ale może warto te przewody sprawdzić). Auto straciło na mocy, rozpędzenie mx do 120.
Poza tym mi się jeszcze ESP wyłączał.

andwaw
15-07-2014, 15:06
Witajcie, mam okazję kupić Kugę 2.0TDCI 2010 Titatnium od znajomego, który wyjechał nią z salonu jako pierwszy właściciel. Auto ma na ten moment 82 tys. przebiegu. Bardzo mi się podoba jednak zmartwił mnie problem opisywany w tym wątku. Rozumiem, że do dziś nie stwierdzono co dokładnie może być przyczyną? Tak czytam i widzę że dotknął on bardzo wielu osób (nie mówiąc o niezarejestrowanych na forum). Przeraża mnie myśl unieruchomienia auta - jeżdżę starym ale niezawodnym dieslem który nie zawiódł ani raz przez 300 kkm. Liczę się z większym prawdopodobieństwem awarii w przypadku nowego diesla ale unieruchomienie auta to dla mnie magiczna bariera.. stąd moje obawy..

mayak
15-07-2014, 15:19
Kuga 2.0 tdci z 2010 może mieć dwa różne (jeśli chodzi o osprzęt) silniki: albo na Siemensie (starsze), albo na Delphi (nowsze - mają możliwość upgrade mocy ze 140 do 163 KM)

podeślij VIN to powiem Ci który z nich ma Twój znajomy

tedi_k
15-07-2014, 18:27
...Liczę się z większym prawdopodobieństwem awarii w przypadku nowego diesla ale unieruchomienie auta to dla mnie magiczna bariera.. stąd moje obawy..

Od czasu kiedy samochody zaczęli projektować księgowi a nie inżynierowie należy się z taką ewentualnością (chwilowej odmowy współpracy przez samochód...) po prostu oswoić i ją zaakceptować.
Inaczej pozostanie polować na jakiegoś mesia "beczkę" W123 "w bardzo dobrym stanie"... Można i tak...

heko
15-07-2014, 19:07
ja to widzę inaczej...na forum piszą często właściciele aut z problemami, dlatego robią statystyki :)

andwaw
15-07-2014, 19:15
Słuszna uwaga.. ale jednak sporo takich osób jest. Z VIN decodera wiem że jest to 140KM więc Delphi - to lepiej czy gorzej? O ile w ogóle opisywana w tym poście awaryjność ma związek z rodzajem osprzętu (Siemens/Delphi).

tomaszjan31
15-07-2014, 20:35
Witajcie, mam okazję kupić Kugę 2.0TDCI 2010 Titatnium od znajomego, który wyjechał nią z salonu jako pierwszy właściciel. Auto ma na ten moment 82 tys. przebiegu. Bardzo mi się podoba jednak zmartwił mnie problem opisywany w tym wątku. Rozumiem, że do dziś nie stwierdzono co dokładnie może być przyczyną? Tak czytam i widzę że dotknął on bardzo wielu osób (nie mówiąc o niezarejestrowanych na forum). Przeraża mnie myśl unieruchomienia auta - jeżdżę starym ale niezawodnym dieslem który nie zawiódł ani raz przez 300 kkm. Liczę się z większym prawdopodobieństwem awarii w przypadku nowego diesla ale unieruchomienie auta to dla mnie magiczna bariera.. stąd moje obawy..

Nie jest tak zle jak myslisz.....
Jestem szczęśliwcem, któremu kuga zawsze pali i nieprzyjemne komunikaty na wyswietlaczu sie nie pokazują :)

MichalTJE
16-07-2014, 07:20
Nie jest tak zle jak myslisz.....
Jestem szczęśliwcem, któremu kuga zawsze pali i nieprzyjemne komunikaty na wyswietlaczu sie nie pokazują :)

Dokladnie... kolega @andwaw jak bedzie szukal kija zawsze znajdzie... po prostu Ci co nie maja problemow nie pisza... jak masz mozliwosc wyrwac Kuge z pewna historia to nawet bym sie nie zastanawial... auto mega wygodne i niezawodne... i nie zwracaj uwagi na KM... 136 / 140 / 167 ... nie ma znaczenia dynamika jest w kazdym... bierz jak Ci kolega oferuje dobra cene... jeszcze wrocisz tu i podziekujesz za dobra rade...
Powodzenia

andwaw
16-07-2014, 07:31
Dzięki, pozwoliliście mi spojrzeć na sprawę bardziej obiektywnie :)

Los_Dawidos
27-08-2014, 20:04
Mam pytanie. Czasem zdarza mi się jeździć Kugą rodziców, auto ma niewielki przebieg, niecałe 110 tys., kupili ją nową, ponad 5 lat temu, silnik 136KM. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu, półtora, może dwa miesiąca stosunkowo często zapala się pomarańczowa kontrolka silnika (ta na prędkościomierzu), a bodajże w niedziele wyświetlił się także komunikat awaria silnika. Dziś kontrolka silnika zapaliła się chyba 4 raz w ciągu wspomnianego wcześniej okresu.

Kontrolka zapala się w różnych warunkach, jakiś czas temu zapaliła mi się na autostradzie, dziś podczas ruszania, tuż po odpaleniu. Po jakimś czasie gaśnie. Auto jednak jeździ wówczas normalnie, nie brakuje mu mocy.

W poniedziałek (po komunikacie) rodzice byli z autem gdzieś u mechanika (nie w ASO), facet podłączył komputer, pokasował błędy i powiedział, że podczas wymiany oleju mechanik nie zrobił czegoś tam komputerem czy coś w tym stylu i stąd tworzyły się ciągle błędy. Dodam, że chwilę przed wymianą oleju wyświetlił się komunikat wymiana oleju, ale skasowałem go.

Jakiś czas wcześniej, gdy kontrolka silnika zapaliła się w aucie pierwszy raz, 2 lata temu, może i dawniej, inny mechanik podłączył auto pod komputer, skasował błąd i wspomniał coś, że może to wskazywać na problemy z DPFem.

Pytanie co dalej z tym robić, bo skoro wyświetla się komunikat, zapala kontrolka to jakaś tego przyczyna być musi, a przez to z kolei auto zaczyna być niepewne. Ma ktoś z was jakieś pomysły?

heko
27-08-2014, 21:05
...tak, porządna diagnostyka u kogoś kto poza kasowaniem błędów, spróbuje się chwilkę pochylić nad tematem...to nie takie trudne :D

darkoo
29-12-2014, 19:03
witam dzis na trasie zapaliła mi sie kontrolka awaria silnika a potem zółta kontrolka awaria silnika tylko ze samochód jechał i nie stracił mocy jechał normalnie , poje pytanko czy moze to byc wada paliwa kuga jest z rocznika 2011 i przejechane ma 104 tys 140ps prosze o pomco i dzieki

Bump:

Bump:

Gostek_
30-12-2014, 09:50
Moja rada, jak żółta to przeczekaj - są 2 opcje:
- może sama zgaśnie po 1,2 dniach
- może zgaśnie jak zalejesz ropy do pełna przy najbliższym tankowaniu.
To są 2 opcje, które u mnie zawsze się sprawdzają, przestałem już zwracać uwagę na tą kontrolkę, ASO kiedyś naciągnęło mnie na wymianę czujnika paliwa i jak można się domyśleć g... to pomogło.

