Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] "Programowanie" zasilania zapalniczki :)


Rob^
30-05-2012, 19:14
Potrzebuję pomocy w sprawie zasilania zapalniczki w MK4.
Chciałbym aby było tak jak miałem w MK3 tzn aby zasilaninie pojawiało się po włączeniu zapłonu a nie było cały czas.
W MK3 wystarczyło przełożyć bezpiecznik bodajże F68 i było tak jak się chce a tu kicha.
... może ktoś z forumowiczów podpowie czy da się to jakoś "zaprogramować" czy trzeba ciąć kable :D ?

andy-w
30-05-2012, 19:38
Czy automatyczne odcięcie zasilania na zapalniczce po ok. 30 min. od wyłączenia zapłonu nie zadowala Cię ?

Rob^
30-05-2012, 19:44
Czy automatyczne odcięcie zasilania na zapalniczce po ok. 30 min. od wyłączenia zapłonu nie zadowala Cię ?
Gniazda zapalniczki używam do zasilania kamery samochodowej (rejestrator trasy) zaczyna ona nagrywać po pojawieniu się zasilania, więc idealnie było by gdyby to się działo po odpaleniu auta.
W sumie na karcie mieści się prawie 10 godzin nagrania więc te 1/2 godziny nie jest problemem ale ... jak by się to dało skrócić do kilku minut lub zera to było by super ;)

andy-w
30-05-2012, 19:59
Czyli twój mondek ma monitoring na postoju przez dodatkowe pół godziny.
Podejrzewam, że można ten czas zaprogramować podpinając się kompem serwisowym.

matrog19
30-05-2012, 20:17
W MK3 wystarczyło przełożyć bezpiecznik bodajże F68 i było tak jak się chce a tu kicha. Sorry za OT ale da rade coś takiego zrobić? Mnie by to interesowało w mk3 bo mam zasilanie cały czas

Rob^
30-05-2012, 20:23
Sorry za OT ale da rade coś takiego zrobić? Mnie by to interesowało w mk3 bo mam zasilanie cały czas
matrog19 zerknij na:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1643493

Za chwilę sprawdzę czy na zasilanie zapalniczki w moim Mundku znika po 30 minutach bo nie jestem pewien na 100%
Jeśli tak jest to znaczy że jest to gdzieś wpisane w program ... czyli można to pewno jakoś przeprogramować ;)

:edit:
Potwierdzam zasilanie w gnieździe zapaliczki znika po ok 1/2 godziny.

jvc
31-05-2012, 06:48
Znika nawet wcześniej, kiedyś mierzyłem, wyszło coś około 20 minut
Rob^ możesz zrobić fotkę jak masz zamontowaną tą kamerkę i gdzie ?
Fajna sprawa tylko gdyby ten rejestrator był wielkości pudełka od zapałek :)

matrog19
31-05-2012, 07:25
matrog19 zerknij na:
http://forum.fordclubpolska.org/show....php?p=1643493 Dzięki wielkie :) kiedyś się zastanawiałem po co w tym bezpieczniku trzy piny heh

goodi
01-06-2012, 00:04
jak by się to dało skrócić do kilku minut lub zera to było by super

Rob^, jak uda Ci się zdziałać taki cud, to zapodaj na forum, jak do tego doszedłeś. Mam ten sam dylemat i jak na razie bawię się wypinaniem zasilania. Ale ja po rozmowie z dealerem dodatkowo żyłem w przeświadczeniu, że zasilanie jest jeszcze przez godzinę po wyłączeniu zapłonu. W sumie 20 minut to już nie tragedia, ale 0 byłoby ideałem.

Pozdrawiam

kopydleusz
01-06-2012, 06:05
Jak podpinasz kamerkę, to zapewne masz ją przy lusterku (na górze szyby). Proponuję podciągnąć sobie kabel z +12 po stacyjce (analogicznie jak w światłach do jazdy dziennej) - przez słupki w okolicę lampki przy samej szybie.

Ewentualnie sprawdzić, jak długo jest zasilanie w samej lampce - może tam komputer wyłącza zasilanie kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu? Kolega miał tak w MK4 antyradar, tylko nie wiem, czy on się sam wyłączał, czy musiał wypinać kabelek.

