Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Poradzcie prosze, P2585 i mokry? DPF
breslauer 18-02-2012, 18:10 Po krotce - co sie stalo:
Zatankowalem do pelna i po przejechaniu 300m pojawia mi sie 'usterka silnika'. Zadna dodatkowa lampka na tablicy rozdzielczej sie nie pojawila.
W warsztacie okazuje sie, ze komp wykryl blad:
P2585 Fuel Additive Control module MIL Request
Zaufany fachowiec plucze bak paliwa, dolewa sprawdzonej ropy z dodatkiem srodka czyszczacego ukladu paliwa i poleca mi, zeby ten i kolejny bak wyjezdzic.
Pytanie1 : czy ten kod moze byc oznaka niskiego poziomu dodatku do paliwa (EOLYS?). Czesc mechanikow twierdzi, ze moje auto ma suchy DPF, czesc, ze mokry.
Pytanie 2: jak moge fizycznie ten zbiornik znalezc pod podwoziem?
Dane auta
Data Produkcji: 25.03.2008
Wesja: Seria32
Silnik:1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6
Norma spalin:E3
I jeszcze ten szczegol:
Stage IV + DPF Emissions
VIN: WF0PXXWPDP8A40420
1.6 tdci= 1.6 hdi napewno masz mokry,znajduje się kolo zbiornika paliwa
leniuszku!!!!
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81395
breslauer 18-02-2012, 18:35 nie widze niczego, co by moglo go przypominac...
czy to jest ten zbiornik?
tu perspektywa na tylne lewe kolo:
rozumiem, ze ten duzy czarny zbiornik jest na paliwo, a w glebi ten srebrna podluzna puszka to tlumiuk (wybaczcie za laickie podejscie). Gdzie zatem moge szukac pojemnika?
1.6 tdci= 1.6 hdi napewno masz mokry,znajduje się kolo zbiornika paliwa
leniuszku!!!!
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=81395
tamten post byl o fordzie z 2006, z tego co mi mowiono do czasow mk2fl mokre dpf zastapily suche, tylko nie wiem, czy sie na to zalapalem...
kuba0005 18-02-2012, 18:51 tak ten zbiornik to mokry dpf
breslauer 18-02-2012, 18:53 tak ten zbiornik to mokry dpf
jestes pewny? on jest wielkosci gora dwoch puszek Coli (do pol litra!) nie za maly?
mk2fl mokre dpf zastapily suche
nigdy w 1.6,powinno wejść ok 3 litry do pełna(chba na gramy się to przelicza),plus kasowanie liczników dodatku w kompie
breslauer 18-02-2012, 19:58 OK zalozmy, ze plyn EOLYS (alias sok z gumijagod) sie wyczerpal...
Jak zly efekt ma to na filtr czastek stalych - tzn moge tak przejechac 50km, jeden bak, miesiac zanim filtr sie nieodwracalnie zatka?
bez dodatku filtr zapcha się dość szybko..zawsze możesz dolać środka do czyszczenia suchych DPF..taki dodatek do paliwa
ale czy taki środek na pewno da radę?
oczywiście, to nic innego jak dodatek w "mokrych" FAP, który obniża temp. wypalania sadzy
breslauer 21-02-2012, 22:32 wszytsko zalatwione: plyn EOLYS dolany w serwisie, licznik plynu zresetowany, kod usuniety.
Faktycznie, bez plynu sadza w DPF nie moze skutecznie wypalic sie do dwutlenku tlenu i w konsekwencji tego filtr moze sie zapchac. Mi rowniez powiedziano w serwisie, ze mozna temu zapobiec wlewalac do baku odpowiedni srodek zawierajacy tlenek ceru katalizujacy w/w proces spalania.
Kod P2585 wskazuje na wyczerpany EOLYS.
breslauer 22-02-2012, 10:03 83 kkm
...no to DPF jeszcze pożyje...raczej :D ....sprawdzaj poziom oleju, czy nie wzrasta
breslauer 22-02-2012, 10:58 Heko:
tak, przypomniano mi ze DPF do wymiany przy 120kkm, ale czy to regula, czy raczej gorliwa zapobiegawczosc serwisu?
z ciekawosci: dlaczego pilnowac poziom oleju?
