Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Układ zapłonowy - próba diagnozy poszarpywania
Jako, że od pewnego czasu nęka mnie poszarpywanie zacząłem się tematowi przyglądać.
Poszarpywanie odczuwalne jest na LPG, ale jak wiadomo na benzynie generalnie układ zapłonowy ma troszkę łatwiej więc nie o regulację gazu chodzi. Skąd pomysł że nie o regulację? Ano dlatego, że w programie diagnostycznym do gazu mogę podejrzeć oscyloskop z czasami wtrysków benzyny i gazu, na którym widać wyraźne "szpilki" (patrz screen). Przeglądałem pliki oscyloskopu z innych Galów i takich szpilek nie było, więc to u mnie jest źle...
Poszarpywanie najbardziej uciążliwe jest na zimnym silniku, oraz w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu... czyli klasyka gatunku.
Jak wiadomo (przynajmniej mi) na układ zapłonowy składają się:
1) świece
2) przewody zapłonowe
3) cewka
4) inne
Ad. 1. Świece mam nowe - oryginalne Motorcraft z przebiegiem 4tyś km. Zresztą przed wymianą było to samo.
Ad. 2. Przewody zapłonowe. Są ze mną od zawsze (czyli od kiedy mam ten samochód). Nie wiem czy są oryginalne, jedyne co na nich zauważyłem to numery (1,2,3 i 4) - ale nie przyglądałem się zbytnio. To co zrobiłem dokładnie to pomierzyłem ich oporność: Zaczynając od najdłuższego:
8,88 kOhm
7,54
6,56
4,84
Jak na mój gust i to co wyczytałem w google to nie jest źle, ale tu czekam na potwierdzenie tych informacji.
Ad. 3. Cewka. Była wymieniana w ASO w sierpniu 2007*. Ile od tego czasu nalatała... któż to wie.
Nie wiem niestety jak taką cewkę sprawdzić. Jedyne co udalo mi się znaleźć na necie to: podmienić z inną. Czy jest ktoś w Gdańsku lub okolicy kto chciałby mi w tym (za przysłowiowy browar) pomóc?
Czy są może inne metody?
Ad. 4. No własnie... jakie mogą być jeszcze przyczyny. Jakieś ukruszone kable.... lub inne cuda.
_____
* Na fakturze widnieje taki nr 1319929 (z końcówką dla VW ...29-AB, reszta zamazana), a z tego co powiedzial mi kolega wojtekn (pozdrawiam serdecznie) numery cewki dla mojego silnika (sprawdzał po VIN) to 1619343 lub 988F 12029-BA. Czy one mogą być stosowane zamiennie????
Pytanie zasadnicze (oprócz tych pogubionych)
Od czego zacząć? Wymieniać najpierw cewkę czy przewody? Najchętniej wymieniłbym obie rzeczy ale nie dysponuję nieograniczonym budżetem (wręcz oglądam parę razy każdą złotówke zanim wydam).
* Na fakturze widnieje taki nr 1319929 (z końcówką dla VW ...29-AB, reszta zamazana), a z tego co powiedzial mi kolega wojtekn (pozdrawiam serdecznie) numery cewki dla mojego silnika (sprawdzał po VIN) to 1619343 lub 988F 12029-BA. Czy one mogą być stosowane zamiennie??
deku co do Ad. 3. poszperałem i tą co masz na fakturze jest oki tzn. cofając się te prawie 5 lat wstecz, wtedy była poprawna. :)
Lecz już od 3 no może 4 lat stosuję się tą co ci podałem (1619343) ta jest inna tzn. coś zmienili w niej. ;)
Wiem że to są duże koszty, no ale od czegoś trzeba zacząć tańsze są przewody więc zacznij od tego potem uzbieraj na cewkę i ją wymień. Powiem ci że u mnie przed zamontowaniem gazu przewody, świece i cewka zamontowana była nowa profilaktycznie ;)
EDIT: 21/02 :)
Jestem po rozmowie z moim diagnostą i jeśli chodzi u punkt drugi to, co pomierzyłeś jest oki tak może być. Co do punktu 3 powiedział mi, co byś się wstrzymał z przewodami i cewką, jeśli na benzynie jest dobrze i zaczął od punktu pierwszego. Wykręć świece sprawdź, jaką masz przerwę na świecy i jeśli masz 1,3 zmień ją na 1,0 koniecznie. Jeśli jednak masz 1,0 to może być tak, że, pomimo że masz nowe świece możesz mieć mikro pęknięcie na jednej z nich i taki to może dawać efekt. A jeśli to jest dobrze do ukierunkował się do punktu, 4 czyli zła mieszanka gazu i tu by szukał problemu.
Dzięki wojtekn.
Sęk w tym, że na samej benzynie jest to samo (takie same szpilki) ale nie ma żadnego szarpania. Mam w miarę nowe świece i na poprzednich świecach też tak miałem.
Nie wiem jaką mają przerwę - nigdy tego nie mierzyłem. Mam dokładnie te:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zaplonowa-AGPS-22P1-2.3-DOHC-Motorcraft-1086020-FORD/368
Spróbuję zmierzyć. Muszę tylko zaopatrzyć się w szczelinomierz...
PS.
Fajnie mieć własnego diagnostę :-)
Właśnie, o co chodzi z tą regulacją przerwy na świecach? Myślałem, że stosowanie świec motorcrafta wystarczy. U siebie mam problem z LPG, jest mułowaty i czasami lekko nie tyle co poszarpuje, co czuć, że nie przepala odpowiednio paliwa. Wiem, że od przerwy zależy wartość napięcia przebicia. Próbowałem wielokrotnie ustawić LPG za pomocą softu ale mi to nie wychodzi kurde, a specjalisty od tej instalki nigdzie nie moge dorwać. Może jednak powinienem tę przerwe ustawić?
Czemu 1,0?
Mam podobne problemy co deku, lecz nie jest to poszarpywanie, a lekkie nie przepalanie. Stało się to po wymianie zepsutej cewki. Wymieniłem cewke, i od razu świece choć te co były miały ok 9 tys. km (jakoś im nie ufałem, kupione na allegro). Przewody motorcrafta zalozone we wrześniu.
Deku, a nie myślałeś o problemie od strony dostarczanego paliwa? Może wtryskiwacz umiera?
Witam deku.
Co do cewki to może pomoże załącznik - jest napisane jak sprawdzić :?. Sorki, plik jest za duży :oops:- podaj maila, to Ci wyślę.
Przewodu sam sprawdzisz :lol::lol:- odpal silnik po ciemku i zobacz czy nie masz choinki.
Pozdro: samp00.
samp00 spakuj plik i wstaw na forum, sam z chęcią skorzystam.