TITEK X
07-08-2012, 15:44
w MK3 zasilanie zapalniczki zależało od bezpiecznika gdzie gniazdo od niego miało 3 pozycje a środek wspólny jak włożyłeś bezpiecznik góra środek było zasilanie po zapłonie jak środek dół zasialnie było na stałe albo odwrotnie nie pamiętam może w mk4 też tak jest.

maaju
19-12-2015, 20:21
A mi by zależało żeby mieć zasilanie cały czas w moim mk4.... Zna ktoś knif na to?

mm32
19-12-2015, 20:36
A mi by zależało żeby mieć zasilanie cały czas w moim mk4.... Zna ktoś knif na to?
W skrzynce bezpiecznikowej SJB jest przekaźnik "Battery Saver",wystarczy zewrzeć nóżkę 3 z 5 i cały czas będzie zasilanie na gniazdkach zapalniczki,ale to zasilanie także będzie na całym aucie np. na światełkach wewnętrznych,także jak zostawisz któreś włączone to akumulator Ci rozładuje.
Drugi sposób to przepiąć bezpiecznik F19 w tej skrzynce przed przekaźnik "Battery Saver".W obu sposobach trzeba grzebać w SJB,czyli w BCM ;)

maaju
19-12-2015, 21:14
W skrzynce bezpiecznikowej SJB jest przekaźnik "Battery Saver",wystarczy zewrzeć nóżkę 3 z 5 i cały czas będzie zasilanie na gniazdkach zapalniczki,ale to zasilanie także będzie na całym aucie np. na światełkach wewnętrznych,także jak zostawisz hktóreś włączone to akumulator Ci rozładuje.
Drugi sposób to przepiąć bezpiecznik F19 w tej skrzynce przed przekaźnik "Battery Saver".W obu sposobach trzeba grzebać w SJB,czyli w BCM ;)

Co masz na myśli z tym przepiąć przed przekaźnik?

zefu
20-12-2015, 12:54
A mi by zależało żeby mieć zasilanie cały czas w moim mk4.... Zna ktoś knif na to?

Zakładając rejestrator przerobiłem to przypadkiem i u mnie wygląda to tak (MK4):
- zapalniczka i podłokietnik mają jeszcze zasilanie 10min po wyłączeniu zapłonu (tudzież zamknięciu auta, nie wiem, czy to w tym wypadku to samo)
- w gnieździe w bagażniku prąd jest cały czas.

maaju
20-12-2015, 14:52
Zakładając rejestrator przerobiłem to przypadkiem i u mnie wygląda to tak (MK4):
- zapalniczka i podłokietnik mają jeszcze zasilanie 10min po wyłączeniu zapłonu (tudzież zamknięciu auta, nie wiem, czy to w tym wypadku to samo)
- w gnieździe w bagażniku prąd jest cały czas.

Przypadkiem?:)

mm32
20-12-2015, 14:59
- w gnieździe w bagażniku prąd jest cały czas.
Tak,masz rację sprawdziłem na schemacie ,zasilanie pod tą zapalniczkę jest brane z tylnej skrzynki bezpiecznikowej.Jest tylko jeden mały problem nie wszyscy maja to gniazdo (ja np nie mam).

maaju
20-12-2015, 15:03
Aaaa czyli że kolega zefu nie przerabiał nic tylko tak jest w rzeczywistości.... lece to obczaić bo właśnie na tym mi zależało najbardziej....choć zależało by mi też na oświetleniu w podsufitce bo w wakacje bywa że auto służy za kamperowóz:D

zefu
25-12-2015, 11:41
Przypadkiem?:)

Tak, bo zamiast to wcześniej sprawdzić, to założyłem, że wszędzie zasilanie znika po 10 minutach, co sprawi, że rejestrator będzie mi się sam wyłączał po tym czasie. Niestety lekko się zdziwiłem po podłączeniu go do gniazda w bagażniku, schowaniu kabla pod tapicerkę itp ;)

mrozpa
02-02-2016, 07:39
Tak,masz rację sprawdziłem na schemacie ,zasilanie pod tą zapalniczkę jest brane z tylnej skrzynki bezpiecznikowej.Jest tylko jeden mały problem nie wszyscy maja to gniazdo (ja np nie mam).

o którym gnieździe mowa ? tym wewnątrz podłokietnika, czy tym w tylnej ściance tunelu środkowego?

