Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Usunięcie DPF + emulator - proszę o opinie
WalterAlfa 10-03-2012, 13:49 Witam!
Mam Focusa 1,6TDCi z filtrem cząstek stałych. Przebieg to 130tyś. I DPF do wymiany :(
Koszt wymiany w ASO 6700zł, koszt usunięcia+emulator 1500zł.
Proszę o opinie osób, które usunęły DPF, jednocześnie montując emulator elektroniczny.
Pytania:
1. Czy jeździ się tak samo? Czy nie ma problemów?
2. Czy przy przeglądach rocznych w stacjach diagnostycznych nie ma problemów?
3. Czy w ASO nie robią problemów? Tzn. czy przypadkiem te programy diagnostyczne nie zmieniają czegoś, co potem powoduje nieprawidłowe działanie?
Pozdrawiam.
Pojedz do V-techu polecam Łowicz usuną ci filtr i prawidłowo obrobią program przy okazji możesz podnieść moc silnika cena to też 1500,Wystrzegaj się jak ognia, emulatorów i warsztatów które nie mają o ty m pojęcia a takich jest 90% na przyszłość trochę poszukaj na forum jest dużo o filtrach np tu.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114978&highlight=tech
WalterAlfa 10-03-2012, 14:23 A dlaczego uważasz, że emulatory są złym rozwiązaniem? Czytałem, że ich zaletą jest brak konieczności zmieniania czegokolwiek w sterowniku.
nie stosuj emulatorów, fachowo u fachowca z praktyką, niczego w sterowniku nie zmieniasz oprócz modyfikacji programu. polecam vtech, też u nich robiłem, tyle że w Krakowie. już półtorej roku i fajnie jest
Czytałem, że ich zaletą jest brak konieczności zmieniania czegokolwiek w sterowniku.
Nikt niczego nie będzie zmieniał oprócz poprawek w programie które wyjdą tylko na lepsze.
WalterAlfa 10-03-2012, 19:57 A czy w tym VTechu fizycznie wycinają DPF czy tylko wyłączają? Zależy mi na całościowym rozwiązaniu.
I jeszcze odnośnie emulatora: dlaczego wg Was to złe rozwiązanie? Idea wydaje się słuszna, nie trzeba nic zmieniać w sterowniku (przez zmianę rozumiem oczywiście poprawki w programie), po prostu sterownik "myśli", że ma sprawny DPF. Gdzie tkwi problem?
skrzypekps 11-03-2012, 18:42 komputer z tego co słyszałem "czyści" ropką DPF'a nawet jak czujniki nie wykazują różnicy ciśnień tzn nawet jak jest czysty - tak zapobiegliwie więc jeśli wywalasz wnętrzności i montujesz emulator to komputer i tak dawkuje ropke na czyszczenie mimo ze tam DPF'a nie ma, a to ma wpływ na żywotność układu wydechowego i białą chmurkę za twoim autkiem.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić...
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić...
Nie mylisz się, nawet przy teoretycznie czystym DPFie regeneracja sporadycznie będzie się odbywać. Coraz rzadszy olej powoli dobije i tak lichą twoją turbinkę.
emulatory to dobre rozwiązanie dla aut gdzie nie sa się wyproramowć filtra. A że takich aut jest sporo Vtech wprowadził do swojej oferty emulatory.
...emulator do 1,6??!!bez sensu, to półśrodek...emulatory montuję tylko w Toyotach. Lexusach, Mazdach 2,0 w Jaguarach trzeba zrobić na oba sposoby....bo w nich niema innej możliwości, w każdym innym przypadku modyfikacja programowa i przeróbka ukł. wydechowego ( w 1,6 jest b. istotna) to jedyne słuszne rozwiązanie....właśnie w 1,6 najczęściej demontuje wcześniej założone emulatory, aby pozbyć się dopalania, co prawda odbywa się to stosunkowo rzadko i krótko, nie generując usterek na desce, ale jest uciążliwe i ma zły wpływ na jakość oleju silnikowego, a jak wiadomo te silniki tego wyjątkowo nie lubią
a mnie wywalili dpfa fizycznie, nic nie robili w programie, zamiast eolisa mam dolna ropę do zbiornika po nim i smiga bez booolu zero błedów!