U mnie przerwa na świecy jest 0,6.
luckyluck76 21-02-2012, 12:48 Przerabiałem podobny problem u siebie i w wozach kolegów. Najprostszą i najtańszą metodą to podmiana świec, kabli i cewek od kogoś ze sprawnym wozem. U mnie szarpanie brało się z kabli zapłonowych, natomiast mulenie to efekt uszkodzenia sondy lambdy. Sondę można sprawdzic wypinając kostkę od niej. U jednego kolegi szarpanie to efekt zużytych świec i uszkodzonej sondy, u drugiego kolegi wymiana cewek pomogła.
luckyluck76 21-02-2012, 12:49 Właśnie, o co chodzi z tą regulacją przerwy na świecach? Myślałem, że stosowanie świec motorcrafta wystarczy. U siebie mam problem z LPG, jest mułowaty i czasami lekko nie tyle co poszarpuje, co czuć, że nie przepala odpowiednio paliwa. Wiem, że od przerwy zależy wartość napięcia przebicia. Próbowałem wielokrotnie ustawić LPG za pomocą softu ale mi to nie wychodzi kurde, a specjalisty od tej instalki nigdzie nie moge dorwać. Może jednak powinienem tę przerwe ustawić?
Czemu 1,0?
Mam podobne problemy co deku, lecz nie jest to poszarpywanie, a lekkie nie przepalanie. Stało się to po wymianie zepsutej cewki. Wymieniłem cewke, i od razu świece choć te co były miały ok 9 tys. km (jakoś im nie ufałem, kupione na allegro). Przewody motorcrafta zalozone we wrześniu.
Deku, a nie myślałeś o problemie od strony dostarczanego paliwa? Może wtryskiwacz umiera?
Niektórzy zalecają zmianę przerwy świecy do 0,8. Podobno niektórym pomaga. Ja próbowałem tego patentu jak mi szarpało ale nic to nie pomogło. W tej chwili mam oryginalny odstęp i auto jeździ.
Przerwa 1,0 jest zalecana przez Forda info ze specyfikacji. ;)
Deku może są i nowe, lecz czasami tak jak pisałem mikro pęknięcie, którego nie zobaczysz i problem gotowy najlepiej sprawdzić na drugim komplecie czy to samo.
Co do przerwy w nowych świecach to powinna ona być ustawiona fabrycznie właściwa, ale z życia wiem ze to różnie bywa i przed założeniem lepiej sprawdzić. 8)
wojtekn. A dobre są te świece do których link podałem wcześniej?
Pytanie dodatkowe - orientujesz się może w cenach ASO - świece, przewody, cewka?
Deku, a nie myślałeś o problemie od strony dostarczanego paliwa? Może wtryskiwacz umiera?
Co może być nie tak. Jak to sprawdzić?
deku tak są dobre :wink:
Świece: ok 50 zł
Przewody:
No.1 ok 90 zł
No.2 ok 85 zł
No.3 ok 75 zł
No.4 ok 85 zł
Cewka: ok 680 zł
Zaznaczam ceny ASO 8)
wojtekn - liczyłem się z takimi cenami (chociaż zastanawia mnie dlaczego nr 3 jest najtańszy)
samp00 - najciemniej pod latarnią. Mam tę książkę, ale tam jest tak olany temat silników 2.3, że rzadko zaglądam (w tym przypadku również). Czy mogę założyć, że podane 4 do 6 kOhmów jest prawidłowe dla cewki z silnika 2.3?
Co do cen to ja sam się czasami dziwie i zaskakują mnie nawet po tylu latach w branży jak i kto je ustala. :wink:
Dzisiaj ( cieplej się zrobiło, dni dłuższe to i raźniej) na podstawie książki "Sam naprawiam..." próbowałem diagnozować swoją cewkę.
W tej książce jest napisane, ze pomiędzy gniazdami powinno być między 4-6kOhm.
U mnie jest ~12. W książce była opisana cewka od silnika 2.0. Czy dla 2.3 powinny być te same wartości (406kOhm)???
Wymieniać cewkę?
Na którą?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Mondeo-Mk3-do-%E2%86%92-022005-Fiesta-Mk5-1619343-FORD/2421
http://ford.sklep.pl/pl,product,1988307,cewka,zaplonowa,ford,1619343.ht ml
Czy tylko z ASO?
deku obie są oki i cena dobra, bo w ASO zapłacisz prawie 700 zł. ;)
wojtekn, a co powiesz o tym:
http://www.mister-auto.pl/pl/cewka-zap-onowa/bosch-0-221-503-490_g689_a0300!221!503!490.html
bo cena aż nieprawdopodobna....
deku osobiście wolę trzymać się oryginalnej pod tym Finisem 1619343 bo jak ktoś podaje stary Finis 1317972 to obyś na taką przed zmianą nie trafił bo one strzelały masowo ;) Osobiście bym dodał te 100 zł i brał tamtą :D
Jak bym miał kasę to bym brał, ale jakoś nie mogę wyjść z dołka, a tu co rusz coś z autem się dzieje...
Wysłałem zapytanie do tego sklepu - ciekawy jestem co mi odpowiedzą.
Czy wiesz może kiedy zaprzestano produkcji cewek 1317972 lub kiedy rozpoczęto produkować 1619343?
1619343 zastąpiła tą 1317972 jakieś 1,5 do 2 lat temu, ale do dziś spotyka się na rynku te stare ;) Więc trzeba się pilnować jak się wie ;) Co do kasy cię rozumiem mam to samo :D
Wtrącę się, w moim 2.0 są dwie cewki 1-4 cyl. oraz 2-3 cyl. Rezystancję zbadać z osobna na każdej cewce rozumiem? Czyli między 1 a 4 oraz między 2 a 3 ?
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale jak u siebie sprawdzałem inne kombinacje niż te ze zdjęć to nie miałem żadnych wskazań (nie łączą się) więc pewnie jest tak jak mówisz.
pawełkalka 27-03-2012, 16:29 witam wszystkich,jestem nowy w tym temacie bo posiadam galaxy 2,8 od dwóch tygodni,i mam problem ze falują obroty(nie równo pracuje na wolnych obrotach)mechanik sprawdził cisnienie na zaworach,świece,przewody,i cewkę,wzioł kasę i nadal jest to samo,następny mechanik kazał mi wymienic sądę i ze ma być dobrze,tego jeszcze nie zrobiłem bo chcę sie was poradzić,proszę o pomoć,bo będą mnie naciągali na kasę a samochodu nie naprawią.
motorek26 27-03-2012, 22:20 wydaje mnie sie że do czyszczenia przepustnica
warto też wyczyścić przepływomierz
wojtekn, czy stare i nowe cewki różnią się czymś wizualnie? można je jakoś odróżnić na pierwszy rzut oka. W sklepie nie wiedzą jaka jest data produkcji...
