Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Podniesienie mocy 1.6 ecoboost 150KM?


Strony : [1] 2 3 4

augusti
19-02-2012, 21:24
Witam szanowne grono!

Ponieważ w moim C-max przestaje wystarczać 150KM mam pytanie czy jest już możliwe z technicznego punktu widzenia podniesienie mocy do 180KM?
(wiem overboost działa... ale tylko chwilowo.... :)

Tematy/pytania w sprawie podniesienia mocy silników ECOBOOST pojawiały się jakiś czas temu na forum, jednak z tego co doczytałem ford w tych silnikach stosuje zabezpieczenie które skutecznie uniemożliwia zapodanie wirusa

heko
20-02-2012, 20:46
...sterownik to MED17 na TriCore i jest zabezpieczony, więc przez OBD nie idzie, ale to nie problem, operacja na sterowniku i co najmniej 180KM jest możliwe

augusti
21-02-2012, 09:13
...sterownik to MED17 na TriCore i jest zabezpieczony, więc przez OBD nie idzie, ale to nie problem, operacja na sterowniku i co najmniej 180KM jest możliwe

No to w takim razie bajka!

heko
21-02-2012, 09:16
...w sumie 190 jest możliwe, ale różnie bywa z silnikami, w brew pozorom nie każdy jest taki sam, więc nie będę obiecywał... :)

augusti
21-02-2012, 14:10
...w sumie 190 jest możliwe, ale różnie bywa z silnikami, w brew pozorom nie każdy jest taki sam, więc nie będę obiecywał... :)

:wink:

To ja uruchamiam fundusze...

P.S.

heko ..czy myśmy czasem wczoraj wstępnie tematu e-mailowo obgadali??

heko
21-02-2012, 15:43
...a skąd ja mam wiedzieć, odpisuję dziennie na 100 maili i PW :027:

augusti
21-02-2012, 19:27
...a skąd ja mam wiedzieć, odpisuję dziennie na 100 maili i PW :027:


hehehe :D

niejan
24-02-2012, 12:28
...w sumie 190 jest możliwe, ale różnie bywa z silnikami, w brew pozorom nie każdy jest taki sam, więc nie będę obiecywał... :)

A czy wyciągnięcie wysokiego momentu obrotowego do 6 tyś obr/min, tak jak jest w wersji 182 KM jest możliwe?
Analizowałem specyfikacje obu silników, turbin i nie widziałem różnic mechanicznych. Ale wykresy przed/po chiptuningu nie obiecują wiele w tym zakresie, co najwyżej nieco podnoszą charakterystykę a moment obr. spada już po ok 4 tyś obr/min. A to jest główną bolączką tego silnika i mi dość mocno przeszkadza ...

heko
24-02-2012, 12:58
...to problem z wielkością i wydajnością "turbinki"...przy wysokich obrotach zapotrzebowanie na powietrze rośnie, więc ciśnienie doładowania spada, utrzymanie go na wyższym poziomie, byłoby ogromnym obciążeniem dla sprężarki, więc jej żywotność mogłaby drastycznie spaść
...oczywiście można spróbować zadać jej utrzymanie wyższego boostu, tylko jeśli się wy..a to do kogo pretensje?? :D

niejan
24-02-2012, 14:57
...to problem z wielkością i wydajnością "turbinki"...przy wysokich obrotach zapotrzebowanie na powietrze rośnie, więc ciśnienie doładowania spada, utrzymanie go na wyższym poziomie, byłoby ogromnym obciążeniem dla sprężarki, więc jej żywotność mogłaby drastycznie spaść
...oczywiście można spróbować zadać jej utrzymanie wyższego boostu, tylko jeśli się wy..a to do kogo pretensje?? :D

Sama sprężarka to Borg Warner KP39 w obu silnikach wiec chodzi o 'akcesoria' ?
domyslam sie, że ich wymiana jest nieopłacalna

heko
24-02-2012, 15:09
no i właśnie dlatego 150 po programie powinien zachowywać się mocowo jak 182-konny, a moment nawet wyższy i spadający do takiego jak ten mocniejszy

niejan
24-02-2012, 21:25
no i właśnie dlatego 150 po programie powinien zachowywać się mocowo jak 182-konny, a moment nawet wyższy i spadający do takiego jak ten mocniejszy

dzięki za info. Mam nadzieję, że dacie znać jak wyszło u augusti :D

zombie6
28-03-2013, 06:50
http://www.fordforum.com.pl/showthread.php?t=178927 - podpinam zapytanie także w tym temacie ;)

baxxterhp
18-06-2013, 12:41
Po długich oczekiwaniach (ponad rok) foczka została poddana modyfikacji.

Różnica jest mocno odczuwalna zwłaszcza na 3 i 4 biegu, a z tego co zaobserwowałem spalanie nie wzrosło.

Póki co jeszcze nie sprawdziłem ile ma do setki, ale mam nadzieje, że wkrótce uda mi się to zmierzyć.

Na fabrycznym sofcie na hamowni wyszło 155KM i 232 Nm, po zmianach 199 KM i 334,5 Nm

foni
18-06-2013, 14:17
gdzie robiłeś?

baxxterhp
19-06-2013, 11:03
gdzie robiłeś?

W TuneForce w Poznaniu na Dąbrowskiego

_Big_Mac_
19-06-2013, 14:04
No, 199 to fajna liczba ale na mnie większe wrażenie robi moment. 330 nm to tyle, co ma dwulitrowy diesel w BMW. Moment jak w mocnym dieslu, zakres obrotów jak w benzynie, to musi fajnie jechać :)

mikiikim
19-06-2013, 14:30
Te 334 Nm to oczywiście w overbooscie?

baxxterhp
20-06-2013, 09:11
Te 334 Nm to oczywiście w overbooscie?

raczej nie, a tak poza tym to nie wiem czy ten Overboost to nie jest żadna ściema....

Pomiar był robiony na hamowni inercyjnej, więc moment pewnie jest trochę zawyżony

heko
01-07-2013, 14:03
dzisiejsze 1.6eb 150



http://imageshack.us/a/img837/4531/sy3e.jpg

boncio
01-07-2013, 16:28
Heko back to the future macie, bo data z przyszłości :P
Teraz przyznać się kto ma 200 konnego vana i jakie różnice?

schraczek
01-07-2013, 18:44
dzisiejsze 1.6eb 150



http://imageshack.us/a/img837/4531/sy3e.jpg

Normalnie mapa jak dla mnie. Do zobaczenia Heko. Mam nadzieję wkrótce.

heko
01-07-2013, 20:20
no i znów popieprzyłem date na kompie:027:

jurii
07-07-2013, 07:54
Heko back to the future macie, bo data z przyszłości :P
Teraz przyznać się kto ma 200 konnego vana i jakie różnice?

To ja się załapałem. Wrażenia? No cóż ..... jedzie:diabelek:

boncio
08-07-2013, 10:44
A jak spalanie przy podobnym stylu jazdy o ile umiesz nadal tak samo jeździć?

jurii
11-07-2013, 08:05
A jak spalanie przy podobnym stylu jazdy o ile umiesz nadal tak samo jeździć?

Pali ile palił, na odcinku 169 km autostrady średnia 8,5 prędkość 140 tempomat i kilka razy do 200 dla zabawy. Miasto 10 jak w miarę bez szaleństw ale potrafię i 14 wyciągnąć

heko
15-07-2013, 18:52
...no to jeszcze jeden, miał być grubo i jest :D


http://imageshack.us/a/img28/940/n8sn.jpg

_Big_Mac_
15-07-2013, 20:04
Kurdeee, smaka robisz, a tu gwarancja jeszcze nie minęła :D

TuneFORCE
15-07-2013, 21:03
Pomiar był robiony na hamowni inercyjnej, więc moment pewnie jest trochę zawyżony

inercja pokazuje ok 15-20Nm więcej(przy mocnej furze) niż obciążenie - oczywiście na serii również ;-)
na szczęście mamy już zamówione nowe rolki ;-)

zombie6
18-07-2013, 13:44
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=5859
Do Focusa też mogę mieć taki pakiet z Fiesty ST ?

boncio
18-07-2013, 21:47
Dobre pytanie, bo teoretycznie tak. Nie masz tylko sympozera, a poza tym silnik ten sam. Tylko pewnie bez Fiesty ST nie kupisz tego...

mikiikim
18-07-2013, 21:55
No jak, przecie EB150 i 182 mają sympozer.

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

zombie6
19-07-2013, 07:32
http://www.youtube.com/watch?v=XfIu4ZC2GI8 - to też nie jest głupie, z tym że z czasem taki przelotowy filtr powietrza może być źródłem kłopotów jakby zassał conieco syfu :(

Bump: No jak, przecie EB150 i 182 mają sympozer.

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

ST tylko mają celem klangu rasowego ;)

Bump: Dobre pytanie, bo teoretycznie tak. Nie masz tylko sympozera, a poza tym silnik ten sam. Tylko pewnie bez Fiesty ST nie kupisz tego...
No właśnie pewnie przewidują to tylko do ST, a szkoda.

mikiikim
19-07-2013, 08:36
No nie mów, ze latasz EB182 i nie słyszysz sympozera ? :)

zombie6
19-07-2013, 09:20
Nie słyszę, cicho jest cały czas, lekko basowo jak wcisnę porządnie, ale w Fieście ST jest inny, głośniejszy klang przez sympozer właśnie :)

mikiikim
19-07-2013, 09:29
lekko basowo jak wcisnę porządnie - a to to wlasnie on
ale w Fieście ST jest inny, głośniejszy klang przez sympozer właśnie bo jest inny sympozer, albo nawet i ten sam tylko inaczej ustawiony

poczytaj:
http://media.ford.com/news/allnewfocus_theartofnoise.print

zombie6
19-07-2013, 10:00
Faktycznie, widocznie inaczej ustawiony jest niż w ST - bardziej cywilnie i komfortowo ;)

Struna
19-07-2013, 10:04
do czego to dochodzi - żeby silnik brzmiał pakuje się jakieś pudełka pod maskę z membranką :D niebawem to głośnik wsadzą i pracę silnika z mp3 puszczą....

mikiikim
19-07-2013, 10:44
niebawem to głośnik wsadzą i pracę silnika z mp3 puszczą
Tak jest w M5 F10 :)

Spock
19-07-2013, 10:47
I w a6 3.0 tdi biturbo

Gesendet von meinem GT-I9505

Struna
19-07-2013, 10:58
motoryzacja schodzi na psy ;)

Atlis
19-07-2013, 13:08
Tak wyglada podniesienie mocy u mnie:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1006269_10201643661477125_53678975_n.jpg

Tak wyglada wykres, kiedy ma sie przelotowy wydech:

http://www.profituning.sk/profituning2/userfiles/grafy/JPG/ford/Ford_Focus_1,6_Turbo_ecobost_150Hp_spolu_214Hp_344 Nm_01.jpg

Ogolnie moc 1.6EB 150KM po chipie waha sie w przedziale 200-215KM bez modyfikacji. Wiecej jeszcze nie widzialem.