a mnie wywalili
...gdzie, kto Cię wywalił?? :)
...a tak poważnie, w 1,6 masz wywalonego DPF i nic się nie dzieje?...nie dymi?...itd??? coś mi się wierzyć nie chce, nie jedno auto do mnie trafiło po wywaleniu bebechów i za nim dojechało na program, kopciło poważnie i sypało czekami...
nowak0jakub 02-12-2013, 18:29 Pytanie do kolegi HEKO:-)
W dniu dzisiejszym usunalem filtr DPF ze swojego focusa mk2 1.6 tdci. Usuniecie z elektroniki za pomoca sprzetu KESSv2. Ale chodzi mi o usuniecie mechaniki. Z puszki w ktorej jest DPF, i katalizator (katalizator pierwszy od turbiny, tak powiedziano mi W moim zaprzyjaznionym warsztacie w ktorym to robilem) usunieto caly wklad ceramiczny filtra. I generalnie na tym sie to skonczylo.
I teraz pytanie: czy to wlasciwe postepowanie?
ps. Postaram sie pozniej dodac fotki jak wygladal filtr po rozcieciu:-)
...nie właściwie, pozostawienie pustej puszki po dpf (sam kat) będzie powodowało overboosty turbiny, co nie jest zdrowe dla niej, a w najgorszym przypadku może powodować lekkie szarpanie i błedy
nowak0jakub 02-12-2013, 18:37 Co w takim razie nalezaloby zrobic? Generalnie dali na to bezterminowa gwarancje, bede w razie czego poprawiac. Twierdzili ze ten filtr byl mega zatkany, prawda to? Ty na pewno wystarczajaco sie ich naogladales:-)
należy wspawać przesłonę/dławik z rurą idącą do wylotu z filtra
ale na co dali gwarancję, bo na turbinę raczej nie, a z tak wykonaną puszką, turbina będzie przeładowywać przy każdym wciśnięciu gazu
na filtrze nie widać sadzy, tylko tlenki ceru, więc jego drożność mogła być ograniczona
nowak0jakub 02-12-2013, 18:59 No pewnie ze nie na turbo. Pytanie tylko jak duzo wartosc maksymalnego cisnienia bedzie przekraczana i ile musi wyjsc z"korytarza" zeby cos zaswiecilo sie na desce?
to indywidualna sprawa każdego egzemplarza
Witam,
Włącze sie również do dyskusji. Posiadam Focusa 1.6 109KM z 2005 roku. W styczniu tego roku wywalilem w v-tech Bialystok DPFa. Od tego momentu skończyły się problemy z silnikiem lecz wywalal błąd overbost i strasznie kopcił. Wymieniłem świece zarowe, wymienilem olej i uzylem ceramizera Ceratec. Do wtryskow uzylem preparatu do czyszczenia LiquiMoly. Po tych operacjach przejechalem 5 000 km i nie zauważyłem nawet chmurki dymu. Niestety overbost wystepuje w dalszym ciagu, jak zauwazylem najczesciej po przekroczeniu 2500 obr/min.
Chetnie wstawil bym taki dlawik lecz nieam pojecia gdzie go mozna kupic. Prosil bym o jakis mamiar na sklep.
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
po pierwsze, to nie ma takich elementów do kupienia, trzeba je wykonać we własnym zakresie, po drugie dochodzi do tego sposób zrobienia softu do dpf, odpowiednio zrobiony, redukuje overboosty
Dzieki heko, teraz pozostaje męczyć v-tech.
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Witam serdecznie, przyłącze się do pytania o overbost.. usuwając filtr w jeden z Poznańskich zakładów zapewniano mnie ze takie zjawisko nie wystąpi ponieważ turbina posiada "zabezpieczenie"? (modyfikują odpowiednio soft?) Pytałem o przysłonę w puszkę i otrzymałem info, że takiego czegoś nie stosują? Uprzejma prośba do Heko o opinię.
