Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] pytanie o wybór klocków hamulcowych
witam
właśnie nadszedł czas wymiany klocków hamulcowych przednich w c-max.
Prosiłbym o rade jakiej firmy wybrać klocki, aby być zadowolonym.
z góry dziękuję
Ja mam ferodo premier i jestem zadowolony :)
Od kilku lat używam TRW-Lukas i są ok nie piszczą polecam:one:
wiktor20501 16-02-2012, 10:35 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Focus-Mk2-C-max-Motorcraft-1566093-FORD/188
a co powiecie o takich cena 160 zł. ciekawi mnie jaka firma jest producentem?
dzięki
zaraz popatrzę na ceny tych marek w necie.
To, że klocki nie piszczą też jest bardzo ważne.
Pół roku temu brałem te http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-tylne-Focus-Mk2-C-Max-RH-284230/200 (tył)
też w tym sklepie. Nie wiem czy pasują do wersji przed 2007 bo się nie zagłębiałem, w tym sklepie jest oddzielne drzewko artykułów do różnych roczników. W czasie użytkowania żadnej wady nie zauważyłem.
A ja polecam klocki Firmy MK Kashiyama, mam je w C-MAXie i we Fieście i jest rewelka, żyletki jak nie wiem co :)
Kolego kenji
Też przyglądałem się tym klockom. Poczytałem na temat tej firmy roadhouse (RH) - odczucie pozytywne. Ponadto mam jeszcze kilka zakupów do zrobienia (olej, filtry). Biorąc całość zakupów z tego sklepu zaoszczędzę na kosztach przesyłki.
zakupiłem ATE w cenie 175zł. Po założeniu dam znać, jak się spisują.
Dzięki za pomoc.
Katowski 26-02-2012, 12:35 jaco67
Ile przejechałeś że zmieniasz? Może komputer dał Ci znać?
Tak, napisz jak się spisują te ATE i podaj link gdzie kupiłeś.
Ja wymienialem ze dwa miesiace temu klocki/tarcze przod/tyl. Włoska firma CIFAM klockow i tarcz (takie polecil mi znajomy) narazie nic nie piszczy. Koszt klockow to ok. 110 zl za kpl do przodu + tarcze jakies 140zl od szt. podobnie z tylem.
wlasnie tez jestem w trakcie zakupu klockow i tarcz,
co mnie najpierw zdziwilo klocki oryginalne forda nie sa najdrozsze, ale jest jeszcze jedna kwestia, nie wiem czy zwrociliscie uwage na rozbieznosc cen niektorych klockow, rozumiem, że moze to wynikac z materialow, firmy produkujacej itp itd. ale taki razacy przyklad:
oryginalne klocki forda (czy motorkrafta) z indeksem 1321517 - cena (w promocji!) 245zl,
podobne rowniez oryginalne forda (czy motorkrafta) ale z indeksem 1566093 - w granicach 140zl,
i tak jakos po rozmowie z sprzedawca wyszlo mi ze wiele firm ma klocki w wersji ekonomicznej i normalne, choc najczesciej o tym jnie est wspomniane w sklepach, w przypadku obu indeksow pisza ze oryginalne, ale prawdopodobnie inna mieszanka i nie chodzi tu raczej o skutecznosc hamowania, tylko o trwalosc zywotnosc klockow, pewnie wielu uwaza , ze odkrylem Amerykeg;) ale poprawcie mnie jesli sie myle, pozdrowka:)
bartstep 13-06-2012, 15:29 A ja sie doloze do tematu,moze komus pomoze. Doswiadczenie z kilku samochodow.
