Zobacz pełną wersję : [Fusion] Montaż świateł dziennych
Witam wszystkich.
Dziś zabrałem się za montaż świateł dziennych w Fuzji. Byłem pewien, że szybko mi pójdzie, bo montowałem je juz w Astrze G, gdzie poszło szybko i sprawnie. W Fuzji juz tak nie było, wszystko mam gotowe - zablokowała mnie ostatnia sprawa, tj. znalezienie +, po właczeni zapłonu na ktorym będzie 12V. W Astrze, podpiołem się pod kabel dowolnego czujnika z 12V i gra, w Fuzji już tak nie jest. Po podpięciu pod np. czujnik ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego na którym jest 12V, po podłączeniu kabelka z dziennych, spadek napięcia do 4V. Szukałem w komorze silnika bezpieczników głownych zeby tam podpiąć, ale nie mogę ich zlokalizować. Może ktoś z Was już to robił - proszę o info.
jedrus-54 08-06-2012, 19:43 W fuzji masz kolego bezpieczniki główne przy akumlatorze,małe czarne pudełeczko,bynajmniej tak jest w mojej fuzji.
Można prosić o fotkę. Interesuje mnie montaż świateł.
tak tez myślałem, że w tej czarnej kostce, zamontowanej do górnej objemki akumulatora, jest bezpiecznik główny, ale po jej otwarciu tam mam tylko jeden przekaźnik, reszta jest pusta z obu stron.
bezpieczników głównych w komorze silnika nadal nie zlokalizowałem (za wyjątkiem tych pod schowkiem), ale znalazłem inne rozwiązanie i podłączyłem sie pod cewkę - wszystko gra. Postaram się podegrać fotki, o które prosiłeś, do końca tygodnia.
kacper69 12-06-2012, 09:38 Bardzo szczerze radze, podłącz te światła gdzieś indziej, nie pod cewkę.
Jeżeli będziesz miał zwarcie na zasilaniu tych świateł w czasie jazdy , to tym samym zgaśnie Tobie silnik.
To bardzo niebezpieczne rozwiązanie.
A te nowe lampy to gdzie montujesz?
Czy zaślepkach od halogenów? Bo tam by pasowały najlepiej.
Jakiej firmy to będą lampy i czy mają atest?
W instrukcji montażu podawali m.in. tą lokalizacje. Jeśli będzie zwarcie to ta kostka, do której wchodzą wszystkie kable ze świateł dziennych ma odłączyć napięcie. Ta kostka pełni rolę nie tylko sterownika lamp, ale także regulatora napięcia, filtra przeciwzakłóceniowego oraz zabezpieczenia przeciwzwarciowego. Światła montowałem w górnej części dolnego grilla. Gdybym miał montować w przeciwmgielnych musiałbym kupić światła profilowane pod kątem (ogladałem i takie), żeby świeciły na wprost. Homologacje mają - takie same mam w Astrze G - tam z instalacją nie mialem najmniejszego problemu. Firma NSS, dystrybutor Carcommerce Sp. z o.o. Warszawa - super świecą i naprawdę są w 100% wodoodporne. Wcześniejsze światła, kupione w Norauto, w Astrze po miesiącu zaczęły parować. Wymieniali mi je już dwa razy (pierwszy raz część diod zgasła) i dalej to samo dlatego zmieniłem na dokładnie te same co w Fordzie.
strony1984 15-06-2012, 21:00 tez moge prosic o fotki bo sie przymierzam do motazu
kacper69 16-06-2012, 07:34 Ja przejrzałem przepisy o umiejscowieniu świateł do jazdy dziennej.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Więc montaż tych świateł w dolnym grillu chyba nie spełnia tych wymogów.
Znalazłem na alle ciekawe propozycje lamp, które można by zamontować na zaślepkach
halogenów:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-skosne-b-mocne-i2399695031.html
Lampy są takie skośne , a dzięki temu będą świecić prosto do przodu, mam nadzieję.
Jeszcze ciekawszym jest rozwiązanie montażu okrągłych lamp zamiast lamp halogenowych , jest kilka rożnych ofert :
http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-4-diody-i2417528473.html
albo
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-lampy-dzienne-led-rl00-70mm-i2423225588.html
Nigdzie nie udało mi się sprawdzić jaka średnice mają w Fusionie te otwory w plastikach do montażu halogenów, czy może ktoś , kto ma halogeny to pomierzyć?
Jak by pasowały wymiary, to warto kupić zaślepki z takimi otworami i założyć lampy okrągłe, na pewno będą lepiej wyglądały niż te linijki.
właściwie, jak bym miał lampy halogenowe, to bym je zdemontował i założył te do jazdy dziennej, bo halogeny przydają się może raz w roku, a światła do jazdy dzienne były by używane codziennie .
Na przeglądach sprawdzają dwie sprawy:
1. wysokość na jakiej zamontowane zostały światła dzienne;
2. czy po włączeniu świateł mijania, światła dzienne gasną.
Zarównio Astra jak i Fusion bez problemów przechodzą każdy przegląd i kontrolę drogową z tymi światełkami. Jeśli chodzi o policje to oni sprawdzają homologacje.
Montując na dolnym grilu, na samej górze, odstęp pomiędzy światłami mam 52 cm. ale licząc od diod, które świecą jest powyżej 60 cm (po bokach każdej lampy jest miejsce klejenia klosza z resztą i ta część nie świeci, a ma przynajmniej 2 cm z każdej strony). Zawsze mozesz też kupić mniejsze lampy, ale te nie dają tak fajnego efektu jak duże. Niebiescy pożywke mają na tych którzy sami zakładają sobie ksenony - takim nie przepuszczą. Musze w końcu pdegrać zdjęcia ;)
Jeszcze ciekawszym jest rozwiązanie montażu okrągłych lamp zamiast lamp halogenowych , jest kilka rożnych ofert :
http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-4-diody-i2417528473.html
albo
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-lampy-dzienne-led-rl00-70mm-i2423225588.html
Nigdzie nie udało mi się sprawdzić jaka średnice mają w Fusionie te otwory w plastikach do montażu halogenów, czy może ktoś , kto ma halogeny to pomierzyć?