Autkiem jeżdżę już z 10k km po usunięciu i jest ok.
jeśli soft jest odpowiednio zrobiony, będzie OK, ale mało kto to potrafi...u kogo robiłeś?
tutaj:
http://usuwanie-dpf-fap.poznan.pl/kontakt_dpf.htm
...no to raczej słabo to widzę, ale przypadkowo może jakoś działać :)
co mam powiedzieć, narazie jakoś działa (póki co całkiem dobrze) nie znam się ;-)
...tak jak wcześniej pisałem, pusta puszka po DPF, to obciążenie dla turbiny, a te w 1.6 nie należą od nadzwyczajnie wytrzymałych :)
Podepnę się z pytaniem w tym wątku.
Silnik 1.6 TDCI 109KM 2005 rok, usunięty DPF, katalizator - generalnie za turbo jest rura o stałej średnicy a na jej końcu tłumik. Nie została nawet sonda od pomiaru temperatury spalin.
Takie auto kupiłem - mój błąd (proszę nie bić, że ze mnie frajer) ale do rzeczy. Soft pewnie jest oryginalny, bez żadnych modyfikacji bo na początku wkurzała mnie biała chmura co ok. 50km. Trochę poszperałem w sieci (instrukcja HDi) i w wiązkę od czujnika temp. spalin wstawiłem opornik 400-500om - teraz dopalanie mam co ok. 300km. Czyli już rzadziej irytuje to dymienie.
Ostatnio zaczął pojawiać się błąd P2002 tj. poziom pułapki pyłów poniżej normy. Dla mnie wskazuje to na zatkany DPF, którego już nie ma. Były też inne błędy. Generalnie auto jeździ raczej jak VW 1,9 SDI niż silnik z turbo. Moc pojawia się dopiero przy ok 2200 obr. Prócz samego cyklicznego dopalania nic nie dymi, oleju na miarce powoli ubywa zamiast przybywać jak co niektórzy opisują.
Teraz pytanie: Co zrobić aby to auto w końcu zaczęło się zachowywać jak turbo diesel? Sciągnąć soft z ECU (mam 5M51-12A650-UB) i za pomocą ECUSafe wyłączyć DPF (o ile to zadziała?). Oddać do tuningowców i dać im soft do przemodelowania + ewentualnie podciągnąć osiągi? A może w cholerę to sprzedać?
Co koledzy doradzacie?
Oddać do tuningowców i dać im soft do przemodelowania + ewentualnie podciągnąć osiągi?
To jest to co powinieneś zrobić. Dodatkowo ta prosta rura zamiast DPFa powinna zostać przerobiona jak pasał Heko i będzie hulać.
Heco napisał pusta puszka po DPF a u mnie tego elementu nie ma - cały moduł DPF/katalizator został zastąpiony rurą o średnicy wydechu. Więc teoretycznie nie dochodzi do przeciążenia turbiny bo koni to mam odczuwalnie 50% mniej niż więcej.
PS.
A może kupić ten cały DPF (regenerowany) z portalu aukcyjnego za ok 1k PL i zamontować go ponownie? Rzeźby w sofcie nie trzeba będzie robić, auto powróci to życia i przestanie kopcić - cenowo wyjdzie podobnie jak usuwanie programowe DPF + CHIP (tj. ok. 2k PLN) ?
dziś wyrwałem chwasta (DPF) koszt 1400 zł. Polecam serwiS ŁG Ładyga Gorzkowski w Krakowie na ulicy Półłanki 30.
Panowie zostawiają obudowę a wyciągają z zewnątrz filtr. Więc z zewnątrz nie widać zmian. Pózniej programują orginalne oprogramowanie na które dają 3 letnią gwarancję.
Widać, że w serwisie nie zbywają klienta, tylko starają się doradzić i widać, że mają pojęcie o robocie.
