Zobacz pełną wersję : [modyfikacja] Wyciszenie tylnych nadkoli w Mondeo MK4 kombi


Alecki
11-05-2012, 15:33
Intro:
Przed wyciszeniem, kiedy jeździłem na zdartych 235/40R18 szum opon nie był aż tak dokuczliwy, jednak po założeniu nowych gum stał się drażniący.
-----------------------------------------------------------------
Będzie potrzebny śrubokręt krzyżakowy i trox, nożyczki i 2-3 godz. wolnego czasu.
Użyłem 2 rodzajów niedrogich materiałów tłumiących firmy GMS:
- mata butylowo-elastomerowa z warstwą mocnego kleju o strukturze komórek częściowo otwartych i warstwą aluminium wzmacnianego (2 arkusze ,ok. 1 m2)
- pianka wygłuszająca 7mm z klejem, ok. 1 m2
Koszt materiałów 170 zł
Dobrze jest przeprowadzać montaż w upalny dzień bo plastiki łatwiej się demontują (i trudniej połamać zaczepy), maty są elastyczne i łatwo się formują.

1. Demontaż tapicerki.
- zdjąć fragment uszczelek drzwiowych i delikatnie wyrwać plastikowe osłonki przy siedzeniach;
- odkręcić trzy śrubki i delikatnie wyrwać z zaczepów górne plastikowe panele w bagażniku;
- wyciągnąć 2 zatyczki i delikatnie wyrwać plastikowy próg;
- zdjąć fragment uszczelki bagażnika, podnieść podłogę (i styropianowe wytłoczki, jeśli są) i zdemontować tekstylny boczek;
- zdjęć matę z włókniny (trzeba delikatnie wyciągnąć kilka uchwytów trzymające wiązki kabli);
-po lewej stronie trzeba delikatnie odkleić styropianową wytłoczkę przy bezpiecznikach.

2. Oczyścić i odtłuścić powierzchnię blachy.

3. Nakleić maty bytulowo-elastomerowe, przycinając je na odpowiednie fragmenty. Trzeba zwrócić uwagę, by mata przylegała w 100% do blachy. Trzeba ją mocno dociskać i wgniatać w zagięcia. Mata powinna zachodzić 5-10 cm na podłogę bagażnika.

4. Nakleić piankę (także fragmentami). Przy klamrze do mocowania bagażu nie dawać pianki, bo nie zmieści się tapicerka (w tym miejscu jest bardzo ciasne pasowanie). (Na fotce jest widoczna pianka, ale podczas montaż boczku musiałem ją usunąć).

5. Posiadacze fabrycznego szyberdachu powinny przy tej okazji przeczyścić tylne odwodnienia (rurki w czarno białe paski) np. struną gitarową.

6. Założyć maty z włókniny i tapicerkę.

U mnie, w kombi, efekt wyciszenia nadkoli był bardzo mocno słyszalny (przy nowych oponach 235/45R18 ).

nokitel
23-08-2012, 15:52
przydatna sprawa ja dopiszę od siebie że wygłuszyłem prócz tych elementów dodatkowo miejsce gdzie znajduje się koło zapasowe bo przecież styropian nie obejmuje swoim zasięgiem tego fragmentu bagażnika i wygłuszyłem maskę silnika, podszybie, przednie nadkola i przednie drzwi ale tylko blachę. W planie tylne drzwi :) Przyznam że jest ciszej i od razu lepiej słychać muzykę (a nie blachę)

adziok09
08-11-2012, 21:06
sorry że odświeżam ale czy ta mata :
http://allegro.pl/pianka-mata-kauczukowa-izolacyjna-gumowa-warszawa-i2754652382.html
to mniej wiecej to samo co ta GMS?

Alecki
09-11-2012, 09:21
Po opisie i fotkach jest to niemożliwe do stwierdzenia.
Najlepiej zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj.
Ja właśnie u nich kupowałem maty GMS, gość ma doświadczenia w wyciszaniu aut i wie, co sprzedaje.

MaXyM
10-05-2016, 00:08
@Alecki (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=199) , dzieki za opis. Pozwolil mi bez obaw, na pewniaka, przystapic do prac.