mrozpa

tedi_k
02-02-2016, 09:18
...tym wewnątrz podłokietnika, czy tym w tylnej ściance tunelu środkowego?...
O żadnym z tych, te w tunelu (w tym na tylnej jego ścianie) są ze sobą połączone i podpięte do układu oszczędzania energii. Tylko gniazdo w bagażniku (jeśli się je ma) jest wprost na akumulatorze (poprzez bezpiecznik w tylnej skrzynce bezpieczników).

mrozpa
02-02-2016, 10:01
O żadnym z tych, te w tunelu (w tym na tylnej jego ścianie) są ze sobą połączone i podpięte do układu oszczędzania energii. Tylko gniazdo w bagażniku (jeśli się je ma) jest wprost na akumulatorze (poprzez bezpiecznik w tylnej skrzynce bezpieczników).

i wszystko jasne THX

Du_poid
02-02-2016, 17:29
U mnie natomiast po wyjęciu kluczyka i otworzeniu drzwi kierowcy, napięcie na zapalniczce znika, wiem po tym jak gaśnie dioda na ładowarce do komórki, tak samo jak przestają działać szyby.

mm32
02-02-2016, 19:29
Szyby tak działaja,że po zgaszeniu auta i otwarciu drzwi już nie otworzysz/zamkniesz szyb.Na przednich zapalniczkach powinieneś mieć jeszcze chwile napięcie po zamknieciu auta,moze to zmienić aktualizacja BCM'a.

Du_poid
03-02-2016, 09:41
O szybach to wiem i to jest normalne, na zapalniczce też od razu nie ma napięcia (przynajmniej u mnie) podłączyłem sobie z ciekawości zwykła żarówkę do gniazda i od razu zgasła po otwarciu drzwi.

zal2000
27-02-2016, 15:01
Witajcie

Czy jest już ktoś kto rozwiązał zagadkę aby po wyłączeniu zapłony zapalniczka była bez napięcia ??

toooommmmi2
09-10-2016, 21:06
Witam. Czy ktos rozwiazal juz problem ciaglego zasilania zapalniczki w mondeo mk4? Chcialbym zeby wylaczalo sie zasilanie po wylaczeniu zaplonu

marco102
09-10-2016, 21:36
W mk4 nie ma ciągłego zasilania, ono występuje tylko w bagażniku. Przód i tylna kanapa wyłącza się 15min po zgaszeniu silnika ;)

misiek12394
14-12-2016, 18:16
i jak dalej nie udało się rozwiązać problemu z napięciem w zapalniczce? Te 20 min. dla mnie to trochę za dużo wolał bym gdyby zapalniczka była zależna od stacyjki

ciafka
14-12-2016, 19:38
To zrób jak ja w Focusie (gdzie jest prawdziwie stałe zasilanie gniazda) - przekaźnik sterowany napięciem zależnym od kluczyka steruje zasilaniem gniazda zapalniczki. Inaczej tego nie załatwisz, jak te 15 minut ci przeszkadza.

skans
28-12-2017, 08:48
Podepnę się pod ten wątek, bo ciężko mi znaleźć lepszy. Chcę zamontować wideorejestrator przez gniazdo zapalniczki w podłokietniku. Czytając ten wątek i podobne rozumiem, że po ok 15 minutach do pół godziny napięcie na gnieździe znika. Czy zatem kamera, która przez ten czas będzie nagrywać na postoju, nie obciąży akumulatora? Nie sprawi, że szybciej się rozładuje? Myślę o dłuższej perspektywie w jej ekspoatacji.

Czy może od razu możecie polecić inny, najbardziej optymalny i elegancki sposób na podłączenie kamery rejestrującej?

actchris
28-12-2017, 09:24
Mam podłączoną zasilaniem z podłokietnika i w momencie kiedy parkuję to po prostu naciskam na kamerce przycisk stop i kamerka sama się wyłączy po poru sec. Nie wiem jaki macie problem, przecież to zajmuje chwilę a w momencie otwarcia auta kamerka sama się odpala po dostaniu zasilania.

skans
28-12-2017, 09:27
No tak, w sumie nie ma co przesadzać z tą automatyką. To może napisz jeszcze jak poprowadziłeś kabel, by było eststycznie?

