Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] opadajaca wskazowka temp.


divi2
05-02-2012, 20:33
witam od niedawna mam forda focusa 2 a od jakiegos miesiaca zaobserwowalem ze podczas jazdy temp. plynu jest w normie ale gdy zwalniam albo stane zaczyna spadac niewiem dlaczego. plyn jest w normie silnik chodzi poprawnie. autko jest po wymianie rozrzadu. prosze o pomoc dzieki

dab1978
05-02-2012, 20:46
benzyna czy diesel?

robak75
05-02-2012, 20:50
Poszukaj dobrze ,na forum było już o tym pisane.W tych silnikach to jest normalne że wskazówka temp. i sama temperatura spada,nawet jak stoisz w korku.Nie przejmuj się ten typ tak ma i tak ma być :)

dab1978
05-02-2012, 20:53
jeśli kolega ma silnik benzynowy, to nie jest to normalne...diesle tddi i tdci, owszem mają taką przypadłość. ale temp. musi być dobrze na minusie...

Glenroy
05-02-2012, 21:39
Jeżeli to 1.6 w benzynie to nie jest to na pewno zachowanie przewidziane przez producenta :P jeżeli w dieslu, powiem na swoim przykładzie, mając te -15*C na zewnątrz jadąc z klimatronikiem ustawionym na 20* wskazówka dochodzi zazwyczaj do jakichś 80*, ale jeżeli chcę żeby w samochodzie było jednak trochę cieplej, czyt. 23-24* to jeżeli wskazówka osiągnie 75* to już jest na prawdę sukces, mówię tutaj o trasie 30-50km, jadąc po mieście właściwie nawet nie zamierza bardzo drgnąć, tak samo wpadając z rozgrzanym silnikiem z trasy do miasta, pierwsze światła i wskazówka wędruje na sam dół. Taki urok diesla :)

maureliusz
05-02-2012, 22:04
Znajomy ma volvo V50, ten sam niby silnik i ... wskazówka jak już osiągnie 90 stopni to stoi nie zależnie od mrozów.

Wniosek? Ford powinien robić resorówki, zabawki dla dzieci, ale napewno nie samochody...

mjprzem
06-02-2012, 09:27
przecierz kazdy diesel tak ma...kolega ma passata i tez ponizej -15'C jak ma ogrzewanie na wyzszych obrotach nie moze dogrzac silnika. PS. a przecierz to passat i vw..superfura ;) a termostat ma sprawny. To jest normalne zachowanie silnika diesla.

maureliusz
06-02-2012, 09:56
Opracowałem taki o to sposób:

1. Klimatronik na manual
2. Usawiam 19 stopni
3. Jak odpalę silnik nawiew na minimum, aby nie wychładzało nagrzewnicy
4. Jak silnik osiągnie temperaturę to zwiększam nawiew.
To pozwala panować nad spadkiem temperatury płynu. W mieście fajnie widać jak zwiększe nawiew, to wskazówka zaczyna zasuwać w dół....

mjprzem
06-02-2012, 11:32
no ja tez u siebie musze wybierac w takie mroziki pomiedzy temp. silnika a temp. w samochodzie ;).

dab1978
06-02-2012, 15:39
Taka sama jest sytuacja w transicie tddi 2,0. pamietam zimą dwa lata temu było -24, trasa z Gliwic do Warszawy w czapce, kurtce i rekawicach...wszystko sprawne.
w korku w jankach myślałęm, ze zeświruję...:( temp. spadła chyba na zero...;) temat poruszony w dziale Transita i niestety albo stety wszyscy mają podobnie, tdci również...Mondeo również ten sam problem dotyczy, ale myślałem ze Foki są jakieś lepsiejsze...;)

Glenroy
06-02-2012, 16:38
Heh, na dobrą sprawę w mieście kolega mający 2.0TDCi z podgrzewaczem cieczy, którego ja na nieszczęście nie posiadam, ma problemy z utrzymaniem jakiejkolwiek temperatury cieczy, co dopiero klekot bez takiego wspomagacza? ;)
Zastanawiam się nad doposażeniem się w taki układzik tylko kombinujemy jak by tu poprawić jego wydajność :>

mjprzem
06-02-2012, 16:58
glenroy ja mam pogrzewacz ale on dziala tylko do 70'C a co dalej.. ;)
a jednak 10~15'C to jest roznica na nagrzewnicy, bo o tyle bedzie moglo byc powietrze cieplejsze.

dariush
06-02-2012, 17:19
Witam koledzy. Mam pytanko czy niedomagajaca pompa cieczy chlodzacej moze miec wplyw na niedogrzany silnik? Nawet nie dochodzi do pierwszej kreski jak jezdze po miescie przez prawie godzinke. I wtedy z nawiewow nawet jak ustawie 19 stopni to i tak leci gorace powietrze.... Czy pompa ma cos do tego?????