Gorek78
30-12-2014, 12:48
Ja miałem podobny objaw ... po zgaszeiu i ponownym uruchomieniu wszystko wrociło do normy ...

menager8-68
30-12-2014, 18:49
mam forda Kuge 2009 w czasie jazdy zapaliła sie w moim aucie pomarańczowa kontrolka silnik i awaria silnika .Po czasie zgasła. Jadac do ASO lampka zgasła podłączono auto do komputera wykasowano błędy, zrobiono regenerację statyczną filtra DPF, zrobiono dwie jazdy próbne i stwierdzono że wszystko w porządku. Dojechałem do domu 75 km i znowu pojawił się ten sam komunikat.

mayak
30-12-2014, 22:51
witam dzis na trasie zapaliła mi sie kontrolka awaria silnika a potem zółta kontrolka awaria silnika tylko ze samochód jechał i nie stracił mocy jechał normalnie , poje pytanko czy moze to byc wada paliwa kuga jest z rocznika 2011 i przejechane ma 104 tys 140ps prosze o pomco i dzieki


"Panie doktorze, boli mnie. Proszę o lekarstwo"! :D - bez diagnostyki to tylko szklana kula coś powie ;)
Odczytaj kody błędów to będzie można próbować coś napisać, a bez nich to tylko gdybanie, np.: te silniki (DW10C) miewają problem z układem dopalania DPFa i objawia się on właśnie że zapala się od czsu do czasu 'check'
było on tym tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70139&page=23 czytaj od postu #227

ps.
te 140PS wystarcza Ci? ;)

krzysztofd78
03-01-2015, 14:41
cze wszystkim,dzis podczas jazdy weszla mi na 'czerwono' awaria silnika przy czym odstawilo turbine-redukcja mocy i pojawila sie ikonka esp ze wylaczony, tu pytanie?czy ktos wie co moze byc,dodam od razu ze napewno nie filtr pfd-to juz przerabialem a komunikat do niego jest na pomaranczowo(awaria silnika)i nie ogranicza mocy,co do czerwonych alarmow to jak dobrze pamietam to mozna przejechac albo 55km albo 3razy odpalic auto??? od czego wchodzi esp?czujnik, za duza roznica zbiezosci (przod), pompa wspomagania? mialem wczesniej3 razy objawy przy odpalaniu auta zapiszczalo mi tylko-bbbb szybko i teraz nic, napomne ze odpalalem ijuz auto 2 razy i przejechalem 20km,wiec drodzy panstwo jakas pomoc...teoretyczna?auto ostatni raz w serwisie bylo 5miesiecy temu pfd-czujnik, dzieki i pozdro

mayak
03-01-2015, 15:23
Bez odczytania błędów nie co gadać - kup Elma lub znajdź kogoś w okolicy z Elmem i odczytajcie Forscanem błędy

ampal
06-08-2015, 21:42
hmm, nie wiem co mam wiecej napisać. Kugę odpalam zgodnie z instrukcją dwustopniowo: Naciskam przycisk start, gdy sprzegło nie jest wciśnięte (czyli pozycja "1" klasycznego kluczyka). Czekam aż zgasną kontrolki na zegarach, a na kompie pojawi się komunikat "wciśnij sprzęgło, aby uruchomić silnik". Wtedy wciskam sprzęgło i drugi raz przycisk start. Zimą, przy niskich temepraturach (< 0) po pierwszym wciśnięciu przycisku start na ekranie komputera pojawia się komunikat "podgrzewanie wstępne", a po 3-4 sekundach dopiero komunikat "wciśnij sprzęgło, aby uruchomić silnik". Inni nie widzą tego komunikatu?


czemu tak robisz przecież i tak ci nie zapali bo komputer nie pozwoli na to. Musi sie odczekać trzymając wciśnięte sprzegło i sama zapali
więc wyjasniam: Sprzęgło wciskasz naciskasz tylko raz start i czekasz a kuga za chwilke sama zapala i tyle.

Liliana22
02-09-2015, 16:09
Witam serdecznie,
Z uwagi, że macie Panowie podobny problem chciałam zapytać o Waszą opinię na temat Forda Kugi. Problem wynika w lecie, gdy na polu jest wysoka temperatura i auto stoi na słońcu. Automatycznie nie chce odpalić, włączają się kontrolki natomiast nie ma żadnej współpracy. Najczęściej zdarza się jak temperatura na wyświetlaczu osiągnie 34 stopnie. Do 33 stopni auto udaje, że jeździ mianowicie podczas jazdy "szarpie" i traci moc nie reagując na pedał gazu. Potrafi stanąć na skrzyżowaniu itp sygnalizując tym samym usterkę silnika a niekiedy jeszcze dodaje kolejne komunikaty usterki skrzyni biegów i wspomagania. Podczas jazdy,gdy dojdzie do awarii kontrolki pozostają zaświecone natomiast nie rozpoznają kluczyka. W serwisie rozkładają ręce-ponieważ nie wychodzą żadne błędy. Ostatnio byłam u prywatnego mechanika i udało mu się wyszukać błędy U 2202 U 0100 i U2510. Naprawa ma polegać na zasadzie prób i błędów a co za tym idzie niekończąca się opowieść z zapłatą za usługę. Będę wdzięczna za odpowiedz.
Liliana

tedi_k
02-09-2015, 21:43
...Ostatnio byłam u prywatnego mechanika i udało mu się wyszukać błędy U 2202 U 0100 i U2510. ...

Standardowe zachowanie dla akumulatora wymagającego wymiany. Padł sobie ze starości i już... Wymień aku i auto będzie "jak nówka sztuka nie śmigana"...;)

Przemeq
12-09-2015, 08:59
MIałem ostatnio ten sam problem - awaria silnika,
Najpierw zadzwoniłem na ford assitance, przyjechał gość, skasował, powiedział że to DPF - kazał jeździć na trasie - a ja właśnie wróciłem z trasy:)
2 tygodnie później powtórka, zawiozłem auto do serwisu, znaleźli, że był do wymiany jakiś czujnik od ww fitru, sam filtr jest dalej super - po 6 latach i 105 tyś.

xmarx
12-09-2015, 14:21
To prawda. Awaria silnika to problem z czujnikiem dpf. Tylko w serwisach na sląsku mają z tym problem i zamiast wymienić kasuja ludzi za wypalanie dpf. Wystarczy sprawdzic czy czujnik pracuje na wolnych i od razu wiadomo jaka przyczyna. Za sam czujnik kasuja 600zl a wymiana dodatk to 10min a czujnik znajduje sie kolo akumulatora. Ja wymienialem za 160zl z kasowaniem kompa plus czujnik 150zl i jeszcze mam jeden w zapasie bo kupilem dwa za 300. Dpf wypala git.

Bump: Kuga 2.0 tdci z 2010 może mieć dwa różne (jeśli chodzi o osprzęt) silniki: albo na Siemensie (starsze), albo na Delphi (nowsze - mają możliwość upgrade mocy ze 140 do 163 KM)

podeślij VIN to powiem Ci który z nich ma Twój znajomy

Ja mam na Siemensie i tez upgrade do 16KM wiec co za bajki z tym drlphi.

Poza tym co za brednie z odpalaniem raz start i sprzeglo. Ma byc start..potem sprzeglo i drugi raz start. Kontrolki wcale nie musza gasnac. Czesto odpalam od razu.

