Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Koło dwumasowe i komplet sprzęgła - różnice w cenach
karol0411 11-06-2012, 08:25 Witam,
Na forum jestem od kilku dni, więc jeszcze uczę się zasad tutaj obowiązujących.
Mam Forda Mondeo MK3 kombi (BWY) z silnikiem 2.0 TDDi rocznik 2002 i muszę wymienić przynajmniej koło dwumasowe, a też i prawdopodobnie będzie do wymiany cały komplet sprzęgła. Szukałem części na wielu stronach i zastanawia mnie duża różnica w cenach części tego samego producenta.
Pozwolę sobie umieścić tutaj kilka linków i proszę o jakieś wyjaśnienie skąd taka różnica i czym ona jest spowodowana. Interesuje mnie również Wasza opinia, czy warto kupować te tańsze części czy nie, ale to po zwróceniu uwagi na poniższe strony.
Koło dwumasowe - 843,00zł
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-ford-mondeo-iii-2-0-di-tdci-90km-i2333561999.html
Koło dwumasowe - 1380,00zł
http://www.ford-esklep.pl/mobile/pl/p/Kolo-zamachowe-dwumasowe-Mondeo-Mk3-TDDi--90PS-LUK-415-0179-10/1822#
Koło dwumasowe - 1275,00zł
http://ewcar.pl/pl,product,363242,kolo,zamachowe,dwumasowe,luk,415 ,0179,10.html
Sprzęgło komplet - 750,00zł
http://allegro.pl/kompletne-sprzeglo-ford-mondeo-iii-2-0-tdci-tddi-i2409511841.html
Sprzęgło komplet - 595,00zł
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sprzeglo-kompletne-LUK-623-3124-09-Mondeo-Mk3-tylko-90PS-2.0-TDDi/1146
Koło dwumasowe i sprzęgło - 1990,00zł
http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=74902#art
Komplet dwumasa i sprzęgło - 1600,00zł
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mondeo-di-tddi-tdci-90km-i2399432864.html
Komplet dwumasa i sprzęgło - 1499,00zł
http://allegro.pl/kpl-kolo-dwumasowe-sprzeglo-mondeo-90km-00-03r-i2398602225.html
Komplet dwumasa i sprzęgło - 2028.55 PLN
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=B4AD0C#x
Widziałem jeszcze gdzieś taki sam komplet jak ten ostatni za 2599,00zł, ale teraz nie mogę znaleźć.
Prosiłbym o "rzucenie okiem na części i źródła, skąd pochodzą i ewentualnie jak ktoś może, to wskazać, co warto jest kupić. Różnice są gdzieniegdzie bardzo duże, pomimo że wszystko jest z logo firmy LUK, najtaniej chyba wychodzi allegro, ale jednocześnie nie chciałbym kupić lewych części czy jakiś trefnych, a nie wiem skąd użytkownicy mogą posiadać takie części w dużo niższych cenach, mam tylko nadzieję, że nie są one odrzucone fabrycznie przy testach jakości. Widziałem że firmy SACHS i VALEO też się tym zajmują, tyle że valeo proponuje zamianę na koła jednomasowe, na co raczej nie będę się decydował.
Sam będę wymieniał dwumasę i ewentualnie sprzęgło, dlatego chciałbym się wcześniej rozeznać w częściach, gdyż nie ukrywam, szukam trochę oszczędności, lecz nie koniecznie kosztem jakości części. Proszę o wskazanie co warto kupić, a co od razu odrzucić. Ewentualnie proszę o linki do innych stron, lub adresy sklepów w Okolicy Otwock, Warszawa gdzie warto zajrzeć lub się dowiedzieć.
Jak chcesz już wymieniać to cały komplet wymieniaj dwu masę docisk sprzęgło i wysprzęglik ten komplet za 1499zł. ceny zależą od sklepów towar ten sam stacjonarny sklep nigdy się nie zrówna z sklepem internetowym lub allegro.pozd
karol0411 11-06-2012, 10:29 Ok. Wielkie dzięki.
Może ktoś jeszcze podzieli się z nami swoim zdaniem na ten temat, mam jeszcze tydzień czasu, tak około, bo muszę skończyć kanał.
