krawmed
17-04-2012, 18:56
Witam przymierzam się do kupna tarczy hamulcowych wraz z klockami na tył. jaka firmę polecicie. Samochód służy do normalnej jazdy.
Pozdrawia krawmed
Pozdrawia krawmed
Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jakie tarcze i klocki hamulcowe tył? krawmed 17-04-2012, 18:56 Witam przymierzam się do kupna tarczy hamulcowych wraz z klockami na tył. jaka firmę polecicie. Samochód służy do normalnej jazdy. Pozdrawia krawmed danielsan51 17-04-2012, 19:19 a ja szukalem tematu odnosnie szczek gdyz posiadam z tylu bebny ale nic nie znalazlem.moze ktos przerabial temat.orginalne szczeki chyba ponad 300zl Pablo71 17-04-2012, 23:00 Jest wprawdzie parę różnych firm do wyboru (producentów tarcz) : Ford, Motorcraft, TRW, Bosch, Zimmermann, Brembo .... Wydaje mi się - że przy różnicy ceny ok 20 - 30 zł nie ma sensu się zastanawiać i wziąć oryginały Fordowskie lub najbardziej zalecane zamienniki Motorcraftu (ok 260-300 zł). Gdyby to był ST - no to już trzeba mieć czym hamować i wtedy można pomyśleć o Brembo, ale w przypadku standardowej jazdy - jak piszesz, moim skromnym zdaniem weź oryginał Forda. Pozdrawiam Paweł wrzoch 18-04-2012, 05:56 Zimmerman, TRW, ATE, ale dlaczego Brembo? Toż to przereklamowane strasznie jest. Co do oryginałów, to w ASO za oryginały płaci się 260-300, ale za jedną. Za komplet ATE płaciłem miesiąc temu 230 PLN. Dodatkowa zaleta, to to, że są pokryte warstwą ochronną - takim szarym lakierem, który momentalnie zetrze się pod klockami, a na rancie i piaście zostaje - korozja pojawi się tam troszkę później. Poza tym ATE jest dostawcą zacisków - przynajmniej u mnie, także teraz jest do kompletu :) nabuchodonozor 18-04-2012, 06:55 ja przetestowałem te nacinane i nawiercane... http://www.mikoda.pl/sklep/8708,FORD-FOCUS-II--DA---1-6--74kW-100KM- wprawdzie z przodu, ale tym bardziej mogę polecić... niech się wszystkie Brembo, Ford, Motorcraft, TRW i inne takie podobne schowają, a poza tym kolego kupując polskie produkty... no sam wiesz...:) powodzenia w decyzjach krawmed 18-04-2012, 21:04 Dzięki Koledzy za informację teraz chyba będę musiał porównać ceny poszczególnych kompletów i wybrać coś pomiędzy dobra cena a jakością czyli ze średniej półki. Pozdrawiam krawmed sosu22 19-04-2012, 05:25 ja przetestowałem te nacinane i nawiercane... http://www.mikoda.pl/sklep/8708,FORD-FOCUS-II--DA---1-6--74kW-100KM- wprawdzie z przodu, ale tym bardziej mogę polecić... niech się wszystkie Brembo, Ford, Motorcraft, TRW i inne takie podobne schowają, a poza tym kolego kupując polskie produkty... no sam wiesz...:) powodzenia w decyzjach Witam a jakie klocki do nich dobrałeś? nabuchodonozor 30-04-2012, 14:25 nie bardzo pamiętam, ale na pewno nie motorcraft, bo te miałem właśnie wcześniej i były do bani... wydaje mi się, że LUCAS... wywrotka7 12-11-2012, 21:14 OSTRZEGAM PRZED TARCZAMI HAMULCOWYMI FIRMY TRW. W warsztacie mechaniki pojazdowej (pełne moje wieloletnie zaufanie) zleciłem naprawę układu hamulcowego w moim E46 ( kpl. - klocki, tarcze, ręczny). Zaproponowano mi m.in. tarcze hamulcowe firmy TRW, zgodziłem się i tu niestety się przejechałem. Pierwsze kilkaset kilometrów po naprawie zrobiłem praktycznie po mieście i niezbyt dalekich trasach, wszystko było O.K. Pierwsze niepokojące objawy zauważyłem natomiast podczas jazdy na autostradzie. Zawsze przy jazdach na większych prędkościach- tzn. powyżej ok.130km/h PODCZAS HAMOWANIA czułem wyraźne, niepokojące drgania koła kierownicy. Przy mniejszych prędkościach zjawisko to nie występowało. Opisane wyżej drgania były na tyle niepokojące (przejechałem tak ok. 3000 km), że zdecydowałem się jeszcze raz wymienić tarcze hamulcowe, a te felerne ( od TRW) po prostu reklamować. Za te następne zapłaciłem nieco więcej (inna firma), ale mam teraz spokój, kierownica już mi nie drży. Teraz najciekawsza część historii: MOJA REKLAMACJA NIE ZOSTALA UZNANA! W piśmie, jakie otrzymałem od dystrybutora części AD Polska Aftermarket Sp.z o.o. Filia w Bydgoszczy napisano: Bicie tarcz w tolerancji producenta. Ja w przyszłości do wszystkich wyrobów TRW będę podchodził z bardzo dużym dystansem, tym bardziej, że po przeczytaniu opinii na zagranicznych forach internetowych (szkoda, że tak późno), dowiedziałem się, że jest to - jak niektórzy określają- jedna z firm: NO NAME MARKEN. Jest wprawdzie parę różnych firm do wyboru (producentów tarcz) : Ford, Motorcraft, TRW, Bosch, Zimmermann, Brembo .... Wydaje mi się - że przy różnicy ceny ok 20 - 30 zł nie ma sensu się zastanawiać i wziąć oryginały Fordowskie lub najbardziej zalecane zamienniki Motorcraftu (ok 260-300 zł). Gdyby to był ST - no to już trzeba mieć czym hamować i wtedy można pomyśleć o Brembo, ale w przypadku standardowej jazdy - jak piszesz, moim skromnym zdaniem weź oryginał Forda. Pozdrawiam Paweł darfoc 14-11-2012, 12:40 Ja polecam zestaw firmy Meyle, tzn. i tarcze i klocki, mam u siebie, więc już sprawdzone. Tarcze na tył np. takie - tarcze Meyle (http://www.motocentrum.pl/tarcza-hamulcowa,ford,focus-ii-da_,1-6-tdci-90km,36-5210-18934-100032-0-144-5155235025,pr) RobekK4 14-11-2012, 18:16 OSTRZEGAM PRZED TARCZAMI HAMULCOWYMI FIRMY TRW. Dwa miesiące temu wymieniłem tarcze z tyłu na komplet TRW (tarcze i klocki) i jak na razie jest OK. Wcześniej też zdarzało mi się używać tarcz i/lub klocków TRW i również nie było kichy. Musiałeś mieć tzw. niefart, że trafiłeś na takiego babola. kael82 14-11-2012, 19:06 Jeśli chodzi o firmę TRW to ja również miałem cały komplet w Focusie właśnie tej firmy. Po kilku tysiącach kilometrów przednie tarcze lekko się zwichrowały - przy hamowaniu czuć było, że bardzo delikatnie trzęsła się cała buda. Wymieniłem je na inny komplet - firmy RH (niby jakoś gwarantowana przez TRW) i po kilku tysiącach znowu to samo. Dałem spokój i się po prostu pogodziłem z lekkim drganiem przy hamowaniu. A najlepsze jest to, że starałem się nie przeciążać początkowo układu hamulcowego i starać się hamować dość delikatnie, żeby wszystko ładnie się ułożyło, dotarło. I co:?: I nic :lol: Podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem ten lekko się zdziwił, że tarcze TRW się pokrzywiły. Przyznał jednak, że bym się zdziwił jakich producentów części szły do zwrotu. Także generalnie nie sprowadzałbym problemów z jakością do jednej firmy, bo w dzisiejszych czasach raczej każdemu się to może przytrafić. A o polskich nacinanych i nawiercanych tarczach też słyszałem bardzo pozytywne opinie, które myślę, że przy najbliższej okazji zweryfikuję. adamik 14-11-2012, 20:47 Ja rok temu wymieniłem tarcze z tyłu właśnie na TRW w raz z klockami, początkowo lekko je traktowałem aby się dobrze dotarły (około 600km spokojnej jazdy). Jak na razie nie mam zastrzeżeń co do nich, staram się jeździć normalnie - nie szrżuję. TRW uważam że odzwierciedlają stosunek do ceny - ja jak narazie polecam (tylko rok użytkuję). bartstep 15-11-2012, 10:31 No to ja wloze kij w mrowisko... Ja kupilem na tyl komplet tarcz i klockow maXgear (prod. polska). Troche z niedowierzaniem (ale lubie doswiadczac na sobie) i przekonalem sie, ze sa ta bardzo dobrej jakosci tarcze i klocki. Nic nie piszczy, nie pyli (choc z tylu to zaden mocno nie pyli), tarcze ladnie sie dotarly. Skutecznosc hamowania (odczuwalna) bardzo dobra. Testowalem tez tarcze firmy Samko (prod. wloski). Subiektywna opinia jest bardzo negatywna. Odradzalbym kupowanie tych