Podepnę się pod temat: czy po usunięciu DPF i przeprogramowaniu można jechać do ASO i bezpiecznie dać im coś do roboty czy już zawsze trzeba nadgrywać soft jakąś modyfikacją? Czy w ASO od razu będą wiedzieli, że nie ma DPFa? Czy to stwarza jakieś problemy?
Mam w tej chwili gwarancję Ford 12, ale dostałem 2 błędy (P2458 i P242F) i "Awarię silnika" . Żona jeździ C-maxem na krótkich dystansach i myślę, że inne działania niż usunięcie DPFa nie wchodzą w grę...
Domyślam się, że po takiej operacji gwarancja Ford 12 przestaje działać? ;)
Czy jeszcze kiedyś mogę ją wykupić?
Przy wycince DPF niezbędna jest modyfikacja oprogramowania sterownika silnika. Najlepiej jest to zrobić w takiej kolejności, że najpierw zaktualizować oprogramowanie PCM (sterownika silnika) do najnowszej dostępnej wersji a dopiero potem zabierać się za DPF.
Porządne serwisy "DPFoff" robią w ten sposób, że sczytują aktualny soft PCM, modyfikują go (wyłączając procedury obsługi DPF) i wgrywają go z powrotem.
Po tak wykonanej operacji ASO nie ma metody na sprawdzenie obecności takiej modyfikacji i nie ma jak to wpłynąć na gwarancję Ford 12...
Ewentualny kolejny update softu PCM oczywiście "przykryje" modyfikację wyłączającą DPF i spowoduje problemy, ale prawdopodobieństwo, że powstanie jakaś nowa wersja softu dla tych kilkuletnich już silników wynosi jakieś 3%...:wink:
w ASO nie widzą usuniętego (prawidłowo) dpf, więc nie widzę problemu, jedyne co, to mogliby nadgrać nowszą wersję programu, ale to też nie problem, bo usuwając mogę zaktualizować do najnowszej wersji :D
OK, dzięki. Jutro wybieram się do heko. Potem pewnie jeszcze wymiana oleju. Mam nadzieję, że będzie dobrze :)
CzesciFordKraków 17-09-2014, 05:05 Wg. nas nie ma sensu stosowanie emulatora w tych silnikach z uwagi na to ,że ładnie sie spisuja po usunieciu DPF w programie ,co jest rzeczą bezawaryjną , w odróżnieniu od emulatora - ale o tym już sporo było .
Zeszło trochę na temat turbin , więc wtrącimy też swoje trzy grosze ,z uwagi na fakt ,ze sporo pracujemy przy tych silnikach .
W silnikach 1.6 HDI głównym problemem z turbina jest zapychanie się nagarem układu zapewniającego jej smarowanie. Dlatego też podczas regeneracji i wymiany turbiny w przypadku tego silnika trzeba wymienić też smoka i śruby z sitkami .
Podczas usuwania filtra czatek stałych DPF kontrolujemy luzy na niej ,oraz ew .wycieki . Chwile to trwa ,ale mozna sie sporo dowiedzieć o jej stanie .
wrona1988 17-09-2014, 19:17 Ja ma fokę 1,8 tdci 2008 i wyciałem filtr i jestem zadowolony ponieważ przez ten filtr była ostro zamulona i dużo paliła teraz jest dużo żwawsza i mniej pali.
Ja ma fokę 1,8 tdci 2008 i wyciałem filtr i jestem zadowolony ponieważ przez ten filtr była ostro zamulona i dużo paliła teraz jest dużo żwawsza i mniej pali.
Silniki 1.8 tdci nie posiadają dpf. Może usunąłeś katalizator.
Ja ma fokę 1,8 tdci 2008 i wyciałem filtr i jestem zadowolony ponieważ przez ten filtr była ostro zamulona i dużo paliła teraz jest dużo żwawsza i mniej pali.
hmmm, ciekawe o co miało chodzić w tym poście?? :D
hmmm, ciekawe o co miało chodzić w tym poście?? :D
Kolega "wyciął" filtr paliwa oraz filtr powietrza i auto dostało "drugiego życia"...:D Łaskawie zostawił filtr oleju, bo jak się za niego zabrał, to mu strasznie koszulę zachlapało...:lol:
Ja ma fokę 1,8 tdci 2008 i wyciałem filtr i jestem zadowolony ponieważ przez ten filtr była ostro zamulona i dużo paliła teraz jest dużo żwawsza i mniej pali.
