Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] "plus" dla świateł dziennych


BBK66
20-06-2012, 06:05
witam,jak w temacie,mam zamiar podłączyć w galaxy 1.9tdi/2001 moduł świateł dziennych SD-2,i pytanie rodzi się czy kable do świateł drogowych musze ciągnąć aż z wtyczek przy reflektorach,czy mogę gdzieś wcześniej np:bezpieczniki? a gdy ma faktycznie to być pod maską i kable prowadzić z reflektorów to gdzie moge w komorze silnika znaleźć tzw "plus po stacyjce"

wersion
20-06-2012, 06:31
Nigdy tego nie robiłem ale jak bym miał to zrobić to najłatwiej to chyba by było pociągnąć "plus" z wiązki od radia (tam jest pin w którym plus pojawia się po przekręceniu kluczyka) i podłączył bym do przekaźnika głównego świateł.

bartixr
20-06-2012, 07:40
ja bym podpiął się pod gabaryty (postojów ki) z plusem i włączając postojówki masz te LED włączone czyli wlutować się w + przy lampie.
Podkreślam wlutować się a nie jakieś skrętki! i dobrze zaizolować najlepeij izolacją parcianą takaą jak VAG robi to oryginalnie.

Przewody zasilające do LEDów dałbym w rurce gofrowej lub innej osłonowej.

ravelkepno
20-06-2012, 19:37
+ po stacyjce znajdziesz na jednym z kabla alternatora.

bartixr
20-06-2012, 22:43
+ po stacyjce znajdziesz na jednym z kabla alternatora.

i co ? chcesz żeby się tam zasilił czy co ?

nie rób tak, to nie jest obwód, który można obciążać prądem.
owszem można zrobić tak przekaźnik, czyli po zapaleniu auta pojawia się nam + z alternatora i on załącza przekaźnik, którym zasilamy LEDY.

ravelkepno
21-06-2012, 13:17
Bez żadnych przekaźników podepnie się pod jeden przewód i będzie na nim + po uruchomieniu silnika.

Jarek G.
21-06-2012, 17:19
Pamiętaj, że po włączeniu świateł pozycyjnych dzienne muszą się wyłączyć.

marwyk
22-06-2012, 07:34
Ja mam podpięte pod czujnik od dogrzewacza, tam plus pojawia się tylko jak silnik pracuje

kacper1998
22-06-2012, 20:12
WITAM ! prostym rozwiązaniem jest podłączenie pod + AKU oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik (np. 2Amp.)oraz oddzielny włącznik świateł dziennych umieszczonym w dowolnym miejscu kokpitu Należy pamiętać że po włączeniu świateł ;obowiązkowych'' trzeba wyłączyć dzienne !!! Pozdrawiam

kuczol
22-06-2012, 21:16
WITAM ! prostym rozwiązaniem jest podłączenie pod + AKU oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik (np. 2Amp.)oraz oddzielny włącznik świateł dziennych umieszczonym w dowolnym miejscu kokpitu Należy pamiętać że po włączeniu świateł ;obowiązkowych'' trzeba wyłączyć dzienne !!! Pozdrawiam

No tak, ale (cytat z ustawy):
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone."

paablod
22-06-2012, 21:25
WITAM ! prostym rozwiązaniem jest podłączenie pod + AKU oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik (np. 2Amp.)oraz oddzielny włącznik świateł dziennych umieszczonym w dowolnym miejscu kokpitu Należy pamiętać że po włączeniu świateł ;obowiązkowych'' trzeba wyłączyć dzienne !!! PozdrawiamA super prostym rozwiązaniem jest, gdy wraz z włączeniem silnika zapalają się dzienne, zaś z włączeniem świateł mijania, dzienne gasną :)

marwyk
23-06-2012, 05:08
Większość świateł dziennych jest już tak zrobiona ze podłącza się do postojowek i jak na nich pojawi się napięcie to się wyłączają - maka +, -, oraz sterujący