mjprzem
06-02-2012, 17:24
to nie wina pompy gdyby to pompa to bys nemial cieplego powietrza..a gdyby to termostat to tez bys niemial cieplego powietrza w kabinie..chyba niezrozumiales do konca tego tematu ale zapewniam cie ze czytasz wlasciwy temat ;)

jak chcesz sprawdzic czy termostat dziala to wylacz sobie ogrzewanie i tak pojezdzij 20-30 minut-silnik powinien sie rozgrzac do wlasciwej temp a tobie radze na taka przejazdzke sie naprawde cieplo ubrac ;) albo mozesz reka pod maska wymacac rure od termostatu co idzie do chlodnicy. w miejscu gdzie wchodzi do chlodnicy rura powinna byc zimna.

dariush
06-02-2012, 19:51
Zrobilem tak jak mowisz mjprzem. Jezdzilem z wylaczonym grzaniem i wskazowka podeszla pod 60 stopni i zaczela opadac na jakies 55 ale nic wiecej. Wczesniej bylo tak samo wiec ostatnio wymienialem termostat na WHALLER (sprawdzilem go w czajniku i dzialal prawidlowo)
31996 - ten wymienilem

Slyszalem ze w Mondeo mk3 sa dwa termostaty(duzy i maly) o co chodzi?
A moze to czujnik temperatury?

mjprzem
06-02-2012, 20:05
jest ryzyko ze to czujnik temp.
a czy wentylatory silnika chodziły?
jak podniesiesz maskę to czy wentylator silnika jest włączony jak silnik pracuje?

jesli mozesz tam reke włozyc to upewnij sie ze wejscie do chłodnicy za termostatem jes zimne....5'C spadek temperatury to nie mało...
taki spadek moze spowodowac raczej tylko otwarcie termostatu.

sprawdzałes w trybie serwisowym jaka jest temperatura dokładnie?

Szejk.Ahmed
06-02-2012, 20:09
dariush,mjprzem przenieście się do działu Mondeo.
Tu rozmawiamy o Focusie

mjprzem
06-02-2012, 20:20
dariush,mjprzem przenieście się do działu Mondeo.
Tu rozmawiamy o Focusie

o widzisz...dzieki za pouczenie..tym samym zwrociles moja uwage na samochod kolegi bo on faktycznie ma mondeo ;) a ja za pierwszym razem nie wiedziałem po co pyta sie o drugi termostat w mondeo.

dariush-zaraz Ci napisze jak sprawdze czy faktycznie są dwa termostaty...
a mysle ze nic sie nie stanie jak ten temat dokonczymy w tym temacie bo po co nowy temat zakładac jak niema tego w mondeo . akurat sprawa opadającej wskazówki dotyczy wszystkich dieselków ;)

marcinv530erx
06-02-2012, 20:31
Są dwa jeden w układzie chłodzenia oleju (mały)
http://ford.sklep.pl/pl,product,321325,termostat,w,ukladzie,chlodzenia, oleju,ford,diesel.html
a drugi;
http://ford.sklep.pl/pl,product,321319,termostat,motorcraft,diesel,dura torq.html

problem znany i opisywany wiele razy napewno znajdzie sie temat i na tym forum o tym problemie .

mjprzem
06-02-2012, 20:38
pieknie marcin..teraz to potrzeba spradzic czy ten drugi termostat moze miec wplyw na temp. silnika bo temp oleju moze przekraczac znacznie 120'C wiec teoretycznie olej rownie dobrze moze byc chlodzony za pomoca rozgrzanej wody ale tez poprzez chlodnice wiec nie wiadomo ;) najlepiej gyby dariusch napisal gdzie idzie wezyk od tego termostatu od oleju.

dariush
06-02-2012, 20:40
Dziekowka chlopaki !!! nie mam pojecia gdzie idzie ten wezyk. Jestem tu nowy i nie wiem jak przeniesc temat do odpowiedniego dzialu....

marcinv530erx
06-02-2012, 20:46
Z tego co wiem to ma wpływ przez to bardzo było dużo takich tematów w całym internecie wymieniałem u kolegi mondeo 2003 2.0 tdci 130 koni problem ustał .
Mały termostat jest zamontowany w korpusie pompy wodnej .

mjprzem
06-02-2012, 20:52
wiec najprawdopodobniej ten maly obieg jest takze polaczony z chlodnicą ;) to byloby wszystko jasne.

dariush
06-02-2012, 20:59
No wlasnie sobie troche poczytalem i zeczywiscie warto wymienic ten maly termostat i wtedy zobaczyc. Ale cos mi sie obilo ze ten maly termostat jest przy pompie oleju a nie przy pompie wody.....