Jak by pasowały wymiary, to warto kupić zaślepki z takimi otworami i założyć lampy okrągłe, na pewno będą lepiej wyglądały niż te linijki.
właściwie, jak bym miał lampy halogenowe, to bym je zdemontował i założył te do jazdy dziennej, bo halogeny przydają się może raz w roku, a światła do jazdy dzienne były by używane codziennie .
a nie lepiej poprostu coś takiego:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-12v-24v-i2415553062.html
Okrągłe DRL powinny bez problemu pasować w miejsce fabrycznych halogenów - sposób mocowania jest odwzorowany z lamp Valeo, stosowanych nie tylko w Fusionie :
allegro.pl/listing.php/search?string=halogen+fusion (http://forum.fordclubpolska.org/allegro.pl/listing.php/search?string=halogen+fusion)
Widziałem je w "akcji" na którymś rosyjskich for i z tego, co pamiętam, montaż mechaniczny był, jak "plug and play" - wykręcasz stare, wkręcasz nowe.
O światłach DRL rozmawialiśmy rok temu (lipiec, sierpień) w wątku "doposażenie", tam też powinna być fotka mojej fuzyjki po instalacji świateł. Ktoś z kolegów zwracał wówczas uwagę na nieregulaminowy rozstaw - 52 zamiast 60 cm - jednak, ani diagnosta na przeglądzie, ani chłopcy z drogówki dotąd nie zakwestionowali sposobu montażu; widać, że konstrukcja zderzaka bardzo ogranicza swobodę twórczą... Widziałem na mieście fuzję w wmontowanymi DRLkami w szczeliny nad światłami przeciwmgłowymi, ale było to raczej nieudane przedsięwzięcie - w te szczeliny mieszczą się tylko bardzo badziewne lampki i do tego świecą na boki; z niespełna 50m były niemal niewidoczne.
dr_Oktan 18-06-2012, 23:02 Za to ubezpieczyciel przy szkodzie może zwrócić uwagę, ... i jak odmówi wypłaty z ubezpieczenia to koszty pokaźne mogą być.
strony1984 19-06-2012, 18:29 Za to ubezpieczyciel przy szkodzie może zwrócić uwagę, ... i jak odmówi wypłaty z ubezpieczenia to koszty pokaźne mogą być.
a co ma ubezpieczyciel do dziennych
dr_Oktan 19-06-2012, 22:25 Będziesz miał wypadek z Maybachem, właścicel powie ,ze Cię nie zauważył, sprawdzą czy miałeś właczone dzienne i czy odpowiednio zamontawane. Ubezpieczyciel zrobi wszystko aby to wykorzystac i nie płacić miliona np.za szkodę całkowitą maybacha, możesz zgadnąc kto będzie miał to płacić :lol: ?
A jeżeli chwilę przed wypadkiem przepali się żarówka? Albo reflektor zachlapie się błotem? Najlepiej do takich dywagacji spojrzeć też co mówią OWU.
kacper69 20-06-2012, 06:58 Troszkę OT.
Ale ja nie mogę sobie wyobrazić wypadku, żeby Fusion zrobił szkodę całkowitą Maybacha i żeby jeszcze kierowca Fusiona to przeżył .
A wszystko z powodu świateł dziennych bez homologacji.
Jeżeli któryś z kierowców po wypadku będzie twierdził że nie widział auta przeciwnika, to jednoznacznie zgłasza się na badania lekarskie.
Na zachodzie Europy, gdzie nie jeździ się za światłami dziennymi , taki niedowidzący nie mógłby prowadzić auta.
strony1984 20-06-2012, 11:21 Troszkę OT.
Ale ja nie mogę sobie wyobrazić wypadku, żeby Fusion zrobił szkodę całkowitą Maybacha i żeby jeszcze kierowca Fusiona to przeżył .
A wszystko z powodu świateł dziennych bez homologacji.
Jeżeli któryś z kierowców po wypadku będzie twierdził że nie widział auta przeciwnika, to jednoznacznie zgłasza się na badania lekarskie.
Na zachodzie Europy, gdzie nie jeździ się za światłami dziennymi , taki niedowidzący nie mógłby prowadzić auta.
o i to jest odpowiedz. a w razie czego jak powie ze cie nie widzial ni emusisz mowil ze waliles na dziennych tylko na mijania
dr_Oktan 20-06-2012, 18:00 Ale ja nie mogę sobie wyobrazić wypadku, żeby Fusion zrobił szkodę całkowitą Maybacha i żeby jeszcze kierowca Fusiona to przeżył .
I właśnie to jest problem polskich kierowców -wyobraźnia i przewidywanie.
Wjeżdżasz z bocznej dróżki wprost przed maskę rozpędzonego maybacha, kierowca odruchow gwałtownie odbija i ...owija się na latarni. Na Fusionie nie ma nawet rysy.
Ale dość bajek :)
Większy problem z dziennymi to kupowanie najtańszego badziewa co ledwo to widać z 30m, albo montaż dobrych markowych , ale pod skosem, tak że właściwy strumień śwaitła mają skierowany na pobocza.
Większy problem z dziennymi to kupowanie najtańszego badziewa co ledwo to widać z 30m, albo montaż dobrych markowych , ale pod skosem, tak że właściwy strumień śwaitła mają skierowany na pobocza.