Edit: Znalazłem wątek o kabelku, więc luz.

remlen
28-12-2017, 11:43
Eee, nie przesadzaj z tym obciazaniem aku. Ja często zapominam wyłączyć kamery i nagrywa tyle czasu ile jest w gniazdku zapalniczki prądu i jeszcze nigdy sie nie rozładował aku

skans
28-12-2017, 11:54
Dzięki. Właśnie dlatego proszę o opinię. Dziś wypróbuję i zerknę przy okazji na czas wyłączenia zapłonu na filmie i zobaczę ile minut będzie się nagrywało.

koszka
28-12-2017, 12:08
Ja zrobiłem sobie dodatkowe gniazdo zasilane plusem po przekręceniu stacyjki. Kamerka włącza się po przekręceniu kluczyka i wyłącza po 15 sekundach po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

jvc
28-12-2017, 12:32
W mk5 nagrywa przez 75 minut i po roku akumulatora nie rozładowało , więc bez obaw

koszka
28-12-2017, 12:57
Akumulatora nie rozładuje tylko po co managrywac przez tyle czasu?

jvc
28-12-2017, 13:13
Pod galerią handlową na przykład,albo w innych nieciekawych miejscach do parkowania.

koszka
28-12-2017, 14:15
Po 75 minutach przestaje i co wtedy? Wizyta w galerii trwa przewaznie dłużej zwlaszcza z żoną:)

skans
28-12-2017, 14:50
Czy ten czas da się jakoś zaprogramować na konkretną liczbę minut?

mrhenio
28-12-2017, 15:24
Czy umieszczając kamerkę pod lusterkiem można pociągnąć zasilanie od lampki sufitowej?? Czy to zdecydowanie głupi pomysł?

jaceks
28-12-2017, 16:16
jest tylko jeden sposób, aby kamerą rozładować aku - podłączyć bezpośrednio pod aku i trzymać włączoną przez kilka dni.

jesli podepniesz się pod zapalniczke, lub dowolny obwód sterowany, auto odłącza część obwodów w 15 minut od zgaszenia silnika, a część np. radio czy zapalniczkę w 75 min. A część "nigdy" jak np. zapalniczkę w bagażniku. Ale....
Jeśli napięcie akumulatora spodnie poniżej progu, to sterownik odcina po kolei obciążające obwody. Stąd np. słynny komunikat "immobiliser aktywny" przy słabym akumulatorze. Dlatego cokolwiek podepniesz pod sterowane obwody jak oświetlenie czy zapalniczki, nie rozładuje akumulatora do zera.

koszka
28-12-2017, 16:31
Czy umieszczając kamerkę pod lusterkiem można pociągnąć zasilanie od lampki sufitowej?? Czy to zdecydowanie głupi pomysł?

A jaki masz problem z przeciagnieciem kabelka przez kawałek podsufitki i prawy lub lewy słupek. Poza tym w lampce jest 12 v a kamerki jeśli sie nie myle potrzebują 5 v.

mrhenio
28-12-2017, 18:00
Teraz dopiero zauważyłem, że na ładowarce faktycznie jest naklejka, że na wyjściu ma 5 V.
Ktoś już może demontował słupek i kawałek podsufitki?? Bo nie wiem, czy trzeba to siłą odciągać, czy może jest jakiś bardziej delikatny sposób, tak żeby później udało się to złożyć

actchris
28-12-2017, 18:11
Bez problemu daje się wcisnąć kabel bez żadnego demontowania podsufitki czy słupka.
U mnie potem idzie do schowka gdzie mam pociągnięty przedłużacz z rozgałęźnikiem do schowka gdzie jest ładowarka do kamery + 2 wolne miejsca na ładowarki, telefon, tablet czy co kto tam ma. Przedłużacz pociągnąłem z gniazda zapalniczki w schowku a dokładnie za nim i potem pod plastikami idzie do schowka, wszytko da się wcisnąć bez demontowania plastików tak że nic nie widać. Wadą jest wystająca wtyczka z gniazda zapalniczki z tyłu ale tam jest tyle miejsca że nie przeszkadza nawet młodemu wciskającemu się w fotelik :) zaletą jest szybki montaż/demontaż w razie usterki ładowarki, kabla czy wtyczki. Mi tam pasuje takie rozwiązanie :)

mrhenio
28-12-2017, 18:27
dzięki kolego actchris za sensowne wytłumaczenie, faktycznie sposób wydaje się całkiem spoko. Jedyny minus tak jak napisałeś wystająca wtyczka z tylnego gniazda, a że często kogoś wożę na tylnym siedzeniu, wtyczka mogłaby zostać wyłamana dosyć szybko.
Może trzeba pomyśleć, żeby jakoś wpiąć się kabelkami bezpośrednio przed gniazdem zapalniczki, żeby jednak nic nie wystawało

