Zobacz pełną wersję : Moduł doświetlania zakrętów .


eclipse
17-05-2012, 16:16
Jestem zainteresowany czy by nie zaadoptować takiego ustrojstwa w swoim s-maksiu . http://www.youtube.com/watch?v=fb1fWZqmnn8
choć są też i inne tego typu bez magistrali CAN .w necie są również starsze wersje było to już poruszane na naszym forum lecz nie ma to homologacji, ale jest już nowa niższa cena .
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100355 ;)

cornholio01
18-05-2012, 10:37
mnie to doświetlanie zakrętów tylko .............. niewiem czemu ale tak mam jak widze takiego bo szczególnie w fiatach to po oczach daje - jedziesz po mieście skręcasz a z naprzeciwka skręca z doświetleniem zakrętów i sru po oczach:D,jak chcesz to zakładaj,niewiem czy bez homologacji przejdziesz przegląd albo czy miśki nie zabiorą ci dowodu rejestracyjnego

Adi_
18-05-2012, 22:58
Jestem podobnego zdania że fajny bajer dla osoby posiadajacej doświetlanie a dla drugiej to ładuje po oczach.

Pozdrawiam

eclipse
19-05-2012, 07:10
mnie to doświetlanie zakrętów tylko .............. niewiem czemu ale tak mam jak widze takiego bo szczególnie w fiatach to po oczach daje - jedziesz po mieście skręcasz a z naprzeciwka skręca z doświetleniem zakrętów i sru po oczach:D,j

to raczej sie tyczy tych którzy nie maja ustawionych świateł lub odwrotnie włożone żarówki .;)

luqe
20-06-2012, 13:03
popieram przedmowcow. moze dla kierowcy, w nocy to sie przydaje, ale dla innych kierowcow to niezbyt fajne. oslepia jak ktos skreca, wiem z autopsji

Snajper_881
20-06-2012, 15:15
Przestańcie już z tą homologacją...

wip
30-06-2012, 23:30
moduł który eclipse przywołuje, a właściwie jego następca clm-02 ('długie' świecą jako dzienne, a nie halogeny) ma na pewno homologację. Nie wiem jak ma się to do homologacji samych reflektorów?

kapode
03-07-2012, 22:39
W mondeo jest to wbudowane w reflektor, nie doświetla halogenem. Nie świeci do przodu tylko ewidentnie w bok.

wip
16-07-2012, 22:37
Wracając do tematu, ma może któryś z kolegów schemat instalacji s-maxa? Chciałbym podłączyć ten moduł (clm-02), i zastanawiam się czy można go schować pod schowkiem pasażera tam gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami.
Będę to robił sam i miałbym trochę 'gimnastyki' z przedzwanianiem kabli.
Pozdrawiam

PS Widzę, że nikt nie ma schematu :(. Może jednak ktoś mi podpowie, czy zasilanie świateł drogowych i halogenów (każdej strony osobno) wychodzi bezpośrednio z modułu pod nogami pasażera i czy tam łatwo znajdę 12V pojawiające się po włączeniu stacyjki.

wip
12-08-2012, 00:00
No i spróbowałem podłączyć ten moduł do mojego s-maxa, a tu "kicha" :(.
Model wyprodukowany w 2008 (może ma to znaczenia) z salonu wyjechał w 2009. Podłączyłem wg schematu, choć nie wykorzystałem wszystkich funkcji tzn. uruchamianych przednich czujników parkowania i doświetlania drogi do domu, ale podpiąłem prawidłowo halogeny i światła drogowe; zasilanie "+" i "-", sygnał CAN H i CAN L z gniazda diagnostycznego (DLC).
Efekt: po odpaleniu silnika włączają się światła drogowe z mocą 30% jako dzienne (prawidłowo - tak ma być), po włączeniu mijania powinny zgasnąć i tu "kicha" - nie gasną. Gasną jedynie jak włączę halogeny. Pomyślałem sobie, że może coś nie halo z CAN-em i próbowałem wykorzystać dodatkową opcję tego modułu, a mianowicie wykorzystać pojawiające się +12V jak zapalają się światła pozycyjne lub mijania. Niestety też nie dało to efektu w postaci zgaśnięcia drogowych.
Brak również doświetlania zakrętów - odpowiedni halogen się nie włącza gdy kręcę kierownicą.
Wg producenta moduł clm02-can powinien współpracować z s-maxem.
I teraz po kilku godzinach pomyślałem sobie, że może należało podłączyć się pod CAN-a nie do gniazda diagnostycznego, ale gdzieś indziej. Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam

Snajper_881
12-08-2012, 10:18
Brak również doświetlania zakrętów - odpowiedni halogen się nie włącza gdy kręcę kierownicą.Bo to działa chyba jak włączysz kierunkowskaz a nie na podstawie ruchów kierownicą.

wip
12-08-2012, 10:45
W fordzie powinno czytać ruch kierownicą. Można nawet tak zaprogramować ten moduł, że w zależności od skrętu zaczynają mocniej świecić.
Olałbym te doświetlanie, bo bardziej zależało mi na funkcji dziennych świateł.