A może ktoś mi jeszcze powie, czy gdzieś na jakiejś stronie Forda bądź innej, znajdę dokładny numer katalogowy szukanych przeze mnie części?
Chciałbym być pewien, co do zamawianego towaru, gdyż spotkałem się na jakimś forum z sytuacją, że ktoś założył troszeczkę inne koło zamachowe i miało 2 zęby mniej czy więcej, bo kupował niby do swojego typu samochodu, lecz niestety czegoś nie wziął pod uwagę. Chodzi mi o coś takiego jak do Opla np. http://opeloem.com/opel/vectra_a_1989_1995/engine_and_clutch/20ne_and_c20ne_petrol_engines/crankshaft.html
Szukałem, lecz nic ciekawego na stronie forda nie udało mi się znaleźć.
Pozdrawiam.
linkgrabber 11-06-2012, 11:21 inne masz dla 90 KM i 115 w TDDI a tak to wszsytko to samo ;)
karol0411 11-06-2012, 11:54 90 KM. Jest jeszcze 130KM, jak dobrze pamiętam i koło dwumasowe do 115 i 130 są tańsze niż do 90 :(
Muszę jeszcze znaleźć gdzieś przy silniku symbol, bo znalazłem takie symbole jak D5BA i SDBA, którymi posługują się internauci. Wtedy będę miał większą pewność, choć powinno być to samo tak jak pisze linkgrabber, ponieważ nie wszędzie te symbole są umieszczane przez sprzedawców.
A istnieje coś takiego jak lista, czy wykaz numerów części do danego modelu samochodu? Na przyszłość bardzo by mi się to przydało, bo wystarczy tylko wpisać numer w allegro i już mamy to co potrzeba.
Jeśli ktoś dysponuje takimi informacjami na temat numerów lub wie gdzie je znaleźć to proszę o info.
Pozdrawiam.
toomekk6 11-06-2012, 12:48 Ja w tamtym roku kupowałem komplet dwumasa, tarcza, docisk, wysprzęglik wszystko z LUKa i zapłaciłem niecałe 1400zł na allegro. Zadzwoniłem do gościa, podałem mu dane auta i nr VIN, stwierdził, że będzie pasować i pasowało;)
karol0411 11-06-2012, 13:02 Pewnie też tak zrobię.
Toomekk6
A ty to robiłeś sam, czy zleciłeś mechanikowi?
90 KM. Jest jeszcze 130KM, jak dobrze pamiętam i koło dwumasowe do 115 i 130 są tańsze niż do 90 :(
.
rozmawiamy o silniku tddi więc tu niema 130km w tddi jest 90kmi 115km i one się różnią nawet w zależności od rocznika,najlepiej kupuje się podając numer win i sprzedawca wszystko ci dopasuje.
linkgrabber 11-06-2012, 15:49 z tego co ja wiem to do TDDI 115 KM jest jedna dwumasa, ja jak kupowalem to tylko moc podawalem i wszystko pasowało, ważna jest tylko średnica i ilość zębów na wieńcu ;)
karol0411 12-06-2012, 07:05 W takim razie dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
A czy ktoś może podać numerki części do zwykłego koła zamachowego, które działa w Mk3 115 koni w zamian za dwumasę? Czeka mnie w najbliższym czasie takaż naprawa, ale dwumasa jest nie dla mnie, a o ile wiem, można wpakować komplet sprzęgła od bodajże Transita...
Z tego co mi wiadomo do 115 koni jest tylko koło dwumasowe ,a sztywne tylko do silnika 90 koni
karol0411 14-06-2012, 13:25 115 konny silnik ma stosunkowo dużą moc, aczkolwiek możesz spróbować skontaktować się z firmą valeo, bądź z ludźmi dla nich pracującymi i oni podpowiedzą ci czy jest taka możliwość i ile wyniesie taka zmiana.
I upewnij się, albo przynajmniej popytaj, czy już ktoś tak kombinował, bo jeśli nie może dojść do uszkodzenia silnika czy skrzyni biegów, jeśli będzie się mało delikatnie jeździć. Temat do przemyślenia, bądź też do przedyskutowania.