marco102
28-12-2017, 20:17
Ja pierdziele, jak czytam niektóre posty, to mam wrażenie, że zamontowanie kamery jest tak skomplikowane jak wcelowanie liną w oczko szpilki. Idź do sklepu, kup kawałek kabla dwużyłowego, gniazdo zapalniczki i podłącz to pod lampkę sufitową. Już prościej się nie da. Jeśli obsługa lutownicy jest czarną magią, to niech sprzedawca przylutuje kabel do gniazda, a resztę podłączy się w lampce na szybkozłączkach. Kurde o jakim wy napięciu mówicie, jakie 5V? W gnieździe ma być 12V tak jak w całym aucie. Co kogo obchodzi jaki prąd wychodzi z przetwornicy w ładowarce?
Druga sprawa - kamera bierze tak mały prąd, że musiałaby pracować chyba z kilka miesięcy by rozładować akumulator w samochodzie. A to, że pracuje 15min po zamknięciu auta to tylko zaleta!

mrhenio
28-12-2017, 20:33
kup kawałek kabla dwużyłowego, gniazdo zapalniczki i podłącz to pod lampkę sufitową
I będzie mi dyndać gniazdo zapalniczki pod lusterkiem? Dlatego dopytuję, żeby było dobrze podłączone i nie widoczne. To chyba nic złego, że ktoś pyta, a kto inny chce pomóc i odpowiada.

Trochę się uniosłeś kolego, niepotrzebnie. Nie każdy ma na co dzień styczność z elektryką, kabelkami i lepiej dopytać, żeby czegoś nie spiepszyć. Chyba, że Ty taki wspaniały jesteś i Twoja wiedza w każdym temacie jest nieskończona

skans
28-12-2017, 20:34
No spoko, wiem że ludzie mają poważniejsze problemy na tym forum, np. z silnikami, auta nie odpalają, itp. a my tutaj pytamy o pierdoły. Ale chyba to nie powód do irytacji. Wiele osób zapisało się na to forum, by pogłębiać wiedzę o swoim aucie, uczyć się obsługi, naprawy czy konserwacji rzeczy większych, ale i mniejszych, i wystarczy jak ktoś po raz setny (specyfika każdego forum) wyjaśni, zamiast się wzburzać. Wolałbym zapłacić 100 czy nawet 200 zł za godzinę pracy fachowca od elektryki w aucie niż dłubać samemu przy podsufitkach, konsolach, zapalniczkach i szybkozłączkach, mimo że lubię lutować różne fajne rzeczy. Po prostu nie mam odwagi grzebać przy tym akurat, a jestem w stanie zapłacić za robotę na 100% profesjonalną. Dzięki Wam, starym bywalcom tego forum, za wszystkie rady i opinie (teraz np. wiem żeby nie martwić się sprawą rozładowania aku), ale kamerkę chcę mieć zamontowaną jak najlepiej a nie na odwal, więc nie złośćcie się na nas początkujących.

marco102
28-12-2017, 20:47
I będzie mi dyndać gniazdo zapalniczki pod lusterkiem?
Nie będzie, bo schowasz je we wnęce, gdzie jest lampka. Miejsca tam jest pełno, nawet na 5m kabla z ładowarki.

Nie unoszę się, bo ktoś czegoś nie potrafi (choć nie wiem jaka jest filozofia w przewleczeniu kabla spod panelu sufitowego pod lusterko i podłączeniu dwóch kabli), tylko temat jest wałkowany po raz setny, a kolejne rady są coraz głupsze.
Mówię - jak nie potrafisz przylutować dwóch kabli, to gniazdo przylutują w sklepie, a to sobie podłączysz na złączkach do lampki. Chyba nie muszę opisywać jak sprawdzić gdzie jest plus a gdzie minus?
Zawsze też można pójść na totalne skróty, czyli spuścić kabel pod lusterkiem i wpiąć wtyczkę do gniazdka. Często to widzę po parkingach, wielkie brawa za takie niechlujstwo. Jedynie co to przebija, to kołpaki przyczepione na półmetrowe trytytki bez uciętych wąsów:lol:

krzycho79
28-12-2017, 20:59
Czy umieszczając kamerkę pod lusterkiem można pociągnąć zasilanie od lampki sufitowej?? Czy to zdecydowanie głupi pomysł?