O! Tak właśnie! Z ostatnim zdaniem dr_Oktana w pełni zgadzam się. Dlatego zainstalowałem porządne, markowe, homologowane lampki. I mimo, że sposób montażu, wymuszony kształtem zderzaka, nieznacznie odbiega od prawnie określonych warunków technicznych, to są znakomicie widoczne, a taka jest ich zasadnicza rola.
kacper69 21-06-2012, 19:58 Do podłączenia świateł dziennych w Fusionie może się chyba przydać też ich włącznik.Tu jest taki, który można zaadoptować.
http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-i-halogenow-fiesta-mk6-fusion-i2389888220.html
Mój fusion nie ma halogenów , ale ma okablowanie do nich.
Zmieniając włącznik świateł na taki co obsługuje halogeny, można zamiast halogenów podpiąć do niego światła do jazdy dziennej, które można by tez założyć w otwory na halogeny.
Jakie są opinie na ten temat?
Ale ten przełącznik jest skonstruowany tak, że nie włączysz halogenów bez włączenia świateł pozycyjnych. ZTCP to właśnie tak działa, choć nie dam sobie głowy uciąć...
Dokładnie tak, żeby włączyć halogeny pokrętło musi być ustawione na światła pozycyjne. Poza tym nie wystarczy wymienić tylko przełącznika, ze względów oszczędnościowych brakuje tez kabla od wiązki w podłodze pod schowkiem pasażera do przełącznika świateł (przerabiałem to doposażając swoje autko w halogeny), zatem tak prosto się nie da.
Rico_233 16-07-2012, 10:40 witam :)
A co sądzicie o takich światłach do fusiona ?
http://www.autoled.com.pl/product.php?id_product=43
A gdzie zamierzasz "wcisnąć" te listewki?
serwisford 16-07-2012, 17:37 mi sie podobaja
Witam ja mam wlasnie kolego Rico takie zalozone i jutro wrzuce zdjecia to zobaczysz jak ja je zamocowalem i ci pasuje
Rico_233 16-07-2012, 19:08 A gdzie zamierzasz "wcisnąć" te listewki?
pod tablica rejestracyjna :)
tam mi się wydaje najlepiej będzie pasować do mojej fuzji :)
Witam, moja propozycja świateł dziennych to PHILIPS DAYLIGHT 4 (http://allegro.pl/listing.php/search?category=4138&description=1&string=philips+4led&buy=4&order=p&offer_type=1&price_from=&price_to=230&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E). Linki do instrukcji montażu (http://www.swiatla-do-jazdy-dziennej-drl.pl/daylight/led_daylight_4_installation_guide.pdf) oraz szablonu (http://www.swiatla-do-jazdy-dziennej-drl.pl/daylight/DRL_Stanzbogen_EN.pdf). Na allegro jest kilku sprzedawców oferujących je w cenie +/- 210zł.
Dlaczego te? Pasują idealnie do Fuzji przed LF (dolny grill, skrajne "okienka" od dołu po założeniu powinno być dokładnie 60cm odstępu, reszta wytycznych - co do wymiarów, oczywiście zachowana).
Niestety trochę o nich poszukałem w necie i ogólnie nie mają najlepszej opinii. Pomijając wady samych lamp, dużo uwag jest, co do modułu sterującego. I tu przed ewentualnym zakupem prosiłbym o radę gdzie w komorze silnikowej najkorzystniej wpiąć się pod "+" aktywny po włączeniu zapłonu (takie rozwiązanie sugeruje support Philipa).
PS. Wysłałem zapytanie do Philipsa o to czy problem sterownika rozwiązali i od jakiej jego wersji (moduły posiadają naklejkę z np. ver 1.0)
kacper69 18-07-2012, 20:53 jak masz do wydania 2 stówki, to może kup te lampki :
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-automat-led-i2468559292.html
Wstawisz je w miejsce halogenów i będzie wyglądało bardzo profesjonalnie.
Koledze chyba pomyliło się z tymi światełkami... (http://allegro.pl/listing/user.php?string=fusion&description=1&a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=&buy=4&distance=1&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&state=0&us_id=16753775&standard_allegro=1&offer_type=1&order=p&price_from=&price_to=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E)
Początkowo rozważałem założenie dziennych za przeciwmgielne - ostatecznie z tego zamiaru zrezygnowałem.
Dla kogoś posiadającego dużo wolnej gotówki idealne są te lampki... (http://allegro.pl/listing/user.php/run?description=1&string=fusion&us_id=3573900&buy=4&offer_type=1&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&standard_allegro=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E)
Miałem też pomysł założenia "markowych" konkretnie tych (http://allegro.pl/listing/user.php/run?string=510+HP&us_id=1820451&buy=4&order=pd&offer_type=1&price_from=&price_to=&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&standard_allegro=1&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E), ale mój pomysł wymagałby sporo dłubania, więc sobie odpuściłem.
Ja ostatecznie zdecydowałem się na montaż w dolnym grillu, a te, o których pisałem poprzednio, może z "małych" nie są najtańsze, ale jakość (poglądowa) bije podobne na głowę.
Rico_233 21-07-2012, 20:33 Witam
A co sądzicie żeby światła dzienne zamontować w miejscu zaznaczonym na zdjęciu ?
Oczywiście takie światełka dzienne :)
http://www.autoled.com.pl/product.php?id_product=43
Pozdrawiam
kacper69 21-07-2012, 20:55 nie wiem, czy to miejsce jest zgodne z specyfikacją montażu świateł.