kowal_ezg
23-06-2012, 06:03
Nie można obciążać bezpośrednio styku D+!
Plus i minus ciągniemy z aku. Bierzemy przekaźnik zwierno-rozwierny (taki zwykły za 7zł w sklepie jest). Podłączamy plus sterujący przekaźnikiem z alternatora, z zacisku D+(pojawia się tam napięcie po uruchomieniu silnika) no i oczywiście masę. Zasilający (plus z aku) podłączamy jako zwierany (czyli po podaniu na przekaźnik zasilania sterującego przekaźnik zwiera się i daje napięcie) i z niego zasilamy światełka dzienne. Jeśli mamy automat do wyłączania świateł dziennych to jako sterowanie pod ten automat podłączmy plus ze świateł postojowych(po włączeniu postojówek gasną dzienne).
Natomiast jeżeli nie mamy takiego automatu, to bierzemy drugi przekaźnik zwierno-rozwierny do którego zasilanie podłączmy z wcześniejszego przekaźnika(tego załączanego napięciem z alternatora z D+). Światła podłączamy dopiero do tego przekaźnika, do końcówki zwartej(czyli bez podania napięcia sterującego przekaźnik przewodzi) i podłączmy do niego zasilanie sterujące nim z postojówek, Po włączeniu postojówek przekaźnik jest rozwierany i światełka gasną.
Przy takim podłączeniu nie obciążamy alternatora(D+) i mamy podłączone zgodnie z przepisami. Same korzyści.

marwyk
23-06-2012, 10:23
A w Dieslu z dogrzewaczem bez przekaźników można śmiało podłączyć pod styk czujnika na podszybiu

Jarek G.
23-06-2012, 19:15
Ludzie, po co wyważać otwarte drzwi - wszystkie zestawy mają mają trzy przewody: "+", "-" i podpięcie do pozycyjnych. Podłączamy "+" na podszybiu, "-" na baterii i trzeci do pozycyjnych, najlepiej przy reflektorze.
Ot i wszystko.
Pozdro. g;)

paablod
23-06-2012, 21:05
A ten "+" na podszybiu to dokładnie gdzie jest jeśli można spytać?

Jarek G.
23-06-2012, 21:24
Jest wiele możliwości. W podszybiu kierowcy biegnie gruba wiązka w osłonie. Tam pobierzesz sobie plusa. Choćby czujnik dogrzewacza, pompka wody itp.

BBK66
24-06-2012, 19:19
A w Dieslu z dogrzewaczem bez przekaźników można śmiało podłączyć pod styk czujnika na podszybiu

no i właśnie podpoiłem ten automacik od dziennych i szlag trafia bezpiecznik?! nie wiem czy coś nie szpąci coś ten automacik dziennych-może tam dać przekaźnik a zasilanie bezpośrednio z aku???
podpiołem wszystko i działają te światła dzienne w drogowych ale mam jedynie problem z tym plusem

Stefano
24-06-2012, 19:29
Plus z czujnika temperatury to zły pomysł, tam jest tylko delikatny plus do sterowania, chyba że przez przekaźnik.
Najlepiej użyć D+ z alternatora, oczywiscie tylko do sterowania cewki przekaźnika jest np. w module komfortu na kostce P7 /zielonej/ na pinie nr 22.
Pozdrawiam.

BBK66
24-06-2012, 19:36
Będę jutro badał temat niejako przez przekaźnik,dzięki,upieram się w komorze silnika bo jak obadałem to nie wiem jak przebić się z komory silnika do "budy",a cały automat jest obok aku.

Jarek G.
24-06-2012, 20:04
Panowie,
ze 3 lata temu kupiłem sobie zestaw świateł do jazdy dziennej firmy Philips. Zapłaciłem ponad 400 złotych. Nie chciałem inwestować w jakieś badziewie z Alledrogo. Podłączyłem wg instrukcji: "+" pod plus na aku, "-" pod minus na aku i trzeci przewód pod pozycyjne. Światła zapalały się w momencie uruchamiania silnika. Wszystko pięknie dopóki nie poinformowano mnie przez CB, że raz się świecą a czasami gasną. Wysłałem na reklamację, po pewnym czasie dostałem nowe. Pełnia szczęścia trwała do momentu gdy znowu poinformował mnie samochód jadący przede mną, że znowu światła czasami gasną. Po wielu próbach i dniach testowanie znalazłem przyczynę.
Światła wyłączały się w momencie zdjęcia nogi z gazu. Po ustabilizowaniu się obrotów lub dodaniu gazu ponownie się zapalały. I tak w kółko. Jadę z nogą na gazie - wszystko gra; puszczam nogę - gasną.
Okazuje się, że nasze kochane autka mają w alternatorze sprzęgło, które (w chorych umysłach ich konstruktorów z VW) mają oszczędzać (?) paliwo. Ale to powodowało w momencie zdjęcia nogi z gazu minimalny spadek napięcia wystarczający jednak do wyłączenia świateł dziennych. Gdy te same światła zamontowałem na próbę do opla nie było żadnego problemu. No i zmuszony byłem zakupić inne światła, których sterownik podłączony jest do plusa (wzięty z wiązki na podszybiu) i światła świecą od momentu dostania prądu do momentu wyłączenia prądu.
Ot i wszystko.
Pozdro. g;)

