Zobacz pełną wersję : co chciałbym wiedziec o gazie a wstydziłem się zapytać...


gerusik
03-07-2004, 09:56
noszę się z z zamiarem zagazowania Escorta z 91 roku
Mam silnik 1.4 CVH monowtrysk

- Jaki model instalacji wybrać ???
- Jaka jest różnica między "kompem" a układem automatycznego przełączania benzyna-gaz ??? Przyznam się szczerze, że jak zobaczyłam u kolecia wajchę PB-LPG to poczułem niesmak. On zresztą ma spalanie w Hondzie Concerto na poziomie 2 litry benzyny !! to chyba nie jest normalne ?
- Jaki jest wpływ sondy lambda na pracę instalacji gazowej ? (w ostatniej rozmowie jeden z fachowców mówił mi że sonda jest na gazie zbędna, aż się tym zdziwiłem)
- W tej chwili mam popekany kolektor wydechowy gazować chcę na dniach, nie wiem czy do tego momentu znajdę taki kolektor na szrotach. jaki to bedzie miało wpływ na pracę instalacji, jej regulację itp.

wiem już że muszę uważać na pompę paliwa coby nie pracowała gdy silnik jedzie na LPG...
cos jeszcze Wam się nasuwa ??

Matt
04-07-2004, 21:30
najpierw usun wszystkie problemy z silnikiem, bo sie bedzie pozniej (po zalozeniu gazu) to bardziej ujawnialo. Jak tak mialem ze skokami obrotow w fiescie i faluja mi obroty na benzynie. Nie bedziesz wtedy wiedzial czy jechac do gaz-majstrow bo cos sie z gazem dzieje czy do mechanika. Jeden bedzie cie wysylal do drugiego.

pozdrawiam,

gerusik
04-07-2004, 21:46
silniczek jest w stanie super bo jest po kapitalce. :D :D :D

Kolektor wczoraj zdobyłem na szrocie. całe 50 zł mnie to kosztowało :grin: jutro jade z rańca po porządne uszczelki (w sobotę chcieli mi wcisnąć jakieś tekturowe badziewie za 10 złotych - ale ich wysmiałem) i po południu jak silniczek wystygnie zaczynam z tesciem przeszczep kolektora...
trzymcie kciuki ;)

denon2000
05-07-2004, 23:12
Mi w zimę spalanie benzyny też było na poziomie 2l/100km. Jest to efekt uboczny instalacji, gdzie by nastąpiło przełączenie na lpg muszą być spełnione 2 warunki:
- osiągnięcie określonej temp cieczy chłodzącej (średnio 15-30 st.C)
- przekroczenie 2000 obr silnika

Zanim silnik się rozgrzeje pracuje na benzynie.

Zaletą tego rozwiązania jest mniejsze zużycie parownika i (być może) silnika. Wadą -> większe spalanie pb.