Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Nie działa zawór podciśnienia EGR


donkojotee
12-02-2012, 19:22
Ponawiam próbę rozwiązania zagadki związanej z owym zaworem. Po odpięciu kostki brak jakiejkolwiek reakcji za strony silnika. Pracuje na wolnych obrotach normalnie. Po zdjęciu tej najcieńszej rurki też nic się nie dzieje. Powstaje więc pytanie czy on wogóle działa? Dodam jeszcze że auto 1.8 pb/lpg Wiekszość wądków dotyczy diesla więc postanowiłem założyć nowy post.

VoyTasS
12-02-2012, 19:55
EGR to nie zawór podciśnienia tylko recyrkulacji spalin.
Zaślepić EGR, nie zawracać gitary.

donkojotee
12-02-2012, 20:17
W takim razie nie interesuje mnie EGR tylko to; http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-ford-focus-98-04-1-8-16v-zetec-i2067792207.html

pit76
12-02-2012, 20:21
zobacz czy masz podcisnienie na wyjściu w jakichkolwiek warunkach

VoyTasS
12-02-2012, 20:22
A "tego" czy działa to chyba nie sprawdzisz.
To jest coś związane z oparami paliwa... przynajmniej tak twierdził gość ze sklepu z częściami do Fordów jak pytałem.

donkojotee
12-02-2012, 21:38
Sprawdzałem go według opisu z książki i wychodzi na to że nie działa poprawnie.

Opis:

-zdejmij przewód z czujnika ciśnienia i zatkaj otwór czubkiem palca
-zleć drugiej osobie uruchomienie silnika i zwiekszenie predkości obrotowej do 2000
-utrzymuj równa predkość obrotową silnika i nasuń przewód na czujnik
-ponieważ w przewodzie panuje podciśnienie powinien zadziałać mechanizm przestawienia zapłonu sterownika. Przy niezmienionym położeniu pedału gazu prędkośc obrotowa silnika powinna sie zwiekszyć.
- inna niż opisana reakcja wskazuje na uszkodzenie czujnika podciśnienia lub przewodu. Objawem towarzyszącym jest słabsza moc silnika i pogorszony skład spalin.

kosimazakiPL
13-02-2012, 07:40
tez mam problem z tym zaworem... samochod gwaltownie tracil obroty przy wcisnieciu sprzegla, czasami nawet gasl. Wyczyscilem przepustnice, sprawdzilem bledy na kompie, nic nie pomoglo. W koncu odlaczylem przewod (czarna przewod PCV 10mm grubosci) od tego wlasnie zaworu i wszystko zaczelo dzialac dobrze. Czekam na cieplejsze dni, zeby sprawdzic dokladniej co sie stalo z tym zaworem. Wlasciwie do czego sluzy ten zawor?? Bo z nim i bez niego (jak byl sprawny) nie ma zadnej roznicy w pracy silnika.

donkojotee
13-02-2012, 15:32
Dziś mechanior ma spojrzeć na ten zawór i coś o nim powiedziec więcej. Dam znać jesli dowiem sie jakichś konkretów.

donkojotee
13-02-2012, 18:46
Nie powiedział nic, nie wiele wie na ten temat. To kto ma wiedzieć ja sie pytam?

VoyTasS
13-02-2012, 19:07
Ja u siebie miałem pęknięty ten zawór. Po zdjęciu i otworzeniu, okazało się że znajdujący się w środku wkład z gęstej gąbki się rozsypał. Wyjąłem wkład, złożyłem ustrojstwo do kupy, w miejsce urwanej plastikowej rurki wkleiłem rozwiercony zaworek od gazu....
...
i nic. Nic się nie zmieniło.
Uznałem więc że zawór ten jest zamontowany po to, aby irytować brakiem wiedzy na jego temat. Zostawiłem sprawę jak jest i zapomniałem o nim.
Nadal nic złego się nie dzieje.
Podobno uszkodzony objawia się mniejszą mocą na ciepłym silniku, niskie obroty na jałowym lub też nawet gaśnięcie... ale tego nie czuję.

donkojotee
13-02-2012, 19:09
No u mnie tez nic sie nie dzieje, więc chyba dam sobie spokój. Myslałem tylko że może to on jest winny temu że przy zmianie biegów rosna delikatnie obroty.

VoyTasS
13-02-2012, 19:20
U mnie rosną o około 100-200RPM... ale już się przyzwyczaiłem :)

donkojotee
13-02-2012, 19:23
Wszyscy to mają i nikt nie wie co to jest? To jakies nie porozumienie ktos musi coś wiedzieć. Focus zostaje do konca tego roku dlużej juz z nim nie wytrzymam zmieniam na Toyotę.

VoyTasS
14-02-2012, 06:35
Wiemy co to jest...
Jest to zawór par paliwa.
Działa on na takiej zasadzie, że zbiera opary paliwa w filtrze z węgla aktywnego, a potem podaje je zmieszane z powietrzem do dolotowego. Ma to za zadanie (uwaga - moje przypuszczenia) utrzymać jałowe obroty na odpowiednim poziomie oraz dodaje troszkę mocy silnikowi.
Ze znalezionych informacji wiem również, że działa w cyklu: 90 sekund otwarty - 60 sekund zamknięty. Czemu tak... nołbady nołs :)
Czy tak na prawdę się dzieje - nie wiem.
Wiem że jest u mnie to ustrojstwo, że było uszkodzone i że tego węgla aktywnego u mnie nie ma już bo się wykruszył cały. Nie wiem też z tego powodu, czy to działa czy nie...
Wiem też, że kosztuje toto około 400pln i że nie mam zamiaru wydawać kasy na to, dopóki mi silnik nie stanie z powodu uszkodzenia tego czujnika.

kosimazakiPL
18-02-2012, 02:51
pewnie bede musial zrobic tak jak ty piszesz, bo jesli podlaczam przewod pcv spowrotem to na sprzegle mi samochod gasnie. W chwili obecnej ciagnie powietrze z pod maski, ale boje sie ze w koncu cos wciagnie... . Jesli chodzi o cenne to uzywany na allegro mozna kupic za 50-70zl + wysylka. Tylko po co jak to z tego co wiedze do niczego nie sluzy.

cygerman89
13-03-2013, 17:57
Panowie a czy w silniku 1,6 b można zaślepić egr?

majdan
19-04-2013, 07:32
>Wiemy co to jest...
>Jest to zawór par paliwa.

to nie jest to. EGR, pochlaniacz par paliwa i elektrozawor podcisnienia to trzy rozne rzeczy.