Co do sympozera - jedyny powod, dlaczego jest taki zabieg stosowany, to ilosc materialow do wygluszajacych - kiedys auta mieli gole blachy. Teraz sobie klient zyczy rowniez komfort akustyczny...

Struna
19-07-2013, 13:11
kiedyś silnik to był silnik a nie to coś co powstaje w erze downsizingu :)

Atlis
19-07-2013, 13:15
downsizing to tylko marketingowy belkot, nic wiecej. male doladowane silniki istnialy 10-15-20 i 30lat temu. nic nie wytrzymywaly, mialy relatywnie malo mocy i zlopaly paliwo jak dzikie. teraz nowe jednostki pala w przedziale 5-9 litrow (miasto, trasa, tryb mieszany) przy mocy ponad 200KM. nowoczesne silniki sa lepsze w kazdej dziedzinie ktora jest wazna. a bylyby jeszcze lepsze, gdyby nie bylo glupich ograniczen emisji.

zombie6
19-07-2013, 13:16
kiedyś silnik to był silnik a nie to coś co powstaje w erze downsizingu :)
No, ale teraz byle 1.4-1.6 objeżdża dawne 3.0V6 ;)

Struna
19-07-2013, 13:35
i brzmi jak motorynka :) downsizing to tylko marketingowy belkot ja wiem - każda sroka swój ogon chwali :)

pełen luz - dobrze mieć dystans

Atlis
19-07-2013, 13:41
nie o to chodzi Struna. ja lubie duze silniki, i to bardzo, ale bez jaj, dla zwyklego uzytkownika w dupowozie nie sa absolutnie potrzebne - mocy ci w malym silniku nie zabraknie, spalanie nie rozwali ci budzet domowy, tak jak ubezpieczenie...

a co do brzmienia - dobry maly czterocylindrowy silnik tez potrafi ladnie spiewac.

zombie6
21-07-2013, 08:27
=> Atlis
Jaki olej lejesz do Ecoboosta, bo robiłeś tuning po dość znacznym już przebiegu i elegancko trzymał serię :)

Atlis
21-07-2013, 09:40
Millers Oils EE Longlife ECO 5w30:

http://sklep.millersoils.pl/434-301-thickbox/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l.jpg

Struna
21-07-2013, 11:01
Bardzo dobry wybór

zombie6
21-07-2013, 13:47
Olej faktycznie wygląda na optymalny, ale jeszcze mimo wszystko waham się nad tym: http://allegro.pl/castrol-magnatec-professional-e-5w20-ford-ecoboost-i3376697662.html - niby jednak stricte do Ecoboostów i spełnia nową normę Forda.

Atlis
21-07-2013, 14:00
jezeli nie chcesz miec silnik do remontu, to omyjaj 5w20 szerokim lukiem... doloz te 25-30zl i masz porzadna oliwe.

zombie6
21-07-2013, 14:07
Tak, ale ciasno spasowane silniki dobrze reagują na 0W20 czy 5W20. Wiem, bo lałem 0w20 w Hondzie i była ciut różnica in plus w stosunku do 5W30....szczególnie rozruch na zimno....Poza tym jak jest rekomendowany do Ecoboosta to nie wietrzyłbym tu teorii spiskowej ;) Mało tego...jest to jedyny olej rekomendowany do kosiarki 1.0 ;) Ale nie neguję, ten Millers spokojnie też musi dawać radę i na pewno wolałbym go od Castrola Edge 5W30.
http://allegro.pl/millers-motorsport-cfs-5w30-5l-sklep-zmienolej-i3414457415.html - a może taki ? Już bardzo drogo, ale jeszcze ujdzie.

Atlis
21-07-2013, 14:32
Do rozruchu moze jest ok, ale do palowania nie koniecznie. A w Polsce jest 5w20 rekomendowany do 1.6 bo jest drozszy...

heko
21-07-2013, 17:50
...tak czy inaczej, castrola omijam szerokim łukiem, za Millersa kładę głowę :)
...co do trójestrowego CFS-a, jest rewelacyjny jeśli chodzi o ochronę silnika, ale ma niski TBN co oznacza że trzeba go często wymieniać, to olej do sportu, zdecydowanie polecam Millers XF 5w30 LL a najlepiej z dodatkami NANO czyli EE...o 5w20 radzę powoli zapomnieć, to raczej porażka ecologów, chyba ze ktoś jeździ jak dziadek leśny i rzadko przekracza 4000obr.

zombie6
22-07-2013, 06:35
Wiecie, niby macie rację, tyle tylko, że ja do tego Castrola 5W20 zalanego fabrycznie nic nie mam, bo nie bierze go ani grama, zapala na zimno tak jakby był rozgrzany, wkręca się bez zarzutu i pracuje z kulturą, dlatego mimo wszystko waham się, bo oryginalny Castrol nie jest zły - wiem to z doświadczenia, z tym że ten Millers też kusi ;)

Atlis
22-07-2013, 07:10
zombie - ford lal do ecoboostow 5w30 do momentu kiedy sie nie pojawil 1.0EB - ja mialem zalany fabrycznie 5w30, po pierwszym przegladzie tez 5w30. od tego momentu leja i nawet w ASO strasza (mi sie zdarzylo), ze jak nie zalejesz 5w20 to po gwarancji itp. - to bzdura kompletna, leje dalej 5w30, mam tak w instrukcji, pytalem o to rowniez w ford czechy i ford slowacja - 5w20 jest olejem dozwolonym dla 1.6EB, dalej obowiazuje 5w30 - ale tak jak powiedzialem, w polsce leja w ASO 5w20 bo jest to olej drozszy i mozna wiecej z klienta wycisnac - nie wiem czy fabrycznie teraz leja do 1.6EB 5w20, jezeli tak, to tylko ze wzgledu na "eko" - wymienilbym na 5w30.

mi samochod z 5w30 latem i zima odpala bez najmniejszego problemu, nagrzewa sie w moment, nie ma problemu z kultura pracy. + teraz leje lepsza oliwe bo dodatkowa ochrona silnika nigdy nie jest zla - na slowacji jest dziewucha, ktora ma po chipie 215KM, silnik jej sie przegrzewal, nawet lampe miala nadtopiona - dala sobie zrobic wloty na masce. lala castrola 5w20. ja przejechalem po chipie juz ponad 1300km i nie silnik chodzi pieknie, z temperaturami nie mam problemu i lubie sobie pocisnac.

zombie6
22-07-2013, 07:25
Mi się nie przegrzewa, a też nieraz pocisnę, nawet więcej niż nieraz ;) Poza tym nie przesadzajmy - biznes biznesem, marketing marketingem, ale nie zalecanoby oleju, który zatrze silnik - bez jaj ;) Obecnie jest tak, że niby ten 5w20 jest jedynym olejem do 1.0 i najbardziej zalecanym do wszystkich ecoboostów, a 5W30 jest alternatywnym dla ecoboostów od 1.6 w górę. Niby też od 2012r. do każdego ecoboosta fabrycznie leją właśnie tego 5W20 - jako olej opracownay od podstaw do ecoboostów - no i dlatego się waham, bo ja mam jak do tej pory też dobre zdanie o tym oleju, z drugiej strony zdaję sobie sprawę z marketingowych chwytów ;)
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2732/castrol-i-ford---ciasne-pasowanie.html
O olejach są zawsze ostre dyskusje, szczególnie o tak lekkich jak 0W20 czy 5W20, a mi się jednak wydaje że nowe silniki mogą być właśnie tak wykonane by bez przeszkód pracować na takich olejach. no chyba że faktycznie robią eko-ściemy i chcą by silniki się zacierały po jeździe autostradą latem ;)

Atlis
22-07-2013, 07:56
no wiesz, ale dziewucha ma jeszcze o 33KM i 70Nm wiecej niz ty ;) a ja tylko o 25 i 63Nm... w takich warunkach zabawa w eko nie musi sie oplacac. ;) jezeli jestes zadowolony, nie zmieniaj :)

Struna
22-07-2013, 09:21
zombie6
To ma dotrwac do końca gwarancji a potem...

zombie6
22-07-2013, 10:18
zombie6
To ma dotrwac do końca gwarancji a potem...

Jak kupowałem monitor Szajsunga w 2006r. też tak pisali na forach i cholera jasna jest 2013r., 5 lat po gwarancji i nie chce się zepsuć :mrgreen:
To wszystko - ta cała awaryjność zależy od wielu czynników....