Może być za nisko :(
Rico_233 22-07-2012, 10:08 Zobaczymy co powie elektryk jak go zaprowadze bo mam dość jazdy na wszystkich światłach
Nie tyle elektryk powie, co specyfikacja, o której wspomniał kacper69:
http://www.alltech24.pl/zdjecia_allegro/led8/drl-rozm.jpg
Sprawdź, czy położenie lamp względem podłoża nie przekroczy minimalnej odległości od niego.
kerad555 07-08-2012, 10:51 Witam,
takie światełka (http://moto.allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-12v-24v-i2530780945.html) (90mm) + atrapy (http://allegro.pl/atrapa-na-halogen-ford-fusion-05r-wysylka-24h-i2543353501.html) będą dobre do Fusiona z 2006 żeby mieć dzienne w miejscu halogenów?
tak, jescze pozostaje instalacja elektryczna.
kerad555 07-08-2012, 20:25 jescze pozostaje instalacja elektryczna
a może ktoś sprzedałby patent gdzie się w benzyniaku podpiąć w komorze silnika
A ja mam pytanie bo widziałem już w innych samochodach czy nie ma dedykowanych świateł dziennych wbudowanych w czarne obudowy świateł przeciwmgielnych. Jakoś mi się nie uśmiecha wycinać dziur i kombinować z pozbywaniem sie fabrycznych świateł.??
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, a znalazłbyś odpowiedź na swoje pytanie...
1,4benzyna ja znalazłem + w bezpiecznikach za schowkiem bodajże nr 56
wolny jeden styk chyba z innej wersji niż FX Gold światła 502 HP świecą
lekko w bok ale jest fajnie.
fusiasty 10-02-2013, 09:27 A zna ktoś odpowiedź na taki problem jak nie gasnące światła dzienne po uruchomieniu samochodu, przygasają po włączeniu reflektorów głównych i tak tylko po uruchomieniu silnika się dzieje, bez pracującego silnika wszystko działa jak ma działać znaczy dzienne po kluczyku w pozycję zapłon zaświecają się po włączeniu reflektorów głównych gasną i tak tylko do momentu uruchomienia silnika. przewód sterujący pod pozycyjne wpięty jest zgodnie z instrukcją montażu posiadanych lamp dziennych DRL.
vatazhka 10-02-2013, 18:42 W innych autach jest tak standardowo - po włączeniu świateł mijania jasność spada o połowę, żeby nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej wartości. Nie wiem, w których krajach przepisy tego wymagają, ale takie zachowanie opisują np. posiadacze aut w Wielkiej Brytanii.
Sent using a touch screen
Napisane na ekranie dotykowym
Skandynawskie auta mają podobnie...
madmarian 01-03-2013, 14:43 Jeżeli ktoś z szanownych kolegów jest posiadaczem Fuzji po lifcie i doposażył ją w śwaiatła dzienne LED to uprzejmie proszę o zamieszczenie fotografii, oczywiście nie swojej tylko rozmieszczenia, miejsca montażu tych śwateł w Waszych cackach:D
Moim zdaniem są dwa wyjścia- wymiana zaślepek na takie do halogenów i montaż okrągłych LEDów. Lub zakup 10cio centymetrowych, dwurzędowych światełek, wycięcie trzech górnych kwadracików w zaślepce bez halogenów i montaż w to miejsce. Ciekawy jestem jak Wy to rozwiązaliście?
Nie doczytałeś wątku. Jest trzecia opcja - kupno dedykowanych lamp hybrydowych DRL+halogeny. Niestety, zabójczo droga.
madmarian 01-03-2013, 19:42 Ja doczytałem a moja prośba dotyczy zdjęć ogólnodostępnych zestawów w rozsądnch cenach. Zaraz "nie doczytałeś wątku". Prosta prośba, jaśniej nie umiałem jej wyrazić ale dzięki za odpowiedź.
Witajcie, trochę poniewczasie, ale wrzucam fotki jak wygląda to u mnie po montażu PHILIPS DAYLIGHT 4.
Dla zainteresowanych moje posty o w/w:
Info ogólne (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1853633&postcount=30), oraz Wpięcie w instalację (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1865345&postcount=6)
Na koniec, wszystko działa jak należy - montaż dość prosty (co innego ewentualny demontaż), a odpowiedzi od supportu tfu PHILIPSa oczywiście nie otrzymałem...
Aha... odległość pomiędzy lampkami to 615mm.
Dobra.. Ja mam takie pytanie :P Co te światła dzienne dają ? Wiadomo żarówka się tak szybko nie przepali, lepiej dla akumulatora a poza tym ? Bo że samochód mniej pali to jakoś mi się nie chce w to wierzyć
madmarian 05-03-2013, 12:19 Normalnie włączając światła w samochodzie, włączasz nie tylko przednie reflektory ale również światła pozycyjne przód i tył raz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko to pobiera około 150 Watt a LEDy 8-9 Watt. Różnica w spalaniu musi być bo zapotrzebowanie na wytworzenie energii potrzebnej do zasilenia tych żarówek jest dużo mniejsze. Poza tym jest kilka innych zalet wymienionych już niejednokrotnie.
Zdecydowałem się na kupno nowych zaślepek z otworami na halogeny i okrągłych LEDów. Znalazłem na allego zestaw za 100zł w metalowej obudowie, po 4 ledy SMD na sztukę. Nie daję linka bo te linki odnoszą się donikąd w krótkim czasie. Moje to model 300L. Pierwszy Zonk jest taki, że chyba nie obejdzie się bez demontażu zderzaka. Jakby miał ktoś na szybko linka z instukcją demontarzu to było by super. Pzdr.
W sumie masz rację. Dużo mniejszy pobór prądu jest. Ale nie trzeba włączać pozycji z tyłu do tych świateł ? Bo to jakoś było że od rocznika do rocznika trzeba a od jakiegoś tam nie.. hmm ?
madmarian 05-03-2013, 13:06 Od jakiegoś czasu wymagane jest tylko oświetlenie z przodu pojazdu, lampy tylnie nie muszą być zapalone. Prawdę mówiąc dopiero ten przepis dał sens montażu świateł dziennych i realne oszczędności. Pierwsze słyszę o podziale na roczniki, to jakaś bzdura.
