Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Drgajaca kierownica przy hamowaniu nie mam juz pomyslu
koniecznyh 29-02-2012, 14:15 mam taki problek
przy hamowaniu od 60km/h wzwyz kierownica drga
przy predkosci 120km/h i nacisnieciu hamulca kierownica drga duzo mocniej
a przy 150 i hamowaniu to juz jest tragedia
wymienilem 3 razy z przodu tarcze hamulcowe i raz klocki
wymienilem raz tylne tarcze
i bez jakiejkolwiek zmiany -kierownica dalej drga przy hamowanie tak jak wczesniej
wywazalem kola
zmienialem kola letnie na zimowe -i drga tak jak drgalo
co robic bo nie mam juz pomyslow
marcinszrk 29-02-2012, 14:41 a tylne klocki tez?
koniecznyh 29-02-2012, 14:51 a tylne klocki tez?tylnych klockow nie wymienialem
a co by one mialy do drgania? przeciez po czasie sie dopasowaly
i co by to mialo dac jak drga kierownica
szpece mi kazali wymienic tylne tarcze po wymianie ich nic to nie dalo
ja juz nie mam pomyslow co by bto moglo robic:mad:
Zmierz bicie przednich piast.
koniecznyh 29-02-2012, 15:22 sprawdzalem po wyjeciu tarcz czy sa jakies luzy i nie bylo
Luzy to co innego, sprawdź czy jest bicie na tarczach a później na piastach. Czy po zmianie tarcz jest lepiej przez jakiś czas czy nie ?
To jest mk4 ?
Jak tak to tu masz temat http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=96369&highlight=tarcze+mk4
a luzy na przegubach wewnetrznych?to tez sprawdzales?
wymienilem 3 razy z przodu tarcze hamulcowe i raz klocki
Miałem podobną sytuację w innym aucie. Pomiar owalizacji pomógł - do wymiany była piasta, a tak samo jak ty co chwile wymieniałem tarcze. Po wymianie piasty+kolejne nowe tarcze i klocki problem ustał.
Tez mi bilo i jakies 2tygodnie temu wyminilem tarcze na nowe i klocki tez (wiem masz nowe i bije ja tez miałem i wymieniłem nowe na nowe) PO ŚCIĄGNIĘCIU TARCZY OKZALO SIĘ ZE WEWNĘTRZNA STRONA PRAWEJ TARCZY JEST NIEBIESKA A WIEC PRZEGRZANA I NIE PODLEGA GWARANCJII CO WIECEJ ZOBACZYLEM ZE ZACISK A RACZEJ TAM GDZIE JEST PRZYKRECONY ZACISK DO TAKIEJ PROWADNICY Z GUMKA NIE CHODZI ONA DELIKATNIE TYLKO MA OPORY I BARDZO CIEZKO SIE WCISKA I WYCIAGA WIEC WYCIAGNOLEM I WYMIENILEM TAKI BIALY SMAR NA NOWY BIALY LECZ NIE PAMIETAM JAKI I TERAZ JUZ JEST DOBRZE A MOZE TO WLASNIE TO !!! WARTO SIE TROCHE POBAWIC
miałem to samo, winny był luz na sworzniu wahacza, po wymianie na nowe bicie zniklo, dobry mechanik powinien to odkryc
dokładnie trzeba było wymienić ta czesc:
http://ford.sklep.pl/pl,product,321125,sworzen,wahacza,febi.html
miałem to samo, winny był luz na sworzniu wahacza, po wymianie na nowe bicie zniklo, dobry mechanik powinien to odkryc
dokładnie trzeba było wymienić ta czesc:
http://ford.sklep.pl/pl,product,321125,sworzen,wahacza,febi.html
u mnie podobnie aczkolwiek była to końcówka drążka kierowniczego z dużym luzem
waldemarh 07-03-2012, 07:42 Może maglownica się kończy. Poruszaj kierownica na wyłączonym silniku może będą stuki.
AmaterasuX 10-03-2012, 07:51 u mnie tez tak bylo, to sie okazalo sie felgi byly troche krzywe, i guma byla zle naciagnieta na felge
Obstawiam końcówki drążków
toomekk6 11-03-2012, 09:18 I ja mam podobny objaw od 60km/h w górę podczas hamowania trzęsie kierownicą. A poniżej 60km/h samochód przy lekko wciśniętym hamulcu hamuje jakby pulsacyjnie.
