Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Wymiana łańcucha rozrządu
Witam dzwoni mi rozrząd i czeka mnie jego wymiana, ale będąc u mechanika dowiedziałem się że do wymiany łańcuszka trzeba wyjąć cały silnik a to już koszt około 800zł plus koszt rozrządu około 500-600 zł. Czy trzeba wyjmować silnik do wymiany rozrządu? Samochód to ford galaxy 2.0 dohc.
Ale bzdura, ależ skąd! Zmień mechanika co to za cudak XD
Jesteś pewny, że to rozrząd? Ile przebiegu?
Może po prostu sam napinacz umiera i dzwoni na ślizgach albo same ślizgi?
PiotraChorzów 14-05-2012, 12:07 Bez MINIMALIZMU proszę
Wymiana rozrządu tylko w komplecie:!:
Napinacz , ramie-rolka napinacza , łańcuch , 3 ślizgi , uszczelniacz wału , olej i filtr - koszt z wymianą 950,-
Przy okazji kontrola ZWORU w Pompie oleju.
No, z tym, że na FST czytałem o przypadkach pęknięcia niefabrycznego łańcuszka więc na tym nie ma co oszczędzać. Jeżeli nie wykazuje wydłużenia poza dopuszczalne to po co go wymieniać?
Czy to łańcuszek czy też sam napinacz lub ślizgi to nie wiem bo podjechałem do takiego raczej sprawdzonego mechanika to powiedział że jak wyjmie silnik to dopiero mi powie co tam siedzi. Przebiegu nie znam bo jestem którymś właścicielem. Na budziku niby 190 tys. ale sam wątpię w ten przebieg. Więc nie trzeba wyciągać silnika?
PiotraChorzów 14-05-2012, 19:08 Wymiana jest bez wyjmowania silnika TRZEBA go tylko PODWIESIĆ bo do wymiany łańcucha trzeba zdemontować jedno mocowanie silnika po stronie pasażera. oczywiście osłony nadkole i koło.
Sprawny mechanik powinien sprawę załatwić w około 5 godzin.
A jeśli chodzi o wymianę to jak by sie okazało że same ślizgi czy też ten napinacz padł a łańcuch nie jest wyciągniety to i tak komplet wymieniać? a może mi podpowiecie kogoś "sprawnego" z moich okolic Gniezna kto by opanował temat
Siemasz stary, miałeś podjechać do mnie pod kompa kiedyś :P
co do tematu to w Gnieźnie nie ma wiele ogarniętych ludzi, większość przypuszcza tylko :D
Najlepszy jaki mi do głowy przychodzi to serwis bosch, Czerniak na fabrycznej 5 koło autoszyb. Kasują ale można się dogadać, przy płaceniu mów, że nie chcesz faktury to Ci vat odliczą i mniej zapłacisz.
Reszta szpeców w Gnieźnie to lipa niestety, może jeszcze szałek na osińcu w miarę.
PiotraChorzów 14-05-2012, 22:13 Generalnie robota przy rozrządzie wygląda następująco :
Zdjęcie łańcucha powoduje wymianę napinacza !! Teoretycznie jest jednorazowy :!: -występują dwa modele - zamiennie
Łańcuch NOWY przynajmniej ten od wału i wałków :!: - tekst o sprawdzianu naciągnięcia długości itd to możesz między bajki wsadzić /cena przystępna a szkoda roboty/
Ramie/rolka napinacza - wypada wymienić bo ma plastikowe koło, łożysko i
ślizg .
Ślizgi jak OK to można zostawić
Sprawdź ceny w internetowych sklepach forda za Oryginały lub INE zapłacisz w granicy 450-500 zależy co weźmiesz.
Pamiętaj o sprawdzeniu POMPY OLEJU :!: przy jednej robocie :!:
Nie rozumiem tego tekstu o bajkach.
Chyba za mało się naczytałeś o silnikach DOHC na łańcuchu i opinii na temat rozrządu. Jak masz w planach wymianę rozrządu i łańcucha na Oryginały, to polecam dzwonić do ASO bo nigdzie indziej tych części nie dostaniesz. A jak zadowala Cię ****iany łańcuch FEBI to Twoja sprawa.