Nalezy zwrocic uwage na dobra uwaga Aleckiego o "wypuszczaniu" materialu na zagieciach miedzy podloga a scianami. Ja najpierw kladlem mate GMS07 na podloge wypuszczajac ja pare cm na powierzchnie scian. Na to od gory kladlem GMS03

Pare rzeczy bym dopelnil:
1. po zdjeciu boczkow, przed zdjeciem filcow trzeba odkrecic klamry mocowania bagazu/siatki. Przy montazu w odwrotniej kolejnosci. My z kolega sie chwile zastanawialismy czy te klamry ida na filc czy dopiero po zalozeniu tapicerki.
2. wiazki kabli sa mocowane trytytkami do dwoch rodzajow uchwytow. Jedne z nich z pewna doza zgrabnosci mozna wyciagnac z otworow w chassis. W przypadku tych drugi (takie bardziej prostokatne) nie udalo mi sie wymyslec sposobu demontazu. Musialem wiec rozciac filcowe wygluszenie aby je zdjac. Innym rozwiazaniem by bylo rozciecie trytytek i zastapienie ich potem nowymi.
3. IMO warto wygluszyc cale sciany, nie tylko nadkola. W tym celu trzeba dodatkowo sciagnac oslony rolki pasow bezp, pelniace tez funkcje mechanizmu mocowania tylnej kanapy. Sa przykrecone nakretkami na klucz 13.
4. Warto wspomniec, ze po sciagnieciu plastikow miedzy tylnymi oparciami a drzwiami, widac otwory wypelnione duzymi kostkami z gabki. W dol prowadzone jest nadkole. Warto to nadkole wykleic az do samego dolu.
5. Przy wyklejaniu nalezy pamietac o "dziurawieniu" maty w miejscach gdzie beda wciskane mocowania wiazek oraz wkrecane wkrety mocujace moduly. Pozniej jest dosc trudno trafic we wlasciwe miejsca.
Szczegolnym przypadkiem jest otwor w scianie w ktory chowa sie duza czesc gniazda 12V. ja sobie go zakleilem a potem, przy montazu plastikow sie dziwile , czemu nie chca przylegac do sciany.

Na prace umowilem sie z kolega, ktory posiada podobne auto. Po wygluszeniu drzwi, o ktorym wspominalem w TYM (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2464992#post2464992)temacie, umowilismy sie na wyciszenie tylu. Zaczelismy ok 10:30 z bardzo optymistycznym szacunkiem wymaganego czasu pracy. Okazalo sie ze 9 godz to malo. W pewnym momencie musielismy przerwac prace aby zdazyc poskladac auta do kupy. A i tak ostatnie wkrety wkrecalismy przy swietle wewnetrznego oswietlenia. Trzeba sie liczyc z 10 godz pracy.
A to tylko boczne sciany bagaznika z nadkolami oraz podloga w bagazniku. Wygluszyc mozna i obszar pod tylnymi siedzeniami. W tym celu trzeba zdemontowac tylna kanape. Ale to moze w przy nastepnym podejsciu ;)

http://i.imgur.com/FEQhRGDm.jpg?1 (http://i.imgur.com/FEQhRGD.jpg?1)
Link do galerii (https://goo.gl/photos/9NXuH8ihUfVpkzvL7)

Zyzyty material:
GMS03 - scianu boczne, nadkola. GMS03 to 3-wsrstwowa mata skladajaca sie z warstwy butylu, aluminium oraz pianki butylowo-neoprenowej. Zyzylem ok 3,2m2
GMS07XL Proliner - podloga. Zuzylem ok 1.75m2. Biorac pod uwage ile mi zostalo pracy (patrz foto), mysle ze potrzeba ok 3m2

Rezultat:
Wykonalem pomiar przed przystapieniem do prac jak i na drugi dzien z wyciszonym tylem. Pomiar byl wykonany na tym samym odcinku autostrady, jadac z predkoscia 120km/h. Telefon mierzacy natezenie dzwieku byl przyczepiony do uchwytu pod lusterkiem wstecznym. Wyniki mierzenia odpowiednio 75dB oraz 73dB.
Mysle ze 2dB roznicy mozna uznac za dobry, oczekiwany rezultat.

c-matix
10-05-2016, 21:22
Jestem ciekaw o ile zwiekszyła się waga auta bo te maty nie są lekkie..