Tak różnią się dość mocno i w niektórych modelach trzeba zastosować dłuższe śruby, aby ja przykręcić.
Stara:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/8fae4e67ad0e80292941868aea988d37.jpg
Po zmianie:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/e91110036a007547900de721f4fa59ea.jpg
;)
Dzięki - w takim razie zamówię tę z tego ostatniego linka (najtańszą). Zamawiam też inne części więc nawet jak przyjdzie mi ją odesłać to tragedii nie będzie.
pawełkalka 06-04-2012, 13:53 witam wszystkich czy może ktoś wie gdzie powinien iść wężyk podcisnienia i do czego on służy(pokazane na zdięciu-strzałką)zaden mechanior nie wie.u mnie tego węzyka nie ma wcale.pozdrawiam i proszę o pomoc
motorek26 06-04-2012, 22:46 ten wężyk z tym biało czarnym zakończeniem nie idzie nigdzie tam zaworek zasysa powietrze chyba że chodzi ci o inny wężyk
pawełkalka 07-04-2012, 09:41 dzięki kolego za informacje,a orjętujesz się moze czy brak tego zaworku co zasysa powietrze może jakoś znacząco wpływać na pracę silnika np.(na obroty silnika)pozdrawiam
motorek26 09-04-2012, 11:11 o który ci zaworek chodzi dokładnie tylko o ten biało-czarny co jest na wężyku czy o cały zaworek :?:
pawełkalka 09-04-2012, 12:07 chodzi mi o ten czarno-biały,ale jeżeli wiesz od czego jest też cały to chętnie sie dowiem.dziękuję i pozdrawiam
motorek26 09-04-2012, 20:23 ten czarno biały to jest tylko filterek jeżeli go nie masz to nic sie nie stanie
cały zawór jest od sterowania zaworu egr
pawełkalka 10-04-2012, 19:49 dzięki kolego za cenną informację dla mnie.pozdrawiam
Kupiłem tę cewkę z ostatniego linka (obecna cena 317 a 2 tygodnie temu było 226.
Nie mam lapka (jest w naprawie) więc nie wiem czy nadal występują problemy jak na screenie z pierwszego posta. W każdym razie ja różnicy między starą a nową cewką nie czuję. Zmierzone oporności w nowej cewce to ~8kOhm
Krzyzak-2005 23-04-2012, 12:35 Witam też interesuje mnie ten temat bo u mnie jest tak samo, tyle tylko że na gazie i na benzynie poszarpywanie jest o takiej samej sile. Dodatkowo na benzynie do około 30 stopni Celsjusza przy dodawaniu gazu ma czkawkę. Dziś zmierzyłem rezystancję na cewce i wynosi około 9k Ohm. Cewka ma dwa lata i była wymieniana w serwisie, świece i przewody nowe oryginalne.
Koledzy rzadko zaglądam na nasze forum ale u mnie przy 2.0 jakiś czas temu były problemy z poszarpywaniem na gazie.Po wymianie świec i przewodów wszystko o.k.Jakiś czas temu to było wiosną 2010 a wtedy komplet przewodów to 360zł a świece po 25zł o ile mnie pamięć nie myli.
odświeżam temat:
cewka, świece, przewody wymienione i dalej są szpile (missfire)
Czy to może być coś z alternatorem? Samochód przygasa jak pracuje wentylator pomocniczy na chłodnicy
A sprawdzałeś, jakie masz napięcie przy aku na wolnych i przy obciążeniu zacznij od tego to ci podpowie czy z alternatorem jest si.
Napięcie na aku na wolnych się waha od 13,5 do nawet 12,09 w momencie włączenia klimy....
deku to chyba za mało:
Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.
Dzisiaj odbieram nowy aku - zobaczę jak to wygląda bo z moim śmieciem walczę już rok (ostatnio miał 11V w spoczynku i rozrusznik nawet nie drgnął)
Czy dobrze rozumiem, że jeżeli mam włączone wszystkie odbiorniki to dalej powinno być ~14V?
Jeżeli tak nie będzie to będę szukał pomocy z alternatorem.
Wiesz tak mówi teoria dlatego to cytowałem. ;)
Jak i tak zakładasz nowy to zobacz co się będzie działo jak będzie tak samo to będziesz miał odpowiedź. :)
lubudubu27 24-07-2012, 12:01 Ja to mam szarpanie aż mi wyskakuje check wypadanie zapłonu, zmniejszyłem przerwe na świecy to się poprawiło trochę, jeden kabel iskrzy przy cewce, mogę osobiście odebrać jakiś zamiennik http://ford.auto.pl/przewody-zaplonowe-ford-galaxy-23-komplet-p-1410.html, ale czy warto zamiennik czy orginał, potem pewnie zakup cewki
Przerwa na świecy jest fabrycznie ustawiona na ok 0,9mm - nie wiem czy jest sens zmniejszać (piszę o świecy AGPS 22P1).
Książkowo przerwa powinna być 1,0 a co by było śmieszniej fabrycznie często jak wyciągasz z pudełka oryginalną to jest ustawiona na 1,3 i trzeba to zmniejszyć.
deku sprawdź, jaką masz może tam masz coś nie halo :)
lubudubu27 24-07-2012, 15:58 Założyłem kable te zlinku JANMOR PROLINE, poprawa jest ale i tak "poszarpuje" ustawię jescze przerwę na 1.0 lub mniejszą i zobacze czy jest róznica, no i sprawdzałem napięcie z alternatora 13.8 a powinno być chyba coś ponad 14v może to powoduje ten brak odpowiedniej iskry a co za tym te szarpanie
ustawiłem przerwę na 0.8 było poprawnie to ja durny na 0.9 szarpanie no to znów 0.8 i chyba zrobiłem "bubę" świecom bo ma czkawkę ot zachciało mi się testów :(
@wojtekn - właśnie tak zmierzyłem na nowych, ale być może zrobiłem to źle (nie pchałem szczelinomierza na siłę) i jest 1mm.
Na nowym akumulatorze jest to samo - po włączeniu wentylatora pomocniczego siada do 12,1V a średnio jest 13,5.
luckyluck76 25-07-2012, 08:00 Zauważyłem że masz instalację STAGA i istnieje tam możliwość pojedynczego wyłączania wtryskiwaczy gazowych i pracy na benzynowych. Spróbuj podpiąć kompa i w czasie jazdy wyłączać kolejne wtryskiwacze gazowe. Jeżeli po włączeniu benzynowego przestanie szarpać to będziesz wiedział na którym cylindrze jest problem. Ja w ten sposób ustaliłem który cylinder niedomaga, wymieniłem kabel i problem zniknął. Kable i świece kupuje w fiirmie ABCFORD w Krakowie - www.abcford.pl.
