Zobacz pełną wersję : Jaka instalacja LPG do 1.8 Duratec (125 KM)


Strony : 1 [2] 3

goldengate
19-07-2013, 06:36
A w jaki sposób komputer gazu poinformuje mnie o błędnej mieszance.

Struna
19-07-2013, 07:59
Nie informuje, kolega Ci opowiada jakieś bajki.

jaho2000
19-07-2013, 08:59
przecież można podglądnąć mapy gazu i widać, że odbiegają od poprawnej formy

goldengate
19-07-2013, 09:34
Czyli ja jako użytkownik w przypadku awarii, rozprogramowania instalacji LPG nic o tym nie wiem??
Nie ma żadnej kontrolki CHECK od gazu??

Tylko będę tak jeździł do najbliższego przeglądu i dopiero wtedy wyjdzie czy wszystko jest OK.

Struna
19-07-2013, 09:44
przecież można podglądnąć mapy gazu i widać, że odbiegają od poprawnej formy

no i co z tego wynika ? starczy że mapa beny jest z wczoraj czy sprzed kilku dni a gazu z dzisiaj i już możesz mieć mega różnice w mapce, które o niczym nie będą świadczyć.

Nie ma żadnej kontrolki CHECK od gazu??

masz chceck od silnika, komp silnika ( benzyny ) nie wie, że jedzie na innym paliwie ( bo niby skąd miałby to wiedzieć ) i cały czas stara się utrzymywać poprawny skład mieszanki, na te próby utrzymania składu reaguje komp gazu ( który odczytuje czasy wtryskiwaczy benzynowych ).

Idea poprawnego wystrojenia gazu jest taka aby komp benzyny po przełączeniu na gaz zupełnie się nie "zorientował" że cokolwiek się zmieniło z paliwem.
Czyli dawki w kompie gazu muszą być tak dobrane/ustawione aby w każdym zakresie pracy silnika ilość paliwa była taka jaką oczekuje komp benzyny.

Mnie taka regulacja zajmuje w stagu około 1,5 godziny jazdy po obwodnicy ze skanerem OBD i wpiętą sondą szerokopasmową w wydech.
Czasem podczas takiej regulacji przejeżdża się nawet około 200 km.

Natomiast większość gazowników zrobi Ci autokalibrację na postoju, niektórzy przejada się kawałek po drodze i uważają że to wystarczy - niestety jest to dalekie od prawdy.

Stąd potem miliony tematów na forach, że gaz to zło, że niszczy silniki itd - prawda jest taka, że za usterki i uszkodzenia ( wynikające niby to z zamontowania instalacji gazowej ) są spowodowane najczęściej złym doborem komponentów ( no bo musi być tanio ), niepoprawnym montażem oraz brakiem dobrej regulacji.

Wszystkie te aspekty obnażają bolesną prawdę o poziomie reprezentowanym przez "gazowników", ale to też wina braku regulacji prawnych.
U nas ( w kraju ) każdy jeden "czesio" nie mający bladego pojęcia o temacie może sobie otworzyć zakład montujący gaz.
Wystarczy posiadać zalegalizowany analizator spalin ( żaden problem ) i wpis do ITS ( to też żaden problem ).

Ja znam może z 15 - 20 zakładów w Polsce które mają konkretne pojęcie o tym co, jak i dlaczego robią.

Niestety jakość i wiedza kosztują, a większość ludzi chce już mega oszczędzić w momencie zakładania instalacji - to poważny błąd, za który potem dopłaca się znacznie więcej, ale rozkłada się to w czasie.

Instalując gaz oszczędzamy przy dystrybutorze, a nie przy wyborze instalacji. Czy dołożenie 500 pln na wstępie warte jest wydania w późniejszym okresie 1500 i więcej na regulacje, wymiany części, awarii silnika, straty czasu z tym związanych i nerwów ?

Oczywiście trzeba też rozsądnie patrzeć na wyceny, bo są i tacy co próbują na badziewiu skręcić kokosy ( taka mentalność narodu :) )

goldengate
19-07-2013, 10:25
Struna czy zajmujesz się tylko strojeniem LPG czy również całkowitym montażem?

Struna
19-07-2013, 10:45
tylko strojenie - na montaże brak czasu.

goldengate
19-07-2013, 10:51
Zatem jeśli zdecyduję się na montaż LPG to pojadę do Ciebie na ustawienie.
Powiedz tylko co myślisz o tej konfiguracji:

STAG4plus
HANA2000
AC R01
Lubryfikator

Jak się na to zapatrujesz ?

Struna
19-07-2013, 10:57
Faktycznie może lepiej by było wziąć reduktor KME TUR zamiast ACR01, ostatnimi czasy z tymi reduktorami są jakieś problemy ( choć ja u siebie mam dwa takie zamontowane i działają )

Lubryfikacja - absolutnie zbędna, reszta ok choć zamiast Hana2000 rozważ też wtryskiwacze Barracuda.

goldengate
19-07-2013, 11:14
to w końcu KME Silver czy Tur ? :)

Struna
19-07-2013, 11:24
nowy silver się nazywa tur

jaho2000
19-07-2013, 11:26
Struna, a czy w razie spie*** montażu podejmujesz się napraw dot. położenia elementów czy tez brak czasu?

goldengate
19-07-2013, 11:48
To który to jest reduktor:
http://www.kme.eu/category,sort,33.html



Reduktor R2 TUR6 ??

jaho2000
19-07-2013, 11:54
ta jest

Struna
19-07-2013, 13:33
Struna, a czy w razie spie*** montażu podejmujesz się napraw dot. położenia elementów czy tez brak czasu?

to jest właśnie ta pozorna oszczędność, która potem się mści ;)

Całkowite przerobienie przodu instalacji to w zasadzie największy koszt ,więc lepiej po prostu dopilnuj żeby było dobrze :)

jaho2000
19-07-2013, 13:58
Czyli montaż wg przepisu z postów kilka stron wcześniej:

- zdejmowanie kolektora do nawiertów
- reduktor poniżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale też i w miarę łatwo dostępny ( regulacja ciśnienia, ewentualny serwis )
- elektrozawór nigdy cewką w dół
- wężyki od wtrysków do wkrętek tej samej długości, bez załamań itd
- pomiar ciśnienia i temperatury gazu w miarę możliwości jak najbliżej wtryskiwaczy i koniecznie za filtrem fazy lotnej ( patrząc na układ od strony reduktora )
- butla wielozaworem w stronę zderzaka
- przewód fazy ciekłej poprowadzony bez załamań
- możliwie niedługie przewody gazowe fazy lotnej
- opaski na wszelkich wężykach w instalacji
- wtryskiwacze w miarę możliwości zamontowane w pionie
- dobre filtry

Struna
19-07-2013, 14:12
i na koniec dobre strojenie.

goldengate
19-07-2013, 14:26
Od mojego potencjalnego wykonawcy instalacji LPG dostałem taką odpowiedź ws. montażu, cytuję:

Nawierty są w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych. W mondeo jest kolektor plastikowy i w takim przypadku wysysamy plastikowe wiórki w trakcie wiercenia, gdy występuje w autach kolektor aluminiowy wówczas jest demontowany.

hmmm..może być.... czy nie bardzo ?

jaho2000
19-07-2013, 14:56
to samo mi mówili w jednym z zakładów, że niby odsuwają jeszcze i też odsysają. Lepszy plastik niz alu w silniku ;)

jaho2000
19-07-2013, 15:15
Sprawdź bezpieczniki po kolei czy któryś nie padnięty, a admina/moda prosimy o przeniesienie postów

Struna
19-07-2013, 16:42
Nawierty są w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych. W mondeo jest kolektor plastikowy i w takim przypadku wysysamy plastikowe wiórki w trakcie wiercenia, gdy występuje w autach kolektor aluminiowy wówczas jest demontowany.wiercenie na aucie wyklucza możliwość uzyskania dobrego kąta nawiertu, nawiercą jak ich wiertarka puści - czyli na odpierdziel się.

goldengate
19-07-2013, 20:23
Struna w którymś z poprzednich postów pisałeś że znasz 15 może 20 zakładów LPG w Polsce które montują profesjonalnie jak powinno.

Możesz podać listę czyli polecić takowe zakłady.

Może jakiś będzie niedaleko Płocka :)

jarhel74
19-07-2013, 21:02
Jaho2000- ty masz rozdwojenie jaźni? Raz piszesz jako fachowiec udzielając rad, a za chwilę zadajesz proste pytania Strunie. Jeśli się nie znasz, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Struna
19-07-2013, 21:15
niedaleko Płocka
Klinika LPG w Warszawie.

jaho2000
20-07-2013, 09:35
jarhel74, po pierwsze nie jahu, a po drugie nigdzie nie twierdze, że jestem fachowcem. Przekazuje tylko info, które wcześniej tutaj przeczytałem.

jarhel74
20-07-2013, 11:27
Nie informuje, kolega Ci opowiada jakieś bajki.

Odpowiedź Struny mówi wszystko- jeśli się nie znam, nie wprowadzam ludzi w błąd.
Sorry za literówkę w nicku- już poprawione.

goldengate
22-07-2013, 09:05
Powiedzcie mi jeszcze ile procent oszczędności liczyć przy LPG ?

Na pewno 50% nie wyjdzie.
Mówię o oszczędności % względem Pb przy ujęciu przeglądu LPG co rok lub co 10.000km w kwocie 120zł, przegląd okresowy droższy o ponad 50zł, spalanie LPG większe niż benzyny.

Struna
22-07-2013, 09:19
Dolicz do spalania benzyny 20% i wtedy policz koszty paliwa.

goldengate
22-07-2013, 09:28
Struna powiedz Twoim zdaniem, jest sens wchodzić w LPG przy rocznych przebiegach do 10.000 km.

W tym będzie wyjazd wakacyjny (np. Chrowacja) i zimowy na narty w polskie góry.

Reszta to miasto i niekoniecznie bo mam służbowe auto do rozbijania się po mieście.

Struna
22-07-2013, 09:53
o sens zapytaj siebie nie mnie. Koszt montażu pewnie znasz, spalanie przy dobrym strojeniu i elementach wzrasta o około 15 - 20 %.

Przegląd wiesz po ile więc można policzyć - mało tego, w necie masz od metra kalkulatorów opłacalności instalacji, np. taki
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html?przebieg=3000&lat_eksploatacji=4

jaho2000
22-07-2013, 09:53
ja robie 10k rocznie. Gdybym miał służbowe to na pewno nie bawiłbym się w gaz. Po co? Chyba, że te 10k to tylko prywatnym samochodem, bo jesli "w sumie", to szkoda kasy. Takie jest moje zdanie.

goldengate
22-07-2013, 10:17
Mówię o przebiegu 10 tyś autem prywatnym, może nawet mniej, tego dokładnie nie wiem :)
Wyjdzie w praniu ale z przypuszczeń i przeliczeń więcej nie wyjdzie.

jaho2000
22-07-2013, 10:25
ja robię miesięcznie ok 800-900km i jednak wychodzi, że po ok 1,5 roku instalacja się spłaci. Potem już oszczędamy. Szczególnie, jesli ty jeździsz po mieście. Ja z kolei robie "trasy" do pracy rzędu 9km, gdzie silnik się nagrzewa przez 2km i włącza gaz. Jednak pierwsza zima fordem i spalanie na poziomie 12l zmusza mnie do założenia gazu.

goldengate
22-07-2013, 12:55
To też zależy jak daleko kto jeździ po mieście bo np. w moim przypadku gdybym nie miał służbowego DIESLA i jeździł swoim mondeo do pracy na LPG a mam do pracy niecałe 3km to zimą nawet by nie zdążył się przełączyć na gaz.

Struna
22-07-2013, 12:58
do pracy na LPG a mam do pracy niecałe 3km to zimą nawet by nie zdążył się przełączyć na gaz.owszem, zdążyłby - kwestia ustawień.

jaho2000
22-07-2013, 12:59
3km to z buta albo rowerem, a nie LPG :)

goldengate
23-07-2013, 19:08
Zawsze chodziłem z buta :) TRUP TRUP ale od kiedy dostałem służbowe to muszę jeździć aby mieć czym do klientów w ciągu dnia jeździć :)

Tak czy inaczej swoim autem przewiduję roczne przebiegi nie więcej niż 10 tyś km.
Jak sobie podliczyłem wszystkie koszta: większe spalanie, przeglądy LPG, droższe przeglądy okresowe, spalanie benzyny do odpalenia i rozgrzania auta no i wymiany świec co 15tyś km a nie co 60 tyś km to wychodzi mi że gaz się zamortyzuje po blisko 2 latach eksploatacji.
Dopiero w 3 roku zacznie zarabiać na siebie.