Struna
22-07-2013, 10:37
a co się ma w monitorze psuć ;) tam się nie leje oleju :)

Tak czy owak Ty już dawno wybrałeś drogę ( chyba tylko szukasz kogoś kto by Cię poklepał po ramieniu za Twój wybór :) ) więc nią podążaj

zombie6
22-07-2013, 10:47
Oleju nie, ale syfiatym prądem się karmi :mrgreen: A tak na poważnie - aprobaty niczyjej nie potrzebuję - przecież po prostu sobie dyskutujemy ;)

Struna
22-07-2013, 10:48
"każdy powiedział to co wiedział, a będzie nadal tak jak jest" :)

zombie6
22-07-2013, 11:18
Niekoniecznie ;)
Co powiecie na to: http://www.zmienolej.pl/oferta/inne-produkty/archoil-9200-dwusiarczek-wolframu-ws2-dodatek-do-olejow-detail + http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/millers-oils-xf-longlife-eco-5w30-5l-100-syntetyk-detail
i mamy to co w oleju EE Eco tyle tylko, że bardziej skoncentrowane - tak przynajmniej radzą na tej stronce i ja wcale nie jestem zamknięty na takie propozycje :)

Struna
22-07-2013, 11:23
ja mam coś podobnego zalane ( nano )

zombie6
22-07-2013, 11:26
Wiesz, ogólnie ja nie lubię dodatków do oleju, bo lałem kiedyś - lata temu Militeca i u mnie efekt był na może jakiś tysiąc kilometrów.....ale nie mówię nie - te są bardziej nowoczesne.
Zrobił się temat o olejach, ale przy tuningu może być chyba ;)

heko
22-07-2013, 11:47
dopóki nie pojawiło się NANO, od 20-stu lat!!!...lałem Militeca :)

zombie6
22-07-2013, 12:03
do puki nie pojawiło się NANO, od 20-stu lat!!!...lałem Militeca :)

Też to lałem swego czasu, ale go czułem może jakieś 1000 km :619:, więc nie we wszystkich swoich autach go lałem, bo jakoś szkoda kasiory było na tak krótki efekt :mrgreen:

Struna
22-07-2013, 12:07
tego się nie lało żeby coś czuć - to miało robić do czego zostało stworzone.

zombie6
22-07-2013, 12:23
Przecież to miało obniżać tarcie i to było czuć jedynie przez jakieś 1000 km - silnik ciszej pracował, minimalnie lepiej się wkręcał, ale wyczuwalnie, a potem nazwijmy to warstwą ochronną szlag trafiał i było po zawodach, ostał się jeno olej, a Militeca próżno było szukać ;)

heko
22-07-2013, 12:23
dokładnie, dawało molekułową osłonę powierzchni trących

zombie6
22-07-2013, 12:28
dokładnie, dawało molekułową osłonę powierzchni trących

Tia, Castrol Magnatec też niby daje, a większość go nienawidzi i widzi w nim samo zło :mrgreen: Chyba przez te podróbki wszechobecne, bo nie wiem jak to tłumaczyć, ale to trwa od lat ;) Najlepsze jest to, że to obecnie główny olej nawet w ASO Hondy, a w latach 90-tych i na początku XXI wieku był tam wręcz zakazany :mrgreen: Jaja jak berety ;)

heko
22-07-2013, 12:31
poczytajcie sobie na bardziej fachowych forach, np. Racingforum, tam jest długi temat o olejach i bardziej doświadczeni w temacie piszą jaki to castrol super jest

zombie6
22-07-2013, 12:35
poczytajcie sobie na bardziej fachowych forach, np. Racingforum, tam jest długi temat o olejach i bardziej doświadczeni w temacie piszą jaki to castrol super jest

Powiem tak - miałem w rodzinie Yariskę 1.3 przez 200.000 km eksploatowaną na Castrolu Edge 5W30 od początku do końca i jeździła idealnie......nie była oszczędzana, a silnik po tym przebiegu miał fabryczną moc i był cichy, a nie wyrypany olejem, który miał go zabić ;), dlatego ja jestem ostrożny - ten cały bum na Millersa też może być uzasadniony w jakiejś części względami marketingowymi - w końcu ta marka musiała się przebić w Polsce i rozpoczęło się naganiactwo - nie czarujmy się - marketing jest wszędzie :mrgreen: Nie neguję jednak, że może to być naprawdę dobry olej, no i przez jakiś czas można poczuć tą nanotechnologię - mam nadzieję, że przynajmniej przez pierwsze 5000 km od wymiany ;)

heko
22-07-2013, 12:38
...i tysiące innych które dały radę na castrolu, oraz dziesiątki innych co nie dożyły spokojnej starości :p

Struna
22-07-2013, 12:41
Powiem tak - miałem w rodzinie Yariskę 1.3 przez 200.000 km eksploatowaną na Castrolu Edge 5W30 od początku do końca i jeździła idealnie......nie była oszczędzana, a silnik po tym przebiegu miał fabryczną moc i był cichy, a nie wyrypany olejem, który miał go zabić

rozbierałeś kiedykolwiek silnik w samochodzie ?

zombie6
22-07-2013, 12:44
rozbierałeś kiedykolwiek silnik w samochodzie ?

Nie, mnie interesuje jedynie to jak silnik pracuje ;)

Bump: ...i tysiące innych które dały radę na castrolu, oraz dziesiątki innych co nie dożyły spokojnej starości :p

No ale tak można napisać o wszystkim ;) A paliwko trefne jakie spustoszenia może dokonać, chyba większe niż diabeł-castrol :mrgreen:

Struna
22-07-2013, 12:58
Nie, mnie interesuje jedynie to jak silnik pracuje to o czym wogóle gadamy....

zombie6
22-07-2013, 13:10
to o czym wogóle gadamy....

Sugerujesz, że "wyrypany" silnik tej Yariski zalany szlamem po Castrolu równo i cicho pracuje, elegancko przyspiesza i osiąga bez problemu v.max. ? ;)

Struna
22-07-2013, 13:23
sugeruję, że nie bardzo masz podstawy aby wypowiadać się w takich tematach :)

zombie6
22-07-2013, 13:26
Sugerowałbym rozwinięcie wypowiedzi :)

Atlis
22-07-2013, 13:32
sugeruje byscie sie trzymali tematu...

zombie6
13-08-2013, 18:19
Dobra, wracamy do tematu - jak to jest w Polsce z mountune ?
http://www.mountune.com/index.php/services/performance-upgrades/focus/focus-1-6-ecoboost
NON-UK PRO DEALERS
Greece → Car Center
Luxembourg → Garage Paul Wengler
Luxembourg → Ford Colle
Finland → Auto Oy Vesa-Matti
Portugal → CAM porto
Belgium → Unicars
Germany → Ford Meguin

A gdzie Polska ???

Atlis
13-08-2013, 18:25
ktos nie dawno pisal, ze na razie nie wiadomo, czy bedzie oficjalnie w polsce. ale byloby super, poniewaz ford uznaje modyfikacje mountune i instalacja/upgrade ecu przez nich nie ma wplyw na gwarancje. oczywiscie taka modyfikacja jest ciut drozsza niz chipowanie normalne (no tez dostaniemy wydajniejszy IC i pare gadzetow), ale wciaz tansza niz naprzyklad doplata ze 150KM wersje na 182KM... ale czy by tak bylo z cenami w polsce? nobody knows.

boncio
13-08-2013, 20:50
Czy ja wiem, czy tańsza niż różnica w cenniku? 995GBP ceny bazowej daje prawie 5000PLN. Oczywiście biorąc pod uwagę 20KM więcej i resztę rzeczy to tak. A co ciekawe jest przedstawicielstwo w Rumuni ;)

Atlis
13-08-2013, 22:16
ok, niech ci bedzie. ale jezeli doliczycz cene IC, airboxa i te 20KM/50Nm - to juz sie robi ciekawiej...

heko
22-08-2013, 14:28
...no i dzisiejszy EB, absolutnie pięknie...nie chwaląc sie :D



http://imageshack.us/a/img94/624/k2yv.jpg

_Big_Mac_
08-09-2013, 20:12
Rozważam chiptuning w swoim aucie, ale jest na gwarancji. Co się stanie, jak pojadę na przegląd albo z jakąś usterką, tam mi rutynowo zrobią upgrade softu do najnowszego - czy to nadpisze program tuningowy? Czy generalnie ASO przeprowadza jakieś operacje, które mogą przypadkiem usunąć program? Czy będę musiał jechać do firmy tuningującej jeszcze raz i płacić od nowa?

Albo gdy wymienią cały sterownik/komputer z powodu jakiejś usterki - czy firma tuningująca będzie miała gdzieś zapisany wypracowany dla mojego auta program, żeby go tylko wgrać od ręki?

Atlis
08-09-2013, 20:52
najbezpieczniej bedzie poczekac do konca gwarancji, poniewaz jezeli trafisz do ASO z usterka, moze sie zdarzyc, ze z ASO wyjedziesz bez programu albo jeszcze gorzej - bez gwarancji. a tuner nie bedzie ci wgrywal zadarmo program ponownie. jezeli szukasz takiego rozwiazania, ktore bedzie bezpieczne, to lepiej kupic bluefin lub bsr, ktore umozliwia wgranie seryjnego programu i programu zmodyfikowanego samemu w domu. wtedy wgrywasz program zmodyfikowany kiedy jezdzisz a do ASO idziesz z seria. no i potem znow wrzucasz moda. tylko bedzie cie to kosztowalo mniej-wiecej 2x wiecej.

_Big_Mac_
09-09-2013, 12:35
Atlis, a jak to było u ciebie? Czekałeś do końca gwarancji? Moja skończy się w 2016 roku...

Bluefina nie wykluczam, nie jest aż taki drogi, ale efekty gotowca na pewno nie będą tak fajne, jak ręcznie dostrojony program od fachowca. Także pytanie, jak duża szansa jest, że ten program od fachowca mi zniknie przy pierwszym przeglądzie czy usuwaniu usterki.

Atlis
09-09-2013, 13:02
ja robilem 4 miechy po gwarancji, choc bylem zdecydowany robic wczesniej - w sumie to szukalem rozwiazanie juz krotko po kupnie samochodu w maju 2011, problem w tym, ze doswiadczenie miejscowych tunerow bylo praktycznie zerowe i nie chcialem byc krolikiem doswiadczalnym - wystarczylo, ze bylem jednym z pierwszych w polsce, ktorzy nowy 1.6EB w focusie smigali. no i do tego najblizszy tuner, ktoremu oddalbym spokojnie auto znajdowal sie minimum 500km ode mnie... bsr w tym czasie tylko zapowiedzial podniesienie mocy, ale w cenie kolo 900E. bluefin jest dostepny tylko nie dawno. obecnie ma z podniesieniem mocy w 1.6EB doswiadczenie wiekszosc polskich mniejszych czy wiekszych tunerow, wiec wystarczy tylko wybrac tego najblizszego lub ulubionego.

nie wiem jak w polsce, ale na slowacji bluefina wrzuca ci nawet w salonie forda bez straty gwarancji. to samo dotyczy mountunie i ich pakietu MP200 dla focusa, ktory oprocz programu zawiera wydajniejszy ICek (ktory bardzo sie przyda) i inny airbox za przyzwoite pieniadze. niestety mountune na razie nie jest oficjalnie dostepny w polsce i z tego co wiem, na razie nie wiadomo czy w ogole bedzie.

jaka jest szansa, ze ci zniknie program po pierwszej wizycie trudno okreslic, bo wszystko zalezy od tego, czy pojawi sie aktualizacja, ktora bedzie dotyczyc twojego auta...

jezeli bardzo ci sie spieszy, wybierz rozwiazanie takie jak bluefin bez dodatkowych modyfikacji mechanicznych - cena jest w miare ok i jestes bezpieczny. jezeli masz czas i wystarczy ci moc samochodu, to poczekaj do konca gwarancji i wtedy zrobisz z autem co bedziesz chcial. no i jest mozliwe, ze w miedzyczasie pojawi sie rozwiazanie takie jak mountune i zrobisz nawet na gwarancji.

zombie6
09-09-2013, 13:12
Wątpię by na bluefina pozwolili w polskim ASO ;) W mountune od razu bym wchodził jakby był dostępny w Polsce, choć mi mocy wystarcza, ale koników i NM nigdy za wiele ;) nawet w Rumunii jest :(

Atlis
09-09-2013, 13:17
Superchips/Bluefin chyba nie ma oficjalnie w PL, ale na SVK tak:

http://www.koisracing.sk/?page_id=176 - ASO Auto Kois, Banovce nad Bebravou. Robia na gwarancji.

