Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana rozrządu w 1.8TDCI


Strony : 1 [2] 3

weuek
20-11-2015, 09:00
Ano właśnie. Czyli brakuje jeszcze z 600-700 zł. :-) (napinacz+pompa)

Paw3l1
20-11-2015, 09:56
Napinacz można wymienić bez ruszania rozrządu i kasety. Oczywiscie taką informacje uzyskałem w aso podczas wymiany rozrządu i kasety. Ja go nie wymieniłem, ale być może za jakiś czas wymienię.

Wysłane za pomocą tapatalk.

latanek
21-11-2015, 06:40
Dziękuję bardzo Panowie za wszystkie uwagi..
Można wymienić wszystkie elementy w aucie, ale po co?:razz:

A jak się to ma w praktyce z tymi elementami. Co tak naprawde jest konieczne. I czy ASO da gwarancję jesli z czegoś zrezygnuję, bo oni mają taką "procedurę"? Szczególnie intryguje mnie pokrywa za 200 zł, ale i z pozostałych nw. elementów też się uzbiera prawie 200zł. To razem ok. 400 zł, które piechotą nie chodzą.

1356812 Podkładka 30zł
1355181 Podkładka 59zł
1139238 Kołek Umiejscawiający 6zł
1207619 Uszczelnienie - Przód Wałka Rozrząd 77zł
1381967 Nakrętka Sześciokątna 16zł
1439051 Pokrywa 200zł

Paw3l1
21-11-2015, 06:53
To moja faktura z wymiany w aso:
http://imag.us.to/albums/userpics/10004/thumb_rozw1-~0.jpg (http://imag.us.to/displayimage.php?pid=276)

Pietro71
21-11-2015, 07:52
Witam ,panowie moje pytanie jest następujące ,zbliża się termin wymiany rozrządu w moim mk 4 1.8 tdci 125 km . Co w waszych brykach jest wymienione tylko rolka ,pasek i napinacz czy może pasek napędzający pompę wtryskową też wymieniacie ??????

weuek
21-11-2015, 10:41
Pietro71, weź chłopie leniwcu wszeteczny się ogarnij i przeczytaj co już było "en" razy napisane. To jest dwudziesta piąta strona tematu, a ty zadajesz podstawowe pytanie!

http://www.geekgirlsrule.net/wp-content/uploads/2012/05/512px-Facepalm_yellow_svg.png

Paw3l1
21-11-2015, 10:54
To jest dwudziesta piąta strona tematu
To tak jest, temat o wymianie rozrządu zawiera 25 stron z czego pewnie 20 jest o niczym. Nie bronie kolegi, bo google szybko pokaże gdzie szukać. Zaznaczam tylko problem. Można napisać jeden post w którym będzie opisany problem rozrządu w 1.8 tdci i go podkleić do góry.

weuek
21-11-2015, 11:01
Można napisać jeden post w którym będzie opisany problem rozrządu w 1.8 tdci i go podkleić do góry.
Nie można. Bo forum to zbiór subiektywnych punktów widzenia. Dla jednych wymiana kosztownego dołu to podstawa, a inni chcą przydziadować i zrobić tylko tanią górę.

komariusz
25-11-2015, 18:10
Witam znawców tematu.. Czy może ktoś wie czy napinacz hydrauliczny obowiązkowo trzeba wymienić bo ta część wygląda że chyba aż tak bardzo się nie zużywa.

weuek
25-11-2015, 20:11
Nieobowiązkowo. I popatrzyłem jaki jest do niego dostęp - rzeczywiście wygląda, że można go wymienić potem, osobno.

https://lh3.googleusercontent.com/-2t2Pdjsfw5I/VmCTH-868jI/AAAAAAAAaas/tFEjErZfh_I/s512-Ic42/IMG-20151121-00755.jpg

mariusz1977
28-11-2015, 18:23
Witam.Mam mondeo mk4 1.8 tdci 125 km. z 2008 roku.Czeka mnie wymiana rozrządu.Pytanie o dolny rozrząd,czy kaseta jest na pasku czy łańcuchu?

Paw3l1
28-11-2015, 18:36
Od bodajże października 2007 roku jest pasek

slawek-kali
28-11-2015, 18:40
Ale masz pancerny silnik wiec nie marudź :D

mariusz1977
28-11-2015, 21:21
Dzięki,tylko że w aso sprawdzając po vin-ie twierdzą że łańcuch?Przeczytałem całe forum i wszyscy piszą że jest pasek.Nie mam pojęcia co zamówić?

slawek-kali
28-11-2015, 21:22
Daj VIN

mariusz1977
28-11-2015, 21:26
Wf0gxxgbbg8y74036

SRS
28-11-2015, 21:29
masz kasetę z paskiem - data produkcji 18/10/2008

mariusz1977
28-11-2015, 21:36
Dzięki kolego.Ten zestaw który proponował we wcześniejszych postach Kriczers za niecałe 1200 zeta jest wporządku,można yo brać???

Bump: oczywiście + napinacz hydrauliczny...

Bump: http://ford.sklep.pl/product-pol-18440-1-8-TDCi-zestaw-do-wymiany-rozrzadu-z-kaseta-napedu-pompy.html

Paw3l1
29-11-2015, 01:26
W aso twierdzą że łańcuch bo tak ma w komputerze nazwaną część. Jako nazwa części nie ma podziału na łańcuch/pasek, w aso jest tylko łańcuch.

(1562244) - KASETA - ŁAŃCUCH ROZRZĄDU

Wysłane za pomocą tapatalk.

mariusz1977
29-11-2015, 07:40
Tyle czasu upływa i ci z aso nie robią u siebie żadnych modyfikacji w programach i wprowadzają ludzi w błąd.Jakbym zamówił łańcuch tobym już był 1400 w plecy!!!

Rafał A.(antek)
29-11-2015, 10:27
w ASO pracują sprzedawcy, nie mechanicy. I nie wiedzą co sprzedają :) Dlatego ja sobie znajduje co chce kupić a później zamawiam po numerze.

sowik100
02-12-2015, 19:19
Witam!

Posiadam mondeo 1,8TDCI 2007 (150.000km) mam go prawie od nowości po VIN wychodzi że dolny jest łańcuch. Jak to jest z tą kasetą wymieniać czy nie i przy jakim przebiegu?

ps. już zgłupiałem
dzięki za odpowiedź

marek.tomczak
02-12-2015, 21:56
Posiadam mondeo 1,8TDCI 2007 (150.000km) mam go prawie od nowości po VIN wychodzi że dolny jest łańcuch. Jak to jest z tą kasetą wymieniać czy nie i przy jakim przebiegu?


Mam ten sam silnik i po kontakcie z ASO dostałem odpowiedź, że łańcucha się nie wymienia. Oczywiście zaraz znajdą się osoby, które będą pisały, że się wymienia, bo nie wiadomo ile on wytrzyma i jeżdżę tak na własną odpowiedzialność. Jeśli jest łańcuch i byłby on w jakimś stopniu wadliwy to po prostu będzie to na pewno słychać dużo szybciej niż przed rozpadnięciem (pasek niestety nie daje żadnych objawów przed pęknięciem). Nigdy nie mamy pewności, że coś się nie popsuje ale idąc tokiem, że wszystko wymieniać to może również turbinę wymienić przy np. 150tyś bo przecież też może się rozlecieć i narobić szkód. Pozdrawiam

Rafał A.(antek)
02-12-2015, 22:09
a jesteście pewni że łzncuchy macie?

Paw3l1
02-12-2015, 22:53
Kto pisze że trzeba wszystko wymieniać podczas wymiany rozrządu. Dlaczego porównujesz turbinę do np. napinacza za 200zł lub pompy wody które można wymienić przy tej operacji. Każdy dba o swój samochód jak chce, a to że sugerujemy również wymianę innych podzespołów nie jest nakazem.

Wysłane za pomocą tapatalk.

remlen
03-12-2015, 05:53
Łańcuch był montowany w roczniku do 10.2007, potem był pasek!

marek.tomczak
03-12-2015, 06:32
Kto pisze że trzeba wszystko wymieniać podczas wymiany rozrządu. Dlaczego porównujesz turbinę do np. napinacza za 200zł lub pompy wody które można wymienić przy tej operacji. Każdy dba o swój samochód jak chce, a to że sugerujemy również wymianę innych podzespołów nie jest nakazem.

Wysłane za pomocą tapatalk.

Nikt tu nie pisał o pomijaniu napinacza przy wymianie rozrządu (sprawa rozchodzi się o wymianę całej dolnej kasety z "łańcuchem"). Skoro serwis po oględzinach stwierdza, że kasety z łańcuchem się nie wymienia to dlaczego straszycie innych, że na pewno się rozleci i nie chodzi tu o dbanie o auto ale raczej o "rozumne" dbanie - nie wymienię części za 1400 zł tylko z tego względu, że może się rozlecieć. Czy ktokolwiek wymienia sprzęgło albo koło dwumasowe zanim zacznie się z nimi coś dziać ??? Trochę trzeba pomyśleć a nie wydawać bezsensownie kasę ...

piotrek305
03-12-2015, 17:20
ja bym na Twoim miejscu wymienił. ja rozrząd wymianiałem dopiero przy 207kkm i pasek w tej kasecie był już w tragicznym stanie. Wymieniony został komplet. na minimum 150kkm mam spokój.

Paw3l1
03-12-2015, 17:56
Czy ktokolwiek wymienia sprzęgło albo koło dwumasowe zanim zacznie się z nimi coś dziać ??? Trochę trzeba pomyśleć a nie wydawać bezsensownie kasę ...
Sporo osób kupujących samochód z rynku wtórnego wymienia jako pierwsze takie elementy jak filtry oleje no i ten nieszczęsny rozrząd, dlaczego? Bo tak naprawdę na 100% nie można być pewnym przebiegu kilometrów, nawet mając książkę. Tutaj jest problem taki że o ile "kończący się" łańcuch może być słychać, to paska na wykończeniu nie usłyszysz, a zerwany pasek w kasecie może zrobić dużo więcej szkody niż koło dwumasowe razem ze sprzęgłem.

Trochę trzeba pomyśleć a nie wydawać bezsensownie kasę ...
Wież mi, że wole wydać kasę niż myśleć w trakcie jazdy o magicznej kasecie. Spokój jest bezcenny ;) zwłaszcza że 200 tyś przekroczone.

marek.tomczak
03-12-2015, 18:47
Widzę, że cały czas się nie rozumiemy, gdyż z uporem maniaka piszecie ciągle o kasecie z PASKIEM a ja piszę o kasecie z ŁAŃCUCHEM i użytkownik sowik100 pytał właśnie o łańcuch !!! Zrozumcie to w końcu !!! Gdybym miał kasetę z paskiem to nawet bym się nie zastanawiał po kupnie - tylko wymieniał. Zakupiłem auto z ŁAŃCUCHEM i serwis ASO nie ma w swojej obsłudze po jakimkolwiek przebiegu wymiany kasety z ŁAŃCUCHEM, gdyż tego ten łańcuch nie wymaga. Po drugie: słyszałem o zerwaniach mokrego paska ale nigdy o zerwaniu łańcucha a więc o czymś to chyba świadczy. Pozdrawiam

Paw3l1
03-12-2015, 19:08
Tutaj się właśnie mijaliśmy, ale dużo zamieszania narobił nam sam ford, zamieniając łańcuch na pasek, podając cały czas w katalogach jako łańcuch. Ale dalej nie zgodzę się z tym że jak piszesz straszymy kasetą. Gdyby nie ten temat dużo osób jeździło by że zmienionym tylko "górnym" rozrządem. I po X latach byłby płacz i zgrzytanie zębów.