tarcz kazdemu. Tarcza wykonana z tak twardego zeliwa, ze nic jej nie rusza. Za to blyskawicznie pali klocki (do test uzywane byly klocki Bosch). Powierzchnia klockow szklila sie. Pomimo kilkukrotnego scierania zeszklonej warstwy na klockach oraz porysowania tarczy papierem sciernym (gr. 80) nadal tarczy nic nie ruszalo, nadal palila klocki. Skutecznosc hamowania dramatycznie niska! Odnosnie nacinanych tarcz Mikoda (rowniez przetestowalem). Tarcze Mikoda GT + klocki Bosch. Skutecznosc hamowania idealna. Tarcze szybko i ladnie sie dotarly. Sa ciche, nic nie bije. Test hamulcow byl przeprowadzony na naprawde trudnych gorskich drogach (roznice wzniesien rzedu 1000 m) na odcinku 5000 km. Werdykt, ten zestaw jest idealny. O produktach TRW/Lucas nie bede sie wypowiadla (juz poruszalem ten temat). Ogolnie. Kiepska jakosc. szwagier27the 18-03-2013, 10:31 dołącze się do postu, a co sądzicie o klockach Ate i tarczach Brembo na tył? A może macie inny zestaw na tył. prosze o jakąś pomoc bo musze zmienić a nie wiem na co konkretnie, pozdrawiam escort 18-03-2013, 10:39 polecam zestaw textar klocki i tarcze textar i swiety spokój zadnych pisków podczas jazdy i hamowania wrzoch 18-03-2013, 14:29 Ja mam z tyłu ATE i klocki chyba Motorcrafta z tego co pamiętam i jest jak najbardziej OK. Tarcze polecam zdecydowanie, szczególnie ze względu na zabezpieczenie antykorozyjne na całej powierzchni. Po prawie dwóch zimach od zmiany w miejscach, gdzie w niezabezpieczonych tarczach jest rudo tutaj nic - śladu korozji. Felgi nie przyklejają się do piast, nie trzeba niczym smarować (nawet nie wolno, bo grozi to utratą gwarancji). Nie trzeba ich również odtłuszczać przy montażu. mixann 18-03-2013, 22:43 tarcze febi 265 mm kosztują 145 zł komplet a 280 mm 165 zl do tego klocki ferodo premier i masz za 260-280 zł bardzo dobry zestaw mateuszrex 17-10-2013, 21:41 Mam pewien problem z tylnymi hamulcami w moim FF2 kombi. Polega na tym że założone nowe klocki (motocraft Finis 1809259). Wszystko było ok przez jakieś 400 km... Po tym czasie klocki tak jakby latały w zacisku. Na nierównościach słychać taki metaliczny dźwięk, przy uderzeniu np w oponę ręka na luzie też to słychać. Problem znika przy zaciągnięciu ręcznego już na pierwszy ząbek.... Przejrzałem dziś Ford Ecat i wyszło mi 6 numerów klocków które pasują do foki 1233679 1324300 1360254 1566096 1753860 1809259 Ktoś może potwierdzić które są odpowiednie do FF 2 kombi z 2006 roku???? Pytanie jeszcze czy w opakowaniu powinny być blaszki trzymające klocki?? Z góry dzięki za odpowiedzi luki6262 17-10-2013, 22:06 tarcze też wymieniałeś? mateuszrex 17-10-2013, 22:27 Nie tarcze zostaly. Ale tarcze sa w dobrym stanie wojtekn 18-10-2013, 16:03 Mam pewien problem z tylnymi hamulcami w moim FF2 kombi. Polega na tym że założone nowe klocki (motocraft Finis 1809259). Wszystko było ok przez jakieś 400 km... Po tym czasie klocki tak jakby latały w zacisku. Na nierównościach słychać taki metaliczny dźwięk, przy uderzeniu np w oponę ręka na luzie też to słychać. Problem znika przy zaciągnięciu ręcznego już na pierwszy ząbek.... Przejrzałem dziś Ford Ecat i wyszło mi 6 numerów klocków które pasują do foki 1233679 1324300 1360254 1566096 1753860 1809259 Ktoś może potwierdzić które są odpowiednie do FF 2 kombi z 2006 roku???? Pytanie jeszcze czy w opakowaniu powinny być blaszki trzymające klocki?? Z góry dzięki za odpowiedzi Wszystkie numery są oki, tylko pierwsze trzy są droższe, bo są sygnowane, jako FORD a pozostałe trzy są MOTOCRAFT i są tańsze. :wink: mateuszrex 21-10-2013, 10:24 no oki. to w takim razie skad te stuki puki??? czy w ktoryms zestawie sa dodatkowo blaszki??? mateuszrex 22-10-2013, 12:59 