Zaleta jest to, ze raczej nie ma szans by go wykryli i jezeli zaktualizuja soft, to w domu znow sobie wrzucisz program i z glowy.

heko
09-09-2013, 13:23
...dodam że ew. wykrywalność nie jest na etapie odczytu co jest w sterowniku, tylko co było zmieniane, czyli jeśli w ASO by się uparli, i chcieli szukać ( w przypadku grubej usterki, jak rozsypka silnika itp.) to bez względu na czym przyjedziesz, na chipie, czy na ponownie wgranej serii...jest do wykrycia :P

Atlis
09-09-2013, 13:32
bez watpliwosci. ale takie jest juz ryzyko dlubania. dlatego rozwiazanie takie jak mountune, lub tam gdzie jest uznawane, superchips jest o tyle bezpieczne, ze auto po takiej modyfikacji nie traci gwarancji i po rozsypce nie ma problemu.

heko
09-09-2013, 13:40
..tylko jeśli Ford PL/DE/CZ itd. się na to zgodzą :)

Atlis
09-09-2013, 13:50
nie wiem jak CZ/DE/PL, ale w UK jest oferowany Mountune jako upgrade bez utraty gwarancji nawet w salonach dealerow Ford. A Superchips na SK rowniez.

w UK jest nawet pakiet dla twojego ST podnoszacy moc do 275KM/400Nm (soft, IC, jakies rury :p ):

http://www.mountune.com/index.php/services/performance-upgrades/focus/focus-st-2012-onward

heko
09-09-2013, 13:55
...no wiem, ale u nas i w okolicy nima nic :)

_Big_Mac_
18-09-2013, 14:57
Próbuję się dowiedzieć od superchipa, ale mnie zlewają - może wy wiecie:

Bluefin dla silnika 150 konnego daje, wg ich stronki, 177 koni i 291 Nm. Wersja dla 182 konnego silnika daje 200 koni i 314 Nm. Skąd taka rozbieżność, skoro te silniki są niby mechanicznie identycznie?

heko
18-09-2013, 15:55
...bo to gotowce są i to tylko lekka poprawka serii :P

mikiikim
18-09-2013, 16:59
Tez ich o to pytałem, ale również mi nie odpowiedzieli. Chyba to kwestia marketingowa. Podobno można ich poprosić o program mocniejszy.

jvc
19-09-2013, 17:03
Posty nie na temat zostały usunięte.
Za kolejne wypowiedzi nie na temat będą nagrody.

heko
30-09-2013, 22:20
...no i jest porządny olej do ecoboostów :D
http://autobeztajemnic.pl/img/galerie/strefa_mechanika/oleje/_big/ecoboost_xf_ll_eb_5w20_s_ab.jpg?1380521833799

_Big_Mac_
02-10-2013, 10:36
Odpowiedź od Superchips w sprawie czemu 150 się u nich słabiej kręci:


The modifications we made to the 150PS engine were of a similar magnitude to the 182PS car but we did not try to turn one into the other at the time due to conflicting information about the physical and mechanical differences between the two engines.

We have seen people that have managed to update a 150PS car to a 182PS file using the Ford dealer equipment but we have no experience of doing this ourselves. We always work off of the factory software we get sent from the car and modify the file according to the development work & testing we carry out in house. The results are very good for the lower power versions of the EcoBoost cars but we are still working on the files for some of the new high power variants like the Fiesta ST. There may be some further updates at a later date.


Tłumaczenie: Nie planowali traktować 150 jak 182 bo mieli w tamtym czasie sprzeczne informacje co do tego, czy te silniki są mechanicznie identyczne. Wiedzą, że ludzie zmieniali 150 w 182 używając sprzętu Forda, ale sami tego nie robili, tylko lekki tune up względem fabryki. Ciągle pracują nad programami i może w przyszłości się coś zmieni.

heko
02-10-2013, 14:47
...no to grubo, robienie jakichkolwiek modyfikacji na gotowcowo i wysyłanie w świat, bez dokładnej diagnozy tego co się ma zmodyfikować :027:

_Big_Mac_
04-10-2013, 18:45
Nie wiem, czy było. Udało mi się wydębić wykresy momentu i mocy:
http://i.imgur.com/kXIkuXR.png
http://i.imgur.com/y4t0g2d.png

Raczej rodzą więcej pytań niż odpowiedzi :D

EDIT: linki zamiast embedded obrazków

heko
04-10-2013, 18:49
...aleś rozwalił system, zmniejsz to!! :D

mikiikim
04-10-2013, 21:49
"wydębić"?, te wykresy są od dawna na ich stronie.

heko
24-03-2014, 19:38
...następny :)


http://images65.fotosik.pl/800/f8cf3679d6ab4b8cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

HarryH
24-03-2014, 20:56
Nooo ładnie - to pewnie i mnie skusi.

heko
02-04-2014, 22:12
...i jeszcze jeden :)


http://images61.fotosik.pl/833/9fe7cdb701c88a96med.jpg (http://www.fotosik.pl)

HarryH
02-04-2014, 23:26
O! Ten mi najbardziej podoba :)

Atlis
03-04-2014, 08:57
no to mój nadal jeden z lepszych :P

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1006269_10201643661477125_53678975_n.jpg

heko
03-04-2014, 09:14
:619:

foni
03-04-2014, 09:37
no to mój nadal jeden z lepszych :P



Na tej hamowni :)

heko
03-04-2014, 10:17
Na tej hamowni :)
a to niby co ma znaczyć?

foni
03-04-2014, 10:24
zaczyna się Offtop... :)

Nic złego nie miałem na myśli... po prostu każda hamowania pokazuje coś innego (nawet jeżeli przyjmie się że są jako tako skalibrowane). Sam tego doświadczyłem gdy autem po chipie robionym na jednej hamowni, pojechałem na inną hamownie i miałem inne (gorsze) wyniki. Taki urok po prostu....i oczywiście przez to hamownie obciążeniowe są mniej "klient-friendly".

heko
03-04-2014, 10:34
...z obciażeniówkami to g... prawda, mam na co dzień porównania :P
poza tym wszystkie te 1.6eb były robione u mnie i porównując, Altis-owe jest "najlepszy"

Atlis
03-04-2014, 10:56
foni - wszytkie wykresy są z hamowni grzegorza, więc jeżeli mój wypluł 207KM przy 5690obr i 25C a ten powyżej 202KM przy 6112obr i 19C, to chyba można porównywać nie? ;)

Oczywiście na innych hamowniach wyniki będą inne.

foni
03-04-2014, 11:06
foni - wszytkie wykresy są z hamowni grzegorza, więc jeżeli mój wypluł 207KM przy 5690obr i 25C a ten powyżej 202KM przy 6112obr i 19C, to chyba można porównywać nie? ;)

Oczywiście na innych hamowniach wyniki będą inne.

No dokładnie o to mi chodziło!
I bez dwóch zdań Twój jest The Best! :)

Struna
03-04-2014, 11:20
Bo są hamownie i są jakieś cuda co to niby coś mierzą.
Nasza jest bez problemu porównywalna z obciążeniową MAHA. Wyniki tych samych aut porównywane kilkukrotnie - rozbieżności rzędu +/- 2 konie.

heko
05-04-2014, 09:46
...no to jeszcze raz :D



http://images65.fotosik.pl/844/0e1b78f3d90e70cdmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

dario6273
05-04-2014, 14:50
Widzę ze coraz lepiej dopracowne programy bo wychodza podobnie:619:

heko
05-04-2014, 14:59
...dopracowane w 100% :D

Atlis
05-04-2014, 15:09
Albo ten sam program. :P :D

heko
05-04-2014, 15:50
no jak nie, jak tak :p

Nitroff
14-04-2014, 01:47
Cześć,
przywitam się bo jestem new,

Mam EB150/kombi
A jak wygląda kwestia:
- obciążenia tłoków i ich chłodzenia. i
- zużycia paliwa w stosunku do programu fabrycznego?

heko
14-04-2014, 08:19
same silniki radzą sobie bez najmniejszych problemów
co do spalania, musza wypowiedzieć się właściciele aut :)

Kokosoweclio
14-04-2014, 08:28
Odnośnie spalania. Jadąc do Grzeska na tempomacie 5,6 wracając ta samą trasą i tez z tempomatem, no może 2-3 razy sprawdziłem różnice w mocy spalanie 5,8

Atlis
14-04-2014, 08:42
Nitroff - przy wyższych temperaturach bardziej grzeje się ICek. Jeżeli cię interesuje spalanie, to pozostań przy 150KM.