Wysłane za pomocą tapatalk.

weuek
03-12-2015, 19:12
Gdybym miał na dole łańcuch, to zdecydowanie nie ruszałbym go. Niestety, nie obczytałem wystarczająco tematu przed zakupem i nie wiedziałem, że kupuję z paskiem. Świadomie z paskiem nie kupiłbym.

piotrek305
03-12-2015, 19:28
Gdybym miał na dole łańcuch, to zdecydowanie nie ruszałbym go. Niestety, nie obczytałem wystarczająco tematu przed zakupem i nie wiedziałem, że kupuję z paskiem. Świadomie z paskiem nie kupiłbym.

dlaczego byś nie kupił ? Pasek się wymienia i jedzie dalej. Zwłaszcza, że interwał jest duży.

marek.tomczak
03-12-2015, 19:33
dlaczego byś nie kupił ? Pasek się wymienia i jedzie dalej. Zwłaszcza, że interwał jest duży.
Ale to zawsze dodatkowy koszt. Tak samo ja kupiłem świadomie 1.8tdci gdyż nie ma dpf'a. Wiem, że 2.0 jest lepszy ale chciałem mieć jedno zmartwienie mniej i nie zależało mi aż tak bardzo na dynamice. Wolę wrzucić 1500 zł w porządnego chipa mojego 1.8 niż wydawać tę kasę na wycięcie dpf'a.

Wysłane z GFlex2

weuek
03-12-2015, 19:51
Bo świadomie w dziadostwo nie inwestuję, a brak DPFa mnie zachęcał. Nie doczytałem, że po liftingu wpakowali tam ten mokry włoski pasek. U Niemców był z tym spokój, bo po licie 1.8 tdci zupełnie zniknął tam z oferty.

Rafał A.(antek)
05-12-2015, 08:03
Widzę, że cały czas się nie rozumiemy, gdyż z uporem maniaka piszecie ciągle o kasecie z PASKIEM a ja piszę o kasecie z ŁAŃCUCHEM i użytkownik sowik100 pytał właśnie o łańcuch !!! Zrozumcie to w końcu !!! rozumiemy cały czas, nie martw się :)Zakupiłem auto z ŁAŃCUCHEM i serwis ASO nie ma w swojej obsłudze po jakimkolwiek przebiegu wymiany kasety z ŁAŃCUCHEM, gdyż tego ten łańcuch nie wymaga.

podaj nr VIN jeśli możesz.

Po drugie: słyszałem o zerwaniach mokrego paska ale nigdy o zerwaniu łańcucha a więc o czymś to chyba świadczy. Pozdrawiam

Niestety też się zdarzają, choć fakt nie tak często. I nie koniecznie wiadomo przy jakim przebiegu...

Bump: Cytat:
Napisał weuek
Gdybym miał na dole łańcuch, to zdecydowanie nie ruszałbym go. Niestety, nie obczytałem wystarczająco tematu przed zakupem i nie wiedziałem, że kupuję z paskiem. Świadomie z paskiem nie kupiłbym.
dlaczego byś nie kupił ? Pasek się wymienia i jedzie dalej. Zwłaszcza, że interwał jest duży.

Wymiana paska to normalna sprawa eksploatacyjna.

Wszyscy płaczą tylko dlatego że jest to drogie i nie wliczali tego przy zakupie, a oczywiście każde auto jest właśnie tuż "przed" tą magiczną granica 200 000 i trzeba to wymienić. Bo albo sprzedający sie dowiedział ile to kosztuje i sprzedaje auto, albo akurat licznik się tak ustawił w komisie :)
Bo tak to co w tym złego? z technicznego punktu widzenia nic.
Tylko jak kupisz igłe i na rozrząd , zawieszenie, sprzegło itp musisz wydać od razu 5-7 tyś to sie człowiek denerwuje, a cena auta była taka okazyjna...

weuek
05-12-2015, 10:44
Cena była bardzo nieokazyjna, nie w komisie, a z domowego garażu, i właściciel raczej nie myślał o wymianie gdy sprzedawał mi ze stanem licznika 79 kkm. Albo tak świetnie udawał, że nie wie o co chodzi, a wcześniej odkręcił te 130 kkm. Nie wiedział, że auto ma BT/VC, o DPFie niby też nie miał pojęcia, a jego brak byłby przecież atutem w jego ręce przy sprzedaży. Ale wszystko jest możliwe - Polak Polaka przecież na wszystkim jest w stanie wyciulać - taka krew.

A tym 1.8 tdci to chodzi mi tylko o to, że rozwiązanie lepsze i trwalsze zamieniono na gorsze i awaryjne. I w takie dziadostwo nie warto świadomie inwestować.

Rafał, a sądząc po twoim wpisie, to nic dziwnego, że mocno wspierasz wszelkie rozwiązania awaryjne i wymagające obsługi przez warsztat. To całkiem oczywiste z pieniężnego punktu widzenia.

Rafał A.(antek)
06-12-2015, 00:44
Cena była bardzo nieokazyjna, nie w komisie, a z domowego garażu, i właściciel raczej nie myślał o wymianie gdy sprzedawał mi ze stanem licznika 79 kkm. Albo tak świetnie udawał, że nie wie o co chodzi, a wcześniej odkręcił te 130 kkm. Nie wiedział, że auto ma BT/VC, o DPFie niby też nie miał pojęcia, a jego brak byłby przecież atutem w jego ręce przy sprzedaży. Ale wszystko jest możliwe - Polak Polaka przecież na wszystkim jest w stanie wyciulać - taka krew.
no to przejeździłeś te 130 kkm, w powiedzmy 5-7 lat to chyba można wydać coś na naprawę auta.

A tym 1.8 tdci to chodzi mi tylko o to, że rozwiązanie lepsze i trwalsze zamieniono na gorsze i awaryjne. I w takie dziadostwo nie warto świadomie inwestować.
no nie, z pkt widzenia producenta/konstruktora, pasek jest nowocześniejszy, i cichszy.
A że przy okazji da się zarobić na sprzedaży części... :)

Rafał, a sądząc po twoim wpisie, to nic dziwnego, że mocno wspierasz wszelkie rozwiązania awaryjne i wymagające obsługi przez warsztat. To całkiem oczywiste z pieniężnego punktu widzenia.

Hmm a tu nie dość że pijesz do mnie ad persona, i starasz sie mnie obrazić, podważasz moja obiektywność w wypowiedzi, to jeszcze się mylisz. Nie masz widzę pojęcia o robocie w warsztacie, a może i w własnej firmie, a w dodatku nie zastanowiłeś się nad tym co piszesz. Nie masz, albo nie chcesz mieć.

Niestety większość z kwoty takiej naprawy to koszt części, gdzie zarabia Ford i inni sprzedawcy, a w przeliczeniu na roboczogodzinę, robota tego rozrządu raczej nie jest mega dochodowa. 100 x bardziej wole rozrząd robić w 1.6 Pb jakimś, niż ten wynalazek. A na to wszystko dajesz jeszcze gwarancję...

A najchętniej robił bym same wymiany klocków.
.
Pomyśl chwilę co piszesz. Nie jestem Ford, ani ASO Ford

weuek
06-12-2015, 01:41
Mam 94 400 km na "cyferblacie". A ty mi tu o myśleniu przy pisaniu wypisujesz. Skąd zatem wziąłeś dane do podliczenia mojego pojazdu? A ten lipny pasek dałem do wymiany, bo auto pochodzi od Polaka, któremu nikt nie zaufa, bo w żyłach płynie mu słowiańska ściema. W motoryzacji to tutaj żelazna zasada - tu nikt godny zaufania nie jest- czy przy sprzedaży czy przy naprawach/wymianach.

Jak ktoś już w jakimś fachu siedzi, to myśli, że naokoło same żółtodzioby i pouczałby wszem i wobec (części nigdy nie kupuję tam, gdzie zlecam robotę, a gdy tylko sam jestem w stanie coś rozbić, to nie zlecam). Nie mam warsztatu, to jasne, że ty się lepiej na takiej robocie znasz. Ale ja tez jakoś zarabiam na życie, to na świadczeniu swoich usług znam się wystarczająco dobrze. I wiem, że nie są one absolutnie niezbędne i z pewnością niejeden sam sobie to może we własnym zakresie wiele wykonać. Zwłaszcza, że (jak napisałem wyżej) w mnie warsztat ze słowem "ford" w nazwie pojęcia zielonego o ostatniej wersji 1.8 tdci nie ma.

A tu dzisiaj dostęp do wszelakiej informacji jest powszechny i tacy kaznodzieje już nie są niezastąpieni... (banialuk o nowoczesności paska przemilczam)

Sam sobie pomyśl, a nie nawracaj, bo u mnie myślenie nie jest w deficycie.

Rafał A.(antek)
06-12-2015, 09:34
Mam 94 400 km na "cyferblacie". A ty mi tu o myśleniu przy pisaniu wypisujesz. Skąd zatem wziąłeś dane do podliczenia mojego pojazdu? A ten lipny pasek dałem do wymiany, bo auto pochodzi od Polaka, któremu nikt nie zaufa, bo w żyłach płynie mu słowiańska ściema. W motoryzacji to tutaj żelazna zasada - tu nikt godny zaufania nie jest- czy przy sprzedaży czy przy naprawach/wymianach.
z założenia że wymiana paska jest przy 200 000. Ale przy twoim podejściu do ludzi, to właściwie zbędna z Tobą dyskusja.
Jak ktoś już w jakimś fachu siedzi, to myśli, że naokoło same żółtodzioby i pouczałby wszem i wobec (części nigdy nie kupuję tam, gdzie zlecam robotę, a gdy tylko sam jestem w stanie coś rozbić, to nie zlecam). Nie mam warsztatu, to jasne, że ty się lepiej na takiej robocie znasz. Ale ja tez jakoś zarabiam na życie, to na świadczeniu swoich usług znam się wystarczająco dobrze.
Jak ktoś nie wykazuje skrajnego debilizmu to staram się nikogo nie pouczać, piszę jedynie własne zdanie, sądy, opinie ew informacje techniczne.
Więc znów nie wiem o co Ci chodzi. Nikt Ci nie broni kupować części gdzie chcesz, i robić samemu, Twoja wola. Ale nie każdy musi tak jak Ty. Konstruktor przewidział tak a nie inaczej, i to że Ty nie wiedziałeś tego jak kupowałeś auto to nie miej żalu do wszystkich i całego świata.
I co do Twojej roboty, słowem sie nie wypowiadam bo nie wiem ani co ani jak robisz.

I wiem, że nie są one absolutnie niezbędne i z pewnością niejeden sam sobie to może we własnym zakresie wiele wykonać. Zwłaszcza, że (jak napisałem wyżej) w mnie warsztat ze słowem "ford" w nazwie pojęcia zielonego o ostatniej wersji 1.8 tdci nie ma.
Ja zbędnych napraw nie wykonuje. Wymiana paska dla mnie jest akurat niezbędna... i jasne że niejeden może zrobić sobie to w garażu. Co do znajomości zagadnień silnika 1.8 w warsztatach z fordem, nie wiem jak sie odnieść.

A tu dzisiaj dostęp do wszelakiej informacji jest powszechny i tacy kaznodzieje już nie są niezastąpieni... (banialuk o nowoczesności paska przemilczam)

Sam sobie pomyśl, a nie nawracaj, bo u mnie myślenie nie jest w deficycie.

Napisze wprost - masz coś do mnie, to napisz. Bo nazywanie mnie kaznodzieja wprost mnie obraża. Chcesz czy nie, tak się składa że łańcuchy zostały w większości zastąpione paskami. I nie ja to wymyśliłem. Zasadniczo powinieneś narzekać na większość silników, bo w większości rozrząd jest na pasku, a nie na łańcuchu, jak w polonezie i dużym fiacie.

I jeszcze raz gdzie i kogo nawracam. ???
Dla mnie dyskusja z tobą schodzi poza temat, sory ale nie wiem czemu robisz sobie osobiste wycieczki i nie potrafisz merytorycznie rozmawiać o problemie Dla minie EOT

Moderatora prosił bym o wydzielenie naszej niemerytorycznej dyskusji do HP jeśli można.

marek.tomczak
06-12-2015, 11:22
No to muszę się wtrącić co do pasków i łańcuchów. Też skusiłem się na zakup 1.8tdci ze względu że jest to prosty, stary silnik i bardzo tani w serwisowaniu. Nic nie mam przeciwko paskom ale jeśli jest jeden pasek jak to jest w każdym innym aucie a nie jak tu. Całe szczęście że trafiłem na model z łańcuchem bo w innym przypadku bym chyba się wku..ił że wymiana rozrządu zamiast 300-600 zł kosztwałaby mnie koło 1500 (bo tyle chyba wychodzi rozrząd w 1.8 + kaseta z mokrym paskiem). I nie chodzi tu że sknerus ze mnie tylko o to że nie lubię jak ktoś mnie chce wydymać bez mydła na bezsensownej rzeczy. Mając łańcuch wymiana rozrządu kosztowała mnie 250 zł i jak miałbym zakupić do tego kasetę za 1300 to bym miał wkur...w. Wolałbym tę kasę zainwestować np. w lepsze tarcze hamulcowe lub coś innego.