moze ktos pomoc??? strasznie irytujace sa te stuki.... ewentualnie jakie inne klocki zalozyc innej firmy zeby graly elegancko??? Marek 44 14-11-2013, 17:52 A czy z przodu i z tyłu występują tej wielkości klocki i tarcze?Rozchodzi mi się o to że z przodu klocki są większe i nie pasują felgi stalowe natomiast z tyłu jest wszystko dobrze sirbla 14-11-2013, 18:09 Witam wszystkich od jakiegoś czasu po wymianie klocków(tył, focus mk2 2005) zaczęły się metaliczne stuki, po konsultacji z innym mechanikiem powiedział że prawdopodobnie są zamienione klocki prawe na lewe i odwrotnie - jak sądzicie czy może tak być faktycznie .pozdrowienia exoryna 14-11-2013, 20:11 Witam wszystkich od jakiegoś czasu po wymianie klocków(tył, focus mk2 2005) zaczęły się metaliczne stuki, po konsultacji z innym mechanikiem powiedział że prawdopodobnie są zamienione klocki prawe na lewe i odwrotnie - jak sądzicie czy może tak być faktycznie .pozdrowienia tak, moze tak byc. nie jestem pewien czy metaliczne dzwieki, ale zly montaz moze powodowac powstawanie halasow podczas jazdy. przesledz ten watek kolego: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193225 Bump: czy w ktoryms zestawie sa dodatkowo blaszki ja blaszek zadnych nie mialem jak kupilem nowe klocki. byly tylko sprezynki na klockach wewnetrznych. ciebie tez odesle tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193225 sirbla 15-11-2013, 12:04 W dniu dzisiejszym zamieniłem klocki to znaczy ten ze sprężynką poszedł od strony wewnętrznej a ten bez od zewnętrznej (od strony felgi) i jak ręką odjął, w końcu na dziurach zapadła słodka cisza. Marek 44 16-11-2013, 10:53 Czy można założyć z przodu inne felgi niż z tyłu?Już tłumacze:zakupiłem felgi stalowe 6,00JX15"/osadzenie52,5/5X108/otwór centralny 63,4.Z tyłu pasują idealnie natomiast z przodu nie,z powodu większych klocków i tarcz(doczytałem niestety za późno iż Focus 1.6 posiada z przodu i z tyłu tej samej wielkości klocki i tarcze a 1.8 już nie)Czy mogę z przodu założyć felgi z innym osadzeniem niż z tyłu i czy nie będzie to w niczym przeszkadzało ? I oczywiście jakie jest to nieszczęsne osadzenie? Siggi 02-04-2015, 22:07 Wi tam, muszę zmienić klocki i tarcze-komplet. Bemo z wymiana chce 2tyś zł- żdziebko za dużo. Kto produkuje dla forda te częsci? Wątpię, żeby robili je sami. Pomożecie? wrzoch 02-04-2015, 22:39 Nie kupuj Motorcrafta. Zimmermann lub Ate tarcze. Klocki Ate też dają radę. Komplet tarcz i klocków powinieneś za 900 kupić spokojnie. Zależy też jak jeździsz czy spokojnie czy bardziej agresywnie. Jeśli drugie, to będzie drożej, ale na pewno lepiej niż w ASO. Wayne 11-03-2018, 22:52 Odgrzeję trochę temat. Około 2 lata temu podczas hamowania zaczęło mi charakterystycznie buczeć. Zdjąłem koła przód i tył i okazało się, że tarcze mają minimalną wymaganą grubość. Zatem doszedłem do wniosku, że czas na wymianę wszystkich tarcz i klocków (chociaż miały jeszcze około połowy wysokości okładziny). Ze sklepu internetowego zajmującego się tylko sprzedażą części do Forda zakupiłem 4 tarcze i kpl. klocków Motocraft. Wymieniłem i przy pierwszej jeździe próbnej, podczas delikatnego hamowania, słyszałem charakterystyczne "szuranie". Pomyślałem, klocki się ułożą to ucichną. Dodam, że przez pierwsze 100-150km. starałem się hamować delikatnie i płynnie. Przez prawie 2 lata dźwięk ten nie ucichł. "Szuranie" było najbardziej słyszalne podczas hamowania od 20km/h do 0. Przy większej prędkości nie było aż tak słychać. Mam pewność, że "szurał" przód i tył, gdyż przy hamowaniu ręcznym było słychać mniej, a hamując pedałem - mocniej. Denerwowało mnie to szczególnie przy jeździe w korkach. Kto wsiadł do mojego samochodu, mówił: "Klocki