o sorki cos znalazlem.....

dariush
06-02-2012, 21:03
31997 to tu...

marcinv530erx
06-02-2012, 21:05
http://img841.imageshack.us/img841/8252/ters.png (http://imageshack.us/photo/my-images/841/ters.png/)

Z tego co pamietam kolega miał objawy że na postoju grzał sie do jakies 70 stopni 75 a jak zaczal jechac spadała do 55 badz 65 jakos tak nie pamietam wiem ze wymieniłem mały termostat i problem sie rozwiazał duży oczywiscie też sprawdziłem dla pewnosci.

mjprzem
06-02-2012, 21:06
jak niechcesz to niemuisz go tak koniecznie wymieniac...gdziekolwiek by niebyl musisz tylko sprawdzic czy jest on tylko sprawny..ale prawdopodobnie to bedzie chyba tego wina...choc napisales ze ci sie wentylatory zalaczaja na 10-15sek... i troszke mnie to dziwi. masz nawiew na przednia szybe ustawiony?..moze klimatyzacja ci sie uruchamiala przez to i dlatego wentylatory tak działają.

dariush
06-02-2012, 21:19
Heh no postaram sie to wymienic chlopaki.... A nawiew na przednia szybe mam zawsze ustawiony bez klimy- klima sie wtedy nie zalacza..... a moze oprocz tego malego termostatu jest uszkodzone jeszcze cos..
w pierwszej kolejnosci idzie maly termostat do wymiany... a dalej zobaczymy.
dzieks.
pozdro.

marcinv530erx
06-02-2012, 21:21
Jak wymienisz mały termostat (możesz sam to zrobic to nic trudnego ) to daj znac czy sie poprawiło czy dalej jest problem . Pozdrawiam

Glenroy
07-02-2012, 21:11
glenroy ja mam pogrzewacz ale on dziala tylko do 70'C a co dalej.. ;)
a jednak 10~15'C to jest roznica na nagrzewnicy, bo o tyle bedzie moglo byc powietrze cieplejsze.

Właśnie wiem, dokładnie chyba do 75*C grzeje :) tak właśnie z kolegą kombinuję czy by jakoś nie wydłużyć czasu grzania do tych 80-85*C, ale to chyba zabiło by świece :/ Może w samochodach wypuszczanych na skandynawię były montowane jakieś wydajniejsze układy? albo w samochodach innych koncernów było to rozwiązane w sposób zapewniający lepszą wydajność? :)

Gratis, mam zaślepiony EGR a to chyba nie wpływa pozytywnie na szybkość nagrzewania się silnika, w ogóle wydaje mi się, że głośniej bez zaworu pracuje ;)

mjprzem
07-02-2012, 21:20
w ogole ci sie dobrze wydaje. ja tez nie zauwazylem poza tym zjawiskiem innych negatywnych skutkow ubocznych ;) napewno nie jesli chodzi o rozgrzewanie.

Glenroy
07-02-2012, 21:35
w ogole ci sie dobrze wydaje. ja tez nie zauwazylem poza tym zjawiskiem innych negatywnych skutkow ubocznych ;) napewno nie jesli chodzi o rozgrzewanie.

Pomyślimy w przyszłości nad nowym :) na razie muszę rozwiązać problem z tym przerywaniem :/ mam już kabelek, program, jutro zrobię przelot na trasie i podeślę Ci logi czy tam nagram film ze ScanXL Pro to może mnie na coś naprowadzisz :)
Wracając do tematu, bo troszkę offtop zrobiłem ;)

Wielkim grzechem było by przysłonięcie w moim przypadku wlotu w zderzaku, mam front od cabrio i właściwie cały IC i zdecydowana większość chłodnicy jest odsłonięta, w normalnym zderzaku wlot to 1/5 tego co mam ja :)

mjprzem
07-02-2012, 21:44
O tamtym Twoim problemie pamietam..w razie W jutro pstaram sie niezwlocznie odpisac jak tylko filmik zamiescisz.