Nie chcę wprowadzać tutaj nikogo w błąd, dlatego odsyłam do zamienników firmy VALEO. Ja jednak nie decyduję się na zmianę na koło jednomasowe od Transita, chociaż mam troszeczkę słabszy silnik, bo 90 KM, a najtańszy komplet znalazłem na Allegro za 1500zł. Pozdrawiam.
Jeżeli ktoś jest z okolic Krakowa to do końca czerwca trwa obniżka cen o 20% w ford eurocar na powstańców śląskich.
to i tak będzie o wiele drożej niż np: na allegro:)
karol0411 22-06-2012, 22:15 Czasami nie warto na allegro, pomimo że taniej.
Trzeba dobrze sprawdzić uczciwość sprzedającego, ile ma komentarzy i jakich, jaki jest z nim kontakt i czy jest gwarancja.
20% z 2200zł to jest 440zł rabatu, co daje nam 1760zł do zapłaty.
Na allegro zapłaciłem 1570zł u najtańszego sprzedawcy, więc czy to taka duża różnica?
Podałem jako przykład mój model MK3 2.0 TDDi 90KM. Pozdrawiam.
Po co Wam dwumasa skoro istnieje jednomasa LUKa? Jak skrzynia biegów padnie to jej koszt pewnie jest podobny jak do dwumasy więc ryzyko się opłaca :)
karol0411 23-06-2012, 22:12 Wydaje mi się, że nowa skrzynia biegów kosztuje więcej niż dwumasa. Nie sprawdzałem, bo wolę jednak dwumasę, tak jak to przewidział producent. Pozdrawiam.
To ty sobie kupuj w stacjonarnych sklepach a ja będę kupował przez allegro jeżeli dla ciebie zaoszczędzić min 200zł to nic.Więc dla ciebie są stacjonarne sklepy!! a co by było jak by nie było akurat promocji a tobie padła by dwumasa zabuliłbyś 2200zł czyli prawie 700zł więcej od allegro?. W takiej kwocie 2200zł to można się zmieścić bez mała z montażem i tylnym uszczelniaczem wału korbowego. Każdy robi jak uważa i jak mu pasuje,a używana skrzynia to 500zł kosztuje.
witam Panowie mnie tez na przestrzeni najblizszych dwóch tygodni czeka wymiana sprzegła kompletnego(tez kupie na allegro bo ok 300 zł jest taniej -przynajmniej przy komplecie luka'a, choc w sumie nie wiem co jest taka powazna juz przesłanką do jego wymiany?
mam najechane 220 tys jezdze na codzien spokojnie choc w miare dynamicznie, lecz bez "zrywów"przy ruszaniu
u mnie to chyba strach przed podrózą wakacyjną i niemiłym zaskoczeniem w drodze jest tym motywatorem bo:
sprzegło mi nie slizag się
dwumasa jak sie gasi auto-owszem puknie-ale tak mam od 1,5 roku i z tym jezdze
jedynie jak wcisnę pedał sprzegła to czasem przy puszczaniu w połowie głebokosci słychac jak cos popiskuje-domyslam sie ze jest to łozysko w wysprzegliku
i czasem przy szybszym puszczeniu sprzegła przy ruszaniu czy zmianie biegów-czesto jak robie to na zakrecie drogi-słychac takie jekniecie-podobno to dwumasa...bo myslałem najpierw ze docisk ale ponoc nie.
mam pyatnko- co was "skłoniło" do wymiany?czy jezdziliscie "do końca" czy były jakies inne znaczace objawy ze dni i godziny sa policzone?
i czy wymienialiscie ten tylny uszczelnaicz wału korbowego?
czy tylko samo kompletne sprzegło z wysprzeglikiem i dwumase?
karol0411 26-06-2012, 23:10 U mnie stuka na biegu jałowym, a te drgania przenoszone są na obudowę samochodu. A zaczęło stukać jakiś miesiąć temu, może trochę dłużej. Może w przyszłym tygodniu wymienię, jak znajdę trochę więcej czasu, ale póki co to jeżdżę, może nie stanę w czasie jazdy.