ci się kończą". Jedynym momentem, kiedy było cicho podczas hamowania, to gdy przez chwilę podczas jazdy przytrzymałem lewą nogą hamulec, a prawą utrzymywałem prędkość (nagrzanie klocków). Dodatkowo strasznie pyliły alufelgi rudawym nalotem. Żony samochód - też FF2 - ma Boscha i tam nie ma tego problemu i poza tym pyli o wiele delikatniej i na siwo. Wczoraj wymieniłem wszystkie klocki na firmę Bosch zostawiając tarcze Motocrafta. Stare klocki były starte w 1/2. Jazda testowa i pierwsze 3-4 delikatne hamowania - szuranie. Po tym czasie cisza. Dzisiaj jeździłem po mieście i mam pewność, że klocki były zimne i znowu cisza ---- ufffffffff.... Nawet nie wiecie jaka radość. Z pewnościa już nigdy nie kupię Motocraftów, chociaż poczytałem na forum, że o wiele lepsze są FoMoCo. weuek 11-03-2018, 22:58 Z pewnościa już nigdy nie kupię Motocraftów, chociaż poczytałem na forum, że o wiele lepsze są FoMoCo. Poczytasz więcej forum, to się dowiesz, że ford klocków ani tarcz nie produkuje, jeno zamawia. Dzisiaj te fomoco to jurid, a za kilka miesięcy mogą to być galfer czy textar. Stąd stwierdzenie, że "fomoco są lepsze" nie ma sensu, bo co jakiś czas są to inne klocki. Zresztą, tak samo jest z ate. P.S. "Motocraft" to podróbka, bo niepodrobione to: https://botw-pd.s3.amazonaws.com/styles/logo-thumbnail/s3/0005/6687/brand.gif?itok=OmJbdUpU Wayne 11-03-2018, 23:06 Poczytasz więcej forum, to się dowiesz, że ford klocków ani tarcz nie produkuje, jeno zamawia. Dzisiaj te fomoco to jurid, a za kilka miesięcy mogą to być galfer czy textar. Stąd stwierdzenie, że "fomoco są lepsze" nie ma sensu, bo co jakiś czas są to inne klocki. Zresztą, tak samo jest z ate. P.S. "Motocraft" to podróbka, bo niepodrobione to: https://botw-pd.s3.amazonaws.com/styles/logo-thumbnail/s3/0005/6687/brand.gif?itok=OmJbdUpU P.S. "Motocraft" to podróbka, bo niepodrobione to: Dzięki kolego za odpowiedź. Właśnie przejrzałem rachunki i biję się w pierś. Źle napisałem. Powinno być oczywiście "Motorcratf" :) weuek 11-03-2018, 23:11 Powinno być oczywiście "Motorcratf" :) To chyba jeszcze gorzej... ;-) P.S. Nie ma potrzeby cytować całego postu tuż nad twoim. mors90 12-03-2018, 13:43 Witam. Przeszukałem juz trochę forum, nie ukrywam ze z grubsza ale przeglądać jazdy mało konkretny post o FF3 ... . Poszukuje informacji na temat klocków przód do mojego auta. Warto zauważyć ze jest to wersja USA i juz zauważyłem ze nie wszytskie części pasują z Europy. Czy ktoś ma/miał/zna temat? W hurtowni powiedzieli zebym przyjechał z klockiem to dopasują. Trochę słabo bo zostało mi to jedyne jeżdżące auto a mam kawałeczek. Z racji tego ze auto ma 32k MIL /52k km mogę sie domyślać ze są oryginalne ale juz na zejściu. P.S. Problem występuje tez z tylu. Niepotrzebnie wymieniona piasta. Cos "szoruje" wiec zostają hamulce. Z tylu bębny i domyślam sie ze tez bedzie trzeba zrobić z tym porządek. Jak wyżej. Ktoś cos kiedyś miał do czynienia z wersja z usa? edmun 12-03-2018, 14:01 Z racji tego ze auto ma 32k MIL /52k km mogę sie domyślać ze są oryginalne ale juz na zejściu. Zależy od stylu jazdy i jakie były klocki. Jak masz daleko żeby jechać, to wyjmij klocek, zmierz, porównaj ze specyfikacją na stronach producentów i już będziesz wiedział, czy "europejskie" będą takie same "jak USA". Przykładowa specyfikacja z tej strony (https://www.brakebook.com/bb/pagid/en_GB/applicationSearch.xhtml;jsessionid=611772A20631A26 6AB52FC74741EBC56?reset=1) (mają nawet osobno zaznaczony Ford USA): https://i.imgur.com/08mIUIL.png Ile to zmierzyć u siebie i porównać rozmiar? :) Tu strona ATE: http://ows-cdn.tecdoc.net/ate/home.jsp?server=8&time=12/3/2018-14:2:40#9f0a7faf39ddd73a2e22f14a94f205fa Po