No dobrze 150W ale przeciez to jest minimalne zapotrzebowanie na rope czy benzyne i za ile sie zwróci koszt swiatel do jazdy dziennej. Bo przeciez ich koszt jest duży ( pomijam dziadostwa za kilkadziesiat zł które świecą jak lampki ogrodowe). I to mnie zastanawia poco bo bezpieczenstwa to nie podnosi, wiec zostaje tylko kwestia kasy.
P.S. 1litr ropy daje 10kWh wiec 150W to przy sprawnosci ukladu ok 90% 15ml samochod ma okolo 30 % wiec wychodzi 45ml co daje 25 groszy na godzine dzialania nie wiem czy to duzo czy malo i czy dobrze policzylem wszystko
madmarian 06-03-2013, 15:32 Światła zamontowane. Krótkie podsumowanie: światła w miejsce halogenów rozmiar 700mm koszt 113zł z przesyłką, zaślepki z otworami na halogeny- zamienniki z allegro 29zł sztuka, kilkakrotnie w trakcie montażu ściągane i zakładane zaczepy nie uległy uszkodzeniu, zaślepki pasują idealnie w zderzak i światła też idealnie pasują rozmiarowo.
Do montażu nie trzeba było ściągać zderzaka, wystarczyło zdemontować koła a później nadkola, co jest banalnie proste- kilka wkrętów. Później trzeba było wymyślić jak przymocować światełka do konstrukcji zderzaka. Ja użyłem bardzo twardej gumy/krążki hokejowe ale miałem zamiar już obcinać obcasy w starych butach:)/ do wykonania 2 cm podkładek które od strony nadkola przykręciłem do zderzaka, wcześniej osadziłem na tej gumie światełka przykręcając je wkrętami. Światełka przymierzałem od strony nadkoli do założonych wcześniej zaślepek. Ogólnie trzeba zrobić dwie podkładki o wymiarach 4,7cm x 2cm x 5 lub 6cm.
Podłączenie do instalacji banalnie proste. Postępujemy zgodnie z załączonym schematem. Minus bezpośrednio do akumulatora, plus ja podłączyłem pod przekaźnik który jest umieszczony pomiędzy akumulatorem a półką wycieraczek, jest to takie czarne pudełko, które trzeba otworzyć. U mnie były dwa przekaźniki prawy czarny i lewy czerwony. Wyjąłem lewy czerwony i tam na jednym ze styków pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce tam wsadziłem rozizolowany kabel i wcisnąłem z powrotem przekaźnik. Biały do środkowego przewodu w kostce do reflektora/ u mnie ten przewód jest od postojówek/, spiąłem te przewody szybkozłączką zaciskową I WSZYSTKO HULA !
Światła świecą mocno:) Mają metalową obudowę ale niestety plastikowe klosze ale przecież lampy w aucie też są plastikowe. Napiszę jak się sprawują za jakiś czas. Powodzenia i miłego montażu.
Nie doczytałeś wątku. Jest trzecia opcja - kupno dedykowanych lamp hybrydowych DRL+halogeny. Niestety, zabójczo droga.
czy coś takiego miałeś na myśli http://jafra.com.pl/1107.html ????
właśnie się zastanawiam nad zakupem takiego zestawu.
W gdańskim salonie forda widziałem światła do jazdy dziennej między innymi do Fusiona. Montowane w miejsce halogenów. W komplecie ledy osadzone w zaślepkach. Koszt ok. 650 zł ;) Z montażem ok. 800 zł: evil:
kacper69 31-05-2013, 19:36 Ja tez widziałem takie zestawy, ale tylko do Fuzji po lifcie.
Cena jest porażająca, ja do końca życia nie wydam takiej kasy na żarówki H4 ( za 800 zł można kupić 50-80 żarówek)
czy coś takiego miałeś na myśli http://jafra.com.pl/1107.html ????
właśnie się zastanawiam nad zakupem takiego zestawu.
Dokładnie. Cena w detalu bandycko-rozbójnicza.
Witam
Mój tata chce zamontować światła do jazdy dziennej nad halogenami w to miejsce
http://imageshack.us/scaled/thumb/849/clhk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/clhk.jpg/)
widziałem parę dni temu Fusiona który miał tam zamontowane LEDy, ale mi zwiał :D Pytanie do użytkowników i nie tylko czy ktoś montował tam te światła ? wiadomo trzeba wyciąć, ale szukanie na allegro odpowiednich pasujących tam jest dość czasochłonne przyznaje ciężko znaleźć miejsce jest świetne proszę o pomoc bo mój tata bardzo by chciał mieć w tym miejscu akurat ;))
Witam, chciałbym na początku się przywitać:) do tej pory jedynie śledziłem to forum, jeżdżę fusionem od czerwca i jestem zadowolony. Wracając do tematu mój fusion jest przed liftem więc nie mam możliwości zmierzenia czy te lampki będą pasowały ale 12 cm wydaje się ok: http://allegro.pl/nssc-swiatla-do-jazdy-dziennej-12cm-philips-style-i3649615445.html Samo miejsce montażu jest bardzo fajne, daje możliwość pogodzenia lamp przeciwmgielnych i dziennych, problem polega na tym, że ich montaż może okazać się totalną "rzeźbą". Może przydałby się jakiś mechanik-plastikarz, który pomógłby w odpowiednim wycięciu i wymodelowaniu otworów.
Sam rozważam montaż świateł dziennych ale dopiero na wiosnę i zastanawiam się nad rezygnacją ze świateł przeciwmgielnych i montażem czegoś takiego: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-ford-fiesta-focus-fusion-i3629159250.html
Przekonują mnie bezproblemowym montażem i ceną ale jak wspomniałem to dopiero przysłość.
skull1311 03-08-2014, 11:32 Czy ktoś montował w Fusionie przed FL światła do jazdy dziennej skośne? np. http://allegro.pl/bardzo-mocne-swiatla-do-jazdy-dziennej-led-skosne-i4449048486.html takie w miejscu atrapy po bokach zderzaka. Myślicie, że dałyby radę?