Jeszcze inną sprawą jest fakt opisywanych przypadków na FST o pękaniu super nowych łańcuchów po wymianie rozrządu na nowy. I innych przypadkach gdzie ludzie musieli wymienić rozrząd przy przebiegu 350kkm bo się ślizgi wytarły, a łańcuch nie wykazywał wyciągnięcia. I Ty jeszcze mówisz o tym, że plastikowe ślizgi on może zostawić? Przecież ślizgi padają jako pierwsze.
Taka moja subiektywna opinia. W ogóle jesteś pewny, że to rozrząd? Sprawdzałeś ślizgi? Czy majster na słuch określił przyczynę dziwnego odgłosu? To nie pasek, że można to wymieniać co 60kkm.
Żeby była jasnośc pojawił się odgłos bzyczenia podczas pracy silnika na maoje ucho w okolicach rozrządu raz bzyczy, nieraz przy wyższych obrotach tego nie słychać, więc podjechałem do mechanika i on rzeczywiście na słuch wydał opinię że odgłos dochodzi z okolic rozrządu. Następnie stwierdził że żeby tam się dostać trzeba silnik wyjąć i dopiero stwierdzi co tam się dzieje i co jest ewentualnie do wymiany. Niczego nie rozkręcał nigdzie nie zagladał. A można tam zerknąc bez wiekszej ingerencji żeby te ślizgi sprawdzić?
Wyjmowanie silnika żeby wyciągnąć to totalny absurd. To po pierwsze.
Po drugie z tego co wiem to można, jak zdejmiesz pokrywę zaworów to widać ślizgi. Z tym, że jak nie masz uszczelki pokrywy to jej nie zdejmuj.
Mam uszczelkę pod pokrywą. Jutro podlecę do innego mechanika zobaczymy co mi powie. Na razie dzieki za podpowiedzi.
Witam więc sprawa została pomyślnie załatwiona. Jednak konieczna była wymiana kompletnego rozrządu łącznie z łańcuszkiem. Tak jak wcześniej pisaliście nie trzeba wyciągać silnika tylko go podnieśc na lewarku i od strony pasażera dojście po zdjęciu koła i nadkola plastiku oczywiście. Cała przyjemność 450 zł. Pozdrawiam
PiotraChorzów 01-06-2012, 08:50 Tak jak wcześniej było opisywane na Forum :
Czy przy okazji sprawdził osławiony zaworek na pompie oleju ?
Wymienił uszczelniacz na wale przy pompie oleju ?
To takie roboty przy okazji przy jednym babraniu , koszty żadne a spokój bezcenny :)
Pompę sprawdził a o uszczelniaczu nic nie wiedziałem niestety.
Tak z ciekawości, jest jakiś przebieg przy którym zalecana jest zmiana łańcucha?
Trochę już mam przejechane i nie mogę na 100% potwierdzić roboty rozrządu - mam papiery i musiałbym pewnie jakoś w ASO się pytać ponieważ poprzedni właściciel większość rzeczy tam robił - jeżeli mają wszystko zarejestrowane.
Przynajmniej przebieg mam pewny.
Łańcuch, w 2.8 jeśli się nic nie dziej jest dożywotnio. :wink:
Podepne sie pod temat, wspomniano pare razy o zaworku nadmiernego cośnienia w magistrali olejowej. Mam pytanie czy mozna się do owego zaworku dostac przy zdjętej misce olejowe w silniku 2.0 DOHC?
kowal_ezg 19-06-2012, 16:32 Nie ma potrzeby demontowania miski. Wystarczy zdjąć prawe koło, zdjąć koło pasowe wału korbowego i odkręcić dolną pokrywę rozrządu. Zaworek znajduje się z lewej strony pompy oleju(taka śruba z dużym łbem na wprost ścianki bloku).
No wkońcu konkretna odpowiedź, podziękował kolego!!
Tomala08 10-07-2012, 17:15 Podpinam się do tematu,jestem właścicielem galaxy 2.0 dohc od kilku dni,kupiłem go z usterką silnika.Niemcy zaczęli go rozbierać i kilku drobiazgów już brakuje,po wstępnej ocenie mechanika okazało się że poszedł napinacz łańcucha.Mam pytanie do kolegów z doświadczeniem w tej dziedzinie,co mogło się uszkodzić tłoki?głowica?bo mój mechanik trochę spanikował i powiedział że może lepiej będzie kupić silnik(podobno od scorpio pasuje).
kowal_ezg 10-07-2012, 20:38 Jeżeli tłoki zderzyły się z zaworami, to mogło się stać wszystko.