Snajper_881
12-08-2012, 13:05
Faktycznie, to jest lepszy moduł. Myślałem, że mowa jest o module firmy CubeEletronics. Powalcz z tym, może sam się skuszę...

wip
12-08-2012, 13:28
Powalcz z tym, może sam się skuszę...
Ach z tym walczeniem to może być problem, musi być i dobra pogoda i wolny czas :)
Zastanawiałem się już po złożeniu auta z powrotem, czy dobrze podpiąłem się do szyny CAN? W moim aucie są dwie szyny: CAN HS i CAN MS oraz LIN (ale to zupełnie co innego). Czy zamiast podpinać się do gniazda diagnostycznego nie należało podpiąć się np bezpośrednio do którejś z szyn CAN? Są one prowadzone odrębnymi skrętkami przewodów: HS biały-biało niebieski, a MS pomarańczowo szary-pomarańczowo fioletowy. Jak by ktoś to wiedział to byłbym wdzięczny za podpowiedź, bo ponowne cięcie kabelków i rozbieranie auta mi się nie uśmiecha.

krzyskrzys
13-08-2012, 08:56
Według tego schematu podłączałem alarm i wszystko działa.
http://chomikuj.pl/owcaII/*26bull*3b+Alarm+w+aucie+-+jak+pod*c5*82*c4*85czy*c4*87/FORD_SMAX_2007pl,1501110917.pdf

wip
13-08-2012, 11:51
czyli podłączyłeś alarm do szyny CAN MS. Może mi ktoś wyjaśni czy faktycznie takie podłączenie będzie działało inaczej niż do gniazda diagnostycznego (piny 6 i 14).
Choć ty łączyłeś alarm, a nie moduł świateł.

arkmyl12
19-08-2012, 21:11
Możecie Koledzy jasniej powiedzieć co to za moduł, gdzie go szukać itp. Podłączenie jako dzienne dla mnie bajka. Doświetlanie zakrętów odbywa sie przeciwmgielnymi ?

wip
19-08-2012, 22:17
poczytaj na stronach quasarelectronics. Opisane są wszystkie funkcje i z jakimi autami współpracuje. Gdzieś na youtube można znaleźć film z audi.
Doświetlanie ma działać z przeciwmgielnymi.

tedi_k
19-08-2012, 22:54
Może mi ktoś wyjaśni czy faktycznie takie podłączenie będzie działało inaczej niż do gniazda diagnostycznego (piny 6 i 14).


Na tych pinach standardowo jest w Fordzie HS-CAN.
MS-CAN jest dla Forda umieszczany na pinach 3 i 11 złącza diagnostycznego.

Tak czy inaczej warto się wpiąć we wlaściwą szynę CAN wprost na skrzynce bezpieczników. A w którą szynę w przypadku Smaxa - koledzy techniczni od producenta powinni wiedzieć - jeśli choć raz to sprawdzili:D

wip
19-08-2012, 23:15
no właśnie.... jeżeli dobrze pamiętam to wg schematów na szynie cam-hs podłączone są moduły świateł. Czyli moduł powinien dobrze czytać :(
Jutro wyślę tę informację do quasarelectronics, może coś wymyślą

arkmyl12
20-08-2012, 19:20
niestety informacje techniczne na stronie producenta sa dostepne dla autoryzowanych instalatorow

wip
20-08-2012, 20:01
niestety informacje techniczne na stronie producenta sa dostepne dla autoryzowanych instalatorow

napisz prośbę do handlowca z hadron.pl to prześle Tobie listę aut. A jak zadzwonisz do niego to ma pojęcie o czym mówi.

mayak
29-08-2012, 11:29
No i spróbowałem podłączyć ten moduł do mojego s-maxa, a tu "kicha" :(.
Model wyprodukowany w 2008 (może ma to znaczenia) z salonu wyjechał w 2009. Podłączyłem wg schematu, choć nie wykorzystałem wszystkich funkcji tzn. uruchamianych przednich czujników parkowania i doświetlania drogi do domu, ale podpiąłem prawidłowo halogeny i światła drogowe; zasilanie "+" i "-", sygnał CAN H i CAN L z gniazda diagnostycznego (DLC).
Efekt: po odpaleniu silnika włączają się światła drogowe z mocą 30% jako dzienne (prawidłowo - tak ma być), po włączeniu mijania powinny zgasnąć i tu "kicha" - nie gasną. Gasną jedynie jak włączę halogeny. Pomyślałem sobie, że może coś nie halo z CAN-em i próbowałem wykorzystać dodatkową opcję tego modułu, a mianowicie wykorzystać pojawiające się +12V jak zapalają się światła pozycyjne lub mijania. Niestety też nie dało to efektu w postaci zgaśnięcia drogowych.
Brak również doświetlania zakrętów - odpowiedni halogen się nie włącza gdy kręcę kierownicą.
Wg producenta moduł clm02-can powinien współpracować z s-maxem.
I teraz po kilku godzinach pomyślałem sobie, że może należało podłączyć się pod CAN-a nie do gniazda diagnostycznego, ale gdzieś indziej. Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam

mimo, że w eSiu przeciwmgielne są bardzo wysoko i świecą dość daleko, to jednak doświetlają dość słabo, bo mało świecą na boki

w ogóle raczej nie chodzi o doświetlanie zakrętów (duża odległość, do tego to raczej skrętna soczewka świateł mijania jest potrzebna) tylko jeśli już, to doświetlanie SKRĘTÓW/skrzyżowań - mała prędkość i odległość, to robią (próbują robić) przeciwmgielne w Fiatach, VWach, Skodach itp

ma lepszy (ale dużo droższy) pomysł na zastosowanie modułu doświetlania:
jeśli kombinujesz z doświetlaniem, to zakładam, że masz zwykłe halogenowe reflektory odbłyśnikowe: zamień je (upoluj na allegro) na reflektory soczewkowe (tzw AFSy) - nawet bez instalacji sterującej skręcaniem soczewek, to dostaniesz zdecydowanie lepiej świecące światła mijania oraz te reflektory mają dodatkową żarówkę świecącą ukośnie w bok (ok. 45 st.)
tą dodatkową żarówkę możnaby podłączyć pod moduł doświetlania, ale raczej ten moduł CUBE'a gdzie sterowanie jest brane z włączenia kierunkowskazów, ponieważ to ma szanse działać
ten moduł, który ruchy kierownicy ma brać z CANa raczej nie zadziała w fordach, bo fordy nie mają czysto elektrycznego wspomagania kierownicy, więc w CANie nie ma info o kącie skręcenia kierownicy

inne rozwiązanie: założyć pełną instalację AFS (skrętne halogenowe soczewki ze statycznym doświetlaniem) - nie dawno uruchomiłem AFSa w swoim Focusie2 i podejrzewam, że system jest podobnie zbudowany
w Focusie potrzeba modułu sterującego (jakbyś go szukał po szrotach, to znajduje się nad schowkiem pasażera, obok poduszki pasażera) oraz dedykowanego do AFSu czujnika skrętu kierownicy
czujniki skrętu kiery są w dwóch wersjach:
- zwykły, 4 pinowy, daje informacje do modułu ESP o kierunku skręcania kierownicy
- 6 pinowy (do AFS i ESP, w przypadku focusa2, może być także kompletacja, że jest sam AFS bez ESP, SMAXy mają zawsze ESP), wtedy oprócz info do ESP, jest dodatkowy, rozbudowany koder z informacją do modułu sterującego skrętem soczewek

informacje pochodzą z rosyjskiego wątku o dołożeniu AFSu w Focusie 2: http://ffclub.ru/topic/38907/
trochę napisane jest po polsku tu: http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=29368&page=6

wip
30-08-2012, 17:08
@Mayak
dzięki za ciekawe informacje, może pomyślę o wymianie reflektorów?
A co do doświetlania, to szczególnie na tym mi nie zależało, bardziej na drogowych w funkcji dziennych. I według producenta powinno czytać z CAN-a, a jak nie to ten dodatkowy +12, i skręt też ma działać bo w esiu jest ESP czyli czujnik skrętu. Wysłałem nawet moduł do nich sądząc, że może jest on uszkodzony, wrócił i efekt ten sam. Podłączałem się nawet pod CAN HS w wiązkach. A jak chciałem pod MS-a to już nie zdążyłem, bo coś popukało w centralce i samochód "umarł". Immobiliser active, brak światełek we wnętrzu :(. Trochę zrobiło mi się "ciepło" :), ale mam kolegę podjechał z laptopem i diagnostyką do auta, wykasował błędy i s-max zmartwychwstał. Ale dalszej zabawy mi się odechciało.
Pozdrawiam

mayak
07-02-2013, 09:16
na allegro jest trochę modułów AFS (sterujących skręcaniem soczewek i pewno także doświetlaniem)
pytanie czy czujnik skrętu w aucie mającym tylko ESP będzie pasował do sterowanie tylko AFS?
W focusie 2 inny czujnik skrętu jest tylko do ESP a inny do ESP+AFS (lub samego AFS)

Keram-1
16-06-2013, 22:11
Witam Czy ktoś może wstawić schemat wykonania we własnym zakresie modułu doświetlania zakrętów .Chodzi mi o taki schemat gdzie jest napisane jaki i gdzie ma być zamontowany np.rezystor, taki dla elektronika do samodzielnego wykonania. Potrafię sobie płytkę wytrawić i zrobić taki moduł , ale nie potrafię go sobie zaprojektować .Może ktoś posada taki schemat.Kiedyś chciałem sobie zakupić taki z CUBE'a ale już niestety przestali działać na rynku :)



No niestety nie było podpowiedzi , ale już sobie poradziłem :)

eclipse
19-08-2013, 13:44
Łoł.......... podpowiedzi nie było bo jesteś pionierem w tej sprawie :shock: może byś się podzielił jestem b. zainteresowany bo do tej pory nic nie wskórałem w tej sprawie .