Pozdrawiam
polecam model TTX-1045 skośne przewód kolega podłączył mi bezpośrednio pod bezpieczniki przy fotelu pasażera
Bump: da radę poniżej grila w następnej kratce
da radę poniżej grila w następnej kratce
A odległość między nimi jest zgodna z przepisami (min.60cm) ?
skull1311 08-08-2014, 13:32 Nie jest niestety, dlatego skośne światła chyba założę w zaślepkach halogenów. Trochę będzie cięcia ale może się uda. Na którymś z forów fordowskich widziałem w foce zamontowanie takie i podobno daje radę. A 60 musi być bo jak będę miał kraksę może być problem z ubezpieczalnią.
slawekw24 09-08-2014, 12:02 ja zamontowalem swiatla do jazdy dziennej w dolnej czesci grila a a podlaczylem je drl do postojowych minus to minus a zasilanie do przewodow przy wlaczniku swiatel :) Pozdrawiam
skull1311 29-09-2014, 18:15 Uff... wreszcie zrobiłem te światła. Świecą nieźle i całkiem całkiem się komponują. Może jutro wrzucę zdjęcia. Pozdrawiam!
Wrzucaj! Pewnie trochę "rzeźby" było? No pocieszenie dodam, że w wersji poliftowej wykonanie takiego zabiegu w plastikach świateł przeciwmgłowych jest jeszcze bardziej kłopotliwe ;)
polecam model lampTTX-1045 ja na nich jeżdżę od roku i nic się złego nie dzieje dodatkowo musi być zamontowany przekażnik polecam typ 12V-5PIN30/40AMP.
skull1311 30-09-2014, 20:53 A u mnie tak to wygląda:
55747
55748
A tutaj w tej skrzynce jest jeden przekaźnik do którego pod jedną nóżkę podpiąłem +. Trzeba znaleźć taki, który daje napięcie po przekręceniu kluczyka. Jest to bodajże najbardziej na lewo będąca tam nóżka:
55750
Trochę było skrobania i dłubania przy tym, ale nareszcie się udało. Działa jak miało działać, dzisiaj ustawiłem światełka bardziej "do góry" aby być bardziej widocznym. Polecam i pozdrawiam
ps: ja kupiłem model DRL158H z serwisu akcyjnego i wyszło mi za niego 51 zł bez przesyłki. Zobaczymy jak będzie się spisywać, mam nadzieję, że dobrze :-)
krzychu_gel 30-09-2014, 20:59 A ja założyłem układ, który obniża napięcie, do świateł długich. Włókna świateł długich żarówek dostają ponad 4 V. Układ wyłącza się po pojawieniu się napięcia w obwodzie postojówek. Przylutowałem to wszystko przy bezpiecznikach. Wszystko działa, jak należy. Zapalają się po około 8 sekundach, gasną zaraz po włączeniu świateł, można dawać sygnały długimi.
Prawdobodobnie kolego masz moduł SD-2 to co masz to jest nielegalne nie możesz na tym jeździć. Lepiej włącz sobie światła mijania z dnia na dzień na dworze robi sie szaro co ci szkodzi jeździć na światłach.
wszyscy obiecują, a nikt zdjęć nie zamieszcza. A przepraszam - dwóch panów zamieściło. Ma ktoś fotki z zamontowanymi światłami w Fuzji po FL ?
A czy ktoś montował może światła ledowe w miejscach świateł przeciwmgielnych z przodu? Jak wygląda sprawa z tymi okrągłymi ledami, czy wymiarowo wszystko pasuje i jest to legalne? Czy taki montaż jest trudny? Musialbym w ogóle zakupić pierwsze te plastiki z otworami bo fabrycznie ich nie mam.
Fusion przed faceliftingiem (2002r)
Kiedyś myślałem nad montażem świateł do jazdy dziennej, ale po analizie finansowej stwierdziłem, że czas zwrotu inwestycji w moim przypadku to 3 lata.
Teraz jak bym miał coś zakładać to tylko co w załącznikach. Wszelkie ledy z lewymi homologacjami odpadają.
jankowalski973 11-10-2014, 08:49 Biorąc pod uwagę Funtka przed face liftingiem gdy w zderzaku posiadamy halogeny jest mały problem z zakupem led drl ponieważ szerokość wlotu powietrza wynosi poniżej 900mm. W większości lamp szerokość zaczyna się od 160mm. Niezgodnością jest montaż w odległości poniżej 600mm. Trafiając na upierdliwą władzę można stracić dowodzik. W necie nie ma za wiele lamp drl poniżej 160mm. Jedyne jakie znalazłem oczywiście z homologacją to nssc 540 w cenie ok. 90zł. Np. http://m.koraz-net.istore.pl/przedmiot,19187936.html
Może ktoś jeszcze coś zaproponuje.
55989
a co powiecie na umiejscowenie dziennych obok rejestracji jak w rysunku. Ale tu mowa o FL. Ale w sumie nie wiem czy nie ma za zderzakiem jakiegoś metalowego wzmocnieenia. Czy w ogóle jest tam miejsce
Lokalizacja nie do przyjęcia, gdyż nie spełnia wymogu minimalnej odległości między wewnętrznymi krawędziami lamp DRL, wynoszącej 60cm.
jankowalski973 03-02-2015, 17:05 Nssc 540
59167
^^ Anonimizacja tablicy rejestracyjnej rządzi :)
PS. 60 cm odstępu dało radę uzyskać?
jankowalski973 03-02-2015, 19:56 kreatywność bez granic:)
tylko w dolnej części wlotu
wczoraj jechałem dłuższą częśc drogi z pracy do domu przed citroenem, ale nie jestem pewien modelu. Coś wyższego najprawdopodobniej był to picasso. W każdym razie jakiś nowszy model. Światła dzienne zamontowane fabrycznie nad bardzo niewielkimi drogowymi. Samo usytuowanie nie było dziwne ale zauważylem jedną ciekawą rzecz. mianowicie kierunkowskaz był w tej samej oprawie co diodowe światła dzienne. Kierunkowskazy też były diodowe. kiedy kierowca picasso włączył kierunek, wyłaczało się z jednej strony światło dzienne a migał kierunek. więc kiedy migał kierunek, to świeciła się tylko jedno ( po drugiej stronie ) światło dzienne.