TERBUH_B
17-04-2014, 16:18
no może 2-3 razy sprawdziłem różnice w mocy spalanie

tak jasne 2-3 razy ja cisnąłem ile wlezie :)

Kokosoweclio
18-04-2014, 06:53
Przez ostatnie 3 dni zrobiłem ponad 1000km, spalanie 7,1. Drogi krajowe słabej jakości, ze 100km po ekspresowkach. Ale jak wyprzedzanie, to uaaaaaa.

michu
18-04-2014, 07:56
koledzy mam prośbę w temacie - jeżeli ktoś ogarnie temat wirusa do Mercedesa E200 cgi 2013r. to ja bardzo chętnie tam podjadę i skorzystam, bo na razie lipa jak dzwonię :(

Pzdr

Atlis
18-04-2014, 08:12
fiesty cie gonią, więc chcesz chipować? :P

heko
18-04-2014, 08:15
koledzy mam prośbę w temacie - jeżeli ktoś ogarnie temat wirusa do Mercedesa E200 cgi 2013r. to ja bardzo chętnie tam podjadę i skorzystam, bo na razie lipa jak dzwonię :(

Pzdr

...się nie da

michu
18-04-2014, 11:03
tak na zawszę, czy tylko może to jakiś przejściowy objaw :> ?

heko
18-04-2014, 12:14
dowiemy się w najbliższych 1...2..3 latach :D

michu
19-04-2014, 05:44
powiem szczerze - ciutkę szkoda, ale trudno, to co jest musi starczyć, jak znajdzie się sposób to czekam i słucham badawczo :)

HarryH
19-04-2014, 19:26
Co do spalania po przybyciu nowego stada koni to muszę Was ostrzec, że niestety spalanie wzrasta i to bardzo. Winą tego jest jednakowoż sam użytkownik, któremu podeszwa teraz się lepi do pedału gazu :)
Pozdrowienia dla kolegi Heko, którego mogę z czystym sumieniem polecić i namaścić na forumowego tunera :)

mayak
19-04-2014, 20:46
ciekawe jak będzie wzrastać po wgraniu fabrycznego softu 182 do wersji 150?

schraczek
20-04-2014, 10:09
ciekawe jak będzie wzrastać po wgraniu fabrycznego softu 182 do wersji 150?

A co już robisz ;-P

heko
20-04-2014, 10:51
tylko po wgraniu fabrycznego, ASO widzi zmiany, w przeciwieństwie do chipa :p

plebanBielawa
21-04-2014, 12:26
Kurcze jak wy te spalania osiągacie.Mój przez niecałe 8kkm ma średnią około 10 litrów,a jakoś specjalnie nie przeginam,nawet miewam komplet koniczynek czasami.

Atlis
21-04-2014, 17:18
To zależy gdzie i jak się jeździ plebaBielawa. Znajdą się tacy co mają spalanie cały czas poniżej 6l a tacy którzy poniżej 12 nie schodzą.

mayak
21-04-2014, 21:21
A co już robisz ;-P
a kiedy będziesz w Warszawie? ;)

Bump: tylko po wgraniu fabrycznego, ASO widzi zmiany, w przeciwieństwie do chipa :p
nope - IDS wyświetla oznaczenie kalibracji w nic nie mówiącej formie typu BV61-14C204-AKD i z tego nie wynika czy teraz dany egzemplarz ma 150 czy 182 konie, więc luuuz :D

tedi_k
21-04-2014, 23:59
...IDS wyświetla oznaczenie kalibracji w nic nie mówiącej formie typu BV61-14C204-AKD i z tego nie wynika czy teraz dany egzemplarz ma 150 czy 182 konie, więc luuuz :D

No niestety nie jest to takie proste... W pojazdach z centralną konfiguracją IDS wyświetla w CCC przede wszystkim identyfikator rodzaju silnika - dla 2.0TDCi na Delphy silniki 140 i 163 różnią się identyfikatorem i to od razu widać.
W benzynach jest trochę inaczej, choć też pewnie trudno powiedzieć o luuuzie... Przy pierwszym sprawdzeniu dostępności aktualizacji po VINie zapewne wyjdzie, że wgrana kalibracja jest niezgodna z VIN...

schraczek
22-04-2014, 07:34
a kiedy będziesz w Warszawie? ;)


do końca czerwca na pewno wpadnę...

mayak
22-04-2014, 08:30
No niestety nie jest to takie proste... W pojazdach z centralną konfiguracją IDS wyświetla w CCC przede wszystkim identyfikator rodzaju silnika - dla 2.0TDCi na Delphy silniki 140 i 163 różnią się identyfikatorem i to od razu widać.
W benzynach jest trochę inaczej, choć też pewnie trudno powiedzieć o luuuzie... Przy pierwszym sprawdzeniu dostępności aktualizacji po VINie zapewne wyjdzie, że wgrana kalibracja jest niezgodna z VIN...

pozwolę się nie zgodzić i to w dwóch miejscach:

po pierwsze, jakoś nie kojarzę aby było tu pisane o zmianie silnika w konfiguracji (Heko chyba też nie pisze spray'em na przedniej szybie 'chipowany')

a po drugie, to już w wątku o programowaniu FF3 było, że ASO nie sprawdza konfiguracji (w kontekście aktywowania ryglowania, DDS, HLA)

Bump: do końca czerwca na pewno wpadnę...
ok, to daj znać

heko
22-04-2014, 09:32
...chodziło mi o to, że modyfikując auto programowo, w diagnostyce i całej możliwej "możliwości" diagnozy w ASO, czipa "nie widać" :D
przy zmianie konfiguracji i jakimkolwiek podejrzeniu, znajdują bez problemu

tedi_k
21-05-2014, 23:31
A co już robisz ;-P

Zapraszam - już robię! :one:
Faktem jest - jak pisze Heko - że to widać w konfiguracji: zmieniany jest typ silniak z "97 - 1,6GTDI 150PS" na "98 - 1,6GTDI 180PS" i wgrywana jest właściwa kalibracja dla silnika 1,6 eb 180PS.
Wszystko na sofcie i kalibracjach fabrycznych. Zero "rzeźby" szemranymi metodami, "podkładaniem sesji" itp.. itd... Pełen profesjonalizm metodami, których sam Ford jakoś chyba nawet nie zauważył...:wink:

schraczek
24-06-2014, 15:00
:-)

heko
24-06-2014, 15:04
:D


http://images65.fotosik.pl/1110/6597e26920dc288amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6597e26920dc288a.html)

Atlis
24-06-2014, 15:12
Grzegorz - maksymalne obroty 6714? Przesuwałeś?

heko
24-06-2014, 16:45
tak, o 200...tak na próbę :)

Atlis
24-06-2014, 17:09
Chyba będę musiał przyjechać na korektę, też chcę robić 100km/h na 2. biegu :)

Pitterek
24-06-2014, 19:42
Nie wytrzymałem i mam 200/325. C:D
Polecam wizytę u HEKO !!

Gratulacje :)
Jakie wrazenia z jazdy? Juz nie przydusza powyzej 4tys obrotow? 8)

schraczek
25-06-2014, 10:21
Gratulacje :)
Jakie wrazenia z jazdy? Juz nie przydusza powyzej 4tys obrotow? 8)

No to jest piękne. Znowu muszę się przestawić i zacząś używać zakresu 4000-6000. powyżej 5000 budzi się !!
No i ten moment czuć nawet bardziej niż moc przy wyprzedzaniu kolo 3000.

mayak
27-06-2014, 07:49
Heko - przez OBD robisz 1.6eb, czy otwierasz PCMa?

heko
27-06-2014, 08:19
Obd :)

boncio
30-06-2014, 15:49
To wyjaśnia ok godziny na wszystko ;)
Że ja mam tak nie po drodze do Krakowa...

heko
12-07-2014, 10:14
...i kolejne 1.6eb :)


http://images61.fotosik.pl/1161/c6ff14470aaa26camed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ff14470aaa26ca.html)
http://images64.fotosik.pl/1163/aaeb57773df58b52med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aaeb57773df58b52.html)

Pitterek
13-07-2014, 15:43
...i kolejne 1.6eb :)


http://images61.fotosik.pl/1161/c6ff14470aaa26camed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ff14470aaa26ca.html)

Mój ci on :)
Chciałbym serdecznie podziękować Heko za odblokowanie potencjału C-Maxa.
Polecam wszystkim niezdecydowanym :)

Owszem, silnik dawał sobie radę z autem, ale czegoś brakowało (szczególnie przy wyższych prędkościach i wyższych obrotach).

Przede wszystkim podoba mi się to że mogę jeździć spokojnie tak jak poprzednio (i ekonomicznie),
lub wkręcić trochę na obroty i jeździć bardzo dynamicznie (już od 2500obr).
Auto fruwa :)
Na trójce, gdy wciśniemy gaz do oporu, auto bardzo wyrywa do przodu (czasem pojawia się kontrolka ASR) :)

Takie parametry powinno mieć auto fabrycznie :)

Ale trzeba do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i uważać.
Teraz ograniczeniem jest przyczepność jak i hamulce.



No to jest piękne. Znowu muszę się przestawić i zacząś używać zakresu 4000-6000. powyżej 5000 budzi się !!
No i ten moment czuć nawet bardziej niż moc przy wyprzedzaniu kolo 3000.

Jedynka i dwójka jest bardzo krótka i tego nie czuć.
Ale od 3ki wzyż mając powyżej 2,5k obrotów auto bardzo wyrywa do przodu, powodując uśmiech na twarzy :)
Nawet na szóstym biegu szybciej się rozpędza :)


Pozdrawiam

boncio
14-07-2014, 13:23
No ja mam plan wybrania się do Heko we wrześniu, przy okazji wizyty w krk.
Potwierdzam co napisał Pitterek 1 i 2 są jakieś dziwnie krótkie. Za to 3 jest super i do tego najlepsze wrażenia dźwiękowe są na 3. To już nawet w serii ;)

niejan
14-07-2014, 15:36
http://images64.fotosik.pl/1163/aaeb57773df58b52med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aaeb57773df58b52.html)

Ten to mój. Dziarsko przyśpiesza. Trzeba wrócić do starych sprawdzonych nawyków bo po prostu jest przewidywalny, można spokojnie pognać na wyższych obrotach i nie zastanawiać się czy redukować czy nie.
Z tym ecoboostem było tak, że nigdy nie wiedziałem czy ten boost się właczył czy nie, czy mi się tylko wydawało.
Po tej zmianie jest jakby boost na stałe ale eco zniknęło ;)
Najpierw zrobiłem test przyśpieszeń i od razu zagościł :mrgreen:.
Później zacząłem się zastanawiać czy podczas normalnego ruszania na 1ce komputer też wcześniej pokazywał spalanie chwilowe ponad 45l/100km.
Postanowiłem zrobić test czy zostało coś z tego eco. Przy spokojnej jeździe ok 2 tyś obr/min trochę górek, świateł i przejść na piesze udało się zejść z średnim do ok 7.5 l/100km.
Później ustawił się koło mnie jakiś pickup nissana, na boku miał dumne 'V8 TITAN' wielkimi srebrnymi literami i generalnie nieźle hałasował.
Jak przyszło do ruszania po jeszcze większym hałasie zorientowałem się że chyba chce się ścigać. Więc ...:diabel2:... i średnie spalanie wzrosło od razu do ponad 9l/100 km a titan został daleko w tyle i już się nie zbliżał.
Generalnie ciężko chyba będzie osiągnąć spalanie jak przed przejściem na ciemną stronę mocy ale przy rozsądnej jeździe może być tylko ok 0.5 - 1 l/100 km wyższe.
Chyba niewiele w zamian za niezłe przyśpieszenie i jak pisałem przewidywalność silnika.

schraczek
15-07-2014, 11:37
Mój ci on :)
Chciałbym serdecznie podziękować Heko za odblokowanie potencjału C-Maxa.
Polecam wszystkim niezdecydowanym :)

Owszem, silnik dawał sobie radę z autem, ale czegoś brakowało (szczególnie przy wyższych prędkościach i wyższych obrotach).