Ja zrobiłem to tak. Zdemontowałem lampkę z podsufitki, potem miernik w rękę, i sprawdzanie na którym przewodzie pojawia się plus po stacyjce. Trafiłem za 2 razem. Potem dodatkowe gniazdo zapalniczki zakończone przewodami podłączyłem do plusa znalezionego po stacyjce i masy. Wpiąłem ładowarkę od kamerki w dorobione gniazdo, poupychałem wszystko ładnie w podsufitce a obok lusterka wypuściłem kabelek od ładowarki do podłączenia kamerki. Kamerka włącza mi się po przekręceniu stacyjki, a wyłącza jakieś 5s po zgaszeniu samochodu.

mrhenio
28-12-2017, 21:07
czyli spuścić kabel pod lusterkiem i wpiąć wtyczkę do gniazdka.
No i właśnie dlatego dopytuje, żeby tak to nie wyglądało.
Jeszcze raz napiszę, na co dzień nie mam styczności z kabelkami i nie chcąc czegoś zepsuć chcę się upewnić.
To ja mogę Tobie napisać, że nadawanie alfabetem morse'a czy semafora to przecież też żadna filozofia i poradziłbyś sobie z tym prawda? Ja zajmuję się na co dzień czym innym niż Ty i nie będę tak z bomby zabierał się za coś, czego bez pomocy nie jestem w stanie zrobić

Bump: poupychałem wszystko ładnie w podsufitce
Też o to mi chodziło, nie rozbierałem jeszcze i nie byłem pewien czy jest tam tyle miejsca żeby to wszystko upchać

skans
28-12-2017, 21:10
Mam nadzieję, że gdy podjadę do jakiegoś elektryka we Wrocławiu, to będzie ogarniał temat przynajmniej jak krzycho79 lub marco102. ;)

marco102
28-12-2017, 21:14
nadawanie alfabetem morse'a czy semafora to przecież też żadna filozofia i poradziłbyś sobie z tym prawda? Ja zajmuję się na co dzień czym innym niż Ty
Po pierwsze też nie zajmuje się tym na co dzień, a po drugie tak - poradziłbym sobie z Twoim alfabetem. Wiesz czemu? Bo jeśli mi na czymś zależy, to najpierw szukam informacji w internecie, ale nie pisząc od razu enty post z tym samym pytaniem, a szukając informacji, które już są. Jeśli czegoś nie ma, to o to pytam. A to o co Ty pytasz, można znaleźć na forum w ciągu minuty. Trzeba tylko chcieć:wink:

krzycho79
28-12-2017, 21:18
Dla elektryka max godzina roboty.

mrhenio
28-12-2017, 21:25
można znaleźć na forum w ciągu minuty
Siedze na forum od trzech godzin, szukam informacji gdybym je znalazł to na pewno bym nie pytał po raz enty.
Wydaje mi się, że jednak należysz do ludzi wszechwiedzących, a jeśli nie chcesz pomóc to przynajmniej nie irytuj

marco102
28-12-2017, 21:36
Skoro przez 3 godziny nie wpadłeś na to, że po prawej stronie ekranu jest opcja SZUKAJ, to daj to lepiej jakiemuś fachowcowi do zrobienia, z takimi umiejętnościami jeszcze spalisz auto.
Chcesz pomocy to masz:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230690&highlight=kamerka

Znalezienie tego zajęło 40 sekund, szkoda tylko, że ktoś to ma robić za Ciebie.

mrhenio
28-12-2017, 21:39
No aż tak tępy nie jestem, znalazłem i przeczytałem to co wkleiłeś. Ja dopytuję, żeby mieć pewność. I myślę, zakończmy naszą rozmowę, bo nic nie wprowadza a lepiej żeby nie powiedzieć dwóch słów za dużo.
Pozdrawiam

marco102
28-12-2017, 21:47
To na koniec tylko dodam, żeby nie bać się takich prostych modów. To jest tylko prąd, coś sknocisz, najwyżej przepali bezpiecznik, trudno. Na prawdę nie ma się czego bać, to nie chałupa i 230V, że może zabić. Zrobić po swojemu, żeby było ładnie i schludnie i cieszyć się z własnoręcznie wykonanej rzeczy. Uwierz mi, że to nic trudnego, wydać 100zł u elektryka to każdy potrafi. Pozdrawiam.

skans
28-12-2017, 21:47
del, szkoda nerwów

mar111cin
29-01-2020, 19:14
Po co te nerwy ;)
Sam szukałem jak zrobić, żeby wideorejestrator chodził tak jak powinien i nigdzie na forum nie znalazłem rozwiązania, jedynie Twoje rady upchania wszystkiego w lampkach podsufitki, a to i tak by się wyłączało dopiero po 15-30 minutach...