Dlaczego mnie to zaciekawiło ?
Fusion też ma takie możliwości, żeby w oprawie kierunku zamontować światło dzienne. wybielić oprawe i wczepić tam dwubiegunową żarówkę diodową ....
Fakt że pewnie trzeba by pomysleć o jakimś mechaniźmie który wyłaczy dzienne w momencie działania kierunku. Chyba że można by coś zaadoptować. Co myślicie ? za dużo bałaganu?
Mnie osobiscie pomysł się bardzo spodobał
A właśnie oglądałem temat na allegro. A jakby wstawić takie podłużne światła led w oprawę świateł kierunkowskazu?
Sa tajkie..
Pozostaje tylko wybielenie oprawy kierunku.
http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=dzienne+z+kierunkowskazem&bmatch=seng-v6-sm-isqm-2-default-0113&fallback=fuzzy
Myślę, że w ten sposób pozbędziesz się dowodu rejestracyjnego, gdyż modyfikując przednią lampę utracisz ważność homologacji na ten element. Oczywiście, mogę się mylić.
PS: Warto poczytać: http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/
Czy kolega Jitter to admin tej strony? bo coś mi się wydaje że chyba spamuje. Odpowiedzi powinny być poparte 100 % pewnością, a często widze w odpowiedzi "w ten sposób CHYBA łatwo pozbędziesz się dowodu rejestracyjnego"
Ford Fusion do roku 2005 stosował białe kierunki a chyba nie ma dużego kłopotu założyc lampę z białym kierunkiem do auta po FL.a żeby wsadzić żarówkę dwubiegunową to chyba żaden kłopot.
a żeby wsadzić żarówkę dwubiegunową to chyba żaden kłopot.
Kłopot to może i żaden, ale jak takiej żarówki w reflektorze fabrycznie nie było, to na 100% podstawa do odebrania dowodu rejestracyjnego jest. I z tym w przypadku przerabiania lamp trzeba się realnie liczyć. I o to chodziło koledze Jitter, a ma on w tej kwestii 100% racji.
Więc mszę zdjąć żarówki ledowe z tylnych reflektorów pozycyjnych bo ich tam wczesniej nie było ?
No widzisz - tego nie wiedziałem.
Odpowiedzi powinny być poparte 100 % pewnością
Podałem po chwili link do strony, gdzie możesz pogłębić swoją wiedze i przekonać się, że Twoje plany mogą okazać się strzałem w piętę. Oto dowód:
Aby móc bezpiecznie używać lamp do jazdy dziennej, muszą one posiadać homologację "E" oraz oznaczenie "DRL" lub "RL" wybitą na kloszu. Tylko takie lampy są legalne, jazda z każdymi innymi będzie skutkować mandatem za jazdę bez świateł.
Oczywiście zrobisz, jak uważasz... Ja jedynie chciałem uczulić na ewentualne konsekwencje.
"w ten sposób CHYBA łatwo pozbędziesz się dowodu rejestracyjnego"
A tu już Kolega przeinaczył moje słowa. Słowa "chyba" w ogóle nie było w tym zdaniu. Na drugi raz prosiłbym o więcej powściągliwości w komentowaniu.
Ok. klosz od kierunkowskazów nie mw wybitej homologacji do dziennych. ale gdyby tam wsadzić cał lampę z linka którego podesłałem, na której ta homologacja jest wybita.
No nie wiem. trzeba się gdzieś wczytać. ale pomysł mi się spodobał strasznie :)
a więc ok - niech będzie. Przeanalizowałem dopuszczalne odległości (wg prawa) w jakich miejscach moga być światła dzienne. I niech ktoś zaprzeczy że mozna je montować pod lustarkami albo na lusterkach. no ?
jankowalski973 06-02-2015, 11:10 że, :roll: niby jak? Może rozwiń myśl i poprzyj ją przepisami.:568:
montaż świateł dziennych tam gdzie aktualnie wiele marek montuje kierunkowsakazy - a więc w lusterkach
A to?
"Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu"
Niestety nie
Odsyłam do przepisów prawa
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/57345-swiatla-do-jazdy-dziennej.html
Mark77777 18-07-2015, 11:12 Witam koledzy posiadam ff z 2002 roku i mam pytanie gdzie znajduje sie jakis + po stacyjce zeby wpiac sie z swiatlami do jazdy dziennej?
szukając na forum znalazłbyś np to: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1865345&postcount=6
Czy jest to najlepsze miejsce wpięcia się pod "+" ?? Nie wiem, u mnie działa bez zastrzeżeń - uwaga połączenie musi być LUTOWANE
uwaga połączenie musi być LUTOWANE
Nie musi, bo lepsze w pojazdach jest ZACISKANE.
Nie musi, bo lepsze w pojazdach jest ZACISKANE.
...na pewno lepsze?? Musi być TRWAŁE i osłonięte/zabezpieczone od czynników zewnętrznych... Tyle i tylko tyle :P
Oba warianty bez zapewnienia odpowiedniej izolacji żywotne na pewno nie będą. Kolega zapewne się domyślił o co mi chodziło - NIE SKRĘCAMY!!
Ja pod ręką miałem lutownicę więc wybór był oczywisty.