Natomiast przypadlosc kugi czesto nie odpala bo nie widzi kluczyka.

Fanki
25-10-2015, 00:28
A u mnie dzisiaj przy przebiegu 101tys km pojawił się komunikat "USTERKA SILNIKA", utrata mocy może na sekundę, dwie. Auto cały czas jechało normalnie. Dodam że dzisiaj trasa ponad 600km autostradami ale tak spokojnie ok. 120km/h na tempomacie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat o usterce cały czas się świeci ale Kuga odpala i jedzie normalnie zobaczymy jutro rano (????). Ja tam raczej preferuje spokojny styl jazdy to może ten DPF zapchany ???? W takim razie spróbuję przegonić maszynę i dam znać. Tylko się zastanawiam czy się tym w ogóle przejmować skoro wszystko działa normalnie ???

Fanki
25-10-2015, 08:10
Witam

No i po nocy w garażu, komunikat zgasł. Dzisiaj trasa ok. 200km, zobaczymy czy się pojawi.

Gostek_
25-10-2015, 11:12
Ja tak miałem ciągle i nagminnie - kiedyś wymienili czujnik paliwa i nic nie dało. Usterkę wywalało, auto na chwilę traciło moc a potem jechało normalnie. Kontrolka znikała albo samoczynnie, jak u Ciebie albo po zatankowaniu. Generalnie do odczytania błędy z kompa - będziesz wiedział co się podziało. Mi chyba najczęściej wywalało dpf albo ładowanie turbiny. Dpf w końcu wprowadził się w stały tryb awaryjny, na którym zrobiłem 350km aż to szczęśliwego wycięcia...

Fanki
28-10-2015, 12:20
No i przyczyna komunikatu się znalazła.
Pęknięty wąż powietrza od filtra do kolektora.

przemas01
01-08-2016, 19:51
Witam! Kuga 2010, 140hp, Euro 5.
Przebieg auta 73tys, pierwszy właściciel. Podobna historia. Komunikat usterka silnika + zdławienie mocy. Komunikat początkowo występował co któreś odpalenie, po około 40 kilometrach zapalał się tuz po odpaleniu silnika. Kody błędów (przez OBD 2 + mobilscan) p2002, p2463, P244B. Znacząco podniósł się poziom oleju. Kody sugerowały ze DPF jest zapchany ale jako ze niedawno ok 200km temu wróciłem z urlopu gdzie auto zrobiło ponad 4000km trasy wydaje mi się to niemożliwe. Obstawiam ze czujnik ciśnienia różnicowego DPF podawał błędne dane do kompa. Wymiana oleju + filtr, nowy czujnik DPF, kasowanie błędów. Nie robiłem wymuszanego wypalania DPFu. Od tego czasu 600km bez niespodzianek.

tedi_k
01-08-2016, 21:36
Witam! Kuga 2010, 140hp, Euro 5.
...Znacząco podniósł się poziom oleju. ....

Jakim cudem w silniku Euro5 (na Delphi) mogło Ci przybyć oleju? Te silniki nie mają problemu z dostawaniem się paliwa do oleju w trakcie wypalania DPF. W tych silnikach paliwo w trakcie wypalania DPF dostarczane jest wprost do wydechu przez specjalną dyszę ze świecą żarową ("parownik par paliwa"). Twoje objawy raczej sugerowały zatkanie dyszy w parowniku albo problem ze świecą żarową - oba te problemy często występują we wczesnych silnikach 2.0TDCi Euro5 (z 2010-2011 roku).

AXO
01-08-2016, 22:09
Witam.

Spalona lub niesprawna świeca żarowa w module parownika, zapoczątkowująca wypalanie DPF-u daje kod błędu P269F.

Pozdrawiam.

heko
01-08-2016, 22:29
Jakim cudem w silniku Euro5 (na Delphi) mogło Ci przybyć oleju? Te silniki nie mają problemu z dostawaniem się paliwa do oleju w trakcie wypalania DPF. W tych silnikach paliwo w trakcie wypalania DPF dostarczane jest wprost do wydechu przez specjalną dyszę ze świecą żarową
niestety nie do końca, prócz dotrysku głównego w/w dyszą, jest dotrysk podgrzewający kata, który podczas permanentnej próby regeneracji (uszkodzona świeca) może podnieść poziom oleju :(

lsulima
01-08-2016, 23:41
A to ciekawostka. Ale chyba nie jest to nagminne w tych silnikach?

przemas01
26-10-2016, 09:46
Przybyło, sprawdzałem kilka dni przed awaria i było prawie pełne. Po awarii spuściłem prawie litr żeby wyrównać poziom i sprawdzić ile się dostało ropy do oleju. Oczywiście później wymiana oleju na nowy. Tez wcześniej czytałem ze jest to niemożliwe w silnikach z Euro 5. Ponad 2 tys od wymiany czujnika i dalej wszystko super. Pozdrawiam

Misiakrp
29-10-2016, 17:26
Witam
moja kugusia ma już na liczniku przeszło 170 tys i wyskoczyła mi kontrolka usterka silnika
na trasie wracałem w "trybie awaryjnym" z ograniczoną mocą na 6 udało sie rozkulać do 110 okazało się że pękł wąż od intercoolera (8V41-6K863-AB) wymieniony ale kontrolka nie zgasła być może zbieg okoliczności być może jedno wywołało drugie bo w trybie serwisowym wracałem jakieś 350 km. Po odczycie błedy P244B (zbyt wysokie ciśnienie różnicowe cząstek stałych diesel) P2453 obwód czujnika ciśnienia dyferencjalnego w pułapce na cząstki stałe -zakres/wydajność) P2463 (błąd nieokreślony AKT)
dodatkowo (nie mam kodów z programu)zablokowanie filtra antypyłowego diesla-nagromadzenie popiołu (AKT)
wypalnanie nie udawało się bo cały czas wchodził w tryb serwisowy (trójkąt -usterka silnika) parę razy udało sie oszukać skasować błąd i odpalić wypalanie szło ok 3 min i nagle wyskakiwał trójkąt i po wypalaniu stwierdziłem ze pora zakupić CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIEŃ (CZUJNIK CIŚNIENIA SPALIN )oznaczenie 3M5A-5L200-AB zakupiłem w lokalnym sklepie z częściami handlują też na allegro oryginał Forda ale zdziwiło mnie że brakowało folijki czy pudełka dostałem sam czujnik na pierwszy rzut plastik jak nowy koszt 190 zł w ASO przeszło 600 zł zamontowałem szczęśliwy kontrolki nie zgasły wiec pod komputer błędy skasowane auto chodzi parenaście minut jadę sie przejechać i nagle usterka silnika (dodam że usterka pojawiała się w rożnych momentach czasami nawet po włączeniu zapłonu a czasami po paru minutach ) myślę sobie ze zapchany na ament dpf jade podpiąć się pod iDSa kombinują diagnoza czyszczeni dpf 1500 zł odpuściłem wymontowałem wyczyściłem ile się dało płynem specjalnym i zabieram sie za wypalanie znowu idzie parę min i powtórka z rozrywki. :(
poddaje się jade do ASO Ford Watim Poznań ale nie mowie co robiłem tylko że kontrolka mi wywaliła podłączają diagnoza uszkodzony DPF proponują wymianę a ja
że problem gdzie indziej bo że zapchany to on już pewnie jest ale przecież wywala bład przed odpaleniem wiec problem elektryczny zaczynają szukać (dodam ze założyłem znowu stary czujnik ciśnienia ) oznajmiają że prawdopodobnie czujnik też uszkodzony a ja że mam nowy w schowku ale po wymianie było to samo wiec coz z elektryką pewnie zaczynają myśleć zakładają ten nowy mój kombinują i eureka nowy okazuje się też niesprawny. koszt diagnozy komputerowej 200 zł i wracam do sklepu wymienić po wielkich bólach i ścieraniu się w końcu dostaje inny egzemplarz także luzem wygląda jednak na nowy jak poprzednik ale widzę pewną różnicę ten co oddałem miał z tyłu taka dziurkę zaklejoną jakby silikonem a ten co dostałem ma dziurę otwartą i w głębi widać jakąś blaszkę jutro mam zamiar wymienić ale zastanawiam się (gosciu w sklepie też zaskoczony bo jedno ma drugie nie) czy tak ma być ?
chodzi o dziurkę pod napisem ford obok strzałki up
ten ma widać dziurkę
http://i.ebayimg.com/images/g/NnsAAOSw8-tWaAWq/s-l1600.jpg
a ten ma zaklejony i to jeszcze dwojako...
http://ford.sklep.pl/pol_pl_czujnik-cisnienia-roznicowego-w-filtrze-czastek-stalych-DPF-3M5A-5L200-AB-18255_3.jpg
http://i.ebayimg.com/images/g/mFgAAOSwsFpWRfE2/s-l1600.jpg