kowal_ezg
24-06-2012, 20:42
BBK66 twoje światła dzienne są na długich? Dobrze zrozumiałem? Jeśli tak, to tylko przekaźnik cię ratuje, bo długie do jazdy dziennej są wykorzystywane mniej więcej w 30%, czyli jakieś ok. 2.5ampery idzie na nie, a to już jest stanowczo za dużo i stąd ten problem pewnie. Pozdrawiam.

Stefano
24-06-2012, 22:56
Będę jutro badał temat niejako przez przekaźnik,dzięki,upieram się w komorze silnika bo jak obadałem to nie wiem jak przebić się z komory silnika do "budy",a cały automat jest obok aku.
To na alternatorze masz wtyczkę dwupinową, niebieski przewód to D+.
Pozdr.

marwyk
25-06-2012, 04:35
Ja podpiąłem pod alternator i diody mrugały wraz z obrotami

BBK66
25-06-2012, 17:36
działa wszystko,dzięki za info od wszystkich,wyjscie z czujnika z ogrzewania przez przekaznik pięknie uruchamia moduł do świateł,także temat można zamknąć.
dzięki:):):)

Duke258
28-06-2012, 04:28
Zrób jakieś fotki jak to zamontowałeś tzn.światełka.

BBK66
28-06-2012, 07:26
więc tak-inspiracją było to[film na końcu]-http: //forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=124167
jedyny problem w galu to był ten +sterujący,ale jak wyżej opisane rozwiązany z impulsu z ogrzewania
moduł świateł dziennych SD-2 zakupiony na allegro-45zł,przekaźnik w sklepie samochodowym typ 541 za 7zł,kable prowadzone z reflektorów,wsuwki-konektorowe i 2wolne godzinki i gotowe
jak działą? jak na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=qgdqNrkkN-c

Jarek G.
28-06-2012, 13:49
Czy włączasz je oddzielnym włącznikiem?
Poza tym zamontowałeś je w oryginalnych lampach. A to jest ingerencja w konstrukcję samochodu i misiaki się takiego czegoś czepiają.

BBK66
28-06-2012, 15:19
1/nie,nie włanczam ich żadnym wyłącznikiem,odpalam samochód mija 5sek.i światła się zapalają-jak na filmiku,
2/tak,ingeruje w instalacje wykorzystując własne światła drogowe (vw golf,pasat,audi itd, tak właśnie mają te pojazdy-niezauważyłeś?) to właśnie z tych pojazdów zapożyczono ten moduł sd-2,światła świecą na 30% mocy po odpaleniu silnika
3/misiaki?? misiaki prędzej doczepią się do ciebie jadąc BEZ świateł-a mnie zdarza się często
a tak wo gule to nieznosze oświetlenia led ala oświetlenie choinkowe-to wyłącznie moja ocena.

jblack
28-06-2012, 15:49
a nie lepiej zamontowac zarowki H15 z firmy OSRAM ktore maja dwa zarniki i jeden jest od swiatel dziennych15 W a drugi od swiatel drogowych 55 W

BBK66
28-06-2012, 16:00
hmmmmm,może i tak ale jakby nie było nadal potrzebny jest jakieś coś co włancza,czy nie tak? ja postawiłem na to ,każdy pomysł jest na wage niepłacenia mandatów za tzw yyyyyy-zapomniałem załączyc panie władzo.