Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] niespadające obroty silnika przy zmianie biegów


andrzej196712
08-06-2012, 18:50
MONDEO MK III 2,0 TDCI 2004 . Sprawa jest taka że jadąc np. na piątym biegu na 2000 obrt., i jeżeli chciałbym zredukować przełożenie to obroty przy zmianie biegów spadną na 1800 lub max 1500 .Jeżeli w czasie jazdy wcisnę sprzęgło to wskazówka obrotomierza prawie nie drgnie .Jeśli np. przy 2000 obrt. wrzucę na luz i w ten sposób będę się poruszał do momentu zatrzymania to obroty przez dobrych kilka sekund utrzymują na poziomie 1800- 1300 obrt. Czyli ,w miarę wytracania prędkości [na luzie] obroty spadają . A powinno być że po wyrzuceniu na luz obroty powinny spaść od razu na chociaż 1000 [byłbym szczęśliwy]. Obrotomierz pokaże 800 po zatrzymaniu auta.Na postoju obroty przy dodawaniu gazu spadają od razu . .Na moje oko leży jakiś czujnik .

GDZIEŚ DOCZYTAŁEM ŻE TO CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA. Czy jest to inaczej czujnik położenia wału korbowego z tyłu silnika na łączeniu skrzyni i bloku . Znalazłem taki na necie za 170 zł. ................please pomocy

Robert_Taki
10-06-2012, 15:22
A kto powiedział, że to problem? Tak ma być.

andrzej196712
11-06-2012, 22:23
Jeżeli uważasz że to nie problem a twoje auto tak samo pracuje to szczerze współczuję komfortu z jazdy ..

Sz4mciO
13-06-2012, 10:01
Koledzy mam ten sam problem, po wymianie kompletu sprzęgła z dociskiem i wysprzęglikiem problem nie minął. Znajomy mechanik powiedział, że to zacinają się wtryski.
Czy ktoś rozwiązał ten problem?

andrzej196712
13-06-2012, 18:02
Nie sądze aby sprzęgło miało wpływ na niespadające obroty przy zmianie biegów ?
U mnie problem ten wystąpił na starym komplecie sprzęgła na rozpadającej się dwumasie. I także byłem pewny że za to że auto ,,ucieka spod tyłka '' winne jest sprzęgło .Cały komplet został wymieniony i nic żadnej zmiany.

Robert_Taki
13-06-2012, 23:11
Jeżeli uważasz że to nie problem a twoje auto tak samo pracuje to szczerze współczuję komfortu z jazdy ..

Na komfort jazdy nie narzekam.
Poza tym wyjaśnij mi, po co obroty silnika mają spaść do 800 podczas zmiany biegów?
Po to, by po zmianie znowu skoczyć w górę? Bez sensu.

andrzej196712
15-06-2012, 17:01
Nie chodzi kolego o to że zmiana przełożenia ma odbywać się przy 800 obrotach. Sprawa jest taka że jadąc np. na piątym biegu na 2000 obrt., i jeżeli chciałbym zredukować na trójkę to obroty przy wysprzęgleniu spadną na 1800 a to raczej nie jest ok. Jeśli przy 2000 obrt. wrzucę na luz i auto będzie zwalniało czyli poruszało się z prędkością np. 90 km/h do np 40 to obroty przez kilka sekund utrzymują na poziomie 1400- 1800 obrt. spróbuj wrzucić trzeci czy drugi bieg przy tych obrotach. A wydaje mi się że po wyrzuceniu na luz obroty powinny spaść od razu na chociaż 1000 [byłbym szczęśliwy]. Obrotomierz pokaże 800 po zatrzymaniu auta. Czyli reasumując czym szybciej auto porusza się [ na luzie] tym większe pokazuje obroty ,tak jak by był na biegu .Na moje oko leży jakiś czujnik . TYLKO JAKI ................please pomocy

Samochodów miałem z 10. Teraz mam dwa auta dostawcze i jeszcze jedną osobówką i w żadnym takiej kichy nie ma .

Mondeczek
12-08-2012, 22:07
Witam.
W sprawie wieszających się obrotów, proponuję poczytać moje wpisy.
(rozgryzłem to dziadostwo ;)

andrzej196712
21-08-2012, 16:57
Dzięki kolego,,, ale poradziłem sobie i to sam bez pomocy pseudo mechaników którzy bez swoich wypasionych komputerów poruszają się w tematach elektroniki jak gość po ciemnej piwnicy i biorą za to jeszcze kase !!!!!. Dodam że koszt naprawy to 30zł + 39,50 co daje nam radość z rozwiązania problemu i śmieszny rachunek ..... 69,50 naszych polski złotych bez niczyjej łaski . Pozdrawiam

darmodziej
21-08-2012, 18:15
poradziłem sobie
Podziel się z kolegami wiedzą w tym temacie.

Emmm
24-08-2012, 09:25
Hmmm, albo egoista albo się przechwala ;)
Pozdrawiam

jareczek1980
24-08-2012, 14:02
Dzięki kolego,,, ale poradziłem sobie i to sam bez pomocy pseudo mechaników którzy bez swoich wypasionych komputerów poruszają się w tematach elektroniki jak gość po ciemnej piwnicy i biorą za to jeszcze kase !!!!!. Dodam że koszt naprawy to 30zł + 39,50 co daje nam radość z rozwiązania problemu i śmieszny rachunek ..... 69,50 naszych polski złotych bez niczyjej łaski . Pozdrawiam
zdradzisz sekret czy zabierzesz go do grobu?

Wojtek
24-08-2012, 14:21
Pewnie chodzi o czujnik położenia pedału sprzęgła.

http://img528.imageshack.us/img528/4347/2552522631.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/528/2552522631.jpg/)

On odpowiada za prawidłowe " schodzenie " z obrotów.

Pozdrawiam
Wojtek.

Sz4mciO
24-08-2012, 15:19
Ja u siebie sprawdzałem ten czujnik i działa wg mnie prawidłowo. Był zakupiony u dealera FORDa jako nowy. Niestety problem z wolnym spadaniem obrotów nadal występuje.

Wojtek
24-08-2012, 15:38
A , jak go sprawdziłeś ?

jareczek1980
25-08-2012, 12:04
pytanie za 100 pkt.
Czy problem się pojawia jak klima jest właczona?