Zobacz pełną wersję : [2,0 i 2,2 TDCi] zawór sterowania podcisnieniem turbo lub przepustnicą


maq23
20-02-2012, 15:25
Witam w Mondeo MK4 padł elektrozawór jak w temacie. Objawy były takie, że jak na 3 biegu dałem "buta" to odcinał i wyskakiwał błąd silnika.

Wyciągnąłem go i spisałem numer: 6G9Q-9E88Z-CA i tu pojawia się problem, bo Pan w ASO powiedział, że do Mondeo MK4 2.0 TDCI ten elektrozawór ma inne oznaczenia, zaczynające się od 7G..... i kosztuje 440 zł:?

Miałem jakiś trefny elektrozawór?
Czy Pan w ASO źle mi podał?

fatek
22-02-2012, 16:51
http://www.bear.kielce.pl/?245,pl_zaw09 to jest to samo udanych zakupow ten troche tanszyg:D

maq23
22-02-2012, 20:02
Wymieniłem, nie brzęczy ale błąd wyskakuje dalej, co jest następne do sprawdzenia...

fatek
22-02-2012, 20:49
a obydwa wymieniles? sa jednakowe

maq23
23-02-2012, 16:32
Nie ale drugi jest dobry

fatek
23-02-2012, 16:44
podjedz gdzies na kompa,a dymi ci?moze egr trzeba wyczyscic?chociaz to nie wiele daje bo ja mam wyczyszczony ale chyba nie pracuje jak trzeba,bez kompa to ciezko powiedziec

maq23
28-02-2012, 15:54
To był czujnik temperatury od silnika, jeden z dwóch.

pbobek
17-07-2012, 21:15
Mam pytanie czy obydwa zawory są takie same i można je zamieniać?

bodziofila
18-07-2012, 20:34
takie same,jeden steruje turbem drugi egrem,obydwa musza byc sprawne,(tak heko mowil i co jest prawda potwierdzam i polecam heko jako doktora od forda) mozesz zamienic na chwile...

dragon666666
19-07-2012, 09:16
jesli czujnik brzęczał to oznacza ze nie jest sprawny do końca. Zamień miejscami czujniki i zobacz jakie bedą objawy. Zobacz czy sztanga od turbo porusza sie płynnie w góre i samoczynnie wraca bez żadnych oporów.

pbobek
19-07-2012, 10:37
Jest chyba jeszcze taka możliwość że brzęczy przez nieszczelność na którymś z przewodów?
Chyba należałby zacząć od spr. przewodów a dopiero potem wziąć się za zawory?

dragon666666
19-07-2012, 11:05
Jest chyba jeszcze taka możliwość że brzęczy przez nieszczelność na którymś z przewodów?
Chyba należałby zacząć od spr. przewodów a dopiero potem wziąć się za zawory?


oczywiście jest taka możliwość z tym ze zawory sterujące nie powinny wydawać niepokojących dzwieków a sama nieszczelność powodowała by tylko błędy i przejsie w stan ostrzegawczy

wojtekjanus
19-07-2012, 11:44
Jest chyba jeszcze taka możliwość że brzęczy przez nieszczelność na którymś z przewodów? To nie nieszczelność jest przyczyną brzęczenia zaworu. Zawór sterowany jest sygnałem cyfrowym PWM (sterowanie impulsem z modulacją szerokości). Częstotliwość jest stała. Z tego co pamiętam ok. 500Hz, więc wypracowany zawór brzęczy z taką częstotliwością (plus jakieś harmoniczne).
Nie wiem jak w Mondeo, ale w Transicie 2,0/tdci (praktycznie taki sam silnik) elektrozawory EGR-a i łopatek turbiny nie są zamienne. Nawet nie da się zamienić miejscami wtyków.

pbobek
19-07-2012, 11:46
Możliwe że jest wypracowany po przebiegu 46 800 km?

wojtekjanus
19-07-2012, 11:54
Możliwe że jest wypracowany po przebiegu 46 800 km? Na zasadzie, że wszystko jest możliwe - to tak. Generalnie wytrzymują przebiegi takie jak auto - nawet pół mln km...

Ponieważ podmiana jest szybka i łatwa - góra 10 minut - najlepiej poprosić kogoś kto ma takie auto i na próbę zamienić elektrozawory. Bo nowy to ponad 400 zł, a kupno używki to 50% szans, że kupisz jeszcze gorszy...

pbobek
19-07-2012, 11:59
Dzięki. Już utworzyłem taki wątek http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=161945
ale nie bardzo da się znaleźć kogoś kto zechcę się zamienić dobre za złe :)
Rozumiem że będzie pasował od wszystkich silników 2.0 TDCi. (focus, mdo, s-max, galaxy) bo w HDi mogą mieć już inny osprzęt?
Ale z mk3 2,0 TDCi już nie bardzo?

pbobek
30-07-2012, 10:22
Mam numer zaworu: PA6.6 - GF35.
Numer na obu jest taki sam.
Posiada ktoś, takie coś u siebie?

bodziofila
30-07-2012, 18:14
kazde mondeo po 2007 w silniku psa to ma,chcesz wymienic?jeden zaworek jest dostepnyz rurkami(tak go serwis sprzedaje)i te rurki tez sie wymienia(ten z rurkami steruje turbem.ale i tak musisz soft wgrac od nowa,u mnie tak bylo.caly czas mi szarpalo podczas przyspieszania serwis nie widzial awarii,w koncu turbo przestalo pracowac,dobrze ze jeszcze sa mechanicy tacy jak hekog:DD

kraszek
07-09-2012, 22:45
kazde mondeo po 2007 w silniku psa to ma,chcesz wymienic?jeden zaworek jest dostepnyz rurkami(tak go serwis sprzedaje)i te rurki tez sie wymienia(ten z rurkami steruje turbem.ale i tak musisz soft wgrac od nowa,u mnie tak bylo.caly czas mi szarpalo podczas przyspieszania serwis nie widzial awarii,w koncu turbo przestalo pracowac,dobrze ze jeszcze sa mechanicy tacy jak hekog:DD

Witam, jestem nowy nie wiem kto to hekog , jeśli jest z Warszawy chętnie podjadę :-). Na początku wymieniłem jeden zawór ten głębiej "osadzony" i bzyczenie po wyłączeniu minęło ale dalej falowanie pozostało, dziś wymieniłem kolejny ten pierwszy z brzegu i miałem takie uczucie jakby lepiej było. Zrobłem dziś około 250 km i było zdecydowanie lepiej, bym powiedział perfekcyjnie choć wydaje mi się że zmieniła się charakterystyka obrotów na różnych biegach. 3-4 zdecydowanie silniejszy, 5-6 słabszy niż przed zmianą.
Niestety pod koniec trasy miałem kilka gwałtowniejszych wyprzedzeń i problem nadal występuje :-( . Mechanik sprawdzał działanie turbiny pompując ciśnienie i wszysko wydaje się łądnie otwierać i zamykać. Więc już nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Bardzo bym chciał podjechać w Warszawie do mechanika który sie na tym zna i jest w stanie wyleczyć moje auto :-). Dodam jeszcze że po wyłączeniu auta mam 3 podwójne tykania przypominające włączony kierunkowskaz "tyk-tyk ... tyk-tyk ... tyk-tyk a póżniej cichy bardzo krótki dzwięk" ale to nie to co było wcześniej jeszcze przed wymianą zaworków. Tamten dzwięk był zdecydowanie dłuższy i dość głośny że było go zdecydowanie słychać na zewnątrz auta.