A jak będziesz miał już kupować silnik, to kup 2.3 16v. Pasuje i na pewno będziesz bardziej zadowolony niż z mułka 2.0 8v. Wiem, bo sam zmieniałem.
Tomala08 11-07-2012, 05:33 Pytanie tylko ile trzeba wymienić podzespołów ,w szukajce znalazłem temat i kolega napisał że nawet wiązkę elektryczną i parę innych rzeczy trzeba zmienić,trochę to może kosztować,sam silnik już od 600 zł można kupić,pytanie czy to się opłaca.
:diabel2:
PiotraChorzów 11-07-2012, 07:33 Jak posypał się napinacz to GŁOWICA jest cała , pytanie DLACZEGO rozsypał się napinacz :?::!: powinien wytrzymać 250-300 tyś pomimo tego że zęby ma plastikowe.
Prawdopodobnie brak smarowania - małe ciśnienie oleju a w takim przypadku trzeba sprawdzić głowice i pompę oleju
Tomala08 11-07-2012, 08:08 sprawa wygląda dość dziwnie gdyż samochód w niemczech miał przejechane 140tyś km,czyli mało,mam na to przeglądy i rachunki.Znalazłem też wydruk z analizy komp. w serwisie forda i napisane jest
3 fehler code283
raddrehzahlsensor VL n.i.o.
poszukałem w słowniku że jest to w wolnym tłumaczeniu licznik obrotów,ale może to byc czujnik abs albo czujnik położenia wału.
Zobaczymy ,jutro mechanik rozbiera silnik i się okaże co jest uszkodzone
A tak nawiasem bardzo jestem zadowolony z tego forum,ponieważ jest dużo odpowiedzi i porad.Poprzednio miałem Espace i też korzystałem z forum i bez porównania,może dlatego że to renault:570:
Tomala08 11-07-2012, 11:52 witam ponownie ,wszystko jasne,urwała się świeca wpadła do silnika,dwa korbowody urwane,pompa, miska uszkodzone,może da się uratowac głowicę.W związku z tym pilnie poszukuje silnika( 2.0 8v do galaxy)w rozsądnej cenie.
Proszę o wiadomość na pw,ew tel 500859662.
Z góry dziękuję za pomoc
PiotraChorzów 11-07-2012, 13:23 Każdy silnik jaki kupisz z "PALETY" wypada rozebrać i zrobić przegląd , chyba że wyciągasz z auta którym możesz się przejechać i sprawdzić jak GRA silniczek :mrgreen:
kowal_ezg 12-07-2012, 17:21 Tomala 08 żadnych wiązek nie trzeba zmieniać, praktycznie wszystko pasuje bez problemu. Przekładałem u siebie, więc wiem.
Witam wszystkich. Właśnie kończę wymianę łańcucha w galaxy 2.0. Postaram się jutro napisać jak to wszystko wyszło. Na tą chwilę jestem w połowie drogi do poskładania i prawdopodobnie skończę jutro. Pozdrawiam.
Łańcuch, w 2.8 jeśli się nic nie dziej jest dożywotnio. :wink:
A w 2.3?
mariusz69 06-11-2012, 20:53 Czy trzeba wymieniać cały rozrząd czy wystarczy ślizgi i naciąg.:)
Zaczeło się od wymiany zimeringu na wale od strony rozrządu. Po dostaniu się do zimeringu wypadł kawałek ślizgu. Poskładałem wszystko do kupy, puściłem silnik i odgłos dochodził z silnika jakby ktoś pukał w maske od wewnątrz. Pojeździłem 2 dniu, ucichło a kontrolka oleju zaczęła mrugać. Rozebrałem rozrząd... maskara aż złapałem się za głowe. Duży ślizg był przemielony w drobny mak, hydrauliczny napinacz był praktycznie wyskoczony, łańcuch leciał już po śrubach z głowicy. Ku przestrodze wszystkim, wymieniajcie rozrząd co 120 000 km bo u mnie zostało to zaniedbane a auto ma 300 000 km. Z pomocą kolegi mechanika udało mi się kupić orginalne części (wszystkie) za 600zł.
PiotraChorzów 27-02-2013, 19:15 To cię kolega NACIĄGNOŁ na kasę za kpl
- łańcuch
- napinacz
- rolka napinacza
- ślizgi 3 szt.
wydasz 350,- max 450,-
Piszesz o cenach orginałów?