Planuję pojeździć autem 4 może 5 lat to na razie jestem na NIE ale......cały czas z rozmyślaniem nad LPG.

Struna
23-07-2013, 19:24
Nie przesadzaj z tymi swiecami, 45 kkm spokojnie zrobisz

jaho2000
23-07-2013, 19:26
wymiany świec co 15tyś km? nie szalejesz za bardzo? Ja też robię ok 10k, z tym że ja planuje troche dłużej tym autem jeździć, ok. 5-7 lat. Dbając o silnik, w najgorszym wypadku zaoszczędzisz pare tyś zł, ale jeśli będziesz jeździł nim troche dłużej to wtedy troche więcej. Twoje auto, twoja kasa, twoja decyzja :)

goldengate
23-07-2013, 20:20
No na wszystkich postach innych piszą że LPG dobrze się sprawuje pod warunkiem dbania o świece i przewody - aby je wymieniać co 10-15 tyś km.

Sam tego nie wymyśliłem :)

Struna
23-07-2013, 21:44
co 10-15 jak masz zwykłe świeczki a nie platynowe, choć na na zwykłych v-line ngk nie raz trzasnąłem pod 40 kkm i zmieniłem dla zasady bo żadnych objawów zużycia nie było.

aiscorp
24-07-2013, 00:37
Witam Panowie na wstępie powiem że przeczytałem wszystko zarówno w tym topiku jak i w innych ale jak to zwykle bywa dalej mam wątpliwości, kolego Struna czy mógłbyś polecić mi kogoś z okolic Mielec-Kolbuszowa-Rzeszów?
Dzwoniłem już po wszystkich większość proponuje STAG 300 premium z lubrykacja wtryskami hana i reduktorem tomato(najwyższa cena 3400 i termin na połowę października) jeden zaproponował LOVATO Smart za 2200 i odradza lubrykacje(chyba jako jedyny). Z tego co wyczytałęm z BRC jest problem ze znalezieniem dobrych monterów, pozatym wydaje mi się że jakbym wzią STAG'a póżniej bez problemu znajde serwis nawet na drugim krańcu Polski
Proszę o jakąś podpowiedz bo już nie wiem strzasznie dużo możliwości ........

Struna
24-07-2013, 09:18
Multiserwis w miejscowości Niwiska.

jaho2000
24-07-2013, 09:31
No weź... Przerost formy nad treścią. Ja wymieniałem przez ostatnei 7 lat jazdy na LPG chyba co 30-40tyś. Jak dobrze pali, nie szarpie itp to po co wywalać kase? Świece do DURATECa to ok 120zł. Przewody nie wiem, bo mam osobne cewki na świece.

STAG 300 premium z lubrykacja wtryskami hana i reduktorem tomasetto za 3400? :| No to dowalili. U mnie podobny serwis z Silverem 3100zł

aiscorp
24-07-2013, 10:37
Multiserwis w miejscowości Niwiska.

Tego się obawiałem właśnie o tych Panach pisałem - termin październik i 3400 za instlację wraz z lubrykacją, nie wiem znawcą nie jestem ale wydaje mi się drogo

Zadzwoniłem do innego warsztatu z zapytaniem o konkretny zestaw:
STAG 300 ISA2
reduktor KME Silver
wtryski HANA 2000
cena za to 2700 i wlasciwie od reki trzeba czekac 2 -3 dni na termin co sadzicie?

jaho2000
24-07-2013, 10:57
Cena dobra, ale nie wiamy jaki montaż. Lepiej dołożyć i mieć zrobione jak nalezy.

Struna
24-07-2013, 11:13
Ja wiem jaki montaż będzie w Niwiskach, stąd i cena.
Jakość kosztuje.

aiscorp
24-07-2013, 11:27
Październik mnie odstrasza za długo trzeba czekać 3 miesiące czekania to strasznie długo a co sądzicie o tym zestawie LOVATO Smart bo w sumie nikt się na ten temat zbytnio nie wypowiedział ?

jaho2000
24-07-2013, 11:37
Ja bym wolał poczekać, niż później marnowac czas i pieniądze na poprawki i regulacje.

Struna
24-07-2013, 12:41
Lovato ma słabe wtryski

aiscorp
24-07-2013, 14:03
Panowie a jak jest z serwisem Lovato Smart w kraju, innymi słowy czy trzeba bardzo szukać i np jakby mi się zepsuła gdzieś ta instalacja w trasie czy to duży problem. Zaciekawiło mnie to Lovato bo można przedłużyć gwarancje z 2 na 4 lata i jest tam taka funkcja że co jakiś czas zostaje podana dawka benzyny co przesmarowuje od czasu do czasu gniazda zaworów...

Bump: Jeśli ktoś może ocenić po galerii jakoś wykonania tego Pana
http://www.ms-gaz.pl/?s=galeria

Struna
24-07-2013, 15:22
Ano właśnie mało kto wogole to dotyka

aiscorp
24-07-2013, 15:49
Kolego Struna prosiłbym jeszcze o ocenę wykonania bo gość wydaje się konkretny, przynajmniej w rozmowie przez tel i może u niego bym założył już niezależnie czy STAG'a czy Lovato. Pytałęm o STAG'a 300 ios2 i wtryski HANA 2000 zawołał 2,5tys a to bardzo dobra cena

Struna
24-07-2013, 16:59
Ale co oceniać? Jakieś fotki są?

goldengate
24-07-2013, 17:54
Wrócę do tematu świec.....

Czy świeczki oryginalne Motorcraft 1315691 to platynowe świece ??


PS. Przy wymianie świec zauważyłem że przewód nr4 mam uszkodzony.
Lepiej kupić jeden oryginał za 100zł czy komplet wszystkich firmy NGK za 138zł ????

aiscorp
24-07-2013, 18:23
Trochę nieudolnie podałem link wcześniej teraz powinno być dobrze. Gość się sam chwali wykonaniem i zamieszcza zdjęcia galeri u siebie na stronie, ciekawe czy jest czym :) http://www.ms-gaz.pl/?s=galeria

jaho2000
24-07-2013, 18:33
U mnie świece Motocrafta robi NGK, więc nie warto chyba przepłacać :) Co do symbolu, mam takie same, sa to irydy.

goldengate
24-07-2013, 19:33
No tak, u mnie też przy napisie Motorcraft jest NGK.
Lecz cenę dostałem lepszą o 2zł na sztuce za Motorcraft niż NGK :)

jaho2000
24-07-2013, 19:40
Choćby była droższa to i tak kupię Moto :) Kolega mający 1.6 chcial zaoszczędzić i kupil Boscha. Jak szybko zalozyć "nowe", tak szybko zakładał "stare" :D

goldengate
25-07-2013, 06:16
Przecież oryginalne motorcrafty w sklepach internetowych z częściami do fordów są tańsze albo różnice 2-3zł w zestawieniu z NGK czy nawet BOSCH.


Struna proszę Cię o ocenę i opinię mojego potencjalnego warsztatu LPG, zerknij na Galerię Instalacji gazowych, co myślisz o ich montażu.

Chodzi o firmę MOTOGAZ Włocławek Paweł Kwiatkowski

Struna
25-07-2013, 09:03
prawie nic w tej galerii nie widać - zdjęcia z założonymi pokrywami, więc nie widać długości węży, sposobu prowadzenia itp.

Ale kilka fotek ujawnia niezbyt dobry dobór komponentów do auta - np. reduktor z wejściem fi 8mm a zasilanie 6mm i tylko ostatni odcinek od filtra do reduktora 8mm, z deka nieporozumienie.

Tak samo reduktor zavoli do audi V6.

Zdjęcie podwieszanej butli też ukazuje totalny brak zabezpieczeń

aiscorp
25-07-2013, 10:13
Dziękuję Struna , niestety komplikuje mi to sprawy bo kolega mi polecił ten warsztat myślałem że to już będzie to-no ale trudno szukamy dalej :)

Panowie a ten warsztat http://autogazsiedlik.pl/ zna ktoś ma jakąś opinie?
Mi chodzi akurat o oddział w Mielcu ale wiem że jest również takowy w Tarnowie

Struna
25-07-2013, 10:20
w Tarnowie jest taki koleś Rafał Marynowski z firmy Auto-Elektro-Serwis

ponoć sensowny i kumaty - ale nie miałem okazji obejrzeć jego montaży, jednak zalicza dobre opinie od klientów, kilka aut uratował po innych partaczach, więc może warto spróbować.

aiscorp
25-07-2013, 10:32
Już dzwoniłem ten Pan proponuje STAG premium i osprzęt AC (chyba AC tak zrozumiałem przez telefon) jeśli nie to STAG 300 + lubryfikacja i taki sam osprzęt

Struna
25-07-2013, 22:28
Propaganda :-)

aiscorp
26-07-2013, 06:53
Kolego Struna nie rozumiem co pwoiesz o tej konfiguracji, wiem że już gitare zawracam do przesady ale staram się znaleść coś sensownego a jak się okazuje nie jest to takie proste


P.S. jak słysze od instalatora o lubryfikacji to mnie odrazu odstrasza bo sam uważam ją za mit

Rafał A.(antek)
26-07-2013, 08:25
A ja tak czytam, i sie zastanawiam czy wy tam prom kosmiczny chcecie włożyć czy co?

Struna powiedz mi, jaka będzie róznica jak węzyk miedzy dyszą wkręceana w kolektor a wtryskiem bedzie miał 5cm długości, albo 8 cm długości.

Struna
26-07-2013, 09:21
Rafał - na siłę próbujesz czegoś nie rozumieć czy jak ? o ile dobrze pamiętam to nic na temat długości ( w wartościach ) nie wspominałem, jedynie że należy wtryski osadzać na możliwie krótkich węzykach ( 5 cym 8 cm to pikuś ). To nie jest jednak takie oczywiste dla gazowników, czego przykładów mam multum z codziennych inspekcji/strojeń.

W długości wężyków góruje BRC - tam to 30 cm to norma.
A potem - a czemu jak się przełącza na gaz to jest takie szarpnięcie... no sorry, jakoś ten makaron trzeba napełnić.

Kolego Struna nie rozumiem co pwoiesz o tej konfiguracji, wiem że już gitare zawracam do przesady ale staram się znaleść coś sensownego a jak się okazuje nie jest to takie proste


P.S. jak słysze od instalatora o lubryfikacji to mnie odrazu odstrasza bo sam uważam ją za mit robienie zestawienia typu: albo premium bez lubry albo isa2 z lubrą jest po prostu idiotyczne, bo co ma piernik do wiatraka.

Jak bym miał z tego wybierać to brałbym isa2 ale bez lubry ( lubrę to niech sobie pan instalator zostawi do kontaktów homoseksualnych - tam z pewnością może mu się ona przydać :) )

aiscorp
29-07-2013, 09:09
Panowie mam jeszcze pytanko instalacjia Lovato Smart kosztuje 2200 PLN,
STAG 300 ISA2 HANA 2000 kosztuje 2700 PLN

Warto dołożyć te 500 zł????

Struna
29-07-2013, 09:22
na ile wyceniasz swój święty spokój ? ;)

Rafał A.(antek)
29-07-2013, 10:37
Rafał - na siłę próbujesz czegoś nie rozumieć czy jak ? o ile dobrze pamiętam to nic na temat długości ( w wartościach ) nie wspominałem, jedynie że należy wtryski osadzać na możliwie krótkich węzykach ( 5 cym 8 cm to pikuś ). To nie jest jednak takie oczywiste dla gazowników, czego przykładów mam multum z codziennych inspekcji/strojeń.
Jurek ja nie pije do Ciebie bezpośrednio, chodziło mi o to żeby potencjalni przyszli użytkownicy wiedzieli na co zwrócić uwagę a co nie jest aż tak ważne. Bo jak czytam ich wypowiedzi (nie twoje) mam wrażenie ze szukają gazownika który założy instalacje jak elektronik układy scalone na płytce.