...coś w tym jest, bo większość trafiających do mnie na usunięcie DPF, po próbach regeneracji, czyszczenia itd. miały przebieg od 100 do 150tkm
...wzrost poziomu oleju to pierwszy i najważniejszy objaw problemów z DPF...paliwo dostaje się do oleju i go rozrzedza, a to niezmiernie groźna dla silnika, a w szczególności turbiny, która jest słabym punktem w tych silnikach
breslauer 22-02-2012, 12:52 dzieki za porade.
slyszalem tez, ze zatykajacy sie DPF moze powodowac inny objaw - w\zrost zuzycia paliwa, myslicie ze to fakt?
...to oczywista oczywistość :D
breslauer 22-02-2012, 12:55 wzrost drastyczny czy subtelny, bo zaczynam sie martwic:(
różnie, ale skoro po usunięciu DPF spada o ok. 0,3...0,5l. to pewnie tyle pobiera na dopalanie
breslauer 22-02-2012, 13:01 ah rozumiem zatykajacy sie DPF wymusza czeste wypalanie filtra!
wszytsko zalatwione: plyn EOLYS dolany w serwisie, licznik plynu zresetowany, kod usuniety.
Faktycznie, bez plynu sadza w DPF nie moze skutecznie wypalic sie do dwutlenku tlenu i w konsekwencji tego filtr moze sie zapchac. Mi rowniez powiedziano w serwisie, ze mozna temu zapobiec wlewalac do baku odpowiedni srodek zawierajacy tlenek ceru katalizujacy w/w proces spalania.
Kod P2585 wskazuje na wyczerpany EOLYS.
wszytsko zalatwione: plyn EOLYS dolany w serwisie, licznik plynu zresetowany, kod usuniety.
Faktycznie, bez plynu sadza w DPF nie moze skutecznie wypalic sie do dwutlenku tlenu i w konsekwencji tego filtr moze sie zapchac. Mi rowniez powiedziano w serwisie, ze mozna temu zapobiec wlewalac do baku odpowiedni srodek zawierajacy tlenek ceru katalizujacy w/w proces spalania.
Kod P2585 wskazuje na wyczerpany EOLYS.
Mam podobny problem, ale pojawił się w trakcie jazdy na narty do Włoch, więc przejechałem ok. 2500 km. Ile kosztowała ta przyjemność (dolanie płynu, reset licznika i kasowanie błędu?) w serwisie?
breslauer 23-02-2012, 16:42 nie wiem jak przydatna bedzie ta informaja dla Was, bo mieszkam w UK
110GBP (550PLN)
Jacura: sam przejechalem 800km od momentu pojawienia sie bledu. Stalo sie tak, bo powierzylem sprawe mechanikowi, ktory byl przekonany, ze mam suchy DPF i zatankowalem liche paliwo. Teraz - po wzieciu mechanika z serwisu w krzyzowy ogien pytan - wiem, ze paliwo bylo dobre, zwlaszcza ze tankuje na tej stacji od dobrych paru lat. Problem z dodatkiem paliwa pojawia sie natychmiast po zatankowaniu, a w przypadku lichego paliwa blad pojawilby sie dopiero po jego dotarciu do silnika, po zuzyciu 0.5L poprzedniego paliwa z przewodow i pompy. Blad wyskakuje natychmiast po nieudanym dozowaniu EOLYS, ktory - jak mi wytlumaczono - wlewa sie w malej ilosci (ok 20mL) do baku automatycznie podczas tankowania - wraz z paliwem. I tu dobra rada: zawsze tankowac do pelna, nie wiem ile dodatku do paliwa dostaje sie do baku po zatankowania 5L ropy, ale smiem podejrzewac, ze tyle samo, co po wlaniu 50L. Stad czeste tankowania malych ilosc ropy to dosc rozrzutny sposob oprozniania pojemnika z dodatkiem. Wracajac do tematu - przejechane 800km wydaje mi sie nie uszkodzilo DPF. Byc moze podczas feralnego tankowania do baku wlalo sie wystarczajaco duzo EOLYS. W Twoim przypadku to bylo kilka tankowan, kiedy srodek nie dozowal sie do paliwa - wydaje mi sie, ze jesli go dolejesz teraz nagromadzona sadza w DPF powinna sie wypalic. W serwisie podano mi rade, w tych sytuacjach dokonac aktywnej regeneracji - znalezc autostrade i utrzymywac obroty na poziomie 2500-3000 przez 15min.
|
|