Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Stuki w przekładni kierowniczej


mondeonik
19-06-2012, 17:34
Witam pomóżcie w moim problemie pojawiły mi się stuki w przekładni, niema luzu na końcówkach a jest takie pukanie jak złapię za drążek to słychać takie lekkie pukanie przy poruszaniu kierownicą a najgorzej jak jadę, na każdym dołeczku jest tłucze. Tak na moje oko to tak jakby między kołem zębatym a listwą pojawił się luz czy da się to w jakiś sposób skasować czy mam może całą maglownicę wymieniać.

mondeonik
19-06-2012, 20:11
no cóż widzę ze nikt nic nie mówi to może ma ktoś dokładny schemat maglownicy od mondka

kubson1
19-06-2012, 21:48
Podpinam się powtarzając pytanie. Jest możliwość zmniejszenia luzów na maglownicy? Wiem, że w starej lagunie można tak zrobić, jednak za mocne dokręcenie regulacji powoduje oporne działanie magla. Jak jest w mdo?

mondeonik
20-06-2012, 16:08
No proszę jest nas dwóch z takim problemem może ktoś pomoże

AdamJ.
22-06-2012, 06:51
Koledzy w MDO chyba nie ma takiej możliwości. Najlepiej podjechać do fachowca który zajmuje się przekładniami kierowniczymi i niech sam się wypowie.

Ja u siebie robiłem przekładnie, bo wywalił przewód od wspomagania i znajomy stwierdził, że też jest luz i poszła do regeneracji :(

A pewni jesteście że wyczuwalny luz pochodzi z maglownicy? :027:
Może to któryś z drążków jest uszkodzony lub końcówek drążka- może krzyżak na przekładni ?:027:

Ale tu musi się wypowiedzieć fachowiec.

Powodzenia:)

Emmm
22-06-2012, 16:29
Kolego, nie koniecznie luz musi być na przekładni, możesz mieć luzy na tulejach wahaczy lub na sworzniu zwrotnicy (końcówki drążków wyeliminowałeś).
Podrawiam

Pogodny
11-11-2015, 16:51
Nagrałem wczoraj taki oto filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=5sR41JWrtiU&feature=youtu.be

Czy ten luz nie jest za duży na maglownicy? Dziwnie coś chrobocze nawet.

Dodam, że wymieniałem tarcze i klocki na nowe. Pojawiły się drgania kierownicy podczas hamowania z prędkości 80 na 60km. Także krzywe tarcze wykluczam bo biły by w każdym zakresie prędkości.
Końcówki drążków są ok, gumy osłony również, łączniki nowe, sworznie w porządku - niewybite.

Adept
12-11-2015, 06:56
A drążek kierowniczy osiowy ktoś wymieniał? na nim luz może być bardzo mały, ale też będzie to powodowało drgania.

gargus92
12-11-2015, 18:09
Witam, u mnie też w mondeo mk3 jest wyczuwalne pukanie. Położyłem się pod kierownica i chyba znalazłem bardzo maly luz na krzyzaku kolumny kierownicy. Może u Ciebie jest to samo. pozdrawiam

Pogodny
13-11-2015, 17:03
Dodatkowo dodam, że w ostatnich dniach jeździłem vectrą c po lifcie oraz peugeotem 307. W tych samochodach kierownicą może kręcić palcem małe dziecko, w mondeo u mnie kręcenie jest o wiele wiele cięższe...

Pogodny
30-11-2015, 16:07
Dziś zauważyłem takie coś - podczas hamowania telepie kierownicą jadąc prosto a hamując na zakręcie drgania nie występują... Może faktycznie maglownica ma za duże luzy przy jeździe na wprost, a przy skręcaniu obciążenie z siły odśrodkowej robi swoje...

lars515
23-02-2016, 22:54
podbijam temat - chyba mam podobny problem... u mnie nie telepie przy hamowaniu, natomiast okropnie stuka na nierównościach. dodam, że dopiero co wymieniałem półoś, zrobiłem trasę prawie 800km i pod samym domem zaczęło mi pukać aż łeb boli.

jak się skończyło? regeneracja maglownicy?