Misiakrp
06-11-2016, 18:22
i wymiana kolejnego nic nie dała nawet zamówiłem jeszcze jedne z allegro i to samo
ale najlepsze jest to ze po odłączeniu kostki od czujnika i pokasowaniu błędów i odpaleniu auta najpierw wywala usterkę silnika bez checka (zbyt duża różnica ciśnień) a po 2 minutach check i reszta błędów ze zbyt dużo sadzy itp... pytanie skąd te dane jak jest odpięty od czujnika ?
sprawdziłem napiecie na kostce 4,37V górny pin i 5V dolny pin bez róźnicy czy tylko zapłon czy odpalony czy tak powinny być ?
pomocy panowie bo już nie wiem co robić w fordzie kazali był na diagnozie komputerowej i kazali czujnik wymienić ale to nie pomogło :(

dawgr
07-12-2016, 09:37
Witam, uporałeś się z problemem dpf-u ?

Piotrek Kuga mk1
07-01-2017, 18:24
Witam szanownych forumowiczów . Czytam o tych usterkach w waszych Kugach i nie wiem czy mam się cieszyć czy niepokoić na przyszłość.
Właścicielem nowiutkiej salonowej Kugi zostałem w 2010r . "Awaria silnika" zaświeciła mi się tylko raz przy przebiegu ok 3000km. Zrobiłem wyłącz/włącz i komunikat zniknął. Żadnego przełączenia w tryb awaryjny, żadnych utarty mocy itd itp. Po za sprawami takimi jak klocki, łączniki stabilizatora dwa razy nic przy niej nie robiłem . Muszę tutaj zaznaczyć ,że serwisu wystrzegam sie jak diabła i nie pozwalam im grzebać w moich samochodach. Filtry, olej formula F wymieniam sobie sam bo wiem ,ze wszystko pięknie zleci a nie ze odkręcą korek oleju i po 2 minutach zakręcą a w silniku zostaną dwie setki z brudami. Na obecna chwilę mam przejechane 110tyś km. Do dnia dzisiejszego w mojej KUNI nic dosłownie nic sie nie popsuło. Jestem bardzo zadowolony z niej i mam zamiar w niedalekiej przyszłości także zmienić na KUGE. Ale...................

Właśnie dzisiaj padł mi akumulator. Nie mam do niego pretensji bo siódmy rok, -17 w nocy , oryginał to miał prawo :) Jako ,że musiałem pojechać w bardzo ważnej sprawie a autobusem nie jeździłem już ho ho albo jeszcze dłużej i nie wiem jak się teraz kasuje bilety to chciałem odpalić autko z kabli . Podjechałem drugim podpiąłem i...............nic. Zakręcił dwa razy i wszystko zgasło . Ciemno , ciemno i ciemno. Odczekałem na podpiętych kablach (drugie auto cały czas na chodzie) jakies 15 min i druga próba . Zakręcił może ze dwa razy i ..................ciemno . Zero odzewu. Zapchałem Kuge do garażu i podłączyłem pod prostownik . Poszedłem do domu i po ok 40 min próba odpalenia . Trzy obroty rozrusznika i klops a do tego zaświecił się komunikat AWARIA AWD Nie miałem możliwości sprawdzić czy komunikat zniknie czy dalej będzie sie wyświetlał bo zero prądu i nic nie działało. Podłączyłem ponownie prostownik i dałem sobie spokój. Po siedmiu godzinach ładowania prostownikiem poszedłem i odpaliłem autko od strzała :) Komunikatów żadnych nie wyświetliło . Nie jeździłem . Teraz nie wiem czy mam się cieszyć czy niepokoić tym AWD? Czy ktoś z Was miał cos podobnego ? Czy może to jakieś przekłamanie komputera ze względu na spadek napięcia itp? Bać się czy nie ?

tomaszjan31
07-01-2017, 21:29
Witam szanownych forumowiczów . Czytam o tych usterkach w waszych Kugach i nie wiem czy mam się cieszyć czy niepokoić na przyszłość.
Jak sie dalej nie pojawia komunikat usterka to wszystko ok.
Podczas utraty prądu z aku komputer pokazuje bzdury
Jak mi aku padał podczas kręcenie to rożne cuda sie wyświetlały.

Widzę ze jest nas więcej zadowolonych użytkowników bezawaryjnej eksplatacji :)

Piotrek Kuga mk1
08-01-2017, 07:25
Pocieszyłeś mnie Tomasz. Zaraz ide odpalać Kunie i na działeczkę skoczę przegonić ja w trasie . Mam nadzieje że nie wrócę na lawecie :) Pozdrawiam

Zielnik
09-01-2017, 13:40
i wymiana kolejnego nic nie dała nawet zamówiłem jeszcze jedne z allegro i to samo
ale najlepsze jest to ze po odłączeniu kostki od czujnika i pokasowaniu błędów i odpaleniu auta najpierw wywala usterkę silnika bez checka (zbyt duża różnica ciśnień) a po 2 minutach check i reszta błędów ze zbyt dużo sadzy itp... pytanie skąd te dane jak jest odpięty od czujnika ?
sprawdziłem napiecie na kostce 4,37V górny pin i 5V dolny pin bez róźnicy czy tylko zapłon czy odpalony czy tak powinny być ?
pomocy panowie bo już nie wiem co robić w fordzie kazali był na diagnozie komputerowej i kazali czujnik wymienić ale to nie pomogło :(

Kolego mam za sobą taką samą walkę, wymieniony DPF, czujnik ciśnienia, itp. a ostatecznie okazało się że przyczyną były... wężyki gumowe między DPF a czujnikiem! Po wymianie wszystko gra i buczy :)
PS. tym samym mam do odsprzedania sprawny DPF i czujnik do Kugi I (rocznik 2009)