Zestaw Tarcze/Klocki (T/K):
1. Mikoda (T) + BOSCH (K) - swietne hamowanie, duza trwalosc. Nie podatne na przegrzewanie (przejechaly Alpy) (90%)
2. Lucas (T) + Lucas (K) - dobre hamowanie, fatalna trwalosc tarcz i klockow. Wytrzymaly rok. Odporne na przegrzanie (testowane w Alpach) (80%). Dodatkowo piszczaly (jako jedyne w tym zestawieniu)
3. Mikoda (T) + Raikam (K) - fatalne hamowanie, jak skladem kolejowym. Po dwoch miesiacach wymienione. (40%)
4. ATE (T) + ATE (K) - dla mnie to punkt odniesienia (100% skutecznosci). Bardzo trwale i zupelnie niewrazliwe na temperatury (testowane,a jakze, w Alpach)
5. No Name (T) + Tomex (K) - swietne hamowanie, niewrazliwe na temperatury. Wada jest szybkie scieranie i straszne pylenie. Felgi sa poprostu czarne. 90%
6. Bosch (T) + Bosch (K) - idealne hamowanie, porownywalne z zestawem ATE. Dla mnie wzorowy zestaw. 95%
7. Motorcraft (T) - Motorkraft (K) - Jak ATE. Nic dodac nic ujac... 100%
Wszystkie tarcze gladkie (zadne nacinane czy wiercone, zadne tuningowe :) ).
Podzielilem sie z Wami moimi spostrzezeniami.
Dzisiaj jesli kupuje (sobie czy klientom) to tylko Motorcraft (T/K), ew. jak klient chce zaoszczedzic to Bosch (T/K) i Mikoda (T).
ATE nie ma w tym zestawieniu poniewaz jest drogi i niewiele osob decyduje sie na ich zakup.
Mam nadzieje, ze troche pomoglem :)
Opowiem ci moj przypadek z klockami: Kupilem mojego c-maxa uxywanego jak mial 3 lat. Po kilku miesiacach eksploatacji coraz uwazniej zaczolem przygladac sie moim felgom (a mam naprawde b.lade) i ich dziwnemu brudzeniu sie pylem z klockow. Zastanowil mnie i dziwl fakt ze przednie felgi byly praktycznie czyste przez kilanascie dni podczas gdy tylne brudne byly po trzech dniach. Poczatkowo myslalem ze cos jest nie ten teges z tylnym ukladem hamulcowym ale podczas sprawdzania okazalo sie ze uklad jest OK a okazalo sie ze winne sa same klocki i ze na tyle mam klocki Textar czy jakos tak a na przedniej osi mam oryginalne Motocrafty. Jak masz ladne felgi to nawet sobie nie zawracaj d innymi jak Motocraft
Ja mam na przedzie TRW a na tyle Remsa.
Jak w sobotę wymieniałem to się okazało, że tylne klocki odwrotnie były założone:
http://sacza.ath.cx/~exor/moje/cmax-hamulce/SDC10813-800x600.jpg
Wymieniłem też wszystkie tarcze na Mikody oraz pomalowałem zaciski:
http://sacza.ath.cx/~exor/moje/cmax-hamulce/SDC10825-800x600.jpg
http://sacza.ath.cx/~exor/moje/cmax-hamulce/SDC10826-800x600.jpg
Nie widzę różnicy w hamowaniu na starych i nowych gratach.
@exoryna Klocki miałeś dobrze założone, teraz masz źle (klocki nie będą dobrze zbierać Ci tarczy co zresztą widać na 3 zdjeciu). Niestety Ford coś nakombinował z tymi klockami i gdy załozone są poprawnie wyglądaja tak jakby były na odwórt. Rozbieraj tylne zaciski i zmieniaj klocki. Te z bolcami pionowo maja być od zewnątrz, te z poziomymi bolcami od tłoczka!
@pawpor:
Hej, trzecie zdjęcie to tarcza przednia : )
Sprawdziłem ułożenie klocków. Masz rację, BYŁO DOBRZE założone, ja dałem ciała.
http://sacza.ath.cx/~exor/moje/cmax-hamulce/wewnetrzny-klocek-tyl.jpg
Jednak zmienię to dopiero chyba przy zmianie kół na zimowe. Nie dam rady czasowo po prostu.
Dzięki za zwrócenie uwagi.
Podejrzewam, że te były od nowości, więc raczej we fabryce źle by tego nie złożyli...
|
|