Wysłane z GFlex2

weuek
06-12-2015, 11:26
Nie marudź, bo "producent tak przewidział". I basta! (za 1500 całości to jeszcze nikt nie zrobił, a za 2000 to też raczej niemożliwe)

marek.tomczak
06-12-2015, 11:34
To 1500 to tak policzylem same części i to minimalnie.

Wysłane z GFlex2

Speedo
06-12-2015, 23:28
bo w większości rozrząd jest na pasku, a nie na łańcuchu, jak w polonezie i dużym fiacie

w polonezie dali pasek już ;)

Rafał A.(antek)
06-12-2015, 23:48
no :) czyli nawet w PRL szło sie z duchem czasu :)

GregReg
07-12-2015, 14:58
Nie marudź, bo "producent tak przewidział". I basta! (za 1500 całości to jeszcze nikt nie zrobił, a za 2000 to też raczej niemożliwe)

możliwe możliwe ... ale trzeba poszukać i się dogadać
ja niedawno zrobiłem..... rozrząd kompletny góra i dół (kaseta) ze wszystkimi uszczelkami, uszczelniaczami, napinaczem itp ......... 1950 zł

ale przyznam też racje koledze weuek , bo naszukałem się, nadzwoniłem,.... pierwsze telefony do ASO 3500 ... potem różne warsztaty i średnia wychodziła 2300 - 2600 .. więc rację kolega ma :)

weuek
07-12-2015, 19:06
ja niedawno zrobiłem..... rozrząd kompletny góra i dół (kaseta) ze wszystkimi uszczelkami, uszczelniaczami, napinaczem itp ......... 1950 zł
Z pompą też? To rewelacyjna cena!

Rafał A.(antek)
07-12-2015, 21:22
zazwyczaj taka cena wychodzi jak albo tani warsztat, albo jeszcze tego nie robił i nie wie ile z tym roboty.

PrimoWwa
08-12-2015, 09:23
ja robiłem za 2000 komplet (łacznie ze wszystkimi napinaczami oraz z pompą wody) w abscar w wawie

weuek
08-12-2015, 09:29
A podasz kwotę za robociznę?

PrimoWwa
08-12-2015, 11:33
Nie pamiętam ale to nie ma większej różnicy bo umawiałem się na daną kwotę za całość i faktura była pewnie tak ułożona aby ze składowych tyle wyszło na ile się umawialiśmy czyli na 2000. Tak wiec czy za robociznę było 500, 1000 czy 1500 to nie ma znaczenia.

weuek
08-12-2015, 11:40
A to szkoda, że nie wiesz. Jak dzwoniłem, to tylko o to pytałem, bo części kupuję sam, a wyjęte sobie zabieram. Tak dla większej pewności.

jarowo
08-12-2015, 15:19
ja robiłem za 2000 komplet (łacznie ze wszystkimi napinaczami oraz z pompą wody) w abscar w wawie

To była jedyna usługa czy coś jeszcze robiłeś?
Cena jest naprawdę korzystna.

PrimoWwa
08-12-2015, 16:05
przy okazji zrobiłem rolkę i pasek klinowy bo był w kiepskim stanie ale przyjechałem konkretnie na rozrząd za 1800 plus pompa wody. Zresztą taką cenę mają na swej stronie. Zobacz www.abscar.pl (musisz zaznaczyć model samochodu i wyjdzie Ci w promocjach (komplet łącznie z napinaczem kasety).
Cena rewelacyjna bo w ASO chcieli 3500. W ABSCAR dodatkowo za 1 zł za km dają nową fiestę zastępczą (z paliwem już w cenie) tak więc ja jestem bardzo miło zaskoczony tym serwisem.

Rafał A.(antek)
08-12-2015, 18:46
cena rewelacja, szczegolnie z org napinaczem kasety. wrecz niemozliwa.
brak uszczelki pompy oleju.

PrimoWwa
08-12-2015, 19:45
na fakturze mam wyszczególnioną uszczelkę pompy oleju

Paw3l1
08-12-2015, 19:50
Jak możesz to pochwal się fakturą. Może faktycznie nie ma co przepłacać jak za 2tys. można zrobić całość.

Wysłane za pomocą tapatalk.

PrimoWwa
08-12-2015, 20:31
spisuje z f-ry bo nie chcę mi się teraz uczyć wstawiania obrazów na to forum.

Rozrząd kpl 200 PLN
Rozrząd dolny Kaseta 212 PLN
Uszczelka pokr zaw 51 PLN
Uszczelka pompy oleju 112 PLN
Uszczelka pompy wtrysk 114 PLN
Uszczelka wału korbowego przód 40 PLN
Śruba koła wału korb 28 PLN
Zmywacz (2 szt) 28 PLN
Wymiana rozrządu robocizna 800 PLN
Pompa wody 200 PLN
Napinacz kasety rozrządu 260 PLN

Łącznie 2045 PLN

Paw3l1
08-12-2015, 20:32
Dziękuję, wystarczy :)
Ja na szczęście jestem już po i zapłaciłem trochę więcej

Wysłane za pomocą tapatalk.

weuek
08-12-2015, 20:43
Rozrząd dolny Kaseta 212 PLN

To absolutnie niemożliwe - musiałyby masowo spadać z tira. Albo mają dojście do opcji sam pasek i tylko jego wymieniają (koła żadnego zużycia nie wykazują, a ślizg stary tez się znacznie nie wyciera), stąd tak tanio. Nie wiem - zgaduję.

Wymiana rozrządu robocizna 800 PLN
A to z kolei cena dokładnie jak z aso.

Jeśli z robocizny odjąć z 250-300 zł i dołożyć do kasety, to wtedy całość ma "ręce i nogi".

PrimoWwa
09-12-2015, 06:36
no przecież pisałem kilka postów wcześniej, żeby do kwot z faktury się nie przywiązywać, bo umawiałem się na kwotę i ona jest po prostu rozpisania na f-rze tak aby wyszło tyle na ile się umawialiśmy.
Jakbyś chciał tam kupić same części to pewnie zapłaciłbyś normalnie (pewnie i tak taniej niż w ASO)

Rafał A.(antek)
09-12-2015, 07:37
Rozrząd dolny Kaseta 212 PLN
nierealne, idę kupować od nich części

Uszczelka pompy oleju 112 PLN

zamiennik

Napinacz kasety rozrządu 260 PLN

zamiennik
albo meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeega rabaty u Forda

Bump: To absolutnie niemożliwe - musiałyby masowo spadać z tira. Albo mają dojście do opcji sam pasek i tylko jego wymieniają (koła żadnego zużycia nie wykazują, a ślizg stary tez się znacznie nie wyciera), stąd tak tanio. Nie wiem - zgaduję.

tez tak uważam.

Jeśli z robocizny odjąć z 250-300 zł i dołożyć do kasety, to wtedy całość ma "ręce i nogi".

no niby ma, ale to wtedy jest praktycznie praca charytatywna.

Bump: no przecież pisałem kilka postów wcześniej, żeby do kwot z faktury się nie przywiązywać, bo umawiałem się na kwotę i ona jest po prostu rozpisania na f-rze tak aby wyszło tyle na ile się umawialiśmy.

jasne ale to i tak wychodzi rewelacyjnie :) tanio jako całość.

GregReg
10-12-2015, 02:25
Z pompą też? To rewelacyjna cena!

weuek, dobrze wiesz że pompa nie jest napędzana bezpośrednio z rozrządu, więc jak dla mnie nie jest integralną częścią tego mechanizmu, więc wymieniać ... czy nie .... to zależy, w moim przypadku dokumenty od samochodu potwierdzały że wymiana pompy nie jest konieczna, co dodatkowo potwierdził mechanik ... a miał "zielone światło" żeby robić to co będzie konieczne.



zazwyczaj taka cena wychodzi jak albo tani warsztat, albo jeszcze tego nie robił i nie wie ile z tym roboty.

Rafał, wyciągasz pochopnie daleko idące wnioski, SOLID GARAGE (http://www.fordserwis.com.pl/) to nie jakaś firma "KRZAK", opinię mają bardzo dobrą, a sporo o nich czytałem zanim wstawiłem tam moją foczkę


PPOZDRAWIAM:razz:

Paw3l1
10-12-2015, 03:12
Ciekawe czy koledze primowwa zwrócili części wymontowane z samochodu. Jeśli tak to może stwierdzić czy jest to cała kaseta czy tylko pasek.

Wysłane za pomocą tapatalk.

Rafał A.(antek)
10-12-2015, 08:16
Rafał, wyciągasz pochopnie daleko idące wnioski, SOLID GARAGE to nie jakaś firma "KRZAK", opinię mają bardzo dobrą, a sporo o nich czytałem zanim wstawiłem tam moją foczkę

tzn to nie pochopny wniosek, ja po prostu może mam inne podejście ale nie podjął bym sie tej roboty za 200 czy 300 zł. Jak są warsztaty które to robią za tyle - ich sprawa, a radość klienta.

Bump: weuek, dobrze wiesz że pompa nie jest napędzana bezpośrednio z rozrządu, więc jak dla mnie nie jest integralną częścią tego mechanizmu, więc wymieniać ... czy nie .... to zależy, w moim przypadku dokumenty od samochodu potwierdzały że wymiana pompy nie jest konieczna, co dodatkowo potwierdził mechanik ... a miał "zielone światło" żeby robić to co będzie konieczne.
no więc juz jest troche taniej bo jak od 2300 odejmiesz pompę to zbliżasz się do twoich 1950, jeszcze jak któreś uszczelki w zamienniku to dojdziemy do twojej kwoty.

PS a jakie dokumenty potwierdzały że wymiana pompy nie jest konieczna? była wymieniana wcześniej? czy ryzyk fizyk bo nie jest na rozrządzie?

weuek
10-12-2015, 08:37
To jednak dochodzę do wniosku, że na oryginałach i z pompą (płynem chłodniczym i olejem) moje 2800 to nie było w wygórowanej cenie. Po analizie niższych kwot zazwyczaj się okazuje, że gdzieś poczyniono oszczędności. Albo nie oddano starych części. :-)

Ja jestem bardzo ciekawy jakie będą reakcje za kilka lat, gdy pojazdy z silnikami tdci z mokrym paskiem będą warte sporo poniżej 10 000, a właściciel usłyszy tę astronomiczną kwotę za wymianę rozrządu. pewnie bardziej się rozpiszą wtedy na internetach.

GregReg
10-12-2015, 09:42
Bump:
no więc juz jest troche taniej bo jak od 2300 odejmiesz pompę to zbliżasz się do twoich 1950, jeszcze jak któreś uszczelki w zamienniku to dojdziemy do twojej kwoty.

PS a jakie dokumenty potwierdzały że wymiana pompy nie jest konieczna? była wymieniana wcześniej? czy ryzyk fizyk bo nie jest na rozrządzie?

Wszystkie części w oryginale, potwierdzone szczegółową fakturą z wyliczeniem każdej części, stare części miałem do wglądu ... na zleceniu naprawy podpisałem że stare graty przechodzą na rzecz warsztatu celem utylizacji .. ale podczas oglądania Pan Grześ spytał czy coś chcę sobie zatrzymać na pamiątkę :)

Co do dokumentów - auto kupiłem z pełną dokumentacją, poprzedni właściciel skrupulatnie wszystko trzymał w firmowej teczce Ford'a, potwierdziłem ją w ASO (niestety tylko telefonicznie bo serwis z Krakowa), .... ale ASO, i pompa była wymieniana o czym mechanik robiący rozrząd nie wiedział bo tych dokumentów mu nie dostarczyłem, tak jak wspomniałem mógł wymienić miał moją zgodę.... jak przyjdzie do wymiany .. to zrobię sobie sam ;)

ostrykaka
16-12-2015, 17:30
cześć

Jestem posiadaczem Mondeo z silnikiem 1,8 tdci wyprodukowanum w 03/10/2010r przebieg auta to 180000, powinienem zapewne zrobić już coś z rozrządem, czy mogę liczyć na pomoc w ustaleniu co mam wymienić, czy mam "pasek z kasetą" czy "łańcuch z kasetą", czy wymienić pompę i inne rzeczy??

muszę zaplanować to w budżecie domowym:):)

dziękuje za pomoc
darek

slawek-kali
16-12-2015, 17:53
Masz pasek i kasete z paskiem, do wymiany tez pompa wody. Ogolnie szykuj 2,5tys.

weuek
16-12-2015, 20:15
czy mogę liczyć na pomoc w ustaleniu co mam wymienić

Zadałeś podstawowe pytanie w 309. poście w tym temacie. W poprzednich postach jest naprawdę więcej informacji niż teraz potrzebujesz.

komariusz
21-12-2015, 17:48
właśnie wymieniłem rozrząd dolny i górny w swoim mondku - przebieg 160 kkm ale auto z zagranicy i nie wiadomo ile tak naprawdę ma.. górny suchy pasek wyglada jak nowy - dolny wiadomo pracuje w oleju ale nie wykazywał najmniejszych oznak zużycia - to co u niektórych, że pęknięcia, że zęby nie wszystkie, że powyłamywane - może rzeczywiście ma to 160 tysięcy....
Ale ja o czym innym - powiedzcie po cholerę wymieniać koła zębate w dolnym rozrządzie - co one zużywają się współpracując z paskiem z tworzywa??? albo coś co nazywa się napinacz hydrauliczny ?? przecież ten wymontowany wygląda dokładnie tak samo i nie wykazuje absolutnie żadnych oznak zużycia.. to przecież solidny kawałęk stali.... gdybym robił to drugi raz kupiłbym sam pasek dolnego rozrządu ( inna sprawa czy można go samego gdzieś dostać.. )

weuek
21-12-2015, 19:17
Samego paska oficjalnie nigdzie nie kupisz.

slawek 1976
28-12-2015, 20:00
witam
Proszę o pomoc . Potrzebuje znać długość blokady wału do mondeo mk 4 1,8 tdci wydaje mi się ,że ma ona długość 47mm ale nie jestem pewien . Z góry wielkie dzięki

Rafał A.(antek)
28-12-2015, 23:54
kup sobie za 20 zł :)

slawek 1976
29-12-2015, 06:27
Oooooooooooo teraz to żeś mi Panie pomógł :027: już dawno nie dostałem tak wyczerpującej odpowiedzi , a może powinienem sobie kupić drugie mk 4 po zmianie rozrządu wtedy było by całkiem łatwo . Niestety w mojej miejscowości niema takiego sklepu ,żeby iść i sobie kupić a wysyłkowo to na pewno w tym roku już nie dostane . Jeżeli mógłby mi ktoś podać ten wymiar blokady byłbym bardzo wdzięczny . Także jeszcze raz zwracam się z prośbą o pomoc .

Rafał A.(antek)
30-12-2015, 12:56
leniwość chyba jest grzechem, a już napewno docenianym na forum.

https://www.google.pl/search?q=blokada+wału+wymiary+ford+1.8+tdci&client=opera&hs=k6c&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiZqrDM0IPKAhUI1iwKHYMpBwUQsAQIHg

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=58821

15sek. korzystania z google...

slawek 1976
30-12-2015, 16:21
Jakie lenistwo ? Przeszukałem całe forum +wiele innych i nigdzie również na stronach które mi podałeś niema jednoznacznej odpowiedzi że silniki na dwa paski mają tą samą blokadę . Prosiłem o potwierdzenie ,że blokada ma te 47mm bo nie byłem pewien , więc niema tu mowy o lenistwie . Pomyśl co będzie jeżeli ford zmienił coś konstrukcyjnie np. wypustkę na wykorbieniu ( a wał jest inny) i jest
inny wymiar niż te 47 mm Rozumiem jesteś pewien ,że ta blokada ze starego tddi jest taka sama jak w tdci dwa paski ?
ps . niema sensu się unosić i wtykać innym od leniuchów łatwiej byłoby po prostu odpowiedzieć na pytanie nie sądzisz? :razz:

Bump: Blokadę sobie zamówiłem przyjdzie w poniedziałek . Na pewno podam wszystkim jej wymiary :569:

Rafał A.(antek)
31-12-2015, 10:21
Źle Zadales pytanie. Silnik jeden blokada ta sama. Wyszukując w google po silniku dostales nr narzędzia i po tym widać że jest takie samo jak do starego silnika

slawek 1976
31-12-2015, 17:29
Witam że niby dlaczego źle zadałem pytanie ?
witam
Proszę o pomoc . Potrzebuje znać długość blokady wału do mondeo mk 4 1,8 tdci wydaje mi się ,że ma ona długość 47mm ale nie jestem pewien . Z góry wielkie dzięki
To niby jak powinienem zapytać ?:roll:
Blokada morzę rzeczywiście i jest taka sama ale motory 1,8 tddi i tdci zdecydowanie się od siebie różnią
Począwszy od wtryskiwaczy poprzez głowice , wał , skończywszy na rozrządzie:568: . Dlatego też zadałem to pytanie aby upewnić się tego wymiaru 47mm
Mimo wszystko serdecznie dziękuje za odpowiedz (trochę rozwlekłą ale jednak ) Tobie jak i wszystkim na forum inie tylko życzę SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2016 i ,żebyśmy cieszyli się zawsze sprawnymi samochodami .
ps. jak przyjdzie blokada to i tak sprawdzę :027:
Jeszcze raz wszystkiego dobrego

ministerq
01-01-2016, 12:20
Rozumiem jesteś pewien ,że ta blokada ze starego tddi jest taka sama jak w tdci dwa paski ?

Ta sama blokada jest prawidłowa począwszy od 1.8D, poprzez 1.8TD, 1.8TDDI, i kończywszy na wszystkich wariacjach 1.8TDCI.
Różnice w konstrukcji wałów nie mają tu żadnego znaczenia.

ale motory 1,8 tddi i tdci zdecydowanie się od siebie różnią

Głównie osprzętem. Nie jest żadną tajemnicą, że założenie osprzętu TDCI na słupek TDDI jest wykonalne bez żadnych przeróbek, i to w obu kierunkach.
Głowica od TDCI nie różni się niczym istotnym od głowicy TDDI.

bartekjogi
12-01-2016, 18:02
Witam Panowie jestem w trakcie wymiany rozrządu napedu pompy 1.8 tdci rok 2008 i mam pytanie czy te zamienniki uszczelniaczy co są na stronie sklep ford zamienniki firmy Reinz
- uszczelniacz wału korbowego Reinz
- uszczelka pompy wtryskowej 1.8 TDCi, 2,0 TDDI/TDCI - zamiennik
- uszczelka pokrywy zaworów Reinz - 1.8 Diesel
- uszczelniacz pompy wtryskowej Reinz - 1.8 DIESEL
- uszczelka pompy wtryskowej 1.8 TDCi, 2,0 TDDI/TDCI - zamiennik
czy brać wszystko oryginał ???

slawek-kali
12-01-2016, 18:05
mozesz brac sa ok ;)

bartekjogi
12-01-2016, 18:21
Dzięki kolego a pompa wody skf będzie ok??

slawek-kali
12-01-2016, 18:23
tak.

mariusz1977
10-02-2016, 07:05
witam ponownie,jakie blokady potrzeba do wymiany rozrządu w 1.8 tdci 125 km?

remlen
23-02-2016, 17:13
Jestem właśnie po wymianie.przebieg oryginalny 256 kkm.pasek na kasecie napędu pompy wtryskowej spekany po calosci,niektóre zabki zaczely się kruszyć ale bez tragedii.kupilem rozrząd gora oryginał i kaseta oryginał.uszczelki elringa i uszczelniacze reinz.pompa skf.czesci 1270 z rabatem i robocizna 400 u kumpla mechanika.

Pitbul
27-02-2016, 21:15
http://www.powersport.waw.plWitam wszystkich chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości na temat informacji kiedy należy wymienić mokry pasek rozrządu. Wymieniłem u siebie przy przebiegu 164 tyś.
Pasek był dość mocno zużyty,górną granicą jest maxx 180 tyś .
Dodam że samochód był jeżdżony głownie po Warszawie więc sporo stał a silnik pracował. Jeśli ktoś jeździ przeważnie autostradami to może pasek wytrzyma 200 tyś ale to będzie naprawdę max.
Jeśli ktoś chce na maila zdjęcia paska po 164 tyś mogę wysłać , będę bardziej wiarygodny. Podaję maila tlipczewski@gmail.com , jeśli ktoś życzy sobie zdjęcia to proszę pisać.
Kompletny rozrząd wymieniłem w Serwisie ABSCAR na instalatorów w Warszawie bo mieli dobra promocje i auto zastępcze. Całkowity koszt 1800 zł części oryginalne .
Warsztat specjalizuje sie w fordach i robią takie rozrządy na co dzień. Warsztat mogę polecić.

piotrek305
27-02-2016, 21:42
mój latał w trasach i wymieniony był dopiero po 208kkm. Stan był już słaby.

Ravaelo
11-04-2016, 10:29
Witam mam pewien problem mianowicie mam wyciek zlokalizowany z okolic rozrządu. Jest możliwość zdjęcia osłony w zwykłych warunkach garażowych aby zobaczyć czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz od napędu pompy wtryskowej?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

weuek
11-04-2016, 10:44
Może i jest, ale:
-sporo z tym roboty
-trzeba spuścić olej
-uszczelka metalowa kasety jest jednorazowa (oryginał kosztuje stówkę), a dodatkowo uszczelniają to takim szarym silikonem

Ravaelo
11-04-2016, 14:27
Nie chcę dostawać się do kasety z napędem pompy ale chce tylko odkręcić pierwszą osłonę aby zobaczyć czy olej nie dostał się do górnego rozrządu bo w serwisie powiedzieli że mam wyciek i prawdopodobnie górny pasek od rozrządu jest zachlapany. Poza tym z tego co mi powiedzieli to przy wymianie rozrządu nie ma konieczności wymiany oleju.

Nie chcę dać się naciągnąć na niepotrzebną wymianę rozrządu, dlatego wolałbym to sprawdzić osobiście.

weuek
11-04-2016, 19:25
A to górną plastikową możesz spokojnie zdjąć. Tu jest focus mk1, ale ta obudowa chyba się do końca produkcji lynxa nie zmieniła:

https://lh3.googleusercontent.com/-Xe5is4pnzyk/U_5CYWPIhKI/AAAAAAAABQo/H4D6SfDBWyM/w735-h551-no/DSCF4540.JPG

Będzie ciężko tam do dolnych sięgnąć. :-)

Ravaelo
11-04-2016, 21:06
Dzięki :) jutro po pracy spróbuję :)

W między czasie znalazłem także inną instrukcję :)

http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01e_engine_1.8l_duratorq-tdci_(lynx)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/general_procedures/removal_and_installation/timing_belt/

Grucha200
25-08-2016, 20:07
Witam

Po przeczytaniu całego wątku mocno się zaniepokoiłem stanem mojego rozrządu w mondku, bo mam przejechane 194 tysiące i nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał rozrząd a kupiłem go jak miał 180 tysięcy więc wątpie, tu moje pytanie bo mam mondeo z 2007 roku ale nie wiem jaki miesiąc czy ktoś po numerze vin mógł by to sprawdzić. Numer to WF0EXXGBBE7M64759. Z góry dzięki za odpowiedź

slawek-kali
25-08-2016, 20:12
28.12.2007 - data produkcji.

Masz dwa paski ;)

Grucha200
25-08-2016, 20:17
Nie pocieszyłeś mnie tym zupełnie zastanawiam się czy da się jakoś sprawdzić czy był wymieniany czy nie. Ogólnie widziałem że można kupić sam ten mokry pasek kwota jakieś 250 zł na allegro tylko pytanie czy warto oszczędzać. Dzięki za odpowiedź.

Jelon3k
10-09-2016, 17:59
Witam Serdecznie,

kupiłem forda mondeo 1.8 tdci z przebiegiem 262tys. przebieg potwierdzony lecz chce zmienić rozrząd z tego co wiem góra to pasek ,a dół? Kod silnika
LYNX rok 2007

Ps. Szukalem na forum ,ale nie znalazlem dziekuje !! :one:

Paw3l1
11-09-2016, 19:03
To zależy z którego jest miesiąca. do 10.2007 był łańcuch

Zorro800414
15-09-2016, 09:57
Witam
Mam pytanie w sprawie rozrządu w moim mk4.

Otóż Chciałbym wymienić rozrząd i nie jestem pewien czy dół to pasek czy łańcuch.

Poniżej przedstawiam częściowe podsumowanie informacji o pojeździe gdzie jest podany rocznik oraz miesiąc wyprodukowania.

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=76417&stc=1&d=1473929483

Według informacji z internetu mondeo wyprodukowane w czasie

* Mondeo Mk4 od 02/2007 do 10/2007
1.8 TDCi

posiadały łańcuch.

Czy według mojego rozszyfrowania VIN (data produkcji: 25.04.2007) prawdą jest że posiada łańcuch?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Marcin

slawek-kali
15-09-2016, 10:23
Tak.

Zorro800414
15-09-2016, 10:27
A czy można to jeszcze potwierdzić wizualnie.
Patrząc na kasetę z rozrządem?
Może są jakieś różnice między łańcuchem a paskiem nie rozbierając tego??

Pozdrawiam
Marcin

piotrek305
15-09-2016, 10:46
to pierwsze wymiana ? ile masz nalotu ?

Zorro800414
15-09-2016, 10:50
Moja pierwsza.

nalotu mam 115 tys/km

Pozdrawiam
Marcin

piotrek305
15-09-2016, 12:52
Moja pierwsza.

nalotu mam 115 tys/km

Pozdrawiam
Marcin

malutko :)

Zorro800414
15-09-2016, 12:59
O co chodzi z tym "malutko"
Za wcześnie na wymianę rozrządu??

Auto kupiłem z przebiegiem 93tys.

Wolałbym wymienić za w czasu aby nie być rozczarowany.

Pozdrawiam
Marcin

piotrek305
15-09-2016, 13:08
O co chodzi z tym "malutko"
Za wcześnie na wymianę rozrządu??

Auto kupiłem z przebiegiem 93tys.

Wolałbym wymienić za w czasu aby nie być rozczarowany.

Pozdrawiam
Marcin

w sensie, że coś mały nalot na diesla, który ma prawie 10 lat ;)

przebiegu jeszcze nie masz na wymianę, ale czasowo to już tak..

slawek-kali
15-09-2016, 13:14
Wymień, auto z Włoch pewnie kupiony u handlarza więc przebieg może być tylko w teorii tak mały.

Zorro800414
15-09-2016, 13:28
A powiedzcie mi co muszę wymienić?

Chodzi o to skoro posiadam rozrząd dolny to łańcuch - czy muszę go wymieniać?
A rozrząd górny pasek to rzecz oczywista że muszę go wymienić.

Proszę o konkretną odpowiedź - co muszę wymienić żeby nie spotkała mnie jakaś nie miła niespodzianka..

Pozdrawiam
Marcin

pypek
15-09-2016, 18:47
przeszukaj ten temat a znajdziesz co trzeba powymieniac kilku kolegow pisalo juz co trzeba powymieniac

Rafał A.(antek)
19-09-2016, 22:31
Łańcuchy też się wyciągaja.

Popa
20-09-2016, 09:28
Jeżeli wymieniasz rozrząd to nie baw się w pół środki tylko zrób komplet. Oczywiście wymieniasz rozrząd zgodnie z wytycznymi jakie masz w instrukcji jeżeli chodzi o przebieg lub wiek.

annitom
16-10-2016, 15:19
Czy ktoś mi powie jak sprawdzić czy mam kasetę z paskiem czy z łańcuchem ? rok produkcji 2007 ?

Paw3l1
16-10-2016, 15:52
musisz znać*miesiac produkcji, dokładną date

HPL
16-10-2016, 17:24
Nr vin prawdę Ci powie.

Archeo
26-10-2016, 11:37
Witam
W ABSCAR jest:
grupa, dział: ROZRZĄD, wymiana rozrządu
usługa: [00567] wymiana rozrządu z kasetą
opis: rozrzad z kaseta 11/2007-zalecany przez ABSCR interwał to 150000 km
części:
[1562244D] DAYCO rozrzad dolny
[1201255D] DAYCO rozrząd górny
[1139286] FORD sruba koła pasowego
[1113202] FORD uszczelniacz pompy oleju
[1078524G] GOETZE uszczelka pokrywy zaworów
[1198063S] SKT uszczelniacz pompy wtryskowej
[1198045S] SKT uszczelniacz wału korbowego przód
» SUPERCENA
cena brutto usługi: 1300.00 PLN

Czy ktoś już może montował kasetę z paskiem DAYCO ?

jarowo
26-10-2016, 11:42
Cena jest ok, tylko jak z tą kasetą?
Sam przymierzam się do wymiany paska i chyba lepszej ceny nigdzie nie znajdę.

Archeo
26-10-2016, 11:48
Pisałem do nich, na oryginalnych obu paskach cena wynosi 1782zł.
Z tego co wyczytałem w tym wątku, górny pasek jest mało niszczony i chyba można użyć zamiennik, ale dolny chyba raczej założę oryginał.

jarowo
26-10-2016, 11:50
Jeżeli decydujesz się na dolny pasek oryginał to Solid Garage ma promocję za 1600 zł.
Z drugiej strony paski DAYCO to raczej nie jest bubel i powinien wytrzymać te 100 tys.

Archeo
26-10-2016, 11:53
Ooo, to miło.
Tylko najgorsze, że ja jestem z Dolnego Śląska :(
Polecicie kogoś, kto tu ma przystępne ceny ?
Bo w ASO Lubin zabijają ceną.
Taniej jest pojechać do Warszawy i wynająć hotel.

jarowo
26-10-2016, 11:55
A to już jest problem, niestety nie znam ofert z Dolnego Śląska więc nie pomogę :(

Archeo
26-10-2016, 13:36
Jeszcze ciekawostka, pytałem w ABSCAR czy warto dopłacać z kasety DAECO do fordowskiej, odpisali:
"W/g nas nie warto dopłacac , paski Dayco są robione w tej samej fabryce .... "

jarowo
26-10-2016, 13:46
Może ktoś się wypowie co zamontował kasetę z tym paskiem, głównie chodzi ile km zrobił.

Rafał A.(antek)
26-10-2016, 22:20
1300 pln, niedługo darmo będą robić...

jarowo
27-10-2016, 05:35
Widocznie się jeszcze im opłaca. Ciekawe ile dają gwarancji.

Pablos123
27-10-2016, 10:09
Ja wymieniłem po 195 tys, pasek był mocno zużyty

Rafał A.(antek)
01-11-2016, 14:12
Widocznie się jeszcze im opłaca
ciekawe jak, tego sie nie robi 3h ;(

kylo1979
02-11-2016, 15:15
witam właśnie jestem po wymianie rozrządu, kasety napędu pompy wtryskowej oraz pompy wody (wymiana przy 172800 km.) wymiana była przeprowadzona w warsztacie Ford Sławek w Katowicach serdecznie polecam, miła i kompetentna obsługa na bieżąco informują o przebiegu naprawy a i cena atrakcyjna.
Wracając do wymiany, więc tak moim zdaniem nie ma się co sugerować kto ile przejechał na pasku w kasecie tylko przy 170 - 180 tys. należy tę kasetę wymienić żeby później nie pluć sobie w brodę u mnie na pierwszy rzut oka pasek wyglądał ok (załączone zdjęcia) ale wystarczyło go zgiąć żeby zobaczyć jaki jest popękany, pompy wody oczywiście nie trzeba wymieniać podczas wymiany kasety ale w moim mondku pompa miała już wyciek więc przy jednej robocie została wymieniona, pasek rozrządu miałem wymieniany przy 127 tys. km wiec na nim nie było widać zużycia.

w mondkach mk 4 - od 30 października 2007 r. w kasecie znajduje się pasek

łysol93
10-11-2016, 13:06
Witam, dołączam się do tematu z paroma pytaniami dotyczących bieżącego tematu, więc tak mam mondeo mk4 1.8 tdci 125km rok 2008/12 z pewnego źródła z przebiegiem 193500, na dniach chce wymieniać rozrząd. Orientuje się ktoś jaki to jest koszt w Lubuskim lub Wielkopolskim? Gdzie najlepiej się udać? Mam obawy gdyż kilku "mechaników" stwierdziło ze to wadliwy silnik że ma wadę taką ze po wymianie rozrządu zaczyna się wszystko psuć.. Ile w tym prawdy jest? Bo nie wiem czy go zrobić i od razu sprzedać czy normalnie bez obaw dalej użytkować.. Głownie jeżdżę nim po autostradach niemieckich, zakupiłem go gdy miał 160tys przejechane dokładnie rok temu, przez ten okres wymieniłem olej z filtrami i żarówkę w lampie, tak żadnych problemów nie miałem z tym autem, tankuje odpalam i jeżdżę z wielką przyjemnością. Ok z góry dzięki za odpowiedz i wszelkiego rodzaju rady;)

aurerum
10-11-2016, 16:47
Mam obawy gdyż kilku "mechaników" stwierdziło ze to wadliwy silnik że ma wadę taką ze po wymianie rozrządu zaczyna się wszystko psuć..

Pewnie mechanicy z flamastrami. Zmień mechaników. Ja wymieniałem u siebie i nic się nie zepsuło.

pypek
10-11-2016, 18:51
Ja po wymianie mam zrobione 50 tys, zero problemu.

rafalszulc28
27-11-2016, 11:50
zerwał mi się dolny pasek rozrządzie s-max 1.8 tdci wie ktoś jak nonowa ustawić rozrząd

aurerum
27-11-2016, 11:57
poczytaj tu może ci w czymś pomoże http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=166676

rafalszulc28
27-11-2016, 12:22
Dzieki kolego z pomoc

weuek
27-11-2016, 12:22
zerwał mi się dolny pasek rozrządzie s-max 1.8 tdci wie ktoś jak nonowa ustawić rozrząd

A jest co ustawiać? Nie ma takiego efektu?

https://www.youtube.com/watch?v=wjYijBJpKzc&t=205s

rafalszulc28
27-11-2016, 12:34
ale mi chodziło o dolny rozrząd ten co napędza pompę wtryskową tam jest taka kaseta z pasek 1.8 tdci s-max

Rafał A.(antek)
27-11-2016, 12:40
przy jakim przebiegu?

ustawia sie na blokady - wał i wałek rozrządu blokujesz.

weuek
27-11-2016, 12:55
ale mi chodziło o dolny rozrząd ten co napędza pompę wtryskową tam jest taka kaseta z pasek 1.8 tdci s-max

A na zalinkowanym filmie co jest?

aurerum
27-11-2016, 12:58
i jeszcze pasowałoby zablokować koło zamachowe, bo później trzeba dokręcić śrubę na wale ,a ona jest dokręcana dużą siłą

rafalszulc28
27-11-2016, 14:14
gdzie znajduje sie ta blokada wału korbowego 1.8 tdci

aurerum
27-11-2016, 14:20
przecież dałem Ci linka z instrukcją montażu https://drive.google.com/file/d/0B_egWe7F0sL-NTQzM2I0OTUtN2UzMC00NTc2LThhMzMtM2ZkY2FmNjE5MjRk/view?authkey=COL6y_IG gdybyś się nie dopatrzył to musisz odkręcić wałek od alternatora i tam jest śruba którą należy wykręcić i włożyć blokadę wszystko jest na rysunkach

krzysiekm82
28-11-2016, 14:57
Witam wszystkich i podłączam sie do tematu. Prosił bym was o opinie zestawu rozrządu ze strony ford sklep za 1190 zł, nie ma tam napinacza i powiedzcie mi czy musi on być też wymieniany czy raczej nie?

aurerum
28-11-2016, 15:47
chodzi ci o napinacz kasety?

krzysiekm82
29-11-2016, 08:15
tak

weuek
29-11-2016, 08:16
Na wymianę u siebie kupiłem też napinacz (oryginał jest turecki). Ale zdania, jak zwykle, są podzielone.

Paw3l1
05-12-2016, 11:50
Na wymianę u siebie kupiłem też napinacz (oryginał jest turecki). Ale zdania, jak zwykle, są podzielone.

Jaki ten napinacz kupić? Różnica w cenie pomijalna.
mam niby oryginał FoMoCo (Ford Motor Company) Motorcraft (http://www.ewor.pl/produkt/2149057/FORD_orygina%C5%82%201562232_(Napinacz_paska_rozrz %C4%85du).html#)

oraz zamiennik DAYCO: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz-hydrauliczny-napedu-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-7G9Q-6K254-AB/4323

weuek
05-12-2016, 12:45
Obojętnie. Dayco to też producent "oryginałów". Przecież FoMoCo nie produkuje ani pasków ani napinaczy, jeno zamawia i takich jak dayco czy gates.

Paw3l1
05-12-2016, 13:00
W styczniu 2015r. wymieniałem w serwisie ten cały rozrząd, został mi tylko napinacz. Jak wszystko jedno to zamówie ten z esklep

krzysiekm82
05-12-2016, 14:36
I po wymianie, komplet zamawiałem ze sklepu internetowego Ford.Sklep.pl 1199zł. Szczerze gdybym wiedział że w tym autku jest taki rozrząd to chyba bym go nie kupił, kto wymyślił ten pasek w oleju ! Do tego jeszcze płyny oleje filtry i 2000zł poszło... Przebieg 66tys. auto sprowadzone więc do końca nie wierzę w ten przebieg dlatego wymieniłem, ale paski oryginalne i w bardzo dobrym stanie więc może przebieg jest prawdziwy? Pompa wody już ciekła, teraz oby wszystko było dobrze bo nie mam ochoty już narazie nic wkładac w ten samochód.

remlen
05-12-2016, 16:46
Ja zanim wymieniłem to miałem wszystko w oryginale i przebieg 256 kim i nic nie cieklo wiec w ten przebieg bym nie wierzyl chociaż to oczywiście nie jest wykladnia.

Vikuś
06-12-2016, 21:03
Pewnie mechanicy z flamastrami. Zmień mechaników. Ja wymieniałem u siebie i nic się nie zepsuło.

Dokładnie,
wymieniałem rozrząd ok 195 tys. mocno popękany... czyli nie warto dłużej czekać. Po wymianie nic się nie dzieje...wszystko śmiga jak trzeba.

rostex
07-12-2016, 10:08
Dokładnie,
wymieniałem rozrząd ok 195 tys. mocno popękany... czyli nie warto dłużej czekać. Po wymianie nic się nie dzieje...wszystko śmiga jak trzeba.

Jak popękany przy 195 tys to bądź pewien, że masz kręcony licznik.

aurerum
07-12-2016, 10:19
Jak popękany przy 195 tys to bądź pewien, że masz kręcony licznik.
Nie koniecznie musi mieć kręcony licznik. Po prostu guma się starzeje i tyle

Vikuś
07-12-2016, 12:17
Jak popękany przy 195 tys to bądź pewien, że masz kręcony licznik.
Może masz rację, ale nie spotkałem tu na forum żeby ktoś miał idealny pasek przy tym przebiegu. Ważne ze się nie zerwał :)..... chyba że wszyscy mamy kręcone.

Wysłane z mojego ASUS_Z010D przy użyciu Tapatalka

rostex
07-12-2016, 12:43
Może masz rację, ale nie spotkałem tu na forum żeby ktoś miał idealny pasek przy tym przebiegu. Ważne ze się nie zerwał :)..... chyba że wszyscy mamy kręcone.
Wysłane z mojego ASUS_Z010D przy użyciu Tapatalka

Wymiana przy 230 tys km - widoczne małe spękania widoczne przy znacznym zgięciu paska, nieosiągalnym w czasie pracy paska. Przebieg pewny w 100%, auto krajowe, flota.

Vikuś
07-12-2016, 12:51
Wymiana przy 230 tys km - widoczne małe spękania widoczne przy znacznym zgięciu paska, nieosiągalnym w czasie pracy paska. Przebieg pewny w 100%, auto krajowe, flota.
230 tys, a ile ma lat? Jaki producent paska, oleju?

Wysłane z mojego ASUS_Z010D przy użyciu Tapatalka

Paw3l1
07-12-2016, 16:30
Wczoraj byłem w aso i tam stwierdzili że podczas wymiany rozrządu nie jest przewidziana wymiana napinacza. No ale niech będzie. Przyszedł napinacz DAYCO. Chyba jako prezent świąteczny firmowy notes gratis ;]

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c236d95d1c70.jpg (https://naforum.zapodaj.net/images/c236d95d1c70.jpg) https://naforum.zapodaj.net/thumbs/3f14ccd95195.jpg (https://naforum.zapodaj.net/images/3f14ccd95195.jpg)

jarowo
07-12-2016, 17:55
Ile dałeś za napinacz?
Ja tydzień temu wymieniłem i płaciłem za napinacz 240 zł.

Paw3l1
07-12-2016, 18:27
Napinacz 249zł, Jak z dostępem przy wymianie? nie trzeba dużo demontować ? Od tego uzależnili cenę wymiany, ale doradca powiedział że nie więcej niż 100zł

aurerum
07-12-2016, 18:30
chyba trzeba odkręcić łapę od pompy wspomagania

Paw3l1
07-12-2016, 18:37
A dużo z tym roboty ? :shock:

aurerum
07-12-2016, 18:39
trochę roboty przy tym będzie, ale do zrobienia

kulopulos
12-01-2017, 14:38
czy ktos z was wymienial lancuch w kasecie czy wszyscy maja mondeo po 10.2007 ? :) bo tak czytam wszystkie strony tematu i 3/4 to mondeo po 10.2007, chyba jestem wyjatkiem bo mam 2007 ale przed pazdziernikiem. czy jest sens wymiany tego lancucha? moze mozna tylko pasek wymienic a lancuch zostawic.

aurerum
12-01-2017, 14:48
jeśli Ci nic się nie tłucze to raczej nikt tego nie wymienia.Ja mam z łańcuchem i do póki nic tam się nie tłucze to nie mam zamiaru tam nic ruszać.Chociaż przy 165 tyś tam zaglądałem i żadnych nie po kojących oznak z użycia nie zauważyłem.Ale wybór należy do Ciebie

weuek
12-01-2017, 21:41
Też nie wymieniałbym, gdybym taką wersję łańcuchową miał. A po zakupie tak właśnie myślałem, ale okazało się, że nabyłem wersję "poprawioną", czyli pogorszoną.

Gresos
27-02-2017, 08:16
Hej ,

Szukałem informacji na temat rozrządu w 1.8 w szukajce ale :

Następujące błędy spowodowały brak wyników wyszukiwania:
Niestety - brak wyników.

wiec zakładam nowy post.

Znalazłem mechanika który zrobi mi rozrząd na moich cześciach, moglibyście mi podpowiedzieć jakie części ( bo na allegro są zestawy naprawcze rozrządu ale i jakieś kasety) powinienem kupić by mieć wymienione wszystko co potrzebne przy tej czynności ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

piotrek305
27-02-2017, 09:35
pasek górny i dolny tzw. kaseta.. musisz całość wymienić.

ravenax28
06-05-2017, 19:10
Cześć! W moim pierwszym poście napiszę co wymieniłem i ile zapłaciłem. Kaseta z napinaczem- 600 zł oryg. Ford, uszczelniacze, uszczelki, pompa wody- ok. 400zł,rozrząd "góra" robiony w 2016 roku przez poprzedniego właściciela zostawiłem. Koszt robocizny 500 zł. Stan paska w kasecie nieciekawy: mocno spękany, pomiędzy zębami mocne ubytki teflonu. Auto z polskiego salonu z oryginalnym przebiegiem 220 tys. km.

gregor75
07-05-2017, 16:16
Przy wymianie kasety trzeba rozpiąć górny rozrząd . Trzeba było wymienić górny pasek .

ravenax28
08-05-2017, 21:34
Masz rację. Koszt "górnego" rozrządu niewielki w porównaniu do "dołu", ale i pasek i napinacz na górze mają przejechane ok. 20 tys. km. Z moimi rocznymi przebiegami w granicach 15 tys. km, to i tak spokój na kilka lat.

sowik100
13-06-2017, 10:04
Czesc
A wymienial ktos z Was rozrzad gorny w aso korzystajac z akcji Ford Motorcraft serwis za 1190 a z pompa wody 1590zl? Czy to znosna cena? I czy ktos wie co zostalo wymienione uszczelniacze itp?

sowik100
16-06-2017, 11:18
Panowie korzystal ktos z Ford Motorcraft wymiana rozrzadu?

Alfi
21-07-2017, 15:14
Nie korzystałem z serwisu Forda, ale cena trochę przesadzona. Wymieniałem sam bez pompy wody, też samą górę. Za zestaw INA dałem 180 zł. Czas wymiany (pierwszy raz w tym samochodzie) około godziny. Wziąłem tej firmy bo stosowałem go w Audi, oryginał kosztuje około 230 zł.

jacekpr1
09-08-2017, 14:41
A gdzie można sprawdzić VIN auta? Tylko w serwisie?
Mój przyjaciel znalazł do kupna MKIV

Mógłby ktoś sprawdzić VIN? Czy to będzie łańcuch czy pasek na dole?

wf0gxxgbbg7t77772

krabolek
06-10-2017, 21:11
Czy taki zestaw rozrządu bedzie ok?
https://ford.sklep.pl/product-pol-19203-1-8-TDCi-zestaw-do-wymiany-rozrzadu-z-kaseta-napedu-pompy.html
Czy coś jeszcze potrzebuję?
Moge od razu wymienic olej i filtr?

MARR
07-10-2017, 03:05
Czy taki zestaw rozrządu bedzie ok?
https://ford.sklep.pl/product-pol-19203-1-8-TDCi-zestaw-do-wymiany-rozrzadu-z-kaseta-napedu-pompy.html
Czy coś jeszcze potrzebuję?
Moge od razu wymienic olej i filtr?

Tak, ten zestaw do 1,8 TDCI jest ok.

Dodatkowo powinna być chyba też wymieniona śruba koła pasowego której po odkręceniu nie powinno się przykręcać po raz drugi - w każdym bądź razie ja na wszelki wypadek wsadziłem nową.
No i od razu wymieniłem też pasek wielorowkowy.

krabolek
09-10-2017, 06:48
Chodzi o tę śrubę?
https://ford.sklep.pl/product-pol-18805-sruba-walu-korbowego-1-8-TDCI-1139286.html

jacekpr1
24-11-2017, 17:10
A gdzie można sprawdzić VIN auta? Tylko w serwisie?
Mój przyjaciel znalazł do kupna MKIV

Mógłby ktoś sprawdzić VIN? Czy to będzie łańcuch czy pasek na dole?

wf0gxxgbbg7t77772

rozszyfruje ktoś?

pasiek
24-11-2017, 17:41
Może lepiej załóż w dziale "kupujemy auto", tam zaglądają ludzie którzy mają możliwości sprawdzenia.

jacekpr1
24-11-2017, 18:03
Już kupił to autko.
No i teraz musi ten rozrząd ogarnąć

slawek-kali
24-11-2017, 18:15
rozszyfruje ktoś?

Ma farta kolega :D produkcja koniec sierpnia 2007, ma lancuch na dole.

jacekpr1
24-11-2017, 18:18
to biegnę przekazać mu informację dobrą :)
Dzięki

aurerum
24-11-2017, 18:45
Chodzi o tę śrubę?
https://ford.sklep.pl/product-pol-18805-sruba-walu-korbowego-1-8-TDCI-1139286.html
Tak to ta śruba ,ale w tym komplecie brakuje uszczelniacza na wałek rozrządu i jeszcze kilka śrub

jacekpr1
24-11-2017, 19:12
Jeszcze pytanko....
Czyli do wymiany jest górny rozrząd.
Dołu nie musi ruszać.
Czyli musi kupić tylko to?:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-oryginalny-FORD-1201255/159
Czy coś jeszcze potrzeba?

Bump: Czytałem cały temat.... jeżeli coś pominąłem to przepraszam....
Ale wydaje mi się, że większość użytkowników MK IV ma autka od 2008r i większość postów jest o dolnym rozrządzie....

aurerum
24-11-2017, 19:16
tak .Do tego zestawu powinien dokupić jeszcze śrubę na wałek rozrządu i na napinacz,chyba że mechanik zrobi mu na flamaster. To tylko na napinacz

jacekpr1
24-11-2017, 19:19
Mógłbyś mi zapodać linki do tych śrub?
Żeby nic nie pomylić.....
Będziemy wdzięczni :)

aurerum
24-11-2017, 19:27
tu masz na koło wałka rozrządu http://ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-kola-walka-rozrzadu-1.8-TDCi-TDDi-1.25-1.4-1.6-Zetec-S/341.Normalnie to jeszcze powinieneś dokupić uszczelkę pod dekiel zaworów i uszczelniacz pod wałek rozrządu(zależy od stanu i kilometrów)

jacekpr1
24-11-2017, 19:31
Ok dzia :)
Stan chyba dobry.... przebieg chyba 225tys..... (o ile prawdziwy).... No na moje ucho silnik ładnie pracuje.... chociaż różnica jest w porównaniu z moim starym TD....
A ta śruba do napinacza?

pasiek
24-11-2017, 19:35
Te stare td nie były takie złe.

jacekpr1
24-11-2017, 19:37
prawie niezniszczalne :)

pasiek
24-11-2017, 19:39
Miałem w eskorcie takiego ;) szkoda tylko, że blacha ulegała sama biodegradacji..

karolmil
29-11-2017, 09:31
Witam. Poleciłby ktoś warsztat na wymianę rozrządu kompletnego w Bydgoszczy? Gdzie fachowo, z wiedzą i umiejętnościami to zrobią bez naciągania? Pozdrawiam

weuek
29-11-2017, 09:36
A ta śruba do napinacza?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz-hydrauliczny-napedu-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-7G9Q-6K254-AB/4323

Biero
20-12-2017, 20:16
Witam. Drodzy forumowicze zakupiłem miesiąc temu Galaxy z 05.2007 z udokumentowanym przebiegiem 210kkm, ostatni serwis we Francji przy 187kkm więc rozrząd nie wymieniony. Według daty produkcji na dole pracuje łańcuch o którym zdania są mocno podzielone, mechanicy nieautoryzowani (dzwoniłem do kilku) twierdzą że wytrzymują co najmniej pół miliona km, w ASO twierdzą że nie ma znaczenia czy pasek czy łańcuch w kasecie interwał wymiany taki sam. I tu ciekawostka a zarazem chyba rekord, w Ford Szumilas w Dąbrowie Górniczej krzyknęli mi za wymianę kompletu 5,5 tys zł... Ja skłaniam się do tego aby nie wymieniac, ewentualnie zrobić to przy 300kkm górę z dołem a teraz sama górę, zwłaszcza że jest cisza, silnik pracuje cichutko. Jednakże przy okazji wymiany jak już będzie góra rozebrana, zdjąć obudowę i ocenić wzrokowo stan łańcucha, kół, ślizgów itp. Co o tym sądzicie? Czy jednak zalecanie wymianę od razu całości? Jeśli wymieniać to co sądzicie o tym zamienniku?? https://ford.sklep.pl/product-pol-18436-naped-pompy-wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-lancuchem-rozrzadu.html
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

weuek
20-12-2017, 20:53
Sama ocena stanu nie ma tu sensu, bo otworzenie kasety to nie takie hop-siup jak tej plastikowej obudowy górnego paska.

Na twoim miejscu wymieniłbym sam górny i jeździł.

Biero
20-12-2017, 21:40
Sama ocena stanu nie ma tu sensu, bo otworzenie kasety to nie takie hop-siup jak tej plastikowej obudowy górnego paska.

Na twoim miejscu wymieniłbym sam górny i jeździł.

Myślę w sumie podobnie, tyle że jednak wolałbym obejrzeć ten łańcuch.. na 03.01.2018 jestem umówiony na zrobienie góry i właściciel mówił że pogadamy na miejscu dokładnie co robimy z tym dołem bo też mi radzą go nie ruszać. Zwłaszcza że te łańcuchy są przecież podwójne to ryzyko zerwania bez wcześniejszych sygnałów są raczej znikome. No ale dylemat to będę miał pewnie do samego końca.. Może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z tymi łańcuchami? Może ktoś zrobił na tym jakiś większy przebieg albo komuś się zerwał ten łańcuch?

weuek
20-12-2017, 21:49
albo komuś się zerwał ten łańcuch?

O takim przypadku nie słyszano (w przeciwieństwie do wersji paskowej). Ciesz się, że nie trafiłeś na wersję "poprawioną".

Biero
20-12-2017, 22:15
Cieszę się jak najbardziej. Dzięki za pomoc

DawidUK
21-12-2017, 10:12
Panowie rozszyfruje mi ktoś może czy mam pasek czy łańcuch w kasecie ?

WF0EXXGBBE7J04914

Wymieniłem górny rozrząd ale ciągle mnie męczy fakt dolnego, przebieg 112tys mil

weuek
21-12-2017, 10:21
Twój wyprodukowano 18.09.2007, a według tej strony w mondeo pasek jest od 08.10.2007:

https://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244.html

Szczęściarz!

(ale niech ktoś jeszcze to potwierdzi)

DawidUK
21-12-2017, 10:47
bardzo proszę o potwierdzenie :P bo mi zaraz serducho wyskoczy z nerwów

Bump: bo jak patrzę po angielskich stronach z częściami (gdzie części się dobiera pod rejestrację auta która zostaje z autem do złomowania chyba że ktoś zmienia na prywatną) to wyskakuje mi tylko górny pasek a na dole łańcuch ale wolałbym uniknąć niefortunnego zdarzenia :P a i rozumiem że łańcuchem się martwić jak zacznie coś tam hałassować tak ?

weuek
21-12-2017, 11:13
Dobra sprawa z tą rejestracją - właśnie sobie oglądnąłem historię MOTów tego auta. Bez rejestracji i wpisywania czegokolwiek oprócz samej rejestracji. Nasz cepik, jak zawsze, bardziej upierdliwy.

DawidUK
21-12-2017, 11:20
no powiem szczerze że Polska niestety pod tym względem jest daleko w tyle, nie ma możliwości czegokolwiek ukryć, wszystko czarno na białym, co było źle, co zrobili, czego nie, jaki przebieg. Bez ściemy, no i można odczytać roczniki aut z rejestracji

weuek
21-12-2017, 11:35
Niedawno rozmawiałem z młodym Anglikiem, który nie wiedział, że przebieg można w ogóle cofnąć. Pewnie dodało to nieco treści do jego opinii o krętactwie ludzi z Europy Wschodniej.

DawidUK
21-12-2017, 11:47
:) oj skręcają liczniki ;) młody to może nie doświadczony, ile razy się spotkałem z historią że ktoś uciął 30-50 tys mil. Anglicy są leniwi i pomimo takich środków jakie daje im państwo nie patrzą na historię.

Ja na 20 mondków które oglądałem w angli 8 wywaliłem z racji na kręcone przebiegi (mniej lub więcej do końca nie wiadomo co robili) czasem sama mała różnica przebiegu między przeglądami może świadczyć że auto mogło mieć dzwona i stało, albo licznik był kręcony, ja szukałem takiego który mniej więcej miał równy co roku przebieg strzelony, i trafiłem ;)

No i niestety ale anglicy często nie dbają o serwis, więc jeżeli nie ma książki serwisowej z wiarygodną pieczątką i rachunkami to też może być niebezpieczne, (dwa auta które kupiłem wcześniej Peugeot 306 i Vauxhall Zafira oby dwa w benzynie, nie miały wymienianych filtrów oleju nie wiem przez ile lat...)

Generalnie Angielski rynej jest śmieszny ;) powiedziałbym że kraj skrajności, albo nie ma nic historii, albo rzeczywiście ktoś z głową użytkował

Co najzabawniejsze jest to że auto najlepiej kupić z Komisu !! :) bo prawo konsumenta OBLIGUJE sprzedawcę do wzięcia pełnej odpowiedzialności za poważne usterki (wady ukryte) przez pierwsze 3 msc, a w 1szym miesiącu użytkowania w każdej chwili z uzasadnionym powodem możesz oddać auto i sprzedawca MUSI oddać Ci kwotę jaką ty zapłaciłeś. oczywiście o ile czegoś z winy własnego nieprawidłowego użytkowania nie odwinąłeś.

To tak nawiasem mówiąc :) czekam na info o tym moim łańcuchu, czy na pewno go mam czy nie :P

wojtekn
21-12-2017, 15:27
bardzo proszę o potwierdzenie :P bo mi zaraz serducho wyskoczy z nerwów

Masz niestety łańcuch :(
A szkoda bo paski mam właśnie na sprzedaż akurat dół i górę jeszcze nie wystawione na forum. :027:

DawidUK
22-12-2017, 07:20
niestety ? :D chyba stety ;) dzięki Panowie za pomoc ;)

karolmil
22-12-2017, 08:33
Zazdroszczę temu, kto ma rozrząd na łańcuchu :)
Wymieniłem wczoraj rozrząd komplet - pompa, kaseta, napinacze, rolki, paski (mory i suchy) + pasek wielorowkowy + wymiana oleju, filtrów. Koszt całość 2700zł.
Wymieniony bez najmniejszych problemów + diagnostyka komputerowa, wykasowanie błędów. Panowie z EuroTim Bydgoszcz dobrze zadbali o moje autko i ich serwis w Bydgoszczy polecam jakby co :)
Część Ina, Dayco, niektóre oryginalne. Rok gwarancji na rozrząd od warsztatu.

aurerum
22-12-2017, 08:41
no nie wiem czy jest czego.Jeśli przyszło by wymienić łańcuch bo zaczyna szumieć to tani on nie jest.Teraz po wymianie możesz spokojnie sobie jeździć

DawidUK
22-12-2017, 09:23
komplet w anglii 269,90 GBP :)

https://www.eurocarparts.com/ecp/c/Ford_Mondeo_1.8_2007/p/car-parts/belts-chains-and-tensioners/engine-parts/timing-chain/?352590071&1&9a8978c40afc0abb4f10252922bf53b84d23197c&000582

Bump: tutaj na alleeeedrogo widzę że taniej :) 700zł nie jest źle :)

weuek
22-12-2017, 17:26
Ale na allegro jest bez napinacza i dwóch uszczelek, a to też konkretnie kosztuje.

Jako zadowolony klient, polecam zakup tegoż od kolegi wojtekn. :-)

jacekpr1
27-01-2018, 14:24
tak .Do tego zestawu powinien dokupić jeszcze śrubę na wałek rozrządu i na napinacz,chyba że mechanik zrobi mu na flamaster. To tylko na napinacz

a tak zapytam.... co to znaczy na flamaster...?

aurerum
27-01-2018, 17:30
Nie wiesz co to może znaczyć? Większość mechaników to robi w tym silniku i w innych też,gdyż jest szybciej.Malują znaki na kołach i ściągają pasek ot cała operacja.Nikomu nie chce się używać blokad gdyż jest sporo pracy przy ich montowaniu tzn( trzeba dużo rozkręcać) .U mnie np. był lekko przestawiony i od tej pory wymieniam sam górę i dół .

jacekpr1
27-01-2018, 20:25
no nie wiedziałem..... sorki...... dzięki za odpowiedź.... pojadę z nim na wymianę... będę wiedział o co chodzi

Bump: ja tylko swoje TD znam...... przez prawie 10lat...... :)

rosiczka92
27-01-2018, 20:30
U mnie np. był lekko przestawiony i od tej pory wymieniam sam górę i dół .

Przestawil ci sie rozrzad ? A chodzil ci inaczej czy cos ?

Pozdrawiam

aurerum
27-01-2018, 22:58
sam się nie przestawił po prostu mechanik robił to bez blokad i przy składaniu minimalnie o jeden ząbek mu uciekł. Wszystko chodziło ok.

rosiczka92
27-01-2018, 23:18
sam się nie przestawił po prostu mechanik robił to bez blokad i przy składaniu minimalnie o jeden ząbek mu uciekł. Wszystko chodziło ok.

I jak sie czailes ? Przy nast wymianie czy jak

aurerum
28-01-2018, 08:13
Tak, przy następnej wymianie.Po założeniu blokad jego malowane znaki na kołach się nie pokryły.Jeśli robi się to na blokadach to nie ma potrzeby nic malować na kołach.W sumie jak założy się blokady to każdy kto ma trochę pojęcia technicznego sobie poradzi z wymianą górnego paska i dolnego.Oczywiście przy wymianie kasety będzie potrzebne jakieś zaplecze techniczne(odpowiednie klucze i narzędzia)

czinuk
28-01-2018, 12:54
Siemka.
dołączę się do tematu.
właśnie zakupiliśmy z żoną forda mondeo mk4 1.8 tdci, i stoimy przed wymiana rozrządu gdyż auto posiada 196000 km przebiegu,
czytając różne posty odnośnie wymiany, zauważyłem ze jest tez napinacz hydrauliczny gdzie ford nie pisze o konieczności jego wymiany, i tu chce postawić pytanie:

czy jeśli go nie wymienię przy wymianie górnego paska jak i dolnej kasety to czy potem jest możliwość wymiany napinacz hydraulicznego bez potrzeby rozbierania od początku całego górnego rozrządu jak i dolnego by muc wymienić później ten napinacz.

pozdrawiam.

weuek
28-01-2018, 13:07
Tu po lewej widzisz ten napinacz:

https://i.ytimg.com/vi/wjYijBJpKzc/mqdefault.jpg

Wkręcany jest od góry, nie ma kontaktu z metalową uszczelką kasety, więc nie powinno być problemu wykręcić go bez ruszania obudowy kasety. Jak zaświecisz latarką z tyłu zbiorniczka wyrównawczego, to zobaczysz sześciokątny łeb śruby tego napinacza.

Ten napinacz jest zazwyczaj pomijany przy wymianie dolnego rozrządu. Dałem za niego jakoś lekko mniej niż 300 zł, więc tani nie jest (oryginał, turecki).

czinuk
28-01-2018, 14:41
dzięki weuek.

wow fajna fotka, będę musial się nad tym zastanowić, wsumie kupa rzeczy do zamówienia myslalem o tym zestawie za 1190pln z pompa, bez napinacza hydraulicznego, teraz się zastanawiam czy może pompę se odpuścić a zakupić ten napinacz, niby wymiana pompy jeśli by w przyszłości padła nie jest ponoć aż taka trudna, i jeśli górny pasek by padł to nie uszkodzi to silnika, a dolny to już by było fajnie mieć na zihert.

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za foto

jacekpr1
28-01-2018, 14:56
i jeśli górny pasek by padł to nie uszkodzi to silnika

prawda to?

weuek
28-01-2018, 15:44
Nieprawda.

A pompa jest na pasku alternatora, nie na tym górnym.

aurerum
28-01-2018, 16:11
ten napinacz hydrauliczny znajduje się pod pompą wspomagania, aby go wymienić należy odkręcić pompę i ją przesunąć. Bez konieczności całkowitego demontażu .

jacekpr1
28-01-2018, 17:28
to ten napinacz hydrauliczny nie trzeba wymieniać, jezeli na dole jest łańcuch?

weuek
28-01-2018, 17:29
Ford zakłada, że czy pasek czy łańcuch to interwał i zakres wymiany części jest ten sam: 200 000 km/10 lat.

wincek
28-01-2018, 17:34
A tak z ciekawości ,co w takim napinaczu może się zepsuć.

rosiczka92
28-01-2018, 17:49
dzięki weuek.

wow fajna fotka, będę musial się nad tym zastanowić, wsumie kupa rzeczy do zamówienia myslalem o tym zestawie za 1190pln z pompa, bez napinacza hydraulicznego, teraz się zastanawiam czy może pompę se odpuścić a zakupić ten napinacz, niby wymiana pompy jeśli by w przyszłości padła nie jest ponoć aż taka trudna, i jeśli górny pasek by padł to nie uszkodzi to silnika, a dolny to już by było fajnie mieć na zihert.

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za foto

tez sie zastanawialem nad tym za 1190pln ale zamawiam ten za 1650pln niby wszystko orginal

Rafał A.(antek)
29-01-2018, 00:12
Sprężyna napięcia początkowego, nieszczelność, zatarcie. To może się stać napinaczowi

czinuk
29-01-2018, 19:30
Górny pasek jak pęknie to uszkodzić może zawory, głowice, tłoki, itd a co może uszkodzić dolny jak padnie????
i który pasek jest ważniejszy????
i co jeśli na dolnym padnie napinacz a górny dalej będzie ok????

w sklepie niema tego za 1650pln
jest tylko ten zestaw za 850pln i trzeba domówić pompę.

aurerum
29-01-2018, 20:23
dolny jak padnie to uszkodzi to samo. Nie ma ważniejszego paska oba są ważne bo współpracują razem.

czinuk
29-01-2018, 20:54
tak ale jeśli dolny padnie to zatrzyma silnik, a górny napędza koło pasowe walka rozrządu.
możesz rozwinąć???
pozdrawiam

Rafał A.(antek)
29-01-2018, 23:07
itd a co może uszkodzić dolny jak padnie????to samo, zawory etc.

czinuk
30-01-2018, 05:30
Czyli jeśli pompa paliwowa stanie to popsuje głowicę, zawory, tłoki, itd. przecież pompa odpowiada za wtrysk, ale dobra, jestem tylko amatorem i mogę nie rozumieć.
Niektóre rzeczy po prostu trzeba przyjąć, takimi jakimi są.

Rafał A.(antek)
30-01-2018, 06:21
tak ale napęd wałka rozrządu idzie przez pompę wtryskową. staje pompa, staje też wałek.
Zobacz schemat jakis zdjęcie czy rysunek, to zrozumiesz

czinuk
30-01-2018, 17:40
spoko spoko Rafał A.(antek)
dzięki za podpowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=-l6-JUImJQw

instrukcja wymiany.

ps. co sadzicie o firmie [DAYCO]

aurerum
30-01-2018, 20:01
jest ok.

Rafał A.(antek)
30-01-2018, 22:32
Kup zestaw INA

czinuk
31-01-2018, 07:16
to co zaobserwowałem to firma DAYCO specjalizuje się w paskach rozrządu, jest wybór w paskach górnych i maja ta kasete, za to ina no znalazłem tylko pasek gorny, do tego pasek gorny DAYCO jest tez wzmocniony powłoka teflonowa.

https://www.youtube.com/watch?v=NzT9zlbn5Z4

aurerum
31-01-2018, 08:12
Dayco było montowane również fabrycznie.Tak że ten pasek spokojnie możesz brać.Ja go montowałem i nic się nie dzieje

jerzy_k
12-02-2018, 08:10
Masz niestety łańcuch :(
A szkoda bo paski mam właśnie na sprzedaż akurat dół i górę jeszcze nie wystawione na forum. :027:

Cześć Forumowicze,
jestem posiadaczem Forda Mondeo 1.8 TDCI MK4 z 2008. Kupiony w październiku 2008 w salonie. Samochód ma przejechane około 155 tys. Zaczynam zastanawiać się nad wymianą rozrządu w tym silniku. Przebieg może jeszcze nie jest wskazaniem do wymiany rorządu, ale producent określa wymianę po 10 latach.
Raczej sam nie będę tego robił, więc szukam też warsztatu w Warszawie lub okolicach, który taką wymianę wykona za rozsądną cenę.
Czy ktoś (może Wojtekn :) ) może pomóc mi w sprawdzeniu co ten silnik ma? Pasek + łańcuch? Czy dwa paski?
NR VIN to: WF0EXXGBBE8E17378.

Pozdrawiam,
Jerzy

weuek
12-02-2018, 09:03
Dwa paski. Możesz spokojnie kupić zestaw od wojtekn - taki teraz siedzi w moim rysiu.

borowiczek
12-02-2018, 11:02
Cześć Forumowicze,
jestem posiadaczem Forda Mondeo 1.8 TDCI MK4 z 2008 . Kupiony w październiku 2008 w salonie. Samochód ma przejechane około 155 tys. Zaczynam zastanawiać się nad wymianą rozrządu w tym silniku. Przebieg może jeszcze nie jest wskazaniem do wymiany rorządu, ale producent określa wymianę po 10 latach.
Raczej sam nie będę tego robił, więc szukam też warsztatu w Warszawie lub okolicach, który taką wymianę wykona za rozsądną cenę.
Czy ktoś (może Wojtekn :) ) może pomóc mi w sprawdzeniu co ten silnik ma? Pasek + łańcuch? Czy dwa paski?
NR VIN to: WF0EXXGBBE8E17378.

Pozdrawiam,
Jerzy

Mam ten sam silnik a rok 2008.01.wlasnie wymieniam rozrząd ,okazało się że jest pasek i łańcuch

wojtekn
17-02-2018, 07:21
Cześć Forumowicze,
jestem posiadaczem Forda Mondeo 1.8 TDCI MK4 z 2008. Kupiony w październiku 2008 w salonie. Samochód ma przejechane około 155 tys. Zaczynam zastanawiać się nad wymianą rozrządu w tym silniku. Przebieg może jeszcze nie jest wskazaniem do wymiany rorządu, ale producent określa wymianę po 10 latach.
Raczej sam nie będę tego robił, więc szukam też warsztatu w Warszawie lub okolicach, który taką wymianę wykona za rozsądną cenę.
Czy ktoś (może Wojtekn :) ) może pomóc mi w sprawdzeniu co ten silnik ma? Pasek + łańcuch? Czy dwa paski?
NR VIN to: WF0EXXGBBE8E17378.

Pozdrawiam,
Jerzy

Kolega ci już odpowiedział poprawnie a jakby co to pisz na pw coś wysmyczymy. ;)

czinuk
17-02-2018, 10:37
Siemka.
Ja po wymianie, silnik niby 200k pasek dolny juz dosc spekany gorny w bardzo dobrym stanie sugeruje ze byl wymieniony przez poprzednika, jak dam rade to wrzuce fotki paska, duzo rzeczy wyszlo po drodze i koszt dosc wysoki. teraz jest na probach, i powoli zaczne walke z drganiami.
pozdrawiam.

czinuk
17-02-2018, 17:18
91337

91338

weuek
17-02-2018, 17:31
Dobrze wygląda, zęby nieuszkodzone. Każdy wyjęty jest spękany.

A górny nie doświadcza takiej szerokiej amplitudy temperatur jak dolny (-kilkanaście do 90*C).

jerzy_k
28-02-2018, 13:40
Cześć,
Ford umieścił na swpjej stronie informację na temat wymiany rorządu w 1.8 tdci.
http://www.fordserwis.com.pl/taniej_za_wymiane_podwojnego_napedu_rozrzadu_silni ku_1_8_tdci,Taniej-za-wymiane-podwojnego-napedu-rozrzadu-w-silniku-1.8-TDCI
Ja raczej nie skorzystam, ale oficjalnie odnoszą się do naszych wątpliwości.
Pozdrawiam, Jerzy.

Rafał A.(antek)
28-02-2018, 14:13
to chyba serwis niezależny, nie ford.

piotrek305
28-02-2018, 14:55
tak ale bardzo dobry, spece od fordów, w Warszawie bardzo polecany zakład. sam kiedyś poprzednie mondeo tam robiłem. chłopaki bardzo ogarniają

jerzy_k
28-02-2018, 18:17
Kolega ci już odpowiedział poprawnie a jakby co to pisz na pw coś wysmyczymy. ;)

Cześć,
widzę dwie sprzeczne odpowiedzi:
od weuek
"Dwa paski. Możesz spokojnie kupić zestaw od wojtekn - taki teraz siedzi w moim rysiu."
i od borowiczek
"Mam ten sam silnik a rok 2008.01.wlasnie wymieniam rozrząd ,okazało się że jest pasek i łańcuch"
i już sam nie wiem.... :(
Pomocy, proszę.

Pozdrawiam,
JerzyK