Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Schemat podgrzewania foteli.
Poszukuję schematu elektrycznego bezpieczników, przekaźników lub samego podgrzewania foteli do Mk4, problem w tym, że nie mogę zlokalizować wtyczki - gniazda gdzie ma być podłączony sam wyłącznik w tunelu środkowym. ( Mam włącznik z uciętymi kablami). Przeglądałem wszystkie wątki o Mk3 lecz jest troszkę inaczej.
Może ktoś ma, posiada schemat lub zdjęcia gdzie jest podłączony.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
Załaczam schemat
Złącze (szara wtyczka, na schemacie 33C/D) znajdziesz w okolicy lewarka zmiany biegów. Możesz też szukać po kablu idąc od gnizada zapalniczki z tyłu tunelu, bo z tego złącza wychodzi również zasilanie do tego gniazda.
Skoro masz tit to masz napewno pełne okablowanie.
Maty grzewcze pasują również od s-max i nowego focusa oraz chyba od mk3 po lifcie.
Pozdrawiam i powodzenia
Pełne okablowanie z gniazdami jest pod tylna kanapą i z tyłem nie ma problemu.
Szukałem w tunelu i nie ma żadnego gniazda a pod przednimi fotelami puste gniazda. Muszę dołożyć instalację do nich i podłączyć włącznik podgrzewania.
Trochę dziwne to titanium
W moim silverze, miałem pełne okablowanie pod fotelami przednimi i kanapą z tyłu. W skrzynce bezpieczników przy lampie tzlnej były zarówno bezpieczniki jak i przekaźniki. Krótko mówiąc wystarczyło dołożyć maty i wyłącznik.
Złącze o którym pisałem wyżej musisz mieć, bo napewno masz tylną zapalniczę w tunelu. Skoro masz obciętą wtyczkę z wyłacznikiem to ze schematu znajdziesz odpowiednie piny i za pomocą 5 kabelków sobie poradzisz.
Pozdrawiam
Spróbuję rozebrać tunel środkowy i poszukać dokładnie. Też mnie to zastanowiło, że do tylnej kanapy jest wszystko a przód gdzieś schowane podłączenie. Dam znać jak rozbiorę tunel i zrobię zdjęcia.
W moim silverze, miałem pełne okablowanie pod fotelami przednimi i kanapą z tyłu. W skrzynce bezpieczników przy lampie tzlnej były zarówno bezpieczniki jak i przekaźniki. Krótko mówiąc wystarczyło dołożyć maty i wyłącznik.
A jakie to koszty mniej więcej ?
W moim przypadku to jak na razie koszt mat 120zł i włącznik 80zł ;)
Panowie a tak trochę jak chłop chłopu... ;) jakie maty ? gdzie się je montuje ? Jestem w tym zielony zupełnie
Tzn. mata grzewcza wkładana pod tapicerkę:
http://allegro.pl/mata-grzewcza-nowa-z-termostatem-i-sterownik-ford-i2116965601.html
oraz włącznik ogrzewania:
(już sprzedany)
http://img.archiwumallegro.pl/?1340721220
kopydleusz 22-02-2012, 22:22 Na allegro włączniki można dostać, jeśli dobrze widzę, te od MK3 wyglądają identycznie, jak nasze. Poprawcie mnie, jeśli one w MK4 nie zadziałają.
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-3-wlacznik-podgrzewania-foteli-i2118879373.html
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-wlacznik-podgrzewania-foteli-i2156006248.html
A jakie to koszty mniej więcej ?
Wyłacznik kupiłem razem z plastikową pokrywą tunelu - 100
maty, oryginalne po 150 na siedzenie
Reszta była.
Jedna uwaga
U mnie zadziałało od razu, u kolegi (w s-maxie) okazało się że trzeba aktywować w centralnej konfiguracji pojazdu. Ja robiłem sam, ale on ze względu na "wyjątkowe zdolności manualne" oddał sprawę do serwisu, więc nie wiem czy ja miałem szczęście czy jego naciągnęli.
Jak zdjąć tapicerkę znalazłem na rosyjskim forum mondeo.
Butel, jedna rzecz, czy jesteś pewny że podłaczysz tę matę? Złacze pod siedzeniami przednimi jest inne niż to na zdjęciu z allegro.
Jak znajdę zdjęcie to wrzucę.
Pozdrawiam
Dobra, pogrzebałem trochę
W załaczeniu schematy złacz ogrzewania przednich i tylnich siedzeń w mondeo MK4 i S-Max
Te maty z allegro to są maty z tylnego siedzenia -siedziska szerszej części dzielonej kanapy.
Ale ważne jest że jest moduł i mozna się pobawić mając schemat i rozpiski złącz.
No cóż, mogę tyko powiedzieć do dzieła i powodzenia
Pzdrawiam
Złacze pod siedzeniami przednimi jest inne niż to na zdjęciu z allegro.Tak wiem, że inne dlatego znalazłem od Mk3 wsuwki, kostki 2-pinowe ;)
Maty są troszkę większe ale nie ma problemu, skracali i wstawiali koledzy do Mk3.
Dzięki za schematy, są bardzo pomocne.
No to w zasadzie masz wszystko.
Trochę roboty i będzie działało. O zaletach nie muszę wspominać
Pozdrawiam
Butel może jakaś relacja dla potomnych? ;)
Butel może jakaś relacja dla potomnych? ;)
Jutro zabieram się do rozbiórki tunelu to popstrykam ;)
Na prośbę kolegi Butela przegrzebałem trochę swój komputer
gdzie szukać szarego złacza
http://img692.imageshack.us/img692/4464/88cc65b21a4b5d00large.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/88cc65b21a4b5d00large.jpg/)
dodatkowo osłona tunelu z otworem na wyłacznik
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-podlokietnik-plastk-ramka-2007-i2159041412.html
Małe OT Dodatkowo jest z przyciskami sterującymi zawieszeniem. Jak ktoś zamierza zmieniać amortyzatory to można zmienić na takie z modułami aktywnego zawieszenia. A potem to już tylko trochę zabawy z IDS-em
Pozdrawiam
gdzie szukać szarego złaczaNo teraz już jestem w "domu" :) dzięki
U mnie jest szara i dodatkowa jeszcze jakaś zielona. Ale schematy wszystko wyjaśniają już.
Instalacja troszkę zwolniła ;) z powodu - mat które zakupiłem na aledrogo są to maty na siedziska tylnej kanapy. Pasują bez żadnych przeróbek.
Czekam na nową przesyłkę, używane.
Witam,
Panowie udało się stworzyć jakąś fotorelację? Jak porządnie zamocować maty do fotela, aby się nie przemieszczały z biegiem czasu? W którym miejscu powinien być włącznik od podgrzewanych foteli?
Witam,
W którym miejscu powinien być włącznik od podgrzewanych foteli?
Jakbyś wykonał odrobinę wysiłku, i przeczytał uważnie ten wątek (a nie jest długi) znalazł byś odpowiedź.
Jak robiłem podgrzewane siedzenia u siebie korzystałem ze schematów elektrycznych, które załączyłem wyżej oraz jak wcześniej pisałem z rosyjskiego forum, gdzie forumowicz pokazał wymianę tapicerki foteli. Niestety link który miałem jest już nieaktywny (nie chce mi się szukać ponownie), zachowało mi się trochę zdjęć moich i właśnie z tego forum.
Jeżeli chodzi o maty to są mocowane na taśmy dwustronne – na zdjęciu z aukcji z matami te taśmy widać.
Ja kupiłem maty i użyłem taśmy dwustronnej takiej jak do wykładzin np. podłogowych.
Butel, nawiązując do naszej rozmowy telefonicznej, maty które kupiłeś są z siedziska z tylnego siedzenia (o czym wcześniej pisałem)
http://img442.imageshack.us/img442/2323/16b9bda9d292.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/442/16b9bda9d292.jpg/)
Można je zastosować z przodu bo dają się skracać (trzeba uważać aby nie uszkodzić ścieżki).
http://img43.imageshack.us/img43/9525/92381668.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/92381668.jpg/)
WAŻNE. Maty są łączone szeregowo (siedzisko + oparcie) co widać na schemacie który załączyłem na początku, dodatkowo załączam schemat ogrzewania tylnych siedzeń, na którym widać jak rozłożone są piny w szarej kostce z maty z allegro – dwa z nich zasilają matę z oparcia np. taką:
http://allegro.pl/uniwersalna-mata-grzewcza-nowa-i2170564406.html
a tu mata na oparciu
http://img10.imageshack.us/img10/4149/9dc6dfdbcb4c.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/10/9dc6dfdbcb4c.jpg/)
Zdjęcie złacza pod przednim fotelem - ogrzewanie to wtyczki zielona i niebieska
http://img36.imageshack.us/img36/2474/92381653.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/92381653.jpg/)
oraz zdjętej tapicerki
http://img220.imageshack.us/img220/7696/tapicerkasiedzenia1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/220/tapicerkasiedzenia1.jpg/)
Myślę, że teraz już naprawdę wiadomo co trzeba zrobić aby mieć ogrzewane siedzenia.
Pozdrawiam
A nie trzeba tego nigdzie uaktywniać? Bo fajna jest sprawa jak się ma wszystkie kable doprowadzone i trzeba założyć tylko przełącznik i maty. To jest żadna robota tylko przyjemna zabawa. Ale jak jest z innymi? Nie mam pod siedzeniem odpowiedniego "pudełka", gdzie pasowałaby wtyczka od foteli, nie mam kabli. Podejrzewam, że nawet gdybym to wszystko dołożył to na przeszkodzie stanąłby komputer. Tak jak mam wszystko do ogrzewania przedniej szyby, ale niestety komputer nie ma opcji i w aso nie umieli uaktywnić :( Czy przy tej operacji też mogą być takie problemy?
O tym napisałem parę postów wcześniej
A nie trzeba tego nigdzie uaktywniać? Bo fajna jest sprawa jak się ma wszystkie kable doprowadzone i trzeba założyć tylko przełącznik i maty. To jest żadna robota tylko przyjemna zabawa. Ale jak jest z innymi? Nie mam pod siedzeniem odpowiedniego "pudełka", gdzie pasowałaby wtyczka od foteli, nie mam kabli. Podejrzewam, że nawet gdybym to wszystko dołożył to na przeszkodzie stanąłby komputer. Tak jak mam wszystko do ogrzewania przedniej szyby, ale niestety komputer nie ma opcji i w aso nie umieli uaktywnić :( Czy przy tej operacji też mogą być takie problemy?
A sprawdziłeś?
Czy tylko teoretyzujesz?
Siedzenia grzane można było domówić nawet do Ambiente.
Instalacja jest kładziona jeszcze przed wykładzinami podłogowymi.
A całe to marketingowe oszustwo polega na tym, że brakuje tylko często końcowych fragmentów wiązek, np. ta do wyłacznika.
Poczytaj i przeanalizuj schemat.
Już ze schematu wynika wiele rzeczy.
Pozdrawiam
Sorki, może mój post wygląda jak jakaś pretensja :)
Sprawdzałem tylko patrząc na to co mam, a raczej czego mi brak. Pół roku temu już to badałem, ale do niczego mądrego nie doszedłem. Natomiast teoretyzuję jeśli idzie o ewentualną aktywację. Nie wiem czy to jest konieczne i czy jest możliwe. Nie wiem też czemu nie jest możliwa aktywacja ogrzewania przedniej szyby, ale to inna historia. Może tu jest inaczej i wystarczy tylko podłączyć. Jak kolega butel zrobi to będę może wiedział więcej. Schematy niestety to dla mnie tylko kreski, figury i znaczki, niczego mi nie mówią takie rysunki.