Dla pełnego info co do montażu na lut:
- ostrożnie "wydzielamy" interesujący nas przewód - najlepiej jeszcze wewnątrz oryginalnej wiązki po jej "otworzeniu"
- przewód zielono-czarny NIE PRZECINAMY, obieramy delikatnie ok 4mm izolacji
- wstępnie nanosimy cynę na w/w oraz końcówkę dołączanego przewodu
- lutujemy i dokładnie izolujemy miejsce połączenia
- "zamykamy" zbiorczą osłonkę - ja dodatkowo na taśmie zacisnąłem opaskę
jankowalski973 22-07-2015, 11:06 Witam koledzy posiadam ff z 2002 roku i mam pytanie gdzie znajduje sie jakis + po stacyjce zeby wpiac sie z swiatlami do jazdy dziennej?
Ja podpiąłem się tu:
64163
Mark77777 26-07-2015, 20:12 kolego jankowalski973 a moglbys wrzucić zdjecie lub opisac gdzie w tej skrzynce i pod co się podpioles? Bylbym wdzięczny za fatyge.
jankowalski973 27-07-2015, 15:14 Dopiero w sobotę. Otwórz puszkę z bezpiecznikami i podłącz się pod jeden z nich.
Mark77777 19-09-2015, 19:54 Witam! Mam maly problem z podlaczeniem swiatel do jazdy dziennej a raczej z podlaczeniem białego kablelka pod swiatla mijania oto jak podlacze pod plus samej nie podlaczonej kostki to wszystko jest ok, ale jak ta kostke podlacze pod zarowke to niecha się swiatla mijania podlaczyc. Gdzie podlaczaliscie kabelek od automatu w waszych autkach?
Mark77777 26-09-2015, 04:26 nikt nie pomoze?
Gdzie podlaczaliscie kabelek od automatu w waszych autkach?
Do przewodu świateł pozycyjnych przy lewej lampie.
Witam, podpatrzyłem elektryka który u mnie podłaczał światła dzienne, jest banalnie proste, i działa po przekręceniu kluczyka,oraz wyłąncza sie po włączeniu świateł w samochodzie.
Tak więc minus wiadomo masa, biały pozycyjne lub mijania, zależnie od tego w którym momencie chcemy aby się włączały / ja mam do pozycyjnych/ oraz drugi plus do plusa stałego prądu ja mam do wstecznego- i jest super.
jankowalski973 27-09-2015, 10:55 Masz trzy przewody:
Pierwszy minus do masy (czarny).
Drugi do przewodu świateł mijania (chyba biały) lutujesz przy wtyczce reflektora lewego.
Trzeci plus do puszki przy akumulatorze (czerwony).
Wszystko zgodnie z instrukcją.
Drugi do przewodu świateł mijania (chyba biały) lutujesz przy wtyczce reflektora lewego.
Wszystko zgodnie z instrukcją.
Jesteś pewien? A działanie dziennych wraz z pozycyjnymi będzie zgodne z przepisami? Chyba tylko w aucie sprzed 2009 r.
jankowalski973 27-09-2015, 13:07 Tak zgadza się. Przepraszam za pomyłkę. Chodziło o pozycyjne. Razem nie powinny się świeci.
Mark77777 10-10-2015, 19:49 Mam takie pytanie może głupie ale je zadam która to jest lewa lampa jak stoje przed samochodem (od pasażera) czy jak siedze w aucie lewa (od kierowcy)?:lol:
@Mark77777 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=253760) a w takim przypadku to jak określasz gdzie jest przód lub tył auta stojąc przed nim czy siedząc za kierownicą :mrgreen: , zawsze określa się strony auta z pozycji siedzenia kierowcy ,
kuba1961 26-04-2016, 18:59 A dlaczego do lewego ? To jest jakaś różnica w podłączeniu pod lewą lub prawą lampę ?
Bump:
kuba1961 24-05-2016, 08:56 Chciałbym w miejsce na halogenami zamontować światła dzienne.
Czy ktoś zamontował tam te światła proszę o fotkę
Jak zdejmuje się te osłony, czy po wycięciu otworu w atrapie jest za nim miejsce na taką lampę.
Czym ją przymocować, boję się że śruby wyjdą na zewnątrz.
Czy ktoś wie jakie lampy najbardziej pasują w to miejsce.
michail6 24-05-2016, 19:10 Mam zamontowane lampy tak jak chcesz to zrobić. Jutro wrzucę fotki.
kuba1961 25-05-2016, 06:56 Supero :) Jak zdjąłeś osłony i gdzie kupiłeś led-y ?
michail6 27-05-2016, 15:34 Osłony wychodzą jak je mocniej pociągniesz. Ledy to chyba te: Noxon-04 RL, E11
http://www.jmele.home.pl/sklep/product_info.php?products_id=35291
Montaż wymaga umiejętności rzeźbiarskich :) Fabryczne zaczepy trzeba przerobić, podciąć zderzak, co widać na jednym zdjęciu. Montaż w tym miejscu nie jest taką prostą sprawą jakby się wydawało. Lamp nie można zamontować w płaszczyźnie z osłoną, bo będą świeciły na boki.
Lampy świecą bardzo mocno, w nocy można jechać z niewielką prędkością na dziennych :)
Miałem kiedyś taki sam pomysł na lampy do jazdy dziennej, ale widzę, że to faktycznie trochę rzeźba, mam prośbę może wrzuć foto jak to wygląda już po założeniu osłony halogenu bo to mnie ciekawi. Mam jeszcze pomysł na montaż świateł dziennych w atrapie zderzaka, ale nie wiem jak to ma się do przepisów o ich umiejscowieniu. Może Ktoś już to przerabiał :D
michail6 28-05-2016, 13:04 Reszta zdjęć, które się nie zmieściły wcześniej.
|
|