Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] róznica w silnikach


niedzwiadek106
08-06-2012, 17:52
Witam jestem teraz w trakcie przekładki silnika w mondziaku. Siedział tam 1,8 benzyna ale sie posypał i teraz przekładam 2,0 benzyna. I mam taki mały problem w tym silniku co che wstawic jest w kolektorze wydechowym rura która idzie do kolektora sącego. Z tej rurki wychodzą 3 małe gómowe przewody i nie mam pojęcia gdzie je podłąnczyc i co to za róra, na niej jest jakis chyba termostat

darmodziej
08-06-2012, 18:15
Ta rura, to układ EGR, czyli recylkulacji gazów spalinowych. Ten, jakby termostat, to zawór EGR, a rurki gumowe, dwie powinny być podłączone do przetwornika różnicy ciśnień, o trzeciej nie wiem.

niedzwiadek106
08-06-2012, 18:22
a mógłbys mi podpowiedziec gdzie dokładnie jest ten przetwornik róznicy cisnien bo za barzo sie nie znam a chciałbym jutro ten silnik wstawic

darmodziej
08-06-2012, 18:24
Już wiem, trzecia, ta podłączona do zaworu EGR idzie do elektronicznego regulatora podciśnienia. Wszystkie te elementy są zamontowane na tzw ścianie ogniowej, czyli ścianie dzielącej komorę silnika od kabiny.

niedzwiadek106
08-06-2012, 19:35
jeszcze mam takie pytanie jak ja w tym starym silniku tego nie miałem to nie będe musiał niczego przerabiać

darmodziej
08-06-2012, 19:41
EGR można zaślepić, trzeba wstawić blaszkę pomiędzy zawór a rurkę. Trzeba będzie też zaślepić pozostałe rurki. Ale dziwi mnie to, żeby w aucie z 1998 roku nie było EGR-a.

niedzwiadek106
08-06-2012, 19:48
w tym silniku co siedział 1,8 to z kolektora wydechowego nie wychodzi zadna rura na alegro teraz oglądałem zdjęcia silników to w kazdym 2,0 jest to cos a w 1,8 róznie przewaznie nie ma a mam taki pytanie moze poprostu jak nie będe dał rady tego podłąnczycz to poprostu przełozyc kolektory

darmodziej
08-06-2012, 19:54
EGR nie jest konieczny. Poczytaj na forum o EGR, wielu go zaślepia.