Dla zainteresowanych podaje nr finis mat grzewczych przednich siedzeń
siedzisko
1419072 (od 03.2007 do 06.2009)
1671535 (od 07.2009)
oparcie
1419073 (od 03.2007)
Od razu odpowiadam, że nie wiem na czym polegała zmiana maty siedziska - podejrzewam że została jakoś wzmocniona
Pozdrawiam
Czekam dalej na zamówione części.
- mata siedzisko 600zł brutto
- mata oparcie 190zł brutto
- włącznik 350zł brutto
- wiązka kabli do włącznika 150zł brutto
Tak kształtują się ceny w ASO.
Dla zainteresowanych jeszcze link http://www.drive2.ru/users/alex2110/blog/
może przydać ;) się jak ściągać tapicerkę.
To jest własnie ta strona z której korzystałem przy zdejmowaniu tapicerki.
pozdr
To jest własnie ta strona z której korzystałem przy zdejmowaniu tapicerki.
pozdr
Haha po malutku się uczymy, bardzo przydatna stronka, jest jeszcze coś lepszego http://mondeoclub.ru/forum/topic/103755/
Znam. znajdziesz tam dużo ciekawych rzeczy.
Jak mam czas i czegoś szukam to własnie u Rosjan albo na TalkFord
Pozdr
- mata siedzisko 600zł brutto
- mata oparcie 190zł brutto
- włącznik 350zł brutto
- wiązka kabli do włącznika 150zł brutto
Tak kształtują się ceny w ASO.
plus wcześniej 200 zł to razem prawie 1500 zł. To już niemały koszt jednak.
Np. 300-400 zł można mieć na przód zestaw nieoryginalny http://www.ebay.de/itm/Nachrustsatz-CABON-SITZHEIZUNG-5Stufen-FORD-S-Max-/270676539247?pt=DE_Autoteile&hash=item3f0594376f
To są ceny w ASO, ja tylko podałem informacyjnie ;) nie kupowałem tam. Ceny mat dotyczą tylko jednego fotela z przodu.
Tylko ebay i aledrogo, jak na razie wydałem 200 dojdzie jeszcze oryginalna wiązka elektryczna od włącznika ogrzewania do gł. instalacji oraz panel z konsoli środkowej, ten z otworem na włącznik razem za 150zł.
dojdzie jeszcze oryginalna wiązka elektryczna od włącznika ogrzewania do gł. instalacji .
Staszek, poco?
Skoro masz wtyczkę wyłącznika i szarą kostkę, zarówno męską i żeńska to możesz dołożyć parę pinów i już.
W załączeniu doję Ci rozpiski szarej kostki (złącze C33-C/D) i wtyczki wyłącznika.
Szara kostka wtyczka wyłącznika
Pin 2 - pin 6 - pamięć wyłącznika
Pin 3 - pin 4 – zasilanie +12 wyłacznika
Pin 4 - pin 1 – masa
Pin 6 - pin 3 – podświetlenie wyłącznika
Pin 8 - pin 2 – sygnał sterujący do modułów mat
Pin 1 - „+” tylnego gniazda zapalniczki
Pin 5 - „-” tylnego gniazda zapalniczki
Pozdrawiam
PS
Wklej zdjęcie modułu tej maty, którą kupiłeś. Jak znajdę trochę czasu to może coś Ci pomogę
Sterownik
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83100 post 131
Witam chciałem się z wami podzielić relacją z naprawy maty grzewczej w moim Mundku z 2004 czyli po llifcie po przeczytani wszystkich możliwych tematów zdiagnozowałem u siebie walniętą matę siedziska, przeszukanie allegro nic nie dało w desperacji zadzwoniłem do serwisu cena 782,28 powaliła na kolana. Zalazłem u użytkownika "dino124" nową matę do Forda ze sterownikiem i termostatem za dużo niższą kwotę tj. 49 zł, zaryzykowałem i ja kupiłem, sterowniki są identyczne z oryginalną matą ta jest trochę za duża ale da się zmniejszyć przylutowałem ja do oryginalnej instalacji i najważniejsze DZIAŁA bez problemów i znowu mam ciepełko. Jak by ktoś miał pytania chętnie odpowiem.
http://wrzucacz.pl/download/6821330601500
Oszczędziłeć na tym zdjęciu
Licząc od lewej
1 zielony - zasilanie "+12V" od przekaźnika RB1 w tylnej skrzynce (patrz schematy)
2 czarnobiały - element termoczuły w macie (występuje w macie siedziskowej)
3 czerwony - Zasilanie "+" maty siedziskowej
4 żółtoczarny - do masy (masa modułu)
5 białoniebieski - od wyłacznika sterowania ogrzewaniem
6 "-" maty oparciowej (zmasowany)
Uwaga: maty są łączone w szereg a zatem trzeba połaczyć wyjscie maty siedziskowej z wejściem maty oparcia.
Rozpiski wszystkich możliwych złącz już masz.
Pozdrawiam
rednaxelA 01-03-2012, 13:48 wtyczka wyłącznika
pin 6 - pamięć wyłącznika
pin 4 – zasilanie +12 wyłacznika
pin 1 – masa
pin 3 – podświetlenie wyłącznika
pin 2 – sygnał sterujący do modułów mat
Identycznie jak w poliftowym włączniku mk3
Tak jak napisałem na początku tego wątku, że części pasują z poliftowego MK3.
Może zainteresowanym będzie łatwiej znależć maty.
Zaczynam doceniać, że miałem dużo szczęścia i w tani i bezbolesny sposób dołożyłem sobie ogrzewne siedzenia do MK4
Maty z aledrogo można podłączyć na siedzisko przód, z kostki wychodzi 6 przewodów
http://wrzucacz.pl/download/7861330627876
http://wrzucacz.pl/download/5261330627878
Których przewodów użyć do podłączenia pod fotelem? (zielona i niebieska kostka)
Sorry odpadam
Przecież wszystko już jest
Załaczyłem schemat złacza do tylnych mat oraz schemat złacza pod przednim fotelem.
Podkreśliłem że potrzebne są jeszcze maty na oparcie.
Porównaj schematy i znajdź odpowiadające im przewody.
W kostce, której zdjęcie załaczyłeś jest 6 bo 2 z nich idą do maty operciowej, a pozostałe 4 to
zasilanie "+12V" od przekaźnika RB1 w tylnej skrzynce (patrz schematy)
masa modułu
wyłacznik sterowania ogrzewaniem
masa mat
Pozdrawiam
Spokojnie ja już też :)
Nie wiem czy dobrze ale porównałem schematy kostki z tyłu i złącza siedzeń z przodu podłączył bym tak:
6 - 10
5 - 17
4 - 18
1 - 9
2 i 3 mata oparcie.
http://wrzucacz.pl/download/3731330638315
No widzisz
Teraz trzeba to wszystko podłaczyć i sprawdzić czy działa, najlepiej jeszcze przed rozbebeszaniem siedzeń.
Matę na oparcie znajdziesz na allegro.
No i chyba wyszła z tego niezła porada
Pozdrawiam
Gdybyś zachęcony sukcesem ogrzewania przednich siedzeń (oby), zdecydował się na tył
to wiązka o której rozmawialiśmy jest ułozona tak
http://img521.imageshack.us/img521/1640/wizkad.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/wizkad.jpg/)
no i trzeba zmienić panel tylnej popielniczki
http://img833.imageshack.us/img833/126/wycznikogrzewaniaty.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/wycznikogrzewaniaty.jpg/)
Pozdrawiam
15B484 i właśnie tą wiązkę kupiłem ;) zrobię zdjęcia tej którą mam obecnie w samochodzie (po wymianie) zobaczymy czym się różniły.
Podłączyłem jedną matę w fotel kierowcy po wcześniejszym sprawdzeniu czy z tyłu na bezpiecznikach jest prąd. Włącznik działa regulacja na nim też ale mata nie. Poczekam na oryginalne maty ponieważ podłączałem te z aledrogo wg. schematu.
Jeżeli podłaczyłeś tylko tę matę z allegro (siedziskowa) a nie podłaczyłeś (dokupiłeś) maty na oparcie to nie miało prawa zadziałać bo maty są łaczone szeregowo i obwód jest zamykany przez matę oparcia.
Możesz na próbę zewrzeć piny 2 i 3 i sprawdzić czy mata zaczyna się nagrzewać (powinna dość szybko) ale trzeba to zrobić w krórkim czasie.
Albo zmierzyć rezystancję maty siedziska i w piny 2 i 3 wpiąć rezystor o podobnej rezystancji, imitujący matę oparcia.
Pozdrawiam
Witam, zakupiłem identyczne jak opisywane w temacie maty. Jednak moja instalacja samochodowa [polonez] ma tylko dwa wyjścia [+12V i GND] w związku z tym pytanie mam, czy jak połącze matę oparcia z matą siedziska tymi samymi kolorami [czyli zielony/pomarańczowy pasek oraz zielony/niebieski pasek] oraz pozostałe przewody do GND [czarny i czarny z żółtym] oraz do 12V [zielony/czerwony pasek] to maty zaczną się nagrzewać? CZym jest sterowny biały przewód z niebieskim paskiem? Masą czy plusem? pozdrawiam
Tobie chyba forum się pomyliło Ford - Polonez ;)
Biały przewód z niebieskim paskiem to sygnał od wyłacznika -nazwijmy go "wysoki"
Ale przyznaję, nie wiem czy jest to sterowanie impulsowe tzn czy wzrost temperatury realizowany jest przez kolejny impuls o tej samej wartosci (12V) czy też następuje skokowa zmiana wartości sygnału (od 0 do 12, np co 2)
Tak czy inaczej podłaczenie +12 nie powinno zaskodzić (robisz to jednak na swoją odpowiedzialność).
Albo poprostu kupić prostsze maty.
Pozdrawiam
Tobie chyba forum się pomyliło Ford - Polonez ;)
były polonezy z silnikiem 2.0 OHC forda spięte skrzynią N9 więc niekoniecznie, ale koniec OT. :p
Biały przewód z niebieskim paskiem to sygnał od wyłacznika -nazwijmy go "wysoki"
Ale przyznaję, nie wiem czy jest to sterowanie impulsowe tzn czy wzrost temperatury realizowany jest przez kolejny impuls o tej samej wartosci (12V) czy też następuje skokowa zmiana wartości sygnału (od 0 do 12, np co 2)
Tak czy inaczej podłaczenie +12 nie powinno zaskodzić (robisz to jednak na swoją odpowiedzialność).
Albo poprostu kupić prostsze maty.
Pozdrawiam
Czyli zielono-czerwony oraz biało-niebieski do plusa, a czarny i czarny z żółtym do masy. Po jakim czasie powinno być wyczuwalne ciepło od maty? Pozdrawiam
grzesiek128 11-03-2012, 10:42 Zadam głupie pytanie do użytkowników grzanych siedzeń w wersji materiałowej.
Po co to się montuje??? Czy tylko dla satysfakcji, że mam dodatkową funkcję :) Sam zastanawiam się czy tego nie dodać i po prostu sprawdzić o co chodzi ;) , ale....