Bump: Pocieszyłeś mnie Tomasz. Zaraz ide odpalać Kunie i na działeczkę skoczę przegonić ja w trasie . Mam nadzieje że nie wrócę na lawecie :) Pozdrawiam

Kolego, na jesieni też nagle padł akumulator w Kudze 2009. Wcześniej nie było żadnych z nim problemów w nawet największe mrozy, a tu nagle rano przy odpalaniu, migocząca choinka na zegarach, jakieś klekotanie na bezpiecznikach i tyle. Okazało się że jakieś ogniwo się wypaliło (po 7,5 roku miało prawo), dostało zwarcia i żadne ładowanie już tu nie pomogło. Po wymianie akumulatora wszystko ok :)

Piotrek Kuga mk1
14-01-2017, 20:36
U mnie póki co wszystko ok . Naładowałem aku takim sprytnym impulsowym prostownikiem i problemy z aku zniknęły. Wiadomo ,ze jak znowu postoi ze trzy dni na mrozie takim przynajmniej -10 to może rano byc kłopot znowu. I tak nie mam prawa narzekać . Czytam tutaj jakie niektórzy użytkownicy mają problemy to moje autko trafiło sie super (żeby nie przechwalić ):)

Kasia Kuga
05-05-2017, 09:52
Dzień dobry, może coś doradzicie.
Miałam dwa razy naprawiany alternator. Najpierw jakieś sprzęgiełko, po wymianie którego samochód zwariował i wszystko padło, nie otwierały się szyby i lusterka, itd. okazało się, że padł jakiś moduł w drzwiach. Po tej naprawie siadł mi kilkakrotnie akumulator. Okazało się, że alternator był źle naprawiony i nie ładuje. Kolejny raz go naprawiałam. Po tej naprawie wydawało się, że jest już ok, nawet spadło spalanie. No ale niestety:( Pojechałam w góry. Po kilkuminutowym podjeździe autem cały czas pod górkę pojawił mi się komunikat AWARIA AWD. Po zgaszeniu silnika komunikat zniknął, ale pojawia się co jakiś czas. Nie czuję zmiany w prowadzeniu auta. Kuga z 2011r. Macie jakiś pomysł?

tedi_k
05-05-2017, 23:14
... Macie jakiś pomysł?

Poprzednim razem mówiłem, że trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy. Teraz powtórzę to ponownie.
Zgadywanie ma sens żaden...:568:

beat
11-05-2017, 10:47
WItam. Widzę że posty dosyć stare ale mnie trafiło to wczoraj... Auto zgasiłem było ok, po 30 min odpalam i komunikat awaria silnika i wykrzyknik. byłem na kompie i okazało się że awaria dpf, mam o tyle gorzej że mieszkam w irlandii hehe a tu nieźle kasują. Najlepsze jest to że auto nie traci mocy i jeździ tak jak przed tem tylko jest komunikat. W przyszłym tyg jade do mechanika ,,,, napiszę co i jak.

piniu1
13-05-2017, 11:00
Dzień dobry, może coś doradzicie.
Miałam dwa razy naprawiany alternator. Najpierw jakieś sprzęgiełko, po wymianie którego samochód zwariował i wszystko padło, nie otwierały się szyby i lusterka, itd. okazało się, że padł jakiś moduł w drzwiach. Po tej naprawie siadł mi kilkakrotnie akumulator. Okazało się, że alternator był źle naprawiony i nie ładuje. Kolejny raz go naprawiałam. Po tej naprawie wydawało się, że jest już ok, nawet spadło spalanie. No ale niestety:( Pojechałam w góry. Po kilkuminutowym podjeździe autem cały czas pod górkę pojawił mi się komunikat AWARIA AWD. Po zgaszeniu silnika komunikat zniknął, ale pojawia się co jakiś czas. Nie czuję zmiany w prowadzeniu auta. Kuga z 2011r. Macie jakiś pomysł?

Witam.
Może pora sprawdzić olej oraz filtr w AWD, odkręcić pompkę.

Ja zrobiłem wbrew instrukcji i wymieniłem olej oraz filtr haldexu. Olej, który wyleciał można było nazwać "breją", a o filtrze nie wspomnę.

arturows
01-08-2017, 13:41
i wymiana kolejnego nic nie dała nawet zamówiłem jeszcze jedne z allegro i to samo
ale najlepsze jest to ze po odłączeniu kostki od czujnika i pokasowaniu błędów i odpaleniu auta najpierw wywala usterkę silnika bez checka (zbyt duża różnica ciśnień) a po 2 minutach check i reszta błędów ze zbyt dużo sadzy itp... pytanie skąd te dane jak jest odpięty od czujnika ?
sprawdziłem napiecie na kostce 4,37V górny pin i 5V dolny pin bez róźnicy czy tylko zapłon czy odpalony czy tak powinny być ?
pomocy panowie bo już nie wiem co robić w fordzie kazali był na diagnozie komputerowej i kazali czujnik wymienić ale to nie pomogło :(

I co było powodem awarii?

Bump: I co było powodem awarii?

Zielnik
01-08-2017, 14:02
Witam.
Może pora sprawdzić olej oraz filtr w AWD, odkręcić pompkę.

Ja zrobiłem wbrew instrukcji i wymieniłem olej oraz filtr haldexu. Olej, który wyleciał można było nazwać "breją", a o filtrze nie wspomnę.

Ja profilaktycznie zrobiłem to samo i olej co prawda był w miarę czysty, ale już sitko na pompie oleju było mocno zaklejone czarnym osadem, więc przy okazji wymiany trzeba je oczyścić. Co ciekawe producent Haldexa zaleca wymianę oleju co 30tyś km, a filtra co 60tyś km, podczas gdy Ford wcale nie przewiduje takiej wymiany... Za to np. serwis VW przynajmniej informuje klientów o takich zaleceniach i realizuje taką usługę w ramach przeglądów. Ford co najwyżej chętnie wymieni cały Haldex jak już padnie ;)

arturows
01-08-2017, 21:48
Witam. Mam bardzo poważny problem z Kugą i nikt nie jest w stanie mi pomóc, a mianowicie miałem zapchany filtr DPF, więc włożyłem nowy oryginał a tu po przejechaniu ok 300km zonk dpf znów zapchany żółta kontrolka silnka i czerwony ! awaria silnika, filtr został wymyty specjalnym środkiem i przeprowadzono procedurę wypalania i było OK przez kolejne przejechane 80 km!!!!! i to samo żółta kontrolka silnika i czerwony ! awaria sinika, ponownie wyjęty dfp i co? cały czarny od sadzy. Mechanik rozkłada ręce, stwierdził, że musi ostro walić z silnika sadzą, a silnik ładnie pracuje. Może ktoś z Was miał podobny problem? Proszę o pomoc.
Nawet piszcie na PW.

heko
01-08-2017, 22:19
a czy ktoś poza montażem i czyszczeniem dpf, zrobił jakąś diagnostykę??

sorand
02-08-2018, 23:12
Witam.
Jestem użytkownikiem od czerwca Forda Kuga 2.0, 140KM, 2010r.
Przedstawię krótko:
15 lipca - trasa 500km połowa to autostrada;
16 lipca "Check engine" świeci - brak objawów
30 lipca kontrolka gaśnie
2 sierpnia wizyta w serwisie Ford - diagnoza 400km wcześniej skończyło się wypalanie DPF.
Więcej błędów nie stwierdzono.
Czy przez dwa tygodnie kontrolka sygnalizuje wypalanie?