Porada co zrobić:
Przejrzałem dzisiaj bezpieczniki w Mondeo MK4 polift.
Bezpieczniki pod schowkiem pasażera i wychodzi, że po stacyjce (mam na przycisk ford power)
są bezpieczniki:
F17 5A Siłownik drgań kierownicy
F18 10A Zasilanie układu SRS (poduszek powietrznych)
F19 7,5A Układ ABS, czujnik obrotu samochodu wokół osi
pionowej (układ ESP), elektryczny hamulec postojowy
(EPB), zasilanie czujnika położenia pedału przyspiesznika
F20 7,5A Zasilanie układów elektronicznych, bezpiecznik
układów elektronicznych, automatycznie przyciemniane lusterko, funkcja ostrzeżenia o zjechaniu z pasa
ruchu

F18 i F19 ze względu na to, że są związane z układami bezpieczeństwa, to odrzucam na starcie.
Podepnę się pod F17. bo w razie jakiegoś zwarcia w chińskiej ładowarce do wideorejestratora najmniej to zaboli. Zrobię to najmniej inwazyjnie stosując tzw "bypass mini" na ten bezpiecznik.

Może komuś się przyda, bo szukałem szukałem i kilka tematów o Mondeo MK4 i nikt tego nie rozwiązał

PS w przedlifcie ktoś pisał o:
F4 - Zasilanie układów elektronicznych - jest to bezpiecznik od podgrzewanych siedzeń.
Niestety nie mam jak tego sprawdzić, czy tam są inaczej bezpieczniki niż w polifcie.

Danielo_82
29-01-2020, 20:54
A patrzyłeś czy na tym f17 faktycznie odlaczane jest zasilanie? Bo moim zdaniem jest cały czas a usypiany jest jedynie moduł do niego podłączony.

mar111cin
30-01-2020, 19:28
Sprawdzałem to multimetrem w skrzynce bezpieczników, bawiąc się przyciskiem "ford power", czyli załączałem zegary i je wyłączałem.

Dzisiaj kupiłem na mieście ten bypass mini, gniazdko zapalniczki i od razu to połączyłem.

DZIAŁA!!!

czyli jak się włączy zapłon kamerka się włącza, jak się zgasi samochód to kamerka od razu się wyłącza (tzn po kilku-kilkunastu sekundach, w zależności co tam producent kamerki przewidział)

Dziwi mnie tylko to, że było tyle dywagacji na ten temat, tyle kombinowania o to takie proste ;)
A i masę wziąłem ze śrubki mocującej zamknięcie skrzynki bezpieczników.
Wszystko wygląda naprawdę zgrabnie, krótki kabelek ładnie zarobiony :)
gniazdko zapalniczki i ładowarkę zostawiłem na tej materiałowej osłonie skrzynki bezpieczników, tak łatwiej to zrobić i przynajmniej nikt grzebiąc w schowku nie rozłączy przypadkiem wideorejestratora (dziewczyna tak mi zrobiła kilka razy w poprzednim samochodzie)

Jutro może porobię fotki to wrzucę tutaj.

PS przy wkładaniu bypassa uważajcie, żeby nie pomylić kierunków, bo w bezpieczniku F17 napięcie jest na nóżce od strony ściany grodziowej (czyli kabelek bypassa musi być skierowany w stronę naszej twarzy podczas montażu)

Python013
31-01-2020, 08:04
Dziwi mnie tylko to, że było tyle dywagacji na ten temat, tyle kombinowania o to takie proste ;)
A i masę wziąłem ze śrubki mocującej zamknięcie skrzynki bezpieczników.


Sam w grudniu dopytywałem na forum skąd ukraść zasilanie stałe dla kamerki ponieważ tylko takie mnie interesuje i włącznik bistabilny do tego.
W moim przypadku zastosowałem dokupiony zasilacz (prostokąt mniejszy od pudełka zapałek) bez wtyku do zapalniczki.