Wentylację foteli to rozumiem, żeby się plecy na długich trasach nie pociły - znaczny wzrost komfortu, ale grzanie w przypadku materiałowych siedzeń, hmmmm.
Rozumiem skórzaną tapicerkę, która zimą staje się lodowata i wtedy grzanie foteli ma sens, ale materiał.
Acha i dodatkowo naukowo stwierdzono, że grzanie foteli wpływa negatywnie na stan tego, co tam mamy faceci, bo nie lubi podwyższonej temperatury ;)
Nie krzyczeć na mnie proszę, po prostu jestem chłonny wiedzy :D
Trudno się odnieść do tak postawionej kwestii.
Najbardziej doceniłem ogrzewane siedzenia podczas wypadów na narty gdy po zejściu ze stoku wsiadałem do samochodu z podgrzewanymi siedzeniami.
Jak wczesniej napisałem w tym wątku dołżyłem ogrzewanie za niewielkie pieniądze i uważam że było warto.
Swoją drogą, zawsze myslałem że wersja tit ma to w standardzie.
Pozdrawiam
Jeżeli podłaczyłeś tylko tę matę z allegro (siedziskowa) a nie podłaczyłeś (dokupiłeś) maty na oparcie to nie miało prawa zadziałać bo maty są łaczone szeregowo i obwód jest zamykany przez matę oparcia.
Tak masz rację, maty zadziałały i grzały.
Dziś jednak zakończyłem definitywnie z zabawą z grzaniem foteli. Tzn. zakupiłem komplet foteli skóra, alcantara po bardzo okazyjnej cenie, pełna elektryka + grzanie.
Myślę jednak, że temat będzie bardzo pomocny dla potomnych, dziękuje bardzo za pomoc w szczególności koledze @kolonez :) jego doświadczenie i wiedza wiele w tym temacie wiele wyjaśniło i była bardzo pomocna.
Gratuluję.
A mozesz zdradzić cenę?
Pozdrawiam
Oczywiście, że tak cena 1200zł + koszty dojazdu 800km. Pozostała mi zadbana tapicerka New York/Lux/Ebony, może ktoś jest zainteresowany ;)
Nie opłacało się rozbierać tapicerki i zakładać maty w fotele materiałowe.
Obyś nie trafił na te, co od roku co najmniej wiszą na allegro... Też były chyba za 1200 zł. Kiedyś były dużo droższe, ale cena stopniowo malała. Ktoś na forum już pisał, że je oglądał, ale skóra była w kiepskim stanie.
Tyłki tył grzane ?
Pokaż zdjęcia tej tapicerki . W razie czego mogę się zastanowić nad tyłem bo przód mam w oryginale grzany.
Co trzeba dołozyć i gdzie aby tył grzany był ?
Leszcz
Zadam głupie pytanie do użytkowników grzanych siedzeń w wersji materiałowej.
A ja Ci odpowiem . Mam bolący kręgosłup i sobie czasami grzeje i mi pomaga . I do tego się to nadaje rewelacyjnie :)
Oczywiście, że tak cena 1200zł + koszty dojazdu 800km. Pozostała mi zadbana tapicerka New York/Lux/Ebony, może ktoś jest zainteresowany ;)
Nie opłacało się rozbierać tapicerki i zakładać maty w fotele materiałowe.
A tapicerkę na drzwiach wymieniłeś? To część z kompletu z Titanium X.
Co trzeba dołozyć i gdzie aby tył grzany był ?
Leszcz
Trzeba sprawdzić:
1 Czy masz takie złacze pod tylną kanapą
http://img713.imageshack.us/img713/8572/zaczetylnychmat.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/zaczetylnychmat.jpg/)
Na tym zdjęciu maty są już podłaczone
2 Jeżeli jest złacze to powinien być również przekaźnik i bezpieczniki w tylnej skrzynce przy lampie
3 Schemat elektryczny już załaczałem wcześniej
4 maty na alegro siedzisko + oparcie
http://moto.allegro.pl/mata-grzewcza-nowa-z-termostatem-i-sterownik-ford-i2198193423.html
http://moto.allegro.pl/uniwersalna-mata-grzewcza-nowa-i2198193424.html
Ta druga też jest do forda
5 wyłacznik i panel wyłacznika na allegro albo serwis (zdjęcie już jest w wątku)
6 sprawdzić jaką masz wiązkę w tunelu (było też o tym)
To chyba wszystko
Pozdrawiam
A tapicerkę na drzwiach wymieniłeś? To część z kompletu z Titanium X. Nie nie wymieniałem bo nie było ;).
Te za 1300zł skóra dalej wiszą na aledrogo. Ale są i lepsze http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-iv-2-0e-2008r-fotele-komplet-i2206348351.html
dario6273 19-05-2012, 08:15 Butel to są tylko zwykłe fotele w tym linku i to jeszcze takie brzydkie :D
Butel to są tylko zwykłe fotele w tym linku i to jeszcze takie brzydkie :D
ale zobacz jaka cena ;) nie drogo heheh
Butel to są tylko zwykłe fotele w tym linku i to jeszcze takie brzydkie
Brzydkie? to wygląda jak kurnik w aucie :shock:
ale zobacz jaka cena nie drogo heheh
Cena zaporowa :P na ebay-u widziałem za 550 funtów cały komplet z boczkami pół skóry
redzik99 28-06-2012, 07:28 Witam ja mam trochę inny problem, kupiłem mondka z ogrzewanymi siedzeniami (tył, przód). Z uwagi na fakt że, zawsze jeżdżę z przodu wszystko sprawdziłem działa ok. Z tyłu światełka też się zapalają pasażerowie w zimę się nie skarżyli myślałem ok. A jednak przy ostatnim wnikliwym sprzątaniu pod kanapą okazało się że, o ile maty na pewno są zamontowane i wychodzą z kanap przewody zakończone kostkami o tyle kostki nie są nigdzie podpięte. Mam pytanie gdzie szukać tych przewodów które idą od przełącznika?
A chciało ci się spojrzeć kilka postów wstecz?
redzik99 28-06-2012, 07:55 Jeżeli chodzi Ci o ten rysunek rozłożenia instalacji to go widziałem tylko mimo objaśnień nie wiem jak dostać sie do niego. Wiem że, "Wy" specjaliści od wszystkiego wszystko wiecie ale są też ludzie na tym forum którzy nie mają tyle czasu i potrzebują szybkiej odpowiedzi np. na priv zrób to i to. A nie teksty typu poczytaj wnikliwie albo naucz się czytać. Takiej pomocy nie oczekuję.
o ile maty na pewno są zamontowane i wychodzą z kanap przewody zakończone kostkami o tyle kostki nie są nigdzie podpięte
to są Twoje słowa
Natomiast w poście nr 59 jest zdjęcie, które pokazuje kostkę do której powinny być podłaczone maty (na zdjęciu są). Tyle i tylko tyle.
Pozdr
redzik99 28-06-2012, 08:14 to są Twoje słowa
Natomiast w poście nr 59 jest zdjęcie, które pokazuje kostkę do której powinny być podłaczone maty (na zdjęciu są). Tyle i tylko tyle.
Pozdr
Tylko że ja tych kości nie mam nie wiem gdzie są szukałem pod wykładziną próbowałem się dostać do tunelu środkowego niestety mi się nie udało. panel sterujący jest podłączony bo czerwone diody się zapalają po naciśnięciu.
Złacza powinny się znajować pod plastikiem, ktróry jest przedłużeniem progu i wchodzi pod siedzenie.
Jeżeli ich tam niema, to oznacza, że poprzedni właściciel rozpoczął, a nie dokończył doposażania auta.
A w takim przypadku czeka Cię dorobienie wiązek we własnym zakresie w/g załączonych wcześniej schematów.
PS. zamiast się unosić i zarzucać "Nam" niechęć miej trochę cierpliwości, a na pewno ktoś spróbuje Ci pomóc.
Pozdrawiam
redzik99 28-06-2012, 08:31 ok dzięki i sory. Ja wiem że ludzie piszący tutaj mają naprawdę dużą wiedzę i wiele razy już mi pomogli. A istnieje możliwość że te złącza spadły gdzieś niżej? bo wydaje mi się że te wyposażenie jest fabryczne i że poprzednik nie bawił się w doposażanie ew. mógł wręcz to rozłączyć bo mu przeszkadzało.
Mógł rozłaczyć bo np. miał z tyłu foteliki i nie chciał aby dzieciaki właczały ogrzewanie. Chociaż łatwiej wyjąć bezpiecznik i ja tak zrobiłem właśnie z tego powodu.
Musisz chyba zdjąć te plastiki i spojrzeć czy faktycznie gdzieś tam nie opadły
Pozdrawiam
Alex2110 19-07-2012, 18:58 Hi FordClubPolska!
2 kolonez:
Please dont cut my photo. You and all can see and use all of them for free.
http://mondeoclub.ru/forum/topic/98144/page__st__40#entry1787525
More info you can find in Russian MondeoClub. Glad to see you and welcome.
Ze względu na raport:
Witam Ford Club Polska!
2 kolonez:
Proszę nie wyciąć moich zdjęcie. Ty i wszyscy mogą zobaczyć i użyć ich wszystkich za darmo.
http://mondeoclub.ru/forum/topic/98144/page__st__40#entry1787525
Więcej informacji można znaleźć w rosyjskim MondeoClub. Miło Cię widzieć i witamy
Alex2110 Thank you for your advice. Your advice will surely be helpful.
Yours Ford club in Russia.
Regards
Wojtek.
Alex2110 20-07-2012, 12:13 I hope so, that other picture stories will be helpful and useful.
http://mondeoclub.ru/forum/user/26049/
Please note that not all options are added to physically work without changing the central configuration file(AsBuilt).
Regards, Alex2110.
do Moderatorów
zostałem wywołany, a zatem chciałbym napisać parę słów i liczę na Waszą wyrozumiałość i nie kasowanie mojej wypowiedzi. Taki mały kredyt, do tej pory nie nadwerężałem Waszej cierpliwości.
to Alex 2110
At the beginning of this topic (post no 11) I’ve underlined that I used Russian forum when I upgraded my Mondeo. Unfortunately link to your tutorial I had was dead, so I couldn’t paste it. I kept a few pictures from your forum (I copied photos into my computer earlier) and I used it to support myself but informed about the source of.
Nevertheless I always try to...
... давать ссылку на ваши форумы. Но тогда к сожалению не случилось. Так чтобы модеры не стали кричать я должен окончать свое объяснение. Счнтаю что еще будет способность поговорить на вашим форуме.
Поздравляю.
to co mniej więcej napisałem
Na początku tego wątku w poście 11 zaznaczyłem, że korzystałem z rosyjskiego forum kiedy udoskonalałem swojego Mondeo. Niestety link do Twojej instrukcji, który miałem był nieaktualny i nie mogłem go wkleić. Zostało mi kilka zdjęć z waszego forum, które skopiowałem wcześniej i posłużyłem się nimi informując skąd pochodzą.
Zawsze staram się…
… dawać odesłanie do waszego forum. Niestety tym razem się nie udało. Aby moderzy nie zaczęli krzyczeć powinienem skończyć swoje wyjaśnienie. Sądzę, że jeszcze będzie okazja pogadać na waszym forum.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich,
Wlasnie studjuje temat zamiarem dokladki podgrzewnaych foteli i barrrrdzo dziekuje za wyjasnienie wielu niejasnosci...