Ja albo nie widziałem skopanych instalacji, albo aż tak się nie przejmuje. U siebie mam dysze pod katem, wężyki maja ok 10cm, a wtryski leżą poziomo. Coś za coś. A mimo tego auto jeździ i nic mu nie jest. Czy mogło by jeździć lepiej i palić mniej? Mozliwe ze tak.

W mondeo mk3 jak wtryski maja być schowane pod pokrywa, to tez będą poziomo, a wężyk będzie miał z 8cm. A co więcej można tam skopać? Można wsadzić el zawór w parownik i go do dołu dać (np ja mam tak u siebie- z własnego wyboru) napisz może forumowiczom czemu tak nie powinno być i jakie mogą być tego skutki. Chodzi mi o to żeby wiedzieć jakie błędy jakie mogą mieć konsekwencje mniej lub bardziej istotne.
Bo idealnego gazownika mogą nie znaleźć, ew usługa nie będzie kosztowała 1999zł :)

Struna
29-07-2013, 10:55
już tu się pojawiła taka lista rzeczy na które warto ( należy ) zwrócić uwagę. Można wsadzić el zawór w parownik i go do dołu dać (np ja mam tak u siebie- z własnego wyboru) napisz może forumowiczom czemu tak nie powinno być i jakie mogą być tego skutki.

W parowniku(reduktorze) wytrącają się z gazu ciężkie frakcje ( oleiny, parafina ), które opadają w najniższy punkt reduktora. Jeśli jest nim wlot z elektrozaworu to z czasem te frakcje potrafią na tyle zanieczyścić trzpień elektrozaworu, że mimo pełnej butli gazu nie da się na gaz przełączyć, bo elektrozawór nie otworzy się - będzie zwyczajnie sklejony.
Występuje to najczęściej jak się zrobi chłodno ( późna jesień i zima )

Starczy choć trochę skośnie dać elektrozawór taka sytuacja raczej nie będzie mieć miejsca.

Ja jestem zdania, że jeśli się da coś zrobić lepiej, estetyczniej, porządniej to czemu odwalać partyzantkę.

Totalnie nie rozumiem dlaczego tak trywialne kwestie jak umiejscowienie czujnika ciśnienia i temperatury czy długość przewodów gazowych są przez gazowników bagatelizowane i beztrosko olewane. Takie drobnostki nie wymagają zazwyczaj żadnych skomplikowanych zabiegów a znacząco poprawiają pracę instalacji.

Albo zaoszczędzenie 2 - 5 pln i pakowanie badziewnych filtrów przy zastosowaniu wysokiej klasy, nierozbieralnych wtryskiwaczy ( jak Hana, Keihin, Barracuda itp )
Jak się taki valdemar zaklei to można go rozebrać, wymienić tłoczek, skalibrować i pojedzie, ale jak się zasyfi nierozbieralne wtryski ( ale dzięki temu są tak precyzyjne i powtarzalne ) to już jest spory problem.

A wszystko to po to żeby jeszcze tą 100 - 200 na kliencie uciułać, a przecież potem i tak mu się wmówi, że paaaanie - na gazie to check zawsze świeci, gaz jest do delikatnej i oszczędnej jazdy, czego się pan spodziewa :D jak pan chcesz sobie przycisnąć to włącz pan bene :) i kupa tego typu podobnych z dupy wziętych tekstów jakimi karmieni są klienci.

jaho2000
29-07-2013, 12:11
2200... 2700... Ja wyceniłem swój święty spokój na następne 5 lat na 3400 :)
Bierz co najlepsze, a nie co tańsze o 300-500zł. Weźmiesz tańszy i ędziesz dopłacał resztę w ratach na poprawki

darmodziej
29-07-2013, 12:24
Weźmiesz tańszy i ędziesz dopłacał resztę w ratach na poprawki Plus vat. ;)

jaho2000
29-07-2013, 12:36
noo, jedna regulacja i hokus pokus nad maską i stóweczka sie należy. I tak raz na pół roku ;)

goldengate
29-07-2013, 13:29
Całkowicie popieram słowa Struny.
Mam zupełnie inną profesję ale podchodzę do wszelkich tematów identycznie.

Szkoda słów na partaczy gazowników i innych mechaników.

Rafał A.(antek)
29-07-2013, 13:42
Dzieki Struna.

I tak właśnie wg mnie błędy montażowe można podzielić na mało istotne/estetyczne/funkcjonalne i istotne, mające wpływ na poprawna prace instalacji.
El zawór w dół wymusi czyszczenie co jakis czas i moze skutkowac awaria po 3-4 latach uzytkowania, dodatkowo utrudnienie w dostepie do niego i filtra czesto

Słabe filtry + słaby gaz = awaria wtryskiwaczy, drogie i istotne wg mnie
Czujniki ciśnienia i temperatury, wiadomo, jak najbliżej sie da punktu pomiaru
w silnikach wielorzędowych, np V6 czasami dobrze wykonać kompensacje listew LPG
Zasilanie, fi6 do 140KM wystarcza, powyzej tylko fi 8 parownik z nadwyżka mocy, szczególnie dla aut dużej pojemności, turbo, dużej mocy

Ale czy wielozawor zamontowany z przodu (przy kanapie) sprawia większe problemy? i jak tak to kiedy?

Wtryski, osobiście nie kładł bym niczego poniżej Hana, do aut klasy powyżej focusa mk1, to jest kupienie sobie świętego spokoju.

Zdejmowanie kolektora - z tym to rożnie bywa, generalnie jak ktoś chce instalacje za 1999zł to wiadomo ze w tej cenie nikt kolektora nie zdejmie. ITD ITP najlepiej dogadywać precyzyjnie szczegóły montażu, i cene

Struna
29-07-2013, 15:23
El zawór w dół wymusi czyszczenie co jakis czas i moze skutkowac awaria po 3-4 latach uzytkowania, dodatkowo utrudnienie w dostepie do niego i filtra czestospotykałem się z problemami już po półrocznym użytkowaniu. Czujniki ciśnienia i temperatury, wiadomo, jak najbliżej sie da punktu pomiarui co najważniejsze ( choć często nieprzestrzegane ) za filtrem FL a nie przed nim
w silnikach wielorzędowych, np V6 czasami dobrze wykonać kompensacje listew LPGkompensacja to nawet w mocnej R4-ce się przydaje ( szczególnie jak się dwa reduktory daje ) Ale czy wielozawor zamontowany z przodu (przy kanapie) sprawia większe problemy? i jak tak to kiedy? Nawet w słabym aucie ( choć mniej odczuwalnie ) sprawia to problem.

Prosty test/przykład - bierzemy butelkę po napoju, napełniamy do połowy wodą, zakręcamy, kładziemy równolegle do kierunku jazy w aucie i dynamicznie przyśpieszamy.

Gdzie wtedy znajduje się ciecz ? Ano przemieści się ku tyłowi butelki, to samo dzieje się z benzyną w baku i gazem w butli.

Wielozawór montowany do tzw. jazdy na wstecznym właśnie w takiej sytuacji da o sobie znać - instalacja przełączy na benzynę nawet jeśli wiemy że w butli jest jeszcze 1/4 - 1/3 gazu.

Im bardziej paliwożerne auto ( i mocniejsze ) tym problem wcześniej i mocniej odczuwalny.

Rafał A.(antek)
29-07-2013, 18:15
Nawet w słabym aucie ( choć mniej odczuwalnie ) sprawia to problem.

Prosty test/przykład - bierzemy butelkę po napoju, napełniamy do połowy wodą, zakręcamy, kładziemy równolegle do kierunku jazy w aucie i dynamicznie przyśpieszamy.
Nie spotkałem sie z az tak drastycznymi przypadkami, poprawny wielozawór z długim wezykiem siega praktycznie dna zbiornika. plus taki ze zyskujesz rezerwe na dojazd spokojny do stacji :P

Cytat:





Napisał Rafał A.(antek)


Czujniki ciśnienia i temperatury, wiadomo, jak najbliżej sie da punktu pomiaru





i co najważniejsze ( choć często nieprzestrzegane ) za filtrem FL a nie przed nim

a to takich kwiatkow nie widzialem

Struna
29-07-2013, 20:54
E to same profi przypadki masz :-)

Rafał A.(antek)
30-07-2013, 14:16
No może, generalnie pewnie po prostu mniej aut trafia do mnie na poprawki gazu, gaz jest przy okazji zwykle. Pozatym ja raczej tylko KME, ew BRC czy STAG innych sie nawet nie dotykam

Struna
30-07-2013, 14:19
noo to BRC króluje w ilości makaronu pod maską :)

Rafał A.(antek)
31-07-2013, 09:47
Landi renzo jeszcze tez. ale to chyba taka polityka, wtryski na podszybiu i wezyki do przodu auta, zeby ladnie bylo.

Struna
31-07-2013, 09:58
i co ciekawe - mimo takiej ilości makaronu te instalki potrafią całkiem sprawnie działać.
Zapewne kwestia używania jednego rodzaju wtrysków, więc mają dobrze napisane kompensacje w sofcie, gdzie przy "uniwersalnych" sterownikach obsługujących sporą ilość różnych wtryskiwaczy już tak kolorowo z wbudowanymi charakterystykami nie jest. Stąd trzeba się bardziej przyłożyć do montażu oraz regulacji.

goldengate
31-07-2013, 13:00
Struna mam prośbę, zerknij swoim fachowym okiem na galerię tego Pana Gazownika, co myślisz bo Włocławek odpuściłem:

http://www.nowotczynski.com.pl/galeria/

Struna
31-07-2013, 13:12
Nowotczyński to znany i polecany gazownik - szczególnie umiłował sobie turbodoładowane jednostki Saaba.

Krzywdy Ci tam raczej nie zrobią przy aucie.

rafalrafal01
31-07-2013, 19:23
Ja również jestem z Płocka i instalowałem w Lubiczu u Miłosza - autoflesz.
Na razie przejechałem około 8kkm i jest ok - na razie nie musiałem ich ponownie odwiedzać poza przeglądem po 1kkm - jednym słowem polecam. Oczywiście chłopaki kolektor pięknie zdemontowali i po założeniu ustawienie lpg podczas jazdy.

aiscorp
11-08-2013, 22:35
Witam po krótkiej przerwie jestem już posiadaczem (dodam że szczęśliwym) LOVATO Smart. Pogadałem sobie troche z gazownikiem i doszedłem do wniosku ze zna się na rzeczy, autko chodzi idealnie instalacja zrobiona wzorowo zgodnie z wytycznymi od kolegi Struna.
Polece przy okazji zakład MS-Gaz w Rzeszowie bardzo miłe wrażenia gdyby ktoś z okolicy szukał.

deszczyk30
06-09-2013, 18:36
witam posiadam c maxa z silnikiem 1,8 duratec instalacje staga śmigam dwa lata i nic a powiem więcej że na gazolinie śmiga lepiej niż na benzynie lubryfikator założyłem napewno nie zaszkodzi gaz założyłem przy przebiegu 200tyś km także niema co się zastanawiać koszty o połowe mniejsze

David_Ruda Sl
12-09-2013, 21:29
przeleciałem cały temat (co nie było łatwe) i nie znalazłem odpowiedzi na jedno z nurtujących mnie pytań - jakieś konkretne różnice między stag 4 eco a a stag 4 plus?

Struna
12-09-2013, 21:43
Eco nie ma modyfikowalnych korekt od ciśnienia oraz temperatury gazu.
Nie ma też automatyki ISA.

jaho2000
12-09-2013, 22:08
szybie pytanie do Struny, Tomassetto Arctic czy Silver (lub Tur)? 150KM do obsługi

Struna
13-09-2013, 05:07
Obydwa dadzą radę.

jaho2000
13-09-2013, 08:05
Facet upiera sie przy tomassetto a nie mam juz czasu szukac innych rozwiązań. A jak z ich żywotnością?