RobMondeo 29-06-2012, 21:46 witam Panowie mnie tez na przestrzeni najblizszych dwóch tygodni czeka wymiana sprzegła kompletnego(tez kupie na allegro bo ok 300 zł jest taniej -przynajmniej przy komplecie luka'a, choc w sumie nie wiem co jest taka powazna juz przesłanką do jego wymiany?
mam najechane 220 tys jezdze na codzien spokojnie choc w miare dynamicznie, lecz bez "zrywów"przy ruszaniu
u mnie to chyba strach przed podrózą wakacyjną i niemiłym zaskoczeniem w drodze jest tym motywatorem bo:
sprzegło mi nie slizag się
dwumasa jak sie gasi auto-owszem puknie-ale tak mam od 1,5 roku i z tym jezdze
jedynie jak wcisnę pedał sprzegła to czasem przy puszczaniu w połowie głebokosci słychac jak cos popiskuje-domyslam sie ze jest to łozysko w wysprzegliku
i czasem przy szybszym puszczeniu sprzegła przy ruszaniu czy zmianie biegów-czesto jak robie to na zakrecie drogi-słychac takie jekniecie-podobno to dwumasa...bo myslałem najpierw ze docisk ale ponoc nie.
mam pyatnko- co was "skłoniło" do wymiany?czy jezdziliscie "do końca" czy były jakies inne znaczace objawy ze dni i godziny sa policzone?
i czy wymienialiscie ten tylny uszczelnaicz wału korbowego?
czy tylko samo kompletne sprzegło z wysprzeglikiem i dwumase?
Jak nie masz wyraźnych objawów to ja bym sobie darował wymiane na razie, nie wiadomo czy to w ogóle dwumasa. Mi zaczęło się tłuc 11-2011 (przy ok. 230000 km) i jeszcze jeżdże, teraz mam ok 238000 km, ale jest już coraz głośniej więc wymiana nieunikniona. W maju spokojnie obróciłem z Krakowa na Mazury i spowrotem (jakieś 1200 km), też miałem opory czy jechać, ale nie było innego wyjścia :) Co prawda jeżdze głównie w trasie co jakis czas, bo do pracy MPK. Wydaje mi się, że koło najszybciej pada w mieście, w trasie wogóle go nie słychać.
Przeczytane w piśmie motoryzacyjnym.
karol0411 06-07-2012, 17:30 Witam wszystkich.
Jestem już po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła. został mi mały szczegół, który nie daje mi spokoju, a mianowicie połączenie masy od akumulatora do silnika, bo odkręcił mi go pomocnik a teraz nie wiem gdzie on był. Załączam zdjęcie. http://chomikuj.pl/karol0411/Dokumenty/P7060816as,1778329139.jpg
Może mi ktoś pokazać, gdzie przymocować ten przewód który zaznaczyłem na zielono?
Wiem że musi on być podłączony jako masa do silnika, bo do obudowy jest podłączony ten przewód na niebiesko. I została mi śrubka, pewnie do przykręcenia przewodu.
Jakby ktoś był tak miły i zrobił u siebie zdjęcie i wstawił na forum, to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
Witam mam problem z doborem kola dwumasowego moje mondeo to 2.0 tdci 130km 2002r i mam możliwość kupienia używanego kompletu od znajomego na którym przejechał 2-3tyś za 800zł i niestety rozbił auto. jak wiadomo komplet do przed liftem kosztuje ponad 2tys a po 1500 a róźnią się tylko kołem dwumasowym, jego mondeo też było 2.0 tdci 130km z 2002r
ale niestety nie ma żadnych numerów na dwumasie a moje jeszcze siedzi w mondku i nie wiem czy jest możliwość żeby nie pasowało, proszę o pomoc.
karol0411 13-11-2012, 06:57 Witam.
Pewności nie mam, ale po podaniu sprzedawcy numeru VIN będzie wiedział na pewno.
Niestety rozbitek już na złomie i vin_u nie ma. A czym się wzrokowo różni dwumas z przed liftu tym od po lifcie??
Prawdopodobnie liczbą i ustawieniem ząbków w kole.
Aj.... cholera. jedno co ja zauważyłem to te z przed liftu miały białą nalepkę z numerem a te po lifcie miały bite numery na dwumasie, u mnie jest ślad po tej nalepce a na kole żadnych numerów oprócz logo LUK, nie chce nie potrzebnie dwa razy skrzyni ściągać :-/
a nie ma ktoś swojej starej dwumasy z przed liftu?? żeby fotke strzelił??
LuckyStar 14-06-2013, 16:34 Witam, potrzebuję namiary na firmę która ma tanie NOWE części konkretnie koło dwumasowe wraz z sprzęgłem do Mondeo 2.0 TDCI 2004 r kombi skrzynia 6.
Najtaniej znalazłem komplet za 1960 zł
Jeżeli ktoś ma namiary to bardzo proszę o kontakt grzegorz_dmowski@o2.pl
Pozdrawiam Grzegorz
... Najtaniej znalazłem komplet za 1960 zł. ...
Jeżeli jest to cena za komplet LUK z wysprzęglikiem to dobra cena.
lukas810 15-06-2013, 15:14 popytaj moze u znajomego w warsztacie albo znajomego ktory ma znajomego mechanika ;d oni zazwyczaj maja znizki duze
mobilefan 24-09-2013, 13:45 Czy któryś z szanownych kolegów po zakupie zestawu na Allegro jest zadowolony z jakości tych części? Chodzi mi o to czy sprzedawane tam rzeczy, np komplet dwumasa, sprzęgło, docisk i wysprzęglik są fabrycznie nowe? Niby mają gwarancję i są w oryginalnych pudełkach, ale czy nie są aby "nowe po regeneracji"?
taaa producent dzieli te na allegro te na hurtownie te na serwisy;)kto ma jakie koszty i ile bierze od producenta ten ma takie ceny,sklep internetowy nie generuje kosztów z tąd takie ceny
pietrast 05-10-2013, 11:38 Witam,
Mam poważny problem gdyż zakupiłem komplet z LUK sprzęgło, dwumasę i wysprzęglik do mojego mondeo mk3 2.0 tddi 115KM rok 2001. Sprzedawca ze sklepu internetowego zapewniał mnie, że będzie w 100% dobre to sprzęgło do mojego mondeo jedank gdy dziś mechanik rozebrał auto to stwierdził że koło które mam zamontowane ma mniejszą ilośc ząbków niż koło które kupiłem z internetu(miałem chyba 48, a nowe ma 56). Mechanik powiedział, że jeszcze się upewni czy takie można założyc. Można czy nie można i jakie powinno byc to koło u mnie zamontowane? Sprzedawca powiedział że wymieni koło ale tylko w przypadku kiedy nie było montowane...(mechanik twierdzi że nie montował, ale ja pewności nie mam). Kto ma rację i jakie koło powinno byc u mnie zamontowane?
wiem, że było na forum sporo o tym, ale jestem w patowej sytuacji i już nie wiem co mam robic....
jakubzawarty 05-10-2013, 12:55 Jeżeli jest to cena za komplet LUK z wysprzęglikiem to dobra cena.
Ja kupowałem nowy komplet z Luka tj. koło dwumasowe, wysprzęglik, tarcza i docisk za 1620zł w zwykłym sklepie z częściami w Rybniku.
Streamin 09-10-2013, 13:54 Mondeo z 2001 roku powinno mieć koło dwumasowe o symbolu LuK 415 0181 10.
Sprzęgło do skrzyni 5-cio biegowej 624 3136 33, zaś do 6-cio biegowej 624 3136 34.
Podstawowe kryterium doboru, nie wiem, czemu sprzedawca tego nie wiedział.
freez123 09-12-2013, 17:38 Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem MONDEO MKIII TDCi 2.0 130PS KOMBI rok produkcji 2004 - skrzynia 6 biegów (podejrzewam, że typ MMT6 ?!?).
Poza przebojami z zawieszeniem i turbiną nie było z nim większych kłopotów - aż do teraz - stuknęła mu 300(t)k(a) na liczniku :) i sprzęgło zaczęło domagać się wymiany.
Ponieważ autko ma już prawie 10 lat nie chcę za bardzo w niego inwestować więc stanęło na zakupie zamienników części - a konkretnie na LUKu.
Problem polega na tym iż różni sprzedawcy podają mi RÓŻNE wersje części do mojego modelu. Stąd pytanie: JAKI NR KATALOGOWY KOŁA DWUMASOWEGO ORAZ SPRZĘGŁA FIRMY LUK powinienem zamontować w moim mondku???
w wypadku koła dwumasowego otrzymałem dwa numery które różnią się "kątem natarcia" oraz ceną.
A. 415 0168 10 (kąt natarcia 14)
B. 415 0378 10 (kąt natarcia 16)
jesli chodzi o sprzęgło to podawane numery to:
A. 624 3136 34
B. 624 3136 09
Docisk i siłownik również miały inne wersje w zależności czy były w zetawie czy poza - nikt nie potrafił mi odpowiedzieć czy są to takie same części!
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć KTÓRE będą pasowały ? każdy sprzedawca twierdzi, że ma racje - ja z kolei nie chcę przepłacać (różnica ceny to prawie 80%) no i chcę mieć pewność że części będą pasować.
Pozdrawiam
FR
Pionierek123 09-12-2013, 21:05 Witam jako nowicjusz,
Ja tez niedawno zmieniałam koło dwumasowe, sprzęgło wraz z jakimś dociskiem (sorki jestem logistykiem nie mechanikiem) zapłaciłem za komplet, z robocizną 2900PLN :(
Ford Mondeo MKIII, 2.0TDCi 130Km (wg. Nr. VIN 125KM dziwne nie?)
Pionierek123, co jest dziwne, że w papierach masz 130, a wg VIN-u 125KM? Podaj VIN to sprawdzimy.
freez123 09-12-2013, 22:44 Mariusz - bardzo chciałbym by podawanie VINu sprzedawcy zawsze dawało kompetentną i jednoznaczną odpowiedź! Jak narazie na 7 podań VINu w zapytaniach ofertowych otrzymałem 3 różne zestawy (dwumasa, sprzęgło docisk, siłownik , śruby) części od LUKa... i jako zupełny laik - NIE WIEM KTO MA RACJĘ!!!
Nadmieniam że oprócz VINu również podawałem inne informacje o samochodzie - vide kilka postów powyżej.
Na tę chwilę mam mętlik w głowie...
freez123 10-12-2013, 10:35 Pytania z paru postów powyżej cały czas aktualne - potrafi ktoś pomóc?
Pytania z paru postów powyżej cały czas aktualne - potrafi ktoś pomóc?
daj vin znajdę ci nr OE tych elementów do twojego auta
freez123 10-12-2013, 13:28 Cześć - DZIĘKI WIELKIE!
WF0WXXGBBW4R29112
freez123, tutaj temat o tym co Cię interesuje:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=158771
Mondeo 2.0L Duratorq DI CR (130PS) 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Data produkcji: 13-02-2004
koło dwumasowe 1233682
sprzęgło 1435153 lub 1353418 -> 1353426 ->155771
łożysko wyciskowe 1251311 -> 1417695 -> 1476856
a dalej powinno ci się udać znaleźć zamienniki
Bump: freez123, tutaj temat o tym co Cię interesuje:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=158771
wszystko fajnie tylko OE podane troszkę do czego innego - drobnostka
No to teraz ja dołożę dziekciu do beczki miodu. Twój samochód wyprodukowano 13.02.2004r. Sprawdź i dopasuj wg dat co do Twojego pasuje.Podając sprzedawcy nr FINIS Forda, dobierze Ci zamiennik firmy LUK.
Sprzęgło wg Microcat-a:
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820830_1.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820830_1.jpg.html)
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820831_2.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820831_2.jpg.html)
Koło dwumasowe:
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820836_3.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820836_3.jpg.html)
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820837_4.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820837_4.jpg.html)
Łożysko wyciskowe:
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820839_5.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820839_5.jpg.html)
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1820840_6.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1820840_6.jpg.html)
Dokładnie wg Microcat-a i rocznika Twojego samochodu pasuje:
Sprzęgło: 1311150 i 1353426.
Koło dwumasowe: 1233682.
Łożysko dociskowe: 1251311.
wszystko fajnie tylko OE podane troszkę do czego innego - drobnostka
Nie rozumiem.
Czego zatem tyczą się te numery w linku podanym przeze mnie?
Sory nie chcę się spierać, lecz to co pokazujesz to jest Microcat, a ja korzystam aktualnego E-cata po wprowadzeniu vin-u i doborem części w/g specyfikacji montażu pojazdu. Po to poprosiłem o vin żeby nie dobierać na wyczucie.
a do czego proszę :
Koło dwumasowe 4555397 - Od: 01-10-2001 Do: 28-02-2003 2.0L Duratorq DI CR (130PS)
Od: 01-09-2002 Do: 28-02-2003 Duratorq DI 2,0 HPCR (115 KM)
drobnostka inne lata i nie pasuje do kolegi fury - freez123
srs, też nie mam zamiaru się spierać i wiem, że E-cat w tym względzie jest lepszy od Microcat-a. Nie znaczy to jednak, że to co napisałem to beee.
A w podanym przeze mnie linku jest właśnie dyskusja na temat dokładnie tych wątpliwości co ma freez123.
ok, sprawdzałem w katalogu czym się różni jedno koło od drugiego i wychodzi e może jedną drobną rzeczą "Maks. kąt przyłożenia" w starszym jest 14 stopni a w nowszym 16 stopni, a z drugiej strony czasami może istotną ?
Streamin 11-12-2013, 11:22 Auto po zmianach z 03.2003 r., gdzie zmienia się koło dwumasowe z 415 0378 10 na 415 0168 10.
Skrzynia MTM6, więc inny wysprzęglik:
Sprzęgło z wysprzęglikiem
LuK: 624 3136 34
Koło dwumasowe
LuK: 415 0168 10
Inne części pasować nie będą.
Ja znalazłem najtaniej za 1888 PLN.
Ja naprawdę nie wiem Panowie, nad czym tu debatować???
Nie ma w tym żadnej wyższej filozofii.
Trzeba kupić takie, koniec i kropka.
Chyba, że tańsze zamienniki, ale oszczędność 200 PLN nie ma sensu żadnego.
Auto po zmianach z 03.2003 r., gdzie zmienia się koło dwumasowe z 415 0378 10 na 415 0168 10.
Skrzynia MTM6, więc inny wysprzęglik:
Sprzęgło z wysprzęglikiem
LuK: 624 3136 34
Koło dwumasowe
LuK: 415 0168 10
Inne części pasować nie będą.
Ja znalazłem najtaniej za 1888 PLN.
Ja naprawdę nie wiem Panowie, nad czym tu debatować???
Nie ma w tym żadnej wyższej filozofii.
Trzeba kupić takie, koniec i kropka.
Chyba, że tańsze zamienniki, ale oszczędność 200 PLN nie ma sensu żadnego.
zgadzam się po to koledze podałem to co ma założone w mondku po OE
freez123 11-12-2013, 12:55 Ufff... widzę że i tu podniosłem temperaturę.. :)
Mi też tak wyszło ..
Po kłótniach i dyskusjach ze "wszystkowiedzącymi" sprzedawcami ... pomógł też bardzo forumowicz Pietrast który w/w problem przypłacił kosztem hymm.. "piątego" koła u wozu :):):) (de facto drugiego zamachowego)
Dla potomnych przyda się katalog online LUKa
http://toc.luk-as.de/toc/
wychodzi z niego że do mojego Mondka będzie zestaw:
A. 624 3136 34 (w którego skład wchodzi sprzęgło 624 3136 09 i wysprzęglik 510 0125 10 - pasujący do skrzyni MMT6)
B. koło dwumasowe 415 0168 10
C. Sruby mocujace koła dwumasowego 411 0120 10 LUK
Jeszce jedno pytanie - w wątku podanym przez Mariusza padło stwierdzenie że przy okazji dwumasy i sprzęgła wymienia się TYLNĄ USZCZELKĘ WAŁU KORBOWEGO. Ponieważ nie wiem czy moja cieknie (a auto ma juz 300.000 KM) to czy ruszać ten temat i wymienić nawet niecieknącą?
Dzięki wszystkim za zaangażowanie!
wymieniaj uszczelniacz i tak wszystko ściągasz koszt 100-150 zł ale gdy później zacznie cieknąć to zapłacisz znowu za wyjęcie i włożenie skrzyni.
|
|