To cię kolega NACIĄGNOŁ na kasę za kpl
Kolega wspomniał że oryginały za 600 zł kupił. ;)
PiotraChorzów 27-02-2013, 22:00 Tylko części renomowane - INA , SWAG , FEBI , RUVILLE i proszę nie pisz że są gorsze bo to dokładnie ta sama fabryka tylko robią z logo Forda , podobnie jak Motorcraft - USA , robi również z logo Forda
Nie miałem nic takiego na myśli stąd emotikonka. I teraz kolega już tak cieszyć się nie będzie. :p
Przemek_PC 28-02-2013, 08:53 Czy rozrząd wymienia się co miesiąc aby oszczędność 150-250zł była warta zachodu? Kolega kupił oryginały i ma spokojną psychikę na kilka lat.
Przy okazji okazało się że wykręcił się zaworek z pompy olejowej ("zaworek potworek").
Witam!
Jest problem, rozrząd został poskładany, zaworek do pompy olejowej wkręcony, świece wymienione na orginalne a w silniku coś stuka, nierówno pracuje i gaśnie. Może to być objaw przestawionej fazie rozrządu np; o jeden ząbek?
Jest możliwośc sprawdzenia tego czy odrazu na nowo ustawiać wszystko?
Nie wiem kto Ci ten rozrząd składał. Ale jeżeli przed wymianą nie było takich objawów no to ewidentnie tam jest problem. Teoretycznie możliwość sprawdzenia hm... możesz podpiąć się pod kompa ale tam czasów wtrysków ani kąta zapłonu nie odczytasz, więc możliwości w zasadzie nie ma. Chyba, że ktoś bardziej obeznany zna jakieś metody.
Ostatnio przechodziłem coś podobnego w innym aucie. Mechanik źle założył napinacz rozrządu i gdy auto było zgaszone, pasek był napięty, a jak odpalone, fruwał luz pas. Suma sumarum podczas hamowania silnikiem przeskoczył uwaga, o 4 zęby i później nikt przez 2 miesiące nie wiedział o co chodzi. Objaw był identyczny poza stukaniem (u Ciebie może to być efekt pojawiającego się spalania stukowego na skutek bardzo złego składu mieszanki lub też złego momentu jej zapłonu, zły kąt zapłonu - złe spalanie - czujnik spalania stukowego się odzywa i zabezpiecza silnik). Też bardzo nierówno pracował, a jak pracował to po chwili gasł, odpalało się go znowu popracował trochę sekund i zdychał.
Trzeba po prostu zdjąć osłony i posprawdzać punkty rozrządu zgodnie z książką serwisową.
Z najnowszych wieści jakich się dowiedziałem, mechanik odkręca głowicę z tego względu że jeśli poluzuje wałki rozrządu to silnik pracuje bez problemów. Może się zawór podpiera któryś i z tąd problemy. Na mój gust to chyba walnął się z ząbkiem na rozrządzie i doszło do lekkiej kolizji zaworów z tłokami. Jutro głowica powinna być zdjęta więc dam znac co się stało.
low_radiation 07-03-2013, 20:56 co się stało, jaka diagnoza? - czekamy z niecierpliwością na wieści..!
Jeszcze auto nie jest gotowe, mechanik nie chce mi powiedzieć pukico się stało ale dał mi do zrozumienia że naprawa nie będzie mnie drogo kosztować. Obstawiam że pomylił się w ząbkach rozrządu i doszło do lekkeij kolizji zaworów z tłokami ale jak tylko będe miał poskładane auto dam znać.
low_radiation 09-03-2013, 12:50 oby Ci zaworów na kowadle nie prostował...moje auto po ingerencji "makanika" stoi u niego 3ci tydzień...
To już ludzkie pojęcie przechodzi. Żeby "mechanik" mylił się przy tak elementarnej rzeczy jak wymiana rozrządu.
A później programy w TVN Uwaga, że klienci są mądrzejsi od mechaników. No nie dziwne jak takie kałabanie wychodzą.
low_radiation 09-03-2013, 21:34 no to se wywróżyłem- "mekanik" wpierniczył stary napinacz łańcucha! / jak mu się udało że 4 dni jeździłem?!- objawy: nierówna praca silnika, wypadanie zapłonów, mułowate auto- ewidentnie za luźny łańcuch... lekkie podzwanianie- stan na wczoraj. Jestem umówiony ze starym mechanikiem- w przyszłym tygodniu rozkłada silnik. Mogę napisać : KU PRZESTRODZE.. tylko dlaczego na mnie trafia..?!