Struna
13-09-2013, 08:58
To są dobre i niezawodne reduktory, tylko mają sporo przeszacowane parametry.
Tylko żeby to faktycznie był Artic a nie Alaska.
Artic ma złoty tył.

jaho2000
13-09-2013, 09:05
AT-09 Arctic Chodzi o te zote kanały?
http://www11.zippyshare.com/v/38629185/file.html

Struna
13-09-2013, 11:28
Dokładnie

Peter091
08-10-2013, 23:31
Witam. W sierpniu stałem się posiadaczem drugiego Forda, a dokładnie Focusa C-maxa 1.8 Duratec 120KM. Z racji tego, że mam już Focusa MK1 1.8 Zetec z BRC Sequent montowany u Czakramów w Mysłowicach i jak na razie mimo tego, że auto pokonuje bardzo dużą ilość kilometrów to spisuje się świetnie. Stąd postanowienie LPG do C-maxa. Zastanawiam się czy drugi raz powierzyć im auto i znowu skusić się na BRC czy poszukać kogoś kto zamontuję Staga? Zależy mi na tym, żeby instalacja była względnie bezobsługowa i bezproblemowa, tak jak chyba z resztą wszystkim. Znacie jakieś warte zaufania stacje montażowe zajmujące się montażem Staga na Śląsku ( najlepiej w okolicach Katowic, chodź nie ma problemu z dojazdem gdy znajdzie się ktoś godny zaufania ) ewentualnie inne stacje montujące BRC niż Czakram?

MMV
09-10-2013, 01:46
Witam. W sierpniu stałem się posiadaczem drugiego Forda, a dokładnie Focusa C-maxa 1.8 Duratec 120KM. Z racji tego, że mam już Focusa MK1 1.8 Zetec z BRC Sequent montowany u Czakramów w Mysłowicach i jak na razie mimo tego, że auto pokonuje bardzo dużą ilość kilometrów to spisuje się świetnie. Stąd postanowienie LPG do C-maxa. Zastanawiam się czy drugi raz powierzyć im auto i znowu skusić się na BRC czy poszukać kogoś kto zamontuję Staga? Zależy mi na tym, żeby instalacja była względnie bezobsługowa i bezproblemowa, tak jak chyba z resztą wszystkim. Znacie jakieś warte zaufania stacje montażowe zajmujące się montażem Staga na Śląsku ( najlepiej w okolicach Katowic, chodź nie ma problemu z dojazdem gdy znajdzie się ktoś godny zaufania ) ewentualnie inne stacje montujące BRC niż Czakram?

Ale chodzi Ci ogólnie o jakąś oszczędność np. Stag-a względem BRC?? Bo wg mnie jak masz sprawdzoną instalację i instalatorów to zdecydowanie bym się ich trzymał i nie kombinował

Struna
09-10-2013, 09:42
ewentualnie inne stacje montujące BRC niż CzakramFirma DAVANTI w Katowicach.

Peter091
09-10-2013, 16:52
Super. Davanti nawet mi odpowiada bo mam do nich dosłownie kilometr od domu. Przeglądając ich stronę myślę, że się zdecyduje na Staga 300 Premium. Rozumiem Struna, że skoro ich polecasz to wiesz, że nie spartolą roboty :wink: Jeśli chodzi o oszczędności to nie zależy mi na tym, żeby instalacja była tania w zakupie, ale żeby nie stwarzała później problemów typu checki itd. Co do lubryfikacji to będę jeszcze myślał. Myślicie, że Stag będzie lepszy niż BRC? Postaram się jutro do nich podjechać i zapytać, ale wcześniej jeszcze raz dokładniej przejrzę cały ten wątek. Pozdrawiam

jaho2000
09-10-2013, 18:42
BRC teoretycznie wymusza zastosowanie lubry, STAG to składak i tam wkłądasz co chcesz. Jedna uwaga, firmy od BRC mają starsznie głupią manie instalowania reduktora zaraz pod podszybiem, czyli powyżej zbiornika wyrównawczego.

Struna
09-10-2013, 20:24
Peter - Davanti dobierze odpowiednie komponenty i nie spartoli montażu.
Zakładają zarówno BRC jak i Stag-a.

Peter091
09-10-2013, 22:26
Ok. W takim razie jak najszybciej do nich podjadę i wybiorę pomiędzy Stag'iem i BRC. Dzięki za pomoc.

luzak_14
21-10-2013, 20:10
Davanti dobierze odpowiednie komponenty i nie spartoli montażu.
Zakładają zarówno BRC jak i Stag-a.
Jest może taki magiczny zakład zajmujący się zakładaniem instalacji gazowych(i nie partolenia ich) w trojmieście lub okolicach?

Struna
21-10-2013, 22:23
Vanos się zwie, Gdynia ul. Przemysłowa 21

luzak_14
22-10-2013, 07:03
Dzięki wielkie... widze ze zorientowany jesteś na terenie całej Polski. Przedzwonie do nich i zobaczymy co polecą i w jakiej cenie:)

luzak_14
23-10-2013, 10:03
Dzwoniłem do panów z Vanos-a i zaproponowali mi: STAG4+, reduktor ac(dokładnie nie wiem jaki model), wtryski Barracudy (mowił ze Hanna zaczęły się sypać ostatnio)bez lubryfikacji bo to fikcja.
Wspominaliście że można zastąpić reduktor na KME TUR zamiast AC. Jaka jest różnica między nimi- funkcje oraz cena
Strojenie po montażu w trasie, kolo 15km(z OBD) a i sam wspomniał ze kolektor ściągają bo inaczej się nie da. Przyjemność 3000zł

Struna
23-10-2013, 10:22
No i elegancko.

luzak_14
23-10-2013, 10:41
Mógłbyś mi powiedzieć coś o tych reduktorach? który wstawić? czy to już nie ma większego znaczenia?

Struna
23-10-2013, 11:15
Obydwa dadzą radę w Twoim samochodzie.

luzak_14
26-10-2013, 15:53
Chciałem jeszcze zapytać o to jak przy strojeniu podczas jazdy kierować autem? Powoli ruszać i na każdym biegu przechodzić w miarę wolno przez cały zakres prędkości obrotowej czy dynamicznie do odcięcia?:] utrzymywać stałą prędkość? co jest wtedy ważne?

Struna
27-10-2013, 09:11
Ważne jest obciążenie, nie prędkość, nie obroty a stabilne obciążenie. Max but trzeba na wskazania napięcia z sondy ustawić (najlepiej na AFR) bo w tym zakresie sterownik nie koryguje dawki korektami.

michal1981g
31-10-2013, 20:10
Chciałem jeszcze zapytać o to jak przy strojeniu podczas jazdy kierować autem? Powoli ruszać i na każdym biegu przechodzić w miarę wolno przez cały zakres prędkości obrotowej czy dynamicznie do odcięcia?:] utrzymywać stałą prędkość? co jest wtedy ważne?

Ważne jest kolego aby podczas zbierania map, benzynowej i gazowej były takie same warunki jazdy i obciązenia silnika

czyli najlepiej podpiąć kompa, wyskakujemy na trasę i lapiemy np 50km/h na trójce kasujemy mapy PB i LPG i zaczynamy zbierać więc płynne przyśpieszanie zmiana na 4, potem 5 i załóżmy na 5 i operujemy tak pedałem gazu żeby zbierać mapkę w całym zakresie, więc dlatego pomocny jest odpalony laptop,
po zebraniu mapki PB przełączasz na gaz i takie same warunki jazdy.
później korekty mnożnikiem, korekcja po temp. i jeśli jest potrzebna po ciśnieniu

Bump: Dzwoniłem do panów z Vanos-a i zaproponowali mi: STAG4+, reduktor ac(dokładnie nie wiem jaki model), wtryski Barracudy
Strojenie po montażu w trasie, kolo 15km(z OBD) a i sam wspomniał ze kolektor ściągają bo inaczej się nie da. Przyjemność 3000zł

w Lublinie za taki zestaw z reduktorem AC R01 2300zł
a jesli wtryski byłyby AC W-01 to nawet 2100 zł ;)

Zdzich K.
31-10-2013, 22:30
To ja zapytam - tylko nie bijcie - czym konkretnie (jakim/jakimi parametrami) różni się STAG Q-box od np. STAG 300, czy STAG4+

Pytam, bo nie mam pojęcia a coś takiego (przy innych elementach składowych polecanych tu przez Was) założono mojemu koledze i wiem, że chodzi mu to oszczędniej, niż u mnie S300 ...
Fakt, jeździ jak emeryt, ale i instalacja tańsza i coś sporawo oszczędniejszy, więc co?

luzak_14
01-11-2013, 08:39
w Lublinie za taki zestaw z reduktorem AC R01 2300zł
a jesli wtryski byłyby AC W-01 to nawet 2100 zł

tylko gdzie w trójmieście znajde gazownika, który dobrze zainstaluje, wszystko zestroi ze sobą i weźmie 2300? bardzo chetnie jak znasz takowego:D

Zdzich K.
01-11-2013, 08:51
Znam takiego w Warszawie, zawsze będziesz miał bliżej, niż do Lublina :p
:wink:

abbazabba
11-11-2013, 17:27
Słuchać Struny, a najlepiej wystroić u niego jeśli jest możliwość.
A4 blisko ;)

nukeros
14-11-2013, 20:00
Witam wszystkich,
w przyszłym tygodniu prawdopodobnie będę miał mojego forda i chcę w nim zamontować instalację gazową. Tutaj pojawia się pytanie:
Czy znacie jakiś zakład w trójmieście, który zrobi to porządnie?

Pozdrawiam

arttk
14-11-2013, 20:50
Z polecanych na lpg-forum to chyba najbardziej VANOS jest znany http://www.instalacjagazowa.com
Niestety nie znalazłem w galerii akurat żadnego Forda (choć to nie jest jakiś problem, bo silnik prosty jak konstrukcja cepa i doktoratu z LPG nie wymaga)

luzak_14
14-11-2013, 21:30
Kilka postów wyżej pisałem o Vanos-ie, jaki zestaw proponują do duratek-ów i w jakiej cenie...

nukeros
18-11-2013, 15:15
O Vanos, a dokładnie o Dymku przeróżne opinie można wyczytać. Nie wiem czy to jest już przeszłość czy dalej taka opinie ma.
Macie może jakieś zdanie na temat tego zakładu:
http://www.autogaz-gdynia.com/index.php?page=4

Moj znajomy montował gaz tam tyle, że w peugeocie i jest zadowolony.
Te zestawy, które tam wypisują to nadają się do 1.8 ?

Pozdr.

jaho2000
18-11-2013, 15:26
Ja mam instalkę Elpiego i na dzień dzisiejszy złego słowa nie powiem. Załozyłem wersję ExclusiveLine i-Plus

Struna
18-11-2013, 17:15
O Vanos, a dokładnie o Dymku przeróżne opinie można wyczytać. to fakt - kiedyś odwalał różne dziwne akcje ale to jest już przeszłość

wert1983
18-11-2013, 18:56
Witam, po prawie 11 miesiącach zastanawiania się w końcu zdecydowałem się na założeniem instalacje gazową:
- zbiornik "bormech"
- reduktor "kme silver tur"
- samoczynny zawór odcinający parownika "omb"
- wielozawór "tomasetto"
- wlew paliwa "tomasetto"
- elektroniczna jednostka sterująca "kme nevo"
- wtryskiwacz gazu "matrix-hs"
- przewody "parker"
- filtry gazu "kme"
- czujnik gazu "ps-cct-5-d"
instalacja trwała ponad 2 dni wszystko schludnie jest zamontowane wygląda tak jak by było to fabrycznie montowane.
przejechałem autem niespełna 200 kilometrów nie zauważyłem nic niepokojącego. gaz bardzo ładnie się włącza, gdyby nie kontrolka która sygnalizuje jazdę na gazie pewnie bym się nie z orientował że auto jest już zasilane gazem. postaram się w miarę na bieżąco informować jak ta instalacja będzie się spisywać z biegiem czasu.

jaho2000
18-11-2013, 19:00
witamy w klubie. Bebechy bardzo fajne :)

wert1983
18-11-2013, 20:03
nie powiem że jestem zadowolony z racji że jestem w klubie lpg zobaczymy jak to się będzie spisywać w aucie.

jaho2000
18-11-2013, 20:12
będzie będzie. Nie ty pierwszy na takim osprzęcia :)

nukeros
19-11-2013, 20:45
Ja mam instalkę Elpiego i na dzień dzisiejszy złego słowa nie powiem. Załozyłem wersję ExclusiveLine i-Plus

jaho a ile juz na tej instalacji jezdzisz?

Struna a ty co sadzisz o tym zestawieniu:
Sterownik STELLA EOBD
reduktor DRAGO
zbiornik MOREMO/HIT
wtryskiwacze ExlusiveLine line I-PLUS
?

Pozdr.

jaho2000
19-11-2013, 20:52
Ja kończe 3 zbiornik (po 51l) i na zborniku wyszło im 510km zasięgu. Co do twojego zestawu, zmien reduktor np. na Tomasetto Artic. Sam instalator mi go zaoferował, twierdząc, że jest lepszy.
Tez pytałem Strunę na temat tego zestawu. Nie polecił mi go. Oczywiście są lepsze, jednak w moim przypadku czynnikiem decydującym była fachowość zakładu, solidny montaż, strojenie na trasie, itp.

Struna
20-11-2013, 10:22
reduktor DRAGOtego nie znam wogóle więc sie nie wypowiem - jak trzyma ciśnienie i dobrze grzeje to ok.

Wtryskiwacze raczej mizerne, a instalacja - jak dobrze ustawiona to chodzi.

wert1983
21-11-2013, 14:00
Tak jak pisałem wcześniej że będę na bieżąco pisał o spostrzeżeniach na temat mojej instalacji.
Jak do tej pory zrobione 400 kilometrów nic nadzwyczajnego się nie dzieje. Auto ładnie i równo pracuje na gazie. przechodzenie z benzyny na gaz jest nie zauważalne. miał problemy przy pokonywaniu pierwszych kilometrów. Mianowicie po rozgrzaniu silnika i przejściu na gaz gdy wyłączyłem silnik i po niedługim czasie próbowałem go odpalić nie zaskakiwał od razu. Teraz jest wszystko ok. Pewnie potrzebował samoadaptacji :)

Struna
21-11-2013, 14:06
a raczej matrixy się doklepały i przestały popuszczać w kolektor.

dawid.k3
12-12-2013, 17:29
Witam,

Panowie, poleci ktoś dobrego gazownika z Kielc?

dawid.k3
13-12-2013, 12:17
Panowie,

proszę o poradę. Mam do wyboru dwóch gazowników:
1) Jacek Przeworski (http://www.autocentrum.pl/go/527__Oceny_instalacji_LPG_-_Montaz_instalacji_gazowych_w_samochodach_Jacek_Pr zeworski__1051043447.html)
2) Henryk Grzegorczyk (http://panoramafirm.pl/%C5%9Bwi%C4%99tokrzyskie,,kielce,kruszelnickiego,2 31/grzegorczyk_henryk_zaklad_montazu_urzadzen_gazowyc h-myuxk_pra.html#tab)

Pierwszy z nich proponuje dwie instalacje:
1) 2300 PLN Lovato Smart
2) 2900 PLN Landi Renzo

Drugi proponuje:
1) 2800 PLN Zavoli King

Kogo polecacie, którą instalację i na co zwrócić uwagę, ewentualnie o co dopytać?

jaho2000
13-12-2013, 14:43
Landi. Co ważne: ściąganie kolektora do nawiertu, strojenie w trasie, a nie tylko na postoju.

LEŚNICZY
13-12-2013, 18:11
Landi. Co ważne: ściąganie kolektora do nawiertu, strojenie w trasie, a nie tylko na postoju.
STAG ma podobnie , mam już 2-gą instalacje i nie zdecydowałbym się na razie na inną ...

jaho2000
13-12-2013, 18:43
STAG jest całkiem dobry. Jesli nie dziala jak powinno, to albo nie masz dobrze dobranych komponentów, albo źle wystrojoną instalkę.

dawid.k3
14-12-2013, 16:58
Pytałem o zdejmowanie kolektora i u gazownika nr 1 powiedzieli mi, że nie zdejmują zazwyczaj, bo mają specjalne wierła i nie ma takiej potrzeby, a kolektor jest plastikowy. Trzyma się takie tłumaczenie kupy?

jaho2000
14-12-2013, 17:09
jak sie nie chce to każde wytłumaczenie jest dobre, byle klient uwierzył. Niech ci pokażą te "specjalne" wiertła :D

wert1983
24-12-2013, 12:09
Witam. Jak na razie mam przejechane 1000km. wczoraj byłem na kontroli po 1000km, jeździłem z fachowcem po autostradzie dostrajał mi mieszankę. jak na razie bez zastrzeżeń,jedyną wadą jaką zauważyłem to to że prędkość max była niższa niż na pb. po strojeniu jest jak na pb. na 40 litrach gazu przejeżdżam 340-350km cała ta kontrolna trwała 1,5 godziny całkiem solidnie podchodzi do sprawy gość. miałem wrażenie że zajmuje się nim jak własnym autem. następne spostrzeżenie opisze po następnych 1000km. chyba że wypadnie coś niespodziewanego z lpg.
Pozdrawiam. I życzę spokojnych radosnych świąt Bożego Narodzenia

Rafał A.(antek)
01-01-2014, 14:02
instalacja trwała ponad 2 dni wszystko schludnie jest zamontowane wygląda tak jak by było to fabrycznie montowane.

a pochwal sie gdzie montowałeś?

byqqdd
02-01-2014, 20:01
jan przejechałem na BRC seq 24 juz prawie 45 tys km , wiekszosc poza miastem i w trasie i nic sie nie dzieje leje dobre paliwo przestrzegam wymian swiec oleju itp i wszystko jest ok , inst. bez lubry.

Struna
03-01-2014, 10:01
brc jeśli nie jest mega skopane i dobrze dobrane komponenty będzie jeździć bezproblemowo.

wert1983
04-01-2014, 08:56
www.ecrc.pl tu jet strona internetowa do firmy w której zakładałem gaz.

sebastianbunio
05-01-2014, 01:03
tylko BRC !!
ja mam w swoim patrząc na karte pojazdu 6 lat
i tylko filtry zmieniane.
Oczywscie regularnie co zmiane oleju!.

konrad_b
05-01-2014, 21:52
jan przejechałem na BRC seq 24 juz prawie 45 tys km , wiekszosc poza miastem i w trasie i nic sie nie dzieje leje dobre paliwo przestrzegam wymian swiec oleju itp i wszystko jest ok , inst. bez lubry.

to ja przebijam, bo mam ponad 70kkm na LPG i jeździ
tyle że mój ma lubre :wink:
serwisy wg książek, kontrola luzów po 50kkm na LPG (OK)
obecnie na liczniku ponad 150kkm

jako ciekawostkę dodam że auto dużo śmiga z przyczepką
zrobione trasy typy grecja, chorwacja z ponad 1000kg kempingiem

wert1983
10-01-2014, 10:25
Witam. a więc pojawił mi się pierwszy problem, mianowicie rozpędzając auto do dowolnej prędkości oraz na dowolnym biegu oprócz "1" i puszczeniu gazu pozwalając autu na swobodne hamowanie silnikiem w okolicach 1800 obrotów auto nerwowo poszarpuje i dzieje się tak do granicy 1200 obrotów. Wystarczy delikatnie dotknąć gazu i objaw ustępuje. Sprawdzałem czy owy przypadek ma miejsce na benzynie , i po paru próbach okazało się że auto na benzynie nie wykazuje takich objawów w przyszłym tygodniu jadę do swojego mechanika od lpg. Mam nadzieję że to kwestia drobnej korekty.

jaho2000
10-01-2014, 10:30
filtry i regulacja? od tego trzeba zacząć, nie jest to zapewne usterka typu gniazdo zaworowe itp :)

Struna
10-01-2014, 10:53
Mam nadzieję że to kwestia drobnej korekty.raczej tak

nukeros
10-01-2014, 17:07
Witam,
trochę czasu minęło od mojego ostatniego posta, ale wczoraj odebrałem samochód już z zamontowaną instalacją gazową:
Zakład: VANOS
Komponenty: STAG4+, reduktor AC R01, wtryski Barracudy
Butla: 48l

Na montaż Panowie potrzebowali 2 dni.
Samochód odebrałem wczoraj. Pokazano mi co i jak zostało pomontowane.
Następnie na trasie 20km przeprowadziliśmy strojenie.
Na tę chwilę jestem zadowolony z obsługi (pełna kultura i profesjonalizm) tego jak cała instalacja przebiegła, jednak jest to za wcześnie, żeby wyrażać jakąś poważną opinię, na której można sie wzorować.
Aktualnie jeżdżąc nie czuję żadnej różnicy, nic nie szarpie nic nie wariuje więc jestem zadowolony.

Kolejną opinie wrzucę po 1000km i przeglądzie.

Pozdr.

Struna
10-01-2014, 18:38
Będzie git - dobry wybór.

luzak_14
10-01-2014, 20:33
Również miałem wybrać tę firmę, jednak okazało się że szwagra kuzyn montuje gaz (ponad 8k aut na koncie). obiecał pożądne strojenie koło 100km na trasie, reszta j.w, tylko wtryski hany. W czwartek jadę do Jarocina montować... jak coś obrobie mu dupsko na forum:D

wert1983
21-02-2014, 09:39
właśnie stuknęło mi 8 tyś km na gazie. miałem małe problemy z szarpaniem, umówiłem się z firmą która zakładała mi gaz na sprawdzenie problemu, ale mondek w dzień wizyty postanowił się poprawić i objaw szarpania znikł po przejrzeniu instalki wszystko ok. do tej pory uzupełniłem lubre i cieszę się z jazdy.

Struna
21-02-2014, 10:20
do tej pory uzupełniłem lubremoże dlatego przestał szarpać - mało kto wie, że jak tego badziewia braknie to silnik lewe powietrze ciągnie.

Kolejny konkretny argument na NIE dla tego idiotycznego mazidła.

janas14
23-02-2014, 13:24
może dlatego przestał szarpać - mało kto wie, że jak tego badziewia braknie to silnik lewe powietrze ciągnie.

Kolejny konkretny argument na NIE dla tego idiotycznego mazidła.

daj sobie na luz niech zakładają skoro daje to ludziom poczucie bezpieczeństwa to niech zakładają to jest jak placebo - pomaga na samopoczucie ale nie leczy.
Lepiej zamiast na płyny i lubrę wydać po 50 kk na regulację luzów zaworowych , oraz częste kontrole mieszanki ale to dla tych bardziej rozgarniętych.

luzak_14
12-03-2014, 11:28
witam
od założenie LPG zrobiłem 2.5kkm, nic złego powiedzieć nie mogę, dopiero jadę na pierwszy przegląd(nic się nie dzieje ale będę w okolicy) spalanie 10,5 w mieście. nic tylko lać i zasuwać...

sgaczynski
12-03-2014, 19:20
Witam

Panie/Panowie
Zakupiłem ok.miesiąca temu Mondeo MKIII rocznik 2001 2.0 145km Kombi.
Instalacja gazowa BRC sekwencja z lubryfikacją.

Dane instalacji LPG :
Reduktor BRC typ - Genius MB
Zbiornik typ - 47/630
Wielozawór typ - BRC204
Inny typ SEQ24.11

Przejechane na instalacji ok. 35k.
Stan licznika 249k.

Mój problem :
Na pełnej butli zrobiłem tryb mieszany(miasto-trasa) ok350 km.
W butle weszło 37l LPG.
Przy czym zatankowałem benzyny za 100 zł. Po 350 km poziom benzyny spadał o połowę.

Niestety poziom benzyny bardzo mi szybko spada. :619:
Komp pokazuje iż poziom benzyny spada z każdym kilometrem przejechanym na gazie.

Czy to normalne iż benzyna tak szybko się zużywa? Jakie macie średnie spalanie PB w stosunku do LPG?

Czy można usunąć tą nieszczęsną lubryfikację? Po co mi ona.
Polecicie gazownika w Radomiu.
Gwarancja BRC skończyła się w 12.2013r.

To jest moje 1 mondeo w życiu :D i już mogę polecić innym to AUTO.

Dziękuje za pomo

arttk
13-03-2014, 23:20
Jeśli spala Ci benę przy jeździe na gazie, to albo coś się popsuło, albo ktoś tak ustawił celowo.
Tyle że dobrze dobrana instalacja powinna jechać bez dotrysków benzyny.

U mnie spala benzynę tylko przy starcie i jak skończy się gaz.

Czy można usunąć tą nieszczęsną lubryfikację?
Można nie dolewać gluta do zbiorniczka, tylko trzeba zaślepić wężyk, bo będzie lewe powietrze ciągnął i zwiększy spalanie.

jarhel74
15-03-2014, 19:26
Poszukaj na forum- było kiedyś o emulacji kompa, bo nawet jak jedzie na gazie , to komputer pokazuje "spalanie" benzyny. Nie pamiętam, czy chodziło o mkIII, ale warto poczytać.

Zdzich K.
15-03-2014, 19:37
Zgadza się, komputer pokazuje spalanie etyliny, ale silnik zużywa ją tylko na rozruchu.
Komp "resetuje" przewidywany dystans do przejechania po każdym unieruchomieniu albo głupieje w trasie i przez chwilę - nie zmieniając niczego na wyświetlaczu - powtórnie oblicza zasięg w oparciu o wykazywaną ilość etyliny w baku.

Natomiast wyjaśnienia tego, czemu zużywa oba paliwa, należałoby oczekiwać od magika, który zakładał, bądź ostatni stroił tę instalację, bo spieprzył totalnie.

jaho2000
15-03-2014, 19:41
Weźcie też tutaj pod uwagę ilość odpaleń i dystans pomiędzy startami silnika. Ja też zrobie spalanie gazu na poziomie 8l, ale co z tego jak mam do pracy 10km z czego z górki robie 2-3km na benie, dopiero później włącza się gaz. Jadąc w drugą stronę, gaz włącza się szybciej, bo musze wyjechac pod góre i silnik się szybciej nagrzeje dzięki wyższym obrotom. Też tankuje bene za m/w 100zł na powiedzmy 2-3 mce. Idzie wiosna bedzie cieplej i szybciej LPG odpali :)

sgaczynski
18-03-2014, 13:23
Witam
Ja od zakupu 22.02.2014. zatankowałem 120 zł i 3 razy butle gazu do pełna.
Nie wiem czy to normalne już na tej instalacji czy nie.
Komp resetuje km owszem ale po dłuższym wyłączeniu silnika.
Dzięki za pomoc.

jarhel74
18-03-2014, 19:23
Wcześniej trochę źle zrozumiałem. Myślałem ,że tylko wskaźnik pokazuje ubytek benzyny, a nie rzeczywiście Ci ją spala.
Ile spali benzyny zależy też od tego , jaką masz ustawioną temp przełączenia na gaz.
Ale moim zdaniem coś za dużo beny ubywa. Ja mam temp ustawioną na 35 stopni, a zużycie benzyny jest wręcz niezauważalne , przy tych temp. zewnętrznych. Podczas mrozów na 4 butle gazu spala mi ok 5 l benzyny (tak szacuję bo nigdy dokładnie nie sprawdzałem). Musisz podjechać do gaziarza, bo może faktycznie masz coś nakombinowane.

janas14
18-03-2014, 20:32
wyłącz pompkę paliwa , odepnij kabelki , silnik odpalaj w trybie awaryjnym odpalania na lpg , teraz powoli ma to sens bo zimą ciężko to zrobić , tylko poczekaj niech się troszkę nagrzeje nie deptaj od razu. Sprawdzisz wtedy czy ci pali BP.Pojedź do gazownika niech ci ustawi temp przełączania na 25 stp. ja u siebie ustawiłem na 20 st.

Komputer benzynowy w aucie jest głupio mądry koryguje wartość paliwa w baku uwzględniając średnie spalanie oraz średnią prędkość innymi słowy mówi ci i pokazuje wskaźnikiem poziomu w baku że przy średnim spalaniu 11 l poziom paliwa w baku to tylko 30 % ale jeżeli skasujesz średnie spalanie i pojeździsz delikatnie i uzyskasz 7 l średnią to wskazówka się podniesie widać to np jak lecisz autostradą 170 kmh a potem jakąś zwykła drogą spada średnie spalanie uzyskane na autotradzie a wskazówka sięleciutko podnosi i dlatego komp w aucie jest głupio mądry.

Napisz jeszcze ile ci pali lpg / 100 jak około 10 11 l / 100 to powinno być oki 2-uch paliw na raz ci nie spali bo wyskoczy chek od bogatej mieszanki a na ewentualne dotryski ci dużo nie idzie około 0,7 l / 100

pomijam kwestie małych odcinków miejskich czyli na zimnym silniku gdzie często zaczynasz jazdę od Bp itp itd można się naprodukować ale bez wizytu u gazownika się nie obejdzie

jadam
11-05-2014, 08:23
Panie i Panowie podebnę się pod temat.
Szukam informacji na temat montażu instalacji gazowej w focusie 1.8 duratec he ale wersji FLEXIFUEL. Na forum są informację szczątkowe a chciałbym uzyskać pewnej informacji od kogoś kto zagazował ten silnik i przjechał nim już powiedzmy 50-100 tyś km. Samochodem nie jeżdze na tylko żona ( tu pojawił się problem bo tak się jej jazda focusem spodobalą ze trzaska 2x tyle km co poprzednim autkiem i stąd zrodził się pomysł instalcji gazowej). Sam osobiście zastanawiam się nad Landi Renzo omegas- miałem we wcześniejszych swoich autach i nie miałem z tą instalacją problemów mimo że zrobiła u mnie około 130 tyś km. /1 samochód.
Z góry dziękuje za wszelkie informację.
p.s. montaż będzie w Krakowie więć może ktoś zna specja który już montował do tego auta (tam podobno jest problem z mapowaniem potem wg forum)

Struna
11-05-2014, 11:45
Zagladnij na lpg-forum.pl i tam zadaj pytanie

jadam
11-05-2014, 19:08
Zagladnij na lpg-forum.pl i tam zadaj pytanie

Dzięki napisałem- mam nadzieje że się coś wyjaśnie bo czuje że troche w minę wpadłem z tym autem- miało robić 7-8 tyś km roczni robi 2x tyle... anie ukrywam żłopie więcej paliwa niż mój passat w benzynie.

jadam
12-05-2014, 19:55
To kolejne pytanie... BRC czy STAG PREMIUM- ile instalacji tyle opinii. Rozsądek nie wiem czemu podpowiada mi STAG natomiast BRC koleś podobno dobrze montuje...

janas14
14-05-2014, 08:56
To kolejne pytanie... BRC czy STAG PREMIUM- ile instalacji tyle opinii. Rozsądek nie wiem czemu podpowiada mi STAG natomiast BRC koleś podobno dobrze montuje...

Staga bierz BRC chodzi głośno jak traktor ale czy staga PREMIUM ??? nie przesadzaj stag 4+ ma prawie takie same możliwości do tego wtryski HANA reduktoe AC R01 lub ZAVOLO zeta i reszta klamotów w sumie koszt 2400 do 2600 a instalka będzie śmigać do tego do staga ściągniesz sobie oprogramowanie ze strony za free kupisz kabelek za 30 zł i już możesz sobie podłubać ( to dla ludzi ciekawskich )
Pozdrawiam Andrzej.

jaho2000
14-05-2014, 09:21
300 premium jest nie potrzebne, bo i tak nie używasz w Fordzie jego możliwości. Stag 4+ w zupełności wystarcza, a jest tańszy.
Co do BRC, jeszcze na forum nie widzieliśmy dobrze założonego BRC.

jadam
14-05-2014, 19:47
Decyzja padła na STAG Premium- człowieczek który to montuje tutaj na forum i na FORUM LPG zasugerował taki zestwa, dego wtryski Hana. reduktor AC R01- jak się nie myle tutaj. W sumie za zestaw zaśpiewał 3200. ( porównywałem konkurnecję w krakowie ceny różnia się po 200-300 zeta taniej). W tym wlew gazu koło wlewu paliwa. . Koleś dobrze zakłada to nie będę szukał- a fakt że nie ma terminów trochę znaczy. Dla mnie i tak to różnica pare złotych bo auto na firmę czyli odliczam VAT i wrzucam w koszty. to różnica to realnie instalacja wyjdzie mi jakieś 2150 PLN

juri2069
18-05-2014, 13:00
Witam. Nie " odbija" mi gaz w samochodzie( oczywiście nie fordzie ). Czy możliwe jest że spowodowane to jest zmniejszonym ciśnieniem nabijania po wprowadzeniu samoobslugi??( tak mi powiedziano na stacji orlen ) od tego czasu mi nie odbija gdy zacząłem sam tankować.
Zaciekawiło mnie to dziś gdy w innym samochodzie również nie odbiło.
Co prawda nie sprawdzałem na innej stacji ze starymi pistoletami , sprawdzę następnym razem , pytam tak z ciekawości , bo może pływak coś nie domaga ??

jarhel74
20-05-2014, 10:59
Ja tankuję sam i odbija (głównie na orlenie).

janas14
22-05-2014, 09:46
A pływaka nie masz podgiętego za mocno ?? Jeżeli nie to wielozawór ale ja bym się tak tym nie przejmował , sam mam czasami problemy w zależności od stacji do mojej 50-ki wchodzi 42 - 48 l .

piotrek32
06-06-2014, 14:18
A czy ktoś może mi coś powiedzieć na temat instalacji STAG ?

Struna
06-06-2014, 14:24
Stag to sterownik - nie instalacja ( jako całość )
Jest OK.

Kaczorro
08-06-2014, 20:24
A ja polecam instalację STAG, Zaletami instalacji gazowej firmy STAG jest to, że bardzo dobrze współpracuje one z komputerem pokładowym, sterowniki bardzo dobrze współpracują z bezpośrednim wtryskiem benzyny, automatyczne i niewyczuwalne przejście na zasilanie gazowe, czy są tez bardzo ekonomiczne.

Według mnie instalacje STAG-a są, jednymi z najlepszych, sam posiadam od dłuższego czasu ok.4-5 lat i nie miałem jeszcze z nią problemów i działa bez zarzutów, więc polecam.

Tomcio242
08-06-2014, 20:36
STAG to nie instalacja, a jedynie sterownik.:D

piotrek32
13-06-2014, 12:15
STAG to nie instalacja, a jedynie sterownik.:D



To sobie poczytaj :)

http://stag.pl/#about

Struna
13-06-2014, 12:23
ehhh.....

Stag to produkt firmy AC S.A. i jest to tylko i wyłącznie sterownik, AC ma też inne produkty jak np. reduktor AC R01 czy wtryski AC W01 ( mają też valteki - ale to nie ich produkt ) i sprzedają to jako konfekcjonowane zestawy, jednak nie jest to taki zestaw jak np. BRC czy Landi Renzo.

więc sam sobie poczytaj -> http://www.ac.com.pl/

rotkev
19-06-2014, 21:57
Witam.
Dawno mnie tu nie było. Założyłem ten temat bo chciałem założyć instalację gazową, a tu już dwa lata minęły od jej założenia (BRC Sequent 24) i jakies 40 tys km. Co mogę powiedzieć?

Plusy instalacji:
- oszczędna
Spalanie na poziomie:
miasto: około 10l/100 km (ok. 42 litrów wchodzi do butli) co daje ok 420 km
trasa: spalanie około 8-8,5l/100km - rekord to 520km na baku:)
- bezawaryjna praca przez cały okres eksploatacji(zima/lato)

Minusy:
-spadek mocy nie duży ale jednak odczuwalny przy wyprzedzaniu
- po jakimś czasie (paru miesiącach) puściły uszczelniacze i zaczął brać olej w dużych dawkach
- świece szybko się zużywają, a nie są tanie.

Jako całość nie żałuję, że jeżdżę na gazie. Nawet jeżeli wymiana uszczelniaczy pochłonęła parę set złotych to i tak jestem do przodu. Jeżeli chodzi o instalację to zdążyła się zwrócić i jeszcze trochę kasy zostało w portfelu.

josephik
07-07-2014, 08:00
Dobry dobry

Planuje zagazować świeżo kupione auto - FOCUS C-MAX 1.8 Duratec 120KM z 2003r. Po lekturze tego forum, forum lpg i po otrzymaniu kilku maili od zakładów lpg wybór ograniczyłem do:

- STAG 300 ISA2 lub STAG-4 Q-BOX BASIC lub LPGTECH 224
- KME tur lub AC R01
- Hana lub Barracuda

Proszę o opinię, który sterownik lepiej spisze się w tym aucie i z którymi podzespołami będzie sprawniej działał.
Proszę również o polecenie dobrych zakładów LPG w rejonie Płocka, Włocławka, Kutna bądź Warszawy. (mile widziany ktoś z forum )

Pozdrawiam

focus men
15-07-2014, 18:55
Ja też skłaniam sie ku temu by zalozyc gaz nie ma co cena gazu jest dwukrotnie mniejsza !!

piotrek32
16-07-2014, 20:49
Czyli widze kolejna osoba JOSEPHIK zainteresowana STAG-iem - czyli nie jestem sam :)

josephik
17-07-2014, 20:57
Zdecydowałem się na:
- LPGTECH 224
- KME tur
- Barracuda

Muszę tylko sprzedać poprzedni wóz.
Chciałem przed instalacja sprawdzić luz zaworowy ale mechanior powiedział że trzeba pół silnika rozebrać i nie będzie się za to brał jeśli nic się nie dzieje :mad:

dobo_28
17-07-2014, 21:15
Zmień mechanika. Bo odkręcenie śrub pokrywy to na pewno nie rozbiórka połowy silnika.
Sam to zrobiłem przed montażem LPG nie było to zbyt skomplikowane.


Tak na marginesie jeśli kogoś interesuje mogę zrobić Interfejs Bluetooth do Stag Qbox z własną nazwą urządzenia i hasłem dostępowym by niepowołana osoba nie dobrała się nam do kompa LPG.

josephik
17-07-2014, 21:25
Ty masz tego FlexiFuel, czy to jest bliźniacza jednostka z moją ?

Sam to robiłeś? Mechanik pitolił o płytkach których nie mają i tak dalej smęcił że dużo roboty i wywnioskowałem że mu się nie chce bo za mała kasa.

focus men
17-07-2014, 21:58
Jak mi sie kiedys cos psuło w starym focusie (szarpał na gazie) to gazownik mnie pytal czy na bezynie tez tak szarpie bo jak tak to to nie gaz a mechanik mowil a na gazie szarpie to do gazownika - i tak kur.... non stop !!

dobo_28
17-07-2014, 22:01
Tak to mój silniczek. Tak sam sprawdzałem luzy potrzebny do tego jest szczelinomierz.
Sam słupek jest podobny, a co ma sprawdzenie luzu zaworowego do tego, że on nie ma płytek. Jedynie jeśli by się okazało, że faktycznie gdzieś jest luz albo jest za ciasno to przy okazji sprawdzania za jednym razem można by wyregulować nie ma podwójnej roboty wtedy.

josephik
17-07-2014, 22:06
No to rzeczywiście muszę poszukać innego fachmana, tylko gdzie ? :)
Spróbowałbym sam ale się boję :p

dobo_28
17-07-2014, 22:10
Też miałem obawy bo robiłem to po raz pierwszy, ale tragedii nie było.
Jedynie kwestia to jak ciasno ma wchodzić listek szczelinomierza to było dla mnie zagadką.

Z mechanikami to tak jest. Czasem wole coś zrobić sam niż ma to spartolić mechanik przecież się nie przyzna, że coś z....ł.
Ostatnio jak zakładali mi instalkę LPG choć pilnowałem mechaników i patrzyłem im na rączki by nie spartolili nic w aucie nie udało się jeden gamoń nie przykręcił przepustnicy tylko ją włożył i tak samo zrobił z klemą dodatnią na akumulatorze.

josephik
17-07-2014, 22:13
Szukałem tu na forum jakiegoś poradnika lub posta z dokładnym opisem krok po kroku jak to się robi i w SAM NAPRAWIAM i nic nie znalazłem - dlatego samemu się obawiam bo mam zdolności do psucia :P

focus men
18-07-2014, 09:37
ja to sam bym sie nie podja sprawdzania i robienia czegokolwiek z wyjatkiem
-pompowania kol
-sprzatania
-mycia
-tankowania
-dolewania plynow
-zmiany kol :)
-sluchania muzyki

jaho2000
18-07-2014, 10:17
To już tylko kwestia co umiemy, ale kogo możemy podglądać przy pracy i sie uczyć :)

focus men
19-07-2014, 13:49
Co racja to racja :) a ze sie nie ma kogo podgladac to STAG wydaje mi sie byc zajebista opcja :D

piotrek32
20-07-2014, 16:02
tym bardziej nie ma sie nad czym zastanawiac :)

focus men
23-07-2014, 15:25
a jak z tymi wtryskami i cala ta reszta ?

jaho2000
23-07-2014, 19:32
tzn?

focus men
24-07-2014, 11:31
no kazdy pisze by dobrac odpowiednie i takie tam a skad ja mam to wszystko wiedziec jakie sa odpowiednie ?

Struna
24-07-2014, 11:38
oddajesz auto fachowcowi ( tylko upewnij się, że faktycznie z takowym masz do czynienia ) a ten Ci przedstawia opcje jakościowo-finansowe. Ty wybierasz co Ci bardziej pasuje i to masz zamontowane.

jaho2000
24-07-2014, 12:05
albo przeczytaj poprzednie 45 stron. Jest tam opisane kilka zestawów, które my mamy w swoich autach

piotrek32
30-07-2014, 19:25
odpowiedni to taki ktory najlepiej pasuje :P

jaho2000
30-07-2014, 20:14
albo ile kasy mamy lub jaki zakład mamy w okolicy

focus men
31-07-2014, 20:00
albo taki co juz mamy :D

Sethh
02-08-2014, 23:39
Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć, ale bazując na wiedzy, a nie "wydaje mi się" lub "wszędzie piszą", że silnik Q7DA nie ma popychacza hydraulicznego zaworów?

focus men
03-08-2014, 21:00
ja moge potwierdzic -ze sie calkowicie na tym nie znam :(

Sethh
04-08-2014, 07:23
Bez urazy, ale żeś błysnął tym wpisem.
A przydałaby mi się ta wiedza, bo serwis, skądinąd polecany na tym forum stwierdził, że w tym silniku są hydrosztosy.

Marcin78
14-08-2014, 22:10
Wszystkie Duratec 1.8/2.0 maja regulacje zaworów odbywającą się poprzez wymianę szklanek

Sethh
14-08-2014, 23:12
Tak też myślałem. Się serwis wykazał wiedzą, nie ma co.

lukaszm
16-08-2014, 21:29
Kogo polecicie z okolic Stalowej Woli (podkarpackie) albo z okolic Tomaszowa Maz. (łódzkie) do założenia lpg?

klodis
04-09-2014, 14:04
Witam, choć nie mam samochodu z gazem, ale wcześniej jeździłem fiatem 1,6 z gazem BRC, bardzo dobra instalacja, zero problemów, wymiana filtra i przegląd a Wawie to koszt 60-70zł więc śmieszne pieniądze, a po regulacji zawsze dobrze silnik pracował, więc przegląd ważna rzecz. Teraz mam Forda C-max z 2005, 1,8 125km przebieg ciężko powiedzieć, czy był oryginalnym bo niby 172600 ale juz miałem remontowany cały silnik, głowica, wymienione pierścienie, rozrząd, choć jest na łańcuchu :-/, EGR, też słyszałem że gaz jest nie zalecany do tych silników, ale każdy samochód jest inny i jednemu wszystko się zgra i jeździ latami innemu co chwile coś siada.

Wracając do tematu, ja jak miałbym wybierać to zapewne BRC.

Pozdrawiam

plastik_taz
09-09-2014, 20:13
Witam wszystkich. Zwracam sie do Was z zapytaniem o instalacje gazowa. Jako ze wczesniej nie bylem zwolennikiem gazu, jednak cena benzyny i fakt robienia coraz wiekszych przebiegow sklonily mnie do zastanowienia sie nad LPG. Wyslalem zapytanie do dwoch firm ktore wg opinii rodziny/znajomych sa kompetentne w temacie. I tak:

1) CZAKRAM (o/ Mysłowice); instalacja BRC z sekwencja; 2600 zl + lubryfikacja 300 zl (manualna) lub 700 zl (elektroniczna); gwarancja 2 lata bez limitu km z assistance; instalacja 1 dzien

2) INTERAUTO; Reduktor ACR01 (do 150 KM); Listwa ACW01 lub wtryskiwacze indywidualne Barracuda (+ 350 zl); Sterownik: STAG 300 Premium lub STAG 4 Qbox; Zbiornik w miejscu kola zapasowego o pojemnosci ok 50 l. Cena za podstawowy zestaw (ACW/ACR/STAG QBox) to 2400 zl. Sterownik Premium wymaga doplaty 250 zl; montaz 2 dni robocze bo niby stawiaja na estetyke i regulacje.

Jestem zielony kompletnie w tym temacie dlatego liczę na Waszą pomoc w wyborze i ewentualnych plusach i minusach w/w instalacji.

jaho2000
09-09-2014, 20:21
interauto ale zmień liste na baracuda lub hana i sterownik na 4 plus, 300 premium jest zbyteczny

Piratess
24-10-2014, 21:12
Witam, dorzucę się do tematu.
Chcę założyć gaz do Focusa II FL 2009 właśnie z tym silnikiem (1.8L Duratec-HE PFI FFV(125PS) MI4). Z tego co widziałem w temacie przewijały się różne instalacje.
Jestem z Gdyni i z tego co polecali mi znajomi oraz z tego co jest na forum wybrałem 3 warsztaty:

1) Vanos (polecany już na forum z tym że z inną instalacją niż poprzednio) - LPG tech 224 + wtryski dragon lub baracuda + reduktor ac czarny + wlew w klapce + butla w kole = cena 2900zł
2) Stanisław Buczak (http://www.warsztatlpg.pl):
a) BRC sequent 24 - 3000zł
b) Lovato SMART - 2600zł
c) LandiRenzo OMEGA - 3600zł
3) http://www.autogaz-gdynia.com:
a) dla sterownika Stella Polare z wtryskiwaczem Rosso - 2.600 zł, z wtryskiwaczem I-Plus Arco - 2.800 zł,
b) dla sterownika Stella EOBD z wtryskiwaczem Rosso - 3.100 zł, z wtryskiwaczem I-Plus Arco - 3.300 zł.
c) dla sterownika Vela z wtryskiwaczem Arancio - 2.500 zł (nowość - oferta promocyjna dostępna od 20 października).
+ lubryfikacja sterowana podciśnieniowo 350zł/lubryfikacja sterowana elektrycznie 900zł

Co myślicie o powyższych propozycjach?

deku
28-10-2014, 09:50
Piratess - wybrałbym Vanosa. Wprawdzie miałem z nim przeboje 5 lat temu, ale jak to ktoś określił - dużo wody upłynęło w Wiśle.

BRC - świetna instalacja - nawet wrzucona pod maskę z 5metrów będzie działać, ale jest droga w serwisowaniu.
LandiRenzo - też świetna... ale po co przepłacać?

Lovato - ubogi krewny Landi... nie warto (chociaż pewnie będzie działać)
Stella - znam tylko jedną osobę która montuje to z głową i bierze pełną odpowiedzialność za działanie (ale instaluje w Koszalinie)...

Ad. 3c. Jakiś kosmos - zupełna egzotyka.

Lubryfikacje i inne smarowidła sobie odpuść (najważniejsza jest regulacja w trasie). Nie działa na zawory wydechowe!!!

także... na prawdę... Vanos to najlepszy wybór - dobry fachowiec, super instalacja i na polskich podzespołach

Piratess
28-10-2014, 21:50
Dzięki deku za podpowiedź.
Dzisiaj byłem się umówić na montaż u Vanosa. Jak będzie gotowe to wstawię fotę z instalacją.

0rafal0
13-11-2014, 12:36
Nie wiem czy nie łamie regulaminu ale wrzucam link do galerii montażu mojej instalacji w Fordzie.

http://lpg-forum.pl/ford-mondeo-2-5t-220km-2007r-t43332.html

A tak swoją drogą bardzo polecam warsztat "U Nikodema" Chłopak ma nie samowią wiedzę na temat instalacji LPG i wszystko robi dokładnie i z pasją (nazywam takich ludzi artystami). tel 792-518-358

Piratess
24-12-2014, 13:49
Jeśli byłby ktoś zainteresowany tu jest zdjęcie tej instalacji:
http://images69.fotosik.pl/473/a2de748691e998dam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a2de748691e998da)

Na razie przejechałem około 2000km i nie ma z nią żadnych problemów.