A może Kolega usunął filtr przeciwpyłkowy i to spowodowało przyrost mocy/zmniejszenie spalania?
Witam szanownych:)moze podepne sie do tematu :)teraz mykam petrolem 1.8 16v 125km.Ostatnie 5 latek bujalem sie zafirka 1.9cdti z dpf-em.Kierunek Polandia poblize londonek ,nagle break zonk brak mocy,telefon do rac,przyjazd ,diagnoza DPF,koszty za duze bo prawie f600 tel do kumpla laweta f159 i garaż wycinka plus nowy soft hamownia wyszlo 166km i bujalem sie tak jakies 1.5 roku tak jak koledzy pisza puszka zostala ale w srodek wspawali rure z otworami i jakas watolina do okoloa MOT bez problemu mniejsze spalanie a silniczek miodzio.Wiec mysle ze jak wycinka to i nowy sofcik(kupilem domek wiec potrzeba bylo kaski no to zafika for sale:/)
Teraz usunąłem "kata"silnika/jak to określają koledzy filtr PDf w fokusie mk2 1600
109km był tak zapchany,że nic by mu nie pomogło,jedynie resekcja.
Teraz auto tak śmiga,że nie mogę się przyzwyczaić do obecnej dynamiki silnika,nie wiem jak będzie dalej-teraz jest super.
Witam odgrzewam kotleta .. jest fizyczna mozliwosc usuniecia czesci dpf a zostawienia katalizatora?? jesli tak to ktora czesc jest katem ?silnik 1.6tdci/hdi 109km z wstawieniem podpory rura nie ma problemu moge sobie zrobic nawet chromową
zawsze się tak robi, nigdy nie usuwa się kata!!
kat jest zawsze pierwszy, u góry
Czyli nalezało by wyspawac okraglą podstawe wstawianą w poprzek do obudowy nastepnie dospawac rure az po wylot z puchy?Jak tniecie filtr w pół czy jakies nacinanie wzdłuzne?Wszystko co potrzeba wypalą mi na plazmie wlacznie z wykulaniem rurki ;)
tak, ok. 3-5cm poniżej kata (bo musi być przelot z kata na całej średnicy) spawasz przegrodę z wylotem/rurą np. 55mm.
tniesz w poprzek puszki, po miedzy katem a dpf, tam jest wkręcona rurka od czujnika temp.
Witajcie,
Pacjent: focus mk2 r. 2006, 109 KM, 1.6 tdci
mam mały problem ze swoim focusem. otóż przy okazji ostatniej z napraw (wymieniane świece, akumulator, kombinowane z zegarami i coś z modułem sterującym świecami) wgrano nowe oprogramowanie do pojazdu.
Przy okazji okazało się, że mój samochód ma wycięty DPF, ale podobnież poprzedni właściciel zostawił katalizator. Ów katalizator rozleciał się u mnie na kawałki powodując objawy podobne do zapchanego dpfa = tryb serwisowy.
Po usunięciu resztek katalizatora i wgraniu ponownie softu zauważyłem, że co jakiś czas podczas jazdy mój focus puszcza kłęby białego dymu. Pojawia się to sporadycznie, nie jest związane ze zmianą biegów czy też przyśpieszaniem. Trochę podymi i przestaje. Auto ma normalne przyspieszenie, poziom oleju się nie podnosi ani nie spada, płyn chłodniczy również w normie, moc, spalanie wsio ok.
Dodatkowo pojawia się błąd P2002 - czyli przytkany filtr cząsteczek sadzy - poniżej wartości progowej.