Jedynie co mnie zatanawia to gdzie i jakie maty mam kupic zeby dzialalo „jak fabryczne”
Nie chodzi mi o ASO, bo 800 zl za maty x2 (siedznia) to troche porazka....
Na ebay’u znalazlem cos takiego:
http://www.ebay.de/itm/1Netz-Auto-SITZHEIZUNG-FORD-Orion-Mondeo-Maverick-Kuga-/320615838611?pt=DE_Autoteile&hash=item4aa6317393
na Allegro nie wiele znalazlem.... czy moze maty z innych modeli aut sa kompatybilne z Mondeo MK4?
Dzieki wielkie!
Witam,
Panowie usilnie poszukuje schematu podgrzewania/wentylowania siedzeń w Mondeo Mk4. Chciałbym sobie takie cudo dołożyć do swojego Mondka i nie wiem czy to będzie takie proste. Ewentualnie czy jest jakiś kolega z okolic Krakowa, który ma takie mondeo, żeby podejrzeć gdzie podłączone są przyciski do sterowania podgrzewaniem.
Pozdrawiam
odgrzeje troszke temat, mam polifta 2010.11 brak u mnie kawałka instalacji od wtyczki szarej przy lewarku zmiany biegów do przełącznika.... po dokupieniu brakującej wiązki okazało sie że przewody w kostce szarej są zamienione (brązowy z fioletowym czyli zasilanie przełącznika z przewodem sygnałowym na fotele.... oczywiście piszę o tej części szrej wtyczki która była oryginalnie w samochodzie) czy może ktoś spotkał sie z takim czymś? wygląda jakby ktoś odwrotnie powpinał piny do wtyczki...
po dokupieniu brakującej wiązki
Dokupiona instalacja z którego roku jest ?
U mnie wygląda to tak :
prawdopodobnie przedliftowa
Moja raczej z przedlifta dlatego inny kolor jednego z kabelkow... A do czego jest ten żóły kabelek?
A do czego jest ten żóły kabelek?
Żółto/pomarańczowy do podgrzewanej tylnej kanapy
Dar76io czy miałeś wiązkę tą przy drążku zmiany biegów okablowaną ? Bo ja mam tylko okablowanie tylnej zapalniczki ! Niestety w poliftach szukali oszczędności na każdym kroku ! Czy mógłbyś mi pomóc ? Czy sam tą wtyczkę dokładałeś ?
a kolega też chce dołożyć podgrzewane fotele ?
tak do tego podświetlenie przestrzeni nóg i drzwi .Ale na forum brak schematów do polifta.
Dokladnie... Do szarej kostki dochodzi 7 przewodow ( 2 grube do tylnej zapalniczki 1i5 pin oraz pięć cienkich czyli do grzanych siedzen... Piny 2,3,4,6,8) wiazka za wtyczka byla uboga tylko 2 grube przewody do tylnej zapalniczki. Dokupilem wiazke uzywaną z dodatkowym okablowaniem do przelacznika... Ale... Przewod na pinie 2 jest brazowo zielony a dochodzacy bialo-czerwony (ale to noe problem bo tylko inny kolor) ale za to sa zamienione przewody zasilajacy fioletowy i sterujacy brazowy... Wychodzi ze musze je zamienic miejscami..,
to miałeś dobrze bo ja mam już same gniazdo wtyki już bez wiązek więc muszę pociągnąć do bsi i jeden do fotela sterowanie
Wiazek pod fotelami tez nie mam tak ze zasilanie z tylej skrzynki musze dociagnac do foteli a sterujacy kabelek nie wiem gdzie sie konczy tak ze chyba zaraz za przelacznikiem sterowania "odjade" nim do foteli...
Bump: No i mam dwa schematy do grzanych foteli wydawalo mi sie ze jeden jest z przed a drugi z polifta ( inny kolor kabla Zasilajacego przelacznik brazowo-zielony a na drugim bialo-czerwony) ale na obydwu kabej fioletowy jest w pinie 3 a brazowy sterujacy w pinie 8
zasilanie możesz sobie pożyczyć z zapalniczki z tunelu troszkę partyzantka ale to obwód strike rezystancyjny obgoni bez problemu choć mogę się spotkać z potępieniem dodatkowo jeżeli nie korzystasz z zapalniczek ( nie wliczając navi itp ) no to śmiało no może bezpiecznik zmień nie jestem pewien chyba z 15 na 20 A )
To samo pisalem na forum s-max i kolega zrzucill tam fotke wtyczki poliftowej i faktycznie kabelki 3i 8 pin sa zamienione....
Bump: Zasilanie juz przeciagniete mam od tylnej skrzynki tak jak ma byc fabrycznie jeszcze wszystko musze polaczyc na wtyczkach pod fotelami...
To samo pisalem na forum s-max i kolega zrzucill tam fotke wtyczki poliftowej i faktycznie kabelki 3i 8 pin sa zamienione....
Bump: Zasilanie juz przeciagniete mam od tylnej skrzynki tak jak ma byc fabrycznie jeszcze wszystko musze polaczyc na wtyczkach pod fotelami...
Ja dokadalem wentylowanie i grzanie foteli. Na pewno w schemacie jest blad.
Tez mi sie tak wydaje ze w schematach jest błąd... ale az sie nie chce wierzyc... No koment
Dzieki za potwierdzenie ze w schematach jest błąd
Koledzy w schematach nie ma błędu tylko wasze auta są poliftowe , a schematy są przedliftowe.Kolego Dar76io w bagażniku miałeś dwie skrzyki bezpieczników czy jedną? Jeszcze jedna ważna rzecz wg schematów przedliftowych cienki niebieski przewód o przekroju 0,35 który idzie z tylnej skrzynki bezpieczników do bsi jest na pinie b 45, ale w twoim przypadku chyba będzie inaczej.Ja u siebie dokładałem fotele z pełną elektryką i grzaniem i też nie miałem żadnej instalacji, ale wszystko jest do zrobienia, tylko moje auto jest przedliftowe.
z tyłu mam dwie skrzynki bezpieczników w tej drugiej był tylko przekaźnik i jeden bezpiecznik FB1 z czujników parkowania jak się nie myle... musiałem dołożyć jak się nie myle FB3 i FB4 do grzanych siedzeń i FB9 (chce przy okazji wymienić fotel na regulowany elektrycznie na wysokość)
mam polskiego Trenda (z pak. GoldX) z 2012:
1. wiązka w tunelu środkowym była bez wtyczki do włącznika grzania, więc kupiłem wiązkę pełną i przełożyłem wtyczkę - działa mi już podświetlenie włącznika i można "włączyć" grzanie (zapalają się kontrolki), ale nie daje się wyłączyć (na razie nie podłączone do foteli)
2. wiązki do foteli nie mają okablowania do grzania - do każdego fotela trzeba podciągnąć 3 kable: sterowanie (od włącznika grzania), zasilanie +12v i masę
Mówiąc szczerze, to trochę nie chce mi się robić rewolucji i ciągnąć zasilanie z tylnej skrzynki bezpieczników. Mam skrzynkę pojedynczą, (foto w zał.) puste miejsca nie są obsadzone pinami, więc trzebaby też okablować tylną skrzynkę.
Dlatego korci mnie pójść na skróty: zasilanie maty kierowcy wziąć z silniczka regulacji wysokości fotela kierowcy (używam go mega rzadko), a zasilanie maty pasażera podpiąć do zapalniczki. Ewentualnie oba fotele do zapalniczki.
ps.
schematy do polifta:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=235032
to niebieski pzrewód już ci fabrycznie podłączyli, czyli teraz aktywować i powinno działać, gdybyś chciał dołożyć fotele z pełną elektryką i pamięcią to potrzebujesz trzecią skrzynkę bezpieczników. Zarąbista sprawa!
rozumie że niebieski przewód jak i cała druga skrzynka była u mnie dzięki temu że mam moduł parkowania który jest właśnie zasilany z tej skrzynki.....
Bump: kurcze już zgłupiałem.... te schematy od kolegi "mayak" pokazują ze na szarej wtyczce przewód fioletowy ma być na pinie 3 a brązowy (sygnałowy) na pinie 8.... a patrząc na nasze wtyczki (forum s-max kolega zamieścił zdjecie z polifta tej wtyczki) mamy odwrotnie fiolet jest na pin 8 a brąz sygnał na pinie 3
Bump: wygląda to jak schemat z przed lifta (zgadza się zdjęciem wtyczki zamieszczonej przez kolege "mm32" post#79
czyli w nowym schemacie jest błąd
tak mi to wygląda... bo schematy są faktycznie poliftowe ale schemat kostki szarej C-33 tak jakby został przedliftowy
ciekawe jakby sobie poradzili w aso z takim fantem?
Mówiąc szczerze, to trochę nie chce mi się robić rewolucji i ciągnąć zasilanie z tylnej skrzynki bezpieczników. Mam skrzynkę pojedynczą, (foto w zał.) puste miejsca nie są obsadzone pinami, więc trzebaby też okablować tylną skrzynkę.
Dlatego korci mnie pójść na skróty: zasilanie maty kierowcy wziąć z silniczka regulacji wysokości fotela kierowcy (używam go mega rzadko), a zasilanie maty pasażera podpiąć do zapalniczki. Ewentualnie oba fotele do zapalniczki.
Lepiej z zapalniczki i zmień bezpiecznik wtedy na wyższy . Mayak ja też mam ten sam problem , też nie mam okablowanego gniazda w tunelu (c33) do strony BSI C3 sam dokładałeś piny do gniazda C3 jak masz może schemat do polifta zamieść proszę bo nie mam pewności czy taki mam.
jak masz może schemat do polifta zamieść proszę
przecież podałem link do schematów polifta
He he jestem zazwyczaj na firmowym kompie mogę tylko PDF otwierać a ten link mi się nie otwiera upss taaakie blokady firmowe
Potrzebuje piny/konektory żeńskie do gniazda C3 w BSI te cieniutkie te C1 do C54 czy ktoś się orientuje gdzie można je kupić jaki jest ich symbol itp ?
Towar deficytowy ,chyba lepiej kupić wiązkę drzwi i coś wysupłać
Towar deficytowy ,chyba lepiej kupić wiązkę drzwi i coś wysupłać
Pół piwnicy mam tym zawalone :),więc z tym towarem deficytowym bym nie przesadzał.
to kolega janas14 już ma problem zgłowy
już tak w razie w no to : http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-sicma-1-5mm-fiat-renault-2-szt-i5602780183.html ale pewności nie mam jak dostanę orginały to zmierzę
już tak w razie w no to : http://allegro.pl/konektor-pin-zensk...602780183.html ale pewności nie mam jak dostanę orginały to zmierzę
Te to na 100% nie podejdą ;)
Tez tak mi sie wydaje ze przelaczniki sa takie same i tak samo dzialaja jedynie czym sie roznią to podświetleniem... Mam obydwa typy tak ze po skonczeniu instalacji sprawdze dzialanie "czerwonego i zielonego"
Tez tak mi sie wydaje ze przelaczniki sa takie same i tak samo dzialaja jedynie czym sie roznią to podświetleniem... Mam obydwa typy tak ze po skonczeniu instalacji sprawdze dzialanie "czerwonego i zielonego"
Działaja zamiennie,tylko podświetlenie jest inne.Sprawdzone organoleptycznie ;)
Przewody w wiązce zamienione... Przełącznik zaczął działać tzn. Diody "rosną i maleją"... Tak ze jest błąd w schematach poliftowych na wtyczcy c33
możesz napisać który z którym przewód jest zamieniony bo w sobotę będę montował
Szara wtyczka c33 piny3 i 8 zamienione... ( fioletowy zasilajacy i brazowy sterujacy) ogolnie po obydwu stronach kostki musi sie zgadzac... U mnie bylo ze fioletowy przechodzil w brazowy i odwrotnie... Na oko to nie pasowalo :-)
Witam jeszcze dla mnie kluczowe pytanie gdzie jest wtyka C23 A / B to ta do której przychodzi sterowanie na moduły foteli brązowy chyba (BN) z wtyki C33 mój mondek jest troszkę biedny bo wtyka C33 nie jest okablowana ale z nią sobie poradzę natomiast wtyka pod fotelem jest już okablowana bezpieczniki i przekaźnik do grzania są czyli jak jest okablowanie pod fotelem no to analogicznie wtyka C23 GDZIEŚ musi być . Tylko gdzie ??