prawej u góry,Einstellungen to będzie ustawienia, język to "Sprache". Zmieniasz na polski, zapisujesz poprzez "Speichern und Schließen" i działasz :) Przy okazji, bardzo fajna strona :) https://i.imgur.com/r1cpvVL.png mors90 12-03-2018, 16:00 Dzięki ;) sprawdziłem są to oryginale fordowskie. HGO 02-01-2019, 15:28 Samochód Focus Mk2, 2004 rok, 2.0 benzyna, 145 KM Muszę w moim aucie wymienić tarcze hamulcowe i klocki tylne. Jestem trochę zielony w temacie więc potrzebuję pomocy ekspertów jakiej firmy kupić klocki i tarcze. Wyczytałem że 280 mm :) krzysiek47 02-01-2019, 22:07 Samochód Focus Mk2, 2004 rok, 2.0 benzyna, 145 KM Muszę w moim aucie wymienić tarcze hamulcowe i klocki tylne. Jestem trochę zielony w temacie więc potrzebuję pomocy ekspertów jakiej firmy kupić klocki i tarcze. Wyczytałem że 280 mm :) Nie czytałem wszystkich postów ale myślę, że masz gdzieś na swoje pytanie odpowiedź, jeśli nie, to pierwsza aukcja i bez zbędnych pytań, czy to będzie dobry wybór, czy może ktoś poleci jakieś inne, KUP i zapomnij a gwarantuję Tobie, że będziesz zadowolony. https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-textar-ford-focus-ii-mk2-komplet-tyl-7469940588 RyszardaTrzeciaWaza 02-01-2019, 22:53 Na tylną oś pakuj np febi, nie ma sensu kupować nie wiadomo czego, bo tył i tak hamuje w około 30procentach. Za komplet febi zapłacisz nie więcej jak 300zl Grzegorz MX 03-01-2019, 09:44 Dzięki ;) sprawdziłem są to oryginale fordowskie. Te akurat dla forda robił Galfer - taka mała firma od ATE. Tzw pierwszy montaż. Na pogwarancyjne dają już FoMoCo a to już nie jest to samo. Na oryginalnym klocku - na twoim zdjęciu są literki GA (=Galfer). Wg mnie Galfer to bardzo dobra firma - szczególnie w Motorsporcie. maroD 15-04-2019, 13:40 Według mnie okazja. Tarcze FEBi w dobrej cenie. U nas prawie 2 razy droższe. https://www.amazon.de/dp/B006DHXGE6?language=pl_PL&tag=pepperpl09-21 Nie jest to moje ogłoszenie i nie mam z tego żadnych profitów. RyszardaTrzeciaWaza 17-04-2019, 06:41 290zł to drogo jak diabli, a jeszcze trzeba doliczyć przesyłkę 17euro ! U nas są za 170zł - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-tylne-280mm-Focus-Mk2-C-max-FEBI-Bilstein/3833 Aaa Ty wrzuciłeś link do tarcz na przód... Ale to i tak drożej wychodzi. W iparts sztuka 300mm kosztuje 137zł awort 19-08-2019, 12:20 Chciałbym odgrzebać temat wole dopytać żeby nie kupować wszystkiego po 2 razy Czy jak wymieniam klocki to trzeba wymieniać razem z tarczami ? Coś mi przy hamowaniu zaczyna szorować, też co ciekawe nie zawsze i nie wiem czy to kwestia klocków czy czegoś innego może być hindus 19-08-2019, 12:38 Czy jak wymieniam klocki to trzeba wymieniać razem z tarczami ? Zazwyczaj nie, chyba, że tarcze są uszkodzone. Ze_ja 19-08-2019, 13:37 Wiem, że nie napiszę niczego odkrywczego, ale za to szczerze - jak zadajesz takie pytania, to lepiej zaufać mechanikowi. Jak masz bakcyla do samodzielnej roboty, to poproś wpierw kogoś znajomego, kto już tarcze / klocki wymieniał i zna dobrze temat. Co ociera, czy jakie jest źródło dźwięku to trzeba sprawdzić na podnośniku. Może wcale klocki jeszcze nie są do wymiany. Czasem działa zasada, że tarcze wytrzymują 2x klocki, ale obecnie mamy tak różne klocki i tarcze, że jedne klocki zużyją się szybko, mało ścierając tarcze, inne klocki zjadą tarcze bez litości i trzeba wymieniać komplet. Mechanik zmierzy grubość tarcz podczas oceny zużycia klocków i powie, czy wymieniać same klocki, czy razem z tarczami. Jak tarcze będą krzywe (np. po "wodowaniu" gorących) albo inaczej uszkodzone, to trzeba wymienić, choćby miały kilka minut od wyjazdu z serwisu. I jeszcze moje tradycyjne narzekanie - nie polecam klocków