Abback
24-02-2016, 14:20
podbijam temat - chyba mam podobny problem... u mnie nie telepie przy hamowaniu, natomiast okropnie stuka na nierównościach. dodam, że dopiero co wymieniałem półoś, zrobiłem trasę prawie 800km i pod samym domem zaczęło mi pukać aż łeb boli.

I uważasz, że to przekładnia bez zaglądania pod spód auta ? Proszę Cię najpierw wstępna diagnoza, a potem pisz, bo to, że Ci coś tam stuka to Ci nikt tutaj nie powie co, gdzie i dlaczego ..... To forum, a nie portal wróżkowy :)

lars515
24-02-2016, 16:30
spokojnie, bez zaglądania to bym nie zawracał gitary ;) gdybym miał inne podejrzenia (przeguby, sprężyna, łączniki, etc.) napisałbym w innym temacie

ciekawi mnie natomiast jak Pogodny poradził sobie z tym problemem

Pogodny
24-02-2016, 17:26
Mam zwichrowane tarcze, na razie nie mam czasu się tym zająć - planuje wytoczyć tarcze bez ich demontażu - jest taki zakład w Gliwicach co niedrogo ogarnia i ma porządny sprzęt do tego. Co do luzów na maglownicy - na odpalonym silniku pompa robi swoje i płynem wspomagania pod ciśnieniem, na wyłączonym będzie klepać bo nie ma ciśnienia w maglownicy.

Abback
24-02-2016, 19:19
Mam zwichrowane tarcze, na razie nie mam czasu się tym zająć - planuje wytoczyć tarcze bez ich demontażu - jest taki zakład w Gliwicach co niedrogo ogarnia i ma porządny sprzęt do tego

Kolego weź sobie nie żartuj ... Kup nowe tarcze i ciesz się bezpieczną jazdą no chyba, że Ci państwo co to Ci zrobią, wezmą na siebie odpowiedzialność za przyszły nie daj Boże wypadek w najgorszym scenariuszu ...

Bump: spokojnie, bez zaglądania to bym nie zawracał gitary ;) gdybym miał inne podejrzenia (przeguby, sprężyna, łączniki, etc.)

To zwracam honor :p Ja miałem podobnie ale od razu było widać, że magiel puścił - płyn leciał aż miło :D Wymiana magla to koszmar, śruby od wózka ledwo co puściły, a potem jeszcze dwie od magla trza było rurą 2 metrową odkręcić i aż odziwo nie zerwał się gwint, bo w dwójkę się zaparliśmy :D Tak czy siak jak magiel puka, stuka na odpalonym silniku to już jest kiepsko

Pogodny
24-02-2016, 19:41
Kolego weź sobie nie żartuj ... Kup nowe tarcze i ciesz się bezpieczną jazdą no chyba, że Ci państwo co to Ci zrobią, wezmą na siebie odpowiedzialność za przyszły nie daj Boże wypadek w najgorszym scenariuszu ...



Tylko, że nawet nowe tarcze zaraz po założeniu mi lekko biły, a przez dłuuugi czas hamowałem bardzo delikatnie. Niestety Bosch leci w ch* bo nie przyjęli reklamacji argumentując swoje racje tym, że ja jedna tarczę pokrzywiłem. A na tarczy żadnych oznak przegrzania tarczy itp.

Abback
25-02-2016, 14:28
Tylko, że nawet nowe tarcze zaraz po założeniu mi lekko biły, a przez dłuuugi czas hamowałem bardzo delikatnie. Niestety Bosch leci w ch* bo nie przyjęli reklamacji argumentując swoje racje tym, że ja jedna tarczę pokrzywiłem. A na tarczy żadnych oznak przegrzania tarczy itp.

A jeździłeś na tej tarczy troszkę czy od razu zdjąłeś i reklamowałeś ? Bo jak od razu to dziwne, że nie przyjeli reklamacji, a jak troszkę pojeździłeś to nie dziwne, że odmówili :p

Pogodny
25-02-2016, 15:07
Po montażu, zrobieniu kilku km, pojechaniu na rolki i potwierdzeniu na rolkach że coś na kole bije to cóż, wulkanizator wyważenie felgi ale była lux doważona już wcześniej. Więc demontaż oddanie i nie przyjęcie reklamacji. Dlatego zastanawiam się nad toczeniem bo to tylko ścięcie max 0.1 mm a fabrycznie tarcza ma 24mm więc...