Swoją drogą podziwiam tych co chcą wpinać się w zasilanie lampki sufitowej ponieważ z doświadczenia po Foce MK1 wiem iż to zły pomysł i wywalało bezpiecznik.

mar111cin
15-02-2020, 20:10
W załączniku foto jak to wygląda.
1 - bezpiecznik typu by-pass , zwrócić uwagę, że po włożeniu kabelek bypassa musi być skierowany do nas.
2 - z tej śrubki wziąłem masę
3 - do rury doczepiłem opaskami kabelek
4 - no i tak to się zakończyło

całość po założeniu welurowej osłonki, jest schowana własnie pod nią, nic nie widać, nic nie wystaje, nic nie odstaje. Jest super.

Reaktor
13-03-2020, 12:12
Wszystko ładnie pięknie do kamerki bypass i gitara tylko że nie taki był temat...

Czy udało się już komuś BATTERY SAVER przestawić z tych 15min na np. jedną?

Pytam ponieważ jestem jeszcze "za cienki w uszach" żeby grzebać w BCM ale wiem że tu na forum są tacy dla których to chleb powszedni ;)

Gdyby to była fizyczna czasówka to już dawno bym ją wymienił albo przestawił ale tutaj to już nie jest elektryka tylko informatyka...

Czy ktoś już doszedł jak przestawić ten czas?

somsiaq
18-11-2020, 06:17
Ponowie pytanie kolegi wyżej, jest możliwe gdzieś w ustawieniach zmienić czas po którym jest prąd odcinany w zapalniczce ??

Pozdrawiam

koszka
18-11-2020, 06:59
no raczej nie ma

pacp
06-08-2021, 19:40
Mineło nieco czasu. Udało się komuś programowo zmienić czas podtrzymania zasilania?

Insteresuje mnie ciągłe zasilanie na zapalniczce w kokpicie.. tyle, że jedynie tam. Nie chcę aby pozostałe odbiory też miały zasilanie. Alternatywnie żeby ustawić czas na powiedzmy 5 godzin pracy od odłączenia zapłonu.

tedi_k
06-08-2021, 20:57
...jest możliwe gdzieś w ustawieniach zmienić czas po którym jest prąd odcinany w zapalniczce ??...

W MK4 fabrycznie NIE MA TAKIEJ OPCJI.
Można sobie dorabiać jakieś przekaźniki z programowalnym czasem podtrzymania. Ale to będą rzeźby a nie 'programowanie'.

patelarz
26-11-2022, 14:26
Podbijam bo w dziale connecta ani słowa:P
A jak ogarnąć zasilanie w Connect-ie 2016 ? Kupiłem ładowarkę indukcyjną co świecie jak dyskoteka i żarówno w gnieździe przy lewarku jak i tym w schowku napięcie jest cały czas. Żeby było śmiesznie, USB w podłokietniku gaśnie z czasem (po chwili) ale jest tak słabe, że do ładowania nowoczesnych telefonów się nie nadaje.

Rob^
28-11-2022, 09:09
W MK4 fabrycznie NIE MA TAKIEJ OPCJI.

Nie mam już Mondeo ale w 2 Rangerach zadziałało:
BCM: 726-39-01 > xxxx x0xx xxxx

tedi_k
28-11-2022, 10:41
Nie mam już Mondeo ale w 2 Rangerach zadziałało:
BCM: 726-39-01 > xxxx x0xx xxxx

Mondeo MK5 różni się dość zasadniczo od Mondeo MK4...
Wspomniany Ranger "dziedziczy" zakres konfiguracji po Mondeo MK5. Programowanie czasu zapalniczki w Mondeo MK5 jest wielokrotnie opisane na forum - da się ustawić dowolny czas od 0s do kilku godzin.

Rob^
28-11-2022, 10:44
Mondeo MK5 różni się dość zasadniczo od Mondeo MK4...
Wspomniany Ranger "dziedziczy" zakres konfiguracji po Mondeo MK5. Programowanie czasu zapalniczki w Mondeo MK5 jest wielokrotnie opisane na forum - da się ustawić dowolny czas od 0s do kilku godzin.

OK ... dzięki za info ! ... to chyba wyczerpuje ten wątek :one: