Zobacz pełną wersję : zawór EGR
Witam..jestem nowym posiadaczem mondeo mk3 2.2 TDCi 2006r..auto sprowadzone z niemiec..mam typowy jak widze problem z zaworem EGR..czy jest ktoś z Poznania kto zna sie na tym? Moglby mi to zrobic albo kogos polecic?
Zawór jest juz wyczyszczony ale pali sie blad mimo tego, i teraz nie wiem czy zaslepic go czy moze jakis inny sposob?
Z kad pewnosc ze chodzi o egr???
...Zawór jest juz wyczyszczony ale pali sie blad mimo tego, i teraz nie wiem czy zaslepic go czy moze jakis inny sposob?
Najpierw poszukaj interesujących Cię informacji nie powielając już napisanych treści z tego zakresu.
Na Forum jest dużo tematów o EGR-ach, których rodzaji jest kilka - zapewne masz DPFa, wiec EGR okablowany (3 wtyki).
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=157779&highlight=egr
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=133760&highlight=egr
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=148027&highlight=egr
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=67283&highlight=egr
wiadomo, ze zawór bo podlaczalem komputer kilkakrotnie i zawsze pokazuje usterke EGR..generalnie auto nie ma mocy jak zaczyna mrugac kontrolka od swiec zarowych, a jak pali sie tylko check to auto jezdzi normalnie.
ponawiam pytanie..czy jest ktos z Poznania kto ma pojecie o tym i moze mi pomoc..?
Sprawdź działanie EGR-a w/g mojego info -> http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1830208&postcount=51.
linkgrabber 10-06-2012, 23:37 ja wymienialem na nowy - 1330 zł, na allegro są firmy które naprawiaja, po odpieciu wtyczki auto jeździło normalnie ale palił sie check ;)
Te EGRy przy czyszczeniu jest łatwo źle złożyć i wtedy takie dwa małe pręty przy zębatce mogą sie wykruszyć
... takie dwa małe pręty przy zębatce mogą sie wykruszyć
Tą zębatkę z bolcami można naprawić - jeżeli bolce są ułamane. Przy składaniu należy nimi trafić w odpowiednie miejsca tylnej części tłoczka EGR.
linkgrabber 11-06-2012, 15:47 wiem, że można ale jak sie źle złożyło po czyszczeniu to może sie check świecić ;)
czy wedlug was mozna zaslepic ten elektroniczny EGR czy raczej nie powinno sie tego robic?
linkgrabber 11-06-2012, 16:07 na mondeoklubpolska jeden kolega też z nim walczy, kupił blaszke na allegro - tą z dziurami i check i tak wyskoczyl ;)
Ja mam taki sam EGR i raczej nic nie będę z nim robił bo nie ma jakichś sensownych opcji, profilaktycznie postaram sie czyścic co jakis czas ;)
Darek7102 22-06-2012, 18:36 Witam wszystkich
Posiadam mondeo 2.0 130km 2005r i mam problem z zaworem egr. a dokładnie z elektrozaworem sterującym egr. Wiem że egr jest otwarty tylko na wolnych obrotach więc, żeby go otworzył elektrozawór to na jego wtyczce powinno być napięcie, a gdy obroty wzrosną to egr się powinien zamknąć czyli na wtyczce elektrozawory nie powinno być napięcia. U mnie to napięci jest cały czas 14v nawet po dodaniu gazu i wtedy egr jest otwarty , ale po jakimś czasie spada do 8v i egr jest zamknięty.Podczas jazdy objawia się to szarpaniem przy równomiernej jeździe.Moje pytanie czy to napięcie jest prawidłowe.Dodam jeszcze że egr ma wtyczkę z trzema kablami.
Witam.
Sam przed dlugi czas mialem problem z tym zaworem. W moim przypadku (mondeo 2006r) jest to w pelni elektryczny egr bez dpf.
Jakis rok temu wszystko rozebralem, przeczyscilem i okazalo sie ze zawor jest mechnicznie w pelni sprawny.
Niestety po ponownym zamontowaniu auto po rozgrzaniu dalej szarpalo i dusilo sie na niskich obrotach.
Rozwiazanie bylo proste - skoro zawor mechnicznie byl sprawny i nie zawieszal sie w pozycji otwartej postanowilem wyciagnac kostke zasilajaca zawor.
Objawy minely jak reka odjal (formalnie zawor byl zaslepiony)...
Problemem byla tylko palaca sie non stop kotrolka check engine i fakt ze co jakis czas musialem wpinac sie elm'em po obd zeby sprawdzic czy nie ma innych bledow.
Jedynymi alternatywami byly:
zakup nowego egr w aso za ok 1300pln
zakup nowego egr w uk za ok 600pln
zakup uzywki z allegro
Z tego wzgledu temat odpuscilem i smigalem przez ok rok z odpieta kostka (wszystko ok)
Jednak kilka dni temu na allegro trafilem na aukcje na ktorej sprzedaja fabrycznie nowe, oryginalne czujniki za 89pln.
Czujnik kupilem, w 10 min zamontowalem (spokojnie daje sie to zrobic bez odkrecania egr), bledy skasowalem i wlasnie jestem po jezdzie probnej. Wyglada na to ze jest ok :)
Nic nie szarpie, check sie nie zapala :)
Numer fabryczny tej czesci to: 1541398
http://img232.imageshack.us/img232/8506/2396931201.jpg
Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
to bardzo ciekawe co piszesz..
ciekawe czy po tej wymianie czujnika zostanie tak u ciebie ze bedzie ok..czy tez moze po jakims czasie znowu bedzie to samo..
u mnie auto nie szarpie i nie dlawi sie, silnik pracuje dobrze tyle ze pali mi sie check i mruga sprezynka najczesciej jak auto sie juz rozgrzeje. Podlaczalem juz pod 2 kompy i kazdy pokazuje to samo..blad recyrkulatora spalin.
U mnie obajwy na poczatku byly podobne.
Mrugajaca sprezynka (odrazu odciecie turbo) i bledy z egr'a.
Auto nie dlawilo sie... To przyszlo z czasem.
Mam wrazenie ze mialo to zwiazek z uszkodzeniem starego czujnika przez wode.
Niektore miedziane elementy byly zasniedziale...
Poki co przejechalem 40km i wszystko ok, ale zobaczymy jak bedzie dalej...
Moim zdaniem odlacz egr od zasilania. Jezeli samostnie sie domknie (za to odpowiada zwinieta sprezynka jak w samochodach-zabawkach) to uzyskasz efekt jak przy zaslepionym egr. Ofc komputer opluje Cie bledami, ale zniknie problem sprezynki. Ja tak zrobilem ponad 20.000km i ani razu sie nie pojawila. Gdyby nie ciagle swiecacy sie check zupelnie odpuscil bym sprawe...
Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
wlasnie wymienilem EGR na nowiutki..kupiony w fordzie..i jest ok :)
Przejechalem juz ok 1000km. Wszystko dalej ok. Wymiana samego czujnika rozwiazala u mnie problem z egr.
Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
u mnie tez ok..przejechalem 500 km
|