Przede wszystkim podoba mi się to że mogę jeździć spokojnie tak jak poprzednio (i ekonomicznie),
lub wkręcić trochę na obroty i jeździć bardzo dynamicznie (już od 2500obr).
Auto fruwa :)
Na trójce, gdy wciśniemy gaz do oporu, auto bardzo wyrywa do przodu (czasem pojawia się kontrolka ASR) :)

Takie parametry powinno mieć auto fabrycznie :)

Ale trzeba do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i uważać.
Teraz ograniczeniem jest przyczepność jak i hamulce.





Jedynka i dwójka jest bardzo krótka i tego nie czuć.
Ale od 3ki wzyż mając powyżej 2,5k obrotów auto bardzo wyrywa do przodu, powodując uśmiech na twarzy :)
Nawet na szóstym biegu szybciej się rozpędza :)


Pozdrawiam

Zgadzam sie. Jedynka i dwójka krótkie. Trojka pokazuje możliwości.

Lelon
15-07-2014, 21:04
Spadło wg komputera czy sam liczyles?

schraczek
16-07-2014, 09:30
Spadło wg komputera czy sam liczyles?

Sam liczyłem

niejan
20-07-2014, 22:16
Generalnie ciężko chyba będzie osiągnąć spalanie jak przed przejściem na ciemną stronę mocy ale przy rozsądnej jeździe może być tylko ok 0.5 - 1 l/100 km wyższe.
Chyba niewiele w zamian za niezłe przyśpieszenie i jak pisałem przewidywalność silnika.

Po odebraniu samochodu od Heko kolejny przystanek - już dłuższy to była lakiernia (jakieś drobiazgi rysy itp).
Ale niestety przez dłuższy czas nie miałem kontaktu z rocket science by Heko ;)
Jak jechałem od Heko na śląsk autostradą z tempomatem wyszło mi 9l/100 km przy 140 km/h. Normalnie wychodzi przy tym obciążeniu i boxie 8.5 dlatego pomyślałem że jednak spalanie będzie wyższe. Ale jak wczoraj jechałem też autostradą w takiej samej konfiguracji to jednak wyszło 8.5. Może jak jechałem od Heko bardziej wiało ? A może komputer coś tam przeprogramował ?
W mieście jednak chyba marne szanse na takie samo spalanie - trzeba by bardzo uważać na gaz.

Jak to jest Grzegorz, wrzuciłeś nowe mapy a komputer (jakoś tam może chyba modyfikować parametry silnika) po jakimś czasie się 'dostroił' ?

heko
20-07-2014, 22:28
każdy benzynowy silnik robi sobie korekty długoterminowe, więc po ok. 100-300km parametry się stabilizują

mayak
21-07-2014, 01:15
A w tdci nie ma takich korekt?

Struna
21-07-2014, 08:57
diesle są całkowicie inaczej sterowane niż benzyniaki. W dieslu są korekty per wtryskiwacz w sensie korekty dawki w miligramach na suw, w benzynie są korekty względem obciążenia w procentach względem target lambda, dodatkowo na bieżąco chodzące w pętli sprzężenia względem odczytów z sondy lambda.

Pazdzik
26-07-2014, 15:40
Witam wszystkich zainteresowanych tematem,
Jeżdżę focusem 1.6 2012.
Mod zrobiłem przy przy przebiegu 1500km. Dobrze zrobiony nie traci gwarancji. Przeprogramowanie sterownika i nowe śruby....
Foka na dzień dzisiejszy ma 75000 i jest bezawaryjna .
Samochód "nie wygląda a potrafi"... to uwielbiam
Silnik cudo- b. duży zapas mocy, można się pokusić o 240KM i ponad 400 Nn
Wcześniej jeździłem 200KM ON w BMW 3 i fox bije go na głowę...
Niestety spalanie przy dynamicznej jeździe potrafi zbliżyć się do 15l/100km w mieście , a trasa przy 200-230 w Niemczech podobnie....:619:

heko
26-07-2014, 16:33
nie bardzo rozumiem "nowe śruby" na tych sterownikach nie ma żadnego zabezpieczenia, a po rozklejeniu, zawsze można stwierdzić czy był otwierany...poza tym programuje się je przez złącze diagnostyczne
240KM nie ma szans, na seryjnym osprzęcie, a to że po wymianie turbiny i paru innych gratów, tyle zrobić można, to nie tajemnica :)

Pazdzik
28-07-2014, 16:48
Śruby do mocowania sterownika... Przez gniazdo diagnostyczne niestety nie ma opcji, ma zabezpieczenia antytunnigowe i ich złamanie przekreśla gwarancję...
Co do mocy- dostałem taką informację od kumpla który robił samochód - pracuje w kreatorze mocy.
Przeprogramowanie zewnętrzne sterownika, nawet przy serwisowym grzebaniu w kompie przez OBDII jest nie do wykrycia

Struna
28-07-2014, 17:15
jest nie do wykryciaale do przykrycia :)

heko
28-07-2014, 18:06
Śruby do mocowania sterownika... Przez gniazdo diagnostyczne niestety nie ma opcji, ma zabezpieczenia antytunnigowe i ich złamanie przekreśla gwarancję...
Co do mocy- dostałem taką informację od kumpla który robił samochód - pracuje w kreatorze mocy.
Przeprogramowanie zewnętrzne sterownika, nawet przy serwisowym grzebaniu w kompie przez OBDII jest nie do wykrycia

Powtarzam:

-Nie ma śrub zabezpieczających sterownik w Focusach 1.6eb
-Jest opcja przez złącze diagnostyczne (robię to właściwie na co dzień) i nie jest to zabezpieczenie antytuningowe, tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt aby czytać i zapisywać te sterowniki :) ...
-bez śladu dla ASO
-co do mocy, to niech zrobią w kreatorze 240KM na seryjnym osprzęcie g:okulary

bodziofila
28-07-2014, 18:22
heko nie lubisz konkurencji?:lol:

kapode
28-07-2014, 18:50
Raczej stwierdza fakty ;-)

heko
28-07-2014, 18:52
heko nie lubisz konkurencji?:lol:

jak bajki opowiadają, to co się będę ...:570:

Atlis
29-07-2014, 10:24
240KM bez IC i wydechu nie zrobisz.

tedi_k
29-07-2014, 10:27
jak bajki opowiadają, to co się będę ...:570:

Dokładnie. Mam tak samo - jak ktoś opowiada niestworzone historie i próbuje przedstawić je jako "prawdę objawioną" to od razu mnie ponosi... Tak więc trzymam stronę Grześka!

Pazdzik
29-07-2014, 17:10
Panowie,
Nie opowiadam bajek. Nie lubię.
Kumpel z kreatora poinformował mnie tylko o zapasie mocy tego silnika i na co ewentualnie można się pokusić...czyli 240km
Zgadzam się z kolegą Atlisem że intercooler nie da rady, przy takiej temperaturze jak ostatnio auto jest wyczuwalnie sporo "słabsze" przy modyfikacji jaką zaprezentowałem na wykresie, co dopiero wyżej ...
Rywalizacja firm tuningowych...mnie to nie interesuje, kreatora wykorzystuje tylko z powodu dobrych przyjaźni z pracownikiem...

Atlis
29-07-2014, 19:46
Padzik - na seryjnym sprzęcie przez 210KM nie pójdziesz - widziałem wykresy dziesiątek 1.6EB strojonych w PL, na SVK, w DE i NL i nikt nie pokonał granicy 210KM i 340Nm. Najmocniejszą widziałem 215KM z modyfikowanym wydechem. Moja z 207KM i 333Nm należy do najmocniejszych bez modów. Standard to 198-203KM.

PumaSpeed robi do 240KM z wyżej spomnianymi modami. Powyżej trzeba robić dodatkowo hybrydę. Od 270KM zalecają kucie.

Ford twierdzi, że z 1.6EB można wycisnąć 240KM na kołach bez większych modów. Ale na pewno nie z serii.

Pazdzik
29-07-2014, 20:14
Atlis,
zauważ na wykresie przy 2551 RPM (dół) ma 354,7 Nm...utrzymujące się "nieźle"(w jeździe b. odczuwalne),a to nie koniec możliwości...

Atlis
30-07-2014, 00:43
Tak, moment jest, ale mocy nie ma. Skoro da rady zrobić 240KM na seryjnych gratach, to czemu ty nie masz i nikt tego nie robi?

BTW moje auto było strojone przy 30C, więc założył bym się, że u mnie by wyszło jeszcze ciut więcej.

Pazdzik
30-07-2014, 16:11
:roll: Po prostu obawa o silnik i sprężarkę. Do końca gwarancji, zostało jeszcze niecałe 25000, z czego za chwilę spadnie ponad 10tyś(wyjazd do M.) podniosę moc wyżej- zobaczymy ile się uda uzyskać i przerobię IC(chłodzenie wodą):619:

heko
30-07-2014, 17:22
jedyna szansa na przekroczenie 210KM (to granica, a właściwie jazda poza wydajnością turbiny) to wymiana turbo (mamy już takie projekty) wydajny IC (projekt także sprawdzony)
DP 2.75" :)

a tu dzisiejszy...więcej bez szans, za gorąco i paliwo 95oct


http://images67.fotosik.pl/43/6c970b6a744a282cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c970b6a744a282c.html)

Atlis
30-07-2014, 17:31
Grzegorz, turbina powinna dać radę. Trzeba komplet wydech, IC, airbox i powinno się udać. Z resztą na SVK 215KM jeździ.

Pazdzik
30-07-2014, 18:21
Grzegorz,
Mógłbyś bardziej przybliżyć...Jaki model turbo i szacunkowy koszt?
Jeszcze chwilę pojeżdżę swoim foxem...następny pewnie za dwa lata będzie z 2.0:619:

heko
30-07-2014, 21:37
to hybrydy, kute, tytanowe, znacznie wydajniejsze, większe koła, a lżejsze niż seryjne, mocniejsze ośki, koszt waha się w granicach 4000zł. (3200 jeśli dostarczysz własną, albo inną używkę)
taka turbina wstaje jak seryjna, więc nie ma mowy o większym lagu, wydajność ok. 280KM

Atlis
31-07-2014, 08:53
Grzegorz, ja tam się nie znam, ale jak to jest możliwe, że 1.0EB z turbiną z 1.6EB da radę wystroić na 200KM ale 1.6EB na 240KM na tej samej trubinie nie?

heko
31-07-2014, 09:21
sam sobie odpowiedziałeś, każda turbina ma określoną wydajność, a ta ma ok. 210KM :)

Pazdzik
02-08-2014, 15:48
Ok,
Po zmianie turbiny na mocniejszą , jak będzie się zachowywać "reszta" tzn silnik i osprzęt pod względem wytrzymałości??
Pokusiłbym się o taką modyfikację, tym bardziej że zawieszenie twarde(sport), 17" i nawiercane tarcze.

heko
03-08-2014, 12:42
na razie nie ma "złych" info w tym temacie, przy odpowiednim traktowaniu, sposobie eksploatacji i serwisowaniu (oleje wysokiej jakości wymieniane nie rzadziej niż 10-12tkm) nie powinno być problemów
wydajny IC, uwolniony początek wydechu, może lepszy dolot...to w połączeniu z dobrą turbiną, zrobi lekko 240KM :)

Atlis
03-08-2014, 13:20
...albo robisz hybrydę za 4k z twojej turbiny i ciśniesz do 250+ albo kupujesz nową, większą i próbujesz iść jeszcze wyżej. Tylko ze wtedy może nie wyrabiać pompa paliwa, wtryski, pompa oleju, tłoki mogą się rozlecieć, więc trzeba kuć. No i nie wiadomo jak skrzynia, oczywiście sprzęgło do wymiany na mocniejsze - co bym robił już przy 220, itp.

zombie6
04-08-2014, 06:37
Szkoda kasy na robienie więcej niż 210 KM, bo taniej wyjdzie ST gdzie jest 250 kucy w serii.
Zresztą ja swoim seryjnym 182 KM zamykam prędkościomierz, więc taki 200 KM + i 330 NM to musi już niemal latać, choć wiadomo mocy nigdy za wiele ;) Zaprawdę powiadam jednak, że 180 KM w nieco ciężkim kompakcie jakim jest Foka (masa rzeczywista ok. 1370 kg) daje radę i nie ma niedosytu, który występuje z czasem w wersji 150 KM.

heko
04-08-2014, 08:19
OK 9-10 klocków trzeba na zrobienie 1.6/2.0 EB turbo, downpipe, IC i strojenie
oczywiście 210KM z 1.6 jest znacznie tańsze :)

zombie6
04-08-2014, 08:44
OK 9-10 klocków trzeba na zrobienie 1.6/2.0 EB turbo, downpipe, IC i strojenie


Tak, ale pamiętajmy, że w ST mamy też bajery za sporą kasę - spojlery, większe koła, a przez to droższe felgi i opony, zawias sportowy, lepsze hamulce itp. itd., więc takie wkładanie do 1.6 10 klocków to już spory wydatek....jakby to wszystko podliczyć to już lepiej dołożyć do ST fabrycznego....no chyba że ktoś chce koniecznie sprawdzać ile wyciśnie się z 1.6 ;)

heko
04-08-2014, 09:02
nie tak do końca, 1.6eb a 2.0st to jednak przepaść cenowa, do tego 1.6eb pali duuuużo mniej :)

zombie6
04-08-2014, 09:47
Jakieś 20 tys. różnicy po rabatach. Spalanie na pewno z 2-3 litry wyższe z 2.0, ale jednak fabrycznie mamy przygotowane auto do ostrego pociskania :mrgreen:

heko
04-08-2014, 10:27
nie wiem jak obliczyłeś 20tyś. różnicy...po dobrych rabatach, ST golas 100tyś. (takich jest mało, więc 110-115tyś. trzeba dać...a ile 1.6eb ?

zombie6
04-08-2014, 11:43
Koło 90 tys. 1.6 182 doposażony. Jak swojego kupowałem za 80 tys. to ST proponowano mi za 100 tys. i nie golasa. 20 tys. różnicy.

heko
04-08-2014, 11:47
uwierz mi, za st 100 jest golas :) ...brak xenon, led z tyłu, przyciemnianych szyb, tempomatu, ciemniej felgi, pakietu "winter" i jeszcze coś tam :)

zombie6
04-08-2014, 12:14
Nawet jeśli to 110 tys. wystarczy na rozsądną opcję :)

sidka
12-08-2014, 21:21
A to co udało się Grzegorzowi wyciągnąć z mojego boosta.
212KM 322Nm
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1278&pictureid=6477

Atlis
13-08-2014, 08:21
Załącznik nie bangla. Wynik zacny. :-)

Coś mi się wydaje, że w S-maxach zawsze wychodzi koło 210KM. Nie wiem czy to przez wydech czy co...

markiz99
23-08-2014, 17:07
Mam pytanie nt. chip vs pierwszy przegląd w ASO. Otóż moja foka będzie musiała się na niego stawić za jakieś 15 tyś km, a mi się aż tyle czekać nie chce by podnieść z podłogi te leżące odłogiem 50 kucy :)
Obawiam się tylko scenariusza, w którym aso aktualizuje mi softa na przeglądzie i wszystko idzie w błoto. Jak często zdarzają się takie przypadki, o ile w ogóle?

heko
23-08-2014, 17:41
Z Ecoboostem jeszcze się nie zdarzyło, tym bardziej 2014r. ma na pewno najnowszą aktualizację

boncio
24-08-2014, 21:03
Zacznijmy od tego, że na przeglądzie nie mają czasu i potrzeby podłączać do kompa. Więc jak nie będziesz zgłaszał problemów z elektroniką to nawet nie sprawdzą nic.

scorpion26
26-08-2014, 19:29
zajmuje się ktoś zmianę softa z 150 na 180 chodzi mi o oryginalny ?

heko
26-08-2014, 19:42
jest do zrobienia, ale różnica jest niewielka, moment obr. rośnie nieznacznie

scorpion26
26-08-2014, 20:10
a jaka jest różnica w cenie?

heko
26-08-2014, 20:57
spora, ale pogadaj z użytkownikami, warta swojej ceny :D

mayak
26-08-2014, 21:08
zajmuje się ktoś zmianę softa z 150 na 180 chodzi mi o oryginalny ?

Tak, 1.6 eb 150-> 180 można zrobić w Katowicach lub w Warszawie

wojtoo
26-08-2014, 21:39
Mam pytanie nt. chip vs pierwszy przegląd w ASO. Otóż moja foka będzie musiała się na niego stawić za jakieś 15 tyś km, a mi się aż tyle czekać nie chce by podnieść z podłogi te leżące odłogiem 50 kucy :)
Obawiam się tylko scenariusza, w którym aso aktualizuje mi softa na przeglądzie i wszystko idzie w błoto. Jak często zdarzają się takie przypadki, o ile w ogóle?

to powiedz ze nie chcesz aktualizować bo wszystko działa dobrze.

tedi_k
26-08-2014, 21:46
Czasem to nie jest takie proste, bo mają koledzy w ASO komunikat z Forda (biuletyn TSB), że MUSZĄ aktualizować z powodów BleBleBle... Wtedy nasze z mayakkiem przełączenie mocy jest na to "BleBleBle" odpore, choć oczywiście jest z kolei do zauważenia, że powinien być silnik 150PS a jest 180PS i skąd on się wziął, bo nie miał prawa się wziąć... Ale jest "fabryczny", to może fabryka się pomyliła itp. itd.

mayak
26-08-2014, 21:54
aktualizują jeśli IDS pokaże że jest co aktualizować, a przecież wystarczy wgrać najnowszy soft na 180 dla danej serii PCMa
a po drugie można tak zrobić, że sterownik "przedstawia się" nie jako sterownik -AB (=150) z softem -BA (=180), tylko jako sterownik -BA (=180) z softem -BA (=180) - w takiej sytuacji jesli FordMotorCompany wyda nowy soft dla 180 (nazwijmy go -BB), to IDS ochoczo poinformuje, że do sterownika -BA jest aktualizacja softu z -BA na -BB ;)

tedi_k
26-08-2014, 22:21
Marcin - zamieszałeś... (tzn. mówisz OK, tylko pewnie mało kto Cię rozumie...:619:)
Chodzi o to, że jak trzeba to tak jesteśmy w stanie zamieszać, że cały sztab "inżynierów" Forda nie będzie wiedział o co chodzi i jak to się stało...
A silnik i tak będzie po aktualizacji miał 180PS.:one:

scorpion26
26-08-2014, 22:43
spora, ale pogadaj z użytkownikami, warta swojej ceny

tak wstępnie zapytałem się w jednej firmie i cena wyszła taka sama jak normalny tzw chiptuning

tedi_k
26-08-2014, 22:53
"update" 150->180 jest tak z 4 razy tańszy niż chip. Każdy wybiera co mu jest potrzebne i jaki ma na to budźet.

heko
26-08-2014, 23:08
tzw. chiptuning, to diagnostyka dynamiczna silnika na hamowni, dobranie odpowiednich parametrów pracy silnika itd. daje znacznie lepsze wyniki niż przekodowanie, jest bardziej pracochłonne, nie wspomnę o nakładach finansowych, potrzebnych do wykonania takiej operacji, więc to raczej logiczne, że jest droższe :)

tedi_k
26-08-2014, 23:35
Grzesiu, masz 100% racji. Nikt nie twierdzi, że zrobienie z fabrycznego 150PS innego fabrycznego silnika 180PS zastąpi sensowny tuning. Jestem pierwszy, który tych co potrzebują wysyła do Ciebie. Dobrze o tym wiesz...
Nasze działania to oferta/opcja dla tych, co nie udało im się kupić autka z silnikiem (w tym przypadku) 180PS i takie autko im wystarczy. Wtedy bierze się za to mayak albo ja i po niedużej godzince klient jest mniej lub bardziej szczęśliwy. Zwykle bardziej.
Tyle, że bez hamowania i strojenia... Hamowania nie ma bo po pierwsze u nas armat brak... A strojenia nie ma, bo Ford ma rozrzut i nie zrobił "gałeczki" do dostrajania...