Struna
24-12-2014, 14:06
Obleci, choć wtryski można było dużo estetycznej ułożyć na krótszych wężykach.

Sylwekkk
12-02-2015, 19:53
Witam
Wczoraj zamontowałem Instalacje LPG do c-maxa, jest to instalacja BRC KIT SQ24.11. Cena tej instalacji troche wysoka bo 3250zł ale, dałem dozownik elektroniczny lubryfikacji który jest droższy od manualnego. Na razie zatankowałem do pełna i przejechałem ok 100km nie czułem jakiejś różnicy. Będę informował co i jak się dzieje.

lukas-l61
16-02-2015, 20:41
No i na BRC CZAKRAM masz gwarancję w sensie ,że każy autoryzowany servis CZAKRAM BRC w polsce usunie usterkę właśnie w ramach gwarancji .

Struna
16-02-2015, 21:01
Jest tylko jeden, drobny szczegół. Serwisy brc to chyba najwieksze druciarstwo gazownicze...

jaho2000
16-02-2015, 21:31
Struna, nie chciałem tego pisać, bo by zaraz się ktoś obraził, ale ty ująłeś to idealnie :D

Struna
16-02-2015, 22:00
Za dużo się tego naoglądałem, żeby spuścić to na karb przypadkowych incydentów.
O dziwo, mimo ogromu druciarstwa sporo tego jednak jakoś jeździ...

Sylwekkk
17-02-2015, 12:47
Czyli nie za bardzo ta instalacja?

Struna
17-02-2015, 12:50
Instalacja jako taka jest ok ale normy jakości montażu mają strasznie mizerne.

Sylwekkk
17-02-2015, 12:58
to znaczy?

Struna
17-02-2015, 13:42
To znaczy, że montują to ludzie bez cienia zmysłu technicznego (oczywiście bywają wyjatki).

Sylwekkk
18-02-2015, 15:06
Powiem tak jest to mój 2 samochód na gaz, 1 był Audi A4 z instalacją Stag 300. Audi kupiłem już z założoną instalacją trochę było tam niechlujnie pocięta pokrywa silnika, ale do samej instalacji zero zastrzeżeń. Nigdy nie miałem żadnego problemu lałem gaz i jeździłem. W Fordzie ogólnie dla oka wygląda wszystko ładnie, ale jak zakładali instalacje wyciekło im trochę płynu z chłodnicy na silnik i tego nie wyczyścili i jakaś śrubka leżało pod pokrywą. Zobaczymy co będzie dalej bo najważniejsze jest, żeby dobrze chodziła i nie było z nią problemów.

alucard4
28-02-2015, 23:17
Witam, po przebrnięciu przez 48 stron jestem zainteresowany założeniem lpg i instalacją Stag'a. Czy możecie polecić kogoś sensownego w Warszawie lub w okolicy (Pruszków)?

morus
02-03-2015, 17:08
U Nikodema, Legionowo. Tel:792 518 358.

smietan
12-03-2015, 20:01
Witam chce zagozować swojego c maxia z 2007 1.8 jest u mnie mało miejsca na butle (dojazdów-ka) co polecacie i moze jakis warsztat w okolicach warszawy.

deku
13-03-2015, 06:52
tu masz mapę dobrych warsztatów:
http://lpg-forum.pl/mapa-warsztatow-polecanych-na-forum-t43272.html

Strumyk
25-03-2015, 17:27
Witam.
Mam Mondeo mk3 1.8, 110 Km. Rozglądam się za porządnym serwisem w okolicy Bełchatowa, Częstochowy.
Przeczytałem wszystko w temacie i wiem że stag premium nie jest potrzebny ale najsensowniejszy gazownik (Moto As)z którym rozmawiałem proponuje wersję premium sterownika.
Reszta wydaję się być rozsądna: hanna, Kme silver.
Montaż drwa dwa dni.
Co o tym myślicie?

MarekZielanik
30-03-2015, 08:21
listę warsztatów i firm z sektora CNG (http://gazeo.pl) znajdziecie też na gazeo.pl z rozmieszczeniem na mapie i podstawowymi informacjami, fajna sprawa. Wszystko w jednym miejscu, łatwo wyszukuje się potrzebne informacje

maksymilian46
31-03-2015, 15:39
Witam.
Mam Mondeo mk3 1.8, 110 Km. Rozglądam się za porządnym serwisem w okolicy Bełchatowa, Częstochowy.
Przeczytałem wszystko w temacie i wiem że stag premium nie jest potrzebny ale najsensowniejszy gazownik (Moto As)z którym rozmawiałem proponuje wersję premium sterownika.
Reszta wydaję się być rozsądna: hanna, Kme silver.
Montaż drwa dwa dni.
Co o tym myślicie?

Spróbuj u Ciepłowskiego w Grocholicach pod Bełchatowem
polecam

Daniel19882
08-04-2015, 16:40
Ja do mojego Mondeo mk3 125k 2001 r wsadziłem instalacje STAGowską wszystko ładnie pięknie ale zaświeciła mi się kontrolka silnika pojechałem do gazownika za bogata mieszanka ustawił niby dobrze po przejechaniu 500 km znów się zapaliła kontrolka przeglądając różne fora najczęstszą przyczyną jest właśnie instalacja LPG

jaho2000
08-04-2015, 18:57
zazwyczaj tak jest. Musi ci ją porządnie zestroić, ale jakas część, np. wtryskiwacz, pada już. Ale to już nie wiemy ot tak czytając post :)

Daniel19882
08-04-2015, 19:46
Dzięki. Na komputerze żadna usterka się nie pokazała

jaho2000
08-04-2015, 21:10
wrzuć zrzutkę ekranu co pokazuje program STAGa. Może sonda, może wtryskiwacz, może regulacja zrobiona na odczepnego...

Adek1988
09-04-2015, 18:10
Witam!
Zamierzam klupic focusa mk2 1.6 2005-2007 i pchac go w gaz ale slyszalem kilka negatywnych opinii wiec moze tutaj dowiem sie wiecej na ten temat?;]

jaho2000
09-04-2015, 19:27
loosie, negatywne opinie. Prawie każdy samochód pojedzie na gazie, pamietaj żeby nie dziadować z osprzętem, bo pożałujesz i dołączysz do tych, co narzekają i powielają negatywne opinie. Pakuj np. sprawdzonego TURa, STAG 4 plus oraz Barracudy. Pamietaj tylko o kablach WN i świecach. Potem PORZĄDNA regulacja na trasie i bedzie OK :) Mamy i śmigamy

rotkev
22-09-2015, 09:24
Witam.
Od założenia tematu minęło już ponad 3 lata. W tym czasie wiele informacji zostało przekazanych osobom, które chciały i chcą założyć instalację gazową do forda.
Sam takich informacji poszukiwałem. Co mogę powiedzieć? Mam instalację gazową BRC SEQUENT 24 od ponad 3 lat. W tym czasie nie miałem żadnych problemów z gazem. Dosłownie. Samochód jak jeździł na gazie tak jeździ. Przejechałem już ponad 70 tys. km. Spalanie na poziomie 9-10L na 100km. Jeżeli chodzi o lubryfikację to jest zamontowana, ale tak została ustawiona, że praktycznie nie dolewałem tego specyfiku od początku. Niewielkim minusem jest niewielki spadek mocy , jednakże nie jest to uciążliwe. Miałem problem z silnikiem, gdyż gaz ma wyższą temperaturę spalania i oczyszcza silnik z nagarów. Spowodowało to, że zaczął brać duże ilości oleju. Zrobiłem remont silnika jakiś rok temu wymieniając pierścienie, uszczelniacze, popychacze itp. i od tamtej pory nie bierze ani grama oleju. Ale trzeba się z tym liczyć montując instalację gazową, że w pewnym momencie silnik może zacząć się rozszczelniać. Podsumowując: najważniejszym elementem, aby instalacja gazowa długi czas działała bezawaryjnie jest jej montaż. Jeżeli chodzi o producenta to ten element schodzi na drugi plan. Możemy mieć najlepszego producenta, a źle wykonaną instalację gazową, a co za tym idzie spowoduje jej awaryjność. Dlatego drodzy użytkownicy poszukujcie dobrych fachowców polecanych przez kolegów, znajomych i przez forum, którzy zrobią to porządnie.
Pozdrawiam .

deku
22-09-2015, 11:07
rotkev - sam sobie zaprzeczasz. Żadnych problemów i... remont silnika...

Na poprawnie zamontowanej i wyregulowanej instalacji nie ma zarówno spadków mocy jak i rozszczelnienia silnika....

Ale skoro pali(ł) Ci 9-10 to coś było/jest nie tak, bo to strasznie mało...

rotkev
22-09-2015, 12:31
A tu Ci powiem, że jeżeli kupujesz samochód z drugiej ręki, to nie wiesz w jakiej kondycji jest silnik. U mnie nie brał grama oleju przed zamontowaniem gazu. Jednakże po zamontowaniu gaz wyczyścił cały nagar, który odkładał się przez lata i powoli brał oleju coraz więcej. Nie unikniesz tego, chyba że masz samochód od nowości, wiesz jaki olej lejesz to nie powinno być problemów. U mnie było jak było ale i tak koszt remontu silnika dawno się zwrócił przy jeździe na gazie, ba zwróciła się instalacja gazowa i remont i pewnie jeszcze z jeden albo dwa remonty. Jeżeli chodzi o spalanie to od początku tak palił. Mam butle ok 41-42 L wchodzi. Na gazie robię od 430-460 km. W trasie nawet 500 km. Nie są to dane wyssane z palca bo instalację mam już ponad 3 lata jak pisałem wcześniej i są to moje długotrwałe obserwacje.

josephik
23-09-2015, 09:10
Chodziło mu raczej o to, że masz źle dobraną mieszankę. Spalanie, które podajesz to wynik jazdy na samej benzynie, przynajmniej u mnie.

gdyby
23-09-2015, 10:26
Miałem problem z silnikiem, gdyż gaz ma wyższą temperaturę spalania i oczyszcza silnik z nagarów. Spowodowało to, że zaczął brać duże ilości oleju. Zrobiłem remont silnika jakiś rok temu wymieniając pierścienie, uszczelniacze, popychacze itp. i od tamtej pory nie bierze ani grama oleju. Ale trzeba się z tym liczyć montując instalację gazową, że w pewnym momencie silnik może zacząć się rozszczelniać.
Większej głupoty nie czytałem od dłuższego czasu. Mam założony gaz w mojej staruszce od września 2006r i wokół silnika palcem nie kiwnąłem oprócz wymian oleju, świec, kabli WN i filtra oleju i powietrza, regulacji luzów zaworów - ale to standard eksploatacyjny.

arturo4012
13-12-2015, 01:07
Witam.Zamierzam założyć instalację LPG do mojego Mondka 2001r. 1.8 motor. I zapytam tu kolegę Struna,bo widzę ogarnięty człek w temacie, gdzie w Szczecinie lub okolicy poleciłbyś mi montaż instalacji i jakiej? Czy Stag,czy BRC a może inna? Jaką ty byś założył? Dzięki z góry

francisco
20-03-2016, 21:34
Dobry wieczór!

Chcę podziękować wszystkim wpisującym się w tym wątku. Cieszę się, że go przeczytałem. Wiem teraz jak rozmawiać z potencjalnym gazownikiem. I jak raz jeszcze chcę podziękować wszystkim przekazującym swą wiedzę, to szczególnie zaś dziękuję koledze Strunie za jego uwagi - dzięki nim zacząłem patrzeć na problem instalacji bardzo konkretnie.

Oczywiście nie piszę tylko tak; sobie a muzom - chcę zainstalować w swoim fokusie II 2010 gaz (przebieg 133kkm). W związku z tym mam pytania:

1. Czy są jakieś techniczne sprzeciwy przeciwko "zagazowywaniu" silnika 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma? (wiem, że raczej nie, ale pytam dla świętego spokoju)

2. Czy możecie polecić mi tu w Białymstoku instalatora?

3. Mamy tu w Białymstoku taką firmę jak Alex. Czy warto rozważać ich instalacje (chodzi o technologie i dobry montaż)?

Pozdrawiam