@luckyluck76 - cały czas mówimy o jeździe na benzynie. Mam wypadające zapłony (zobacz screen z pierwszego posta tego tematu - tam jest pokazane jak zachowuje na benzynie).
deku wiesz, co zanim będziesz inwestować w nowy alternator to wpadło mi jeszcze coś do głowy czytaj przypomniało. W tych wersjach auta w komorze silnika jest skrzynka z tak zwanymi bezpiecznikami siłowymi i do nich trzeba luknąć. ;)
A teraz do rzeczy otwierasz maskę i po prawej stronie jak masz akumulator bliżej ciebie jest skrzyneczka gdzie owe bezpieczniki się znajdują. I jest tam jeden, do którego dochodzi kabel od alternatora i potem idzie dopiero do akumulatora. Sprawdź czy gniazdo od tego bezpiecznika nie jest upalone. To może dać taki sam objaw za słabego napięcia. A jeśli to masz wporządku to niestety alternator do remontu lub wymiany. :)
@wojtekn - wiem o której skrzynce mówisz - dzisiaj zerknę.
luckyluck76 25-07-2012, 09:14 @luckyluck76 - cały czas mówimy o jeździe na benzynie. Mam wypadające zapłony (zobacz screen z pierwszego posta tego tematu - tam jest pokazane jak zachowuje na benzynie).
Oglądałem te wykresy u mnie w Stagu i fajnie wyglądają, ale niestety mnie nie udało się z nich wyleczyć woza. Zrobiłem tak jak napisałem wcześniej i zdiagnozowałem problem w 10 minut bez konieczności wymiany całej elektryki. Od kilku dni u mnie również zaczyna poszarpywać na gazie, więc dzisiaj podpinam kompa do Staga i zobaczę co mi z tego wyjdzie. Na benzynie chodzi idealnie a świece mam nowe (200km przebiegu). Kable maja około roku a cewki maja 2 lata. Wszystko oryginalne (MOTOCRAFT i BOSCH).
Zrobiłem tak jak napisałem wcześniej i zdiagnozowałem problem w 10 minut bez konieczności wymiany całej elektryki.
A co było u Ciebie problemem?
Bo ja być może czegoś nie rozumiem. W opisany przez Ciebie sposób można znaleźć konkretny cylinder\wtryskiwacz gazowy. A jak to się ma do pracy na benzynie (bo nie katuję silnika gazem w momencie gdy mam niedomagania układu benzynowego)
Na innym forum zasugerowano mi, żeby sprawdzić połączenie wiązki od wtryskiwaczy z wiązką od komputera gazu (u mnie to nie jest lutowane).
luckyluck76 25-07-2012, 12:15 U mnie problemem był kabel zapłonowy. Jego wymiana załatwiła cały problem. Wymieniłem jeden i po miesiącu drugi i rok spokoju. Połączenia mam oryginalne czyli kostki ze staga wpięte we wtryskiwacze benzynowe. Gaz sam podłączałem bo zmieniałem instalacje z jakiegoś wynalazka na STAGA, a wcześniej kable były lutowane. Nie wiem czy może to mieć związek a sonda lambda dobrze pracuje?
Nie wiem czy może to mieć związek a sonda lambda dobrze pracuje?byłem na profesjonalnym kompie - jest ok.
@wojtekn - skrzynka (i to co w niej) jest w porządku.
No to chyba teraz pozostaje ci zerknąć do alternatora. :roll:
No jakoś nikt nie chce się tego podjąć.
Byłem w 3 zakładach... dopiero w czwartym powiedzieli, żebym dzwonił się umawiać na początku przyszłego miesiąca...
Ale jest jeszcze jedna rzecz. Dopiero co wymieniłem akumulator (być może był trochę niedoładowany) i poprzednie pomiary sczytywałem z softu do STAGa. Wczoraj po ok. 40km trasie zmierzyłem miernikiem i w idlu było 14,1-14,2. Jak załączyłem wszystko: światła mijania, długie, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby, radio... to spadło do ~13,8... ale jak się odpalił wentylator to... 12,0-12,1 i po chwili się odbudowało do ~13.
Więc to może nie altek ale bez elektryka się nie obejdzie.
Dodam, że wentylator wymieniałem tej wiosny.
Hmm tak myślę o tobie, co by tu ci doradzić jeszcze, ale może fakt podjedź do jakiegoś pstryczka elektryczka i nich obada temat, albo będziesz, coś mądrzejszy lub potwierdzi, że za altka trzeba się brać. :roll:
ja chyba gadać z mechanikami/elektrykami nie umiem, bo nikt się nie chce PRÓBOWAĆ....
No jakoś nikt nie chce się tego podjąć.
Byłem w 3 zakładach... dopiero w czwartym powiedzieli, żebym dzwonił się umawiać na początku przyszłego miesiąca
Zapytaj może w swojej strefie niech ci ktoś da namiar na uczciwego człowieka, co by ci się zabrał za to porządnie. :)
lubudubu27 03-08-2012, 08:38 deku jak możesz sprawdź jak zachowuje się silnik przy 6 tysiącach obrot. lub wyżej, w moim czy to na benzynie czy gazie mocno faluje, podobne objawy miałem w oplu jk padł czujnik obrotów wałka rozrzadu, może dlatego tak szarpie?
Właśnie odstawiłem do mechanika - może po południu będę coś wiedział.
lubudubu27 03-08-2012, 09:42 a czy na zimnym silniku ojawy szarpania miałeś mniejsze? w swoim gdy jest zimny to całkiem przyzwoicie chodzi ale na rozgrzanym no to tragedia. Daj znać co tam mechanik stwierdził
Na zimnym objawy są mniejsze bo obroty są nieco wyższe - ale wypadanie zapłonów nadal występuje.
Ok. Odebrałem auto.
Pan wyjaśnił to tak: "Problemem jest regulator wolnych obrotów. W momencie odpalania klimy i wiatraka pomocniczego jest większe zapotrzebowanie na prąd i regulator nie nadąża. Jakoś działa, bo nie wykazuje błędu na komputerze więc pewnie działa w jakichś granicach tolerancji, ale jest do wymiany i to powinno pomóc".
Nic mnie za diagnozę nie skasował.
Czy regulator wolnych obrotów to tzw. zawór bocznikowy/silniczek krokowy? Bo jeżeli tak to sobie sam wymienię (ale już raz czyściłem i nie pomogło, ale wiadomo - czyszczenie to nie wymiana).