Panowie, skąd takie sporadyczne dymienie i skąd ten błąd skoro podobnież tego DPFA u mnie nie ma ?
przed oddaniem auta do mechanika nigdy wcześniej auto mi nie dymiło ani nie wywalał takiego błędu.
Witajcie,
Pacjent: focus mk2 r. 2006, 109 KM, 1.6 tdci
mam mały problem ze swoim focusem. otóż przy okazji ostatniej z napraw (wymieniane świece, akumulator, kombinowane z zegarami i coś z modułem sterującym świecami) wgrano nowe oprogramowanie do pojazdu.
Przy okazji okazało się, że mój samochód ma wycięty DPF, ale podobnież poprzedni właściciel zostawił katalizator. Ów katalizator rozleciał się u mnie na kawałki powodując objawy podobne do zapchanego dpfa = tryb serwisowy.
Po usunięciu resztek katalizatora i wgraniu ponownie softu zauważyłem, że co jakiś czas podczas jazdy mój focus puszcza kłęby białego dymu. Pojawia się to sporadycznie, nie jest związane ze zmianą biegów czy też przyśpieszaniem. Trochę podymi i przestaje. Auto ma normalne przyspieszenie, poziom oleju się nie podnosi ani nie spada, płyn chłodniczy również w normie, moc, spalanie wsio ok.
Dodatkowo pojawia się błąd P2002 - czyli przytkany filtr cząsteczek sadzy - poniżej wartości progowej.
Panowie, skąd takie sporadyczne dymienie i skąd ten błąd skoro podobnież tego DPFA u mnie nie ma ?
przed oddaniem auta do mechanika nigdy wcześniej auto mi nie dymiło ani nie wywalał takiego błędu.
I ja się podepnę do zapytania. Pacjent - C-max - 1,6 TDCI, 109KM
Kilka dni temu został usunięty DPF - niestety mam podejrzenia, że przy okazji katalizator też wyleciał.
Efekt jest taki, że auto przy hamowaniu silnikiem (tylko wtedy) zostawia za sobą kłęby biało-niebieskiego dymu. Czy jest to wina wywalenia kata? Padające turbo?
Soft podobno również został zmieniony.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
może kat, może zły soft, może obie rzeczy
Heko,
Jakie masz terminy i gdzie ewentualnie trzeba podjechać?
Pozdrawiam
tydzień, 2 na zmiany hamownię itd
wszystko w linku pod każdym moim postem :p
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego podepnę się tutaj. Z góry zaznaczę, że nie znam się za bardzo na samochodach. Usłyszałem ostatnio, że usunięcie filtra dpf poprawie osiągi i ekonomię jeżdżenia. Znalazłem takie coś http://www.autoklucze.com.pl/oferta/usuwanie-filtrow-dpf-fap/ , można w takim serwisie to zrobić czy lepiej do autoryzowanego dealera? Lepiej programowo czy fizycznie plus programowo to usunąć?
...emulator do 1,6??!!bez sensu, to półśrodek...emulatory montuję tylko w Toyotach. Lexusach, Mazdach 2,0 w Jaguarach trzeba zrobić na oba sposoby....bo w nich niema innej możliwości, w każdym innym przypadku modyfikacja programowa i przeróbka ukł. wydechowego ( w 1,6 jest b. istotna) to jedyne słuszne rozwiązanie....właśnie w 1,6 najczęściej demontuje wcześniej założone emulatory, aby pozbyć się dopalania, co prawda odbywa się to stosunkowo rzadko i krótko, nie generując usterek na desce, ale jest uciążliwe i ma zły wpływ na jakość oleju silnikowego, a jak wiadomo te silniki tego wyjątkowo nie lubią
Witam, jestem po usunięciu Dpf-a. Posiadam emulator (1,6 tdci) podczas jazdy
strasznie dymi. Czy można usunąć programowo ten emulator i w jaki sposób?
Wyskakuje mi taki błąd, nie do usunięcia.