MaXyM
10-05-2016, 21:58
gdzies widzialem dane mat GMS. Liczylem wage zanim sie do tego zabralem i mi wyszlo cos 45kg. Ale potem sie okazalo ze sie przeliczylem z iloscia kupionego materialu wiec na pewno duzo mniej. Szacuje ze ok 35. Ale poszukam danych z ciekawosci i przelicze.
Tak naprawde to ciezka jest 07XL Proliner. Pozostale sa lekkie (nawet 03)

dario6273
11-05-2016, 08:53
Na wyciszenie nadkoli boków i podłogi bagaznika HB potrzeba na jedną warstwę 3,5m2 materiału (dwie warstwy 2x3,5m2):one:

pedroski
31-05-2016, 13:06
Zyzyty material:
GMS03 - scianu boczne, nadkola. GMS03 to 3-wsrstwowa mata skladajaca sie z warstwy butylu, aluminium oraz pianki butylowo-neoprenowej. Zyzylem ok 3,2m2
GMS07XL Proliner - podloga. Zuzylem ok 1.75m2. Biorac pod uwage ile mi zostalo pracy (patrz foto), mysle ze potrzeba ok 3m2


Na zdjęciach z galerii widzę, że jeden z Was 07XL Proliner użył tez na bokach?

Ja zrobiłem (prawie) wg cytatu, tzn czasowo jednie zdążyłem nadkola 03-ką a wcześniej "opaskę" z 07XL Proliner na podłodze bagażnika. Zostaje więc sam kufer, bez darcia boków, plastików etc - do wyjęcia jedynie podłoga, styropiany i koło zapas. Wrażenia? Słychać mniej szumów z tyłu (dzieci spały ;) ) przy prędkościach 120-140 km/h. Teraz bardziej słychać drzwi :one: - jeszcze przede mną.

Przy czym 3-ki sporo mi zostało z rolki:? poszła jedna warstwa na boki i nadkola. Już wiem, że z jednej strony za bardzo poszedłem w tetris :) czyli więcej mniejszych kawałków - z drugiej już lepiej - oczywiście po maksymalnym (choć nie 100%) wyjęciu wiązek el. Mi do tego przydały się plastikowe łyżki do zdejmowania tapicerki - podstawowy komplet 6 szt.

Potwierdzam, że aż prosi się o wyklejenie podłogi pod siedzeniami z tyłu. Czy wie ktoś jaki rozmiar klucza by odkręcić siedzenia? Podpowiem, że na boki i nadkola potrzebne są Torx 20 (elektryka) i 30 (uchwyty siatki / bagażu)

dawid1297
05-03-2017, 09:13
Troche odkopie temat :diabelek:
Mam podobny problem co Pan Alecki. Jako iż troche czasu mineło od jego modyfikacji na rynku pojawiły sie nowe maty wygłuszające.
Chciałbym sie Was zapytać:
Co sądzicie o matach Vibrofiltr http://allegro.pl/vibrofiltr-4-0-3-5m2-maty-dla-profesjonalistow-i6660354570.html
Ewentualnie co jeszcze dokupić do tego żeby uzyskać dobrą jakość wygłuszenia. (Wygłuszyć chce nadkola tylne i bagażnik (Ford Mondeo MK4 HB).

Pozdrawiam :diabelek:

manaszk
05-04-2018, 18:33
Szacuje ze ok 35. Ale poszukam danych z ciekawosci i przelicze.



Czy udało się oszacować o ile wzrosła masa?

klocolus
15-04-2018, 12:20
Ja sobie wygłuszyłem w moim mondku dosłownie wszystko, nadkola przód tył, komplet drzwi, podłogę, bagażnik, słupki i cały dach. Teraz można wyszeptać 180km/h :D A dzwięk zamykanych drzwi uwielbiam, jak teraz oglądałem zwykłego to drzwi leciutkie i zamykają się jak wejściowe od toi-toia :) Polecam jak ktoś chce auto zostawić sobie na dłużej.

funny
21-04-2018, 00:16
Ja wyciszyłem całego focusa pod audio.
Wynik -3 db. Przy 120 nie dało się rozmawiać obecnie słychać osoby siedzące z tyłu.
Jak kogoś interesuje ten temat mam całą fotorelację.