W następnym tygodniu pojade na stacje niech mi sprawdzą zawieche.
u mnie w foce przyczyna było wybite łozysko...
waldemarh 19-03-2012, 18:37 co to są luzy wewnętrzne przegubów?
koniecznyh 24-01-2013, 21:29 panowie
po 18 miesiacach usunalem problem
wymienilem po raz czwarty tarcze z przodu
zawsze wymienialem na tarcze najtanszej firmy
tym razem wymienilem na tarcze i klocki firmy bosch
zaplacilem 380zl na allegro
i samochod hamuje jak by byl nowy
nic kierownica nie drga
zaluje ze nie wymianilem od razu na taki komplet
panowie ,
wymieniajcie swoje tercze w mondeo tylko na firme bosch
inne dziadowskie firmy nie powinny produkowac tarcz hamulcowych poniewaz robia je ze zlej stali
teraz pozbylem sie koszmaru ktory mialem 18 miesiecy
rozwazalem juz sprzedaz auta
Może daj im trochę czasu...;)
Bosch to nie jest jakaś super firma jeśli chodzi o tarcze.
jendrekmak 24-01-2013, 21:48 zawsze wymienialem na tarcze najtanszej firmy180 KM i kiepskie hamulce to nie jest do końca rozsądne.
koniecznyh 24-01-2013, 22:51 180 KM i kiepskie hamulce to nie jest do końca rozsądne.hamulce hamowaly bardzo dobrze
tylko kierownica drgala
Miałem podobnie, miałem zwyczajnie krzywą felgę(żona zaliczyła krawężnik i się nie przyznała :P.
Bosch to nie jest jakaś super firma jeśli chodzi o tarcze.
Dokładnie
Tarcze - produkcja chiny
Klocki - produkcja tajwan...
Nie popadajmy w przesadę, w końcu ponad połowa części do samochodów powstaje w Azji. Po prostu są tarcze dobre i złe, jak zawsze.Ja też kupiłem zestaw Bosch do przodu i od 30 kkm nic złego się nie dzieje.
jendrekmak 26-01-2013, 21:28 hamulce hamowaly bardzo dobrze
tylko kierownica drgala drgała jak sam stwierdziłeś z powodu tarcz hamulcowych więc pomimo skuteczności były i tak kiepskie bo kierownica drgała. i tak w kóło
Taki trochę offtopic, ale może się przydać osobom, które czują jakieś drgania przy hamowaniu.
Jedźcie na stację Dekra i zróbcie ścieżkę diagnostyczną. Koszt ok. 30 zł, a wszystko rzetelnie sprawdzone. Podjerzewam, że sprawdzenie samych hamulców będzie tańsze.
U mnie na badaniu wyszło, że drganie spowodowane było "kwadratowymi" tarczami z tyłu (ręczny się zapiekł w zimę i jechałem kilka km zanim się zorientowałem).
Pozdro.
kubicaROBERT 29-01-2013, 16:31 Ja miałem to samo i przegób wewnętrzny lewy mi padł po wymianie lata bez problemu a teraz mam bicie kierownicy wpakowałem kupe kasy i dalej to samo
Zmierz bicie osiowe tarcz (najlepiej czujnikiem zegarowym) i bedziesz wszystko wiedział. Dla porównania: bicie 0,3 mm - trzęsie jak diabli, 0,2mm - trzęsie, 0,1 mm - może być. Nie wierz w oceny "0,2mm - w normie"
Dla porównania: bicie 0,3 mm - trzęsie jak diabli, 0,2mm - trzęsie, 0,1 mm - może być. Nie wierz w oceny "0,2mm - w normie"
Max bicie tarcz powinno wynosić 0,05mm ;)
Przy 0,1 da się jeszcze jeździć, najlepiej gdyby było 0. Najlepsze jest to, że zdjęcie i założenie tarczy przy tym samyn ustawieniu na szpilkach zmienia wynik o kilka setnych, nawet na nowych tarczach.
Najlepsze jest to, że zdjęcie i założenie tarczy przy tym samyn ustawieniu na szpilkach zmienia wynik o kilka setnych, nawet na nowych tarczach.