P2585 - Żądanie MIL modułu sterowania dodatkami do paliwa - obecny
trzeba poprostu usunąć dpf z programu, a emulator mozesz wywalić, albo zostawić
Czyli jak rozumiem emulator wskazuje że dpf jest i po usunięciu programowo dpf-a emulator przestanie działać?
inaczej... emulatory w tych silnikach nie działają, można go zostawić, wyrzucić, obojętne
a w sterowniku silnika prawidłowo wyprogramować DPF
Tak jak pisze heko wyprogramować, tylko upewnij się, że zrobią to dobrze i że za jakiś czas nie wyskoczy Tobie błąd o braku dodatku.
Ten blad tam wyskakuje od przeszlo roku.
Ten blad tam wyskakuje od przeszlo roku.
Oj tam,oj tam ale nie było takiego dymienia i było w miarę nieźle.:wink:
No i po zabiegu, nie to auto! Panowie z MRM stanęli na wysokości zadania.:wink:
Andrzej_K 13-01-2021, 16:40 No i po zabiegu, nie to auto! Panowie z MRM stanęli na wysokości zadania.:wink:
Czyli?
Czyli?
Dolegliwości mojego auta opisałem powyżej, czyli wyprogramowali dpfa i zasobnik płynu eloys, który był zresztą uszkodzony.
LordŁonoGrzmot 06-04-2021, 00:43 Czy przy elektronicznym wyłączeniu DPF i pozostawieniu go fizycznie w układzie wydechowym, filtr ten sie niszczy, czy po takim zabiegu można go ponownie po jakimś czasie przywrócić do użytku ?
nie niszczy się, tylko zapycha, niema problemu z jego wyczyszczeniem
LordŁonoGrzmot 06-04-2021, 16:01 nie niszczy się, tylko zapycha, niema problemu z jego wyczyszczeniem
Czyli z czasem DPF sie zapcha, czy to nie spowoduje osłabienie parametrów silnika jako ,ze układ wydechowy będzie zapchany ?
kluska123244 06-04-2021, 17:06 noo tylko jak właściciel będzie robił krótkie odcinki jazdy do pracy to będzie miał "mokry" DPF długo nie pojeździ
Czyli z czasem DPF sie zapcha, czy to nie spowoduje osłabienie parametrów silnika jako ,ze układ wydechowy będzie zapchany ?
1000-1500KM i auto stanie z braku mocy :)
slawek-kali 06-04-2021, 17:47 a nie mozna naprawic? juz niedlugo pojawia sie serwisy montazu dpf.. zapamietajcie ...
MIREKTERAZPOLSKA 07-04-2021, 19:47 a nie mozna naprawic? juz niedlugo pojawia sie serwisy montazu dpf.. zapamietajcie ...
Sławek, można naprawić-można wymienić
Tylko po co??? Usuną i jest właściciel zadowolony i jak za czasów PRL za granicę to tylko do demoludów.
Za niedługo władcy naszego kraju znajdą sposób na dodatkowe pieniążki i zaczną kontrole na drodze, na tą chwile mandaty z ważenia aut i opłata Viatol im wystarcza
LordŁonoGrzmot 09-04-2021, 07:01 1000-1500KM i auto stanie z braku mocy :)
łoooj panie , to nie ma co z tym szaleć :P
Nie no chodzi mi o to ,czy lepiej dla silnika go wg nie wypierdolll.... zmontować w tym miejscu kawałek rury łącznikowej, a filtr sobie odłożyć w garażu na półkę jak przyjdą ciężkie czasy....
OneClick 09-04-2021, 18:28 https://allegro.pl/listing?string=ford%20focus%20dpf&bmatch=cl-e2101-d3681-c3682-aut-1-5-0319
Bo potem będzie płacz, że auto nie przejdzie przeglądu jak w końcu się za to zabiorą. Przez takie pajacowanie z wycinką DPF dostają rykoszetem normalni użytkownicy aut - nagonka na użytkowników osobowych klekotów bo miłośnicy wiejskiego tuningu podlewają paliwem żeby jakieś parchy miały po 30 KM więcej i dymiły jak stare Ikarusy.. Bez sensu.
|
|