Tak więc jak ktoś chce mieć istotnie więcej niż daje "seria" - to tylko do heko!!!
Sam byłem i wiem dlaczego polecam!!!

A jeśli ktoś chce mieć tylko trochę więcej - tyle ile w droższej/lepszej wersji wypuszczała fabryka - no to serdecznie zapraszamy - ja lub mayak!:one:

mayak
26-08-2014, 23:36
więc to raczej logiczne, że jest droższe
to oczywiste że więcej KM to więcej $$ :D

Atlis
27-08-2014, 08:11
Myślę, że najważniejsze jest to, że 150->182 jest zabieg bezpieczny. Jeżdżę już trochę na sofcie od heko, z autem nic się nie dzieje, ale sam robiłem ciut przed końcem gwarancji. Do mayaka lub tedi bym poszedł od razu. I pewnie później też do heko, bo jednak te 25KM i 60Nm robi różnicę.

schraczek
27-08-2014, 08:29
Myślę, że najważniejsze jest to, że 150->182 jest zabieg bezpieczny. Jeżdżę już trochę na sofcie od heko, z autem nic się nie dzieje, ale sam robiłem ciut przed końcem gwarancji. Do mayaka lub tedi bym poszedł od razu. I pewnie później też do heko, bo jednak te 25KM i 60Nm robi różnicę.
Tak samo podszedłem do tematu i jestem mega zadowolony. trzeba tylko omijać aktualizacje...:lol:

heko
27-08-2014, 09:05
bo jednak te 25KM i 60Nm robi różnicę.
z tym że co do KM się zgodzę, ale co do momentu, nie
seryjne 150-ki mają zazwyczaj ok. 270Nm, 182-ka ma 290Nm, różnica jest znikoma
wrzucę naniesione wykresy 150 NA 182


a na razie Focus 182KM


http://images69.fotosik.pl/121/b16daf26a56a75acmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b16daf26a56a75ac.html)

markiz99
27-08-2014, 10:47
Czasem to nie jest takie proste, bo mają koledzy w ASO komunikat z Forda (biuletyn TSB), że MUSZĄ aktualizować z powodów BleBleBle...

No właśnie tego się obawiam. Z drugiej strony nie jest powiedziane, że ford takie coś wyda, tymbardziej że 1.6 odchodzi do lamusa powoli. No i nawet jeśli jest przykaz to samo aso niekoniecznie musi się zastosować, bo to roboczogodzinka, a jeśli klient nie zgłasza problemów to po co ją marnować.

Ostatecznie nawet gdybym musiał robić 2 razy, to i tak wychodzi taniej niż dopłata do wersji 180 przy kupnie :mrgreen:

zombie6
28-08-2014, 06:50
Co by nie gadać seria 182 KM wypluwa jednak ok. 40 kucy więcej i 20 NM więcej od serii 150 KM, a to nie jest tak mało i na pewno jest to wyczuwalne.

Bump: Jeżdżę już trochę na sofcie od heko, z autem nic się nie dzieje, ale sam robiłem ciut przed końcem gwarancji.

Co robiłeś ?

heko
28-08-2014, 15:01
obiecane porównanie 1.6eb 150 i 182KM

zielony i czerwony lepsza i słabsza seria 150KM
niebieski seria 182KM
pomarańczowy, chip...bez względu jaka wersja, 150 czy 182KM, wychodzą tak samo

jak widać, różnice w serii, są w mocy, moment podobny, po chipie kolosalna różnica :)



http://images66.fotosik.pl/125/4cacecaed7d5fd40med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cacecaed7d5fd40.html)

mayak
28-08-2014, 15:03
a po co udowadniać że 180 lepsze od 150, a chip od obu?
ktoś na tym forum twierdził inaczej i potrzebował twardego dowodu? :D

heko
28-08-2014, 15:07
tak, co by jasność pomroczna była :D

p.saw
28-08-2014, 16:40
Czyli wychodzi na to, że 180 pomimo, że lepszy to nie wart ceny. Lepiej kupić 150 i zaczipować? Wyjdzie taniej.

zombie6
28-08-2014, 17:07
Jak chcesz chipować to na pewno lepiej brać 150 KM, ale jak chcesz na pewno bezpieczne 180 KM i 0 problemów z gwarancją to jednak brać 182....nie ma jednoznacznej odpowiedzi....

heko
28-08-2014, 18:44
Jak chcesz chipować to na pewno lepiej brać 150 KM
...i nie mieć problemów z gwarancją :P

marek ampulski
31-08-2014, 09:13
Trochę z innej beczki Heko,ile można wyciągnąć z nissana juke 1.6 190km.Robiłeś już takie?Jakie wartości mocy i momentu obrotowego można uzyskać chipem?

Atlis
31-08-2014, 09:48
Koło 220KM.

heko
31-08-2014, 11:15
tu byłbym bardziej wstrzemięźliwy, bardziej 215KM :)

marek ampulski
31-08-2014, 15:20
To nie za wiele,nawet 20% mocy nie ma,a ile można wykrzesać momentu obrotowego,wiedząc że wyjściowo jest 240 od 3000 obr. do odcięcia?Trochę dziwne,bo producent podaje,że od 2000 obr. do 5200 obr. jest 240 niutonometrów.Praktycznie do 3000 obr. słabo ciągnie,jest możliwość aby to poprawić?,jeżeli tak ,to jak bardzo?,jeżdżę po mieście i większe wartości momentu przy niskich obrotach by się przydały.

heko
31-08-2014, 15:50
większy moment, niema problema, trochę więcej boosta od samego dołu i jest

marek ampulski
31-08-2014, 16:44
A jak wygląda sprawa spalania?,czy podobnie jak w dieslu spada przy niskich i średnich obrotach,a wzrasta na wysokich?

Atlis
31-08-2014, 17:46
Nie spada.

jkbssol
31-08-2014, 22:05
dużo się mówi w tym temacie o zyskach w postaci lepszej mocy, momentu etc. ale jak konkretnie wygląda kwestia żywotności?

tzn. ile Tkm przejechały te chipowane auta 1.6 EB?
czy można powiedzieć, że auto chipowane będzie miało krótszą żywotność niż seria 150 KM?

jeżeli tak, co oprócz turbiny najbardziej cierpi przy takiej modyfikacji?

Atlis
31-08-2014, 22:14
Kwestia żywotności wygląda tak samo jak w każdym samochodzie - seria może paść po 30tys km jeżeli będzie cały czas jeżdzić 10/10 a zaczipowany może zrobić pół miliona bez wymiany czegokołwiek, jeżeli jeżdzisz wykorzystując pełną moc raz w miesiącu jadąc do kościoła...

Cierpi wszystko. Od opon aż po portfel.

schraczek
01-09-2014, 09:17
Kwestia żywotności wygląda tak samo jak w każdym samochodzie - seria może paść po 30tys km jeżeli będzie cały czas jeżdzić 10/10 a zaczipowany może zrobić pół miliona bez wymiany czegokołwiek, jeżeli jeżdzisz wykorzystując pełną moc raz w miesiącu jadąc do kościoła...

Cierpi wszystko. Od opon aż po portfel.

Amen

zombie6
01-09-2014, 10:04
Pół miliona to nie zrobi, nie przesadzajmy, nie po to ma się 200 KM+ by cały czas ich nie wykorzystywać ;). Nie przesadzajmy też z tym, że robimy tuning by jedynie raz w miesiącu wykorzystać pełną moc - już przynajmniej raz na tydzień trzeba dać czadu i każdego zaświerzbi noga nawet częściej pewnie ;) Wiadomo, że zachipowany będzie bardziej obciążony termicznie i mechanicznie, ważne by nie przesadzać i cały czas - non stop wykorzystywać pełną moc, bo na pewno taka seria 150 KM będzie jednak bardziej idioto-odporna, tuning wykorzystuje wszystkie rezerwy silnika oraz jego osprzętu i permanentne korzystanie z tych rezerw przez długi czas rozwali go prędzej czy później - cudów nima ;) Z ecoboostem jest jeszcze ten problem, że tak łatwo i bez wysiłku nabiera się prędkości i jeszcze nie wyje przy tym w spazmach, że człowiekowi się wydaje, że w ogóle go do niczego nie zmusza, a tam jednak wszystko pracuje w pocie czoła, choć kierowca tego nie zauważa ;)

Atlis
01-09-2014, 10:17
Ja nie stroiłem auto po to by, dawać wszędzie czadu. Zdarza się, że tygodniami z miasta nie wyjeżdżam i wykorzystuję maks 100KM.

Wszystko zależy od tego auto zamierzasz eksploatować i po co ci ta dodatkowa moc. Ja kiedy jadę w trasę, jestem załadowany na maksa. I 150KM poprostu było mi za mało. A tak mam bezpieczną rezerwę.

zombie6
01-09-2014, 10:27
W sumie można korzystać wyłącznie z większego momentu, ale zawsze jednak się przeciągnie raz czy drugi by nagar wypalić :D Też na początku po chipie nie wierzę by nie sprawdzać jak to idzie na maksa :D Cudów nima, noga sama gaz naciska :D

schraczek
01-09-2014, 10:30
ja niestety cisnę na co dzień :D
Nie kręcę go wysoko, ale pedał ostro cisnę i krzystam z tego co się pojawia w okolicach 3 tys obr.
Nie mogę się powstrzymać. Chciałbym żeby wytrzymał choć do 200 kkm.

zombie6
01-09-2014, 10:36
ja niestety cisnę na co dzień :D
Nie kręcę go wysoko, ale pedał ostro cisnę i krzystam z tego co się pojawia w okolicach 3 tys obr.
Nie mogę się powstrzymać. Chciałbym żeby wytrzymał choć do 200 kkm.

Ja to znam :D