Tarmas
04-08-2018, 22:13
Normalne wypalanie DPF-a nie skutkuje kontrolką. To jest zwykła procedura, jak w każdym samochodzie z DPF, więc użytkownik nawet nie jest o tym informowany.

Nie przypominam sobie też, żeby była możliwość ustalenia w komputerze ile km temu robiło się wypalanie DPF, ale w tej kwestii niech mnie ktoś ewentualnie poprawi.

adamjoker
05-08-2018, 07:00
W nowszych silnikach masz na ELM pokazany % zapchania filtra. W starszych pokazuje ile km temu przeprowadzono próbę wypalania dpf i ile km temu wypalono skutecznie dpf. Może o to chodzi.

marcoA4
01-07-2019, 13:53
Witam koledzy.Mam pytanie czy po wymianie czujnika ciśnienia róznicowego DPF trzeba go za każdym razem adoptowac?Po podpięciu nowego pokazuje jakieś bzdury.pozdawiam

maro18
01-07-2019, 20:20
Nie trzeba i raczej szukaj nieszczelności na wężykach.

yaris1
02-07-2019, 10:51
Witam koledzy.Mam pytanie czy po wymianie czujnika ciśnienia róznicowego DPF trzeba go za każdym razem adoptowac?Po podpięciu nowego pokazuje jakieś bzdury.pozdawiam

Ja miałem bzdury na czujnikach kupionych na eBay
Za orginalny dałem 100€ w Fordzie
Trzeba aktywować (może to nie aktywacja ale zaznaczyć że nowy ) wymienialem ponieważ pokazywało mi na postoju różnie 1-2 4.5 kpa no i po wymianie na nowy pokazuje tak samo w Fordzie wymienili na dwa inne bo nie chcieli uwierzyć że dobrze zrobiłem i u nich też bez sukcesu powymieniali węże i dalej nic więc jak sobie już kasy nabili powiedzieli że ten typ tak ma. Rok produkcji 2008-2010 z silnikiem dw10. I się zgodzę z tym sprawdziłem trzy kugi i mają tak samo

maro18
02-07-2019, 13:59
Ten czujnik to ciekawy temat, działa od nowości do pierwszej awarii, później tylko drenaż kieszeni. Problem w tych silnikach raz na zawsze rozwiązuje HECO.

yaris1
02-07-2019, 16:23
Ten czujnik to ciekawy temat, działa od nowości do pierwszej awarii, później tylko drenaż kieszeni. Problem w tych silnikach raz na zawsze rozwiązuje HECO.

Jaki drenaż to jest studnia bez dna
Słyszałem o HECO
bym u niego zrobił ale mieszkam w IE

gricho
04-07-2019, 19:49
witam czujnik wymienilem sobie sam kupiłem go za 60 zl używany działa dpf wypala

sznikers23
27-01-2020, 19:46
Czesc.

Jestem w przededniu wymiany czujnika przeciwcisnienia, cisnienia DPF. Pytanie, jakiej firmy tem czujnik Wam sie sprawdza? Mam wadliwy i musze go koniecznie wymienic.

Prosze o pomoc.

maro18
28-01-2020, 16:45
Tylko nie kupuj najtańszych no name a w serwisie 1kzł.

sznikers23
31-01-2020, 08:01
Czy czujnik przeciwcisnienia EPS jest czujnikiem dobrej firmy?

luckyboy
31-01-2020, 09:26
Bosch, Valeo, wybierz coś markowego. Kto kupuje tanio kupuje dwa razy.

sznikers23
18-06-2020, 08:36
Witam.

Jezeli pomimo wymiany filtra DPF, czujnika przeciwcisnienia, pomimo zalozenia diody na lusterku zewnetrznym informujacej mnie o procesie wypalania DPF, pomimo nie wylaczania auta na podwyzszonym chwilowym spalaniu paliwa, pomimo dobrych przelewow wtryskow, olej sie dalej rozrzedza ropa i wywala komunikat „silnik usterka”, to w ktorym kierunku byscie dalej szli?
Koles, ktory wymienial mi DPF sugeruje, abym sprawdzil sonde lambda, przeplywomierz i szczelnosc ukladu dolotowego. Inny mechanik mowi, by wyciagnac wtryski na stol pobierczy, pomimo, ze przelewy wyszly ok, a auto odpala idealnie, nie ma spadku mocy, ani innych niepokojacych mnie sygnalow dotyczacych ewentualnej nierownej pracy silnika.
Zalany jest olej 5w30 niskopopiolowy.
Jestem umowiony na szczegolowa diagnostyke u elektromechanika (inny facet, z polecenia).
Na co ma zwrocic uwage? Co posprawdzac?
Wreszcie, czy jechac do typa, ktory wymienial sam filtr DPF? (filtr jest na gwarancji).
Jestem juz bezsilny z ta moja Kuga.
Za kazdy pomysl z gory dziekuje.

MIREKTERAZPOLSKA
18-06-2020, 12:22
sprawdź pompę CR

Bartazz
19-06-2020, 17:19
Jestem juz bezsilny z ta moja Kuga.
Szczerze wam napiszę, mocno zraziłem się do tego modelu. Tyle awarii ile miałem w moim egzemplarzu i ile musiałem włożyć pieniędzy w naprawy to szkoda pisać.
Jak jeszcze przeczytałem ten temat, to utwierdziłem się w swoim przekonaniu, że te samochody to jedna wielka porażka (zwłaszcza te dpf-y). Nowy ok, ale później po większym przebiegu - "cykająca bomba" i leci to lawinowo.

sznikers23
20-06-2020, 07:22
A co sadzicie o zastosowaniu tego:
https://forte-nwe.sklep.pl/kategoria/produkty-forte-silniki-diesla/preparaty-do-usuniecia-usterki-czeste-regeneracje-filtra-cz-st-dpf-fap

heko
20-06-2020, 08:50
nie stosuję się tego typu dodatków w autach z "mokrym" dpf, czyli takich z dodatkiem, który dozuje przy każdym tankowaniu

sznikers23
20-06-2020, 16:25
To w takim razie moja Kuga 2009 2.0 TDCI 136KM 4x4 ma mokry, czy suchy DPF.
Moim zdaniem suchy, poniewaz mokry, to nie DPF tylko FAP?

yaris1
20-06-2020, 16:37
Suchy na 1000%

heko
20-06-2020, 18:12
"mokry" na 100% :P
fap w Fordach niema, "mokry czy suchy" nazywają się DPF :P

tedi_k
20-06-2020, 18:23
"mokry" na 100% :P
...

Grzesiu, DPF z Eolys występował na pewno w FF2 i nie wiem czy gdzieś jeszcze. Kuga MK1 ZAWSZE miała "suchy" DPF - nigdy nie było Kugi ze zbiorniczkiem na Eolys.
Podobnie zresztą NIE BYŁO C-maxa MK1 lift (po 2008 ) z Eolys.

sznikers23
20-06-2020, 21:08
To w takim razie zadam to pytanie jeszcze raz - warto zastosowac te srodki?
https://forte-nwe.sklep.pl/kategoria/produkty-forte-silniki-diesla/preparaty-do-usuniecia-usterki-czeste-regeneracje-filtra-cz-st-dpf-fap

Poprzedni moj post z tym linkiem zostal usuniety - nie wiedziec dlaczego...