Wielkim grzechem było by przysłonięcie w moim przypadku wlotu w zderzaku, mam front od cabrio i właściwie cały IC i zdecydowana większość chłodnicy jest odsłonięta, w normalnym zderzaku wlot to 1/5 tego co mam ja :)

...niebardzo zrozumialem to zdanie..znaczy zrozumialem to tak ze chcialbys wlot chlodnicy zaslonic a niebardzo mozna bo masz IC...?

jesli tak to ja cie moge pocieszyc ;)
zaslonilem sobie sporą czesci chlodnicy w swoim bo moge bez zaslaniania IC. Ale mam sprawny termostat...i nie zauwazylem aby cokolwiek było lepiej ;) jezdze tak ale to raczej nic nie daje.

neon2909
07-02-2012, 22:13
Koledzy natury się nie oszuka. Na chłopski rozum. Chcecie mieć auta ekonomiczne, tak? Tak. ciepło pozyskiwane jest ze spalania paliwa, prawda ? Im mniej paliwa spalamy i im sprawność silnika jest większa tym więcej powstałej energii będziemy mieli na kołach a mniej w układzie chłodzenia. Proste, prawda ?
Skąd zatem wsiąść ciepło do kabiny? Najprościej to odzyskać ciepło które promieniuje z silnika wewnątrz jego komory albo zamontować podgrzewacz , webasto itp.
Ja zasłaniam na zimę chłodnice do wysokości żeberek intercoolera. uważam, że jest lepiej. Przynajmniej komora silnika jest słabiej przewietrzana w trakcie jazdy.
Fokus ma tą dziwną przypadłość , że zimą potrafi pracować na małym układzie chłodzenia. Czasami podczas długiej, ostrej jazdy na krótkich odcinkach się podgrzeje i wskazówka "dobije" do połowy wskaźnika. Wtedy termostat otwiera duży układ i ciecze z poszczególnych układów się mieszają. Czyli np 1,5 litra cieczy (mały układ) o temperaturze 90 st z 3,5 litra cieczy (duży układ) o temp -20 stopni zimą. Teraz chyba wiadomo dlaczego ta wskazówka tak szybko leci na łeb na szyje

mjprzem
07-02-2012, 22:24
jedyne rozsadne rozwiazanie na zime to odzysk ciepla z temperatury spalin.
Jednak byloby z tym sporo zachodu bo potrzeba byloby dorobic wezownice ze stali nierdzewnej wokół katalizatora/dpfa.
albo jeszcze lepiej w srodku z grubej rurki.

Takie rozwiazanie nie zuzywalo by pradu i paliwa i mialoby sporą moc. jednak taki układ pasowałoby odłączac na sezon letni..ale to byłby juz nie problem ;)

Glenroy
08-02-2012, 13:41
O tamtym Twoim problemie pamietam..w razie W jutro pstaram sie niezwlocznie odpisac jak tylko filmik zamiescisz.
Właśnie za chwilę pójdę przegonić go gdzieś na trasie z komputerem :)

...niebardzo zrozumialem to zdanie..znaczy zrozumialem to tak ze chcialbys wlot chlodnicy zaslonic a niebardzo mozna bo masz IC...?
Tutaj chodzi mi dokładnie o to, że w zderzaku od CC wlot powietrza jest trochę pokaźniejszy niż ten w standardowym zderzaku, ale tak przyjrzałem się dokładnie i wychodzi na to, że cały wlot właściwie zajmuje intercooler więc sensu zasłaniania go nie widzę, tym bardziej, że jak mówisz nic to nie da :)

Takie rozwiazanie nie zuzywalo by pradu i paliwa i mialoby sporą moc. jednak taki układ pasowałoby odłączac na sezon letni..ale to byłby juz nie problem

Z odłączaniem myślę nie było by problemu, to mogło by działać na zmianę z klimatyzacją, sprężarka wyłącza się przy 4*C i w tym momencie mógł by zacząć działać drugi układ, temperatura podnosi się powyżej 4*C, załącza się sprężarka a odcinany jest układ grzewczy. Odłączenie to już raczej tylko kwestia wysterowania tego wszystkiego :) pomysł jak najbardziej dobry, do tego pożytek z katalizatora był by wreszcie jakiś odczuwalny :) pewnie jego awaryjność i cena też :P

Matych
27-02-2012, 19:29
A teraz opowiem wam ciekawostkę naszło mnie na zmianę zegarów na poliftowe z dużym wyświetlaczem dwa dni walczyłem z IDS-em aby dobrać właściwy soft coby wszystko chodziło prawidłowo.Temat ogarnołem ale tu niespodzianka wskażnik temperatury którego dotąd opisywane przez was przypadłości(opadanie wskazówki wolne wędrowanie jej w górę )dopadły nagle moje nowe zegary. Wskażnik zachowuje się zupełnie inaczej niż moich starych orginalnych przedliftowych jak i poliftowych z małym wyświetlaczem.A zatem zobaczcie jak oprogramowanie zestawu wskażników tutaj miesza.

mjprzem
28-02-2012, 20:55
a bo cos w ff2 zmieniali oprogramowanie aby zamiast rzeczywistej pokazywaly teoretyczna..i wskazowki juz nie szalaly..ale chyba bym wolal aby mi wskazowka szalala a pokazywala faktycznie rzeczywista temp. silnika. ;) co bedzie jak wody zabraknie...? tez bedzie teoretycznie ;)