Wtyczka/ gniazdo 23 a/b i 23 c/d są po bokach tunelu z przodu, praktycznie widoczne po zdjęciu przednich osłon tunelu środkowego na wysokości nóg kierowcy / pasażera. Jedna jest zielona a druga szara.
w sobotę chciałem w końcu dołożyć grzanie kanap i mały zoonk ogólnie na schematach jest że wszystkie kabelki idą do wtyki C33 w tunelu w moim przypadku okablowano tylko tylnią zapalniczkę. Ale żeby nie było za łatwo to wtyka w BSI już ma część kabli bo grzania foteli ????? Gdzie one idą ??? skoro gniazdo c33 jest czyste bez okablowanie foteli.
Wygląda to tak : BSI pin C3-62 nie okablowano oki , ale C3-67 okablowano zgodnie z schematem kabelkiem koloru fioletowego, C3-54 okablowano również zgodnie z schematem kabelek koloru brąz , C2-5 też okablowane ale to nie problem , dodatkowo jest gotowa cała instalacja pod fotelem , przekaźnik i bezpieczniki też są.
Interesują mnie teraz te 2 kabelki C3-67 i C3-54 powinny iść prosto do gniazda C33 ale znikają gdzieś , natomiast po drodze tych kabli s 2 punkty SP547 i SP565 co to są za punkty ??
Oczywiście mogę za eksperymentować i wpiąć się w nie wtykami zatrzaskowymi ale nie mam takiej pewności i wolę się poradzić może odnajdę te 2 kabelki.
Nie wiem,czy masz schemat,czy nie,ale jedna ważna uwaga,w swoim aucie masz KILKA wtyczek/gniazd 33 liczy sie takze dalsze oznaczenie,np C33-L wtyczka pod fotelem kierowcy,C33-M wtyczka pod fotelem pasażera,C-33-C/D wtyczka w tunelu środkowym,itd...
Więc jak coś podajesz to proszę pisz dokładnie.
Bump: SP547 i SP565 co to są za punkty ??
Są to punkty połączeniowe wewnątrz instalacji/wiazki.W tym przypadku jest to "odejście na grzaną tylną kanapę.Zobacz na następną stronę schematów-REAR SEAT HEATING.Skoro posiadasz na BCM C3-67 i C3-54 to muszą one iść na gniazdo C-33-C/D tylko od spodu.
Zaraz zaraz,a,czy Ty czasem nie pisałeś kiedyś,że masz poliftowe BCM ?
może te dwa przewody są gdzieś zawinięte izolacją, bo skoro masz wiązki pod fotelami to wg mnie reszta też powinna być. Co się tyczy tych czarnych punktów Sp na schemacie to wg mnie są to punkty w których schodzi się więcej przewodów
może te dwa przewody są gdzieś zawinięte izolacją, bo skoro masz wiązki pod fotelami
Ford nie robi takich rzeczy ...
Albo przewód jest prowadzony od wtyczki A do wtyczki B ,albo go po prostu nie ma
Ford nie robi takich rzeczy ...
Albo przewód jest prowadzony od wtyczki A do wtyczki B ,albo go po prostu nie ma
A jednak są i muszą gdzieś prowadzić gdzieś jest ich koniec , chyba że jeden przewód może odpowiadać za zasilanie kilku urządzeń ale to moja teoria i dość kręta. Tak mam poliftowe BCM
kozystam ze schematu polift mod MY2010,05
Patrzyłeś na gniazdo C-33-C/D ? To że na wtyczce C-33-C/D nie ma tych przewodów nie oznacza ,że w gnieździe ich nie ma.
Patrzyłeś na gniazdo C-33-C/D ? To że na wtyczce C-33-C/D nie ma tych przewodów nie oznacza ,że w gnieździe ich nie ma.
Kurcze może jestem lewus ale bez przesady he he he patrzałem od dołu wchodzą 2 kale w izolacji do gniazda , i do wtyki 2 od tylniej zapalniczki nawet rozpiąłem wtykę patrzałem czy jest więcej pinów w gnieździe ale są tylko 2 .
Robiłes może zdjęcia niebieskiej wtyczki z BCM jak ją rozbierałeś ?
Na upartego można to obejść zasilanie wyłącznika sterującego podpiąć do zasilania zapalniczki i podświetlenia pod któryś z podświetleń wyłączników ale nigdy nie byłem przekonany do takiej partyzantki.
Bump: Robiłes może zdjęcia niebieskiej wtyczki z BCM jak ją rozbierałeś ?
nie ale mogę zrobić żaden problem
To zrób jak mógłbym Cię o to prosić i wklej je tutaj.
No dobra podaruj sobie zdjęcia.
Zagłębiłem się w schemat i C1PB02-C-67 jak i C1PB02-C-54 nie są to przewody wykorzystywane tylko i wyłacznie do grzanych foteli,pierwszy z nich to zasilanie SAS jak i WSM,drugi to podświetlenie do wszelkiego rodzaju przycisków.Dlatego rezydują w Twojej wtyczce :one:
Ford nie robi takich rzeczy ...
Albo przewód jest prowadzony od wtyczki A do wtyczki B ,albo go po prostu nie ma
To wystarczy prześledzić Punkt SP565 ktory zasilany jest z C3-54 jest to oświetlenie większości oświetlenia przycisków w fordzie występuje na stronach 68, 67, 66 itp jest to pod pożyczka z wtyki lub gniazda chyba z gniazda C22-A/B
drugi punkt zapożyczony jest nie wiem co to jest ale nazwa schematu to 'SUPPLEMENTARY PTC HEATER' co to jest ?? str 83 paczki schematów polift , dodatkowo ten pin zasila jakiś czujnik wilgotności , jakości powietrza, ogrzewanie.
SUPPLEMENTARY PTC HEATER' jest to nagrzewnica elektryczna
drugi punkt zapożyczony jest nie wiem co to jest ale nazwa schematu to 'SUPPLEMENTARY PTC HEATER' co to jest ?? str 83 paczki schematów polift
Electronic 15 feedback,czyli zasilanie po załaczeniu zapłonu-nie mylić z odpaleniem auta.
Wtyczka/ gniazdo 23 a/b i 23 c/d są po bokach tunelu z przodu, praktycznie widoczne po zdjęciu przednich osłon tunelu środkowego na wysokości nóg kierowcy / pasażera. Jedna jest zielona a druga szara.
Bardziej w nogach ( strzałka 2 ) czy bliżej drążka biegów (strzałka 1 ) 23 a/b strona kierowcy czy pasażera ?
Bliżej drążka, 23-A/B to strona kierowcy,szara wtyczka.Na zdjęciu zielona wtyczka 23-C/D strona pasażera.
Gniazdo 23-A/B znajduje się od strony pasażera fakt jest szara i jest znacznie niżej i bliżej fotela pasażera fotel trza było zdemontować i częściowo wykładzinę . Teraz gdzie najbliżej mogę się podpiąć do GND (na razie mnie nie działa bo nie podłączyłem GND wyłącznika /sterownika nagrzewania ) gdzie jest jakieś "legalne podłączenie " punkt w pobliży tunelu ? Czy trzeba coś aktywować ELM ?
odgrzeje troszke temat, mam polifta 2010.11 brak u mnie kawałka instalacji od wtyczki szarej przy lewarku zmiany biegów do przełącznika.... po dokupieniu brakującej wiązki okazało sie że przewody w kostce szarej są zamienione (brązowy z fioletowym czyli zasilanie przełącznika z przewodem sygnałowym na fotele.... oczywiście piszę o tej części szrej wtyczki która była oryginalnie w samochodzie) czy może ktoś spotkał sie z takim czymś? wygląda jakby ktoś odwrotnie powpinał piny do wtyczki...
Hej,
czy kolega, lub ktoś inny może podać mi numer części tego kawałka instalacji od szarej wtyczki do przełącznika grzania foteli?
Czy to jest spotykane gdzieś poza ASO?
Ostatnio w dziale "sprzedam" widziałem ;).
Tak, tak - ja też :D
Zobaczymy czego się jutro dowiem, i kto wie - może na nadchodzące niskie temperatury będzie ciepło w pupę.
U mnie przewod sygnalowy do modulow dochodzi z zlacza C-33 do zlacza C-23 A/B pin7 (wtyczka na wysokosci lewarka zmiany biegow po stronie pasazera) i tam sie konczy... z wtyczki musze wyprowadzic rozgalezione przewody do modułów obydwu foteli...
9G9T-15K857-MHA -
Od: 02-02-2009 Do: 22-12-2014 Z elektroniczna kontr.statecznosci, Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp., Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp., Bez ogrzewanych tylnych siedzeń, Z f.rozr.bez klucz.
Od: 02-02-2009 Do: 22-12-2014 Udosk. zawieszenie aktywne (IVD), Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp., Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp., Bez ogrzewanych tylnych siedzeń, Z f.rozr.bez klucz.
Od: 02-02-2009 Do: 22-12-2014 Bez el. uk. stabilizacji toru jazdy, Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp., Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp., Bez ogrzewanych tylnych siedzeń, Z f.rozr.bez klucz.
U mnie przewod sygnalowy do modulow dochodzi z zlacza C-33 do zlacza C-23 A/B pin7 (wtyczka na wysokosci lewarka zmiany biegow po stronie pasazera) i tam sie konczy... z wtyczki musze wyprowadzic rozgalezione przewody do modułów obydwu foteli...
Do tego jeszcze GND, sprawdź czy masz też zasilanie maty z tylnej skrzynki bezpieczników , przekaźnik i bezpieczniki .
Reszte przewodow z zasilania od tynej skrzynki juz dolozylem...
a jak wygląda Twoja tylna skrzynka?
Milaem to szczescie ze z tylu mialem jyz podwojną skrzynke ( max. to 3 skrzynki) w drugiej u mnie jest podpiety modul czujnikow parkowania....
Dzisiaj dołożyłem podgrzewanie foteli z przodu u siebie.
A działania uwieczniłem i opisałem tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236131
Gratulacje!
To teraz czas na podgrzewanie z tyłu, ale z tego co widzę w skrzynce brak bezpieczników na tył więc tu byłaby potrzebna większa rzeźba z instalacją.