Speedo
21-06-2020, 14:37
Poprzedni moj post z tym linkiem zostal usuniety - nie wiedziec dlaczego...

rili? https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3259937&postcount=134

kuguła
30-10-2020, 17:16
Witam serdecznie, mam takie pytanie jakie wartości kPa powinien pokazywać czujnik różncy ciśnień?. U mnie po sprawdzeniu forscanem pidów na wyłączonym silniku ciśnienie różnicowe na filtrze pokazuje 33.0 kPa co mnie zastanawia ponieważ na logikę wydaję mi się,że powinno być 0 kPa... 2 tygodnie temu filtr był regenerowany bo wystąpiły błedy, natomiast teraz z czystej ciekawości sprawdziłem to ciśnienie ponieważ po ok 250 km właczył się proces wypalania filtra co mnie zdziwiło,że tak szybo po regeneracji, fakt że jazda tylko miasto była. Proszę doradzcie mi Panowie jakie te wartości powinny być parawidłowe, bo już się zastanawiam czy czujnik nie zepsuty... błedów żadnych nie ma. silnik DW10 ford kuga 2.0 tdci 136KM 2009 r

meff
30-10-2020, 20:41
Normalnie przy prawidłowo działającym czujniku i w miarę czystym filtrze, na jałowym biegu powinny być wskazania od 0 do prawie 1kPa (zależy jak mocno zapchany jest filtr) przy depnięciu na gaz wskazania skaczą nawet do 7-8 kPa (szczególnie jak dpf zacznie się wypalać). Jeżeli masz takie wskazania jak piszesz to albo czujnik świruje (pęknięty przewód gumowy z dpf do czujnika) albo jest zepsuty (tak te czujniki się psują)

yaris1
30-10-2020, 21:09
Testowaliśmy wiele fordów Kuga pierwszej generacji przed liftem czyli z silnikiem DW10 wniosek jest wręcz zadziwiający przeczący wszystkim opiniom o wartościach tego czujnika.
Dla porównania sprawdziłem też S-Max mondeo i faktycznie na wolnych obrotach wartość była 0kpa podczas jazdy do 2-5kpa lecz Kuga to inna hstoria 0kpa pokazuje krótko po wypaleniu i na zimnym silniku a potem to już loteria im bardziej zbliża się regeneracja tym więcej pokazuje na czujniku od 3kpa do nawet 50kpa a podczas jazdy nawet do 200.
I proszę nie pisać że się mylę testowane były 4 samochody zaznaczam z silnikiem DW10 czyli do 2010 i każdy był sprawdzany pod względem szczelności instalacji i były testowane na starych i nowych czujnikach (nie z eBay ani AliExpress)
Czujniki były orginalne z serwisu forda 120€ sztuka.
Przed i po wymianie były takie same wartość .
Prawdopodobnie jest to wina oprogramowania ale to w niczym nie przeszkadza u mnie cykl mieszany wypalanie następuje co 500-600km
Przy jeździe wokół komina 250-350km.

kuguła
30-10-2020, 22:26
U mnie na wyłączonym silniku 33.0 kPa na biegu jałowym 37.0 kPa, podczas jazdy przy 2000 obrotów 70 kPa. Filtr na pewno nie jest zapchany bo jest świeżo wypalaniu w piecu indukcyjnym. Te wartości wydają mi się za duże jak na filtr po regeneracji... szkoda że wcześniej nie sprawdziłem przed regeneracją jakie były. I dotego te 33.0 kPa na wyłączonym silniku...

yaris1
30-10-2020, 23:10
Obserwuj dalej i zobaczysz że jak podczas jazdy zacznie dochodzić do 180-200kpa to niebawem będzie dopalanie oczywiście przy sprzyjających warunkach dla silnika

kuguła
30-10-2020, 23:42
A powiedz mi bo widzę, że masz spore doświadczenie w tym temacie, ta wartość 33.0 kPa na wyłączonym silniku (test Forscan pidy)to jest wszystko ok z czujnikiem ?

yaris1
31-10-2020, 09:36
Na wyłączonym silniku wartość powinna być 0kpa więc w tym przypadku czujnik do wymiany.
Wybacz moje niedopatrzenie faktycznie pisałeś o wyłączonym silniku a ja jakoś inaczej to przeczytałem ( czas zmienić okulary hahaha)

kuguła
31-10-2020, 11:24
Dziękuję za pomoc :) W Poniedziałek zamawiam nowy czujnik i jadę go wymienić. Obstawiałem także te węzyki od dpf do czujnika,że zapchane, ale ta stała wartość 33.0 kPa na zgaszonym silniku pokazuje ewidentnie że błąd tkwi w czujniku. Dziwne,że komputer nie wyłapał żadnego błędu.

Czupa_kabras
01-11-2020, 18:43
odepnij wtyczkę czy wartość sie zmieni
problem może być w kablotece

kuguła
12-11-2020, 13:26
Mam nowy czujnik różnicy ciśnienia dpf i mam takie pytanie czy jak samemu zamienię stary czujnik na nowy to będę musiał zrobić adaptację, jeżeli tak to jak to zrobić. Pytam Panowie ponieważ nie wygląda to na bardzo skomplikowaną czynność, tym bardziej że ten czujnik jest zaraz obok akumulatora więc dostęp jest prosty.

maro18
12-11-2020, 19:24
Jak wymieniałem w moim to robiłem adaptację. Ciekawe że pierwszy kupiony w lokalnym sklepie okazał sie wadliwy. Pojechałem do serwisu forda i tam zażyczyli 1kzł za czujnik. Nie zgodziłem sie na wymiane i od tego czasu mam wbitą usterkę przy sprawdzeniu VIN. Drugi kupiłem w IC i od tego czasu nie mam problemów.

kuguła
15-11-2020, 13:40
Pytanko czy forscanem da sie zrobić adaptację tego czujnika i jak to zrobić?

ellocco
16-11-2020, 12:14
Pytanie o zamiennik czujnika dla silnika DW10C. Czy ktoś odnotował częstsze aktywowanie
wypalania dpf-u? Ja byłem zmuszony zamontować zamiennik z racji niedostępności oryginału i teraz wypalanie mam co 130-200km. Oryginalny poprzednik padł.

slik
17-11-2020, 20:18
Dokładnie jest tak jak pisze kolega yaris1 na wolnych obrotach 0kpa natomiast przy pełnym obciążeniu do 200kpa filtr się wypala co około 500km

kuguła
19-11-2020, 18:12
Czujnik wymieniony wszystko wróciło do normy. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. Temat uważam za zamknięty.