Dlatego przy montażu tarcz należy zawsze wykonać pomiar bicia i znaleźć najbardziej optymalną pozycję.
Dlatego przy montażu tarcz należy zawsze wykonać pomiar bicia i znaleźć najbardziej optymalną pozycję.
Pisałem o demontażu i montażu w tej samej pozycji w stosunku do szpilek. Warto spojrzec na piastę, szczególnie na powierzchnię kontaktu z tarczą. Przy czystych piastach wymiana z pozycją przypadkową też daje doobry wynik. I tak po pierwszym zagrzaniu tarcza sie lekko odkształci.
Pisałem o demontażu i montażu w tej samej pozycji w stosunku do szpilek. Warto spojrzec na piastę, szczególnie na powierzchnię kontaktu z tarczą. Przy czystych piastach wymiana z pozycją przypadkową też daje doobry wynik. I tak po pierwszym zagrzaniu tarcza sie lekko odkształci.
Teraz to nie rozumiem o czym piszesz.. Przy każdym montazu powierzchnia piasty ma lśnić jak lustro a jak wkładamy wcześniej zdemontowaną tarcze to powierzchnię która styka się z piastą także należy oczyścić. Robiłem już wiele razy zmiany tarcz i wymiany które wymagały demontażu piasty i nigdy nie było problemów z biciem (3 razy robiłem wymianę w MKIII i nikt nie zgłaszał do tej pory zastrzeżeń)
Zmierz bicie tarczy kilka razy po zdemontowaniu i zamontowaniu dokładnie w tym samym położeniu. Zdziwisz się.
Zmierz bicie tarczy kilka razy po zdemontowaniu i zamontowaniu dokładnie w tym samym położeniu. Zdziwisz się.
Wierz mi, że robiłem to nie raz (z tego żyję ;) ) i jak poprawnie się zamontuje to nawet po 80tys km jest ok. W moim Accordzie demontowałem tarcze 3 razy i teraz mam bicie 0,02mm (przebieg na tarczach powyżej 60kkm - jeszcze nie zmieniałem a tyle tym autem zrobiłem).
Mogę sie podpiąć?
U mnie bije nie az tak bardzo kierownica co drgania czuc na całym samochodzie. Co dziwniejsze nie ma znaczenia czy jade 120 czy 50 km/h, ponieważ raz trzesie innym razem mniej a jeszcze innym razem prawie wcale. Nie ma reguły na to. Moge jechac np 70km/h i hamować i nic sie nie dzieje ale za chwile z tej samej predkosci bedzie drgało autem. I też sie zastanawiam nad pozostałymi rzeczami poza tarczami.
mondeo70235 03-05-2013, 23:31 Ściągnij tarcze i wyczyść szczotką na wiertarce osadzenia tarcz na piascie
Dzieki, tak zrobię. Przy okazji jak bede wymieniał tylne amory i łączniki tylnego stabilizatora.
jendrekmak 05-05-2013, 12:44 to sprawdź jeszcze czy masz proste felgi bo przy 18-tkach częstą przyczyną drgań jest ich uszkodzenie
Znajomy miał bicie kierownicą przy hamowaniu w BMW.Wymienił przednie tarcze i nie pomogło.Okazało się że krzywe tarcze były z tyłu
dikileiden 06-05-2013, 11:41 sprawdź czy nie masz krzywej piasty . Ja pokrzywiłem w MK3 trzy komplety tarcz , w końcu doszedłem że piasta bije , wymiana piasty i jak ręką odjął .
sprawdź jeszcze czy masz proste felgi bo przy 18-tkach częstą przyczyną drgań jest ich uszkodzenie
Ja mam 17' :)
sprawdź czy nie masz krzywej piasty
Na tyle obie piasty wymieniałem na SKF jakies pol roku temu.
Na tyle obie piasty wymieniałem na SKF jakies pol roku temu.
A na przodzie?
Na przodze (gdy malowałem niedawno zaciski) ruszałem kołem by sworznie sprawdzić i końcówki, ale nie pomyślałem o łożyskach...
Najgorsze jest to ze od rana do wieczora jestem w pracy i nie mam jak,kiedy odstawić auta do mechanika :( I tak bedzie do konca tego miesiaca :(
Ale dzieki wszystkim za podpowiedzi, już wiem na co jeszcze musze zwrócić uwagę.
|