Dzięki. O podgrzewaniu tylnej kanapy też myślałem, ale na razie królują tam 2 foteliki, więc podgrzewanie jest tam zbędne :)
Witam. Mam problem z podgrzewanymi siedzeniami a mianowicie w ubiegłym roku zamontowałem do swojego mondka podgrzewane fotele ( wiązało się to z zakupem oryginalnych używanych mat, włącznika, pokrywy tunelu oraz wiązki elektrycznej w tunelu ). Po podłączeniu tego wszystkiego wszystko działało bez problemu i działa do dzisiaj tylko że gdy ustawię na maxa grzanie to i tak siedzenia nie grzeją pełną mocą ( u kolegi w identycznym mondku grzanie na poziomie 2 u mnie odpowiada 5 poziomowi). Nie wiem co może być przyczyną tak słabego grzania ponieważ jeżeli by była przerwana wiązka w macie to nic by nie grzało a tu grzeje tylko że słabo.
Siedzenia macie identyczne (chodzi o materiał).
a jeżeli chodzi o podgrzewanie tylnej kanapy to gdzie jest montowane sterowanie do tego, ja u siebie sprawdzałem i mam wiązkę juz gotową pod siedeniami z tyłu tylko teraz mata i sterowanie :570: i ciepłe dupsko
a jeżeli chodzi o podgrzewanie tylnej kanapy to gdzie jest montowane sterowanie do tego
Obok tylnej zapalniczki - w tunelu środkowym.
czyli do zmiany zostaje tylko ta tylna część tunelu na taki ze sterowaniem i dołożenie mat, czy jest jeszcze potrzebny jakiś sterownik
czyli do zmiany zostaje tylko ta tylna część tunelu na taki ze sterowaniem
To TYLKO to w serwisie jest około 200zł.Na rynku wtórnym praktycznie nie do zdobycia ...czy jest jeszcze potrzebny jakiś sterownik
Sterownik jest przy matach-taki am jak przy przednich matach.
czyli obie wtyczki pod kanapami sa do maty czy jeszcze do czegoś więcej
jedna ma 2 piny druga 5 jak na zdjęciu poniżej
Obie są do maty.Z drugiej strony masz takie same.
dzięki :) właśnie znalazłem osobny temat na forum dotyczący tego problemu
michalj1983 24-01-2016, 20:00 dzięki :) właśnie znalazłem osobny temat na forum dotyczący tego problemu
Kolego możesz podrzucić link do tego wątku?
od to proszę
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100084&highlight=podgrzewana+kanapa :)
Szakall1 25-01-2016, 11:07 Mam pytanie. Czy wiecie jaka musi być wiązka aby działało podgrzewanie foteli oraz wentylacja foteli bo nie każda wiązka ma tą możliwość. Czy będzie dobra MLA czy MHG?
oraz czy jeśli dołożę fotele z podgrzewaniem i wentylacją to muszę coś zmieniać/dodawać w tylnej puszce z biezpiecznikami?
dario6273 21-02-2016, 11:04 Panowie do jakiego koloru złącza i pinu w BCM idzie niebieski przewód z tylnej skrzynki w poliftowym mondku bo musze podłaczyć i mam watpliwości .Czy jest to złącze brazowe PIN29 . W polifcie to złącze nie jest całe brązowe tylko brązowo czarne .
Złącze jest brązowe,a czarna jest osłonka(jak w każdym innym złączu w BCM) kabli.Niebieski przewód podłączasz pod pin nr 5 tego brązowego złącza.Na zdjęciu złącze w prawym górnym rogu.
dario6273 21-02-2016, 19:54 A te piny są oznaczone :)
A te piny są oznaczone
Jeśli to miało być pytanie to odpowiadam,tak sa oznaczone,tak jak w każdej jednej wtyczce.
dario6273 21-02-2016, 20:32 Jeśli to miało być pytanie to odpowiadam,tak sa oznaczone,tak jak w każdej jednej wtyczce.
Gdzie jest góra i dół złącza to trochę większa wtyczka .Liczy się od góry z lewej strony do prawej? Czy tak jak jest wpięta. Po prawej stronie wchodzą przewody spięte trytką :)
Masz opis na wtyczce od strony kabelków.
dario6273 21-02-2016, 20:37 OK dzieki
Bump: Panowie nie orientuję się ktoś gdzie mają być podłączone przewody które idą z szarej wtyczki w tunelu środkowym koło lewarka podgrzewane fotele lift w kolorze biało-czerwonym do podtrzymywania pamięci przycisków i fioletowy który idzie do niebieskiej wtyczki BCM-a tylko nie wiem czy po lifcie i przed idą do takich samych pinów z góry dzięki za odpowiedz :)
dario6273 22-02-2016, 13:02 Witam mam pytanie odnośnie foteli grzanych czy trzeba je aktywować bo u mnie po podłączeniu nie działają przełącznik działa i tyle a nie grzeje co mozna sprawdzic:572:
artur1970 22-02-2016, 14:38 Czy posiadasz instalację podłogową? Zobacz czy masz odpowiednie piny we wtyczce ktora wychodzi z podłogi - porównaj z wtyczką pod fotelem. Wyłącznik będzie działał bo dostaje zasilanie z wiązki tunelu srodkowego.
Sprawdź,czy załącza się przekaźnik RB1 w tylnej skrzynce bezpiecznikowej,po zapłonie.W centralnej konfiguracji nie zaszkodzi także ustawić ,że są na pokładzie grzane tyłki.
dario6273 22-02-2016, 15:14 Sprawdź,czy załącza się przekaźnik RB1 w tylnej skrzynce bezpiecznikowej,po zapłonie.W centralnej konfiguracji nie zaszkodzi także ustawić ,że są na pokładzie grzane tyłki.
Sterowanie przekażnika to ten cienki niebieski przewód który wchodzi do brązowej wtyczki BCM na 5PIN tak podłączyłem.Porównywałem schematy przed i po lifcie trochę się różnią bo idą dwa przewody zasilające 6,0.Mam sprawdzić czy na przekażnik idzie napięcie czy posłuchać jak się załącza przy włączonym zapłonie .
Najlepiej to robić w 2 osoby,jedna trzyma rękę/palec na przekaźniku,druga załącza zapłon.Jeśli jesteś sam to załącz zapłon wyciągnij i wstaw spowrotem przekaźnik do podstawki,wtedy poczujesz ,czy się załącza.
dario6273 22-02-2016, 15:23 Czy posiadasz instalację podłogową? Zobacz czy masz odpowiednie piny we wtyczce ktora wychodzi z podłogi - porównaj z wtyczką pod fotelem. Wyłącznik będzie działał bo dostaje zasilanie z wiązki tunelu srodkowego.
Kable wszystkie mam bo dokładałem od kolegi mm32 a od Ciebie miałem brakujące przewody od wtyczki szarej w tunelu do BSI (czerwono-biały ,fioletowy, czarny masa i brazowy podświetlenie) resztę przewodów już miałem. Nawet w BSI w niebieskiej wtyczce już były podłączone fioletowy i biało -czerwony więc wpiąłem sie bezposrednio do przewodów .:<
Bump: Najlepiej to robić w 2 osoby,jedna trzyma rękę/palec na przekaźniku,druga załącza zapłon.Jeśli jesteś sam to załącz zapłon wyciągnij i wstaw spowrotem przekaźnik do podstawki,wtedy poczujesz ,czy się załącza.
Robiłem tak jak był włączony wyciagałem i wstawiłem i nic nie trykał:572: Może trzeba aktywować nie mam teraz dojscia dopiero wieczorem spróbuję tylko zastanawia mnie to że większość podłącza i działa.Drugi już dzień przeglądania instalacji i schematów .Zrobiłem wszystko tak jak było w twojej fotorelacji sprawdzane po 3razy :572:
dario6273 22-02-2016, 21:18 Dzięki za wszystkie porady :) Szczególne podziękowania dla mm32-za kabelki ,fotorelację i szybkie podpowiedzi :)Wszystko działa jak trzeba :lol: Zapomniałem podłączyc +do zasilania cewki w przekażniku czerwono-biały.
extremechef 12-03-2016, 11:25 z tyłu mam dwie skrzynki bezpieczników w tej drugiej był tylko przekaźnik i jeden bezpiecznik FB1 z czujników parkowania jak się nie myle... musiałem dołożyć jak się nie myle FB3 i FB4 do grzanych siedzeń i FB9 (chce przy okazji wymienić fotel na regulowany elektrycznie na wysokość)
Ile tych kabli z bezpiecznikow ciagles do foteli? Mozesz jakos lopatologicznie podsunąć obrys..bo kupilem fotele z grzaniem a nie mialem tej bialej skrzynki z tylu...
Z giry dzieki
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
paul_pivo 10-08-2016, 11:55 Koledzy szybkie pytanie - nie działa mi przycisk od sterowania podgrzewaniem lewego fotela (kierowcy), a od prawego fotela (pasażera) działa (na moduł przycisków wylała się kawa).
Czy da się w związku z tym przepiąć np. przewody, aby działało podgrzewanie fotela kierowcy zamiast pasażera (w sensie, że będę uruchamiał z przycisków fotel pasażera, a będzie grzał fotel kierowcy)?
Przeglądnąłem schematy, elektrykiem nie jestem i nie mam pewności po samych schematach...
Schemat Fotel Pasażer (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=34298&d=1337768525)
Schemat Fotel Kierowca (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=34297&d=1337768514)
Schemat Całość (http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=34300&d=1337768628)
Jak chcesz to mam taki moduł na zbyciu. .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam. Dla pewności przełącznik / włącznik podgrzewania foteli z mondeo mk3 po lifcie pasuje do mk4 przed liftem ? Wersja z podgrzewaniem i chłodzeniem
pasuje tylko masz inny kolor podświetlenia
pasuje tylko masz inny kolor podświetlenia
Czyli zielone podświetlenie zamiast czerownego ? Zmienić się tego nie da ?
zgadza się.Myślę że da się to zmienić po ingerencji w przełącznik
zgadza się.Myślę że da się to zmienić po ingerencji w przełącznik
Ktoś już to przekładał tzn same podświetlenie ? To są inne diody/żarówki czy folia oraz czy w ogóle da się to przełożyć?
Z samym przełącznikiem nie ma problemu z przełożeniem ?
W ASO nowy przełącznik do mondeo mk4 to 1000zł bez rabatów itp wiec szukam używki ale tylko znajduje do mk3 chyba ze ktoś ma na stanie lub ma namiary na taki przełącznik z mk4 ?
Da się te diody od podświetlenia przełącznika wymienić-robiłem to ;)
W moim mondeo oprócz grzania jest też wentylacja/chłodzenie a jedyne włączniki/przełączniki , które znalazłem nie mają logo wentylatora na przyciskach czyli na tzw chłopski rozum nie pasują chyba , że się mylę ? Chyba będę musiał jeszcze poszukać ew czy można taki włącznik naprawić - w moim mondeo nie działa "-" od strony pasażera - z czasem zaczął ciężej działać , później słabo reagował a obecnie nie działa ... W celu wyłączenia grzania u pasażera musiałem odpiąć akumulator i po resecie po prostu nie włączam grzania siedzenia pasażera ale czasami się przydaje zwłaszcza teraz zimą...
czyli na tzw chłopski rozum nie pasują chyba , że się mylę ?
Musi być włącznik z piktogramem wentylatorka.
djxxx - mam taki włącznik grzanie/wentylacja do MK4 srebrny 100% sprawny, jesteś zainteresowany pisz na PW
Bump: djxxx sprzątnij skrzynkę bo nie idzie do Ciebie nic odpisać
djxxx piszesz do mnie ale ja nadal nie mam możliwości odpisania, gwarancja jak najbardziej ponieważ wiem że przyciski na 100% sprawne !