Lauda3
21-11-2020, 20:12
Witam
Mam podobny problem zaczeły mi wyskakiwać błędy P2463-F1, P242F-61, P253F-61oraz P2463-C stwierdziłem że zapchał się Dpf. Został wymontowany i wypłukany oraz wymieniony olej. Po przejechaniu 30km błedy znowu się pojawiły bez błedu od oleju. I tak cały czas pojawiasię chech engine i znika po jakimś czasie ale teraz znowu wrócił komunikat od oleju. Włączyłem teraz forscana i sprawdziłem czujnik różnicowy na wyłączonym silniku pokazuje około 31kpa po odpaleniu latało między 0 a 40 po zgaszeni pokazuje 4. Proszę o pomoc co mam sprawdzić bo już mam dość zapalających się kontrolek.

yaris1
23-11-2020, 19:13
Sprawdź szczelność wężyków jeśli wszystko ok to wymiana czujnika na wyłączonym MUSI BYĆ 0kpa

Lauda3
25-11-2020, 07:36
Ok. Sprawdzę.

Lauda3
02-12-2020, 10:06
Witam weszłem dzisiaj pod samochód sprawdzić wężyki, są ok. Ale znalazłem coś innego. Do dpf są podpięte dwa przewody. 1 z przodu wtyczka od niego nie jest do niczego podpięta natomiast 2 czujnik w środku jest podpięty proszę o info czy tak ma być. Wszystko na zdjęciach.

ellocco
11-01-2021, 06:08
Pytanie o zamiennik czujnika dla silnika DW10C. Czy ktoś odnotował częstsze aktywowanie
wypalania dpf-u? Ja byłem zmuszony zamontować zamiennik z racji niedostępności oryginału i teraz wypalanie mam co 130-200km. Oryginalny poprzednik padł.

Problem rozwiązany. Powodem częstego wypalania było przepalanie żarówki światła postojowego. Dziwna sprawa ale tak jest. żarówka wstawiona i wszystko działa jak należy.

marek33333
07-07-2021, 15:37
Proszę o opinię, jak Wam się sprawuje czujnik ciśnienia DPF kupiony na allegro jako zamiennik za sensowne pieniądze, bo mechanik który ma mi naprawiać samochód twierdzi, że absolutnie tego nie kupować, bo on chce włożyć własny zamówiony przez siebie.
Oczywiście na kilometr śmierdzi to cwaniactwem i naciągactwem, a nawet jeśli on włoży swój to i tak nie mam najmniejszej gwarancji że to jest ten "lepszy" niż czujniki z allegro, ani nawet nie mam gwarancji, że on to zrobi...

edi79
03-08-2021, 21:41
Witam proszę o pomoc czujnik różnicy cisnien po wymianie, na biegu jałowym pokazuje między 0.00-0.05bar ale podczas przyspieszania dochodzi do 1.4bar.Podczas spokojnej jazdy 100k/h różnica między 0.00-0.30bar.Czy to oznacza że dpf do czyszczenia. Ford Kuga 136km 2009r.

Czupa_kabras
04-08-2021, 07:44
zagrzej silnik i przejedz sie w trasę troszkę go przegoń
jak jest wszystko ok powinno samo sie wypalić nie trzeba od razu czyscić DPF a

edi79
04-08-2021, 10:06
Samochód robi tylko trasy wypalanie co 800km brak jakichkolwiek awarii.Pytam się dlatego że jak ostatnio byłem u mechanika powiedział mi że dpf do mycia, ale czytam tu że kugi sprzed liftu potrafią miec nawet 2bary i jest ok.

tomek09311
11-08-2021, 11:16
Wskazania czujnika w forscanie pokazuje DP_DPF, tak? Gdy auto stoi mam 0.0kPa, podczas jednostajnej jazdy jest to 0,7-3,5kPa, przy normalnym przyśpieszaniu 30-60kPa i w momentach mocnego przyciśnięcia dochodzi do 300kPa.
Czy sprawny czujnik może pokazywać takie wartości? Szukam teraz warsztatu do czyszczenia DPF bo pojawiają się też błędy P2463-E1 i P2463-C o nagromadzeniu popiołu i mam nadzieję że mycie rozwiąże problem.

boguspolska
22-08-2022, 17:41
Witam mam taki problem z fordem Kuga mk1 ,2,0 diesel 140 koni 4x4 ,2011 r.
podczas jazdy kilka razy wyskoczył mi komunikat usterka silnika po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika komunikat znika
Gdy ostatnio wracałem z wakacji wyskoczył mi ten sam komunikat i to kilka razy a przy kolejnym komunikacie wskoczył check zjechałem na parking zgasiłem postałem odpaliłem i check dalej świecił, mocy kuga nie straciła ale jechałem tak 110 km/h.Po zrobieniu ok 200 kilometrów stanąłem pod blokiem stał tak ok godziny odpaliłem i kontrolka check już nie świeciła .Pojechałem na kompa podłączyłem i wyszło to co na foto. może mi pomożecie coś w tej sprawie żeby byle jak nie grzebać i na ślepo nie naprawiać. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

MARCIN Ł
16-01-2023, 10:00
zmniejszone przyspieszenie

Antej
16-01-2023, 10:12
Trzeba naprawić.

Lepszych jasnowidzów szukaj na teleporadzie w NFZ.
Tutaj obecne wszystkie szklane kule są zajęte, możesz pozostać na linii albo udać sie do specjalisty.

MARCIN Ł
16-01-2023, 11:34
ale mądrala. Wiem ze trzeba naprawić ale co. od czego zacząć

kln1920
16-01-2023, 12:54
ale co
Auto, prawdopodobnie jednostkę napędową.

grande1970
16-01-2023, 16:41
od wizyty u kogoś kto ma komputer i umie się nim posługiwać, przyczyn może być kilkadziesiąt ...

kln1920
16-01-2023, 16:46
Serio takie rzeczy trzeba pisać, że skoro samemu nie ma się czym sprawdzić co samochód boli, to trzeba się udać do kogoś, kto ma? Może za niedługo zaczniemy odpisywać na posty typu "zapaliła się pomarańczowa kontrolka z dystrybutorem, co zrobić". Już pomijam, że napisanie posta o treści "zmniejszone przyspieszenie" jest... śmieszne

lasocha
01-06-2023, 06:26
Odgrzewam pewnie starego kotleta, ale od kilku dni mam problem ze swoim autem (2.0 136KM, 2009), co kilkanaście km robi szarpnięcia. Mechanik zaczął sprawdzać dpf i wychodzą mu dziwne ciśnienia. Na jałowym 25kpa, a obciążony potrafi mieć nawet 160 kpa. Błędów żadnych nie pokazuje.

qiforp
23-08-2023, 10:29
To ja mam podobnie. Kupiłem Kugę istna choinka. Wszystkie możliwe błędy z DPF. Mam jechać do Grecji to zainwestowałem. Wymiana filtra DPF i czujnika różnicy ciśnień. Wszystkie błędy pokazywane. Na jałowym spokój ale jak przyśpieszyć to awaria silnika i błąd czujnika różnicy ciśnienia. I z każdym dniem coraz częściej.

Zielnik
23-08-2023, 11:19
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Proponuję wymienić gumowe wężyki

Stenia
15-10-2023, 16:49
Witam jestem właścicielką kugi próbowałam znalez tu odpowiedź na mój problem ale nie widzę może dlatego że jestem kobietą�� Kochani problem mam Awaria silnika wymienione czujniki wymieniony DPF a awaria nadal pika auto nie ma mocy przerywa. Mechanik rozkłada ręce zostałam z problemem i nie wiem co dalej jeden mówi dwumasa trzeci że auto mam zachipowane i to powoduje te błędy co robić?