Koledzy - pytajcie przed robotą: czy rozbierałeś silnik forda 2.3! Niektórzy "mekanicy" wiedzą tylko jak VW/ bez urazy/ składać i tylko 8 zaworowe!!
Jak to? A z nowym co zrobił? Oddał Ci? Powinieneś go pociągnąć do odpowiedzialności, niech oddaje koszta poniesione za naprawę u kogo innego. Masakra jakaś.
Na każdą naprawę jest gwaracja = reklamacja.
Ja powiem tak: Są fachowcy i są mechanicy. Fachowiec nie będzie oddawać auta do puki nie będzie grało, Mechanik poklei i sprzeda fuchę. Często trzeba robić poprawki bo najczęściej jakiś rutyniarz robił i na fakty nie zwraca uwagi, albo szybkie skasowanie i zamknięta brama. Szwagier oddał do mechanika citroena xm 3,0 v6. Wymiana uszczelki pod głowicą kosztowała go 2000, choć rozrząd (łańcuch i ślizgi) były wymienione krutko przed. Auto odebrał i jedna głowica była przestawiona o 180 stopni. Auto chodziło na wolnych jako tako, ale nie dodałgazu bo strzelał. Frajer nie wzioł pod uwagę tego że trzeba obrócić wał przed zgraniem drugiej głowicy. Dostarczyłem mu instrukcje a i tak do niej nawet nie zerknąl.
Przyczyną okazał się ułamany zawór. Jakim cudem się zawiesił przy wymianie rozrządu nie wiem. Najpierw go zgjęło, ułamało i rozpieprzył gniazdo zaworu. Głowica pojechała do gościa który naprawia głowice, czekam na odpowiedź ile będzie kosztować naprawa (o ile się ona opłaca) albo będe kupował nową używkę. Już mi ręce opadają i brak mi słów do tego wszystkiego...ehhh
adamos54 15-07-2013, 08:41 Witam
Muszę wymienić łańcuszek rozrządu i ustawić rozrząd w silniku 2,0 benzyna.
zibi5961 22-11-2013, 07:33 Witam Koledzy. jestem tu nowy i gubie się tu jeszcze :) Mam taki problem w galaxie 2.3 prawdopodobnie przeskoczyl mi na dolnej zebacce i nie pasuje na cechy zwiasku z tym ciśnienie jest tylko na 1-3 cylindrze,a na 2-4 nie ma czyli zawory spotkaly się z tłokami mowiac krotko? Znajomy twierdzi ze to jest silnik bez kolizyjny,a jak jest naprawdę? Proszę pomoc. Ps. Pewnie będę potrzebowal silnik 2.3 może ktoś jest w posiadoniu za rozsadna cene? pozdrawiam
PiotraChorzów 22-11-2013, 07:49 Panowie
Przestańcie pisać że PRZESKOCZYŁ łańcuch na rozrządzie :569:
Łańcuch może się jedynie zerwać .
Silnik z założonym łańcuchem i zniszczonym kółkiem prowadzącym na gładko /bez koronki - zostało tylko łożysko/ z zapiętym napinaczem nadal PRACUJE i w dodatku RÓWNO .
Fakt łańcuch po stronie powrotnej jest luźny - obrywa prowadnice i strasznie hałasuje ale silnik działa dalej :!:
Przypadek przypadkowi nierówny. Wszystko jest sprawą porządnej diagnostyki a nie wymiana wszystkiego na pałę. Kolego zibi5961, jakie objawy?
Witam serdecznie mam powazny problem mianowicie w czasie jazdy zaczal mi dziwnie glosno pracowac klekotac po stronoie rozrzadu po 5 minutach zapalila sie kontrolka oleju i zgasl przy probie ponownego zapalenia dziwnie kreci odglosy dziwne ze strony rozrzadu czy to moze byc rozrzad i jakie moga byc tego konsekwencje?prosze o pilna odpowiedz moze ktos mial cos takiego?
Bump: aha dopowiem jeszcze ze jak proboje go ponowinie odpali to strzela w wydech
rodxynek 26-11-2013, 18:48 Sprawdź ślizgi łańcucha. I stan zaworu ciśnienia oleju.
mam pytanko czy jest to powazna awaria i czy tak jak w autach z paskiem bo tu w galaxy niby lancuszek jest to czy silnik na zlom czy raczej uda sie zrobic w miare tanio?