Szanowni, to mój pierwszy post na forum więc korzystając z okazji chciałem się z wszystkimi przywitać! w swoim Mondeo mk4, użytkuje go od miesiąca, mam inny problem z ogrzewaniem fotela kierowcy (podgrzewanie fabryczne). Generalnie działa ale wyczuwalne jest dopiero przy ustawieniu na max lub jeden poziom poniżej. Przy ustawieniu na połowę ogrzewanie jest praktycznie nie wyczuwalne. Fotel pasażera działa bez problemów.
Pomóżcie od czego zacząć diagnozę, lub może to dość typowa usterka. Wypalenie mat? Uszkodzony sterownik?
Z góry dzięki za pomoc!
Opiszę co u mnie nie działało, może się komuś przyda.
Nie grzały oba fotele, włącznik sygnalizował włączenie normalnie zapalając diody.
Bezpieczniki sprawne, podejrzenie padło wiec na maty ale z lenistwa nie zabrałem się za rozbieranie kostek foteli itp. Zacząłem od wyjęcia włącznika i rozbebeszenia go. Na optyke widać było jeden przyjarany element SMD. Postanowiłem zakupić nowy włącznik po zamontowaniu w tyłek ciepło ;)
Cześć szybkie pytanie mondka mam od niedawna i chciałem dołożyć grzane stołki co mi brakuje do pełni szczęścia mat i włącznika czy coś jeszcze ???
rok 2009 wersja titanium
wiązkę tunelową do przełącznika
witam Panowie
ma ktoś z was może schemat instalacji grzanych foteli do mondeo mk4
jest wczesniej jakis schemacik ale mk3 ,wiec nie wiem czy generalnie
jest to to samo
pozdrawiam i dzieki
metmusic 09-05-2017, 21:53 No dobra, a ja troche bym poszedł na łatwiznę i komuś kto robił to już w polifcie po prostu zlecił. Jacyś chętni? ;) Jedyne co udało mi się do tej pory sprawdzić to to, że mam odpowiednie bezpieczniki. Nie mam na pewno wiązki do przełącznika, co z resztą nie wiem.
Zapraszam do Krakowa. [emoji6]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cześć, przewertowałem wątek, niestety nie znalazłem odpowiedzi na pewnie prosty problem.
Udało mi się znaleść okazyjnie (z anglika) grzaną półskóre w bardzo dobrym stanie z przedlift-a Titanium X ze zwykła regulacją góra dół kierowcy, pasażer manual.
Po zamontowaniu (1:1, tzn. fotel kierowcy z anglika trafił w miejsce pasażera itd.) niby wszystko gra (plug-and-play?) ale nie działa regulacja podnoszenia u pasażera (orginalnie fotel kierowcy). Czy brakuje mi jakiegoś przewodu we wtyczce pasażera czy złączka w fotelu jest w złym miejscu?
Mój model to 2011r po lifcie w wersji ambiente.
Przy okazji zapytam czy będzie problem z podłączeniem grzania w takie konfiguracji (fotele z przedlifta do polifta) ?
oraz na koniec troche dziwna sprawa, bo przełącznik (jasny kolor) z dawcy ma piktogram z "wiatrakiem" oraz sprzedawca sugerował, że te fotele mają również wentylacje, ale nie bardzo widzę na spodzie jakiekolwiek wentylatory, czy nie powinno być taki tylko z farelką skoro fotele nie maja wentylacji? (może poprzedni właściciel coś kombinował z fotelami? )
artur1970 05-07-2017, 18:25 ale nie działa regulacja podnoszenia u pasażera (orginalnie fotel kierowcy). Czy brakuje mi jakiegoś przewodu we wtyczce pasażera czy złączka w fotelu jest w złym miejscu?
Nie, działa ponieważ nie masz w swojej instalacji doprowadzonego głównego zasilania - dwa piny, środek, górny rząd
Przy okazji zapytam czy będzie problem z podłączeniem grzania w takie konfiguracji (fotele z przedlifta do polifta) ?
będzie ok.
przełącznik (jasny kolor) z dawcy ma piktogram z "wiatrakiem" oraz sprzedawca sugerował, że te fotele mają również wentylacje, ale nie bardzo widzę na spodzie jakiekolwiek wentylatory, czy nie powinno być taki tylko z farelką skoro fotele nie maja wentylacji? (może poprzedni właściciel coś kombinował z fotelami? )
jeżeli są wentylowane, to musisz widzieć od spodu dwa wentylatory.
coś kombinował - lub sprzedawca zamienił wyłączniki
masz blisko do Krakowa?
artur1970
Dzieki za szybką odpowiedź,
Zasilanie najłatwiej "pożyczyć" z fotela kierowcy?
Akurat jestem z Krakowa. Tego się spodziewałem, dobrze że wziąłem je dla wyglądu nie feature'ów :)
narazie z podpięciem grzania mi się nie pali, jeszcze jest ciepło, planuje na spokojnie skompletować przełącznik i wiązki, bo napewno czegoś brakuje. Chyba, że uda mi się znaleźć czarny gdzie w Krakoiw, bo srebrnego nie chce. Nie ukrywam, że przydała by się pomoc w sprawdzeniu co będzie potrzebne.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
artur1970 05-07-2017, 19:31 Fabryka prowadzi zasilanie z bagażnika (skrzynka bezpieczników)
Przełącznik, wiązka tunelu - trzeba posprawdzać instalację czy jest przygotowana pod grzanie foteli
Pomoc zapraszam na PW
Cześć
Ją dzisiaj zalozylem grzane skóry do mojego mondka. I teraz kilka pytan.mam wersję titanium ale niestety kabli nie mam. Zakupiłem wlasnie na ebay wiązke kabli z podłączeniem pod przycisk w tunelu. Przycisk kupiłem ale nie mam wtyczki do podłączenia wiec wywnioskowalem ze nie ma kabli. Teraz pytanie czy wiązka ktora zamówiłem z podłączeniem do przycisku to wszystko co potrzebuje ? Czy jakies kable musze doprowadzić do foteli? Obecne mialy wiecej "kolorowych wtyczek w kostce" ale ja kabli jakis luzem nie miałem zeby podlaczyc. Jestem troche zielony...prosze o pomoc
Dzieki !!
http://imageshack.com/a/img923/328/jaKhF4.jpg
to jest moja stara wtyczka (od strony pasażera akurat wczoraj zrobiłem zdjęcie)
a tu kable:
http://imageshack.com/a/img924/5994/BM03sp.jpg
poniżej wtyczka też od pasażera nowa, i fotele
http://imageshack.com/a/img922/5707/0wa3X4.jpg
http://imageshack.com/a/img923/6759/8SbAcj.jpg
Poprawiłem zdjęcia, może ktoś pomóc proszę ? chciałbym się cieszyć z moich grzanych stołków ale nie wiem co muszę jeszcze dołożyć ? jak wspomniałem instalację kupiłem o taką
http://imageshack.com/a/img924/63/6qonIr.jpg
Czy to wystarczy? czy jakiś moduł jeszcze czy co ? :( i jak z podłączeniem przy fotelach bo nie idą do wtyczki kable do tego zielonego i niebieskiego gniazda w fotelach.
artur1970 22-08-2017, 13:52 Wiązka w tunel - musisz rozebrać tunel,wiązkę wymienić - sprawdź ile kabli dochodzi do wtyczki w którą będziesz wpinał wiązkę
U Ciebie brakuje instalacji do grzania foteli. Sprawdź ile masz skrzynek bezpieczników w bagażniku.
Temat do ogarnięcia - jeżeli chcesz kupić oryginalne kable do dołożenia, tak aby fotele grzały - pisz do mnie PW - posiadam kompletną instalację
Wiesz kolego problem taki że ja z Manchesteru jestem ;) jak widać po kierownicy :D napisz na priv ile by wyszła reszta (oprócz tej wiązki co już kupiłem) z wysyłką na priv, dzięki !
artur1970 22-08-2017, 19:33 No problem, jak mawiają Francuzi :619: żyjemy w globalnej wiosce
Staszek, poco?
Skoro masz wtyczkę wyłącznika i szarą kostkę, zarówno męską i żeńska to możesz dołożyć parę pinów i już.
W załączeniu doję Ci rozpiski szarej kostki (złącze C33-C/D) i wtyczki wyłącznika.
Szara kostka wtyczka wyłącznika
Pin 2 - pin 6 - pamięć wyłącznika
Pin 3 - pin 4 – zasilanie +12 wyłacznika
Pin 4 - pin 1 – masa
Pin 6 - pin 3 – podświetlenie wyłącznika
Pin 8 - pin 2 – sygnał sterujący do modułów mat
Pin 1 - „+” tylnego gniazda zapalniczki
Pin 5 - „-” tylnego gniazda zapalniczki
Pozdrawiam
PS
Wklej zdjęcie modułu tej maty, którą kupiłeś. Jak znajdę trochę czasu to może coś Ci pomogę
skorzystałem z tego i działa jak ktoś by nawet nie miał kości od włącznika podgrzewanych foteli to można zrobić na krótko z pinami włącznika
Ktoś dołożył ogrzewanie dla tylnej kanapy ?
Chyba wszystko podłączyłem jak należy, sterowaniem wpiąłem się w żółty przewód.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=67667&d=1449591603
Podświetlenie przycisku działa, czerwone diody też się zapalają, do gniazd pod siedzeniami dochodzi zasilanie, ale jakby nie dostawały sygnału do grzania.
Zastanawiam się czy trzeba włączyć w centralnej konfiguracji, teraz mam tak.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=88690&stc=1&d=1510519348
ale nie mam obecnie jak zmienić tej opcji, a niechcę ponownie przeglądać całej instalacji, jak winna może być konfiguracja
Konfiguracja nic nie zmieni w działaniu. Przedzwoń sygnał sterowania do tylnich wtyczek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To jednak mój błąd. Przez mnogość kolorów (wtyczka od mk3, własny przewód przeciągnięty przez tunel, wpięcie w oryginalną wiązka) pomyliłem masę z sygnałowym. Grzanie z tyłu działa.
Panowie, u mnie pojawił się problem....zakupiłem instalację od artur1970, cała masa kabli, połowę ominąłem bo były od np el. foteli itp których nie mam, kable pociągnąłem do tyłu do bagażnika ( fioletowy i szary od foteli ) do kostki za lampą, tam Artur również mi dał dodatkowy panel na bezpieczniki wraz z przekaźnikiem, tam przy przekaźniku zmoskowałem zielono bordowy kabel z biało czerwonym (z kostki z przekaźnikiem) do zielono bordowego z głównej kostki bezpieczników. trzeci kabel od tego przekaźnika to jest sygnał z foteli ( zmostkowany szary i fioletowy ) a czwarty kabel ( cieniutki niebieski na schemacie jest określony że idzie do Smart Junction Box (???) nie wiem gdzie to połączyć....brązowy kabel (sygnał poziomu nagrzania) podłaczyłem pod kostkę która jest po stronie pasażera przy nogach (miałem kostkę gdzie od przełącznika szedł kabel ale od źródeł nie było w ogóle pinu, więc go też dodałem (analogicznie stwierdziłem że to tam powinno być :D)
Tak więc....cały problem skupia się na braku wiedzy gdzie niebieski kabel od przekaźnika w bagażniku powinien iść ??
następne pytanie czy muszę coś z poziomu komputera aktywować ?
Przyciski świecą, reagują na zwiększenie poziomu itp, ale nie grzeją.
Pozdrawiam ;)
Smart Junction Box (???)
BCM-czyli białe pudełeczko z bezpiecznikami nad nogami pasażera,pod schowkiem.
ok, czyli tak jak myślałem, a czy ktoś coś powie więcej gdzie dokładnie podłączyć ten kabel ? są dwie wielkie wtyki, i jedna mała całkiem z prawej strony https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/-NcAAOSwrklVNjVz/s-l225.jpg
tam widziełem że jest taki cienki niebieski kabelek mam się podpiąć pod niego ?
Co z komputerem ?
a czy ktoś coś powie więcej gdzie dokładnie podłączyć ten kabel ?
Niebieski cienki podłącz na brązowa wtyczkę na pin nr45
A reszta z tego co podłączyłem wydaje wam się dobrze ? brązowy kabel (sygnał z siedzeń idzie do przełącznika tak ? szary i fioletowy do tyłu ? co z komputerem ?
Szary i fioletowy idą do tyłu na bezpieczniki,a brązowy do przełącznika i tak wszystko masz zrobione.
Aktywacja kompem powinna być zrobiona,nie wiem,czy bez niej grzanie ruszy.
Aktywacja kompem
po co? BCM nic nie wie o grzaniu foteli
a zrobie to ja poprzez złącze OBD2? czy jak to działa ? będę w Trójmieście od 18stego do 22 grudnia może ktoś pomoże ?
a zrobie to ja poprzez złącze OBD2?
Tak.
Ja jestem z trójmiasta i mogę Ci pomóc :)
Bump: po co? BCM nic nie wie o grzaniu foteli
Wie,bo to on wystawia sygnał na załączenie przekaźnika RB1 od grzania foteli ;).
ten pin nr45 jest jakoś opisany na wtyczce ? super Marcin to byłbym baaardzo wdzieczny ;) będzie Ci pasował ten okres jak bym wpadł po pracy w tygodniu? będę w biurze do 16 w porcie Gdańskim. Jak to tam cenowo taka przyjemność :) jakieś życzenia z Anglii ? :)
ten pin nr45 jest jakoś opisany na wtyczce ?
Tak,piny są opisane,może nie wszystkie,ale na pewno co któryś.
Reszta poszła na PW.
Ma ktoś może numeracja tych pionów? ;)
zazwyczaj są początkowe i trzeba samemu liczyć
czyli pin 45 brązowej kostki tak ? bo w tej dużej obejmie jest brązowa i czarna kostka.
z tyłu ? jak otwieram ten "schowek" to mam jedną z boku i dwie z przodu, ta brązowa składa się z dwóch (po zdjęciu osłonki) jedna czarna druga brązowa, to do której ? :D
Bump: Działa!!!! Dzięki wszystkim za pomoc ;)
Panowie, nowy update :P wszystko działa, grzeje jest super, szczególnie że zaczęły się u nas niskie temperatury :P aleee, zauważyłem że grzanie na obu fotelach idzie z przycisku pasażera ( jak ustawię grzanie tylko po stronie kierowcy, nic się nie załącza ) jakieś pomysły co poszło nie tak ?
sprawdź schematy, ale kojarzę, że sterowanie do obu idzie po jednym kablu - rozróżnianie lewy/prawy jest na zasadzie, że fotel kierowcy (lewy) ma jedną masę więcej
no ja jak podłączałem instalacje (bo musiałem całą od nowa położyć używając kupną od artud1970) nie miałem dodatkowej masy od fotela kierowcy, ( a też była od anglika ) od jednego i drugiego fotela szły kable fioletowy i szary - do bagażnika, po jednej masie ( podłączona do tej która jest za mocowaniem pasów przednich, i brązowy (czujnik stopnia nagrzania)
sterowanie do obu idzie po jednym kablu
Dokładnie tak.
rozróżnianie lewy/prawy jest na zasadzie, że fotel kierowcy (lewy) ma jedną masę więcej
Tak samo występuje przy grzanej tylnej kanapie.
Kolega ma "anglika" i stąd może problem.
Bump: nie miałem dodatkowej masy od fotela kierowcy
A powinieneś mieć.Dodatkowa masa jest zawsze na fotelu kierowcy.
jakieś pomysły gdzie szukać ? ma ktoś może fotkę wiążki kabli od fotela kierowcy gdzie ta dodatkowa masa jest ? dzięki z góry ;)
Proszę bardzo ;)
Kabel szaro/czarny obok brązowego u dołu.
a ten szary z czarno fioletowym (to jest podgrzewanie tak?) i czarno fioletowy to też masa tak ?
szary z czarno fioletowym (to jest podgrzewanie tak?) i czarno fioletowy to też masa tak ?
Tak.To jest zasilanie do grzanych siedzeń.
Ja jestem pewny że przy fotelu pasażera też mam masę przy brązowym kablu, to chyba ten powinienem odłączyć w takim razie tak ?
tak więc...odłączyłem ten kabel (czarno niebieski obok brązowego z siedzenia pasażera) no i dyskoteka :D prawy przycisk odpowiada na regulację ale nie grzeje, lewy (pasażera) po włączeniu na maxa, po chwili spada, nic nie grzeje...
Sprawdzałeś,czy masz tą dodatkową masę na wtyczce kierowcy,czyli w Twoim przypadku na prawej wtyczce ?
sprawdzę jutro, bo dzisiaj nie mam warunków :) dam znać :)
Cześć ogrzebie trochę temat, chciałem u siebie uruchomić grzanie foteli. Przegrzebałem wątek i mam kilka pytań. Mam wersje Ambiente, chyba Silver z PL, i bieda z okablowaniem.
> Brak przewodów od foteli do tunelu
> W tunelu w szarej wtyczce, tylko po 2 przewody po obu stronach <- tutaj widze największy problem, czy to idzie uzupełnić bez rozbierania deski ? Podpiete tylko gniadko zapalniczki z tyłu.
> Brak drugiej skrzynki bezpieczników w bagażniku, z tego co czytam to mozna ją pominąć
Wiem, że napewno potrzebuje kabli od foteli (kostki pod fotelem) do tunelu -> szara wtyczka oraz do samego przęłącznika. Co jeszcze będzie niezbędne ?
Panowie, a tak trochę z innej beczki, chociaż nadal w temacie foteli: planuję wymianę takich zwykłych na full opcję tj. z grzaniem, wentylacją i modułem pamięci i jestem na etapie rekonesansu instalacji w swoim aucie. Zauważyłem, że we wtyczce wiązki dochodzącej do fotela kierowcy brak jest pinów 13 i 14. Wiecie może za co są odpowiedzialne? Brakuje mi także 1,2,11,12 ale o tych już wiem - can, zasilanie i masa niezbędne do pracy modułu pamięci. Piny od grzania namierzyłem i na szczęście są na pokładzie, ale tego 13 i 14 nie mogę rozszyfrować. Oznaczenia ze schematu to 13: RR155E kolor GRAY, 14: CR201A kolor BLUE-ORANGE, oba WA 0,5 (to WA to przekrój w mm2?)
ale tego 13 i 14 nie mogę rozszyfrować
W full fotelu kierowcy(pamięć+wentylacja) tych pinów nie ma,także się nie przejmuj.
W full fotelu kierowcy(pamięć+wentylacja) tych pinów nie ma,także się nie przejmuj.
Ok! Dzięki za cynk, to zapytam jeszcze, bo wyczytałem, że bawiłeś się w wymianę diod we włączniku:
Da się te diody od podświetlenia przełącznika wymienić-robiłem to ;)
Jak to tam w środku wygląda? Czy te diodki są bezpośrednio wlutowane w płytkę drukowaną czy może są na jakichś kabelkach? Zwykłą lutownicą da radę czy potrzebna stacja?
Diody są przylutowane do płytki drukowanej.Ja to robiłem tradycyjną lutownicą,nie hot'em.
Witam.
Takie pytanie.
Zna ktoś może jakiegoś speca w Warszawie lub okolicach, który by mi pomógł lub ogarnął grzanie tyłka w Mk4?
Dziękuję.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
lechu_jr 02-02-2018, 22:07 Cześć.
Jestem właśnie po podłączeniu podgrzewanych foteli od zera, tzn nie miałem żadnych wiązek, wszystkie kładłem od nowa. Włączniki podgrzewania już działają, reszta instalacji i maty też już na miejscu. Musiałem dołożyć także tylną skrzynkę bezpieczników (część B). Kładłem według schematu czyli cienki niebieski przewód na pin B5 w SJB i dwa plusy. Problem polega na tym że przekaźnik nie załącza. Szukałem na forum i znalazłem że muszę podłączyć jeszcze + do zasilania cewki w przekaźniku (Kabel czerwono-biały). Niestety nie obejmuje tego schemat od podgrzewania. Poprosiłbym o podpowiedź gdzie go mam podłączyć, najlepiej schemat, moja wiedze o elektryce nie jest zbyt obszerna,
Zapomniałem zaznaczyć że część B w skrzynce RJB mam przedliftową czyli piny B 213 i B210 łączą się w jeden i idą pod bezpiecznik F20
defqon1992 28-02-2019, 11:22 Witam . Potrzebuje informacji na temat żyły biało niebieskiej. Dochodzi do sterownika przy macie grzewczej. Wg schematu to sygnał z wlacznika. Jakiej wartości jest ten sygnał . Dla stopnia grzania "1" ma pojawić się np.8V a dla grzania "3" 12V ? Mógłby ktoś zmierzyć miernikiem co pojawia się gdy zalaczymy grzanie na tej zyle ?
sygnał sterujący z klawisza do mat (jeden przewód z wtyczki włacznika idzie do obu foteli) jest cyfrowy (tzw LIN) a nie analogowy
defqon1992 01-03-2019, 23:18 Czyli nie da się odczytac co tam wysyła wtedy w postaci cyfrowej włącznik ? Myślałem żeby zrobić sterowniki bo chyba nie da się kupić samych a potrzebuje kilka
Czego się nie da się kupić Twoim zdaniem?
Oczywiście, że się da „podsłuchać” sygnał cyfrowy, tylko trzeba mieć narzędzia. A później warto by zinterpretować te ramki i zrobić urządzenie co będzie generować takie ramki.
Pewnie taniej będzie kupić przełączniki.
defqon1992 03-03-2019, 09:33 Samych sterownikow przy matach . Tylko pewnie z całą mata. Oscyloskopem może by dało radę
defqon1992 19-03-2019, 20:34 A czy sterowniki które są od przednich foteli w MK4 będą pasować do kanapy ? Z jakich aut będą pasować sterowniki do kanapy ?
Z przodu do tyłu będą pasowały
Z przodu do tyłu będą pasowały
Do mm32
CZY kojarzysz w jakie piny kostki szarej w tunelu się podpiąć i wyprowadzić kabelki do włącznika grzania kanapy tył. Kostki mam już ori pod kanapą. Maty planuje od mk3 polift wrzucić
Bump: Z przodu do tyłu będą pasowały
Do mm32
CZY kojarzysz w jakie piny kostki szarej w tunelu się podpiąć i wyprowadzić kabelki do włącznika grzania kanapy tył. Kostki mam już ori pod kanapą. Maty planuje od mk3 polift wrzucić
|