Tu oczywiście pytanie do kolegi wojtekn: jaki to dziadostwo ma kod?
lubudubu27 03-08-2012, 11:54 ale czy wypadanie było by spowodowane silnikiem krokowym? "krokowiec" odpowiada za stały poziom obrotów przy maksymalnym poborze prądu, z anapięcie odpowiada regulator napięcia by było zawsze we wskazanym poziomie. Po załozeniu lpg "wypadał mi zapłon" gdy zmniejszyłem przerwy na świecy do 0.8 komunikat zniknął. Sprawdź proszę jak się sprawuje silnik na maksymalnych obrotach na lpg i benzynie
Czy regulator wolnych obrotów to tzw. zawór bocznikowy/silniczek krokowy? Bo jeżeli tak to sobie sam wymienię (ale już raz czyściłem i nie pomogło, ale wiadomo - czyszczenie to nie wymiana).
Tu oczywiście pytanie do kolegi wojtekn: jaki to dziadostwo ma kod?
Więc na twoje pytanie odpowiedź brzmi TAK :)
No i numerki :D
FINIS 1115250 lub XM2U-9F715-BA
Cena w ASO ok 440 zł :lol:
lubudubu27 03-08-2012, 12:23 wojtekn, jak uważasz co moze być z mocno przerywającym silnikiem powyżej 6 tyś?
Tak na odległość jedyne, co mi przychodzi do głowy to, że kończy ci się pompa paliwa. Wiadomo, że przy takich obrotach jest spore zapotrzebowanie na paliwko i może po prostu nie dawać rady. Jeśli iść w tym kierunku to by trzeba pomierzyć ciśnienie czy nie siada powyżej tych obrotów lub podstawić na próbę inna pompę.
lubudubu27 03-08-2012, 12:39 to mi prędzej cos z prądem wygląda, na lpg szarpie mocniej na bardzo wysokich obrotach
A nie za uwarzyłem ze tez masz lpg, bo odpowiedziałem jak do benzyny.
Z prądem nie wiem nie kojarzę żadnej usterki w tych autach, co by prąd miał wpływ na szarpanie przy twoich objawach. Ale idąc w tym kierunku bez dobrego elektryka, co pomierzy ci tu i tam chyba się nie obejdzie. Ja bym jeszcze podłączył kompa czy czasem tam jakiś błąd nie wyskakuje i wskaże odpowiedz.
wojtekn - brać oryginał czy coś z allegro? cena trochę powala tym bardziej, że wcale nie jestem przekonany co do tej diagnozy.....
A po ile maja na alledrogo :?:
galaxy-style 03-08-2012, 22:39 Kolego deku i inni borykający sie z problemem poszarpywania i zamulonego silnika 2,3 nie wiem jak w modelach po 99 ale we wczesniejszych za akumulatorem jest taka duża czarna kostka skręcana na klucz 10 .Jest to cała wiązka elektryczna silnika i ktoś sobie to tak wymyslił ze jest ona pod zbiorniczkiem wyrównawczym z którego czasem coś sie ulewa i leci centralnie na nia . I teraz koniec moje teorii rozepnij ta kostke i sprawdz piny bo na 99% stawiam ze dostała sie tam woda i skorodowały piny a co za tym idzie dzieją sie takie cuda ( oczywiście jeśli wszystko inne jest sprawdzone ).
Ps. Jak komuś potrzebne to mam do sprzedana tanio przewody WN Boscha nowe bo kupiłem a okazało się ze mam dobre :)
lubudubu27 04-08-2012, 21:54 ...we wczesniejszych za akumulatorem jest taka duża czarna kostka skręcana na klucz 10 .Jest to cała wiązka elektryczna silnika i ktoś sobie to tak wymyslił ze jest ona pod zbiorniczkiem wyrównawczym z którego czasem coś sie ulewa i leci centralnie na nia...
jak byś miał czas to zrób zdjęcie przy okazji.
Ja tam zaglądałem i coś nie widzę żadnej skrzyneczki tylko jedna z pod osłoną aku. juz opisywaną, masywne przewody jeden czarny się grzeje bo nadtopiony "psiknąłem" kontakt spray może będzie lepiej przewodził, nie wiem do czego ten przewód jest.
klucz 10 .Jest to cała wiązka elektryczna silnika i ktoś sobie to tak wymyslił ze jest ona pod zbiorniczkiem wyrównawczym z którego czasem coś sie ulewa i leci centralnie na nia
A nie powinno się ulewać ;)
galaxy-style 05-08-2012, 01:49 A nie powinno się ulewać ;)
no niby tak ale zawsze cos wilgoci sie tam dostanie i robi se reakcja wiazaniowa jak u mnie najpierw czujnik wiatraka i zaczeło gotowac i wylewac a potem reszta zaczeła szaleć brak mocy jakies dziwne bledy ,cisnienie oleju potem jak sie okazało problemy z wtryskami i duze spalanie mała usterka a duzo problemów
lubudubu27 jutro postaram sie zrobić fotke ale widze ze ty masz 01 rok i nie jestem pewien czy jest tam taka kostka i dokładnie w tym miejscu
@wojtekn - na allegro można znaleźć za mniej niż 100zł.
@galaxy-style - dzięki - sprawdzę. Kostka tam jest bo kiedyś jak ją odłączyłem i próbowałem pojechać to na wyświetlaczu pojawiło się wielkie STOP.
deku to weź z alledrogo jak i tak nie jesteś pewien w 100 % co do diagnozy, wrazie czego będziesz mieć jeden w zapasie ;), albo rozwiązaną sprawę :D
Nie jestem pewien bo wypadanie zapłonów mam nie tylko na wolnych obrotach. Chyba, że ten zawór bocznikowy może mieć coś wspólnego z tym podczas jazdy. Może jeszcze w tym tygodniu zamówię (jest lato więc z roboty wracam na działkę a tam nie mam neta a z kolei w pracy wycięli mi allegro).
Na lpg-forum podsunęli mi jeszcze jedną myśl. Jak gaziarz montował instalację to przewody od wtrysków poskręcał a nie polutował i może od czasu do czasu są przerwy... Ale z kolei tego trochę się boję ruszać jak jestem na działce bo jak nie odpalę auta to się do roboty nie dostanę...
galaxy-style 06-08-2012, 19:02 A po czym stwierdzasz wypadanie zaplonu ??
wypadanie zapłonów było w starych aparatach stykowych.
w elektronice nie ma czegoś takiego.
po-skanuj przez złącze diagnostyczne, ktoś kto zna twój motor niech popatrzy na parametry.
galaxy-style, bartixr - popatrzcie na screen z pierwszego mojego posta. Jest tam przebieg z oscyloskopu. Niebieska linia to wtrysk benzyny - nie powinno być takich szpilek - te szpile tworzące niejako piłę to właśnie missfire.
galaxy-style 07-08-2012, 09:47 No ok ale jak to jest odczuwalne jako szarpanie podczas jazdy w tym samym przedziale obrotów czy poprostu telepie silnikiem a krokowy faluje żeby to skorygować . I co z ta kostka zagladales tam ???
Do kostki jeszcze nie zaglądałem (spiętrzyło mi się parę uroczystości rodzinnych dzień po dniu więc nie bardzo mam czas).
Jakie są objawy:
- na wolnych obrotach w momencie włączenia wentylatora pomocniczego na chłodnicy spadają obroty tak do ok 700 (po czym po chwili się odbudowują). Nie ma problemu, jak stoję wtedy w miejscu, ale jak w tym momencie zaczynam ruszać no to szarpie.
- podczas jazdy jest wyraźnie słabszy
galaxy-style 07-08-2012, 10:06 To zamiast kupować nowe części i wydawać kase w ciemno najpierw sprawdź kostkę i resztę instalacji Moj Galaxy tez był słaby i dziwnie poszarpywal a na kompie pokazywał kosmiczne korekty wtrysku a jak szarpalo błąd systemy wtryskowego Sprawdzenie kostki to 15 minut
To zamiast kupować nowe części i wydawać kase w ciemno najpierw sprawdź kostkę
Próbowałem wczoraj sprawdzić. Jak to coś rozłączyć? Nie chciałbym połamać
Z wierzchu nie wygląda źle (jakby miało kontakt z wodą), ale nie wiem co się dzieje w środku...
i resztę instalacji
Nikt się nie chce podjąć.... a jak już się podejmie to mam właśnie takie z dupy diagnozy....
galaxy-style 09-08-2012, 09:51 Z jednej strony kostki jest sruba na kluczyk 10 wystarczy ja wykręcić a kostka sama się rozejdzie A co do reszty instalacji to jak juz zobaczysz co jest w środku kostki to wez mięrnik i przedzwon wszystkie kable kolorami
Od kostki do wtyczki ( czujniki czy innych elementów ) bo możesz mieć gdzies np zwarcie lub przełamany kabel
Dzięki. Widziałem tę śrubę, a mimo wszystko szukałem jakichś grubszych zatrzasków... chyba jakaś pomroczność jasna....
galaxy-style 09-08-2012, 09:59 Spok to idź zobacz co tam siedzi bo sam jestem ciekaw :)
wieczorem :-) teraz jestem w robocie...
lubudubu27 10-08-2012, 22:34 U mnie było widać lekki osad na obudowie tejże kostki rozkręciłem w środku czysto wręcz sterylnie ale "napsikałem" po wszystkich stykach kontakt sprayem, na zimnym chodzi normalnie jak się rozgrzeje to zdaży mu się "kichnąć" ale czy jest różnica sprawdzę w trasie.
Napisałem wcześniej, że wieczorem, ale nie miałem czasu. Rozkręciłem w weekend. Tak jak napisał lubudubu27 - zakurzone z wierzchu a w środku sterylne. Ale nie zagłębiałem się w to bo wcześniej znalazłem pęknięty wężyk od wtryskiwacza gazowego gdzie ciągnie lewe powietrze, więc najpierw tego muszę się pozbyć... jednak dostęp do kolektora ssącego to masakra jakaś....
lubudubu27 22-08-2012, 08:04 W trasie szarpie dalej ale już się chyba przyzwyczaiłem, na zimnym silniku się jedzie ale jak się rozgrzeje to nerwicy można się nabawić
deku i jak tam z tematem :?: ;)
Zbieram informacje. Czeka mnie demontaż przepustnicy i listwy paliwowej. O przepustnicy już wiem ,że nie problem. A wiesz może jak jest z listwą? Żeby mieć dostęp do wkrętek w kolektorze ssącym muszę ją zdemontować.
wojtekn - wiesz może jaki kod/symbol mają oringi przy wtryskiwaczach benzynowych? Jak nie masz naszej wcześniejszej korespondencji to jeszcze raz wyślę Ci vin.
Pewnie :D
FINIS 1019007 lub 96XF-9U537-AB koszt niecałe 20 zł ;)
Dzięki wielkie. Jak będę wyciągał listwę wtryskową to wolę mieć w zapasie.
Wczoraj zabrałem się za wymianę pękniętego wężyka.
Przy okazji:
- wymieniłem zawór bocznikowy/silniczek krokowy/zawór wolnych obrotów (nazwa jak kto woli) - zamiennik z allegro
- wkleiłem wkrętki w kolektorze dolotowym (bo były tylko wkręcone)
- wymieniłem wszystkie wężyki wtrysk->kolektor, skracając je przy okazji z ok 18cm do 10cm
- zmieniłem listwę wtryskową na pojedyncze wtryskiwacze
- dodałem sitka do wtryskiwaczy gazowych (wtryskiwacze dostałem od producenta do testów - po prośbach innych testujących producent dorzucił sitka i zalecił ich montaż)
- dorobiłem kompensację
Pozbyłem się lewizny o której wiedziałem (ale nie wiem czy czegoś nie naruszyłem i nie ssie w innym miejscu).
Ok 4,5h roboty bo dostęp paskudny.
Najpierw zdemontowałem półkę pod wycieraczkami (3x 10mm)
Potem zdemontowałem wycieraczki (nakrętki 16mm) i plastiki na podszybiu - dzięki temu w ogóle jest możliwy jakikolwiek dostęp).
Bump: Następnie zdemontowałem listwę z wiązką do wtryskiwaczy benzynowych
Trzyma się ona na 3 zatrzaskach/spinkach
Potem demontaż krokowca (2 śruby 8mm)
Potem zdemontowałem listwę wtryskową (2 śruby 10mm) - dzięki tostałem siędo wkrętek.
Na zdjęciach które porobiłem nic nie było widać więc nie wrzucam
Bump: po powyższych czynnościach wykręciłem stare wkrętki i je wkleiłem
Efekt końcowy wyszedł taki jak na ostatnim zdjęciu.
I jaki efekt końcowy czy coś jeszcze dłubiesz :?: ;)
Będę dłubał dalej bo dalej przygasa - a już miałem nadzieję, że może krokowiec załatwi sprawę (ale najbardziej zależało mi na wymianie tego pękniętego wężyka i nałożeniu sitek na wtryskiwacze gazowe).
lubudubu27 29-10-2012, 09:52 Czy coś nowego w temacie? W moim aucie im chłodniej tym lepiej pracuje czyli do wiosny jakoś to przeleci
Walczę teraz z zawieszeniem... wydałem już 700zł (poduszki amoryzatorów i łączniki stabilizatorów) a nadal mam głuche stuknięcie przy ruszaniu lub powolnym manewrowaniu
W nowym miesiącu będę dalej z tym walczył - póki co obstawiam problemy z alternatorem (na aku spada napięcie po włączeniu wielu odbiorników, ale obserwuję to na komputerze od gazu, a producent tego komputera napisał mi wprost, że przy diagnozie mojego samochodu nie brać pod uwagę tego co wskazuje ten ich komputer bo to jest na jego wew. potrzeby a nie do diagnostyki układu zasilania).
Witam przeczytałem cały ten wątek ale chcę opisać swoją przypadłość bo jest nieco inna.
zatem zaczynamy.
1, Auto odpala za drugim razem
2, Praca silnika na jałowym biegu bez zarzutów ,jest ok
3, Ruszanie z miejsca oczywiście na benzynie jest w porządku po ok. 30m auto zaczyna szarpać, brak reakcji na dodanie gazu jak spuszczę nogę z gazu wraca do biegu jałowego i jest ok, a jak znów nacisnę na gaz to mozolnie wchodzi na obroty i strzela w "gaźnik". pomaga zgaszenie auta i odpalenie go ponownie jazda ok. 500m i znów lipa.
4, Na gazie jest troszkę inaczej auto nie strzela ale czuć podczas spokojnej jazdy takie dziury w ciągu auto nie zwalnia i też nie przyspiesza (o mało życia nie straciłem gdy wyprzedzałem tira).
Na ten czas wymieniłem:
1, Sonda lambda
2, Kable WN
3, Świece
4, Filtr powietrza
Poza tym sprawdziłem przepływomierz pow, silnik krokowy, czujnik położenie wałka roz. Wyczyściłem przepustnice oraz cały dolot, lewizny także nie stwierdziłem.
Teraz to już mi ręce opadają bo nie wiem za co mam się wziąć
wersion a podczepiałeś go pod jakiegokolwiek kompa co by sprawdzić błędy. :?:
No byłem ale wyszła tylko sonda lambda
Bump: A czy jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego, oprócz tego na wałku roz. Jak tak to gdzie go znajdę na pewno gdzieś w okolicy sprzęgła ale czy z przodu czy z tyłu
Teraez właśnie przyjechałem do pracy na trzech garach :-(
Ja bym obstawił na zapchany filtr paliwa.
A czy jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego, oprócz tego na wałku roz. Jak tak to gdzie go znajdę na pewno gdzieś w okolicy sprzęgła ale czy z przodu czy z tyłu
Tak jest coś takiego FINIS 7009578 lub 95WF-6C315-AA. ;)
Znajduje się z boku silnika między 3 a 4 cylindrem a tak jaśniej jak stoisz i patrzysz na silnik to masz go z tyłu. :)
PiotraChorzów 30-10-2012, 15:26 Teraez właśnie przyjechałem do pracy na trzech garach :-(
To masz ZLOKALIZOWANĄ usterkę - tylko się cieszyć :)
lubudubu27 10-11-2012, 08:17 Włożyłem nowe świece cewkę nowego typu Kable WN wszystko z Motorcraft i problemu nie mam, nie testowałem czy cewka czy kable były winne grunt że szarpanie poszło w niebyt.
Witam.
Odświeżę temacik troszeczkę...
Już się cieszyłem, że od pół roku nie mam problemów z Galaktyką, a tu żoncia dzwoni wystraszona, że jej autko szarpie i coś stuka w czasie jazdy (bidulka do pracy musiała dzisiaj jechać), powiedziałem jej żeby się nie bała tylko postarała się "dokulać" do domu, ewentualnie wepchała do rowu i podpaliła - za samozapłon z AC by było :P - udało jej się wrócić :wink:
Przejechałem się trochę i na 99% obstawiam cewkę, na zimnym silniku i bez obciążenia (na postoju) chodzi ok, jak deptałem w gaz to było czuć delikatne szarpnięcie, ale już w czasie jazdy wyraźnie szarpie podczas przyśpieszania i nie ma mocy, silnik też nie pracuje prawidłowo :(
W poniedziałek jadę na kompa i umawiam się z mechanikami, ale mam kilka pytań, na które nie znalazłem tu odpowiedzi:
1. wszyscy piszą o wymianie jednej cewki - czy nie lepiej wymienić od razu dwie, dodatkowo nie wiem czy wziąć Fordowskie, Boscha czy Beru :?:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Mondeo-Mk3-do-%E2%86%92-022005-Galaxy-II-Fiesta-Mk5-1619343-Z-BOSCH/3848
2. tak samo kable WN brać Boscha, Beru czy od Motorcrafta :?:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-zaplonowe-Galaxy-II-2.3-DOHC-16V-komplet-BERU-Germany/3470
3. świece wymieniane 8kkm temu (Motorcraft AGPS 22P1) więc ich bym raczej nie ruszał.
4. czy jazda z takimi objawami nie zaszkodzi dodatkowo silnikowi jeszcze bardziej :?: zanim oddam autko to bym musiał jeszcze z 15km nakręcić :(
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i poświęcony czas na przeczytanie tych "wypocin" :)
Pozdrawiam.
Marek ale ty masz w swoim tylko jedną cewkę. ;)
To auto ( silnik) nie przepada za zamiennikami jeśli chodzi o elementy które wymieniłeś. :p
Świeczki masz dość nowe a sprawdź czy któraś się nie poluzowała.
A dlaczego o tym wspominam bo spotkałem się z przypadkiem co pacjent wymienił właśnie świece a po kilku tysiakach mu się odkręciła. Autko chodziło podobnie do twoich objawów to jeden z pomysłów. :wink:
Nie szkoda Ci kasy od razu na mechaników i kompa? :P
Zrób tak jak Wojtek mówi najpierw i pewnie oszczędzisz sporo kasy :)
Komp Ci nic nie powie jeżeli cewka padła.
Dzięki za odpowiedzi :)
Co do ilości cewek to opierałem się na książce "Sam naprawiam" i tam dla mojego silnika podane jest, że są 2 cewki :?
Stawiam na cewkę lub przewody WN bo przy montażu LPG nie dawałem nowych, a obecne to już pewnie trochę kilometrów nalatały :wink:
Dzisiaj rano jak przejechałem ok 4km (na PB) to czuć było spaleniznę spod auta - pewnie katalizator się męczył, autko "kopa" nie miało, ale troszkę szarpało (słabiej niż na LPG wczoraj).
Dam znać co z tego wyszło.
Pozdrawiam.
Hej - problem rozwiązany :)
Podjechałem wczoraj do elektryka, który najpierw sprawdził kable WN jakimś ustrojstwem - zakładał na kable klamrę, która była połączona z "latarką" dającą impulsy światła - podobno tak miało być :D
Podpiął pod kompa - jak wspomniał maciaba - błędów nie wykazało, więc zabrał Galaktykę na krótką przejażdżkę - wrócił dosłownie po 20 sekundach i potwierdził przypuszczenie o cewce mówiąc, że 2 i 3 cylinder praktycznie nie daje oznak życia.
Ponieważ po drodze od niego mam ASO Forda zajechałem po cewkę, oczywiście cena oryginału mnie znokautowała (700zł), ale miły pan zaproponował również zamiennik NGK za 190zł, który nabyłem - czy zrobiłem dobrze to się pewnie wkrótce okaże - a przynajmniej rozbawiłem elektryka, który stwierdził, że taką cewkę to za "stówkę" by mi załatwił z hurtowni :wink:
Po wymianie cewki Galaktyka zaczęła "latać" jak należy :)
Pozdrawiam.
Ja mogę od siebie dodać swój problem i co pomogło.
Po założeniu instalacji gazowej Stag 4 eco, gaziarz powiedział, że jest wypadanie zapłonu i trzeba zlikwidować. Do elektryka pojechaliśmy - ten z kolei powiedział, że to coś z gazem, że zapłon w porządku (bo na benzynie jeździł spoko, tylko na gazie przerywał). I w sumie dalej nic nie wiadomo. Po drobnym epizodzie (ogień pod maską :P ) okazało się potem (inny fachowiec wybadał), że były złe świece. W ogóle nie takie jak powinny być do 2.3L. NGK z przerwą 1.3 mm. Wsadził Boschowskie jakieś irydowe coś tam (nie pamiętam dokładnie) z przerwą 0.7mm i jak ręką odjął. Na każdych obrotach benzyna czy gaz chodzi idealnie. Komplet świeczek 150 Polskich Nowych. :wink:
Świece NGK mają kilka miesięcy.
Przewody WN chyba nadal fabryczne Motocrafta (ale przebić brak).
Nowa cewka (ta poprawiona wersja 988F12029BA).
Na PB jest OK.
Na LPG - tylko pod mocniejszym obciążeniem, tak do ~2tyś obrotów, poszarpuje dziada (jedno, dwa szarpnięcia) :mad:
Przy delikatnym ruszaniu jest OK.
Przy zimnym jest OK, dopiero po rozgrzaniu tak się dzieje :<
deku, u ciebie nadal szarpie ? :p
Poszarpywanie przeszło, ale wypadające zapłony mam nadal.
że tak głupio zapytam - jak się objawiają wypadające zapłony ? :p
Podglądam to na oscyloskopie w sofcie do gazu.
Tu widać na przykład, górny wykres (na zaznaczonym prostokącie) to czas wtrysku benzyny, dolny to czas wtrysku gazu. Taka "szpilka" oznacza wypadający zapłon.
OK dzięki :)
od tego rozpocznę diagnostykę...
interfejs od Staga mi działa, ELM327 - niet :mad:
Krokodyl82 16-01-2018, 17:59 Czesc wszystkim :)
Potrzebuje pomocy. Galaxy 2,3 benzyna, 2001r (po lifcie).
Nie daje mi iskry na 2 i 3 swiecy. Wymienione swiece, kable i cewka.
W ciagu roku upalilo mi juz dwie cewki ale wymiana na nowa nic nie dala.
Czytalem ze to moze byc wina sterownika ale nie wiem gdzie go szukac.
Moglby ktos zrobic zdjecie tego ustrojstwa, gdzie to sie znajduje itd...
Chyba, ze ktos mial cos podobnego i wie co jest tego powodem.
Z gory dzieki za pomoc :)
Może nie być styku na kostce albo urwany lub przełamany któryś kabel zasilający cewkę.
treolukas 28-01-2018, 17:30 witam panowie kupiłem galaxy 2001 2.8 v6 z gazem i ostatnio przy zmianie biegów delikatnie szarpie ale nie zamula za bardzo czytalem ze moze byc to przepływomierz lub cos innego nie chce w tym sam grzebac bo akurat jestem we francji do chty mam 2200 km i nie usmiecha mi sie jechac taki kawał drogi gdyby cos nawaliło prosze o pomoc moze ktos ma jakies zdjecia co mozna sprawdzic czy cos bo ja juz zwariowałem dzieki i pozdrawiam
Trochę mało informacji.
Dzieje się to na gazie na benzynie.
Nie rozumiem jak na wysprzęglonym silniku może poszarpywać to co na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno?
treolukas 29-01-2018, 20:55 chodzi o to ze ostatnio wlałem faz na innej stacji niz zawsze i dzieja sie cuda nawet na bezynie, na wolnych obrotach chodzi normalnie ale jak ruszam (automat) i przyspieszam toszarpie ale tak jakby nie chodził na jeden gar,to samo robi na bezynie a przed tankowaniem tego nie robił chodził równiutko
Skoro na gazie i benzynie jest to samo to obstawiam kabel WN albo cewka.
treolukas 02-02-2018, 18:33 witam ponownie znalazłem przyczyne szarpania otóz w komorze z swiecami była woda i cewki zalane ,teraz mampytanie czy w v6 jest jakas kolejnosc tych cewek i sa jakos oznaczone ? bo wysuszyłem wszystko no ale moj synek dostał sie do garazu i narobił balaganu,niewiem teraz cy ma to jakas róznice czy nie bo 3 cewki sa całe czarne a kolejne 3 maja zielona kropeczke ? czy to jakas róznica? prosze o pomo,aha autko chodzi normalmie ale nawet przy 5 tys obrotów nie chce wrzuci 5 biegu pozdrawiam
Nie ma różnicy na które miejsce zamontujesz cewki są zamienne. :)
Witam.
Mam podobny problem.Auto nie chciało jechać.Okazało się że padły dwie cewki.Po jednym przewodzie na każdej.
Wymieniłem cewki i przewody.Silnik pracuje teraz równo ale nie ma mocy.
Świece też nowe. Przerwę ustawiłem na 0,8mm.A najdziwniejsze jest to że przy 3500 a 4000 obr odcina zapłon.
Objawia się to tak jakby przekroczył max obroty.Objaw jest taki sam na gazie jak i na pb.Prosił bym o pomoc w usunięciu usterki.
Nie dodałem Ze mam cewki dwu przewodowe.Jedna cewka zasila dwa cylindry
|
|