presiozo
22-04-2012, 13:39
Witam.
Przy wymianie kół urwała mi się jedna ze szpil w piaście(lewy przód). Mam fokę 1,8 TD kombi z 2000 r. Moje pytanie jest takie czy szpile można wymienić czy trzeba wymienić piastę? Jeżeli można wymienić tylko szpilę to z góry będzie wdzięczny za instrukcje. Jeżeli trzeba wymienić piastę to może ktoś ma do sprzedania? :) W necie znalazłem taki o to wynalazek... nie wiem czy to dobra cena?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Piasta-lozyska-kola-przedniego-Escort-Fiesta-Focus-Mk1-Ka-Puma/1769
Z góry dzięki za wszelkie porady. Zaznaczam ze jestem raczej laikiem jeśli chodzi o takie sprawy wiec poproszę o wyrozumiałość.
Tomcio242
22-04-2012, 14:22
Wymień samą szpilkę, niema potrzeby wymieniać oryginalnej piasty, na jakąś podróbkę, w dodatku firmy która prezentuje wątpliwą jakość.
Co do wymiany to wystarczy wybić starą i wbić nową... młotkiem lub prasą
tylko przy tym drogim rozwiązaniu trzeba piastę z auta wymontować.g:galy
Pozdrawiam i sukcesów w pracy życzę.:)
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szpilka-kola-M12-X-42MM-1473166-FORD/2158
motorek26
22-04-2012, 14:22
wymieniasz samą szpilke http://ford.sklep.pl/pl,product,321177,szpilka,kola.html
presiozo
22-04-2012, 14:42
A nie ma z tym problemu? Wystarczy porządny młotek i trochę siły czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę (jakieś pułapki, triki :) )? Przy wybijaniu trzeba zdjąć tarczę hamulcową czy nie ma takiej potrzeby?
motorek26
22-04-2012, 15:42
tarcze musisz zdjąć bo później nie wbijesz nowej
dobry młotek i chwila roboty
slawek-kali
26-04-2012, 18:11
tarcze musisz zdjąć bo później nie wbijesz nowej
dobry młotek i chwila roboty
Wbije tylko musi na otwory w tarczy uważać żeby były dopasowane z reszta szpilek ;)
motorek26
29-04-2012, 11:18
wygodniej jest wbijać jak tarczy nie ma bo przez przypadek może ona w główke dostać to raz a dwa to chwila roboty by ją zdjąć i masz o wiele lepsze dojście do wbijania i wszystko na wierzchu
odkręcasz zacisk , ściągasz tarcze i sprawdź czy jest miejsce w którym szpilka po wybiciu nie będzie blokować się jeżeli nie to wybijasz szpilkę zakładasz nową dopasuj wieloklin i najlepiej nałóż większą nakrętkę na szpilkę z drugiej strony piasty dokręć druga nakrętką wciągniesz wtedy szpilkę w piastę
djbaddysproz
31-10-2016, 19:15
Witam. Nawiązując do piasty i śruby - odkręcam u siebie tylną lewą (musze z obu stron zmienić osłony tarcz hamulcowych, są po prostu zjedzone) i piasty są silnie dokręcone śrubami (chyba M10) do tego stopnia że zamiast nasadki 13, wziąłem calową zbliżoną do wartości 12,5 - ona wtedy siedziała pewnie i mogłem odzkręcać na przedłużce, wcześniej pryskając nieśmiertelnym ordzewiaczem. Główki śrub widać że są lekko naruszone i chciałbym takie zmienić na nowe by mieć pewność że prawidłodo dokręcę piastę i znalazłem jakiś zamiennik, czy to może być ten sam gwint? Zamiennik "7230186 FORD" http://ewcar.pl/pl/p/Sruba-czopu-piasty-Motorcraft-1473933/364802
W linku jest goła śruba bez zintegrowanej podkładki, no i ma wycięcia, dobrą śrubę znalazłem?