PiotraChorzów 27-11-2013, 18:43 Silniki raczej są trwałe :619:
Nikt nie wywróży co jest w silniku :619:
Trzeba otworzyć pokrywy i sprawdzić co się dzieje na rozrządzie .
Na 90% rozleciała się rolka /zębatka/ prowadząca /napinająca/
Przy takiej usterce masz na bank , plastikowe ślizgi do wymiany .
Otwieraj silnik i daj znać co się stało wtedy można coś więcej powiedzieć .
witam ponownie mam wielki problem mianowicie zerwal sie jednak rozrzad i narobil balaganu dokladnie nie wiadomo co jest uszkodzone bo z gory nie widac za bardzo i nie wiem czy robic i ile generalka silnika moze kosztowac lub silnik uzywany i ile moze to kosztowac czy oddac na skup aut moze jest ktos z tojmiasta co ma silnik dobry?
PiotraChorzów 08-12-2013, 21:10 Strasznie mało szczegółów podajesz :(
Wyciągnąłeś łańcuch ? wyszedł cały ?
ladaa1979 16-04-2015, 15:22 gdzie dokładnie znajduje się zawór pompy oleju w 2.3 DOHC i jaka może by przyczyna ze silnik raz chodzi jak by miał luźny łańcuch zgrzyta i jakby się ślizgał a raz idealnie prawie jak nówka podajcie mi przyczynę może to wina napinacza albo pompy oleju
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=197653
Witam serdecznie forumowiczów.
Choć mam tutaj konto kilka lat ... jest to mój pierwszy post.
Tak jak w opisie posiadam od 7 lat Galaxy 2.0 dohc w którym posypał się rozrząd.
Trzy lata temu sam to robiłem podczas wymiany głowicy ale teraz padł napinacz ten z plastikowym kołem zębatym ,do wymiany też ślizg boczny oraz napinacz hydrauliczny jak wiadomo jest jednorazowy?
Problem leży gdzie indziej gdyż ścięło ten bolec(nie wiem jak to fachowo nazwać) na podwójnej zębatce która wchodzi na wał korbowy.
Znalazłem tylko tutaj:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Kolo-zebate-rozrzadu-DOHC-na-wal-korbowy-6168019-FORD/2157
Może ktoś z was dysponuje taką zębatką albo gdzie jeszcze mogę to dostać ?
Będę wdzięczny za sugestie.
Jak rozpoznać, że dzwoni rozrząd?
Dzwoni cały czas, czy zimny, czy ciepły?
To jest bardzo głośny metaliczny dźwięk?
http://tawkor.pl/start.asp?WCU=~TUpGT1JELjYxNjgwMTk%3D
numer sie zgadza :D ale niema zdjecia :)
Dostałem używane, trochę to trwało.
Teraz zakup reszty i biorę się za składanie.
Bump: Jak rozpoznać, że dzwoni rozrząd?
Dzwoni cały czas, czy zimny, czy ciepły?
To jest bardzo głośny metaliczny dźwięk?
W moim przypadku było słychać bardziej na wolnych obrotach.
Przy zwiększeniu do 2 tyś. była cisza ale dotyczy to obecnej awarii.
Przed pierwszą moja rozbiórką głownie było słychać szklanki.
Zapalała się też kontrolka oleju przed dojazdem do skrzyżowania.
Winny był zawór na pompie oleju wykrecony aż oparł się o blok.
Silnik nie do poznania po tym zabiegu.
Witam czy silnik 2.3 jest silnikiem bez kolizyjnym?
Steefano 25-06-2018, 10:03 witam , padł rozrzad w moim 2.3 ,prosba do tych co wiedza gdzie poza aso kupic czesci , za sam napinacz hydrauliczny powiedzieli 600 zl, w sklepach w ktorych bylem i na necie nie ma nawet rysunku z wszystkimi czesciami, jest tylko rysunek na ktorym jest lancuch slizg gorny napinacz i ramie z zebatka, a nie ma reszty , potrzny mi jest slizg od lancucha pompy oleju gorny nr 1027465, uszczelka pompy oleju ,zimering na wał i napinacz dolny, gdzie mozna te czesci kupic poza aso i czy jest do tego rysunek? pozdrawiam
|