Motorcrafta na tył. Mam jeszcze z czasów ASO / leasing (mało w prywatnych rękach auto jeździ) i od 3 lat mam tych klocków dość, co roku pilnikiem poprawiane, żeby odkładający się pył nie ocierał o tarcze... Te klocki zachowują się, jak jakaś dziwna plastelina. Z przodu nie mogę na nie narzekać, ale raczej będę zmieniał na inną markę (ktokolwiek robi dla Motorcrafta, to postaram się ustalić i nie brać od nich). konieczko5 19-08-2019, 16:03 ... makinen 19-08-2019, 16:44 Tarcze zimmermann, klocki ferodo lub zimmermann Zimmerman też ma wpadki, np. https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1771552&postcount=3 https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2843865&postcount=3 konieczko5 19-08-2019, 16:49 ... Grzegorz MX 19-08-2019, 19:47 Zimmerman też ma wpadki, np. https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1771552&postcount=3 https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2843865&postcount=3 sam sprawdziłem na SUVie 2 komplety (tak co ok 10-12tys) - tarcze ZImmermany się krzywiły u mnie jak ta lala. Nie polecam. Na tył może i ujdzie ale na przód popsuły się jakościowo. Klocki Zimmermana mocno pylą, śmiem twierdzić że ta sama fabryka co Ferodo. Przy tym samym poziomie pylenia, lepsze hamowanie było na Remsa (po co przepłacać). Szukajcie tarcz hamulcowych wysokonawęglanych, one wytrzymują więcej temperatury Gosciu 05-11-2019, 08:26 Witam Panowie, odgrzewam kotleta. Czy miał ktoś może tarcze i klocki z brembo i może je z czystym sumieniem polecić? Grzegorz MX 05-11-2019, 09:15 Witam Panowie, odgrzewam kotleta. Czy miał ktoś może tarcze i klocki z brembo i może je z czystym sumieniem polecić? Weź lepiej TEXTAR PRO. Juzek 05-11-2019, 09:31 Mam tarcze brembo painted/coated z przodu na klockach ATE. Sprawdzają się wyśmienicie Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Piotrek Wielos 05-11-2019, 09:50 Ja osobiście co prawda w poprzednim aucie długi czas używałem Zimermanow wierconych z klocki em ferodo ds performance i byłem bardzo zadowolony hamowania z 200km/h nie były straszne, później założyłem zestaw EBC nawiercane i nacinane z klockiem Yellow staff skuteczność gorsza jak w poprzednim zestawie ale też mogę polecić, na tyle używałem Mikody wiercone i nacinanej z seryjnym klockiem dobrej jakości. W niedługim czasie planuje założenie zacisków od ST i raczej postawie na zestaw Zimerman plus ferodo Grzegorz MX 05-11-2019, 10:13 Koledzy, nie ta półka pod osiągi dla kolegi dla 1.6 100 KM - spokojnie wystarczy nawet oryginał. Lewian 05-11-2019, 11:48 Witam Panowie, odgrzewam kotleta. Czy miał ktoś może tarcze i klocki z brembo i może je z czystym sumieniem polecić? Śmiało mogę polecić, dużo montujemy, sprzedajemy bardzo dużo i żadnych uwag, reklamacji itp. W razie czego na PW z nr VIN się odezwij to przygotujemy coś fajnego :) Weź lepiej TEXTAR PRO. Textar nie będzie lepszy od Brembo ;) Piotrek Wielos 05-11-2019, 12:45 Koledzy, nie ta półka pod osiągi dla kolegi dla 1.6 100 KM - spokojnie wystarczy nawet oryginał. Akurat w tym przypadku nie do końca się z Tobą zgodzę, hamulce to bezpieczeństwo, ja na swoim nie oszczędza, zresztą jak na oponach czy elementach zawieszenia Ale wiadomo każdy robi jak uważa. A informacja może komuś innemu się przyda, temat nie jest tylko o tarczach czy klockach do 1.6 Lewian 05-11-2019, 12:49 To raz a dwa to każde auto ma obliczony mniej więcej układ hamulcowy na swoją masę, właściwości z przyjęciem, że jeździ się przepisowo, jeżeli ktoś jeździ dynamicznie i z dużymi prędkościami to bardzo duży sens ma montowanie części poprawiających skuteczność ;) sokol1990 05-11-2019, 13:13 Ja ostatnio zmieniałem u siebie klocki z tyłu, założyłem