Zobacz pełną wersję : Pompa wtrysku paliwa ZEXEL Covec-f - błąd P1312


gatame
20-02-2012, 23:41
Witam,
przedstawię Wam mój problem.
Ostatnio jadąc moim autem na trasie zapaliła się kontrolka silnika. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu
kontrolka zapala się dopiero na 3,4 i 5 biegu po przekroczeniu 1900 obr/min. lub po całkowitym wciśnięciu pedału gazu.
Po podłączeniu auta do komputera diagnostycznego wyświetla błąd P1312,
czyli:
-rozrządu pompy wtryskowej Circuit siłownika

Silnik nie szarpie, przy wysokich obrotach nie dymi, a na jałowych chodzi stabilnie.
Turbina chodzi.
Po zapaleniu się kontrolki (miga świeca żarowa) auto jest w trybie awaryjnym i nie przekracza 80 km/h

Co to może być, czujnik padł w pompie?

o będzie ta pompa:
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=1362AA

To co udało mi się spisać z tej pompy.
Ze sterownika:
479778-7421
DC5V 49018

Z korpusu pompy:
WLE7A 104700-0551

Za dwa tygodnie umówiłem się z polecanym u mnie w regionie magikiem od pomp
i zobaczymy co zrobi.Będę na bieżąco dawał znać.

Z tego co znalazłem w necie jest to pompa typu-
Covec-F - rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem EDC
japońskiej firmy ZEXEL, który w 2000r. został zreorganizowany w Bosch Automotive Systems Corporation

Tu znalazłem manuala do tej pompy:
http://diagnostic.bosch.com.ua/files/uploads/COVEC_F_Service_Manual.pdf

Aktualizacja 15.04.2012
Witam ponownie, problem rozwiązałem wymieniając pompę na drugą sprawną używkę(ma ponoć tylko 25tyś), koszt to 1000zł,
bardzo ją ciężko znaleźć, wszystkie na allegro to pompy z regulacją podciśnieniową montowane w Rangerach 96-03,
pompę wymieniłem sam, więc zaoszczędziłem od 400 do 650zł.
Podaje wam ceny z rabatem jakie zaśpiewali w Fordzie:
pompa nowa- ok 12000zł
pompa regenerowana sprowadzana z Niemiec(trzeba oddać niesprawną)- ok 8000zł

Takie pompy jeszcze naprawia Bosch w Poznaniu i tam chcą 2500-3000 w zależności co się zepsuło.
Przebieg auta po którym pompa zaczęła szwankować to 190tyś.

Pozdrawiam