na stare tarcze. Kupowałem klocki textar, które mogę polecić. Zero pisków i minimalne brudzenie felg. Cena podobna do brembo. Gosciu 06-11-2019, 13:25 Dzieki wielkie za rady, pogrzebalem jeszcze po forum i tak jak ktos pisal, wazne jest bezpieczentwo, a ostatnio czesto smigam po autostradzie plus szykuje sie zimowy wyjazd w gory. Zdecyduje sie na ATE, widzialem duzo pozytywnych komentarzy, a znalazlem je w dobrej cenie na alledrogo. pozdrawiam Lewian 06-11-2019, 16:47 W cenie ATE możesz kupić dobre, markowe tarcze i klocki Na Allegro uważaj, tam jest więcej podróbek ATE niż oryginałów także na pewno nie wybieraj najtańszych ofert. Gosciu 07-11-2019, 07:01 Na stronie producenta można sprawdzić po kodzie czy zakupiony produkt to podróbka. Cena za zestaw wychodzi 7 stówek. Co masz na mysli mówiąc markowe tarcze? Oryginalne fordowskie? Jestem zielony w tych sprawach. Lewian 07-11-2019, 07:44 Tak i towar podrobią a kodu nie ? Nie bądź naiwny :P Mam na myśli wyższą półkę typu Brembo, Zimmermann. Piotrek Wielos 18-11-2019, 21:27 Żeby nie zakładać oddzielnego tematu postanowiłem podpiąć się pod ten, ale do sedna Mam pytanie dotyczące rozmiaru tylnej tarczy hamulcowe w focusie st gdzyz znalazłem dwa rozmiary 280mm oraz 305mm w obu przypadkach jest to tarcza pełna i pozostałe wymiary się nie różnią czy jest ktoś w stanie mi pomóc czy były różne zaciski czy poprostu jest to błąd w specyfikacji części zamiennych. Z góry dziękuję za pomoc konieczko5 18-11-2019, 21:59 ... Piotrek Wielos 19-11-2019, 04:14 Zmierz jaką masz teraz tarczę i będziesz wiedział co kupić. Na jarzmie nie ma wybitego rozmiaru (w cywilnych jest wybite). Mierzenie nie do końca się sprawdzi bi przekłada zaciski, ale jak mówisz że na cylinderku będzie to będę szukał. Dzięki za informację. Patrzyłem na jarzmo tak jak to na przodzie jest ale nic nie znalazłem, nie wpadlbym żeby na cylinderku szukać Grzegorz MX 19-11-2019, 09:47 W cenie ATE możesz kupić dobre, markowe tarcze i klocki Na Allegro uważaj, tam jest więcej podróbek ATE niż oryginałów także na pewno nie wybieraj najtańszych ofert. Adam, ori ATE mają wybite informacje na obwodzie, a podrobione mają drukowane farbą. Podawał gość Anatomia Mechaniki na Youtube Lewian 19-11-2019, 10:07 Bzdura :) ATE w zależności przez kogo były produkowane raz mają wybite symbole a innym razem wypalone (nie drukowane). No i czy uważasz, że jeżeli ktoś to podrabia to będzie miał problem z wybiciem tych symboli ? Otóż zapewniam Cię, że nie bo miałem okazje kilkukrotnie widzieć te tanie ATE z Allegro które tak na prawdę nie były ATE a miały wybite numery. Grzegorz MX 21-11-2019, 09:33 Bzdura :) To nie moja opinia, ale tylko raz zakładałem ATE (od was) bo nie było Zimmermanów - więc de facto nigdy nie trafiłem na podróbki. Czego teraz nie podrabiają? Prezydentów podrabiają a co dopiero jakieś tarcze :-) Jaro100 11-12-2019, 12:10 Witam, chcę wymienić samodzielnie klocki z tyłu, pytanie czy w focusie mk2 kombi 2007r 2,0 tdci tłoczki są lewo czy prawoskrętne, tzn lewoskrętne-zgodne z ruchem wskazówek zegara, a prawoskrętne to przeciwne do ruchu wskazówek zegara, czy jest odwrotnie, bo nie wiem jakie narzędzie kupić do wypychania tłoczków, tańsze to niż wizyta w warsztacie a i oczyścić samemu można dokładnie, jak i czegoś nowego się nauczyć. Chciałem utworzyć nowy post ale szkoda zaśmiecać forum. krzys1968 11-12-2019, 14:34 zgodne z ruchem wskazówek zegara Tak :wink: Jaro100 12-12-2019, 09:56 Jeszcze się chciałem upewnić, tzn, wkręcają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, to narzędzie do wypychania musi być prawoskrętne? Juzek 12-12-2019, 09:58 Tak Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka |